Max Valentiner to jedna z najciekawszych postaci spośród dowódców U-bootów w pierwszej wojnie światowej. Woda była jego żywiołem. Już przed wojną wsławił się tym, że pobił rekord świata w głębokości nurkowania. Był też projektantem pojazdów podwodnych, które znalazły zastosowanie w ratownictwie. Gdyby nie wybuch pierwszej wojny światowej byłby pewnie kimś w rodzaju Ballarda. Właśnie się szykował do wspaniałej międzynarodowej wyprawy na której czele miał stanąć, która miała za zadanie odszukać skarby we wrakach leżących na dnie Morza Adriatyckiego, gdy musiał porzucić swe plany i jako jeden z najmłodszych dowódców U-bootów wyjść w morze.
Autor | Valentiner Max |
Wydawnictwo | FINNA |
Rok wydania | 2015 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 184 |
Format | 15.0x21.0cm |
Numer ISBN | 9788365201881 |
Kod paskowy (EAN) | 9788365201881 |
Waga | 370 g |
Data premiery | 2015.10.16 |
Data pojawienia się | 2015.10.16 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Książki poświęcone okrętom podwodnym koncentrują się przeważnie na okresie Drugiej Wojny Światowej, warto jednak przeczytać U-38 i zobaczyć jak to się wszystko zaczynało. Książka zawiera bardzo ciekawe opisy działań dowódcy i jego załogi podczas Pierwszej Wojny Światowej a także wiele wątków podocznych, również z życia autora. Nie jest to książka z gatunku czytanych z zapartym tchem, jest jednak niezwykle interesująca, zwłaszcza dla tych, którzy chcieliby zapoznać się z początkami wojny podwodnej i ujrzeć ją w nieco szerszej perspektywie.
Książki poświęcone okrętom podwodnym koncentrują się przeważnie na okresie Drugiej Wojny Światowej, warto jednak przeczytać U-38 i zobaczyć jak to się wszystko zaczynało. Książka zawiera bardzo ciekawe opisy działań dowódcy i jego załogi podczas Pierwszej Wojny Światowej a także wiele wątków podocznych, również z życia autora. Nie jest to książka z gatunku czytanych z zapartym tchem, jest jednak niezwykle interesująca, zwłaszcza dla tych, którzy chcieliby zapoznać się z początkami wojny podwodnej i ujrzeć ją w nieco szerszej perspektywie.
Opowieść o dziesięciu rejsach bojowych U-380 od 22 grudnia 1941 roku, kiedy został wcielony do służby, do marca 1944, kiedy zatonął w porcie podczas alianckiego bombardowania Tulonu trzyma czytelnika w napięciu aż do końca. Autorzy rzetelnie, bez upiększeń, przedstawiają sukcesy i porażki, trudności codziennej egzystencji na okręcie, który w herbie miał symbol szczęścia "koniczynkę". Przedstawiają zycie codziene na okręcie, wykorzystujac wspomnienia członków załogi. Bezgraniczna radośc przeplata sie z bezdennym, wszechogarniajacym strachem w karuzeli emocji ludzi, dla których okręt podwodny stał sie narzędziem walki i drugim domem.
Oburzenie światowej opinii na działalność U-bootów w pierwszej wojnie światowej było powszechne. Ich załogi nazywano ?Hunami?, przypisując im morderstwa z zimną krwią. I oto o tych znienawidzonych ?Hunach? nagle napisał ich wróg ? Amerykanin. Gdyby tę książkę napisał Niemiec, pewnie na Zachodzie okrzyknięto by go kłamcą... Porywający styl, niewiarygodne zdarzenia z walk U-bootów, spisane na podstawie relacji uczestników zdarzeń. Cóż więcej trzeba, aby zachęcić czytelnika do sięgnięcia po tę książkę?... Lowell Thomas (1892-1981) - Jeden z najwybitniejszych amerykańskich dziennikarzy. Obieżyświat, autor licznych książek, z których najsłynniejszą wydaje się być ?Z Lawrencem w Arabii?, na której kanwie powstał film ?Indiana Jones?. Nie bał się...
Rewolucja Francuska i okres Cesarstwa sprawiły, że wielu żołnierzy wzniosło się na najwyższy poziom hierarchii wojskowej. Temu wyjątkowemu zjawisku sprzyjały dwadzieścia trzy lata wojny w połączeniu z potężnymi wstrząsami społecznymi. Geograficzne i społeczne pochodzenie francuskich generałów, początki i przebieg ich karier, moralność, odznaczenia – to wszystko aspekty stanowiące przedmiot studiów, którym Georges Six poświęcił ostatnie lata życia. Bezstronny i metodyczny autor nie trzyma się wyłącznie chwalebnej strony zagadnienia. Podkreśla charakter tych żołnierzy, bez ogródek odsłania ich wady oraz zalety. Postacie, które ukazuje nam ta książka, to ludzie z krwi i kości, a nie starożytni półbogowie. Georges Six, historyk i żołnierz, profes...
W publikacji opisano historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie i zastosowanie podczas II wojny światowej amerykańskich lotniskowców eskortowych typu Casablanca. Był to wyprodukowany w największej liczbie – 50 egz. - typ lotniskowców nie tylko podczas II wojny światowej, ale w ogóle w historii. Szczegółowo opisano historię służby i szlak bojowy jednego z lotniskowców opisywanego typu – Kitkun Bay (CVE-71). W tomiku zamieszczono szczegółowe dane techniczne okrętu oraz jego plan w dwóch rzutach, schemat malowania, 43 zdjęcia i 3 plany.
Zbigniew Węglarz to legenda Polskiej Marynarki Wojennej. W swoich szkicach przedstawia zarówno swoje początki w marynarce w okresie przedwojennym, jak i przebieg służby w okresie drugiej wojny światowej. W jego opowieściach przewijają się zarówno fakty znane, jak i zupełnie nieznane w historii polskiej marynarki.
Barwne przygody na morzu o lądzie, walka na okrętach i w londyńskich pubach, dramatyczne przeżycia na ORP "Dragon" i tęsknota za "drewnianą Warszawą" z gdyńskimi knajpkami. Co za karuzela uczuć! Polski marynarz, jak się okazuje, miał o wiele więcej wrogów niż można się było spodziewać. Oprócz "Szwabów" i "ruskich" doszli bowiem: klan oficerski, podoficerowie, Murzyni i marynarze naszych sojuszników, którym nie raz trzeba było wytłumaczyć przy pomocy pięści, że to nie my rozpoczeliśmy tę wojnę...
Wilhelm Marschall to jedna z najbardziej wybitnych postaci w marynarce niemieckiej na przestrzeni obu wojen światowych. O ile jego działania podczas drugiej wojny światowej można w miarę dokładnie prześledzić w literaturze opublikowanej na naszym rynku, o tyle jego służba podczas pierwszej wojny światowej jest kompletnie nie znana polskiemu czytelnikowi. Ta książka uzupełnia tę lukę. Wspomnienia Marschalla to przede wszystkim opis jego działań bojowych na Morzu Śródziemnym, istnym Eldorado dla niemieckich U-bootów podczas pierwszej wojny światowej. To tutaj właśnie topiony największy tonaż alianckich jednostek. I właśnie tam narodziły się asy niemieckiej broni podwodnej, do której należy też zaliczyć Marschalla.
Był wschodzącą, przedwcześnie zmarłą gwiazdą polskiej marynarki. Jerzy Pertek Opis tropienia i bombardowania Orła przez kontrtorpedowce niemieckie należy do najbardziej autentycznych, trwałych świadectw, jakie o tej wojnie w mowie polskiej zostawiono. Wahanie światła, zszarzałe twarze ludzi, dygot serca, zużywanie się powietrza, wybuch bomb głębinowych, puchnięcie czasu, nabrzmiewanie minut w godziny - wszystko to jest bezwzględnie i ostatecznie prawdziwe. Tymon Terlecki, redaktor naczelny Polski Walczącej
Historia najsłynniejszego rejsu Admirala Scheera w 1940 roku, podczas którego dotarł on na Ocean Indyjski. Książka została napisana przez dowódcę okrętu, Kranckego i klasyka literatury wojennomorskiej, znawcy historii Kriegsmarine, Jochena Brennecke, który również wziął udział w tym rajdzie. Oparta na wspomnieniach uczestników zdarzeń. Tam musi być piekło! Załoga Scheera pełna była podziwu i uznania dla tego, twardo odgryzającego się nieprzyjaciela, któremu w tym piekle płomieni i rozrywających się pocisków udawało się jeszcze z ostatniego zdatnego do użytku działa prowadzić celny ogień. Na Scheerze nikt nie znał nazwiska dowódcy krążownika pomocniczego. Jedno było pewne, że musiał on być prawdziwym Brytyjczykiem i oficerem starej marynarskiej szk...
Zbiór niezwykłych epizodów podwodnej wojny, które zdarzyły się w pierwszej i drugiej wojnie światowej. Poruszające historie największych "pogromców U-bootów" w obu wojnach: Gordona Campbella i Johna Walkera. Życie codzienne na U-boocie widziane oczyma służącego na nim marynarza. Historia patrolu Hardegena, jednego z najwybitniejszych dowódców niemieckich U-bootów. A wszystko to opowiedziane w zbeletryzowany sposób, dzięki czemu książkę czyta się jak najlepszą powieść sensacyjną.
Okręt podwodny U-995 to ostatni U-boot, który po zakończeniu drugiej wojny światowej powrócił do Niemiec. Stało się to dopiero w 1971 roku, kiedy to zakupiony od Norwegów U-boot został przekształcony w okręt-muzeum i do dzisiaj stoi w Laboe pod Kilonią, przyciągając rzesze turystów. Dzieje tego okrętu na tle wojny na Morzu Norweskim przeciw konwojom zmierzającym do Rosji stanowią treść tej książki.
Młodzi ochotnicy Waffen - SS naznaczeni byli piętnem śmierci już gdy jechali nad Odrę, by odbyć chrzest bojowy. Rozkaz dzienny brzmiał: Obrona pozycji do ostatniego żołnierza. Ci, którzy przeżyli, po powrocie do ojczyzny zostali uwięzieni bez względu na wiek i potraktowani jak zdrajcy narodu. Prawdopodobnie dlatego, że 15 lat szybciej zrozumieli, kto jest śmiertelnym wrogiem Europy i uwierzyli, iż muszą stawić mu czoła. Czy musieli ginąć, by potem zostać za to wyklęci?
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro