Matematyka. Megazadania. 7+ to zbiór ciekawych zadań matematycznych i zaproszenie do niezwykłej przygody w świecie Minecrafta. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku powyżej 7 lat, ale z pewnością sprawi frajdę fanom gry w każdym wieku. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 64 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego. Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może „wymienić” na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Jacoba i Cali, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę. Minecraft. Megazadania. 7+ to oficjalne wydanie na licencji Mojanga, a edycja polska powstała we współpracy z doświadczonym metodykiem i wieloletnim nauczycielem matematyki. W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: liczby całkowite, dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria. W serii znajdują się również Megazadania dla starszych fanów Minecrafta – książki dla ośmiolatków, dziewięciolatków itd., aż do dwunastolatków. To idealne połączenie ulubionej gry Minecraft i przyjaznej edukacji matematycznej. Książki sprawdzą się jako mądry prezent na urodziny, imieniny i zakończenie roku szkolnego.
Matematyka. Megazadania. 8+ to zbiór ciekawych zadań matematycznych i zaproszenie do niezwykłej przygody w świecie Minecrafta. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku powyżej 8 lat, ale z pewnością sprawi frajdę fanom gry w każdym wieku. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 64 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego. Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może „wymienić” na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Jacoba i Cali, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę. Minecraft. Megazadania. 8+ to oficjalne wydanie na licencji Mojanga, a edycja polska powstała we współpracy z doświadczonym metodykiem i wieloletnim nauczycielem matematyki. W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: liczby całkowite, dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria i statystyka. W serii znajdują się również Megazadania dla młodszych i starszych fanów Minecrafta – książki dla siedmiolatków, a także dziewięcio- i dziesięciolatków itd., aż do dwunastolatków. To idealne połączenie ulubionej gry Minecraft i przyjaznej edukacji matematycznej. Książki sprawdzą się jako mądry prezent na urodziny, imieniny i zakończenie roku szkolnego.
Taka podróż byłaby dziś niemożliwa… bez paszportu. Niezwykła wyprawa rowerowa angielskiego dżentelmena do egzotycznego kraju, który powstał niedawno, ale ma spore ambicje. Jego mieszkańcy stawiają się temu wariatowi Hitlerowi i chyba mają prawo. Ich państwo jest niemal trzy razy większe niż wyspa, z której przybył Newman! Naszego podróżnika i jego dwukołowego towarzysza imieniem George czekają miejsca i ludzie, które wprawią go w osłupienie, zachwyt, czasem wzbudzą śmiech lub litość. Ten zaskakujący wielki kraj nazywa się Polska. Ta Polska już nie istnieje, ale po niemal 90 latach możemy ją znowu oglądać oczami angielskiego pisarza, podróżnika i… szpiega. W każdej z tych ról Bernard Newman sprawdza się znakomicie! Newman kilka razy odwiedził Polskę. Jego unikatowy reportaż Rowerem przez II RP odsłania przed nami Polskę, jakiej nie znaliśmy i jakiej już nigdy nie będziemy mogli zobaczyć. Po raz pierwszy po niemal 90 latach możemy o niej na szczęście przeczytać.
Puzzle firmy Ravensburger, charakteryzują się wysoką jakością. Przez ponad 100 lat cieszą dzieci i dorosłych na całym świecie. Perfect Age Fit to cecha, która dopasowuje wielkość elementów do możliwości charakterystycznych dla danego wieku rozwojowego, a SoftClick Technology pozwala precyzyjnie złożyć obraz. Idealne kształty, a także szeroka oferta motywów sprawiają, że znajdzie tu coś dla siebie pasjonat układanek w każdym wieku. Puzzle Ravensburger pozwalają nabywać cenne umiejętności, wykorzystując funkcję nauki poprzez zabawę. Układanie puzzli wspomaga koncentrację, uczy spostrzegawczości i cierpliwości.
Duchowe arcydzieło, którym inspirowali się wielcy czciciele Maryi: św. Jan Paweł II, św. Maksymilian Kolbe i sługa Boży kard. Stefan Wyszyński. Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny to duchowe arcydzieło, którym inspirowali się wielcy czciciele Maryi: św. Jan Paweł II, św. Maksymilian Kolbe i sługa Boży kard. Stefan Wyszyński. Mimo upływu czasu pełne mocy słowa św. Ludwika Marii Grignion de Montfort wciąż porywają ludzi na całym świecie, prowadząc ich ku prawdziwej pobożności maryjnej. Prowadzeni słowami traktatu wierni wchodzą w głęboką relację z Matką Bożą w myśl hasła ?Totus Tuus?, jednocześnie trwając w miłości Chrystusa i w zakorzenieniu w tajemnicy Trójcy Świętej. Wiele osób, inspirując się tą przejmującą lekturą duchową, decyduje się na powierzenie się Panu Jezusowi przez Jego Matkę i przystępuje do opracowanego przez św. Ludwika 33-dniowego, duchowego przygotowania do tego aktu. Nakładem Wydawnictwa eSPe ukazała się zawierająca ten program książka Przygotowanie do aktu zawierzenia się Jezusowi przez ręce Maryi według św. Ludwika Marii Grignion de Montfort. Bóg Najwyższy posiada skarbiec, składnicę bardzo bogatą, w której zamknął wszystko, co piękne, cenne, rzadkie i kosztowne, nawet Syna swego; a tą przebogatą skarbnicą jest właśnie Maryja, którą święci nazywają Skarbem Pana, z którego pełności bogactwa spływają na ludzkość. / fragment książki/ św. Ludwik Maria Grignion de Montfort (1673?1716) ? wybitny kaznodzieja i kapelan chorych oraz bezdomnych. Fascynujące życie tego niezwykłego kapłana i misjonarza czytelnicy mogą poznać dzięki wydanej przez Wydawnictwo eSPe biografii świętego pt. "Ludwik Maria Grignion de Montfort. Boży szaleniec, który uczy nas, jak zawierzyć się Maryi".
Matematyka. Megazadania. 9+ to zbiór ciekawych zadań matematycznych i zaproszenie do niezwykłej przygody w świecie Minecrafta. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku powyżej 9 lat, ale z pewnością sprawi frajdę fanom gry w każdym wieku. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 96 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego. Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może „wymienić” na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Oscara i Mai, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę. Minecraft. Megazadania. 9+ to oficjalne wydanie na licencji Mojanga, a edycja polska powstała we współpracy z doświadczonym metodykiem i wieloletnim nauczycielem matematyki. W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria i statystyka. W serii znajdują się również Megazadania dla młodszych i starszych fanów Minecrafta – książki dla siedmiolatków i ośmiolatków, a także dziesięcio-, jedenasto- i dwunastolatków. To idealne połączenie ulubionej gry Minecraft i przyjaznej edukacji matematycznej. Książki sprawdzą się jako mądry prezent na urodziny, imieniny i zakończenie roku szkolnego.
Oswojony szlam. Uważona mikstura. Upiorny las, którego istnienia nie sposób wyjaśnić. Co zamierza zrobić dwunastolatek szkolony na wojownika? Kiedy Runt i jego przyjaciele przygotowują się do bitwy, stają przed największym wyzwaniem swojego życia i wcale nie chodzi tu o zombiaki wystrojone w zbroje (co swoją drogą jest dziwne). Runt zdobywa zupełnie nowego arcywroga, którego nic nie powstrzyma przed sięgnięciem po tytuł najlepszego wojownika w szkole. I, co gorsza, pojawia się jeszcze ta tajemnicza dziewczyna. Na szczęście dawni przeciwnicy mogą stać się sojusznikami, kiedy trzeba uratować szkołę przed podejrzanymi atakami mobów. Czy Runt i jego przyjaciele pokonają największego i najgorszego bossa mobów w historii?
Matematyka. Megazadania. 10+ to zbiór ciekawych zadań matematycznych i zaproszenie do niezwykłej przygody w świecie Minecrafta. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku powyżej 10 lat, ale z pewnością sprawi frajdę fanom gry w każdym wieku. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 96 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego. Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może „wymienić” na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Oscara i Mai, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę. Minecraft. Megazadania. 10+ to oficjalne wydanie na licencji Mojanga, a edycja polska powstała we współpracy z doświadczonym metodykiem i wieloletnim nauczycielem matematyki. W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki zwykłe i dziesiętne, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria, statystyka. W serii znajdują się również Megazadania dla młodszych i starszych fanów Minecrafta – książki dla siedmiolatków, ośmiolatków itd., aż do dwunastolatków. To idealne połączenie ulubionej gry Minecraft i przyjaznej edukacji matematycznej. Książki sprawdzą się jako mądry prezent na urodziny, imieniny i zakończenie roku szkolnego.
To koniec. Wyglądało na to, że nasza wioska wkrótce przestanie istnieć. Nasza niesamowita wioska, ostatnia linia brony w promieniu tysięcy bloków, najzwyczajniej w świecie upadnie. Najbardziej absurdalne jest to, że moby nie miały z tym nic wspólnego. Do klęski przyczynił się jeden z najlepszych uczniów.Runt ma poważne kłopoty. Młody wojownik musi przetrwać jeden z najbardziej brutalnych ataków w historii i stanąć do walki ze znanym sobie uczniem. Jakby tego było mało, zostało mu już tylko kilka dni na przygotowanie się do sprawdzianu z redstone'u, a póki co nic jeszcze nie umie. Kiedy Lola, geniusz redstone'u, nieoczekiwanie dołącza do jego drużyny, problem wydaje się rozwiązany. Ale związana z tym dziwna sytuacja może kosztować Runta jego marzenia.
Rozważania powstały w dwugłosie. Siostra Anna Maria Pudełko AP i brat Piotr Kwiatek OFMCap dzielą się z nami bogatym doświadczeniem duchowym. Ta poręczna książeczka jest codziennym towarzyszem na drodze rozwoju i modlitwy. Autorzy oprócz treści do rozważań dają czytelnikowi wsparcie duchowe, wzmocnienie wiary, nadziei i miłości. Cały rok z psalmami to doskonały prezent, który możemy sprawić sobie sami, a także podarować go innym. To codzienny pomocnik duchowy z fragmentem psalmu na każdy dzień, z rozważaniem, a także miejscem na własne refleksje czy postępy duchowe. A wszystko ozdobione grafiką, która powstała specjalnie do tego wydania. Brat Piotr i siostra Anna Maria chcą nam podarować pewność, że jesteśmy kochani przez Boga, wyjątkowi, że nasze życie jest dobre i ma sens. To mała książeczka, która daje ogromne poczucie szczęścia w wierze.
Podręcznik studenta. Nowa Edycja składa się z 20 rozdziałów zaplanowanych na ok. 120 jednostek lekcyjnych. Podręcznik zawiera: teksty: - autentyczne i wzorowane na autentycznych, - współczesne, - poruszające tematy związane z życiem codziennym (m.in. rodzina, podróże, firma, internet, sport, święta religijne), - opisujące realia życia w Polsce, liczne i różnorodne ćwiczenia w systematyczny sposób rozwijające cztery sprawności: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu, zajmujące zadania logiczne: krzyżówki, quizy i ćwiczenia wspomagające koncentrację i proces zapamiętywania u uczących się, bogaty materiał ilustracyjny ze współczesnej Polski, transkrypcję tekstów nagrań Audio i Video, kod do pobrania plików MP3 online, filmy z ćwiczeniami do każdej lekcji, wszystkie nagrania Audio i Video dostępne w telefonie, w aplikacji PROLOG Augmented App dostępnej do pobrania bezpłatnie w Google Play i App Store.
Zestaw puzzli składa się z 15 elementów i umożliwia ułożenie ślicznego, niezwykle kolorowego obrazka z bohaterami uwielbianej przez dzieci bajki - Świnka Peppa. Wyraziste kolory i prosty wzór są idealnie dostosowane do wieku i umiejętności dziecka. Układanka umieszczona w ozdobnej, spójnej graficznie ramce, tworzącej z obrazkiem bardzo ładną całość. Puzzle są wykonane z kalandrowanego papieru odbijającego światło oraz z ekologicznych materiałów, dzięki czemu cechuje je wysoka jakość, duże nasycenie kolorów i bezpieczeństwo zabawy.
Bestseller „New York Times'a”. Jedna z najważniejszych książek 2021 roku w USA. Autor nagrodzonego Bookerem "Lincolna w Bardo" George Saunders sięga po mistrzów opowiadania: Czechowa, Gogola, Tołstoja i Turgieniewa. Te fascynujące opowieści o czytaniu klasyków są jednocześnie lekcjami czytania świata, rozumienia innych ludzi i odkrywania samych siebie. Kąpiel w stawie podczas deszczu stała się fenomenem czytelniczym. Sięgają po nią nie tylko ci, którzy nie mają szansy wziąć udziału w elitarnych zajęciach pisarskich prowadzonych przez Saundersa na uniwersytecie Syracuse, ale i ci, którzy nigdy wcześniej nie czytali opowiadań i nazwiska ich twórców niewiele im mówią. Autor zaprasza nas do udziału w niezwykłej, inspirującej przygodzie, podczas której błyskotliwie i z humorem pokazuje zaskakującą możliwość przeglądania się jak w lustrze w prozie sprzed ponad stu lat i odkrywania uniwersalnych praw o sobie i współczesnym świecie. Sztuka czytania (i pisania) opowiadań okazuje się być niepokojąco bliska innej sztuce – sztuce życia.
Jak przedstawić Biblię, aby nie wydawała się dzieciom zbyt długa i trudna? Pomogą nam w tym sympatyczni detektywi: Zosia i Tomek. Biblia młodego detektywa zawiera 14 najpopularniejszych historii ze Starego Testamentu i 14 z Nowego Testamentu. Na początku każdego rozdziału znajduje się minikomiks z zabawnymi dialogami, który wprowadza czytelników w tematykę tekstu biblijnego. Obok opowieści biblijnej, napisanej przystępnym językiem, znajduje się fragment oryginalnego tekstu, aby przyzwyczajać najmłodszych do lektury Pisma Świętego. Na marginesach książki Zosia i Tomek wyjaśniają najważniejsze trudne słowa, a także wskazują inne fragmenty biblijne, związane z czytanym tekstem. Ponadto na końcu każdego rozdziału znajdują się strony informacyjne z bardzo ciekawymi wiadomościami i ilustracjami. Lektura Biblii młodego detektywa jest jak wielkie śledztwo! Jeśli chcesz poznać historie niezwykłych postaci, dołącz do Zosi i Tomka i odkryj Pismo Święte. To idealny prezent na Pierwszą Komunię Świętą.
A to feler! jest opowieścią o dzieciństwie Brzechwy. tropieniu żab w błocie, fascynacji parowozami i o mrożącym krew w żyłach skarbie, znalezionym pod śniegiem. O teatrze z walizki, leniwym aeroplanie i sukcesie, jaki przyniosła Jankowi rola robaczka świętojańskiego. Oraz o innych szurkach i firkach. Słowem: o tym, jak Jan Brzechwa został bajkopisarzem.
HURRA!!! PO POLSKU 2 Zeszyt ćwiczeń. Nowa Edycja zawiera: ćwiczenia gramatyczne i leksykalne wspomagające aktywne opanowanie słownictwa, a w efekcie swobodną komunikację, klucz z rozwiązaniami ćwiczeń, kod do pobrania plików MP3 online, transkrypcje tekstów nagrań, wszystkie nagrania Audio dostępne w telefonie, w aplikacji PROLOG Augmented App dostępnej do pobrania bezpłatnie w Google Play i App Store.
Gdańsk, Gdynia, Sopot ? Długi Targ, Żuraw i Stocznia Gdańska ? Dar Pomorza i ORP Błyskawica ? Krzywy Domek i molo Spacer Traktem Królewskim w Gdańsku, zwiedzanie okrętu ORP Błyskawica w Gdyni, a może wizyta w sopockim Krzywym Domku? Comfort! map&guide ?Gdańsk, Gdynia, Sopot? pomoże dotrzeć do wszystkich ciekawych zakątków Trójmiasta. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne na krótki wyjazd. Praktycznie i treściwie ? coś dla zabieganych oraz ceniących wygodę i prostotę: ? mapy w skalach użytecznych dla turystów (1:26 000, centrum Gdańska 1:13 000), ? poręczny format, wygoda składania i trwałość, ? zajmujące opisy 40 najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia, ? łatwa nawigacja: atrakcje z przewodnika ponumerowane i zaznaczone na mapie, ? przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, transport publiczny, ? podpowiedzi, co zjeść i wypić oraz dokąd wybrać się na zakupy, ? kalendarium najciekawszych imprez cyklicznych.
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: • funkcji wykonawczych - umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. • procesów pamięciowych - ćwiczenia te angażują: pamięć semantyczną, dotyczącą nabytej w ciągu życia wiedzy; pamięć krótkotrwałą materiału werbalnego, która jest angażowana, np. podczas zapamiętywania wypowiedzi kierowanych do nas przez inne osoby; pamięć krótkotrwałą materiału wzrokowego, która jest pobudzana, gdy chcemy zapamiętać informacje wzrokowe; pamięć długotrwałą, umożliwiającą nam trwałe zapamiętywanie informacji. • procesów uwagowych - ćwiczenia doskonalące koncentrację (nakierowanie uwagi na jeden, wskazany bodziec) oraz przerzutności, czyli przełączania uwagi pomiędzy kilkoma bodźcami. Zaproponowane ćwiczenia terapeutyczne są zróżnicowane w zakresie modalności i rodzaju zaangażowanych procesów (werbalno-słuchowe lub wzrokowe, ćwiczenia na materiale językowym, rysunkowym, geometrycznym itd.). Ma to na celu zwiększenie motywacji do zmierzenia się z wyzwaniami, jakie niesie dane ćwiczenie. Karty pracy przeznaczone są dla dzieci (od 10 lat), osób we wczesnej, średniej, późnej fazie dorosłości oraz seniorów. Mogą być stosowane zarówno przez osoby, które odbywają terapię neuropsychologiczną, jak i te, które chcą pracować samodzielnie i/lub z pomocą rodziny. Ćwiczenia przeznaczone są także dla osób bez zaburzeń poznawczych oraz dla tych, u których zdiagnozowano łagodne zaburzenia funkcji poznawczych (MCI) lub otępienie w stopniu łagodnym. Patronat: Polskie Towarzystwo Neuropsychologiczne, Polskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera, Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, Fundacja Mózg na Fali.
Tradycyjnie pojęcie „escape room” oznacza formę gry terenowej, w której gracze zostają zamknięci w pomieszczeniu i próbują się z niego wydostać, np. otworzyć drzwi za pomocą tajnego kodu. Aby zdobyć kod, drużyna musi rozwiązać ukryte w pokoju zagadki. W naszej domowej, rodzinnej wersji nikt nikogo nie zamyka, ale reszta zasad zostaje taka sama. Dalej musicie rozwikłać szereg łamigłówek, żeby znaleźć rozwiązanie. Wrażenie jest zatem łudząco podobne, a przy tym gra jest zupełnie bezpieczna i bezstresowa. Stosując się do instrukcji na poszczególnych elementach, zamieniacie cały pokój w interaktywny świat gry. Zagadki oraz ich rozwiązania znajdują się wszędzie wokół was. Każdy zestaw jest inny i zawiera wszystko, czego potrzeba, żeby stworzyć najprawdziwszy escape room we własnych czterech ścianach – wciągające zagadki, tajemnicze wskazówki i zaskakujące materiały pomocnicze. Tu nie ma planszy ani talii kart. Elementy gry rozwiesza się na ścianach, rozkłada na półkach, parapetach, na podłodze. Zdarza się, że niektóre rekwizyty pozostają ukryte, aż zawodnicy odnajdą je w pokoju, który przestał być zwykłym pokojem, a stał się integralną częścią gry. Dzięki zawartości każdego zestawu można też stworzyć niepowtarzalny klimat właściwy dla danej przygody. Dzięki czytnikowi wskazówek gracz nie ryzykuje także, że utknie gdzieś i nie będzie mógł dalej wykonywać zadania. Jeżeli jakaś zagadka nastręcza większych trudności, można zawsze zajrzeć do podpowiedzi. Jedyne co traci się wówczas to dodatkowy czas, przez co w finale zdobywamy mniej punktów. Kupując ten zestaw otrzymujecie zaproszenie na prywatny pokaz obrazów znajdujących się w kolekcji rodziny Harringtonów. Jeden z członków rodu - Charles, rozgoryczony faktem, że krewni nie dopuszczają go do zarządzania majątkiem, wynajął was, abyście… ukradli jeden z obrazów. W rodzinnej posiadłości znajdziecie serię wskazówek, które pomogą wam rozpoznać właściwe malowidło. Na szczęście nie jesteście zdani tylko na siebie – Charles ma wśród personelu swojego człowieka, który pomoże wam w ucieczce. Tylko musicie najpierw rozszyfrować, kto jest Waszym tajnym pomocnikiem. Zawartość opakowania: • obrazy – 11 szt. • cyfry kodu do zamka – 9 szt. • karty zagadek – 7 szt. • identyfikatory personelu – 4 szt. • klipsy na identyfikatory – 4 szt. • plakaty – 3 szt. • zamek szyfrowy (zawieszka na drzwi) • sekretna koperta • program wystawy • księga wskazówek • czytnik wskazówek • taśma klejąca • instrukcja
Chwyty gitarowe to zbiór 200 najważniejszych akordów. Znajdziesz wśród nich liczne sekwencje akordów, na których opierają się znane utwory. Wystarczy zagrać je w odpowiednim rytmie i z właściwą szybkością, aby uzyskać akompaniament do popularnej piosenki! Książka jest doskonałym przewodnikiem dla początkujących gitarzystów. Wszystkie chwyty przedstawiono w postaci diagramów i zdjęć, tak aby łatwo i na bieżąco uczyć się ich podczas wykonywania piosenek. Dzięki poradnikowi dowiesz się, czym różni się akord durowy od molowego, czym są akordy otwarte, akordy barré oraz przewroty akordów. Nauczysz się również czytać oznaczenia na diagramach akordów, prawidłowo stroić gitarę oraz właściwie ją trzymać. Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? - prezentuje ponad 200 diagramów akordów oraz prawie 240 zdjęć pomocnych na początkowym etapie nauki, - w przystępny sposób omawia najważniejsze informacje dotyczące popularnych akordów i transpozycji utworów, - pozwala uczyć się nowych chwytów na bieżąco podczas wykonywania utworów, - zachęca do eksperymentowania i odkrywania własnych rozwiązań. Mateusz Małek – gitarzysta i basista obsługujący również instrumenty klawiszowe, współautor serii poradników dotyczących gry na gitarze. W wolnych chwilach kompozytor, aranżer i realizator nagrań. Jego pasją jest kolekcjonowanie wszelkiego rodzaju instrumentów oraz nauka gry na nich. Mariusz Rymaniak – muzyk amator, zajmuje się komponowaniem, grą na gitarze elektrycznej, basowej i perkusji. Jego pasje to realizacja dźwięku oraz oczyszczanie i archiwizowanie starych nagrań. Wspólnie z Mateuszem Małkiem zajmuje się oprawą muzyczną okolicznościowych koncertów i przedstawień. Mateusz Małek i Mariusz Rymaniak prowadzą serwis internetowy dla początkujących gitarzystów Adur.pl.
Matematyka. Megazadania. 11+ to zbiór ciekawych zadań matematycznych i zaproszenie do niezwykłej przygody w świecie Minecrafta. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku powyżej 11 lat, ale z pewnością sprawi frajdę fanom gry w każdym wieku. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 96 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego. Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może „wymienić” na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Rosy i Issaca, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę. Minecraft. Megazadania. 11+ to oficjalne wydanie na licencji Mojanga, a edycja polska powstała we współpracy z doświadczonym metodykiem i wieloletnim nauczycielem matematyki. W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki zwykłe i dziesiętne, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria i statystyka. W serii znajdują się również Megazadania dla młodszych i starszych fanów Minecrafta – książki dla siedmiolatków, ośmiolatków itd., aż do dwunastolatków. To idealne połączenie ulubionej gry Minecraft i przyjaznej edukacji matematycznej. Książki sprawdzą się jako mądry prezent na urodziny, imieniny i zakończenie roku szkolnego.
Duży słownik obrazkowy to 14 000 haseł i zwrotów związanych z najpopularniejszymi dziedzinami życia. Hasła zostały przedstawione w formie atrakcyjnych, realistycznych ilustracji ułatwiających ich zapamiętanie.
Dlaczego bez szczegółu nie ma ogółu? Czym różni się fakt od faktu podanego czytelnikom? Czy na pewno Z zimną krwią Trumana Capote'a jest pierwszą powieścią non-fiction? Do czego może służyć reporterowi bardzo długi szalik? Dlaczego Hanna Krall jest Mondrianem reportażu, a nie Chagallem? Czego uczyła reporterki i reporterów „Gazety Wyborczej” Małgorzata Szejnert? Jak Ryszard Kapuściński używał pisarskiej wolności? Czy reportaż gonzo to tylko Ameryka po narkotykach? Czy reporter może używać fantazji? A może reportaż to jedynie „wiara, że coś się zdarzyło”? „Słowo w reportażu ma rolę świadka. Niestety, świadek czasem mija się z prawdą, chociaż przysięgał, że nie skłamie – pisze Szczygieł. – My, reporterzy i reporterki, jesteśmy w potrójnym klinczu (taki raczej w sporcie nie istnieje, ale chcę podkreślić złożoność sytuacji). Z jednej strony jest świat, którego kołem zamachowym bywa kłamstwo, i są rozmówcy o niestabilnej pamięci. Z drugiej – mamy tylko siebie: nasze oczy, nasze uszy i nasze mózgi, a więc bardzo ograniczony aparat postrzegania. Z trzeciej – nieobiektywny, uznaniowy język, który nie umie być wiarygodnym świadkiem”. Nowa książka Mariusza Szczygła jest esejem napisanym z miłości do reportażu. To lektura dla wszystkich, którzy kochają ten gatunek oraz dla tych, którzy mają wątpliwości, czy jest wiarygodny, a także poradnik dla tych, którzy sami chcą pisać.
Zbiór przypowieści o cienkiej granicy życia i śmierci. Zaproszenie do przeciskania się przez wąskie przejście, by szukać ukrytego sensu, zadawać trudne pytania, w końcu pokonywać strach, popatrzeć w oczy śmierci i odkryć, że budzi do życia. Niniejsza książka to spotkania z bohaterami przypowieści pod drzewem figowym, w poszukiwaniu owoców, znaków czasu, a ostatecznie przygotowanie do najważniejszego spotkania…
Pasjonująca historia o zmaganiu się na drodze do świętości z własnymi ograniczeniami i ludzką opinią. Nic a nic nie zapowiadało, że Jan Maria Vianney odegra jakąś szczególną rolę w doprowadzaniu ludzi do Boga. W seminarium miał ogromne problemy z przyswojeniem sobie wymaganej wiedzy, a już zupełnie nie radził sobie z łaciną. Jeden z profesorów miał podobno powiedzieć o nim: ?Co taki osioł może zdziałać w duszpasterstwie?? Nie miał też zadatków na porywającego kaznodzieję. Przemawiał długo, wysokim, chrypliwym głosem, raz za razem tracąc wątek. Jak to się stało, że ów jąkający się ?nieuk? zdobył dla Nieba ogromną rzeszę ludzi, możecie przeczytać w tej znakomitej biografii sławnego proboszcza z Ars. Nie jest ona zwykłym wyliczeniem faktów z jego życia, ale opowieścią o tym, jak poprzez różne doświadczenia Pan Bóg kształtował serce przyszłego świętego. Z surowego krytyka, jakim był początkowo, ks. Vianney zmienił się w pełnego zrozumienia przewodnika dusz. Jako młody kaznodzieja często opowiadał o karach, które grożą grzesznikom. Jednak z biegiem czasu coraz więcej mówił o miłosierdziu, próbując rozpalić w słuchaczach miłość do Eucharystii i wrażliwość na potrzebujących. Sam stał się zresztą żywym narzędziem Bożego miłosierdzia, spędzając prawie każdą chwilę w konfesjonale. Był obdarzony łaską czytania w ludzkich sumieniach i nieprzeciętną mądrością. Gdy po Francji rozeszła się wieść o niezwykłym spowiedniku, przybywały do niego tysiące. Diabeł nie raz próbował przestraszyć świętego, hałasując i wykrzykując z wściekłością, że ks. Vianney wydziera mu grzeszników. Losy proboszcza z Ars przedstawione w tej książce to pasjonująca historia o zmaganiu się na drodze do świętości z własnymi ograniczeniami i ludzką opinią. Dowiesz się z niej, jak prosty chłopak z małej, francuskiej wioski stał się jednym z najbliższych współpracowników Boga i jak niezwykłych cudów Bóg dokonywał za jego pośrednictwem.
Jeszcze nigdy stworzenie czegoś tak pięknego nie było tak proste! Origami 3D to seria zestawów kreatywnych do samodzielnego tworzenia trójwymiarowych rzeźb z papieru. Zastosowanie opatentowanego kształtu z wyraźnie wytłoczoną linią zgięcia, sprawiło, że w trzech prostych ruchach możemy wykonać podstawowy moduł, który posłuży do stworzenia arcydzieła. Wszystkie moduły składa się identycznie, a następnie łączy ze sobą bez użycia kleju tworząc figurkę. W zestawie znajdziemy bardzo szczegółową instrukcję, która krok po kroku przeprowadzi nas przez proces tworzenia. Dla tych którzy są wzrokowcami, stworzona została także instrukcja wideo, w której sama projektantka serii San San Oo prezentuje poszczególne etapy składania modelu. Bez kleju! Bez wycinania! Instrukcja wideo! Spójrz na filmik instruktażowy i podejmij wyzwanie razem z nami. Motyl oraz pszczoła w formie Origami 3D to nie tylko wspaniała zabawa, ale także wyjątkowy pomysł na upominek, czy też ozdobę mieszkania. Dwa modele w jednym. Zestaw zawiera 2 osobne instrukcje drukowane oraz 2 osobne filmy video. Zawartość opakowania • elementy papierowe – 304 szt. • arkusze naklejek – 2 szt. • papierowe czułki – 4 szt • instrukcja 2 szt. (od modelu: 2345 i 2347)
Matematyka. Megazadania. 12+ to zbiór ciekawych zadań matematycznych i zaproszenie do niezwykłej przygody w świecie Minecrafta. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku powyżej 12 lat, ale z pewnością sprawi frajdę fanom gry w każdym wieku. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 96 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego. Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może „wymienić” na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Rosy i Issaca, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę. Minecraft. Megazadania. 12+ to oficjalne wydanie na licencji Mojanga, a edycja polska powstała we współpracy z doświadczonym metodykiem i wieloletnim nauczycielem matematyki. W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki zwykłe i dziesiętne, algebra, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria i statystyka. W serii znajdują się również Megazadania dla młodszych fanów Minecrafta – książki dla siedmio-, ośmio-, dziewięciolatków itd., aż do dwunastolatków. To idealne połączenie ulubionej gry Minecraft i przyjaznej edukacji matematycznej. Książki sprawdzą się jako mądry prezent na urodziny, imieniny i zakończenie roku szkolnego.
Jest 1689, drugi rok ery genroku, 27 dzień marca. Matsuo Bashō wyrusza ku północnym rubieżom Archipelagu, na włóczęgę po drogach nieznanych albo zapomnianych już przez nowoczesny intelektualny świat stolicy Edo. To jego czwarta i ostatnia wielka wyprawa, którą spisał trzy lata później, a której krótkie fragmenty czytamy w Książce do pisania. Kończy tę podróż na początku września, w miejscowości Ōgaki, niedaleko Kyōto, cesarskiej stolicy, symbolu kultury klasycznej, po pięciu miesiącach mozolnego trudu pieszej wędrówki. Przechodzi 600 ri, czyli 2400 km – to jedna z najdłuższych dróg opisanych w literaturze japońskiej. A dla samego Bashō – jest to niezwykła wędrówka, znak drogi jego życia – bo podejmuje ją na ostatnim jego etapie. Agnieszka Żuławska-Umeda
Zapierający dech w piersiach finał bestsellerowej trylogii „Akademia Dobra i Zła”, w którym to, co stare, staje się nowe, a Sofia i Agata muszą walczyć z przeszłością i teraźniejszością, by znaleźć najlepsze zakończenie swojej baśni. Sofia i Agata, dawniej najlepsze przyjaciółki, sądziły, że zakończenie ich baśni zostało przypieczętowane, gdy ich drogi się rozeszły. Teraz jednak, gdy dziewczęta zostały rozdzielone, Zło zatriumfowało, a Dobro znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Czyżby Opowieść o Sofii i Agacie miała zostać napisana na nowo, podobnie jak inne baśnie? Agata i Sofia muszą współpracować, by ocalić to, na czym im zależy, ale czy nie okaże się to zbyt trudne? Czy zdołają ponownie się zaprzyjaźnić? I czy nowe zakończenie będzie ostatecznym Długo i Szczęśliwie, do którego obie dążą? W niezwykłej opowieści Somana Chainaniego, zamykającej jego niesamowitą trylogię, znajdziecie przygody, humor, romans i jeszcze więcej zaskakujących zwrotów akcji niż do tej pory.
Piłka SpinBall to totalnie zakręcona zabawa! Posiada unikalną technologię, dzięki której płynnie się obraca, dobrze odbija od podłoża i świetnie nadaje do różnego rodzaju trików. Połóż piłkę na kciuki i spróbuj nią zakręcić albo zakręć i odbij od podłoża tak, by wpadła do wybranego celu (np. pojemnika). Zabawa ze SpinBall nigdy się nie kończy! Eksperymentuj i wymyślaj własne sztuczki. W asortymencie 5 zakręconych wzorów: • pomarańczowy z czerwonym KUMPELA • niebieski z żółtym METEOR • pomarańczowy z czarnym PANTERA • żółty z czerwonym WIR • niebieski z zielonym PIORUN Uwaga. Dostępne różne wzory, towar wysyłany losowo. Cena dotyczy 1 sztuki.
Zestaw do dekoracji przeznaczony do ozdabiania prac plastycznych W opakowaniu: 20 sztuk Rozmiar: 9.0 x 30.0 cm
Puzzle 200-elementowe - duży format elementów to doskonała forma treningu zdolności koncentracji, spostrzegawczości i wytrwałości, a także świetna zabawa dla młodych miłośników układania puzzli. Cząstkowe sukcesy są źródłem satysfakcji, która motywuje dziecko w dążeniu do zamierzonego celu. Produkt ten to pomysł na efektowny, nie drogi, a zarazem bardzo udany prezent.
Tradycyjnie pojęcie „escape room” oznacza formę gry terenowej, w której gracze zostają zamknięci w pomieszczeniu i próbują się z niego wydostać, np. otworzyć drzwi za pomocą tajnego kodu. Aby zdobyć kod, drużyna musi rozwiązać ukryte w pokoju zagadki. W naszej domowej, rodzinnej wersji nikt nikogo nie zamyka, ale reszta zasad zostaje taka sama. Dalej musicie rozwikłać szereg łamigłówek, żeby znaleźć rozwiązanie. Wrażenie jest zatem łudząco podobne, a przy tym gra jest zupełnie bezpieczna i bezstresowa. Stosując się do instrukcji na poszczególnych elementach, zamieniacie cały pokój w interaktywny świat gry. Zagadki oraz ich rozwiązania znajdują się wszędzie wokół was. Każdy zestaw jest inny i zawiera wszystko, czego potrzeba, żeby stworzyć najprawdziwszy escape room we własnych czterech ścianach – wciągające zagadki, tajemnicze wskazówki i zaskakujące materiały pomocnicze. Tu nie ma planszy ani talii kart. Elementy gry rozwiesza się na ścianach, rozkłada na półkach, parapetach, na podłodze. Zdarza się, że niektóre rekwizyty pozostają ukryte, aż zawodnicy odnajdą je w pokoju, który przestał być zwykłym pokojem, a stał się integralną częścią gry. Dzięki zawartości każdego zestawu można też stworzyć niepowtarzalny klimat właściwy dla danej przygody. Dzięki czytnikowi wskazówek gracz nie ryzykuje także, że utknie gdzieś i nie będzie mógł dalej wykonywać zadania. Jeżeli jakaś zagadka nastręcza większych trudności, można zawsze zajrzeć do podpowiedzi. Jedyne co traci się wówczas to dodatkowy czas, przez co w finale zdobywamy mniej punktów. Kupując ten zestaw stajecie się częścią elitarnego zespołu włamywaczy i kasiarzy. Wasza reputacja sprawia, że każdy bank na świecie drży na sam dźwięk waszych imion. Do szwajcarskiego banku SOVO przybył właśnie transport dużych ilości złota. Kosztowności złożono w doskonale strzeżonym skarbcu pod stałą obserwacją. Czy udowodnicie, że wasz zespół zasłużył na swoją legendę, i przeprowadzicie skok stulecia? Zawartość opakowania: • Karty zagadek – 19 szt. • Czujniki alarmowe – 15 szt. • Plakaty – 4 szt. • Plastikowe zaczepy (wobblery) – 4 szt. • Zamek szyfrowy (zawieszka na sejf) • Sekretna koperta • Księga wskazówek • Czytnik wskazówek • Taśma klejąca • Instrukcja
„Dzień dobry, nazywam się Malina. Bardzo lubię nasze miasto. Mieszkam tu od urodzenia. Mojej mamy często nie ma w domu, bo spełnia się zawodowo. Tata też ciężko pracuje. Uwielbiam długie spacery po lesie albo nad rzeką z naszymi psami: mopsiczką Kredką i terierem Mazakiem. Bardzo kocham babcię Krysię i dziadka Kazika. Babcia prowadzi na rynku cukiernię z najlepszymi ciastkami. W naszym mieście dużo się dzieje… Musicie nas odwiedzić! Zapraszam”. Rok w mieście zawiera dwanaście rozkładówek z kolejnymi miesiącami jednego roku. Każdy miesiąc to ten sam szczegółowo rozrysowany kadr miasta z mieszkańcami pokazanymi w innych sytuacjach, warunkach pogodowych, w innej porze dnia lub nocy. Dwie dodatkowe rozkładówki zawierają prezentację bohaterów i interaktywną zabawę. Rok w mieście można oglądać godzinami. Ta niezwykła książka pobudza wyobraźnię, rozwija spostrzegawczość, zdolność logicznego myślenia, szukania związków przyczynowo-skutkowych, umiejętność opowiadania, a przede wszystkim gwarantuje świetną zabawę. Katarzyna Bogucka – wszechstronna ilustratorka. Jej prace można zobaczyć zarówno na łamach prasy (m.in. „Twój Styl”, „Zwierciadło”, „Wysokie Obcasy”), w książkach dla dzieci, animacji, jak i szeroko pojętym designie. Różnorodność wyzwań sprawia, że kolejne prace zaskakują oryginalnością, a jednocześnie są spójne, dzięki bardzo charakterystycznemu stylowi autorki. Jego znaki rozpoznawcze to geometryczne, nowoczesne sylwetki i kształty oraz niebanalna kolorystyka. Między współpracą z instytucjami kultury a klientami komercyjnymi znajduje czas na własne projekty, które można zobaczyć m.in. na nioska.com.
Harry Potter i Percy Jackson już znają Sophie Foster – ta trójka zmieniła świat. Przyszedł czas na V tom niezwykłych przygód Sophie opisanych w serii „Zaginione Miasta”. Dziewczyna zmierzy się z Niewidzianymi w bardzo niebezpiecznej grze! Gwiazda Przewodnia to już V tom serii „Zaginione Miasta” autorstwa Shannon Messenger – wielokrotnie wznawianego cyklu fantasy o Sophie Foster, uwielbianego przez polskich i amerykańskich nastolatków oraz czytelników w kilkunastu innych krajach. Sophie Foster wróciła do Zaginionych Miast – ale Zaginione Miasta nie są już takie same. Nad tym lśniącym światem wisi groźba wojny. A Niewidziani sieją zamęt, gdzie tylko się da. Granice między byciem przyjacielem a wrogiem uległy rozmyciu i Sophie nie ma pewności, komu może zaufać. Kiedy jednak dowiaduje się, że osoby, które kocha najbardziej na świecie, staną się kolejnymi ofiarami, wie, że musi działać. Kluczem może być tajemniczy symbol – gdyby tylko wiedziała, jak go odczytać… – a każda nowa wskazówka potwierdza rozmiar mrocznego spisku. Nie tylko Czarny Łabędź coś sobie zaplanował. Niewidziani opracowali własną broń i jeśli Sophie ich nie powstrzyma, możliwe, że w końcu uda im się zdobyć narzędzie do sprawowania nad nią kontroli. W piątym już tomie serii „Zaginione Miasta” testowana jest lojalność – złoczyńcy przystępują do gry, której Sophie może wcale nie wygrać… Główna bohaterka „Zaginionych Miast”, z pozoru zwyczajna dziewczyna, jest kimś niezwykłym, obdarzonym mocami, które robią wrażenie nawet w świecie elfów i goblinów. Sophie jest postacią, z którą najłatwiej identyfikują się najmłodsi czytelnicy: jest superbohaterką, ale wśród rówieśników, dorosłych opiekunów i spraw dotyczących dorastania porusza się tak samo nieporadnie jak wszyscy jej rówieśnicy. Podwójne życie Sophie to z jednej strony objęte tajemnicą treningi telepatyczne, a z drugiej pierwsze fascynacje, starcia ze szkolnymi prześladowcami i trudna materia prawdziwej przyjaźni. Seria „Zaginione Miasta” to barwna, dobrze opowiedziana historia, w której połączono przygodę i niebezpieczeństwo z żelaznym zestawem tematów interesujących młodych ludzi: miłość, przyjaźń, szkoła, rodzice oraz bardzo aktualny wątek troski o środowisko.
Seria książek dla najmłodszych Nauka na wesoło. Ćwiczenia i zadania będzie znakomitą zabawą i okazją do nauki. Ilustrowane ćwiczenia kształcą zdolności manualne dziecka, spostrzegawczość i logiczne myślenie, przygotowują do nauki czytania, pisania i liczenia. Każdy zeszyt zawiera zadania odpowiednie dla określonej grupy wiekowej.
Porywająca opowieść o poświęceniu, niezłomnej walce o miłość i życie w obliczu wojennego zła. Koniec czerwca 1939 roku. Izabela Langer, młoda i beztroska dziewczyna, wychowująca się w rodzinie o niemiecko-polskich korzeniach, przygotowuje się do balu organizowanego z okazji rozpoczynających się wakacji. Tego wieczoru poznaje Jakuba Abramowicza – niepokornego pianistę. Mimo początkowej niechęci ich relacja przeradza się w gorące uczucie. Sielankę przerywa wybuch wojny. We wrześniu na Warszawę spadają pierwsze bomby, rozpoczyna się okupacja i represje. Izabelę i Jakuba dzieli wiele – ona nosi niemieckie nazwisko i jej rodzina oficjalnie sympatyzuje z okupantem, on jest Żydem, prześladowanym i poniżanym. Izabela postanawia za wszelką cenę pomóc ukochanemu. Rozpoczyna się walka o życie i miłość...
Puzzle 300-elementowe - duży format elementów to doskonała forma treningu zdolności koncentracji, spostrzegawczości i wytrwałości, a także świetna zabawa dla młodych miłośników układania puzzli. Cząstkowe sukcesy są źródłem satysfakcji, która motywuje dziecko w dążeniu do zamierzonego celu. Produkt ten to pomysł na efektowny, nie drogi, a zarazem bardzo udany prezent.
Samochód zdalnie sterowany Ford F150 Monster Truck jest oficjalnym produktem marki Ford. Pomysłowo zaprojektowany i rzetelnie wykonany pojazd RC charakteryzuje się unikalnym wyglądem, doskonale oddającym charakter amerykańskiego monster trucka. Wyścigowy jeep od Dickie Toys jest zdalnie sterowany za pomocą poręcznego i łatwego w obsłudze pilota. Osiąga prędkość do 10 km/h, pozwalając dziecku zanurzyć się w ekscytujący świat szybkiej jazdy. Samochód jest niezwykle zwrotny i bez problemu pokonuje nawet ostre zakręty. Potężny Ford F150 został wyposażony w reflektory przednie i na dachu, które zapalają się podczas szybkiej jazdy, zwiększając nieco widoczność na drodze i zachęcając do dynamicznej rozrywki i odrobiny szaleństwa na torze. Samochód wyścigowy RC ma solidne nadwozie terenowe, grube gumowe opony z bieżnikiem i zderzak o dużej wytrzymałości, które pozwalają monster truckowi poruszać po niemal każdym terenie. Duże koła umożliwiają pokonywanie wymagających przeszkód, a trwała karoseria asekuruje w przypadku ewentualnych kolizji.
Patroluj okolicę razem z Rose i jej pojazdem policyjnym z napędem 4x4. Samochód posiada otwierany bagażnik, więc będziesz mógł schować znalezione przedmioty podczas inspekcji rejonu. Opakowanie otwarte, wymiary opakowania: 9 x 18,5 x 19 cm, w zestawie ruchoma figurka policjantki Rose o wielkości 7 cm, wielkość pojazdu: 16 cm.
Biała, błyszcząca sierść, tak; róg, nie. Niektórzy mylą naszą klacz konia islandzkiego z serii Schleich® HORSE CLUB z jednorożcem. Ojczyzną naszego dumnego konia jest jednak Islandia, a nie podniebne przestworza. Ponieważ w tym wulkanicznym kraju bywa baaaardzo zimno i baaaardzo gorąco, klacz nosi zimą grubą sierść, którą zrzuca latem. Na wybiegu na stole umiejętnie prezentuje swe rozmaite fryzury zarówno w chodzie tölt, jak i inochodzie. Inne konie nie mogą wręcz wyjść z podziwu. Ciekawostka W chodzie zwanym tölt zawsze tylko jedno lub dwa kopyta klaczy konia islandzkiego dotykają ziemi. Cechy produktu: • Zestawy do zabawy i figurki Schleich® inspirują dzieci do swobodnej i pełnej fantazji zabawy. Tak twierdzą nawet eksperci! • Figurki Schleich® modelowane są z dbałością o szczegóły i wyglądają niemal identycznie jak ich zwierzęce pierwowzory. To idealna podstawa wartościowej zabawy edukacyjnej. • Artykuł należy do serii tematycznej HORSE CLUB i przeznaczony jest dla dzieci w wieku 5–12 lat. Wymiary: 12.4 x 4.0 x 8.7 cm
Puzzle 200-elementowe - duży format elementów to doskonała forma treningu zdolności koncentracji, spostrzegawczości i wytrwałości, a także świetna zabawa dla młodych miłośników układania puzzli. Cząstkowe sukcesy są źródłem satysfakcji, która motywuje dziecko w dążeniu do zamierzonego celu. Produkt ten to pomysł na efektowny, nie drogi, a zarazem bardzo udany prezent.
Słyszeliście o C19? Nie, to nie jest rakieta balistyczna do przenoszenia głowic atomowych ani kryptonim gazu bojowego... C19 to grupa osób, które kwestionują ogólnoświatową strategię walki z chorobą COVID-19, jedna z najaktywniejszych grup polskich antyszczepionkowców. Są zadeklarowanymi wyznawcami teorii spiskowych, w tym tej najnowszej, o globalnym zamachu stanu, ogólnoświatowym spisku, którego początkiem jest zaplanowana przed kilku laty pandemia COVID-19. Ale za nic w świecie nie pozwalają nazywać siebie antyszczepionkowcami, bo przecież oni walczą o wolność, są więc wolnościowcami, a nawet – strażnikami wolności. Co ich łączy? Jak się organizują? Komu ufają, jak uzasadniają swoje racje? Jacek Hugo-Bader, najbardziej brawurowy z polskich reporterów, zanurza się w trzewia tego ruchu i zdaje nam relację z tego, co tam usłyszał, zobaczył i poczuł, a poczuł i zdziwienie, i wściekłość, i obezwładniającą bezradność. Jak sobie z nią poradzić? O tym również jest ta książka.
Człowiek jest wolną istotą, którą zarazem określa duchowe uzdolnienie do odpowiedzialności za własne życie. Punkt, do którego zmierza Edyta Stein w swym wykładzie, prowadzonym w Münster w semestrze zimowym 1932/1933. Autorka wybiera metodę fenomenologii realnej: z zewnętrznego punktu widzenia, najpierw postrzegamy ciało drugiego człowieka, a dopiero potem jego wnętrze. Robi to po to, aby dojść do poznania ludzkiej indywidualności. Edyta Stein bada człowieka na kolejnych stopniach jako ciało fizyczne, istotę żywą. Także jako istota posiada duszę, jest bowiem istotą obdarzoną duchem - jako mikrokosmos, otwarty do wewnątrz i na zewnątrz. Człowiek ukazuje się w jego indywidualności jako osoba duchowa, istota wspólnotowa i kulturowa, wreszcie jako istota poszukująca Boga.
Poradnik BHP w praktyce to kompendium wiedzy na temat aktualnych wymogów bezpieczeństwa i higieny pracy, które wynikają z obowiązujących przepisów i Polskich Norm. To praktyczne wskazówki pomocne w codziennej pracy – obowiązki pracodawcy, wzory niezbędnej dokumentacji, skorowidz, wykazy (akty prawne, normy, przydatne adresy), znaki bezpieczeństwa. W dziewiętnastym wydaniu uwzględniono ostatnie nowelizacje Kodeksu pracy oraz zmiany w ustawach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, o Dozorze Technicznym, w Prawie budowlanym, Prawie atomowym, rozporządzeniach i Polskich Normach dotyczące m.in.: • zasad różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe, z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, • klasyfikacji zawodów, • niebezpiecznych substancji chemicznych i preparatów chemicznych (zmian w wydanych do tej pory przepisach, w tym REACH i CLP), • najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia, • zmian w zakresie badań profilaktycznych i ich częstotliwości, • przepisów dotyczących transportu materiałów niebezpiecznych, zgodnie z regulacjami ADR oraz zadań Transportowego Dozoru Technicznego w zakresie nadzoru nad przewozem materiałów niebezpiecznych, • czynników rakotwórczych i mutagennych, • zmian w zakresie uzgodnienia projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej, • szkolenia w zakresie bhp przy zagrożeniu epidemiologicznym, • zmian w dokumentowaniu chorób zawodowych oraz wypadków przy pracy osób niebędących pracownikami, • zmian w zakresie stosowania środków ochrony indywidualnej.
Prezentowana książka przeznaczona jest dla najmłodszych do nauki odczytywania godziny. Zawiera zróżnicowane ćwiczenia, dzięki którym dzieci mogą trenować tę umiejętność, aby później osiągnąć biegłość w posługiwaniu się zegarem. Zadania ułożone są od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Opierają się głównie na zegarach z cyframi arabskimi, jednak na ostatnich stronach pojawiają się także zegary z cyframi rzymskimi oraz zegary bez cyfr. W drugiej części książki znajdują się ćwiczenia dotyczące codziennych sytuacji, w czasie których wykorzystujemy umiejętność odczytywania godzin. Dzięki tym zadaniom dziecko może przećwiczyć swoją wiedzę w praktyce. Dzięki publikacji dziecko nauczy się: • odczytywać pełne godziny od 1:00 do 12:00 i od 1:00 do północy • określać minuty z dokładnością do minuty • używać określeń kwadrans i wpół do • określać czas wcześniejszy i późniejszy od podanego • używać trzech rodzajów zegarów: z cyframi arabskimi, rzymskimi i bez cyfr.
Duży słownik obrazkowy to 14 000 haseł i zwrotów związanych z najpopularniejszymi dziedzinami życia. Hasła zostały przedstawione w formie atrakcyjnych, realistycznych ilustracji ułatwiających ich zapamiętanie.O tym, jak ważną rolę w procesie zapamiętywania słów odgrywają obrazki, wiemy od dawna z psychologii uczenia się. Gdy widzisz obrazek ilustrujący dane pojęcie, utrwala się ono w twojej pamięci o wiele szybciej niż za sprawą samego tekstu. Jeśli chcesz nie tylko sprawdzić znaczenie słowa w języku obcym, lecz także zrozumieć je i zapamiętać, obrazki pomogą ci szybko i efektywnie utrwalić słownictwo. Powody są proste: Obrazki oddziałują na nas szybciej i bardziej bezpośrednio niż sam tekst. Już jako dzieci myślimy za pomocą obrazków; potrafimy je odszyfrowywać, interpretować i przyswajać ich treść w sposób intuicyjny. Obrazek w połączeniu ze słowem tworzy całość, którą mózg człowieka skutecznie przetwarza i zapamiętuje. Obrazki ułatwiają rozumienie. Tworzą odniesienia do rzeczywistości i dostarczają o wiele więcej informacji niż sam tekst. Obrazki wpływają na emocje. Budzą nasze zainteresowanie, zwiększają motywację i lepiej utrwalają się w pamięci niż same słowa. Obrazki sprawiają radość. Sam tekst może zniechęcać, obrazki zaś sprawiają, że dłużej skupiamy się na nauce.
Oto twój kolejny obrazkowy słownik polsko-ukraiński. Poznawaj nowe słowa i baw się wspaniale. Це твій наступний польсько-український словник у картинках. Вивчай нові слова та чудово проводь час.
Puzzle firmy Ravensburger charakteryzują się wysoką jakością. Przez ponad 100 lat cieszą dzieci i dorosłych na całym świecie. Perfect Age Fit to cecha, która dopasowuje wielkość elementów do możliwości charakterystycznych dla danego wieku rozwojowego, a SoftClick Technology pozwala precyzyjnie złożyć obraz. Idealne kształty, a także szeroka oferta motywów sprawiają, że znajdzie tu coś dla siebie pasjonat układanek w każdym wieku. Puzzle Ravensburger pozwalają nabywać cenne umiejętności, wykorzystując funkcję nauki poprzez zabawę. Układanie puzzli wspomaga koncentrację, uczy spostrzegawczości i cierpliwości.
Metalowy pojazd policyjny Mercury to prawdziwa gratka dla najmłodszych fanów rezolutnego strażaka Sama. Pojazd posiada przyczepkę, na której umieszczona jest łódź ratunkowa Neptune. Skala 1:64. D ługość około 5 cm do 7,5 cm.
Samochód zdalnie sterowany Light Razor 1:20 jest wytrzymałą wyścigówką z serii Dickie RC, która zapewnia kolorową radość z jazdy dzięki wielobarwnym diodom LED. Szybki RC Light Razor osiąga maksymalną prędkość do 9 km/h, co spodoba się TURBO fanom motoryzacji. Auto podniesie poziom rajdowych emocji – zachwyci wielokolorowymi światłami LED i efektami dźwiękowymi. Sportowy samochód został wykonany z trwałych materiałów, dzięki czemu jest odporny na uderzenia. Solidne nadwozie terenowe, gumowe opony z bieżnikiem, zderzak o dużej wytrzymałości powodują, że Light Razor nadaje się do jazdy w pomieszczeniu i na dworze. Dynamiczne zawieszenie kół przednich i tylnych oraz opony o stabilnym profilu zapewniają zachowanie równowagi i przyczepności autka – dla autentycznej frajdy z jazdy! Opływowy design samochodu wyścigowego pomaga szybko osiągnąć maksymalną prędkość. Pilot został zaprojektowany tak, aby wygodnie leżeć w dziecięcej dłoni. Intuicyjne sterowanie pomaga początkującym użytkownikom w mgnieniu oka opanować podstawy kierowania autem. Pojazd RC Light Razor od Dickie Toys zachęca do wcielania się w rolę rajdowca. Zabawa samochodem na pilota rozwija koordynację, koncentrację i wyobraźnię przestrzenną dziecka. Współzawodnictwo podczas zawodów uczy zdrowej rywalizacji. Zasilanie: • do pilota 2 baterie AA (brak w zestawie), • do pojazdu 3 baterie AA (brak w zestawie).
Ruchome figurki o wysokości 7,5 cm, akcesoria w zestawach. W asortymencie zestawy: Sam+Steele+Radar, Penny+Jodie+Lew, Norman+Elvis+Nipper, Rose+Thomas+Wooly. Wymiary: 3,5 x 12,5 x 16,5 cm. Uwaga! Różne rodzaje, towar wysyłany losowo.
Piórniki z wyposażeniem 31 części. 2 wkłady, zapinany na zamek błyskawiczny,wyposażony w wysokiej jakości kredki, pisaki, ołówek, temperówkę, gumkę oraz linijkę,szerokość: 14 cm, wysokość: 20,5 cm, grubość: 3,8 cm.
Piórniki z wyposażeniem 31 części. 2 wkłady, zapinany na zamek błyskawiczny,wyposażony w wysokiej jakości kredki, pisaki, ołówek, temperówkę, gumkę oraz linijkę,szerokość: 14 cm, wysokość: 20,5 cm, grubość: 3,8 cm.
Seria akcesoriów niemowlęcych od Heimess w naturalnych kolorach urzeka prostotą i jakością wykonania. Drewniana zawieszka do wszystkich typów smoczków jest praktyczna; pilnuje smoczka, by nie spadł na ziemię i się nie zgubił, ale też może służyć jako gryzak kojący obolałe dziąsła maluszka. Tutaj kupisz zawieszkę w naturalnych kolorach drewna. Materiał: drewno.
Elastyczna rodzina laleczek składa się z 3 generacji; uroczo zaprojektowane drewniane figurki można łatwo sadzać i wyginać ich kończyny w różnych kierunkach tak, by zabawa nimi była jeszcze ciekawsza! Pasują do wszystkich domków dla lalek marki Goki. Podczas zabawy w dom dziecko rozwija wyobraźnię i ćwiczy odgrywanie różnych ról. A umiejętności społeczne najlepiej rozwija zabawa z rodzeństwem! Materiał: drewno, tkanina.
Labirynt przeplatanka lazurowy. Zabawa koralikowym sorterem labiryntem stymuluje u dzieci rozwój motoryki małej na 3 poziomach trudności. Cel zabawy to zaprowadzenie zwierzątek na drugą stronę po kolorowym torze. Podczas zabawy pracuje głowa i pracują rączki. Zabawka tego typu to must have każdego dziecięcego pokoju. Przepiękny skandynawski design zabawki doda uroku kącikowi zabaw. Materiał wykonania: drewno, metal.
Gra Zamknij pudełko (Shut The Box Game) wersja niebieska. Gra Shut the box to rodzinna gra w kości dla minimum 2 graczy. Dzięki niewielkim rozmiarom świetna do zabrania w podróż. Gra ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania. Celem gry jest wyrzucenie na obu kostkach jak największych liczb z przedziału od 1 do 9, które są namalowane na drewnianych klapkach. Klapki z liczbami, które nie zostały wyrzucone pozostają opuszczone i liczą się na minus. Wygrywa gracz z najmniejszym ujemnym wynikiem. Materiał wykonania: drewno.
Drewniane puzzle to nieodłączny element każdego dzieciństwa! Tutaj w ciekawej formie okrągłej planszy, na której dziecko układa obrazek prosto z przestrzeni kosmicznej. Ułóż, a zobaczysz, co tam się dzieje! Średnica: 30 cm. Materiał: drewno.
Aligator jest niebezpiecznym drapieżnikiem o wyjątkowo silnych mięśniach szczęk. Tylko wielki żarłacz biały może ugryźć mocniej niż on. Ciekawostka: Tylko mięśnie zamykające szczękę są tak silne. Mięśnie, które otwierają pysk, są tak słabe, że można je związać zwykłą taśmą. W porównaniu z krokodylem różańcowym aligator jest mniejszy i znacznie szerszy. Mieszka wyłącznie w rzekach i jeziorach na południowym wschodzie USA i Chin.
Brrr, ale lodowato. Nasz tygrys lodowy z serii tematycznej Schleich® ELDRADOR® z łatwością może chuchnąć zimnym, wręcz lodowatym powietrzem. Uwaga: jeśli ziewnie w twoim kierunku, twoje rzęsy zmienią się w sople lodu. Umieszczone na jego plecach kryształy lodu chronią tego magicznego kota przed atakami z tyłu. Mogą także na miejscu zamrozić napastnika, W tym czasie tygrys może się spokojnie podkraść albo zrobić sobie baaardzo długą przerwę, jeśli potrzebuje jej po długiej walce ze swym najlepszym przyjacielem, tygrysem lawy. Ciekawostka Tygrys lodowy uwielbia jazdę figurową na lodzie i potrafi nawet wykonać podnoszenie – razem z tygrysem lawy. Cechy produktu: • Zestawy do zabawy i figurki Schleich® inspirują dzieci do swobodnej i pełnej fantazji zabawy. Tak twierdzą nawet eksperci! • Figurki Schleich® modelowane są z dbałością o szczegóły i wyglądają niemal identycznie jak ich zwierzęce pierwowzory. To idealna podstawa wartościowej zabawy edukacyjnej. • Artykuł należy do serii tematycznej ELDRADOR i przeznaczony jest dla dzieci w wieku 7–12 lat. Wymiary: 13.5 x 4.5 x 8.0 cm
To tu każdego ranka, wraz ze wschodem słońca dziesiątki wielobarwnych balonów wznoszą się w powietrze, tworząc niezapomnianą scenerię. W tej dwuosobowej grze zawodnicy podejmują taktyczne decyzje, starając się przechytrzyć przeciwnika i pomóc w lądowaniu balonów. Zawartość opakowania: • 54 karty, • instrukcja.
Odpowiedzcie na wezwanie Onirii i przybądźcie jej z pomocą! Oniria. Kraina starożytnej cywilizacji smoków. Legendy przedstawiają ją jako raj bogaty w smocze arcydzieła i obfitujący w bujną roślinność. Być może kiedyś tak było. Niestety na przestrzeni lat Oniria zmieniła się nie do poznania: znajduje się na skraju kryzysu i potrzebuje bohaterów, którzy ruszą jej na pomoc. Można się do niej dostać wyłącznie przez portal w Księdze Cudów – pradawnym tomiszczu ukrytym w opuszczonej wieży. Otulona grubą warstwą kurzu księga czeka, aż obudzicie ją ze snu. „Księga cudów” to oparta na współpracy gra przygodowa, rozgrywająca się na przestrzennej planszy w formie książki pełnej niezwykłości. W jej wnętrzu czekają na Was przygody pełne istotnych decyzji, a wybory, które podejmiecie, prowadzeni narracją na kartach, będą miały ogromne znaczenie dla tego, co spotka Was w kolejnych rozdziałach. Jakie zakończenie wybierzecie dla siebie i Onirii? Dajcie się porwać opowieści i sprawdźcie, co się wydarzy! Na czym to polega? Podczas zabawy z Księgą cudów wcielamy się w grupę żądnych przygód nastoletnich przyjaciół. To zabawa kooperacyjna, co oznacza, że możemy wygrać wyłącznie razem - albo wszyscy przegramy. Gra składa się z 6 następujących po sobie scenariuszy zwanych rozdziałami. W tej pełnej rozmachu historii występuje 4 bohaterów. Każdy z nich ma własny stylu walki, inną wytrzymałość oraz specjalną umiejętność, co składa się na indywidualny styl gry. Podczas kolejnych rozdziałów będziemy odblokowywać kolejne umiejętności. Sama rozgrywka opiera się na przygodzie, przez którą prowadzą nas talie poszczególnych rozdziałów. Gracze będą rozgrywali swoje akcje, eksplorowali kolejne plansze, używali specjalnych umiejętności i walczyli z pojawiającymi się przeciwnikami, by zrealizować postawione przed nimi zadania i dotrzeć do końca tej fantastycznej opowieści! Dlaczego pokochasz tę grę? • To wyjątkowa, przygodowa zabawa pełna zwrotów akcji z historią, którą do pewnego stopnia kształtują sami gracze! Podejmowane przez nas decyzje mają swoje odzwierciedlenie w fabule. • Rozgrywka jest bardzo intuicyjna, a kolejne zasady wprowadzane są stopniowo. Dzięki temu, że talia prowadzi nas przez wszystkie elementy gry, liczba reguł do przyswojenia na początku jest naprawdę niewielka. • Książka, będąca jednocześnie naszą planszą, pełna jest rozkładających się, przestrzennych elementów. Otwarta góruje nad stołem i robi niesamowite wrażenie! Zawartość: • rozkładana książka, • 4 figurki bohaterów, • 8 figurek zębaczy, • 248 kart (6 talii rozdziałów), • 6 kart zębaczy, • 16 kart skrawków, • 5 kości, • 17 znaczników iskier magii, • 40 żetonów serc, • 10 żetonów przeznaczenia, • 8 żetonów oszołomienia, • żeton mrocznej aury, • 4 pierścienie do podstawek, • koperta skrzyni, • instrukcja.
SWM - Test do badania zagrożenia dysleksjąW teście znajdują się zadania służące do:- badania dominacji stronnej (obiekt badania: ręka, oko, ucho, noga),- badania funkcji słuchowych (powtarzanie podanych samogłosek, sylab i wyrazów),- badania funkcji wzrokowych: analiza oraz synteza wzrokowa na materiale tematycznym (układanie części układanki) i atematycznym (układanie podanego wzoru z klocków),- badania użycia języka: artykulacja i komunikacja,- badania pamięci sekwencyjnej (lewopółkulowej),- badania grafopercepcji.Test SWM zawiera osobne zadania oraz normy dla 3,4,5 i 6 latków.
Puzzle 200-elementowe - duży format elementów to doskonała forma treningu zdolności koncentracji, spostrzegawczości i wytrwałości, a także świetna zabawa dla młodych miłośników układania puzzli. Cząstkowe sukcesy są źródłem satysfakcji, która motywuje dziecko w dążeniu do zamierzonego celu. Produkt ten to pomysł na efektowny, nie drogi, a zarazem bardzo udany prezent.
Zbuduj co tylko chcesz z Małym Konstruktorem Wyjątkowy zestaw kreatywny dostarczający narzędzi do swobodnej twórczej zabawy. W zestawie znajdą się: drewniane deseczki, kolorowe śrubki, gwinty oraz łączniki. Specjalnie narzędzia idealnie dopasowują się do dziecięcych rąk, a swoich sił w stworzeniu pięknej konstrukcji mogą spróbować już czterolatki. W zestawie nie znajdziemy gotowych instrukcji. Dzieci mają szansę budować według własnych upodobań i nie ograniczać się do sugestii twórców. Zestaw idealnie wpływa na rozwój kreatywności i wyobraźni małych konstruktorów. Gratka dla wszystkich fanów serii Mały Konstruktor Junior, którzy zawsze chcieli zmodyfikować lub rozwinąć posiadany zestaw. Z nową kolekcją będzie to dziecinnie proste. Zawartość opakowania: 50 sztuk: śrubki. nasadki, łaczniki, drewniane deseczki
Najnowszy przekład Pismo Święte z komentarzem opracowane przez Zespół Biblistów Polskich z inicjatywy Towarzystwa Świętego Pawła stworzono tak, aby jak najlepiej oddać po polsku sens oryginalnego tekstu biblijnego. Zostało zredagowane z maksymalną wiernością oryginalnemu tekstowi, z uwzględnieniem współczesnych badań nad Pismem Świętym. Wygodne pomoce Nowy przekład Pisma Świętego zawiera liczne komentarze, przypisy, wprowadzenia do poszczególnych ksiąg, teksty paralelne, tablice chronologiczne, mapy, a także słownik terminów biblijnych. Te pomoce pomogą Ci zrozumieć tekst biblijny, a także dostrzec główne myśli i przesłanie w nim zawarte. Łatwa interpretacja Twórcy nowego przekładu Pisma Świętego zadbali o to, aby tekst był zgodny z zasadami współczesnego literackiego języka polskiego. W przypisach i komentarzach nie znajdziesz specjalistycznego języka teologicznego - wszystko po to, aby tekst był jak najbardziej przystępny dla czytelnika. Przejrzysty układ graficzny Układ graficzny Pisma Świętego jest nowoczesny i przejrzysty, abyś mógł sprawniej i wygodniej z niego korzystać. Przypisy oraz odnośniki do innych miejsc w Biblii umieszczono na marginesach stron. Abyś szybko znalazł wybrane miejsce w Piśmie świętym, w dolnych rogach stron zamieszczono skrócone nazwy ksiąg wraz z zakresami tekstu biblijnego. 12 lat pracy specjalistów Opracowanie nowego tłumaczenia z języków: hebrajskiego, aramejskiego i greckiego trwało 12 lat. W projekcie wzięło udział ok. 90 osób - biblistów, redaktorów, polonistów, językoznawców i innych. Nowe tłumaczenie wzbogaca różnorodność dostępnych przykładów, co pozwala zrozumieć Pismo Święte z różnych perspektyw. Pamiątka I Komunii Świętej wzbogacona o paginatory Szukasz pierwszokomunijnego prezentu? To wydanie Biblii świetnie sprawdzi się jako podarunek o znaczeniu duchowym. Białą, estetyczną oprawę ze złotym wyciskiem uzupełniono piękną obwolutą na tę wyjątkową okazję. Dodatek w postaci paginatorów ułatwia wyszukiwanie fragmentów. Duży format (16 cm x 22 cm) oraz czcionka 10,5 pkt czynią Pismo czytelnym i wygodnym w użytkowaniu.
Pieczątki na licencji Kraina Lodu II. W skład zestawu wchodzą: 3 drewniano-gumowe pieczątki, 1 poduszeczka do tuszu, 5 kredek oraz książeczka z aktywnościami.
Zapraszamy na kolejną odsłonę przygód Akademii Młodych Milionerów. Tym razem ich bohaterem jest bóbr Antoś, który pod wpływem opowieści swego Dziadka i doświadczeń Taty wchodzi w tajemniczy świat pracy, pieniędzy, a nawet interesów. (?) Bóbr Antoś z zaciekawieniem przyglądał się swemu tacie. Znał go i wiedział, że ten opowie mu znowu jakąś historię. Ostatnio dużo wspominał o pracy, pieniądzach, o wydawaniu i oszczędzaniu. Antosia bardzo to ciekawiło, a, niestety, dowiedzieć się czegoś wartościowego w szkole było dość trudno. On jednak zdawał sobie sprawę, jakie to ważne w świecie dorosłych, dlatego starał się jak najwięcej dowiedzieć od rodziców. Tata Bóbr posadził syna obok siebie i zaczął swą opowieść? Fragment książki Finansowe przygody bobra Antosia
Para szesnastolatków, pierwsze miłosne uniesienia, ciąża. Z dnia na dzień Mira i Daesu muszą dorosnąć do roli rodziców, dojrzeć szybciej niż ich rówieśnicy. Czas w ich życiu przyspiesza. Maleńki Areum starzeje się jednak w jeszcze szybszym tempie. Choruje na bardzo rzadką chorobę, progerię, i kiedy sam ma szesnaście lat jego ciało ma już grubo ponad osiemdziesiąt. Tętniące życie to książka podejmująca temat starości, tej fizycznej i tej psychicznej. Najczęściej obie idą ze sobą w parze. Czasem zdarza się jednak, że jedna z jej odsłon wychodzi na prowadzenie, zostawiając drugą daleko w tyle. Co wtedy? Historia Areuma, opowiedziana jego własnymi słowami, przejmuje do głębi. Wrażliwość chłopca, spostrzegawczość, jego ciągła świadomość śmierci, której od siebie nie odrzuca, a przyjmuje jako nieodzowny fragment życia. Bo życie zawsze tętni pięknem. Nie dbając o choroby i wszelkie zło. Trzeba tylko dać mu szansę. Anna Sawińska Kim Ae-ran (ur. 1980 r. W Incheonie) jest jedną z najbardziej znanych pisarek z Korei Południowej. Zadebiutowała w 2003 r. nowelą Proszę nie pukać do tego domu. Zdobyła wiele prestiżowych nagród w Korei i nie tylko. Tętniące życie to najbardziej znana i doceniana powieść pisarki, bestseller w 2011 r. w Korei, na jej podstawie powstał też film. To pierwszy przekład jej powieści na język polski.
Od końca lat czterdziestych XX wieku ukazywały się we Francji publikacje z historii religii, które z czasem stały się światowym kanonem w tej dziedzinie. Ich autor o rumuńskim rodowodzie, Mircea Eliade (1907-1986), należy dziś do klasyków religioznawstwa uprawianego z głębokiej, filozoficznej perspektywy. Obrazy i symbole należą do jego wczesnych dzieł (1952). Eliade skupia uwagę na problematyce symbolu, w owym czasie bardzo aktualnej i inspirowanej zarówno przez dyscypliny humanistyczne (psychoanaliza, filozofia, np. Cassirer, teologia, np. Tillich), jak i przez literaturę (surrealizm, symbolizm). Zakłada, że wszelkie fakty religijne mają symboliczny charakter, tzn. opierają się na pewnej symbolice. W fascynujących rozważaniach porównawczych zestawia symboliki różnych religii świata, w tym także religii chrześcijańskiej, odnajdując zaskakujące związki np. symboliki krzyża z innymi tradycjami religijnymi. Analizuje magiczną i religijną symbolikę „środka świata”, „drzewa kosmicznego”, wody, a nawet mięczaków. Ponieważ w sferze religijnej „wszystko jest symbolem”, wydobycie funkcji takiej symboliki okazuje się istotnym zadaniem historyka religii. W ogólniejszym sensie zdaniem autora symbol, mit, obraz należą do samej substancji ludzkiego życia duchowego. Badanie ich może wiele powiedzieć o człowieku w jego postaci jeszcze nie ukształtowanej przez historię.
„Mało Używane Dziewice”, które założyły Klub z zamiarem czynienia rzeczy pożytecznych to kobiety inteligentne, sympatyczne i – choć po przejściach – wciąż pozytywnie nastawione do życia. Dostrzegają w ten sposób nie tylko innych ludzi, ale i świat dookoła. A ten bywa fascynujący... Autorka, doświadczona reporterka wiedziała o tym od lat. I umiała to opisać. Jeśli szukasz nieco zwariowanej, inspirującej, przywracającej wiarę w ludzi historii na smutne dni – to książka dla Ciebie. Pierwszy tom przygód bohaterek to: Klub Mało Używanych Dziewic, natomiast trzeci – Zatoka trujących jabłuszek.
Jest rok dwa tysiące któryś, Serbia i Chorwacja rozgrywają w Belgradzie mecz kwalifikacyjny do mistrzostw świata, bez udziału kibiców gości. Chorwacja organizuje więc publiczne transmisje. Jej reprezentacja wygrywa, a wspólne oglądanie spotkania eliminacyjnego kończy się rozruchami, które rozpoczęły się w nadmorskiej miejscowości Brižnik ? znanej z epidemii tyfusu, o której spowodowanie oskarżano nawet terrorystów. Mówiono, że przyczyną zamieszek była śmierć syna generała, Herkulesa, który rzekomo zginął pod kołami auta z austriacką rejestracją. Jadąca nim para turystów zaginęła bezpowrotnie, na nic zdała się interwencja austriackiej ambasady... Z tych oraz innych faktów i losów bohaterów Jergović konstruuje powieść niemal kryminalną, gęstą, trzymającą w napięciu, której rozwiązanie jest zupełnie niespodziewane i zaskakujące. To, że autor umieszcza akcję w niesprecyzowanej przyszłości, sprawia, że jej przesłanie jest przerażające. Jergović pokazuje bowiem, że nacjonalistyczne zaślepienie nie mija, że trwa stale i w sprzyjających warunkach ożywa. Pokazuje, jak łatwo jest wywołać pogromy i jak łatwo ogarniają one coraz szersze kręgi ludzi. Pokazuje też, że zawsze taki sam jest los uchodźców, nawet tych, którym się powiodło ? nigdy nie przestają być obcy, boleśnie trwa w nich pamięć utraconego kraju. I nic nie wskazuje, by kiedykolwiek miało być inaczej.
Echowa Góra Lauren Wolk to przepiękna i głęboko prawdziwa, wręcz uzdrawiająca opowieść przywołująca na myśl uwielbianego przez polskie dzieci Paxa Sary Pennypacker. Straciwszy dorobek życia w latach wielkiego kryzysu, rodzina Ellie emigruje z miasta, by wystartować od nowa na dzikim zboczu Echowej Góry. Nowe życie daje dziewczynce wiele swobody i rozbudza w niej miłość do natury, która odsłania przed nią swoje tajemnice. Ale jedna zagadka nadal domaga się rozwiązania: skąd się biorą miniaturowe drewniane figurki zwierząt i kwiatów, które Ellie znajduje w okolicy? Ten dobry czas przerywa groźny wypadek, po którym ojciec Ellie zapada w śpiączkę. Wypadek, o który ona jest niesłusznie oskarżana. Na przekór diagnozie, Ellie nie traci nadziei, że uda jej się pomóc ojcu w powrocie do zdrowia. Szukając lekarstwa dla taty, spotyka żyjącą na odludziu wiedźmę Cate i Larkina, dzikiego chłopca z gór. Od nich właśnie uczy się uzdrawiania, odwagi i tego, że w ocenie ludzi pozory często mylą. Mimo magicznej aury, Lauren Wolk w Echowej Górze wykreowała wiarygodną płaszczyznę fabularną oraz pełnowymiarowych bohaterów. Książka niesie ze sobą wiele walorów poznawczych i wychowawczych, przedstawiając je w sposób przyjazny młodemu czytelnikowi, bez używania arbitralnego, mentorskiego tonu. Powieść napisana jest niezwykłym językiem: poetyckim, precyzyjnym, bardzo obrazowym, dającym przyjemność wglądu w świat wewnętrzny Ellie. Echowa Góra jest wyrazem niesamowitej empatii dla świata przyrody i pochwały naturalnej harmonii świata wokół nas i w nas samych. Książka wielokrotnie uzyskała tytuł najlepszej książki roku 2020 w Stanach Zjednoczonych. Powieść dla dzieci w wieku od 12 lat.
Seria książek dla najmłodszych Nauka na wesoło. Ćwiczenia i zadania będzie znakomitą zabawą i okazją do nauki. Ilustrowane ćwiczenia kształcą zdolności manualne dziecka, spostrzegawczość i logiczne myślenie, przygotowują do nauki czytania, pisania i liczenia. Każdy zeszyt zawiera zadania odpowiednie dla określonej grupy wiekowej.
Seria książek dla najmłodszych „Nauka na wesoło. Ćwiczenia i zadania” będzie znakomitą zabawą i okazją do nauki. Ilustrowane ćwiczenia kształcą zdolności manualne dziecka, spostrzegawczość i logiczne myślenie, przygotowują do nauki czytania, pisania i liczenia. Każdy zeszyt zawiera zadania odpowiednie dla określonej grupy wiekowej.
Ćwiczenia Arriba Joven na poziomie A1.1 korespondują z podręcznikiem Arriba Joven 1. Seria obejmuje zestaw 4 podręczników do nauki języka hiszpańskiego w szkołach ponadpodstawowych lub dla młodzieży od około 14. roku życia. Arriba Joven obejmuje poziomy: A1, A2 oraz B1.
Pisarz próbuje odpowiedzieć na pytania do wywiadu przesłane mu przez redaktora pewnej strony internetowej. Na początku nie ma tu nic zaskakującego: czy zawsze wiedział pan, że zostanie pisarzem? Do jakiego stopnia autobiograficzne są pana powieści? Czy napisał pan opowiadania, których nigdy nie opublikuje? W normalnej sytuacji odpowiedzi powinny być przemyślane, ostrożne, wykalkulowane. Tym razem jednak, ponieważ życie autora lada moment legnie w gruzach, a serce pęka już teraz, uznaje on, że może jedynie wyznać całą zabawną, smutną, skandaliczną i politycznie niepoprawną prawdę. Kolejne pytanie otwiera drzwi do ukrytego pokoju w życiu bohatera, a kolejna odpowiedź zdradza, że w środku każdej prawdy kryje się kłamstwo – i odwrotnie. Ta zaskakująca, intymna i pochłaniająca książka udowadnia, jak cienkie są granice między pracą i życiem, miłością i nienawiścią, faktami i fikcją. Jednocześnie tworząc portret fikcyjnego (czy na pewno?) artysty, Nevo prezentuje również zniuansowany, prowokujący do myślenia obraz wewnętrznie rozdartego kraju. Formalnie i tematycznie to książka odważna, a zarazem ironiczna, czuła i poruszająca, opowieść o poszukiwaniu tożsamości indywidualnej i zbiorowej, o utracie, prawdzie, miłości i przyjaźni. W Ostatnim wywiadzie Nevo po raz kolejny udowadnia, jak bardzo niekonwencjonalnym jest autorem, wybierając formę nietypową dla powieści i równie zaskakujące rozwiązania narracyjne. „Nevo to doskonały literacki chemik, któremu udało się wyekstrahować z codziennych, nużących wydarzeń codziennego życia najgłębszą, skrystalizowaną istotę współczesnej izraelskiej mentalności”. – Etgar Keret „Eshkol Nevo opowiada frapujące historie, które pokazują różnorodność izraelskiego społeczeństwa”. – Amos Oz
Lista utworów: CD 1: 1. Harridan (8.07) 2. Of the New Day. (4.43) 3. Rats Return (5.40) 4. Dignity (8.22) 5. Herd Culling (7.03) 6. Walk the Plank (4.27) 7. Chimera’s Wreck (9.39) CD 2 – Bonus Tracks: 1.Population Three (6.51) 2. Never Have (5.07) 3. Love in the Past Tense + instrumentals of the 7 album tracks Bluray – HD Audio / 5.1/ Atmos: 1. Harridan (8.07) 2. Of the New Day. (4.43) 3. Rats Return (5.40) 4. Dignity (8.22) 5. Herd Culling (7.03) 6. Walk the Plank (4.27) 7. Chimera’s Wreck (9.39)
Życie niczym niewyróżniającego się Nikodema Lebiediewa staje na głowie po wybuchu pierwszej wojny światowej. To wtedy w czasie bitwy o twierdzę Osowiec po raz pierwszy użyto śmiercionośnej broni ? gazu bojowego, który wypala człowieka od środka. Przed jego oparami i niszczącym działaniem Nikodema ratuje pewien tajemniczy byt, jednocześnie składa mu ?kuszącą? propozycję ? przywróci do życia królową jego serca i brata. Niebawem okazuje się, iż w życiu nie ma nic za darmo. Mężczyzna w zamian musi spełnić bezprecedensowe warunki. Tym sposobem Nikodem zostaje wplątany w piramidalną intrygę. Spędzi mrożące krew w żyłach miesiące w tajnej wulkanicznej placówce badawczej ZSRR, pracując nad rozwojem morderczego grzyba. Nieprzewidywalny rozwój wydarzeń przyczynia się do jego metamorfozy, z ciężko pracującego badacza przemienia się w jednego z czołowych dygnitarzy samego Adolfa Hitlera. Przechwycony przez nazistów pracuje nad nieśmiertelną armią? W tym celu trafia do obozów koncentracyjnych, w których porzuci resztki człowieczeństwa? Czy zaślepiony wizją spotkania z najbliższymi Nikodem opamięta się, nim będzie za późno?
Punkt wspólny to zbiór opowiadań o kobietach zmagających się z lękami, poczuciem klęski i niezrozumieniem. W świecie nastawionym na sukces nie ma wielu chwil na rozmowę o tym, co się myśli i czuje. Z pozoru bohaterki zmagają z innymi problemami. Wspólne są jednak emocje i cienka linia między światłem a ciemnością. Wszak najtrudniej zrozumieć siebie wzajemnie. Może poznając punkt wspólny, damy szansę i im, i sobie? „Barbara Pawliczek wprowadza czytelnika w świat myśli i niełatwych emocji, które towarzyszą cierpiącym kobietom. Oczami swoich bohaterek pokazuje, jak tłumione emocje z czasem obezwładniają ciało i umysł, prowadząc do choroby. I choć choroba ta nie jedno ma imię, to niczym pętla na szyi z każdym kolejnym oddechem zacieśnia się coraz mocniej, odbierając chęć życia. Autorka w niezwykle obrazowy sposób przedstawia emocje towarzyszące zmagającym się z depresją, zaburzeniami odżywiania czy współuzależnieniem w związku. Opowiadania prowokują także do refleksji nad rolą związków uczuciowych i relacji w rodzinie, a szczególnie w okresie dzieciństwa”. – dr hab. Krystyna Rymarczyk, prof. Uniwersytetu SWPS Barbara Pawliczek: Ślązaczka. W 2018 roku rozpoczęła studia prawnicze. Pisze od kilkunastu lat. W 2019 roku ukazał się jej tomik poetycki Róże potrzebują czasu, by rozkwitnąć, a w 2020 roku tomik ?Ciało. W wolnej chwili czyta, praktykuje jogę i piecze ciasta. „Bardzo bym chciała, żeby dzięki mojej książce czytelniczki i czytelnicy poczuli się rozumiani. By poczuli, że nie są sami bez względu na to, z czym się zmagają. Chcę pokazać, że każdy wybiera między różnymi drogami, że każdy też może sięgnąć po pomoc. Pamiętajmy, żadna choroba nie jest wstydem. Gdzieś za horyzontem jest nadzieja”. – Autorka
Rudyard Kipling (1865-1936) był nazywany piewcą brytyjskiego imperializmu. I chociaż do historii literatury przeszedł jako autor ?Księgi dżungli? i powieści ?Kim?, to wielbiciele jego twórczości cenią opowieści spod znaku horroru i grozy - i nie tylko te rozgrywające się w indyjskim krajobrazie. Osiem zebranych w tym tomie nowel dowodzi niebywałego talentu Kiplinga w łączeniu realizmu z niesamowitością. Krążą na tych stronach widmowe riksze, widzialne i niewidzialne dzieci, ale także pozornie ciche i skromne panny do towarzystwa...
Lista utworów: 1. I'll Love You Till The Day I Die 2. My Heart Was A Dancer 3. Energy Follows Thought 4. Dreamin' Again 5. I Don't Go To Funerals 6. A Beautiful Time 7. We're Not Happy (Till You're Not Happy) 8. Dusty Bottles 9. Me And My Partner 10. Tower Of Song 11. Live Every Day 12. Don't Touch Me There 13. With A Little Help From My Friends 14. Leave You With A Smile
Spis treści Kamil Dworaczek ? Wstęp Piotr Franaszek ? Nowa Huta ? niepokorna dzielnica Krakowa Edyta Czop ? Protesty społeczne w 1956 i 1970 roku w odbiorze mieszkańców województwa rzeszowskiego Łukasz Dwilewicz ? Gospodarcze i społeczne uwarunkowania Grudnia 1970 roku Jacek Jędrysiak ? Czerwiec 1976 r. w raportach Wojskowej Służby Wewnętrznej i Głównego Zarządu Politycznego Wojska Polskiego Sebastian Ligarski ? Zapomniany strajk ? czerwiec 1976 roku w województwie szczecińskim Zbigniew Bereszyński ? Społeczno-gospodarcze podłoże strajków w województwie opolskim w sierpniu i wrześniu 1980 roku Jolanta Popińska ? Między konspiracją a pozytywizmem. Niezależne inicjatywy samorządowe studentów Uniwersytetu Wrocławskiego w latach 80. Wojciech Morawski ? Strajk SGPiS w 1981 roku ? udany eksperyment strajku czynnego Krzysztof Popiński ? Od strajku czynnego do demokracji uczestniczącej. Ewolucja celów i form protestów studenckich na uczelniach wrocławskich w listopadzie i grudniu 1981 roku Grzegorz Miernik ? Gorące zadymy pod koniec zimy. Manifestacje studentów w Krakowie w lutym 1989 roku ? opinie i oceny Sławomir Kamosiński ? Protesty przedsiębiorców w Polsce po 1989 roku. Geneza zjawiska Adriana Merta-Staszczak ? Obywatele w obronie zabytków na Dolnym Śląsku w okresie PRL i współcześnie Joanna Jaroszyk ? Kryzys gospodarczy w Hiszpanii (2008?2013) i jego wpływ na kształtowanie się nowych ruchów społecznych Regina Pacanowska ? Postawy i protesty pracowników w wybranych przedsiębiorstwach regionu wielkopolskiego przełomu XX i XXI wieku. Casus poznańskiej Goplany Bartosz Kruk ? Wykluczeni komunikacyjnie ? społeczne reakcje na proces przywracania połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku w latach 2015?2020
Spis treści Tomasz Głowiński ? Wstęp Piotr Badyna ? Konflikty na wsi polskiej w I Rzeczypospolitej oczami wybranych autorów poradników agronomicznych z XVI i XVII wieku Dorota Gregorowicz, Aleksandra Ziober ? Dobra kościelne Rzeczypospolitej w dobie konfederacji wojskowych (1659?1663). Postawa Stolicy Apostolskiej i lokalnych struktur Kościoła katolickiego Konrad Meus ? Strajki lwowskie w XIX i na początku XX wieku. Geneza ? przebieg ? konsekwencje Karolina Rybicka ? Strajki pracowników kopalń należących do koncernu Bergwerksgesellschaft Georg von Giesches Erben z Wrocławia w latach 1918?1922 Rafał Igielski ? Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania ruchu partyzanckiego na tyłach armii admirała Aleksandra Kołczaka w latach 1919?1920 Aldona Podolska-Meducka ? Protesty przeciwko rekwizycjom w okresie największego zagrożenia państwa latem 1920 roku Tadeusz Janicki ? Strajki rolne w Wielkopolsce w pierwszych latach II Rzeczypospolitej (1919?1922) Elżbieta Słabińska ? Demonstracje bezrobotnych w województwie kieleckim w okresie wielkiego kryzysu gospodarczego (na podstawie sprawozdań o stanie bezpieczeństwa) Sylwia Straszak-Chandoha ? Bunty chłopskie a proces kolektywizacji na przykładzie Dolnego Śląska Robert Andrzejczyk ? Duńskie roszczenia z tytułu nacjonalizacji Gdynia?Ameryka Linie Żeglugowe SA (1945?1953)
Słownik obrazkowy, który ułatwi dzieciom ukraińskim naukę języka polskiego.