Książka dotyczy jakości szkolnego procesu kształcenia, a w szczególności standardów wyznaczających jakość przebiegu tego procesu. Wprowadzenie ich do praktyki szkolnej, pozwala spojrzeć na pracę dydaktyczną nauczycieli nie tylko w aspekcie uzyskiwanych wyników kształcenia. Standardy te bowiem, dotyczące tego ?co się dzieje w klasie szkolnej, tworzą możliwości do uzyskiwania satysfakcjonującej oceny pracy dydaktycznej przez ?dobrych nauczycieli, którzy pracują w środowisku uczniów mających duże trudności w nauce i nie odnoszących spektakularnych sukcesów. Standardy te, tworzone przez nauczycieli ?dla siebie i wykorzystywane w samoocenie oraz modyfikacji ich pracy, a przez dyrektorów szkół w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego, mogą się znacznie przyczynić do rozwoju jakości pracy dydaktycznej w szkołach.W książce przedstawiona jest autorska koncepcja standardów jakości procesu kształcenia, wyprowadzonych ze wskazań współczesnej dydaktyki oraz wynikających z zaleceń współczesnej teorii jakości dla edukacji. Standardy te odnoszą się następujących elementów procesu kształcenia: celów, treści, metod, środków, form i zasad kształcenia.Książka zawiera także opis badań przeprowadzonych w wybranych szkołach, które pozwoliły zdiagnozować w jakim stopniu proces uczenia się uczniów przebiega zgodnie ze wskaźnikami wyznaczonych standardów jakości procesu kształcenia.
Autor | Maria Koszmider |
Wydawnictwo | Impuls |
Rok wydania | 2008 |
Oprawa | broszurowa |
Liczba stron | 116 |
Format | 17 x 24 cm |
Numer ISBN | 9788375870145 |
Kod paskowy (EAN) | 9788375870145 |
Data premiery | 2016.06.08 |
Data pojawienia się | 2016.06.08 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.