Ostatnie wspólne wakacje... Tragedia, która niszczy. Czas, który nie przynosi pocieszenia. Koniec, od którego nie ma ucieczki. Grupa trzydziestolatków, przyjaciół ze studiów, co roku wyjeżdża wspólnie ze swoimi rodzinami na wakacje. Tym razem trafiają do zagubionej wśród jezior i lasów agroturystyki w niewielkiej wsi Żmijowisko. Bawią się jak zwykle – odreagowując stres szybkiego wielkomiejskiego życia. Jest alkohol, są narkotyki. A także skrywane od lat urazy, dawne uczucia i wzajemne pretensje. Podczas jednej z mocno zakrapianych imprez ktoś kogoś prawie topi. Wywiązuje się kłótnia, podczas której otwierają się dawne rany. Następnego dnia córka jednej z par, piętnastoletnia Ada, znika. Pomimo poszukiwań nikomu nie udaje się jej odnaleźć. Rozpływa się w powietrzu. Rok później jej ojciec wraca do Żmijowiska, by podjąć ostatnią próbę odnalezienia córki. „Ada była ciągle najważniejsza. Każdego dnia o niej myślałem, każdego. O tym, co się stało. O tym, co moglibyśmy zrobić inaczej.” Przez te dwanaście miesięcy znienawidziła go cała Polska. Ale – jak się okazuje – nie wraca tam sam… Żmijowisko to opowieść o tragedii, która niszczy. O rodzinie, która musi stawić czoło próbie przekraczającej ludzkie wyobrażenia. Uczuciach, które trwają pomimo mijających lat i nie niosą pocieszenia. Zdradzie, bólu i miłości. Strachu, zbrodni i karze. O tym, ile jesteśmy w stanie zrobić dla naszych dzieci i jak wiele nas to kosztuje.
Białoruś w Sroce na szubienicy to kraj rządzony dyktatorską ręką, w którym polityczni dysydenci są więzieni w wirtualnych obozach koncentracyjnych. Powieściowa antyutopia Bacharewicza – zdawałoby się koszmar rodem z Kafki lub Nabokova – nieoczekiwanie przeszła z przestrzeni wirtualnej do realnej latem 2020 roku, gdy Białorusini wyszli na ulice w proteście przeciwko sfałszowaniu wyborów prezydenckich przez reżym Łukaszenki. Wówczas władze naprędce wybudowały w lesie koło Słucka obóz masowego internowania z barakami, ogrodzeniem z drutu kolczastego i wieżyczkami strażniczymi, a nawet zdążyły umieścić w nim pierwszych więźniów, gdyż w aresztach i więzieniach brakowało już miejsc. Reżym wycofał się z tego przedsięwzięcia parę dni po tym, jak sprawa obozu została nagłośniona przez niezależne media. Sroka na szubienicy nie jest wyłącznie powieścią polityczną. Odnajdziemy w niej zagadkę kryminalną z elementami dreszczowca, a także swoistą odmianę Bildungsroman, ukazującą dojrzewanie zwyczajnej dziewczyny w społeczeństwie postsowieckim, która nie zdaje sobie sprawy (jak sroka na obrazie Bruegla), w jak złowrogim miejscu się znajduje i jaką rolę odgrywa jako urzędniczka w zarządzie obozów koncentracyjnych. W opowieść wkomponowane są fragmenty prozy eseistycznej, w których narrator rozważa rozpad ludzkiego ciała po śmierci, emigrację z Europy do Ameryki w XIX wieku, sztukę przygotowywania woskowych kopii ciała ludzkiego we Włoszech, naturę Rosji, niemieckie pociągi Intercity, lub wygłasza złośliwą filipikę przeciwko pisarstwu Coelho. Mamy tutaj wreszcie historię miłosną, opowiedzianą sugestywnie i z psychologiczną głębią. Sam autor powiedział o niej: „Dwanaście rozdziałów tej powieści to dwanaście wędrówek po kobiecym ciele”. Jan Maksymiuk
Tym razem znana warszawska przewodniczka Ewa Sztompke zaprasza swoich czytelników na wyprawę śladami warszawskich pomników. Zachęcając do wspólnych wędrówek, pisze we wstępie do książki: „Nietuzinkowe historie pomników Warszawy to drugi zbiór moich przewodnickich opowieści. Po nietuzinkowych mieszkańcach Warszawy, postanowiłam przybliżyć dzieje stołecznych pomników i historie postaci w nich uwiecznionych. W trzydziestu rozdziałach znajdziecie opowieści o ponad osiemdziesięciu warszawskich monumentach, tych powszechnie znanych i często przez nas podziwianych, ale także nieco ukrytych w zakamarkach naszego miasta, w parkach, na skwerach czy szkolnych podwórkach”. Ewa Sztompke - licencjonowana przewodniczka po Warszawie, pilotka wycieczek, autorka bloga WawaManiak. Od wielu lat związana z turystyką miejską. Wielbicielka Warszawy, po której z pasją oprowadza turystów, dzieląc się z nimi wiedzą o swoim mieście. Opowiada zarówno o zabytkach i historii Warszawy, jak i o ludziach, którzy tę historię tworzyli. Pokazuje miasto od nieco innej strony. Obok dobrze znanych staromiejskich ulic, Łazienek czy Wilanowa zabiera turystów również w praskie zaułki, zapomniane rewiry Śródmieścia, Woli, Żoliborza. Profesjonalizm przewodnicki łączy z anegdotą i humorem.
Przenieś się do malowniczej krainy w Północnej Ameryce Przenieś się do malowniczej krainy w Północnej Ameryce i stwórz pełne życia środowisko Kaskadii. W swojej turze wybierz parę płytki oraz żetonu i dołóż je do swojego rozrastającego się ekosystemu. Ułóż jak największe obszary gór, rzek czy prerii oraz rozmieść zwierzęta w punktowanych układach. Mimo bardzo prostych zasad „dobierz i umieść” gra oferuje ciekawe decyzje i dużą głębię rozgrywki. Dzięki modułowej planszy i zmiennym celom każda partia będzie inna i przypadnie do gustu także zaawansowanym graczom. Kaskadia zawiera kilka trybów gry w tym wariant solo i rodzinny, dzięki czemu łatwo ją dopasować do wieku, zaawansowania i liczby graczy. Dzięki systemowi osiągnięć i scenariuszom każda kolejna partia będzie równie ciekawa, stawiając przed graczami nowe wyzwania. Zawartość opakowania: • 100 drewnianych żetonów zwierząt • 85 płytek siedlisk • 25 żetonów natury • 20 kart punktacji zwierząt • 1 karta wariantu rodzinnego • 5 startowych płytek siedlisk • 1 kolorowy notes • 1 worek
Miłość odnajdzie Cię tam, gdzie się jej najmniej spodziewasz Emilia i Nikias codziennie za sobą tęsknią. Chociaż związek na odległość nie jest usłany różami, oboje wracają myślami do wspólnie spędzonych chwil i nie mogą się doczekać ponownego spotkania. Po wielu miesiącach rozłąki z ukochanym Emilia wreszcie postanawia odwiedzić Grecję. Nieoczekiwanie los po raz kolejny jako towarzysza wycieczki podsuwa jej Mateusza. Ich drogi jednak szybko się rozejdą? Tymczasem w Polsce między Dankę i Janisa wkrada się ponura przeszłość. Upomina się o mężczyznę i zaczyna realnie zagrażać z trudem odzyskanemu szczęściu zakochanych. A oni raz na zawsze chcieliby uciec od wydarzeń, które tak mocno wpłynęły na ich życie. Czy matka i córka wreszcie odnajdą upragnione szczęście?
Nic nie jest tak ulotne jak pamięć dziecka. Gdy trzyipółletni Malone twierdzi, że jego mama nie jest jego prawdziwą mamą, choć wydaje się to niemożliwe, psycholog dziecięcy Vasile wierzy mu. Jako jedyny Musi działać szybko. Odkryć prawdę. Szukać pomocy. Wspomnienia Malonea zaczynają się już bowiem zacierać, zachowane w okruchach pamięci i rozmowach, jakie chłopczyk prowadzi z Gutim, swoją pluszową maskotką. Rozpoczyna się odliczanie. Aż do chwili, gdy wszystko się zmieni. Do chwili, gdy machina pójdzie w ruch i maski opadną. Kim jest Malone?
Debiut literacki, który podbił świat! Żywa, inteligentna i dowcipna narracja natychmiast wciąga czytelnika w świat, gdzie chodzi się wyłącznie na wysokich obcasach! Andrea Sachs, dziewczyna z małego miasteczka, poszukuje w Nowym Jorku pracy w branży dziennikarskiej. Nieoczekiwanie zdobywa posadę asystentki u Mirandy Priestly, wpływowej redaktor naczelnej miesięcznika Runway. Szybko przekonuje się, że Miranda to klasyczny szef z piekła rodem `... Czyta Katarzyna Maternowska.`
Nicolas Cage (`Zostawić Las Vegas`), Josh Lucas (`Prawnik z Lincolna`) i Malin Akerman (`Watchmen Strażnicy`) w najnowszym filmie reżysera `Con Air - lot skazańców` oraz `Niezniszczalni 2`. Mistrz fachu złodziejskiego Will Montgomery (Nicolas Cage) zalicza wpadkę, po której trafia na 8 lat do więzienia. Po wyjściu postanawia rzucić dotychczasowe zajęcie, zostać uczciwym obywatelem i dobrym ojcem dla swojej nastoletniej córki. Jednak te plany nie podobają się jego kumplowi, Vincentowi (Josh Lucas). Były partner żąda 10 milionów dolarów, które zostały zrabowane podczas pechowego napadu sprzed ośmiu lat. Jako argumentu w negocjacjach z Willem używa jego córki, którą porywa i wozi po ulicach miasta w dźwiękoszczelnej kabinie pasażerskiej. Will nie ma tych pieniędzy, ale, aby ratować swoje dziecko, porywa się na najbardziej śmiały rabunek świata. Ma tylko jeden dzień, aby zdobyć 10 milionów dolarów...
David Webb, dawny agent o kryptonimie Jason Bourne wykonujący tajne misje dla rządu Stanów Zjednoczonych, wiedzie spokojny żywot jako profesor lingwistyki na Uniwersytecie Georgetown, jednak już niebawem upomni się o niego przeszłość. Gdy na terenie uniwersyteckiego campusu strzela do niego tajemniczy snajper, Webb jedzie do rezydencji przyjaciela i mentora z CIA, Alexa Conklina, licząc, że ten pomoże mu w rozwiązaniu zagadki. Za późno. Conklin oraz psycholog Morris Panov, który pomagał Bourneowi odzyskać utraconą pamięć, nie żyją. Kilka minut później w domu Conklina zjawia się policja. Wrobiony w morderstwo, były agent musi uciekać nie tylko przed CIA i policją całego świata, ale również niebezpiecznym zabójcą imieniem Chan, który z nieznanego powodu chce go zlikwidować. Podążając tropem znalezionej w domu Conklina kartki, na której przyjaciel zapisał tajemniczą nazwę "NX 20", Bourne odkrywa, że śmierć mężczyzn ma związek ze zniknięciem doktora Schiffera prowadzącego tajne badania nad nową bronią biologiczną. ślady prowadzą do Rejkiawiku, gdzie trwają przygotowania do konferencji poświęconej walce z terroryzmem. Ale nie tylko Bourne wybiera się do stolicy Islandii, na skalistą wyspę leci również Stiepan Spalko, węgierski milioner i prezes międzynarodowej organizacji humanitarnej Humanistas, zaraz za nim zaś grupa czeczeńskich rebeliantów, których szanowany filantrop zwerbował do tajnej operacji.
Płyta `WŁODEK PAWLIK-KOLĘDY POLSKIE` zawiera 16 najpopularniejszych polskich kolęd w jazzowej interpretacji jednego z najwybitniejszych polskich pianistów jazzowych-Włodka Pawlika. Nawiązuje do stylistyki wcześniejszej jego płyty `GRAND PIANO`, która zbierała znakomite recenzje po edycji w 2009 roku. Są to solowe improwizacje-każda z nich niepowtarzalna w swojej formie, a klimat płyty jest znakomitym wprowadzeniem w mistyczny nastrój polskich świąt Bożego Narodzenia.
Kontynuacja `Paragrafu 22` obfitująca w wiele przezabawnych wydarzeń, pełna skrzących się dowcipem dialogów i czarnego, absurdalnego humoru. Na łamach książki ponownie spotykamy Yossariana, Mila Minderbindera oraz nowe, równie oryginalne postacie, takie jak onkolog, który przyjmuje pacjentów chorych na raka na oddziale psychiatrycznym, gdzie sam przechodzi intensywną kurację, czy prezydent USA który uwielbia gry komputerowe i cieszy się, gdy rozmówcy tytułują go `kutasem`. Akcja powieści toczy się w Nowym Jorku opanowanym przez narkomanów, żebraków i prostytutki. Yossarian znów trafia do szpitala, gdzie symuluje chorobę i podrywa pielęgniarki. Przed szpitalem czatują na niego detektywi. Może wynajęła ich jego trzecia żona, a może jego szef Milo Minderbinder, właściciel jednego z największych koncernów w Ameryce? A może to nie detektywi, lecz agenci zamieszani w porwanie kapelana Tappmana? Tymczasem Milo próbuje sprzedać generałom z Pentagonu bombowiec nowej generacji, odznaczający się tym, że w ogóle go nie widać. Nikt jednak nie wie na pewno, czy maszyna naprawdę istnieje...
Bohaterem "Buszującego w zbożu" jest szesnastoletni uczeń, Holden Caulfield, który nie mogąc pogodzić się z otaczającą go głupotą, podłością, a przede wszystkim zakłamaniem, ucieka z college`u i przez kilka dni `buszuje` po Nowym Jorku, nim wreszcie powróci do domu rodzinnego. Historia tych paru dni, którą opowiada swym barwnym językiem, jest na pierwszy rzut oka przede wszystkim zabawna, jednakże rychło spostrzegamy, że pod pozorami komizmu ważą się tutaj sprawy bynajmniej nie błahe.
Powiedzieć, że Steve, Miguel i Bryan są przyjaciółmi to zdecydowanie za dużo. Są jedynie znajomymi, którzy postanawiają przeprowadzić napad doskonały. Za swój cel obierają ekskluzywny hotel Reina, położony na wyspie w hiszpańskim Costa Brava. Plan jest doskonały - w całości opiera się na obliczeniach komputerowych i statystykach. Steve, który jest mózgiem całej operacji, zaplanował wszystko w najdrobniejszych szczegółach -łącznie z tym, jak pod nieobecność gości dostać się do pokoi, okraść hotelowy sejf i wysadzić most łączący wyspę z lądem. Pozostaje jedynie wcielić ten dokonały plan w życie - mężczyźni przyjeżdżają więc do hotelu jako goście, nawiązują nowe znajomości i badają teren. Sytuacja jednak komplikuje się, gdy odkrywają, że ktoś ich uprzedził i działając w taki sam sposób, dokonał skoku idealnego i zagarnął dla siebie całą pulę
Detektyw nowojorskiej policji, Kat Donovan, przeglądając profile na portalu randkowym, natrafia na zdjęcie byłego narzeczonego, który osiemnaście lat temu porzucił ją i złamał jej serce. Dawny ukochany nie chce jednak odnawiać znajomości. Co więcej, wygląda na to, że Jeff jest powiązany z gangiem oszustów zajmujących się porywaniem, okradaniem i mordowaniem ludzi zwabionych wizją płomiennego romansu w internecie. Niewykluczone też, że to on stoi za zabójstwem ojca Kat. Po raz kolejny Harlan Coben fachowo skonstruował, a potem rozbroił, bombę z zapalnikiem czasowym, którą przypomina fabuła jego książek Booklist
Gdy trzydziestoletnia nauczycielka angielskiego, Anna Emerson, otrzymuje propozycję, by w czasie wakacji wyjechać na Malediwy i tam w letniej posiadłości rodziców T.J. Callahana, przygotować do szkolnych egzaminów nastolatka, który ma za sobą długi i trudny okres leczenia choroby nowotworowej, przyjmuje ją bez wahania. Anna i T.J. są w drodze na wyspy, kiedy pilot hydroplanu, którym lecą, dostaje ataku serca. Samolot spada do oceanu, ale nauczycielce i nastolatkowi cudem udaje się przeżyć katastrofę i dotrzeć do bezludnej wyspy, na której rozbitkowie, by przeżyć, muszą walczyć o wszystko: wodę, jedzenie, ogień, dach nad głową. Kolejne dni na wyspie zamieniają się w miesiące. Anna zastanawia się, czy największym wyzwaniem nie będzie życie z chłopcem, który staje się mężczyzną Wspaniała powieść o losach dwojga ludzi: skazanych na siebie, walczących o przetrwanie i próbujących ujarzmić rodzące się zakazane uczucie.
NAJWIĘKSZY FRANCUSKI BESTSELLER OSTATNICH LAT! Po wypadku samochodowym Lauren zapada w śpiączkę. Kilka miesięcy później jako duch powraca do opuszczonego przez siebie mieszkania. Tam spotyka się z nowym lokatorem - młodym architektem Arthurem, który początkowo nie chce uwierzyć, że rozmawia z osobą z zaświatów. Szybko okazuje się, że tylko on jeden widzi dziewczynę. Wzajemna fascynacja stopniowo przeradza się w przyjaźń, a potem w głębokie uczucie. Kiedy lekarze postanawiają odłączyć Lauren od respiratora, Arthur musi znaleźć sposób, by ją ocalić. Ciało i duszę. Inaczej na zawsze utraci miłość swojego życia. W ADAPTACJI FILMOWEJ Z 2005 ROKU WYSTĽPILI MARK RUFFALO I REESE WITHERSPOON
Karl Heidemann od dziecka cierpiał na nadwrażliwość słuchową. Już w brzuchu matki czuł się przytłoczony przez kakofonię otaczających go zewsząd dźwięków. Podczas swojej pierwszej wycieczki poza mury dźwiękoszczelnej piwnicy, w której spędzał dzieciństwo, stał się naocznym świadkiem samobójstwa matki. Zamiast szoku chłopiec odczuł emanujący od śmierci spokój oraz bezwzględną, niczym niezmąconą ciszę. To wczesne odkrycie dało początek niezdrowej fascynacji śmiercią i wszystkim, co z nią związane. Swoje badania nad procesem umierania Karl rozpoczął od zabijania chorych zwierząt, by następnie poszukać materiału do badań również wśród ludzi. Jego dwie pierwsze ofiary to ludzie odpowiedzialni za śmierć jego matki. Portret mordercy z wyboru, który pod koniec życia wreszcie odnalazł spokój w murach klasztoru, by tam czekać na śmierć.
Kreatywny zestaw mas plastycznych z akcesoriami pozwala na realizację własnych pomysłów na przepyszne słodkości. Przygotuj przyjęcie dla przyjaciół z babeczkami, ciasteczkami i innymi pysznościami. Zabawa oparta na serwowaniu dań, wymyślaniu różnego rodzaju potraw. Łącząc poszczególne kolory, można przygotować fantazyjne smakołyki. To niekończące się pasmo niezwykłej przygody. Zawartość zestawu: 6 kolorów mas plastycznych, foremki oraz akcesoria do robienia wypieków. Wymiary opakowania: 35.0 x 26.0 x 6.0 cm
Długość: 20 cm Średnica: 3,5 cm Ilość sztuk w opakowaniu: 4 Kolor: złoty
Długość: 20 cm Średnica: 3,5 cm Ilość sztuk w opakowaniu: 4 Kolor: srebrny
Uświetnij przyjęcie wysokiej jakości obrusem foliowym firmy Procos. Opakowanie zawiera jeden obrus. Wymiary: 120x180 cm.
Rok 1655, w granice Rzeczpospolitej wkracza olbrzymia armia szwedzka. Polacy zapamiętają ten najazd jako potop szwedzki. Mnożą się zdrady - ulega szlachta pospolitego ruszenia pod Ujściem, Janusz Radziwiłł poddaje Litwę Szwedom. Ostoją Polaków staje się Częstochowa, w której obronie niebagatelną rolę odegra Andrzej Kmicic. Bohaterskimi czynami za wszelką cenę będzie chciał odzyskać dobra imię polskiego szlachcica.
Seria Ilustrowana klasyka to klasyczne publikacje kanonicznych twórców, wydane w oryginalnej szacie graficznej. Każda z książek wydanych w tej serii została wzbogacona ilustracjami, dzięki czemu lektura książki staje się atrakcyjniejsza. Katarynka Bolesława Prusa przedstawia zderzenie dwóch światów, wykształconego mecenasa pana Tomasza i ubogiej, niewidomej dziewczynki. Pan Tomasz pod wpływem niespodziewanych wydarzeń postanawia pomóc małej sąsiadce. W noweli tej Prus zwraca uwagę czytelnika na kwestię filantropii i życia zgodnego z ideą utylitaryzmu. Nadaje się na nagrody dla uczniów szkół podstawowych.
Czasopismo literackie wydawane przez Instytut Książki. Prezentuje najcelniejsze teksty z literatury światowej – od klasyki po awangardę. Obok przekładów zamieszcza krytyczne rozprawy, dyskusje, autokomentarze i omówienia twórczości translatorskiej. Proponuje też przekładowe ponowienia kanonu (Proust, Kafka, Flaubert).
Pan Tadeusz to jedno z wielkich i nieprzemijających arcydzieł, które na stałe wpisało się do literackiego kanonu. Mickiewicz stworzył epos, którego głównym i najważniejszym bohaterem jest szlachta polska, a który poprzez swoją niezwykłą i niepowtarzalną atmosferę do dziś stanowi swoiste centrum i źródło polskości. Słowo w poemacie ma moc wskrzeszającą i kreującą zarazem: przywraca byt narodowy kraju ciemiężonego przez zaborcę i daje jego zniewolonym mieszkańcom nadzieję na rychłe odzyskanie upragnionej wolności. Dzieło pełniło wówczas funkcję dwoistą: było dla emigrantów widomym znakiem odległej Polski, natomiast dla tych, którzy pozostali w kraju, wspomnieniem czasów minionych i namiastką utraconej przeszłości. Mickiewicz po raz kolejny zaskakuje nas tutaj bogactwem tematów i rozległością podejmowanej problematyki. Oprócz tak silnie wybrzmiewającego patriotyzmu i miłości ojczyzny, snuje refleksje na temat sielskiego, szlacheckiego bytowania, romantycznego uczucia, tradycji i polskiej obyczajowości. A wszystko rozgrywa się w soplicowskim dworku, który na ten czas staje się ostoją niczym niezmąconej, prawdziwej polskości. Epos jest wart docenienia także ze względu na swoje nowatorstwo. Mickiewicz bowiem rezygnuje tutaj z romantycznego indywidualizmu na rzecz szeroko pojmowanej zbiorowości. Wieszcz roztacza przed naszymi oczyma piękno dawnej Polski i przenosi jej obraz w nasze teraz, bo przecież: „jest u mnie kraj, ojczyzna myśli mojej, / I liczne mam serca mego rodzeństwo; / Piękniejszy kraj, niż ten co w oczach stoi (...)” [z wiersza Gdy tu mój trup Adama Mickiewicza]. Adam Mickiewicz (1798-1855) poeta polski, romantyczny wieszcz, zwany często bardem słowiańskim lub poetą przeobrażeń. Obok Juliusza Słowackiego i Zygmunta Krasińskiego uważany za największego poetę doby polskiego romantyzmu. Wybitny twórca dramatu romantycznego. Autor ballad, powieści poetyckich, dramatu Dziady, a przede wszystkim epopei narodowej Pan Tadeusz. Doskonały wybór na nagrody dla szkół podstawowych i średnich!
W Krzyżakach Sienkiewicz opisuje chwile wspaniałych zwycięstw polskiego rycerstwa i wyraża niezłomną wiarę w siłę narodu polskiego, w jego odwagę i męstwo prowadzące prosto do zwycięstwa. Na tle znaczących wydarzeń historycznych autor przedstawił dzieje barwnych i wyrazistych postaci. Bohaterami powieści są: Jurand ze Spychowa i jego córka Danusia, polski rycerz Maćko i jego bratanek Zbyszko z Bogdańca. Zbyszko, dzielny młody rycerz, zostaje skazany na stracenie za napaść na posła krzyżackiego. Z opresji ratuje go Danusia, zostając damą jego serca. Jednak szczęście młodych nie trwa długo, gdyż dziewczyna zostaje uprowadzona przez Krzyżaków. Czy Zbyszkowi i Jurandowi uda się odnaleźć i uwolnić Danusię? Czy zakonnicy poniosą karę za swoje niecne postępki?Tragiczna miłość Zbyszka i Danusi to wątek melodramatyczny, a opisy walki ze zdradzieckimi Krzyżakami miały obudzić nadzieję i ducha walki w narodzie polskim. Punktem kulminacyjnym powieści jest bitwa pod Grunwaldem, przedstawiona jako wielki triumf oręża polsko-litewskiego.
Akcja powieści toczy się w fikcyjnym amerykańskim miasteczku St. Petersburg nad rzeką Missisipi. Tytułowy bohater książki to chłopiec, sierota, który mieszka z wychowującą go ciotką Polly oraz kuzynostwem, Sidem i Marry. Powieść to zapis przygód zabawnego urwisa, historia jego największych psot, pierwszych przyjaźni i zauroczeń, a także humorystyczna konfrontacja dziecięcego świata ze światem dorosłych.
Jedno z najstarszych polskich pism kulturalnych.Rejestruje i opisuje najważniejsze wydarzenia teatralne w Polsce i za granicą. W każdym numerze ukazują się omówienia premier z całego kraju oraz rozmowy, publicystyka, felietony. Pismo zajmuje się przede wszystkim teatrem dzisiejszym, ale nie zapomina o jego przeszłości. Redakcja od lat przyznaje prestiżowe w środowisku teatralnym nagrody: dla najlepszego reżysera (Nagroda im. Konrada Swinarskiego) i aktorów sezonu (Nagroda im. Aleksandra Zelwerowicza). Kilkakrotnie przyznano Nagrodę Specjalną za całokształt osiągnięć artystycznych.
Książka Poetyzowanie zwyczajności PRL-u w studenckich teatrach Wybrzeża: Co To, Bim-Bom, Cyrk Rodziny Afanasjeff wpisuje historię pionierskich teatrów trójmiejskich w konteksty historyczne, polityczne i społeczne warunkujące powstanie i rozwój studenckiego ruchu kulturalnego w PRL-u. Wykorzystane w tytule pracy określenie profesor Marii Janion, poetyzowanie zwyczajności PRL-u, w intencji autorki staje się nazwą jednej ze strategii aktywności kulturalnej studentów należących do pokolenia powojennego. Prześledzenie historii trzech gdańskich teatrów studenckich powstałych w latach pięćdziesiątych XX wieku pozwala odtworzyć moment narodzin i model funkcjonowania kultury studenckiej w okresie politycznej odwilży. Choć można określać te teatrzyki scenkami jednego sezonu politycznego, gromadziły one w jednym kręgu ludzi utalentowanych, pomysłowych, rzutkich, ambitnych. Teatr studencki stał się drugim uniwersytetem dla znaczącej części młodzieży inteligenckiej, która w dorosłym, zawodowym życiu zaliczała się do elity twórców polskiej kultury.
W historii wojskowości wojna rosyjsko-japońska lat 1904–1905 zajmuje miejsce szczególne, zarówno ze względów politycznych, jak i militarnych. Politycznych, gdyż była pierwszym w tej epoce zwycięskim starciem państwa azjatyckiego z mocarstwem europejskim, i to starciem, którego przyczyną nie była obrona własnej suwerenności, lecz ekspansja i walka o nowe strefy wpływów. Ze względów militarnych, ponieważ stanowiła swego rodzaju „wstęp” do wojny światowej, angażując bardzo znaczne siły z obu stron i prowadząc do rozwinięcia działań z rzadko dotąd spotykanym rozmachem. Militarne aspekty wojny rosyjsko-japońskiej mają szczególne znaczenie w dziedzinie wojen morskich, dla których stanowi ona moment przełomowy, wyznaczając końcową cezurę okresu zwanego popularnie „okresem pary i żelaza”. Zaraz po jej zakończeniu doszło bowiem w budownictwie okrętowym do prawdziwej rewolucji, której skutkiem było powstanie zupełnie nowych klas okrętów i rozwiązań technicznych. Doświadczenia w niej zdobyte wykazały m.in. słuszność koncepcji budowy pancernika nowej generacji, wyposażonego w jednolitą artylerię głównego kalibru (tzw. all-big-gun battleship). Różnice jakościowe pomiędzy tymi nowymi pancernikami (od nazwy brytyjskiego pierwowzoru potocznie nazywanych „drednotami”) a starymi okazały się na tyle duże, że te drugie szybko przestały się liczyć jako pełnowartościowe okręty bojowe. Chociaż najwięcej miejsca autor w swej bogato ilustrowanej (ponad 650 zdjęć i ponad 40 map) pracy poświęcił operacjom morskim, jednak tam, gdzie było to niezbędne, starał się je przedstawić na tle prowadzonych równolegle działań lądowych. Obszernie omówił również genezę wojny, jej następstwa oraz aspekt ekonomiczny, dużo miejsca poświęcając opisowi ówczesnych klas okrętów i morskiej sztuce wojennej walczących stron. Istotną rolę pełnią w książce załączniki, szczególnie zaś szczegółowy wykaz flot państw biorących udział w opisywanym konflikcie. Piotr Oleander urodzony w 1960 r. Absolwent historii (WSP w Krakowie, ob. Uniwersytet Pedagogiczny) i nauk politycznych (UJ). W roku 1995 obronił doktorat na Uniwersytecie Jagiellońskim, natomiast w 2012 na tej samej uczelni uzyskał stopień doktora habilitowanego nauk humanistycznych z zakresu historii. Uczeń prof. Mariana Zgórniaka. Specjalizuje się w szeroko rozumianej historii wojskowości morskiej okresu „pary i żelaza” (l. 1860–1905/1913) oraz „żagla” (XVI-XVIII w.). Autor licznych publikacji o tematyce wojennomorskiej, m.in. Wojna Francji z Ligą Augsburską 1688–1697. Działania na morzu oraz Wojskowość morska okresu pary i żelaza, 1860–1905. Jest członkiem Komisji Historii Wojen i Wojskowości PAU w Krakowie.
Christina von Dreien (rocznik 2001), pochodząca z Toggenburga w Szwajcarii, urodziła się ze znacznie rozszerzoną świadomością i licznymi paranormalnymi zdolnościami. Należy do nowej generacji młodych ludzi wskazujących na nowy wymiar bycia człowiekiem. Ci prekursorzy przybyli, aby powiedzieć nam, jaką wewnętrzną wartość i wielkość właściwie posiadamy my, ludzie, i jak wiele pozytywnego potencjału drzemie w każdym z nas.Pokazują nam, jak dzięki sile naszej świadomości i bezwarunkowej miłości możemy na nowo ukształtować nasze indywidualne i zbiorowe życie w uzdrawiający i konstruktywny sposób.Pierwsze dwa tomy serii książek Christina napisane przez jej matkę Bernadette von Dreien opowiadały początek historii Christiny: niezwykłe okoliczności jej narodzin, dzieciństwo i dorastanie oraz początek jej działalności publicznej aż do wiosny 2018 roku.Niniejszy trzeci tom składa się wyłącznie z własnych słów Christiny, zebranych z jej wykładów i wywiadów w 2018 i 2019 r. Christina opowiada o tym, kim my, ludzie, naprawdę jesteśmy, dlaczego warunki na Ziemi są dziś takie, jakie są, i jaki pozytywny kierunek może obrać globalny rozwój. W ten sposób daje nam ufność i nadzieję na przyszłość pełną wewnętrznego i zewnętrznego spokoju oraz utwierdza nas w przekonaniu, że mimo wszystkich ponurych prognoz, na koniec wszystko będzie dobrze.Inne tematy tomu III to: indywidualne podnoszenie wibracji; oczyszczenie duszy; istota ciała i komunikacja komórkowa; nasz zespół duchowy; wielka gra zapomnienia; karma i siła twórcza; szkoła dla nauki opartej na sercu; zaufanie do własnego uczucia serca; ewolucja miłości; duchowy networking; dziecięca radość życia i figlarność.
Tytuł niniejszej rozprawy określa dwa obszary złożonych i wielowątkowych problematów dotyczących charakteru obecności tragedii Jeana Racine'a w epoce polskiego oświecenia. Kobieca dusza, czułość serca i sentymenty to symboliczna zapowiedź rozważań poświęconych charakterystycznym dominantom semantycznym rasynowskiej estetyki i koncepcji tragedii, szczególnie popularnych wśród polskich admiratorów sztuki autora Fedry czy Andromachy. Drugi obszar tematyczny: o polskim oświeceniowym czytaniu tragedii Jeana Racine'a, określa główną drogę, dzięki której niedościgły wzorzec klasycystycznej tragedii francuskiej zaczyna powoli przenikać w polski oświeceniowy pejzaż ciągle jeszcze głębokiej niedojrzałości, małości w tragicznej dziedzinie. Książka ta, o szerokich walorach poznawczych, nowatorska w założeniach metodologicznych, w sposobie prowadzenia dialogu z tekstami dramatycznymi i ich bohaterkami, z pewnością zyska zainteresowanie badaczy epoki oświecenia oraz stanie się lekturą obowiązkową wykładowców literatury i jej miłośników. – prof. dr hab. Irena Kadulska
Monografia jest pierwszym w polskiej literaturze opracowaniem poświęconym woli dzierżyciela dobra prawnego i jej znaczeniu dla odpowiedzialności karnej jednostki, osadzonym w kontekście filozofii polityki i podstawowych modeli etycznych znanych europejskiej tradycji prawa karnego. Autor odpowiada między innymi na pytania:- jak daleko sięgają granice wolności decydowania o sobie przez człowieka,- czy państwo ma prawo chronić obywatela przed samym sobą,- kiedy przebaczenie udzielone sprawcy przez pokrzywdzonego uzasadnia odstąpienie od ukarania go za wyrządzone zło.Wskazuje również, jak pogodzić karalność eutanazji z brakiem obowiązku leczenia się przez pacjenta, a także czy w przypadku obowiązkowych szczepień zawsze można zasłonić się argumentem, że podmiot ma prawo decydowania o własnym zdrowiu.Michał Derek doktor nauk prawnych, asystent w Katedrze Prawa Karnego Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadzący zajęcia z prawa karnego i prawa medycznego, asystent sędziego w Izbie Karnej Sądu Najwyższego, wykonawca grantów badawczych Narodowego Centrum Nauki, ekspert Krakowskiego Instytutu Prawa Karnego. Jego zainteresowania naukowe obejmują aksjologiczne i konstytucyjne podstawy prawa karnego, zasady odpowiedzialności karnej i filozofię polityki.
Midrasz to szczególny rodzaj komentarza do ksiąg biblijnych, posługujący się formą swobodną, łączący elementy różnych gatunków literackich, jak opowieść, parabola czy legenda.Midrasze nie tylko dla dzieci, część II to kolejna odsłona pięknych, pełnych wartości historii, które w ciekawy sposób przedstawiają świat niełatwych do przekazania wartości moralnych. Autor przy akompaniamencie niezwykłych pieśni oraz klasycznych i orientalnych instrumentów po raz kolejny przenosi słuchacza w tajemniczy świat ludzi i zwierząt, w dalekie zakątki ziemi i Nieba. Skłania do zadumy nad prawdami ponadczasowymi, wartościami niezmiennymi, nad porządkiem, jaki powinien istnieć, między Stwórcą a stworzeniem.