Druga część słownika ortograficznego przeznaczona jest dla dzieci, które rozpoczynają kolejny etap edukacji szkolnej. Bazuje na wykorzystaniu symultanicznych zdolności do zapamiętywania sekwencyjnych reguł zapisu. Zapamiętywanie wyrazów oparte jest na żarcie sytuacyjnym, podobieństwie formy oraz na podstawie reguły wymiany głosek, drogą słuchową.
Autor | Jagoda Cieszyńska |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Edukacyjne |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | broszurowa |
Liczba stron | 76 |
Format | 205 x 143 mm |
Kod paskowy (EAN) | 9788363590437 |
Data premiery | 2021.04.15 |
Data pojawienia się | 2021.04.15 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Dyslektyczne ucho. Zeszyt ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej nie tylko dla uczniów z dysleksją
Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcji geografii. Ćwiczenia odwracania wzorów dla wszystkich dzieci uczących się czytać, a także dla uczniów leworęcznych, ze skrzyżowaną lateralizacją oraz dla przedszkolaków zagrożonych dysleksją. Są pomocą do wykorzystania w przedszkolach, gabinetach logopedycznych, podczas zajęć reedukacyjnych i rewalidacyjnych. To również świetna zabawa dla przedszkolaków na deszczowe popołudnie.
Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne.
Historyjki obrazkowe z emocjami to materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie dla tych, które mają trudności z odczytywaniem oraz nazywaniem emocji innych osób na podstawie mimiki ich twarzy i mowy ciała. Każda historyjka składa się z trzech obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Następnie uczeń powinien nazwać emocje, które odczuwają postacie pokazane na ilustracjach. Najlepiej jeśli zrobi to samodzielnie, analizując wygląd ust, brwi i oczu postaci, ich sylwetki oraz kontekst sytuacji. Zestaw w teczce: zawiera zeszyt (8 stron format A4) oraz 20 kart.
Zeszyty ćwiczeń z serii „Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu” są przeznaczone dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny obrazek). Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko, ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzo...
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijają pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko, ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek do podstawowego wzoru. Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szko...
Czytanie programowane przeznaczone jest dla dzieci w wieku szkolnym, które literują lub głoskują, mają problemy z rozumieniem czytanych tekstów lub czytają zbyt wolno. Zestaw sylab, pseudowyrazów oraz luźnych, niepowiązanych znaczeniowo słów ma na celu usprawnienie techniki czytania. Zadania są ułożone w taki sposób, aby stopniowo uczyć odczytywania coraz trudniejszych pod względem budowy wyrazów i całych zdań. Ćwiczenia opracowane zostały na podstawie założeń symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania profesor Jagody Cieszyńskiej.
Dysleksja to zestaw ćwiczeń językowych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 9-10 lat. Ćwiczenia zawarte w zestawie służą wzmacnianiu koncentracji, logicznego myślenia oraz analizowania i porównywania odczytywanych treści. Materiał zadaniowy obejmuje ćwiczenia w obrębie wyrazu, zdania i tekstu. Uczy dziecko: • różnicowania liter, • rozróżniania części mowy, • odmiany wyrazów, • budowania zdań (tworzenie logicznych konstrukcji, rozwijanie i skracanie zdań), • tworzenia krótkich form wypowiedzi. Forma zadań zachęca do przyjmowania twórczej postawy i swobodnego rozwijania wyobraźni. Uczniowie osiągając sukcesy w obrębie łatwiejszych zadań, mogą sukcesywnie przechodzić do coraz trudniejszego materiału, nie odczuwając zniechęcenia ani lęku p...
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela dostępnej w sprzedaży jako osobna pozycja. Zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Wykonując zadania, uczeń pracuje na słowach lub pseudosłowach oraz ćwiczy pamięć słuchową. Wiele ćwiczeń wykonuje tylko ustnie. Część poleceń kojarzy się ze znanymi zabawami, np. gra memory, łączenie kropek tworzących rysunek. W ostatnim rozdziale znajdują się opisy zabaw grupowych. Zadaniem dziecka jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trud...
Ćwiczenia te powstały z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach początkowych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocne podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć z grupą dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem. Opracowanie składa się z czterech części: 1. Wycinanki – ćwiczenia kształcące sprawność manualną: wycinanie prostokątów, czworokątów, trójkątów, kół i kształtów nieregularnych, układanie całości z elementów, naklejanie, kolorowanie, ćwiczenie określeń dotyczących stosunków przestrzennych: nad, pod, obok, z lewej strony, z prawej strony. 2. Uważne ucho – ćwiczenia kształcące słuch fonematyczny: utrwalanie samogłosek, analiza głoskowa wyrazów, porównywanie głosek w wygłosie, realizowanie ry...
Plansze przeznaczone dla logopedów, neurologopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół powszechnych i specjalnych, lektorów języka polskiego jako obcego, rodziców i opiekunów. Do pięciu serii ilustracji dołączone są teksty obrazujące narastanie słownika i zjawisk gramatycznych. Plansze powstały po to, aby ułatwić pracę wszystkim, którzy pragną, by ich podopieczni budowali zdania poprawne gramatycznie, pomagają również nawiązać kontakt z osobami mającymi trudności w wypowiadaniu się. Ilustracje mogą służyć też do ćwiczeń myślenia przyczynowo-skutkowego. Zestaw zawiera 75 kart (15 kart z ilustracjami + 60 z tekstami).
Jedna z najciekawszych łamigłówek geometrycznych. Można w nią grać samemu lub z przeciwnikiem. Rozwija umiejętność logicznego myślenia. Zawartość opakowania: • plansza-szachownica, • 12 klocków, • instrukcja.
Grę memory przygotowano dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Można ją wykorzystywać podczas zajęć rewalidacyjnych (np. jako nagrodę po wykonaniu przez dziecko żmudniejszego zadania), a także w czasie edukacyjnych zabaw w domu. Ta prosta i dobrze znana gra pamięciowa może posłużyć również jako atrakcyjne narzędzie terapeutyczne. Bawiąc się, dziecko jednocześnie ćwiczy: • umiejętności językowe; • koncentrację • spostrzegawczość; • pamięć; • powiększanie zasobu słownictwa; • umiejętność kategoryzowania; • percepcję wzrokową. Zestaw Memory językowe zawiera rozsypanki sylabowe, rebusy, kartoniki m.in. z parami: • wyraz w liczbie pojedynczej i liczb...
Książka podsumowuje 20 lat pracy prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek nad Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania. Publikacja jest jedynie przystankiem w ciągłym rozwoju metody i mamy nadzieję, że wkrótce pojawią się nowe opracowania poszerzające wiedzę o Metodzie Krakowskiej. Rynek wydawniczy pełen jest publikacji dla dzieci zawierających informację, że zastosowano metodę sylabową. Cieszy nas malejące zainteresowanie głoskowaniem, a wzrost popularności nauki czytania sylabami, ale to szczegóły decydują o efektywności. Nie wystarczy, że autor zaznaczy poszczególne sylaby różnymi kolorami. Metoda symultanicznosekwencyjna zawdzięcza swą skuteczność unikalnej strukturze, która naśladuje rozwój mowy i stanowi najkorzystniejszy dla percepcji dziecka plan nabyw...
Pomoc Sylaby inaczej przygotowana została dla dzieci rozpoczynających naukę czytania a także z myślą o dzieciach: - z trudnościami z koncentracją, wynikającymi przez nadmierną stymulację wysokimi technologami, - lewoocznych, - z opóźnionym rozwojem mowy, - z trudnościami dyslektycznymi (także w rodzinie). Wiele dzieci ma trudności z różnicowaniem sylab już na początkowym etapie nauki czytania. Wówczas często rodzice i terapeuci sądzą, całkowicie niesłusznie, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do poznawania języka pisanego. A właśnie te dzieci powinny uczyć się czytać wcześnie, by zdążyły przygotować się do podjęcia nauki w klasie zerowej. Dzieci, które szybko opanowują umiejętność samodzielnego odczytywania samogłosek, a jednak przejawiają pro...
Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego - Język "Język" to kolejna, czwarta część z serii "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek - twórczyni Metody Krakowskiej(R). Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw prawidłowego przebiegu procesu uczenia się mowy. Autorka opisuje między innymi rozwój mowy dziecka na różnych etapach życia, porusza problemy związane z dwujęzycznością, programowaniem języka, oraz zagrożeniem dysleksją. Przedstawia jak stymulować rozwój mowy dziecka w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. W książce...
Gesty artykulacyjne (GA) inaczej wizualizacje głosek w sylabach, to ruchy jednej dłoni (jedynym wyjątkiem jest samogłoska Y), towarzyszące wypowiadanym samogłoskom i spółgłoskom w sylabach. Wizualizacje uruchamiają nie tylko naśladownictwo, ale pozwalają także oswoić dźwięki przez ucieleśnienie ich w obrazie dłoni. Współczesne badania pokazały, że percepcja ruchu i jego imitowanie są uzależnione od powiązań neuronalnych ośrodków wzrokowych i ruchowych. Celem stosowania owych gestów jest pokazanie miejsca i/lub sposobu artykulacji głoski oraz wspomaganie procesów uwagi i pamięci poprzez odczucie ruchu własnej dłoni. Gest, towarzyszący spółgłosce dotyczy całego paradygmatu. Przedstawione rysunki służą dorosłemu, dzieci uczą się obserwując dorosł...
Produkt jest tylko dodatkiem, aby móc z niego korzystać należy posiadać wersję podstawową - "Układanki lewopółkulowe." Znajdziemy w nim dodatkowe, trudniejsze wzory, do których ułożenia należy wykorzystać kolorowe klocki z zestawu podstawowego (zielony, czerwony, niebieski), jak również z dodatku (czarny, żółty). Zestaw zawiera 10 kwadratów z tworzywa (5 czarnych, 5 żółtych) oraz 6 dwustronnych plansz z wzorami do układania. Stymulacja lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów polecana jest szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych. Jest też ważnym elementem przygotowującym do wczesnej nauki czytania.
Wykluczanie ze zbioruĆwiczenie działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. te wszystkie rzeczy są do jedzenia opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu.Zestaw składa się z 52 elementów
Zestaw zawiera 25 kwadratów z tworzywa w trzech kolorach oraz książeczkę z wzorami do układania.Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Wiele dzieci ma trudności z różnicowaniem sylab, już na początkowym etapie nauki czytania. Wówczas często rodzice i terapeuci sądzą, całkowicie niesłusznie, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do poznawania języka pisanego. A właśnie te dzieci powinny uczyć się czytać wcześnie, by zdążyły przygotować się do podjęcia nauki w klasie zerowej.Sporządzane przez badaczy mapy wydatności (saliency map) pozwoliły uzyskać informacje o hierarchii obiektów w scenie wizualnej. ,,Wskaźnikiem wyróżniania się danego fragmentu obrazu na mapie wydatności jest jego jasność. Im jaśniejszy jest fragment, tym silniej przyciąga wzrok." Ponieważ obiekty jaśniejsze powodują fiksację wzroku, łatwiej można uzyskać koncentrację na białych obrazach liter umieszczonych...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro