Saudyjscy mężowie decydują o losie swoich żon, a narzędziem ich władzy często stają się dzieci. Poruszająca historia kobiety, która straciła prawo do opieki nad swoimi dziećmi, a losu jednego z nich nigdy nie poznała… Saudyjski książę Badr Al Saud był rozczarowany, że jego dziecko urodziło się z wadą genetyczną i postanowił ukarać za to żonę. Kobieta mogła spędzić ze swoim synkiem jedynie kilka minut - później już nigdy go nie zobaczyła. To jednak nie był koniec jej kary. Niedługo po porodzie trafiła do Dar Al Reaya. To okryte złą sławą powszechnie znane ośrodki dla saudyjskich kobiet, które są nieposłuszne i nie zachowują się zgodnie ze społecznymi oczekiwaniami. Miejsc tych nikt nie nazywa więzieniami, choć są ich najokrutniejszą wersją. Kobiety trafiają tam bez wyroku sądu, na wyłączne życzenie swojego prawnego opiekuna - męża, ojca, brata… O koszmarze Dar Al Reaya, walce o dzieci i okrucieństwie systemu, który za nic ma uczucia matki, w rozdzierający serce sposób opowiada Marcinowi Margielewskiemu bohaterka jego kolejnej książki. A korzystając z okazji, zadaje swojemu byłemu mężowi pytanie, co zrobił z ich najmłodszym synkiem, zaginionym arabskim księciem. Marcin Margielewski - pracował jako dziennikarz radiowy, prasowy i telewizyjny. Przez dziesięć lat podróżował, mieszkając między innymi w Wielkiej Brytanii, Dubaju, Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej. Był dyrektorem kreatywnym kilku światowych marek. Autor bestselerowych książek: Jak podrywają szejkowie (2019), Była arabską stewardesą (2019), Zaginione arabskie księżniczki (2020), Tajemnice hoteli Dubaju (2020), Urodziłam dziecko szejka (2020), trzytomowej serii Niewolnicy (2021), Porzuciłam islam, muszę umrzeć (2022), Wyrwana z piekła talibów (2022) oraz Kłamstwa arabskich szejków (2022).
Świat wielkich pieniędzy i międzynarodowych struktur przestępczych, gdzie nie istnieje żadne tabu. Każdy koniec jest początkiem czegoś nowego… Na miejsce rozbitej grupy przestępczej pojawia się nowa - jeszcze lepiej zorganizowana i dysponująca większymi środkami. Nie zmienia się także natura ludzka, co bezwzględnie wykorzystują twórcy struktur mafijnych. Grzeszne pragnienia? Marzenia o wiecznym życiu? To historia stara jak świat, zdaje się mówić Eva Minge w swojej najnowszej książce. I jednocześnie pokazuje, jak łatwo się zagubić w regułach tej gry. Znana z Gry w ludzi Anna idzie za ciosem. Nie poprzestaje na udziale w rozbiciu grupy handlującej ludźmi, stworzonej przez jej byłego męża. Podejmuje współpracę z międzynarodowymi agencjami do ścigania przestępczości zorganizowanej, by w końcu postawić przed Międzynarodowym Trybunałem Sprawiedliwości szefów mafii, którzy wymyślili cały proceder. Ludzi, którzy sami siebie nazywają bogami. Po raz kolejny kładzie na szalę własne życie, próbując dostać się na sam szczyt zbrodniczej machiny dzięki swej niepospolitej urodzie, bezpruderyjności, inteligencji i odporności na luksusy, które ten świat jej oferuje. Ale pewność siebie gdzieś znika w trakcie gry, gdy Anna zdaje sobie sprawę, że nie przepracowała traumy dzieciństwa i traumy uczestnictwa w handlu ludźmi. Zapomina o ostrożności i zawodowych obowiązkach, kiedy jako płatna dziewczyna do towarzystwa zakochuje się w charyzmatycznej, pięknej i niezwykle bogatej Małgorzacie… Każdy koniec jest początkiem czegoś nowego… Zwłaszcza gdy ciągłe życie na krawędzi zmusza nas do łamania wszelkich tabu. Eva Minge - jedna z najbardziej znanych na świecie polskich projektantek mody. Artystka, miłośniczka piękna. Na swoim profilu na Instagramie komentuje ważne zjawiska społeczne i staje w obronie osób atakowanych medialnie. Działa na rzecz osób z niepełnosprawnością. W 2015 roku założyła fundację Black Butterflies, która stawia sobie za cel pomoc osobom przewlekle chorym i chorym na nowotwory. Karierę kreatorki mody zaczynała na początku lat 90. Jej kolekcje prezentowane były na pokazach w Mediolanie, Nowym Jorku, Paryżu, Rzymie, Montrealu, Moskwie czy Dubaju. W 2003 roku jako jedyna projektantka z Polski zaprezentowała swoją kolekcję na słynnych Schodach Hiszpańskich w Rzymie podczas Donna sotto le stelle. W 2022 roku zadebiutowała powieścią Gra w ludzi, która podbiła listy bestsellerów.
Choć od ukazania się „Batman Knigtfall” minęło już prawie 30 lat, to do dziś pozostaje jedną z najważniejszych kanonicznych opowieści o Mrocznym Rycerzu. Na początku lat 90. XX w. było to wydarzenie, które podobnie jak „Śmierć Supermana” wstrząsnęło nie tylko uniwersum DC, ale też czytelnikami. Było to również pierwsze tak duże przedsięwzięcie w komiksach o Mrocznym Rycerzu, ten potężny crossover publikowany był przez ponad dwa lata na łamach kilku serii związanych z batrodziną. Koniec Mrocznych Rycerzy to czwarty tom ambitnej pięciotomowej sagi o upadku i powrocie Mrocznego Rycerza. Stało się coś niewyobrażalnego: Bruce Wayne nie jest już Batmanem, a jego obowiązki przejął Jean-Paul Valley. Po druzgocącym spotkaniu z Bane’em, w wyniku którego nie jest w stanie założyć swojego kostiumu, Bruce wyrusza na poszukiwanie zaginionej doktor Shondry Kinsolving, która pomagała mu w rehabilitacji. Kobieta jest wyjątkowo utalentowana i być może jest jedyną osobą, która może wyleczyć złamany kręgosłup Bruce’a. Bruce Wayne wyrusza razem z Alfredem na Karaiby, a następnie do Wielkiej Brytanii. Zamiast znaleźć ukojenie, trafia na nowego, zaskakującego wroga, który czai się w cieniu. Aby ocalić Shondrę i samego siebie, Bruce zmuszony jest do niezwykłego wysiłku zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Czy kiedykolwiek uda mu się odzyskać w pełni sprawność i czy w Gotahm jest jeszcze miejsce dla „starego” Batmana? Autorami scenariusza są legendarni twórcy jak Chuck Dixon, Doug Moench czy Alan Grant. Za rysunki odpowiadają zaś doskonali artyści: Graham Nolan, Jim Balent, Bret Blevins, Mike Manley oraz wielu innych. Album zawiera materiały publikowane pierwotnie w amerykańskich zeszytach „Justice League Task Force” #5–6, „Batman: Shadow of The Bat” #21–23, 29–30, „Batman: Legends Of The Dark Knight” #59–63, „Batman” #509–510, „Detective Comics” #676–677, „Robin” #7-9, „Catwoman” #12-13 oraz „Showcase’94” #10.
Po Czasie spekulantów, Czasie niewolników i Czasie Sodomy nadszedł CZAS NA PRAWDĘ. W fascynującym wywiadzie-rzece Józef Białek opowiada o swoim życiu i wychodzeniu ze świata złudzeń, w jakim stale utrzymują nas media, politycy i ludzie establishmentu. Poznajemy go najpierw jako naiwnego solidarnościowego opozycjonistę w latach osiemdziesiątych, potem wolnorynkowego przedsiębiorcę w latach dziewięćdziesiątych i wreszcie jako wydawcę i autora książek, który ma odwagę wciąż szukać prawdy. A wszystko to okraszone licznymi informacjami i anegdotami o znanych postaciach z życia publicznego, wnikliwymi analizami mechanizmów rządzących polityką, diagnozami dotyczącymi przyszłości Polski i świata oraz rzadkimi fotografiami z prywatnego archiwum.
Tom z serii „Franklin” Franklin wstał lewą nogą i nic nie układa się po jego myśli. Co tak naprawdę kryje się za złym nastrojem? Każdy tom klasycznej serii o Franklinie to osobna historia o niezwykle ważnych sprawach z życia każdego kilkulatka. Postacie wykreowane przez autorki są wzorcem nie tylko dla dzieci, lecz także dla rodziców a ich przeżycia pozwalają odnaleźć się w niełatwych życiowych sytuacjach.
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1945–1946. Ptak z tytułowej opowieści ma na imię Joe, a jego dziób skrywa niewyparzony język, który wyjątkowo daje się we znaki Donaldowi. Z kolei w komiksie Mądry pies kaczory postanawiają przyjąć pod swój dach kudłatego czworonoga. Donald upiera się, że zwierzę musi mieć rodowód i należeć do najinteligentniejszej rasy na świecie. Wszystko oczywiście toczy się zupełnie inaczej, niż sobie wyobrażał. Zwierząt jest w tym zbiorze więcej. W jednej z historii siostrzeńcy zaprzyjaźniają się z młodą foczką, a w innej – Donald usiłuje zdobyć indyka, żeby tradycji na Święto Dziękczynienia stało się zadość. Najdłuższy komiks w tomie, Postrach rzeki, opowiada o pewnym wodnym potworze. Donald nie potrzebuje jednak zwierząt, żeby wpaść w tarapaty. Wystarczy, że postanowi zwrócić znalezione pieniądze, zaimponować Daisy tężyzną fizyczną albo kolejny raz rywalizować ze swoimi siostrzeńcami w wędkowaniu lub puszczaniu latawców. Kaczogród to kolekcja uwielbianych klasycznych komiksów, napisanych i narysowanych przez Carla Barksa w latach 1943–1972. Komiksy są prezentowane w kolejności chronologicznej. To prawdziwy skarb dla fanów!
Komisarz Lena Rudnicka powraca do Łodzi! Naczelnik wydziału Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi prosi komisarz Rudnicką o pomoc. W mieście doszło do tajemniczych zaginięć dzieci. Mieszkańcy są przerażeni, gdyż do tej pory nie udało się ich odnaleźć. Policjanci są bezradni, a opinia publiczna staje się coraz bardziej krytyczna. Dotychczasowe śledztwo policji nie przyniosło żadnych rezultatów, a porywacz nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Wiktor, Amelia, Paweł i Tosia zniknęli bez śladu. Gdzie są? Kto ich porwał? Czy nadal żyją? Aby odpowiedzieć na te pytania policjanci z łódzkiej komendy zmuszeni będą odkryć wszystkie sekrety rodzin zaginionych dzieci. Co je łączy? I dlaczego porywacz uprowadził akurat tę czwórkę? Śledztwo ujawni wiele tajemnic, o których rodziny porwanych dzieci wolałyby nie mówić… Komisarz Lena Rudnicka podejmuje nie tylko najtrudniejszą sprawę w swojej karierze, ale mierzy się również z problemami w życiu osobistym. Tragiczna przeszłość kolejny raz daje o sobie znać. Wolski wiedzie szczęśliwe życie na wsi. Dawny przyjaciel prosi go o przyjazd do Łodzi i zaangażowanie się w śledztwo. Marcel nie ma pojęcia, że zespołem kierować będzie… Lena Rudnicka. Jak wiele zmieni spotkanie Leny i Marcela po latach? Czy uczucie pomiędzy nimi powróci? Czy Lena wyjawi Marcelowi prawdę o tym, że łączy ich znacznie więcej niżby sądził? Kinga Wójcik urodziła się w 1994 roku w Tomaszowie Mazowieckim. Z wykształcenia jest politologiem. Ukończyła Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Pochodzi z rodziny policyjnej. Prywatnie fanka buldogów francuskich i filmów z serii Transformers. Autorka serii kryminałów o komisarz Lenie Rudnickiej: Poryw, Spektakl, Osadzony, Szreń i Osuwisko.
Daj dzieciom nowe możliwości zabawy dzięki kolekcjonerskim zestawom postaci z serii 6. (71413) dla dzieci w wieku od siedmiu lat. Każda torebka zawiera postać do zbudowania, znacznik akcji oraz mały element służący jako podstawka lub dodatek do zabawy. Do zebrania jest osiem postaci LEGO® Super Mario™: Birdo, Green Toad, Ice Bro, Bramball, dwie kocie Goomby w 1 opakowaniu, Blooper (z trzema małymi Blooperami). Sumo Bro i Spike. Każda z postaci pasuje do zestawu startowego (71360, 71387 lub 71403), który jest wymagany do interaktywnej zabawy. Budowanie z pomocą aplikacji Każda torebka zawiera instrukcje budowania i stanowi wspaniały prezent dla dzieci na każdą okazję. Instrukcje znajdziesz również w aplikacji LEGO Super Mario, w której dostępne są cyfrowe narzędzia do wyświetlania urozmaicające zabawę. Nieograniczona zabawa Zestawy LEGO Super Mario™ pozwalają przenieść postacie ze świata Super Mario™ do rzeczywistości. Dzięki zestawom startowym i dodatkowym konstruktorzy mogą bez końca budować, rozbudowywać i przekształcać wyjątkowe poziomy. - Kolekcjonerskie postacie LEGO® Super Mario™ – zestawy postaci z serii 6 (71413) dają dzieciom okazję do urozmaicenia interaktywnej zabawy. Każda torebka zawiera losową postać do zbudowania i znacznik akcji. - Osiem postaci do zbierania, budowania i zabawy – Birdo, Green Toad, Ice Bro, Bramball, dwie kocie Goomby w jednym opakowaniu, Blooper (z trzema małymi Blooperami), Sumo Bro i Spike. - Dodatek do zestawu startowego – do zabawy wymagany jest jeden z zestawów startowych z figurką: LEGO® Mario™ (71360), LEGO® Luigi™ (71387) lub LEGO® Peach™ (71403). - Mały model w każdej torebce – dzieci mogą wykorzystać ten element jako podstawkę lub dodatek do budowanych poziomów. Zobacz, jak LEGO® Mario™, LEGO® Luigi™ i LEGO® Peach™ reagują na różne postacie. - Prezent na każdą okazję dla dzieci w wieku od siedmiu lat – podaruj zestaw z postacią LEGO® Super Mario™ jako mały upominek, prezent urodzinowy lub pod choinkę. - Buduj niepowtarzalne poziomy – dodaj te postacie do zestawów startowych i zestawów rozszerzających LEGO® Super Mario™, aby tworzyć nowe wyzwania dla jednego lub wielu graczy. - Drukowane i cyfrowe instrukcje – w każdej torebce znajdziesz instrukcje budowania dostępne również w aplikacji towarzyszącej LEGO® Super Mario™. Listę zgodnych urządzeń z systemem Android i iOS znajdziesz na stronie LEGO.pl/devicecheck. - Nieograniczone możliwości – zestawy LEGO® Super Mario™ pozwalają powołać do życia ulubione postacie ze świata Super Mario™. Zestawy można rozszerzać i przerabiać, co daje niezliczone kreatywne możliwości. - Jakość premium – klocki LEGO® spełniają wysokie branżowe standardy jakości, dzięki czemu mocno się trzymają, a złożone z nich modele są solidne. - Bezpieczeństwo przede wszystkim – elementy LEGO® są testowane na niemal każdy możliwy sposób, aby nie było wątpliwości, że spełniają rygorystyczne światowe standardy bezpieczeństwa.
Szósta z serii opowieści o Lucky Luke’u, kowboju, który przemierza bezdroża Ameryki i zawsze staje po stronie prawa. Na Dzikim Zachodzie aż roi się od wyjętych spod prawa, ale nie ma bandytów sławniejszych od braci Daltonów. Sieją taki postrach, że Lucky Luke zostaje wynajęty do zlikwidowania zagrożenia z ich strony. Wyrusza w długi pościg za przestępcami. Jak zakończy się nierówna walka czterech na jednego? Później Samotny Kowboj spotka dwóch znajomych, z których jeden okaże się oszustem. Co zrobi nieznoszący kłamców Luke? Serię „Lucky Luke” wymyślił znakomity francuski scenarzysta i rysownik Morris (właśc. Maurice de Bevere, 1923–2001), który później zaprosił do współpracy sławnego pisarza René Goscinnego (1926–1977). Po śmierci obu ojców Samotnego Kowboja scenariusze i rysunki kolejnych odcinków cyklu są tworzone przez licznych kontynuatorów.
Siódmy album przygód Smerfów, niezwykłych istot, które zostały pokochane przez dzieci na całym świecie. Tom zawiera trzy opowieści: Smerf Czarnoksiężnik, Pułapki na Smerfy oraz Zakochani w Smerfetce. Pewien Smerf marzy o poznaniu tajników magii, a nawet o zostaniu prawdziwym czarnoksiężnikiem. A że to bardzo niebezpieczne zajęcie, szykują się straszne kłopoty! W drugiej historyjce po raz kolejny przekonamy się, że kto pod kimś dołki kopie, ten sam w nie wpada. A w trzeciej wśród bohaterów pojawi się dawno niewidziany gość: Smerfetka! Smerfy wymyślił belgijski scenarzysta i grafik Pierre Culliford (1928–1992) używający pseudonimu Peyo. Obecnie autorami serii są następcy Peyo, w tym jego syn Thierry.
Krążowniki, statki admiralskie, transportowce wojenne, moduły techniczne... Armada to konwój tysięcy pojazdów kosmicznych poszukujących nowych form życia na nieznanych planetach. Statki Armady są zamieszkiwane przez stworzenia pochodzące ze wszystkich stron galaktyki. W gronie kosmicznych podróżników jest nawet jeden człowiek – Navis, młoda agentka wywiadu Armady. Czwarty album zbiorczy zawiera oryginalne tomy: „Poślizg kontrolowany”, „Ostateczna Rozgrywka”, „Polowanie” i „Więzy krwi”.
Kolejny tom z serii przedstawiającej komiksowe adaptacje arcydzieł światowej literatury. Biały Kieł (ang. White Fang) to opublikowana w 1906 w Stanach Zjednoczonych opowieść Jacka Londona o przygodach tytułowego mieszańca wilka i psa. Urodzony na wolności na dalekiej, dzikiej północy Ameryki, przez przypadek trafia do wioski Indian i zostaje przez nich oswojony. Później jednak zostaje odsprzedany białemu traperowi, który zmusza go do udziału w walkach psów. Biały Kieł musi odnaleźć się w pełnym okrucieństwa świecie ludzi i wywalczyć sobie prawo do wolności. W powieści Jack London sięgnął do własnych wspomnień z czasów, gdy był poszukiwaczem złota na Alasce. Autorką scenariusza tej adaptacji jest pochodząca z Włoch scenarzystka komiksowa Caterina Mognato, zaś rysunki wykonał włoski rysownik i ilustrator Walter Venturi.
Antony Flew całe dorosłe życie poświęcił na dowodzenie, że Bóg nie istnieje. Wytyczał nowe standardy w podważaniu prawdziwości chrześcijaństwa i wszystkich innych religii. Dopiero na starość odkrył, jak bardzo się mylił. I posługując się argumentacją czysto racjonalną, bez odwołania do objawienia odkrył, że Bóg istnieje. Książka Flew jest opowieścią o tej drodze. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do istnienia Boga, jeśli Twoja wiara się kruszy, przeczytaj tę książkę. Znajdziesz tu dowód na to, że racjonalne myślenie prowadzi nas nieuchronnie do wiary w Boga.
Czwarty tom serii o nastolatku chcącym zostać piłkarzem i o jego przyjacielu duchu. Trwa mecz, od którego zależy los sekcji piłkarskiej liceum Louki. Jego drużyna musi wygrać, aby nie zostać zlikwidowana. Louca liczy, że Nathan pomoże mu w strzeleniu zwycięskiego gola, jednak przyjaciel równocześnie stara się rozwiązać zagadkę swojej śmierci i nie jest zbyt skoncentrowany na grze. Okazuje się także, że wynik meczu jest niezmiernie ważny również dla pewnego wpływowego przedsiębiorcy... Autorem opowieści jest Bruno Dequier, który pracował przy takich filmach jak „Przygoda w Paryżu” czy „Lorax”. Potem stworzył komiksowy cykl „Louca”, który szybko stał się przebojem rynku frankofońskiego. Trzeci tom serii został w 2014 roku wyróżniony belgijską Nagrodą Saint-Michel w kategorii komiksu dla młodych odbiorców.
Nowe, filmowe wydanie Zadziwiającego Maurycego i jego edukowanych gryzoni – pierwszej historii ze Świata Dysku przeznaczonej dla młodszych czytelników. Wyobraźcie sobie milion sprytnych szczurów. Szczurów, które nie uciekają. Szczurów, które walczą. Maurycy, poharatany kocur, potrafi łapać okazje. Swego czasu opracował plan doskonały: z głupawym z wyglądu dzieciakiem jako grajkiem i własną armią szczurów podróżuje z miasta do miasta. Przecież każdy zna historię o szczurach i grajkach… Krótko mówiąc: interes się kręci. Przynajmniej do momentu, gdy Maurycy próbuje swojej sztuczki w dalekim miasteczku Blintzowe Łaźnie, gdzie cały numer rozsypuje się w proch. Ktoś zaczyna grać całkiem inną melodię – mroczną i posępną. A szajka szybko się orientuje, że w tamtejszych piwnicach kryje się coś bardzo, ale to bardzo niedobrego… Pratchettowska etiuda na temat, co by było, gdyby szczury zaczęły myśleć i stworzyły cywilizację. Jak zawsze u tego autora mamy do czynienia z prozą ironiczną, wykorzystującą w perwersyjny sposób nasze kulturowe przesądy i mity. Jarosław Lipszyc Terry Pratchett (1948–2015) – miłośnik czarnych kapeluszy i orangutanów, astronom amator, prekursor budowania internetowych fandomów, a także kultowy pisarz i twórca jednej z najsłynniejszych fantastycznych krain, Świata Dysku. Debiutował w gazetce szkolnej w wieku 14 lat, a pierwszą powieść, Dywan, opublikował w 1971 r. Dekadę później wydał Kolor magii, od którego zaczął pisanie swojej najsłynniejszej serii. Przyniosła mu ona nie tylko światową sławę, ale i masę nagród oraz tytuł sir. Za Zadziwiającego Maurycego i jego edukowanych gryzoni otrzymał Carnegie Medal. Ekranizacja tej powieści wejdzie do kin na początku 2023 r.
Wspaniała historia dwojga przyjaciół, których połączyło niezwykłe uczucie – miłość. Czytelnicy i miłośnicy zwierząt w każdym wieku będą chcieli przeżywać tę przygodę wiele razy. Katia i jej babcia spędzają kolejne lato w swoim domku na Alasce, kiedy przypadkowy wypadek stawia Katię twarzą w twarz z największym stworzeniem, jakie kiedykolwiek widziała... ogromnym niedźwiedziem o wrażliwym sercu i z wielkim talentem do łowienia ryb. Ale kiedy Katia musi wrócić do domu w Seattle, oboje są rozdarci. Osamotniony niedźwiedź Kodi zrobi wszystko, aby ponownie połączyć się ze swoją kruchą ludzką przyjaciółką. Rusza w niebezpieczną podróż pełną zapierających dech w piersiach widoków, nowych odważnych towarzyszy i przygody na każdym kroku. Jared Cullum to urodzony w Tennessee rysownik, ilustrator, pisarz i nauczyciel malarstwa. Komiks „Kodi” otrzymał nagrodę Reubena za najlepszą powieść graficzną i został przetłumaczony na wiele języków.
Wszyscy rodzice pragną szczęścia dla swoich dzieci. Nie wszyscy jednak potrafią je nauczyć, jak być szczęśliwym. Specjaliści uważają, że jest możliwe takie wychowanie dzieci, które pozwoli im cieszyć się pełnią szczęścia. "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym" otwierają cykl trzech zbiorów opowiadań rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw z dziećmi. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
Niezwykła komiksowa adaptacja jednej z najbardziej znanych i popularnych powieści przygodowych na świecie. Wyspa skarbów, autorstwa szkockiego pisarza Roberta Louisa Stevensona, to najwspanialsza historia o piratach, jaka kiedykolwiek powstała. Jej bohaterem jest Jim Hawkins, syn właścicieli tawerny „Admiral Benbow”. U jednego z gości tawerny chłopiec znajduje tajemniczą mapę, na której wskazane jest miejsce ukrycia skarbu legendarnego herszta piratów kapitana Flinta. Jim rusza na poszukiwanie skarbu, okazuje się jednak, że załogę statku, którym płyną członkowie wyprawy, tworzą byli podwładni Flinta, chcący odzyskać zabrany im przez pirata skarb. A gdy docierają na zaznaczona na mapie wyspę przekonują się, że skarbu ktoś pilnuje! Z powieści pochodzi wiele popularnych do dziś wyobrażeń o piratach i pirackich symboli, m.in. postać pirata z drewnianą nogą – Długiego Johna Silvera, tzw. „czarna plama” – znak informujący zdrajcę, że wydano na niego wyrok, oraz piosenka „Piętnastu chłopa na umrzyka skrzyni”. Autorem scenariusza komiksowej adaptacji tej powieści jest francuski pisarz i scenarzysta Christophe Lemoine, natomiast za rysunki odpowiada francuski rysownik komiksowy Jean-Marie Woehrel.
Trzecia i ostatnia część rozgrywającej się w uniwersum Sandmana opowieści o bogini wudu Erzulie i jej staraniach o odzyskanie magicznego Domu Szeptów. Klucz do powodzenia Erzulie może spoczywać w dłoniach dziewczynki Poquity, która zaprzyjaźnia się z pozornie miłą istotą, a tak naprawdę najgroźniejszym mieszkańcem Śnienia – Koryntczykiem! Demon ten usiłuje przejąć władzę nad Domem Obserwatorów. Niestety nie wszystko idzie po jego myśli, a w konsekwencji zaraża złem miliony wyznawców Erzulie. Bogini będzie musiała go powstrzymać. Tymczasem jest ktoś, kto po stuleciach dąży do zemsty na strasznym pająku Anansim... Scenariusz serii stworzyli kanadyjska pisarka Nalo Hopkinson, znana z opowieści korzystających z duchowej tradycji ludów karaibskich, oraz brytyjski scenarzysta Dan Watters, specjalista od horrorów („Coffin Bound”, „The Shadow”). Rysunki są dziełem przede wszystkim Dominike „Domo” Stantona, amerykańskiego grafika znanego z takich serii jak „Doctor Strange/Punisher” czy „Pregnant Bitches of War”. Album zawiera materiały pierwotnie opublikowane w amerykańskich zeszytach „House of Whispers” #13–22. Komiks dla dorosłych.
Tom z serii „Franklin” Franklin nie lubi i boi się ciemności. Rozmawiając z przyjaciółmi dowiaduje się, że każdy z nich czegoś się boi. Na jaki pomysł wpadnie żółwik, aby pokonać strach? Każdy tom klasycznej serii o Franklinie to osobna historia o niezwykle ważnych sprawach z życia każdego kilkulatka. Postacie wykreowane przez autorki są wzorcem nie tylko dla dzieci, lecz także dla rodziców a ich przeżycia pozwalają odnaleźć się w niełatwych życiowych sytuacjach.
Postać Śmierci z Nieskończonych – znana wszystkim wielbicielom Neila Gaimana – wyłoniła się z kart jego bestsellerowego arcydzieła Sandman, i w krótkim czasie stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych bohaterek tego autora. W interpretacji Gaimana starsza siostra Snu jest atrakcyjną brunetką, stylizowaną na gotkę. Jest wesoła, dowcipna i ironiczna, kocha ludzi i… życie. Niniejsze wydanie Śmierci zawiera wszystkie historie Gaimana, w których Śmierć występuje w roli głównej: Śmierć – wysoka cena życia, Śmierć – pełnia życia, zeszyty „Sandmana” – Odgłos jej skrzydeł i Fasada, rozdział „Śmierć i Wenecja” z „Sandmana – nocy nieskończonych” oraz „Zimową opowieść”, „Koło” i „Śmierć mówi o życiu”. Zbiór zawiera również bogatą galerię portretów Śmierci autorstwa najwybitniejszych artystów komiksowych. Miniseria „Wysoka cena życia w 1994 roku została uhonorowana dwoma Nagrodami Eisnera. Autorem scenariuszy wszystkich zamieszczonych w zbiorze opowieści jest wielokrotnie nagradzany pisarz, scenarzysta komiksowy i filmowy Neil Gaiman, laureat m.in. Nagrody Eisnera, Harveya i Hugo. Za ilustracje do tego tomu odpowiadają rysownicy należący do najwybitniejszych współczesnych artystów komiksowych, m.in. Mike Dringenberg, Malcolm Jones III, Jeff Jones, Chris Bachalo, P. Craig Russel i Dave McKean.
Odzyskanie niepodległości nie wszystkim Polakom przyniosło upragnioną wolność. Na terenach położonych na wschód od rzeki Zbrucz, które po traktacie ryskim w 1921 roku przypadły Sowietom, pozostały ponad dwa miliony Polaków. Po latach bolszewickich eksperymentów społecznych, obliczonych na ich wynarodowienie, komunizację i pozbawienie wiary ojców, sowieckie kierownictwo doszło do wniosku, że "elementu polskiego" trzeba się pozbyć.
Zagadka gumofilców. Na wojsławickiej komendzie zostały po nim tylko protokół zatrzymania i gumofilce. Choć zarzuty wobec poszukiwanego Jakuba W. mogą szokować, ma on szacowne grono obrońców. - To filozof oscylujący w stronę menela, dziwaka, geniusza, rycerza i dowcipnisia, Polaka-Który-Potrafi i Polaka, któremu się chce, szlachetny altruista, który za trudy dla świata chce tylko dobrego słowa. I dobrego trunku. Z przewagą mocnego trunku - grzmi Eugeniusz Dębski... Polscy autorzy raczej unikają tematyki polskiej, anawet scenografii kraju ojczystego. Jeślijuż popełnią utwór fantastyczny, którego akcja rozgrywa się wPolsce, topopierwszej próbie zulgą odskakują odniewygodnego tematu. Po"Weselu wAtomicach" Mrożka niełatwo jest ulokować się na serio, ainawesoło wTuiTeraz. AndrzejPilipiuk jest chlubnym wyjątkiem, który nie przestraszył się starcia zeskrzeczącą rzeczywistością. Stworzył postać filozofa, chwilami oscylującego wstronę menela, dziwaka igeniusza, rycerza idowcipnisia, Polaka-Który-Potrafi, iPolaka, któremu się chce. Dotego szlachetnego altruisty, który zatrudy dla świata chce tylko dobrego słowa. Idobrego trunku. Zprzewagą mocnego. Trunku. Eugeniusz Dębski Masz problemy z duchami przodków? Coś stuka wTwoim domu? Sąsiad jest wampirem? Udajsię doJakuba Wędrowycza, najlepszego Cywilnego Egzorcysty wKraju! Byćmoże mieszka nazapadłej wsi naścianie Wschodniej, byćmoże odżywia się własnoręcznie pędzonymi trunkami iwygląda nastarego kłusownika, aleniedaj się zwieść pozorom! Jeszcze nie pojawił się wampir, kosmita, wilkołak czyupiór, który dałby radę nieustraszonemu egzorcyście wgumofilcach. Jarosław Grzędowicz Odlotowa książka! Od śmiechu brzuch bolał mnie coś zetrzydni. Eryk Vort Taki pijak tu nigdy nie mieszkał. Wójt Wojsławic
Opis produktuWkład kalendarzowy 2023Wymiary: 171x95mmKolor kartek: ecru
Pojedynczy album z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Prosta misja Boby Fetta, polegająca na dostarczeniu zamrożonego w karbonicie Hana Solo i odebraniu zapłaty, kończy się chaosem i wybuchem wojny łowców nagród, która ogarnia galaktykę, zaś ulubieńcy fanów z ciemniejszej strony uniwersum Gwiezdnych Wojen mają szansę zabłysnąć! Zawiedziony przez swojego najbardziej zaufanego łowcę nagród Jabba brutalnie odreagowuje rozczarowanie. W najlepszej drużynie doszło do podziału i 4-LOM walczy z Zuckussem... Co mogło ich poróżnić? Odkrywamy wczesne przygody Boushha, gdy legendarny wojownik dostaje zlecenie, żeby zabić Dominę Tagge. Do akcji wkracza też morderczy droid IG -88!
Szósty tom przygód Avengers z serii wydawniczej Marvel Fresh! Avengers lecą w kosmos! Tam, w niesławnym więzieniu o rozmiarach galaktyki, szukają tajemniczej istoty obdarzonej mocą Gwiezdnego Piętna. Nie wiedzą tylko, czy ta nowa potęga stanie po ich stronie, czy spróbuje ich zniszczyć… a na dodatek muszą się mierzyć nie tylko z wrogami z całego kosmosu, lecz także z własnymi słabościami. Jaką rolę odegra w tej kosmicznie dalekiej wyprawie Czarna Wdowa? I kim okaże się nowy Starbrand? Autorem tej opowieści jest Jason Aaron, zdobywca Nagrody Eisnera i innych najważniejszych komiksowych wyróżnień, znany z takich serii jak: „Skalp”, „Thor Gromowładny” i „Potężna Thor”, „Punisher Max” czy „Conan Barbarzyńca”. Rysunki stworzył Ed McGuinness („Deadpool Classic”, „Superman/Batman”). Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w zeszytach #26–30 serii „Avengers”.
Saga, być może najlepsza epopeja komiksowa w najnowszej historii, powraca na księgarskie półki po trzyletniej przerwie i trzymającym w napięciu cliffhangerze. The Week Rysunki Fiony Staples utrzymują jeden z najniezwyklejszych stylów w branży komiksowej, z nieskończenie nowatorskimi projektami POSTACI, ukazanymi z malarską ekspresją i atramentową precyzją. Polygon
Bezimienna bohaterka powieści Terezy Semotamovej po zakończeniu nieudanego związku, postanawia zamieszkać w szafie, którą zamierza wyrzucić jej siostra. Szafa staje się metaforą poszukiwania swojej przestrzeni w świecie, wyznaczania granic i sprawdzania się w relacjach z rodziną i przyjaciółmi. W szafie to powieść o kryzysie życiowym, która składa się na tragikomiczną mozaikę i portret osoby wchodzącej w dorosłość na swoich, na pierwszy rzut oka - niezrozumiałych - warunkach. Tytułowa szafa jest dla bohaterki nie tylko groteskową namiastką domu, ale i wątłą twierdzą, bunkrem, przeciwatomowym schronem, gdzie ukrywa się przed „dorosłym” życiem i opresyjnym męskim światem. Dlatego to książka smutna. A zarazem cierpko dowcipna i pełna absurdu, swobodnie mieszająca sen z jawą. Być może tak pisałby Kafka, gdyby żył w XXI wieku i był kobietą. – Anna Maślanka, Literackie Skarby Świata Całego Fragment: Okno otwarte na oścież, żeby wywietrzyć smród po smażeniu, ale się ściemnia, świecą latarnie i odbijam się w szybie. Patrzę na swoje rozmazane rysy i zastanawiam się, jak by to było spędzać niedzielę z kimś innym. Muss es sein? Es könnte auch anders sein. Na przykład z podstępnym wędkarzem, który chciałby mnie złowić i wysyłał mi wiadomości w butelce. Czy z nim też byłabym nieustannie świadoma tego straszliwego braku zakotwiczenia i miałabym wrażenie, że nie wiem, co zrobić z tym niedzielnym czasem, tak drogocennym i pełnym zwyczajnych oczekiwań? A może to tylko myśl, której nie można zaakceptować? Nauczą człowieka chodzić, mówić, czytać, pisać i liczyć, po czym wypuszczają go w świat z tobołkiem pełnym bułek, które potem regularnie dostarczają, jeśli sam nie umie ich sobie załatwić. Ale nikt nie wie, jak spędzać niedziele.
Zbliża się najważniejszy moment sezonu ligowego, do końca zostało kilka meczów o wszystko. I to dosłownie - drużynie grozi likwidacja, a kiedy tylko mecz zaczyna dobrze się układać, sędzia ucina sobie drzemkę na boisku! Czy przez to drużyna spadnie z ligi i przestanie istnieć? Czy komuś na tym zależy? Dlaczego dorośli nie chcą poznać prawdy? Trzeba coś z tym zrobić! Mali piłkarze zawierają tajne przymierze, by rozwikłać zagadkę i uratować drużynę. Najfutbolniejsi to dowcipna, sympatycznie napisana i bogato ilustrowana seria książek, opowiadająca o pasji i zaangażowaniu, o przyjaźni i współpracy, o perypetiach i przeżyciach dzieci wchodzących w okres dojrzewania. A przede wszystkim - o zupełnie niesamowitych emocjach towarzyszących futbolowi! Pierwsza książka w serii poświęconej przygodom szkolnej drużyny piłkarskiej FC Soto Alto.
"Nawet podróż długa na tysiące mil rozpoczyna się od pierwszego kroku" - Laozi Wkrocz na ścieżkę poznawania siebie, w której towarzyszyć ci będzie Iulia Bochis (@iuliastration). Jej wizualna opowieść, w której piękne ilustracje przeplatają się z uniwersalnymi prawdami starożytnych mędrców, to wędrówka śladami ponadczasowych wartości - miłości do siebie i samorozwoju.
Fani „Avatara” będą zachwyceni zestawem LEGO® Avatar Przygoda ze skimwingiem (75576). Dzieci i wielbiciele filmu mogą na nowo przeżywać sceny lub wymyślać własne historie z pomocą ruchomej figurki skimwinga, minifigurek Tonowariego i Jake’a Sully’ego oraz scenerii pozaziemskiej rafy koralowej. Zabawa podczas budowania Ten kolekcjonerski zestaw zawiera ilustrowane instrukcje i aplikację LEGO Builder – cyfrowe narzędzie do przybliżania i obracania modelu, które pomaga zwizualizować gotowy model ze wszystkich perspektyw. Do zabawy i ustawienia na półce Zestawy LEGO Avatar zawierają kultowe pojazdy, maszyny, zwierzęta, stworzenia i postacie w roślinnej, egzotycznej scenerii. Są idealne do twórczej zabawy, a modele można ustawiać w taki sposób, by tworzyły dynamiczną ozdobę. Zbieraj i łącz zestawy LEGO Avatar, aby zwiększyć możliwości zabawy lub zbudować własną wersję Pandory. - Akcja i przygoda rodem z „Avatara” – dzieci i fani filmu mogą na nowo przeżywać sceny z drugiej części „Avatara” lub samodzielnie wymyślać historie dzięki zestawowi LEGO® Avatar Przygoda ze skimwingiem (75576). - Co jest w pudełku? – Wszystko, czego potrzeba do zbudowania ruchomej figurki skimwinga, minifigurki Tonowariego i Jake’a Sully’ego, sceneria rafy koralowej Pandory oraz podstawka do ekspozycji. - Do zabawy i ozdoby – oddaj się twórczej zabawie lub ustaw postacie i użyj podstawki do ekspozycji, aby odtworzyć sceny z filmu „Avatar: Istota wody”. - Upominek na każdą okazję – prezent urodzinowy, świąteczny lub bez okazji dla dzieci albo fanów filmu „Avatar” w wieku od ośmiu lat. - Wymiary – figurka skimwinga (bez podstawki) ma 6 cm wysokości, 33 cm długości i 33 cm szerokości. - Akcesoria dla minifigurek LEGO® – akcesoria w tym zestawie obejmują włócznię Tonowariego, kuszę i pandoriańską rybę. - Drukowane i cyfrowe instrukcje budowania – w aplikacji LEGO® Builder na smartfony i tablety można przybliżać i obracać powstający model, by obejrzeć go ze wszystkich stron. - Kolekcjonowanie zestawów – połącz ten kolekcjonerski zestaw z innymi z serii LEGO® Avatar, aby zwiększyć możliwości zabawy i zbudować własną wersję Pandory, fikcyjnego egzoksiężyca. - Wysoka jakość – elementy konstrukcyjne LEGO® spełniają najwyższe standardy jakości, dzięki czemu zawsze mają jednolity wygląd, pasują do siebie i za każdym razem można ich z łatwością używać. - Bezpieczeństwo przede wszystkim – testujemy elementy LEGO®, aby mieć pewność, że każdy zestaw konstrukcyjny z serii Avatar spełnia surowe wymogi bezpieczeństwa i jest gotowy do zabawy.
Po wydarzeniach z albumu Nieskończona granica rozpoczyna się nowy rozdział w uniwersum DC. Tom Superman – Ten, który spadł przygotowuje grunt pod nową erę w dziejach Supermana, która odbije się szerokim echem w uniwersum DC Comics. Twórcami albumu są nominowany do Nagrody Eisnera scenarzysta Phillip Kennedy Johnson („The Last God”) oraz rysownicy Scott Godlewski („The Lost Boys”, „Copperhead”) i Phil Hester („Swamp Thing”, „Green Arrow”). Kiedy Superman odbiera wiadomość od jednego ze starych sprzymierzeńców z odległego świata, Clark i Jon Kentowie ruszają w kosmos. Przyjdzie im stawić czoło pasożytniczej istocie, która potrafi zawładnąć umysłami swoich ofiar. Ojciec i syn muszą stworzyć zgrany duet, by uwolnić mieszkańców planety i wrócić bezpiecznie do domu. Jednak gdy Jon zaczyna objawiać nowe, wyjątkowe zdolności, Clark zaczyna sobie uświadamiać, że jego moce słabną. Czy to koniec Supermana, czy nadejście nowego? Album zawiera materiały pierwotnie opublikowane w amerykańskich zeszytach „Superman” #29–32 i „Action Comic” #1029.
Silver Surfer i Dawn Greenwood długo zwiedzali najdziwniejsze zakątki kosmosu, aż przyszedł czas, by odkryli najbardziej zadziwiającą z planet – Ziemię, świat pełen cudów, magii, potworów i oczywiście superbohaterów. Oboje zmierzą się tutaj z tym, co zostawili za sobą, ale już wkrótce wrócą między gwiazdy, gdzie czekają na nich kolejne przygody, kolejne kłopoty i… Galactus, Pożeracz Światów. Czy kosmiczni podróżnicy wyjdą z tego spotkania cało? I czy Surfer, który obiecał towarzyszyć Dawn w każdej wyprawie, jest gotów wybrać się z nią do miejsca, gdzie kończą się wszystkie podróże? Przedstawiamy drugi i ostatni tom wyróżnionej Nagrodą Eisnera opowieści autorstwa scenarzysty Dana Slotta („Amazing Spider-Man”, „The Superior Spider-Man”) oraz Michaela i Laury Allredów („FF”, „X-Force”, „X-Statix”), znanych z wyjątkowego stylu inspirowanego pop-artem. Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w zeszytach „Silver Surfer” (2016) #1–14."
Daleka, mroźna Alaska, nieznana forma życia. Siła. Empatia. Zniewolenie. Wojskowa baza badawcza i prace nad ludzkim DNA oraz kilka osób w samym sercu wydarzeń: Alan Swensky, Skyler Raisen, Roy Hagson, Maja Rogowska.
Trzeci, ostatni tom przygód Toski, buntowniczki ze średniowiecznej Italii, Robin Hooda w spódnicy! Minęło kilka miesięcy, odkąd Lucilla została porwana przez niegodziwego Gautiera z Brienne. Jej zrozpaczony ojciec stacjonuje z armią pod murami Florencji, boi się jednak zaatakować, by nie narazić na niebezpieczeństwo przetrzymywanej w niewoli córki. Ale jeszcze nie wszystko stracone! Wierni przyjaciele Lucilli, sprytna Toska i dziarski Rinaldo, mają plan jak uratować księżniczkę i potrafią przekonać do swojej sprawy obywateli miasta! Najważniejsze to trzymać się razem i pamiętać, że w jedności siła, a przyjaźń drwi sobie z wojny! Autorami opowieści o Tosce i jej przyjaciołach są włoscy scenarzyści i ilustratorzy Teresa Radice i Stefano Turconi, znani m.in. z przygodowych serii „Violette around the world” i „Forbidden Harbour”.
Diabełki są w znakomitej formie do robienia dowcipów! Siostra i jej młodszy brat, zwani przez dalszą rodzinę „dwiema dzikimi bestiami”, toczą ze sobą bezustanne boje. Zwykle wygrywa sprytniejsza Nina, bo ma mnóstwo pomysłów, jak sprawić, aby rodzice karali Tomka za rzeczy, których nie zrobił. Jednak nawet ona może się okazać bezradna w konfrontacji z kuzynem Frankiem... A jak poradzi sobie rodzeństwo, gdy mama wyjedzie na kilka dni i zostaną z tatą, który nie przepada za gotowaniem i sprzątaniem? Czy to naprawdę będzie tydzień raju z pizzą i filmami? Przekonamy się też, że i z rodziców naszych bohaterów są niezłe ziółka... Scenarzystą i rysownikiem serii jest francuski twórca Olivier Dutto, który zdobył popularność właśnie „Diabełkami”, które są wydawane od 2004 roku. Wymyślił też serię poboczną, „Grippy”, poświęconą leniwemu kotu Niny i Tomka. Jedna z najpopularniejszych we Francji serii humorystycznych dla dzieci. Druga część cyklu została w 2005 roku wyróżniona nagrodą na Festiwalu Komiksu w Angoulême w kategorii dla młodych odbiorców. Trzeci album zbiorczy składa się z trzech tomów oryginalnych: „Prawdziwe aniołki”, „Jedna siostra wystarczy” i „Siostrom wstęp wzbroniony!”.
Matematyka jest prosta! Wielu uczniom - ale także ich skazanym na opłacanie kosztownych korepetycji rodzicom - matematyka kojarzy się jak najgorzej. Nie każdy nauczyciel bowiem potrafi przekazać swoją pasję do tego przedmiotu w taki sposób, by zainspirować młodego człowieka. Nie każdy też umie wytłumaczyć (pozornie) skomplikowane reguły algebraiczne i nauczyć trików pozwalających liczyć prościej, sprytniej i zupełnie bez problemów. Prosta matematyka. Licz sprytnie to zestaw 21 spotkań, dzięki którym nawet uczeń niedarzący sympatią królowej nauk szybko opanuje łatwe, często odkrywcze sposoby rachowania. W rezultacie liczby i dokonywane na nich operacje przestaną być dla niego groźną tajemnicą. Przemyślany układ treści pozwala na przyswajanie zebranych tu wiadomości we własnym tempie i w dowolnej kolejności. Proponowane zadania można rozwiązywać wybiórczo, ale najlepiej zmierzyć się z każdym! Uwaga! Zeszyt ćwiczeń jest przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej.
Dzięki zestawowi LEGO® Avatar Odkrycie ilu (75575) dzieci i wielbiciele filmu „Avatar” w wieku od ośmiu lat mogą wybrać się w podróż na egzoksiężyc Pandory. Przeżyj ponownie ulubione sceny z filmu „Avatar: Istota wody” lub wymyślaj własne historie z ruchomą figurką ilu, minifigurkami Tsireyi i Tuk oraz modelem rafy koralowej Pandory. W zestawie znajdują się interaktywne instrukcje budowania Ten zestaw LEGO Avatar zawiera ilustrowane instrukcje i aplikację LEGO Builder – cyfrowe narzędzie do przybliżania i obracania modelu, które pomaga dzieciom zwizualizować gotowy model ze wszystkich perspektyw. Do zabawy i ustawienia na półce Zestawy LEGO Avatar zawierają kultowe pojazdy, maszyny, zwierzęta, stworzenia i postacie w sceneriach z filmu „Avatar”. Są idealne do twórczej zabawy, a modele można ustawiać w taki sposób, by tworzyły ozdobę każdego pomieszczenia. Zbieraj i łącz zestawy LEGO Avatar, aby zwiększyć możliwości zabawy lub zbudować własną wersję Pandory. - Zestaw LEGO® Avatar – dzięki zestawowi LEGO Avatar Odkrycie ilu (75575) dzieci i fani filmu mogą odgrywać sceny z drugiej części lub wymyślać własne przygody. - Co jest w pudełku? – Wszystko, czego potrzeba do zbudowania ruchomej figurki ilu, minifigurki Tsireyi i Tuk, sceneria rafy koralowej Pandory oraz podstawka do ekspozycji. - Do zabawy i ozdoby – oddaj się twórczej zabawie lub ustaw postacie i użyj podstawki do ekspozycji, aby odtworzyć sceny z filmu „Avatar: Istota wody”. - Pomysł na prezent – zabawka konstrukcyjna LEGO® Avatar będzie świetnym prezentem na urodziny, święta i inne okazje dla fanów filmu „Avatar” i dzieci w wieku od ośmiu lat, które lubią ciekawe zabawki. - Wymiary – figurka ilu (bez podstawki) ma ok. 4 cm wysokości, 12 cm szerokości i 21 cm głębokości. - Ciekawe akcesoria dla minifigurek LEGO® – ten zestaw LEGO Avatar zawiera zabawkowy warkocz Na’vi, podwodną włócznię i dwie egzotyczne ryby. - Drukowane i cyfrowe instrukcje budowania – w aplikacji LEGO® Builder na smartfony i tablety można przybliżać i obracać powstający model, by obejrzeć go ze wszystkich stron. - Kolekcjonowanie zestawów – połącz ten kolekcjonerski zestaw z innymi z serii LEGO® Avatar, aby zwiększyć możliwości zabawy i zbudować własną wersję Pandory. - Wysoka jakość – elementy konstrukcyjne LEGO® spełniają najwyższe standardy jakości, dzięki czemu zawsze mają jednolity wygląd, pasują do siebie i za każdym razem można ich z łatwością używać. - Bezpieczeństwo przede wszystkim – testujemy elementy LEGO®, aby mieć pewność, że każdy zestaw konstrukcyjny z serii Avatar spełnia surowe wymogi bezpieczeństwa i jest gotowy do zabawy.
Sześć światów Hain Ursuli K. Le Guin to jeden z najznakomitszych cykli literatury science fiction. Akcja rozgrywa się w świecie Ekumeny, w której Liga Wszystkich Światów jednoczy planety zasiedlone przez potomków starożytnej rasy Hain. W skład zbioru wchodzą: Świat Rocannona, Planeta wygnania, Miasto złudzeń, Lewa ręka ciemności, Słowo las znaczy świat, Wydziedziczeni. W dalekiej przeszłości starożytna rasa Hain skolonizowała liczne planety, które z biegiem czasu utraciły ze sobą kontakt i zapomniały o łączących je więzach. Po latach Haińczycy chcieliby pojednać stworzone przez siebie cywilizacje. Pierwsze próby są nieudane, ale potem odległe ludy nawiązują stosunki dyplomatyczne i tworzą konfederację. Tak powstaje Ekumena, czyli dobrowolny związek światów, który ma być pozbawiony przemocy i wzajemnie przekazywać sobie wiedzę i pomoc. Autorka porusza problemy tożsamości płciowej, odmienności i tolerancji. Le Guin wykorzystuje różne tła społeczne i środowiskowe, by przedstawić antropologiczne i socjologiczne rezultaty ewolucji człowieka w danym środowisku.
Książeczka przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym. Znajduje się w niej 18 plansz sudoku do rozwiązania, wkładka z figurami do wycięcia (środkowa rozkładówka) oraz rozwiązania zadań sudoku na stronach 27, 28. Każda plansza złożona jest z czterech pól podzielonych na cztery kwadraty (2 x 2 kratki). Książeczka zawiera reguły rozwiązywania sudoku. Wyjaśnia pojęcia: "rząd", "kolumna", "pole". Rodzice (opiekunowie) lub nauczyciele powinni: - zapoznać dziecko z regułami sudoku, - przeczytać wierszyki w książeczce, - dać dziecku czas na zapoznanie się z książeczką, - przy każdej planszy poprosić dziecko by opowiedziało o swoich obserwacjach (np. wymieniło cyfry, nazwało obrazki, policzyło, ile kwadratów jest pustych, itp.), - pomóc rozpoznać kolumny, rzędy i pola sudoku. Po takich objaśnieniach dziecko powinno umieć samo uzupełnić brakujące kwadraty. Wierszowane opowiadanie o przygodach myszki jest punktem wyjścia dl wspólnej zabawy z rodzicami (opiekunami) lub nauczycielami i układania na planszy odpowiednich obrazków. Ta zabawa ma wywołać refleksję w poszukiwaniu strategii, pozwalającej uzupełnić planszę zgodnie z opisem i regułą SUDOKU. Po zapoznaniu dzieci z zasadą SUDOKU, mogą one być zachęcone, by same tworzyły różne układy na planszy, wymyślając przy tym nowe historyjki...
Finałowy tom sagi „Czarna walizka. Dobry autor dba, aby doprowadzić do końca wszystkie wątki. Każde pytanie musi dostać odpowiedź - mówi Finnegan Flaherty na łożu śmierci. Kto jeszcze pojawi się w tej opowieści - i w jakim celu? Czy warto było zaglądać do pamiętnika Chai? Czy warto szukać ludzi, którzy już odeszli? A przede wszystkim - jaki jest sens cofać się w przeszłość? Co przyniesie podróż do miejsc należących do innego czasu? Czas przeplata ludzkie ścieżki, przecinają się ślady i życiorysy. A wszystko po to, aby się przekonać, że tak naprawdę to nie wiemy o sobie nic. Katarzyna Ryrych, rocznik 1959, autorka m.in. Tercetu prowincjonalnego, Wdowiego Wzgórza, Życia motyli i powieści o zagadkowym tytule Zginęła mi sosna. Ma również na swoim koncie kilkanaście książek dla młodszego i nastoletniego czytelnika, za które zdobyła wiele prestiżowych nagród. Szuka tematów niekonwencjonalnych, niezgranych fabuł, zaskakujących narracji - jak życie. Wielu bohaterów jej książek to ludzie, których napotkała na swojej drodze.
Mali miłośnicy psów w wieku od siedmiu lat będą się świetnie bawić, tworząc własne historie ze szczeniakami podczas zabawy zestawem LEGO® Friends Centrum ratunkowe dla psów (41727). Zestaw zawiera wszystko, czego potrzebują maluchy do opieki nad psiakami, które czekają na adopcję. Miłośniczka zwierząt Autumn wie, że jej przyjaciel Zac też uwielbia psy, więc zaprosiła go do centrum. Dzieciom spodoba się pomaganie postaciom w myciu, pielęgnacji i karmieniu psów. Jest też wiele miejsc do zabawy, wtym strefa ćwiczeń i zjeżdżalnia. Modułowa konstrukcja pozwala dzieciom przebudować budy i budynek recepcji, aby stworzyć własne centrum ratunkowe. Podkręć dobrą zabawę Dzieci mogą cieszyć się łatwym i intuicyjnym budowaniem dzięki aplikacji LEGO Builder. Mogą w niej przybliżać i obracać model w 3D, zapisywać zestawy i śledzić postępy. Witamy w mieście Heartlake nowej generacji W świecie LEGO Friends dzieci mogą zawierać przyjaźnie, odkrywać ekscytujące miejsca i odgrywać realistyczne przygody. - Zabawka z centrum ratunkowym dla dzieci w wieku od siedzmiu lat – zachęć dzieci do opieki nad zwierzętami podczas budowania i zabawy zestawu LEGO® Friends Centrum ratunkowe dla psów (41727). - Trzy minilaleczki, trzy psy i akcesoria – zestaw zawiera postacie LEGO® Friends: Autumn, Zaca i dr Gabrielę Silvę, a także postacie psów Pickle’a, Dasha i Grace oraz wiele akcesoriów dla zwierząt Dostosuj model – dzieci mogą zbudować własne centrum ratunkowe dla psów, przearanżowując różne miejsca, w tym recepcję, gabinet zabiegowy, stanowisko pielęgnacji, tor przeszkód i budy. - Akcesoria do pielęgnacji zwierząt – dzieci będą zachwycone akcesoriami pomagającymi wymyślać własne historie. Zestaw zawiera zabawki, wagę, lekarstwa, jedzenie, wodę, lupę, posłanie, szczotkę i nie tylko. - Upominek dla miłośników zwierząt – zestaw LEGO® Friends sprawdzi się jako prezent na urodziny, pod choinkę lub z innej okazji dla dzieci w wieku od sześciu lat, które chcą zbudować własne centrum ratunkowe. - Idealne wymiary dla dzieci – Centrum ratunkowe dla psów ma 18 cm wysokości, 26 cm szerokości i 20 cm głębokości. - Pomoc w budowaniu – odkryj intuicyjne instrukcje budowania dzięki aplikacji LEGO® Builder, w której można powiększać i obracać modele w 3D, śledzić postępy i zapisywać zestawy, jednocześnie rozwijając umiejętności dziecka. - Miasto Heartlake nowej generacji – w styczniu 2023 roku świat LEGO® Friends powiększy się o nowe postacie i lokalizacje, aby inspirować do kolejnych przygód. - Wysokiej jakości produkt – wszystkie elementy LEGO® spełniają rygorystyczne standardy branżowe, dzięki czemu są jednolite i zawsze do siebie pasują, a budowanie z nich jest przyjemnością – i tak jest niezmiennie od 1958 roku. - Bezpieczeństwo przede wszystkim – klocki i inne elementy LEGO® Friends są zrzucane, podgrzewane, zgniatane, skręcane i badane na wiele innych sposobów. Dzięki temu możesz mieć pewność, że spełniają rygorystyczne światowe standardy bezpieczeństwa.
Sądzisz, że Wszechświat jest zbudowany z cząstek - bardzo małych okruszków materii, takich jak neutron, proton, czy elektron? Wierzysz, że kot Schrödingera - bohater słynnego eksperymentu myślowego genialnego, austriackiego fizyka - jest żywy i martwy jednocześnie, dopóki ktoś nie zajrzy do pudła, w którym go zamknięto wraz z trucizną? Jesteś przekonany, że - tak jak uczono cię w szkole - foton jest zarazem cząstką i falą? Jeśli tak, Kwanty dla każdego zmienią twoje życie, pokazując, że wszystko to nie jest do końca prawdą. Teoria kwantowa może wydawać się dziwna, ale nie jest wcale zagadkowa i można o niej opowiedzieć zrozumiałym językiem, a także w prosty sposób wyjaśnić wszystkie paradoksy. Poza tym jest po prostu piękna. Książka Arta Hobsona pozwoli ci zachwycić się Wszechświatem takim, jakim go opisuje teoria kwantów; takim, jakim jest on naprawdę. Art Hobson jest emerytowanym profesorem fizyki. Prowadzi badania na University of Arkansas w Fayetteville. Zanim zaczął studiować, był zawodowym muzykiem.
Kontynuacja przygód Jaczemira, wyrobnika z Kanthy, który popadł w niemałe tarapaty. Skierował nań wzrok sam Natan Rubenstein. Bezwzględny i wyrachowany czarnoksiężnik. Jar uciekając przed nim, poznaje urok Beskidów i nie tylko ich... Czy i Ty, Drogi Czytelniku, wybierzesz się wraz z nim w podróż? Może to i Twoja droga, a ta książka dotyczy Ciebie bardziej niż sądzisz... Fantasy historyczne, w którym prawdziwe dzieje i postacie przeplatają się z fikcją literacką, lokalnym folklorem Księstwa Cieszyńskiego i Oświęcimskiego oraz magią Beskidu Małego. Drugi tom przygód Jaczemira z pewnością dostarczy czytelnikom wielu emocji oraz wiedzy o lokalnej historii i magii. Tym razem bohater porzuci Kęty i pokona średniowieczne Beskidy, by dotrzeć do twierdzy w Gilowicach, a także zamku w Cieszynie. A nie będzie to łatwe zadanie! Nie zabraknie kilku znanych już postaci oraz wielu nowych: zabawnych i mądrych, okrutnych i przebiegłych, ziemskich i z innego wymiaru. Wśród licznych intryg, smacznie przyprawionych niczym prażonki nad górskim ogniskiem, pojawią się: walka i miłość, magia i seks, przemoc i dobroć, Bóg i demony. Dodatkowo autor zastawił dla uważnych odbiorców kilka pułapek, których sens niewątpliwie ich zaskoczy. Warto było poczekać na tę kontynuację! – Beata Wojciechowska-Dudek
Dzieci w wieku od sześciu lat mogą odgrywać scenki w restauracji dzięki zabawce konstrukcyjnej LEGO® Friends Bar w śródmieściu Heartlake (41728). Mnóstwo akcesoriów inspirujących do kreatywnej zabawy pozwala im bawić się w robienie kanapek lub odwiedzanie lokalu. Funkcje obejmują drive-thru, kącik na zewnątrz, automat do gry i ruchomą szafę grającą. Dzieci mogą użyć składników z lodówki, aby robić kanapki. W zestawie są też dwa napoje, pieniądze, trzy kromki chleba na kanapki, uchwyt na serwetki, śmietnik i deskorolka. Jest tu też sprytny kot, który uwielbia odwiedzać bar! Więcej radości z budowania! Przygotuj się na łatwe i intuicyjne budowanie z aplikacją LEGO Builder. Dzieci mogą w niej przybliżać i obracać model w 3D, zapisywać zestawy i śledzić postępy. Witamy w mieście Heartlake nowej generacji. Dzieci mogą zawierać przyjaźnie, odkrywać ekscytujące lokalizacje i odgrywać realistyczne przygody w uniwersum LEGO Friends. Zabawa w restaurację dla dzieci w wieku od sześciu lat – zestaw LEGO® Friends Bar w śródmieściu Heartlake (41728) inspiruje do kreatywnej zabawy. W zestawie są trzy minilaleczki – ten zestaw z miasta Heartlake zawiera postacie LEGO® Friends – Liann, Aliyę i Charliego, a także wiele akcesoriów. Zachęta do odgrywania ról – dzieci mogą bawić się w przyrządzanie kanapek z chleba i składników w lodówce lub wyobrażać sobie, że są klientami. Zabawne miejsce do odpoczynku – dzieci, które lubią bawić się w restaurację, będą zachwycone okienkiem drive thru, meblami na zewnątrz, automatem do gier i szafą grającą. Zabawka, do której się wraca – zestaw LEGO® Friends sprawdzi się jako prezent na urodziny, pod choinkę lub z innej okazji dla dzieci w wieku od sześciu lat, które lubią pomysłową zabawę. Wymiary – restauracja ma 11 cm wysokości, 19 cm szerokości i 11 cm głębokości. Pomoc w budowaniu – odkryj intuicyjne instrukcje budowania dzięki aplikacji LEGO® Builder, w której można powiększać i obracać modele w 3D, śledzić postępy i zapisywać zestawy, jednocześnie rozwijając umiejętności dziecka. Miasto Heartlake nowej generacji – w styczniu 2023 roku świat LEGO® Friends powiększy się o nowe postacie i lokalizacje, aby inspirować do kolejnych przygód. Jakość bez kompromisów – wszystkie elementy LEGO® spełniają rygorystyczne standardy branżowe, dzięki czemu są jednolite i zawsze do siebie pasują, a budowanie z nich jest przyjemnością. Bezpieczeństwo przede wszystkim – klocki i inne elementy LEGO® Friends są zrzucane, podgrzewane, zgniatane, skręcane i badane na wiele innych sposobów. Dzięki temu możesz mieć pewność, że spełniają rygorystyczne światowe standardy bezpieczeństwa.
Czy wiesz, że istnieje substancja, która pomoże Ci rozwiązać niemal każdy problem, począwszy od zakwaszenia organizmu, grzybicy skóry i brzydkiego zapachu ciała, a skończywszy na plamach pozostających na ubraniach po praniu i brudnej lodówce? Co byś powiedział, gdyby środek ten kosztował mniej niż złotówkę za sto gramów? Czy byłbyś zainteresowany? Produkt ten nie tylko istnieje, ale najprawdopodobniej znajduje się w Twoim domu – to soda oczyszczona.
Dzięki zestawowi rozszerzającemu Conkdor's Noggin Bopper (71414) fani LEGO® Super Mario™ mogą zmierzyć się z wielką postacią. Zestaw zawiera dużą postać Conkdora do zbudowania, z którą mogą walczyć interaktywne figurki LEGO® Mario™, LEGO® Luigi™ lub LEGO® Peach™ (brak w zestawie). Wskocz na przełącznik i uniknij wielkiego dzioba i szyi Conkdora, a następnie wyląduj mu na głowie, by go pokonać. Następnie skocz na trampolinę, aby Conkdor powstał ponownie. Aplikacja towarzysząca Ten kreatywny zestaw to świetny prezent dla sześciolatków i starszych dzieci, które posiadają zestaw startowy LEGO Super Mario (71360, 71387 lub 71403 – wymagane do zabawy). Pobierz aplikację LEGO Super Mario, aby mieć jeszcze więcej frajdy i zobaczyć instrukcje budowania, inspiracje i wiele więcej. Przejdź na kolejny poziom Kolekcjonerskie zestawy startowe i rozszerzające LEGO Super Mario pozwalają fanom rozbudowywać, przekształcać i tworzyć własne unikatowe poziomy, na których przez wiele godzin można się bawić w zbieranie cyfrowych monet. - Pokonaj Conkdora i unikaj dziobnięć – dzięki zestawowi rozszerzającemu Conkdor's Noggin Bopper (71414) miłośnicy LEGO® Super Mario™ mogą wziąć udział w nowym wyzwaniu. - Figurka przeciwnika LEGO® Super Mario™ – zbuduj z klocków LEGO Conkdora ze znacznikiem akcji na głowie. - Fajne funkcje – wskocz na przełącznik i spróbuj uniknąć Conkdora, a następnie wskocz mu na głowę, by go pokonać. Po użyciu trampoliny Conkdor powstanie ponownie. - Dodatek do zestawu startowego – do interaktywnej zabawy wymagany jest zestaw startowy LEGO® Super Mario™ (71360 z figurką LEGO® Mario™, 71387 z figurką LEGO® Luigi™ lub 71403 z figurką LEGO® Peach™). - Prezent dla sześciolatków i starszych dzieci – ten 130-elementowy zestaw to świetny prezent na urodziny, pod choinkę lub bez okazji dla dzieci, które mają już zestaw startowy LEGO® Super Mario™. - Zabawna postać – ten moduł do zbudowania ma 14 cm wysokości, 6 cm szerokości i 15 cm głębokości. Łączy się z innymi zestawami LEGO® Super Mario™. - Aplikacja towarzysząca – aplikacja LEGO® Super Mario™ zawiera instrukcje budowania, kreatywne materiały inspirujące i nie tylko. Listę zgodnych urządzeń z systemem Android i iOS znajdziesz na stronie LEGO.pl/devicecheck. - Kreatywność nie zna granic – kolekcjonerskie zestawy konstrukcyjne LEGO® Super Mario™ pozwalają ożywić postacie ze świata Super Mario™ i dają fanom nieskończone możliwości tworzenia własnych unikatowych poziomów. - Wysoka jakość – elementy LEGO® spełniają rygorystyczne branżowe standardy, dzięki czemu są jednolite, zawsze do siebie pasują i można je z łatwością połączyć oraz rozdzielić. - Gwarancja bezpieczeństwa – klocki i elementy konstrukcyjne LEGO® są zrzucane, podgrzewane, zgniatane, skręcane i badane na wiele innych sposobów. Dzięki temu mamy pewność, że spełniają wymagające światowe standardy bezpieczeństwa.