Przedstawiamy układankę, która została stworzona z myślą o młodszych uczniach z klas podstawowych. Może być również idealną formą ćwiczeń dla dziećmi borykającymi się z problemem dysleksji i dysortografii. Gra między innymi w łatwy i przyjemny sposób zaznajamia młodego człowieka z częściami mowy obowiązującymi w języku polskim. Zestaw gry zawiera 36 dwustronnych elementów, na których znajdują się 144 sylaby.
Emocjonująca gra i znakomity trening szybkiego liczenia. Z rozłożonych na stole liczb i znaków matematycznych należy ułożyć jak najszybciej działanie, którego wynik będzie zgodny z liczbą pola planszy, na którym stanie pionek. Gra zapewnia dobrą zabawę, uczy szybkiego liczenia i spostrzegawczości. Zawartość opakowania: – plansza, – 96 tabliczek z liczbami i znakami, – pionek, – kostka do gry, – instrukcja.
Książka edukacyjna do nauki pisania literek z naklejkami. Piszemy, czytamy i na każdej stronie naklejkę przyklejamy!
Przedstawiamy trzecią część cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa. Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
Wspaniała metoda na szybką i skuteczną naukę poprawnej ortografii. Rzut kostką wskazuje o ile pól na planszy powinien zostać przesunięty pionek. Zabawa polega na jak najszybszym odnalezieniu wśród tabliczek znajdujących się na stole obrazka, który będzie ilustracją wyrazu zawierającego w nazwie literę z pola, na którym zatrzymał się pionek. W zabawie ćwiczymy poprawne użycie takich kłopotliwych liter jak: „rz”, „ż”, „ch”, „h”, „ó” i „u”. Zawartość opakowania: • 96 tabliczek z obrazkami, • pionek, • plansza, • kostka, • 60 żetonów, • instrukcja.
„Gramy samogłoskami” składa się z 2 zabaw i 5 gier, które odnoszą się do słuchowego wyodrębniania samogłosek na początku i na końcu wyrazu. Dzięki nim możemy wyćwiczyć z dzieckiem umiejętność łączenia dźwięku samogłoski z jej literowym odpowiednikiem. Zawartość pudełka: • dwustronna plansza, • kolorowa kostka, • żetony – 40 sztuk, • kartoniki samogłosek – 35 sztuk, Wiek: 4+ Liczba graczy: 2–4.
Gwiazda Hollywood z… nie-gwiazdorską książką! Cameron Diaz – uwielbiana, rozchwytywana oraz wielokrotnie nagradzana aktorka i modelka, ikona seksu. Kobieta, która posiadła tajemnicę wiecznej młodości. Zaskoczy Cię, jak wiele Was łączy… Odnajdź drogę do siebie razem z tą wyjątkową kobietą! Przez długie lata walczyła z niską samooceną i koszmarną dietą. Problemy ze zdrowiem i urodą oraz fatalnym nastrojem – brzmi znajomo? Cameron udało się odnaleźć drogę do samej siebie i stać się szczęśliwą kobietą. Teraz chce pomóc Tobie. Dowiedz się, jak jeść smacznie i zdrowo, pokochaj codzienny ruch i uwolnij swój umysł. Skorzystaj z wyjątkowej wiedzy, która pozwoliła Cameron Diaz odzyskać radość, energię i zbudować wewnętrzną harmonię. „Chcę, żebyś znała siebie, swoją siłę. Chcę, żebyś była najsilniejszą, najzdolniejszą, najbardziej pewną siebie kobietą, jaką możesz być”. Kobiecy bestseller wiosny 2014! Absolutny hit w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii (TOP Amazon, Barnes&Noble). „Szokująco szczera i intymna” – „Independent” „Książka dla każdej kobiety!” – „Guardian”
Nauczanie w XXI w., jak nigdy dotąd, wymaga podejmowania decyzji w toku dyskusji pomiędzy nauczycielem i uczniem oraz pomiędzy władzami i nauczycielem. W systemie rządzonym przez „żandarma” trudno oczekiwać, by powstała przestrzeń do dyskusji i ustalony został język dialogu. Koncepcja TQM stwarza jedynie ramy, w których nauczyciele, uczniowie oraz władze zyskują poczucie sprawstwa. Dzięki temu możliwa jest dyskusja. Ta książka powstała po to, by móc zwrócić z drogi ku „żandarmowi”, którą podążamy. By wiedzieć, jakich problemów nie badać i jakich narzędzi nie stosować, choćby polecały je zacne instytucje. Dr Marek Piotrowski od 17 lat prowadzi zajęcia z zakresu dydaktyki przyrody i matematyki w Kolegium Nauczycielskim w Warszawie oraz dydaktyki przyrody i i technologii informatycznej na studiach podyplomowych Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Kieruje badaniami edukacyjnymi w kilku gminach w Polsce. Jest współautorem ośmiu podręczników internetowych dla gimnazjalnych nauczycieli biologii, chemii, fizyki i matematyki z zakresu nauczania technik eksperymentalnych, gier edukacyjnych, wzajemnego nauczania oraz uczniowskich projektów edukacyjnych.
Ślady pobytu w Krakowie Ivo Andricia i jego studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w 1914 roku rozproszone są zarówno w dziełach noblisty, jak i w wielu wypowiedziach ukazujących przywiązanie i szacunek pisarza do polskiej kultury. Krakowskie doświadczenie, którego rekonstrukcja stanowi cel prezentowanej książki, stało się inspiracją dla opowiadania i Helena, kobieta, której nie ma, jednego z najlepszych, jakie Andrić napisał. Podjęta przez autorkę z wielką dbałością o faktograficzny detal próba rozwiązania pilnie strzeżonej przez pisarza zagadki tożsamości Heleny i fenomenu długotrwałej fascynacji kobietą, która była jego muzą, prowadzi do wniosku, że problem jej istnienia nie sprowadza się do biograficznego epizodu i fascynującej intrygi. Książka otwiera przed czytelnikiem świat artystycznych, filozoficznych i politycznych uniesień oraz rozczarowań jugosłowiańskiego – wbrew wszystkim i pomimo wszystko – twórcy.
IV tom z serii "Spotkań z Japonią" zawiera m.in. teksty dotyczące Nishidy Kitaro, najwybitniejszego filozofa japońskiego XX wieku, który odegrał kluczową rolę w powstaniu japońskiej filozofii nowożytnej jako duchowy ojciec słynnej Szkoły w Kioto. Ponadto znaleźć można tu prace związane tematycznie z szeroko pojętymi wartościami kultury Japonii, np. omawiające nurt witalizmu w Japonii, etyczny aspekt połowu wielorybów oraz teksty dotyczące historii, sztuki, filmoznawstwa, folkloru i religii. Czytelnik otrzymuje również artykuły literaturoznawcze (w tym omawiające początki literatury feministycznej), z zakresu interpretacji poezji oraz językoznawstwa.
Teza o istnieniu krakowskiego romantyzmu pojawiała się dotąd rzadko i nadal może się wydawać nieco ekstrawagancka. Tę sytuację radykalnie zmienia książka Edyty Gracz-Chmury. Jest to bowiem niezwykle udana próba odpowiedzi na niezbadane dotąd pytanie – jakie oblicze miał romantyzm w Krakowie i co wyróżnia tę regionalną odmianę prądu literackiego […]. Oprócz dzieł dobrze znanych, Autorka przywróciła pamięci wiele zupełnie zapomnianych utworów krakowskich pisarzy, wykorzystując zarówno teksty drukowane, publikowane na łamach krakowskich czasopism lub w osobnych tomach, jak i bardzo liczne materiały rękopiśmienne. W ten sposób powstało studium imponujące rozległością horyzontów i znajomością rzeczy, w sposób plastyczny i erudycyjny ukazujące regionalną odmianę romantyzmu krakowskiego, akcentujące oryginalność i swoistość powstającej tu literatury, podkreślające jej odmienność na tle całokształtu twórczości krajowej okresu romantyzmu […]. Z recenzji prof. Marka Stanisza
Barbara Węglarz […] pokazuje złożoność i wieloaspektowość funkcjonowania demokracji bezpośredniej na szczeblu lokalnym. Niewątpliwą zaletą książki jest to, że w sposób syntetyczny, ale zarazem wieloaspektowy przedstawia zagadnienie prawnych regulacji dotyczących różnych form demokracji bezpośredniej na szczeblu lokalnym. Z recenzji dr hab. Joanny Dzwończyk Monografia Barbary Węglarz poświęcona jest bezpośredniemu sprawowaniu władzy przez społeczności lokalne. […] Podjęcie tego tematu należy uznać nie tylko za przedsięwzięcie ambitne, ale i – w pewnym zakresie – nowatorskie, wzbogacające analizy z zakresu nauk o polityce. […] Należy zwrócić uwagę na szeroko rozbudowany opis przyjętych metod badawczych. Zastosowane zróżnicowane metody pozwalają na ukazanie w sposób kompleksowy analizy zagadnienia ewolucji demokracji bezpośredniej. Z recenzji dr. hab. Jacka Wojnickiego, prof. UW
Celem niniejszego opracowania było ukazanie związku między globalizacją oraz regionalizacją na przykładzie międzynarodowej mobilności siły roboczej w Unii Europejskiej. Fragment Podsumowania
Zabić drozda teraz w wersji do słuchania! Lata trzydzieste XX wieku, małe miasteczko na południu USA. Atticus Finch, adwokat i głowa rodziny, broni młodego Murzyna oskarżonego o zgwałcenie biednej białej dziewczyny Mayelli Ewell. Prosta sprawa sądowa z powodu wszechpanującego rasizmu, urasta do rangi symbolu. W codziennej walce o równouprawnienie czarnych jak echo powraca pytanie o to, gdzie przebiegają granice ludzkiej tolerancji. Zabić drozda to wstrząsająca historia o dzieciństwie i kryzysie sumienia. Poruszająca opowieść odwołuje się do tego, co o życiu człowieka najcenniejsze: miłości, współczucia i dobroci. Harper Lee (ur. 1926) studiowała prawo w Oksfordzie. Zabić drozda, swój debiut i zarazem jedyną powieść, opublikowała w 1960 r. Książka ta, uznawana dziś za arcydzieło, natychmiast stała się bestsellerem, a rok później otrzymała Nagrodę Pulitzera. W 1962 r. na jej podstawie powstał uhonorowany Oscarem film z Gregorym Peckiem w roli głównej.
Obserwując planszę, dziecko stara się odnaleźć jak najszybciej związek między znajdującymi się na niej ilustracjami. „Skojarzenia” to świetny trening spostrzegawczości i logicznego myślenia. Zawartość pudełka: • pudełko z diodą, • dwustronne plansze – 12 sztuk, • instrukcja. Wiek: 6+ Wymiary pudełka: 30,5x 24,5 x 5,0 cm
9 kości, 54 obrazy, nieskończona ilość opowieści Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. „Story Cubes” to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. „Story Cubes. Akcje” są pierwszym rozszerzeniem kostek opowieści. Tym razem mają 54 unikalne ikonki opisujące większość najważniejszych słów związanych z wykonywaniem czynności, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści. Na czym to polega? Rzuć wszystkimi dziewięcioma kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od „Dawno, dawno temu” lub jeśli wolisz „Pewnego razu”. Następnie opowiedz historię w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w twojej głowie! Nieograniczone możliwości: Im więcej będziesz grał w „Story Cubes”, tym z większą łatwością będzie ci przychodziło budowanie fascynujących, coraz bardziej rozbudowanych historii. Możesz swą wyobraźnię ćwiczyć sam, możesz także zaprosić grupę znajomych do wspólnej zabawy. Możecie grać indywidualnie lub drużynowo. „Story Cubes” zawiera wiele wariantów rozgrywki, dzięki którym doskonale sprawdza się w grupach o różnej liczebności i w różnym wieku. Kto w waszym gronie najbardziej zaimponuje pozostałym pomysłowością, wyobraźnią i umiejętnością snucia pasjonujących opowieści? Kreatywna rozrywka dla każdego: „Story Cubes” stworzył Rory O'Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół. Niepozorny zestaw „Story Cubes” gwarantuje wiele godzin rozrywki praktycznie każdej grupie wiekowej. Zaimponuj znajomym swoją opowieścią, pozwól ponieść się fantazji przyjaciołom, daj się zaskoczyć własnemu dziecku. Szybko przekonasz się, że „Story Cubes” to pasjonująca rozrywka, do której chętnie i regularnie będziecie powracać. Zawartość opakowania: • 9 kości, • instrukcja. Uwaga! Produkt nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3 roku życia.
Kurs zaprasza uczniów szkół ponadgimnazjalnych na wyprawę, w trakcie której poznają współczesny język niemiecki i zdobędą umiejętności komunikowania się w języku obcym w różnych sytuacjach życia codziennego.
Biomedyczne podstawy logopedii to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku. Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Zebrane w tomie teksty pretendują do miana profesjonalnych opracowań monograficznych, zawierających elementy precyzyjnej ekspertyzy, a także metodologię i wyniki autorskich badań naukowych na temat biomedycznych uwarunkowań rozwoju oraz zaburzeń mowy i języka. Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy. Autorzy i redaktorzy naukowi oddają w ręce Czytelnika niniejszy tom z przekonaniem, że jego lektura pozwoli dostrzec ogromną rolę połączenia wiedzy z zakresu nauk humanistycznych oraz biologiczno-medycznych w badaniach nad językiem, mową i komunikacją na różnych etapach życia człowieka.
Gra planszowa, która przenosi graczy w świat biznesu w polskich miastach – dużych i małych. W tym świecie każdy przeżyje wiele emocji związanych z prowadzeniem finansowych operacji, podejmowanych ryzykownych decyzji, zdobywaniem kapitału na rozwój inwestycji, który jest niezbędny, by wygrać walkę z konkurencją. Dodatkowym elementem gry jest „Katalog miast”, w którym gracze (szczególnie najmłodsi) mogą się zapoznać z podstawowymi informacjami o 10 największych polskich miastach (zdobyte tam informacje mogą pomóc w drodze do zwycięstwa). Zawartość opakowania: • plansza, • 4 pionki do gry, • elementy inwestycji (40 cegiełek, 12 piramidek, 25 sztuk kart aktów własności, 3 sztuk kart autostrady, 10 sztuk kart losu, 10 sztuk kart targi, karta prezydenta miasta, karta architekta miejskiego, 5 sztuk kart sponsora miasta, kostka, 100 sztuk banknotów, 55 sztuk czeków, • instrukcja. Rozmiar opakowania: 34.0 x 30.5 x 2.1 cm