„Po sukcesie pierwszej części podręcznika Z polskim w świat czytelnik otrzymuje oczekiwaną i jakże potrzebną część drugą. Koncepcyjnie i metodycznie przemyślane dzieło Autorek związanych z Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS jest dopełnieniem i twórczą kontynuacją części pierwszej. Przejrzysta struktura jednostek lekcyjnych, zrównoważenie treści gramatycznych i leksykalnych oraz klucz z rozwiązaniami gwarantują wsparcie zarówno uczącym się, jak i nauczycielom. Znajdą tu ciekawe teksty na aktualne tematy, bogate w treści kulturowe i przydatne w różnych sytuacjach społecznych. Zagadnienia gramatyczne są przystępnie wyjaśnione. Rozwijaniu kompetencji językowej służą różnorodne ćwiczenia z zakresu sprawności receptywnych i produktywnych. [...] Pomysł z nadaniem częściom tytułów zgodnych z głównymi sprawnościami i podsystemami, oraz ponumerowanie ich, jest bardzo dobry. Pozwala on na jasne określenie głównych celów nauczania, ponadto ułatwia planowanie lekcji. Bardzo dobrze przygotowane i przemyślane są ćwiczenia gramatyczne, ćwiczenia z tekstem. Po ich poziomie i różnorodności widać kompetencje i doświadczenie Autorek”. – Z recenzji dr hab. Edyty Pałuszyńskiej, prof. UŁ
Autor | Róża Ciesielska-Musameh, Barbara Guziuk-Świca, Grażyna Przechodzka |
Wydawnictwo | UMCS Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 348 |
Numer ISBN | 9788322795071 |
Kod paskowy (EAN) | 9788322795071 |
Data premiery | 2021.10.29 |
Data pojawienia się | 2021.10.26 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących
Podręcznik jest adresowany do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego na poziomie samodzielności (B1+/B2). Może również stanowić pomoc w pracy z uczniami klas gimnazjalnych i licealnych w szkołach polskich w kraju i za granicą oraz w przygotowaniach do egzaminu biegłości. Uwzględniono w nim formy pisemne wymagane na tych poziomach, ale także role komunikacyjne, pojęcia i intencje, które determinują charakter i cel wypowiedzi, tematykę, zagadnienia gramatyczne i stylistyczne oraz techniki pracy z tekstem. Materiał wyjściowy do zadań pisemnych występuje w postaci bodźca słownego oraz wizualnego. W podręczniku zastosowano innowacyjną metodę nauczania pisania poprzez słuchanie, z uwzględnieniem przekładu intersemiotycznego jako dzia...
Na uwagę zasługuje wszechstronność i kompleksowość podręcznika Z polskim w świat. Polega ona na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej w różnych przejawach: zarówno kompetencji receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie i pisanie). Autorki zadbały o opis podstawowych kategorii gramatycznych, które wraz z systematycznym bogaceniem leksyki składają się na kompetencję językową, gramatyczno-leksykalną. Odpowiedni dobór tekstów nacechowanych kulturowo zapewnia podniesienie kompetencji socjokulturowych u studentów uczących się z podręcznika Z polskim w świat. Wiedzę w tym zakresie student uzyska również z komentarzy objaśniających językowe normy zachowań w typowych sytuacjach społecznych. Normy są wyjaśnione jako pochodne kontekstu i r...
Podręcznik jest adresowany do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego na poziomie samodzielności (B1+/B2). Może również stanowić pomoc w pracy z uczniami klas gimnazjalnych i licealnych w szkołach polskich w kraju i za granicą oraz w przygotowaniach do egzaminu biegłości. Uwzględniono w nim formy pisemne wymagane na tych poziomach, ale także role komunikacyjne, pojęcia i intencje, które determinują charakter i cel wypowiedzi, tematykę, zagadnienia gramatyczne i stylistyczne oraz techniki pracy z tekstem. Materiał wyjściowy do zadań pisemnych występuje w postaci bodźca słownego oraz wizualnego. W podręczniku zastosowano innowacyjną metodę nauczania pisania poprzez słuchanie, z uwzględnieniem przekładu intersemiotycznego jako dzia...
Na uwagę zasługuje wszechstronność i kompleksowość podręcznika z polskim w świat. Polega ona na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej w różnych przejawach: zarówno kompetencji receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie i pisanie). Autorki zadbały o opis podstawowych kategorii gramatycznych, które wraz z systematycznym bogaceniem leksyki składają się na kompetencję językową, gramatyczno-leksykalną. Odpowiedni dobór tekstów nacechowanych kulturowo zapewnia podniesienie kompetencji socjokulturowych u studentów uczących się z podręcznika z polskim w świat. Wiedzę w tym zakresie student uzyska również z komentarzy objaśniających językowe normy zachowań w typowych sytuacjach społecznych. Normy są wyjaśnione jako pochodne kontekstu i r...
Z polskim na ty to podręcznik przeznaczony do nauki języka polskiego jako obcego dla cudzoziemców na stopniu progowym (czyli najwyższym dla początkujących). Jego celem jest odświeżenie lub przekazanie koniecznej wiedzy o języku polskim, jej uporządkowanie i ugruntowanie w taki sposób, aby umożliwić uczącemu się przejście na poziom średnio zaawansowany. Jest także przydatny dla osób, które znają polski z domu („ze słuchu”), czyli nie uczyły się go na regularnych kursach.
?Polski w obrazkach? to niezastąpiona pomoc w czasie zajęć języka polskiego. Zestaw plansz zawiera podstawowe słowa oraz zwroty niezbędne na początkowym etapie nauki. Precyzyjnie dobrane i sugestywne ilustracje pozwolą bez tłumaczenia zrozumieć znaczenie 193 rzeczowników, 63 przymiotników, 43 czasowników i 30 zwrotów. Naturalnie plansze ze względu na swoje walory estetyczne mogą stanowić praktyczną dekorację pracowni językowej, jednak ich najważniejszym zadaniem jest ułatwienie wprowadzania i utrwalania nowej leksyki bez potrzeby tłumaczenia i sięgania po słownik.
Od słowa do słowa, tak toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2. Autor repetytorium leksykalnego dla poziomu średniozaawansowanego tą nauką kierował się tworząc nieprzeciętny zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych. Podstawowym celem repetytorium jest świadome rozwijanie kompetencji leksykalnej, pojmowanej za europejskim systemem opisu kształcenia językowego jako część składową językowej kompetencji komunikacyjnej. Co różni tę publikację od typowych repetytoriów leksykalnych? Przede wszystkim oferuje trening leksykalny także na poziomie zwrotów i kontekstów sytuacyjnych. Drugim trafnym pomysłem jest wykorzystanie podobieństw leksykalnych polszczyzny do innych języków - w każdym z rozdziałów zamieszcz...
„Po polsku po Polsce” to pierwszy podręcznik do zintegrowanego nauczania języka i kultury polskiej dla początkujących. „Nowoczesny, wciągający, pełen nieszablonowych pomysłów” – to tylko niektóre z ocen odbiorców, którzy, jak twierdzą, dzięki tej publikacji mają jeszcze większy apetyt na Polskę. Spośród dostępnych na rynku pozycji wyróżnia go przyjazny sposób prezentacji ważnych zagadnień językowych, które – zgrabnie wplecione w podróż po Polsce – przyswajane są wraz z treściami kulturowo-krajoznawczymi jakby mimochodem, stając się jedną z atrakcji tej wędrówki. Ucząc się z podręcznika „Po polsku po Polsce” towarzyszymy polsko-włoskiej rodzinie. Państwo Rossini odwiedzają wszystkie regiony Polski – poznają ich historię, dor...
Gramatyka języka polskiego (w wersji polskiej) to systematyczna prezentacja gramatyki polskiej, w której Autorka zaprasza do zabawy i samodzielnego „odkrywania” systemu gramatycznego języka polskiego. Taki sposób wprowadzania w zawiłości gramatyki polskiej jest bardziej przyjazny i dodatkowo motywuje do nauki. Z kolei liczne żartobliwe przykłady zdań i ilustracje wyjaśniające trudne zagadnienia gramatyczne wspomagają zapamiętanie gramatycznych zasad i reguł gramatycznych. Dla osób preferujących klasyczny styl uczenia się języka Autorka proponuje przejrzyste tabele i komentarz. Wersje językowe: angielska i niemiecka, zostały opracowane w sposób komparatywny, co pozwala uczącemu się obcojęzycznemu studentowi szybciej wychwycić różnice między systemem języka p...
To niezastąpiona pomoc w czasie zajęć języka polskiego. Zestaw plansz zawiera podstawowe słowa oraz zwroty niezbędne na początkowym etapie nauki. Precyzyjnie dobrane i sugestywne ilustracje pozwolą bez tłumaczenia zrozumieć znaczenie 193 rzeczowników, 63 przymiotników, 43 czasowników i 30 zwrotów. Naturalnie plansze ze względu na swoje walory estetyczne mogą stanowić praktyczną dekorację pracowni językowej, jednak ich najważniejszym zadaniem jest ułatwienie wprowadzania i utrwalania nowej leksyki bez potrzeby tłumaczenia i sięgania po słownik.
UKRAIŃSKI-POLSKI. Rozmawiaj na każdy temat 1to dwuczęściowy niepowtarzalny podręcznik do nauki języka polskiego dla Ukraińców.-Książka uczy wypowiedzi po polsku na różne przydatne tematy.-W tej części uczący dowie się, jak rozmawiać o rodzinie, uczuciach, posiłkach, miejscu zamieszkania, swoim hobby oraz sprawach codziennych.-Na bazie podanych w książce przykładowych zdań łatwo można zbudować swoje własne wypowiedzi.-Książka pomaga w szybkim opanowaniu uniwersalnych wyrażeń zawartych w logicznym kontekście.-Nagrania w formacie MP3 do wybranych tekstów pomagają osłuchać się z językiem polskim.
Zestaw 61 gier, które pozwalają zaktywizować uczniów, ułatwiają ćwiczenie nowych struktur gramatycznych, pomagają utrwalić poznane słownictwo, w naturalny sposób inspirują do mówienia. Gry planszowe, quizy, puzzle, domino, obrazki, karty dialogowe, labirynty słowne to tylko niektóre spośród propozycji do wykorzystania na lekcjach. Wiele z nich sprawdza się świetnie zarówno przy wprowadzaniu nowego materiału, jak i przy utrwalaniu leksyki i gramatyki. Atutem tej publikacji są elementy wiedzy o Polsce – jej historii, sztuce, tradycjach – umiejętnie wplecione w quizy. Mimo że Gry i zabawy językowe powstały z myślą o nauce z podręcznikiem Polski krok po kroku, część 2, z powodzeniem można je stosować pracując z innymi podręcznikami. Atrakcyjna szata graf...
Po sukcesie pierwszej części podręcznika Z polskim w świat czytelnik otrzymuje oczekiwaną i jakże potrzebną część drugą. Koncepcyjnie i metodycznie przemyślane dzieło Autorek związanych z Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS jest dopełnieniem i twórczą kontynuacją części pierwszej. Przejrzysta struktura jednostek lekcyjnych, zrównoważenie treści gramatycznych i leksykalnych oraz klucz z rozwiązaniami gwarantują wsparcie zarówno uczącym się, jak i nauczycielom. Znajdą tu ciekawe teksty na aktualne tematy, bogate w treści kulturowe i przydatne w różnych sytuacjach społecznych. Zagadnienia gramatyczne są przystępnie wyjaśnione. Rozwijaniu kompetencji językowej służą różnorodne ćwiczenia z zakresu sprawności receptywnyc...
Na uwagę zasługuje wszechstronność i kompleksowość podręcznika Z polskim w świat. Polega ona na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej w różnych przejawach: zarówno kompetencji receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie i pisanie). Autorki zadbały o opis podstawowych kategorii gramatycznych, które wraz z systematycznym bogaceniem leksyki składają się na kompetencję językową, gramatyczno-leksykalną. Odpowiedni dobór tekstów nacechowanych kulturowo zapewnia podniesienie kompetencji socjokulturowych u studentów uczących się z podręcznika Z polskim w świat. Wiedzę w tym zakresie student uzyska również z komentarzy objaśniających językowe normy zachowań w typowych sytuacjach społecznych. Normy są wyjaśnione jako pochodne kontekstu i r...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro