Mała gra, wielkie możliwości. W „IQ Fit”, gracz wykorzystując trójwymiarowe elementy, ma za zadanie rozwiązać 120 zadań o narastającym poziomie trudności. Dzięki ich urozmaiceniu każda gra będzie wyjątkowa. Czy potrafisz sprostać im wszystkim? Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • Możesz w nią zagrać gdzie tylko zechcesz!, • Proste zasady – wiele możliwości • Rozwija wyobraźnię W zestawie: • 10 trójwymiarowych elementów układanki, • plansza do gry, • książeczka z 120 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 9.7 x 2.8 x 14.4 cm
Wielopoziomowa gra, która pokocha Twój mózg „IQ Puzzler Pro” to wyjątkowa gra logiczna, w której gracz zmierzy się z wyzwaniami zarówno w 2D jak i w trójwymiarze! Każde ze 120 zadań wymagać będzie innego, nieszablonowego podejścia. Przenośna plansza umożliwi zabawę w dowolnym miejscu, zaś proste zasady sprawią, że każdy bez trudu rozpocznie rozgrywkę. Szybka rozgrywka, atrakcyjna formuła i przystępność to przepis na wiele godzin świetnej zabawy! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • można w nią zagrać wszędzie, • proste zasady - masa zabawy, • uczy niestandardowego podejścia do problemu. W skład gry wchodzą: • przenośna plansza do gry z przezroczystą pokrywą, • 12 kolorowych elementów układanki, • książeczka ze 120 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 9.7 x 2.8 x 14.4 cm
Przeprowadź bezpiecznie statek przez pole asteroid! Witaj w „Gwiezdnej ucieczce” - kosmicznej grze logicznej, w której Twoje dziecko poczuje się jak prawdziwy pilot gwiezdnego myśliwca! Tylko wykorzystując zdolności planowania i koncentracji, mały pilot zdoła wyprowadzić swój pojazd z deszczu meteorytów. Każde z 60 zadań wymusi inne, nieszablonowe, podejście do problemu a atrakcyjna tematyka gry zachęci dziecko do kolejnych partii. Kompaktowa zawartość i wydanie sprawią, że w świat kosmicznych zadań można się przenieść w dowolnym miejscu! Bądź czujny pilocie - los statku zależy tylko od Ciebie! Za co pokochacie tę grę? • atrakcyjna tematyka kosmosu, • można w nią zagrać wszędzie, • trening Wyobraźni przestrzennej i koncentracji. W skład gry wchodzą: • plansza do gry z przykrywką, • 1 statek, • 7 elementów układanki z meteorytami, • książeczka z 60 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 17.0 x 4.5 cm
W Króliczej Norce – magnetycznej grze logicznej, zwierzaki potrzebują pomocy twojego dziecka. Każde zwierzątko chce mieć swoje miejsce w norce. Mały gracz, wykorzystując logiczne myślenie i planowanie będzie miał możliwość rozwiązania 48 zadań o narastającym poziomie trudności. Każde z nich sprawi, że pociecha, miło spędzając czas przy angażującej rozgrywce, w naturalny sposób nabędzie ważne dla dalszego rozwoju umiejętności. Zachęć dziecko do zabawy, lub baw się razem z nim! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • można w nią zagrać wszędzie, • trening koncentracji, • kolorowe wykonanie. W skład gry wchodzą: • magnetyczna książeczka – plansza z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami, • 3 magnetyczne płytki ziemi, • 6 magnetycznych płytek ze zwierzątkami (1 lis, 1 borsuk, 4 króliki). Wymiary produktu: 16.2 x 15.8 x 1.5 cm
Wiewiórki atakują to kompaktowa gra logiczna, w której gracze starają się pomóc wiewiórkom umieścić orzechy w dziuplach. Posługując się kolorowymi i atrakcyjnie wykonanymi elementami, mali gracze będą mogli rozwiązać 60 zadań o narastającym poziomie trudności. Dzięki atrakcyjnemu wykonaniu i tematyce, dziecko podczas gry rozwija swoje naturalne zdolności i umiejętności takie jak koncentracja i logiczne myślenie. Czy pomożesz wiewiórkom w ich zadaniu? Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • Piękne wykonanie • Rozwija zdolności analityczne • Wszyscy kochają wiewiórki! W skład gry wchodzą: • 5 elementów układanki, • 5 figurek orzechów, • plansza do gry z przykrywką, • książeczka z 60 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 17.0 x 4.5 cm
„Hop do norki” to kolorowa i sympatyczna gra logiczna dla wszystkich miłośników królików. Dziecko, korzystając z kolorowych elementów, będzie mogło pomóc futrzastym maluchom w dotarciu do ich norek. Każde z 60 zadań rozwinie u małego gracza koncentrację i nieszablonowe myślenie, a przyjazna tematyka i bajkowe wykonanie dostarczą wielu godzin świetnej gry. Króliczki potrzebują twojej pomocy, aby dotrzeć do swych norek. Czy pomożesz im w tym zadaniu? Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • Można w nią zagrać wszędzie. • Kolorowe wykonanie. • Bo wszyscy kochają króliczki! W skład gry wchodzą: • przenośna plansza do gry z przykrywką, • 3 króliki, • 3 grzybki, • 2 lisy, • książeczka z 60 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 17.0 x 4.5 cm
Po Wielkiej księdze słów i Wielkiej księdze pytań przyszedł czas na Wielką księgę przedszkola! Kiedy Basia pierwszy raz szła do przedszkola, trochę się cieszyła, a trochę bała. Chciała być duża, jak Janek, ale nie wiedziała, jak jej będzie w nowym miejscu. Czy pozna kogoś miłego? Co dokładnie będą robić? Teraz Basia ma 5 lat i wiele przedszkolnych koleżanek i kolegów. Razem bawią się w deszczu i robią pieski z kasztanów, myją zęby, robią prezenty i chodzą na rytmikę. Niektórzy bardzo czekają na przyjście mamy, inni nie chcą wychodzić z przedszkola. Jedni nie lubią jeść, inni chcą więcej kotletów. Każdego dnia wydarza się coś nowego. I tak razem Basia i jej przedszkolni przyjaciele przeżywają cały przedszkolny rok!
Znajdź brakujące połączenia Czy potrafisz umieścić na planszy wszystkie elementy? „IQ Link” to kompaktowa gra logiczna, w której wykorzystując kreatywność i nieszablonowe myślenie zmierzysz się ze 120 zadaniami. Dzięki prostym zasadom i atrakcyjnej formie, zyskasz wiele godzin doskonałej i rozwijającej rozgrywki. Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • można w nią zagrać wszędzie, • proste zasady, • uczy nieszablonowego podejścia do problemu. W skład gry wchodzą: • plansza do gry z plastikową przykrywką, • 12 kolorowych, różnokształtnych elementów układanki, • książeczka ze 120 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 9.7 x 2.8 x 14.4 cm
Przepiękna książka. Ugotuję z niej wszystko po kolei. Nigella Lawson Ta książka to list miłosny do Palestyny, w którym z zachwytem opisano jej kuchnię, produkty, historię, przyszłość i ludzi - tworząc barwny kalejdoskop ponad 110 przepisów i opowieści współautorów Jerozolimy i Ottolenghi PROSTO. Sami i Tara zapraszają cię w podróż po Betlejem, Wschodniej Jerozolimie, Nablusie, Hajfie, Akce, Nazarecie, Galilei i Zachodnim Brzegu. Każdy region to odrębna, jedyna w swoim rodzaju kulinarna opowieść. Prawdziwa uczta dla zmysłów. Oto doskonała mieszanka potraw tradycyjnych i współczesnych. Przepisy przekazywane z pokolenia na pokolenie, przystosowane do dzisiejszych kuchennych realiów, a także zupełnie nowe, będące owocem spotkań autorów z rolnikami i producentami żywności w całej Palestynie. Zastaw swój stół przepysznym jedzeniem - od kolorowych sałatek, smakowitych zup i zdrowych kasz, przez wyborne pieczywo i łatwe potrawy jednogarnkowe, aż po rozkosznie pachnące łakocie. Znajdziesz tu proste w przygotowaniu dania na biesiadę w większym gronie oraz smaczne codzienne posiłki. Niesamowite potrawy inspirowane kuchnią palestyńską, które z radością przyrządzisz, zjesz, pokochasz i na stałe włączysz do swojego repertuaru.
Oto opowieść o dziesięcioletniej dziewczynce i mamucie, który miał dziesięć tysięcy lat… Do Londynu przybywa tajemniczy zwierz uwięziony w bryle lodu. Muzeum Historii Naturalnej szykuje się na przyjęcie tego niezwykłego eksponatu. Elcia, sierota żyjąca na ulicach miasta, jest tak samo zainteresowana mamutem włochatym jak angielscy naukowcy. Ta ciekawość zawiedzie ją przez morza i oceny aż na biegun północny.
Odkryj podwodne tajemnice! Delfiny kochają figle, zabawy i akrobacje... Jaka szkoda, ze możemy je podziwiać tylko wtedy, gdy wyskakują ponad taflę wody! A może zdołasz odgadnąć, co robią delfiny, gdy są pod woda? Zanurz się w świat „Zwinnych delfinków” – gry, w której zmierzysz się z 48 zadaniami o rosnącym poziomie trudności. Dzięki magnetycznym elementom, w grę można zagrać w dowolnym miejscu, a nawet w czasie podróży! Nauka przez zabawę to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • przyjazna tematyka, • doskonała do podróży, • trening wyobraźni i koncentracji. W skład gry wchodzą: • magnetyczna książeczka-plansza z 48 zadaniami ich rozwiązaniami, • 7 magnetycznych płytek z delfinami. Wymiary opakowania: 16.2 x 15.8 x 1.5 cm
Włóczka w zestawie 10 kolorów. Wykorzystywana przede wszystkim do haftowania, ale także do innych robótek ręcznych, m.in. wykańczania zakładek do książek, albumów, kartek okolicznościowych oraz ręcznie wykonywanej biżuterii, np. wyplatania bransoletek.
Znajdź na plaży zagubione przedmioty Są wakacje i świeci słonko, a na plaży wygrzewają się zrelaksowani dorośli i rozbrykane dzieci... W takim tłumie łatwo się zgubić! Czy pomożesz pociechom znaleźć drogę do swoich przyjaciół i zabawek? Tylko uważaj, by na nikogo nie nadepnąć! „Na plaży” to podróżna gra magnetyczna, w której stawisz czoła 48 zadaniom o rosnącym poziomie trudności. Ciesz się dobrą zabawą na plaży! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • przyjazny temat, • kolorowe wykonanie, • doskonała do podróży. Zawartość zestawu: • magnetyczna książeczka-plansza z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami, • 5 magnetycznych płytek. Wymiary produktu: 16.2 x 15.8 x 1.5 cm
Włóczka w zestawie 6 pastelowych kolorów. Wykorzystywana przede wszystkim do haftowania, ale także do innych robótek ręcznych, m.in. wykańczania zakładek do książek, albumów, kartek okolicznościowych oraz ręcznie wykonywanej biżuterii, np. wyplatania bransoletek.
Pełne humoru i przygód wprowadzenie do mitów greckich: opowieść o chłopcu, który sprawdza na własnej skórze, jak to jest być bohaterem. Kiedy Tim stłukł antyczną wazę swojej mamy, był to tylko początek jego problemów. Wyzwolony z wazy superbohater – Herkules – może mu napytać biedy. Chce pomóc chłopcu, lecz jego wysiłki wywołują coraz większy zamęt. Trzeba go wysłać z powrotem do lamusa, zanim mama nie odeśle tam Tima.
Świat jest pełen niesamowitych, magicznych stworzeń - niektóre są piękne, inne szkaradne, z niektórymi można się zaprzyjaźnić, a innym lepiej zejść z drogi. Atlas prezentuje tylko niewielką część postaci, które można spotkać w różnych środowiskach, część z nich znamy z mitów, baśni, legend, opowieści, książek i filmów. Czy istnieją naprawdę? Tego nie powiemy, ale pomożemy się przygotować na każde nieoczekiwane spotkanie. Atlas opisuje mocne i słabe strony przeróżnych stworzeń, a zakładka ze skalą pomoże zorientować się, z kim mamy do czynienia. Naprawdę duży format, twarda oprawa, dziewięciu wspaniałych, nieustraszonych ilustratorów stanęło oko w oko z potworami i przygotowało ich portrety! Wszystko po to, by oswoić strach i przekonać się, że nie taki potwór straszny, jak go malują! Tego nie można przegapić!
Reprezentatywny, chronologicznie skomponowany, wybór opowiadań cenionego i poczytnego w Polsce węgierskiego pisarza. Tom rozpoczyna pierwsze opowiadanie kilkunastoletniego Máraiego. W kolejnych utworach czytelnik obserwuje narodziny i rozwój talentu pisarza. Śledzi jego poszukiwania tematów, zainteresowań i stylów, podejmowanych lub na zawsze porzuconych przez autora w późniejszych powieściach. Wśród znanych i lubianych motywów są: miłość i śmierć, życie i przemijanie, ludzkie relacje i konflikty. Wszystko to Márai wydobywa z codziennych, niejednokrotnie banalnych zdarzeń, które po mistrzowsku opisuje, wywołując w czytelnikach głębokie emocje.
Pobaw się w chowanego... pod wodą! Witajcie na bajecznej rafie! Podwodnej wersji znanej i lubianej gry „zabawa w chowanego”. W „Rafie koralowej”, magnetycznej grze logicznej, Ty i Twoje dziecko zmierzycie się z 48 zupełnie nowymi zadaniami! Obserwujcie, jakie zwierzęta zamieszkują bajeczną rafę. Ale uważajcie, niektóre z nich są bardzo nieśmiałe i chcą czym prędzej ukryć się za magnetycznymi płytkami. Aby prawidłowo rozwiązać zadanie, pozostawcie widoczne zwierzątka pokazane w poleceniu. Razem z pewnością Wam się uda! Dzięki magnetycznym płytkom, w grę można zagrać w dowolnym miejscu, a nawet w czasie podróży! Nauka przez zabawę to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • kolorowe wykonanie, • doskonała do podróży, • trening wyobraźni i koncentracji. W skład gry wchodzą: • magnetyczna książeczka-plansza z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami, • 4 magnetyczne płytki. Wymiary produktu: 16.2 x 15.8 x 1.5 cm
Wieżowce w kształcie młotka, bloki z wielkiej płyty, latające spodki i betonowe monolity; te konstrukcje,wzniesione na powojennych zgliszczach, ukształtowały polskie miasta na nowo.Odkryj i zbuduj jedne z najbardziej intrygujących modernistycznych i brutalistycznych budynków, wzniesionychw czasach Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej; od wszechobecnych blokowisk Warszawy po brutalną bryłękrakowskiego Hotelu Forum.Książkę otwierają ilustrowane fotografiami rozdziały opisujące historię i ciekawe fakty związane z powstaniemposzczególnych budynków. Druga część Brutal Poland zawiera dziewięć modeli, gotowych do wyjęcia z arkuszy izłożenia według prostych instrukcji; potrzebny Ci będzie tylko klej.Brutal Poland jest publikacją dwujęzyczną, wszystkie teksty w książce są zarówno w języku polskim jak iangielskim.
Dawno, dawno temu była sobie mała dziewczynka, zwana Czerwonym Kapturkiem. Dzięki Czerwonemu Kapturkowi – grze logicznej, każde dziecko będzie miało szansę wziąć udział w tej historii! Rozwiązując kolejne z 48 zadań, młody gracz rozwinie swoje zdolności logicznego myślenia i pomoże znanej bohaterce dotrzeć do domku babci! Ale zaraz! Co ze złym wilkiem? Bez obaw! Wśród wspomnianych 48 zadań 24 to te trudniejsze, w których wilk również musi dotrzeć do domku, ale inną drogą niż Kapturek! Dzięki takiemu podziałowi każdy znajdzie odpowiedni dla siebie poziom trudności, co ułatwi płynną rozgrywkę. Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • Nawiązuje do znanej i lubianej bajki. • Uczy kreatywności. • Jest kolorowa i pięknie wykonana. W skład gry wchodzą: • figurka Wilka, • figurka Czerwonego Kapturka, • figurka domku, • 3 figurki drzew, • 5 elementów ścieżki, • plansza do gry, • książeczka z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami, • dodatkowa książeczka z obrazkami. Wymiary opakowania: 24.0 x 29.0 x 6.0 cm
Gra logiczna, która zawiruje Ci w głowie Znane zasady - nowe zadania! Podejmij wyzwanie z „IQ Twist”, kompaktową grą logiczną, ze znanej i lubianej serii „IQ”. Wybierz zadanie dla swojego dziecka i spróbujcie umieścić w odpowiednich miejscach wszystkie elementy, zgodnie z poleceniem. Uważajcie jednak! Na planszy znajdziecie także pojedyncze elementy, które łączyć można tylko z elementami o tym samym kolorze. Każda ze 120 zadań wymaga innego podejścia do problemu i rozwija u dziecka koncentrację oraz zdolności analityczne - tak przydatne w dalszym życiu. Dzięki kompaktowej formie gra doskonale sprawdzi się zarówno w domu jak i podczas podróży. Sprawdź sam! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • proste zasady - wiele godzin zabawy, • trening logicznego myślenia, • doskonała do podróży. W skład gry wchodzą: • poręczna plansza z przykrywką, • 7 pojedynczych elementów, • 8 elementów układanki, • książeczka ze 120 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 9.7 x 2.8 x 14.4 cm Wymiary opakowania 9.7 x 2.8 x 14.4 cm
Pomóż Noemu uratować zwierzęta „Arka Noego” to magnetyczna gra logiczna, w której gracze mają okazję pomóc Noemu zmieścić zwierzęta na jego arce. Dziecko, rozwiązując każde z 48 zadań o narastającym poziomie trudności, w naturalny sposób kształtuje wyobraźnię przestrzenną oraz ćwiczy analityczne myślenie. Dzięki magnetycznym płytkom, w grę można zagrać w dowolnym miejscu, a nawet w czasie podróży! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • można zagrać w nią wszędzie, • znana historia przeniesiona do gry, • kolorowe wykonanie. W skład gry wchodzą: • 10 magnetycznych płytek ze zwierzętami, • magnetyczna książeczka-plansza z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary produktu: 16.2 x 15.8 x 1.5 cm
Były sobie świnki trzy. Dzieci z pewnością znają tę historię. Dzięki grze logicznej Trzy Małe Świnki będą mogły samodzielnie pomóc różowym zwierzakom schronić się przed Wielkim Złym Wilkiem. Bajkowe wykonanie, atrakcyjna kolorystyka i prostota zasad, to tylko kilka z wielu zalet tej pięknej gry. Mały gracz, ćwicząc koncentrację i umiejętności logicznego myślenia, zmierzy się z 48 zadaniami o narastającym poziomie trudności. Zachęć dziecko do zabawy, lub baw się razem z nim! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • nawiązuje do znanej i lubianej bajki, • piękne, bajkowe wykonanie, • ćwiczy koncentrację. W skład gry wchodzą: • plansza do gry, • 3 elementy układanki z domkami, • 3 figurki małych świnek, • 1 figurka Wielkiego Złego Wilka, • książeczka z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami, • książeczka obrazkowa z bajką.
Pomóż myszkom schować się w smacznej kryjówce! W „Dziurze w całym”, magnetycznej grze logicznej, Twoje dziecko, będzie starało się w odpowiedni sposób umieszczać kawałki serowych płytek na planszy. Każde z 48 zadań, o narastającym poziomie trudności, pozwoli małemu graczowi rozwijać umiejętność logicznego myślenia i analizy. Proste zasady i kolorowe wykonanie to gotowy przepis na wiele godzin wspólnej zabawy! Pomóż myszkom złożyć elementy sera w całość i patrz, jak radośnie uśmiechają się spomiędzy dziur! Nauka przez zabawę to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • można zagrać w nią wszędzie, • przyjazna dziecku tematyka, • rozwija zdolności analityczne. W skład gry wchodzą: • 8 magnetycznych płytek sera, • 5 magnetycznych płytek z wizerunkiem myszek, • magnetyczna książeczka – plansza z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary produktu: 16.2 x 15.8 x 1.5 cm
Popularna gra towarzyska odwydawnictwa 2Pionki w wersji dla całejrodziny. W Czółku umieszczamy przyswoim czole kartę z hasłem, któregonie widzimy, ale widzą je inni gracze.Naszym zadaniem jest odgadnąć, coprzedstawia hasło, za pomocą zadawaniazamkniętych pytań. Czółko Juniorzawiera karty z prostymi ilustracjami,dzięki którym w zabawie będą mogłyuczestniczyć także najmłodsze dzieci.Każda karta zawiera też opis, byrozwiać ewentualne wątpliwości co doprzedstawienia hasła na ilustracji.
When Mary Lennox is sent to Misselthwaite Manor to live with her uncle, everybody says is the most disagreeable-looking child ever seen. It is true, too. Mary is pale, spoilt and quite contrary. But she is also horribly lonely. Then one day she hears about a garden in the grounds of the Manor that has been kept locked and hidden for years. And when a friendly robin helps Mary find the key, she discovers the most magical place anyone could imagine...
Nowe wydanie uwielbianego przez nauczycieli podręcznika Password, autorstwa Marty Rosińskiej, realizuje wszystkie założenia i jest dostosowane do nowej, trudniejszej podstawy programowej, która zacznie obowiązywać w szkołach ponadpodstawowych od września 2019 roku. Materiał zawarty w podręcznikach wprowadza nowe mikroumiejętności językowe i nowe typy zadań otwartych.Podręczniki pozwalają na systematyczne przygotowanie uczniów do matury podstawowej i rozszerzonej już od pierwszej części kursu.Dodatkowo Password Reset: Kładzie duży nacisk na bogactwo wprowadzanego słownictwa, zwłaszcza nauczanie pełnych zwrotów i wyrażeń. Wykorzystuje różnorodne zadania zwracające uwagę na typowe błędy i wyrazy często mylone oraz zadania wymagające użycia języka polskiego (np. tłumaczenia).Kładzie duży nacisk na bogactwo wprowadzanego słownictwa, zwłaszcza nauczanie pełnych zwrotów i wyrażeń.Wykorzystuje różnorodne zadania zwracające uwagę na typowe błędy i wyrazy często mylone oraz zadania wymagające użycia języka polskiego (np. tłumaczenia)Do zeszytu ćwiczeń dołączony jest kod online do jego cyfrowej wersjiDo Książki ucznia dołączone jest Kompendium Gramatyczne - dodatkowy materiał z ćwiczeniami, które pomogą utrwalić znajomość zagadnień gramatycznych wprowadzonych podczas lekcji.Seria Password Reset to niezwykle bogaty program rozwoju środków językowych, które są utrwalane m.in. w formacie egzaminacyjnym obu poziomach.Zadania Challenge! wprowadzają i sprawdzają znajomość trudniejszych, bardziej wymagających zagadnień językowych. Idealne rozwiązanie dla klas o zróżnicowanym poziomie umiejętności.Dzięki lekcjom Step by Step uczniowie od pierwszej części podręcznika uczą się krok po kroku rozwiązywać różne typy zadań maturalnych z zakresu wybranej umiejętności językowej.Słownictwo z podręcznika jest dostępne w popularnej aplikacji Quizlet
Do wszystkich jednostek! Zatrzymać czerwony samochód! W Blokadzie – policyjnej grze logicznej, dziecko wcieli się w dzielnego szefa policji. Cel jest prosty: kierując policjantami, spróbuj zatrzymać jadącego czerwonym samochodem złodzieja. Nie można pozwolić mu uciec! Na rozwiązanie czeka 80 zróżnicowanych pod względem poziomu trudności zadań. Młodzi dowódcy muszą w nich wykorzystać swoje zdolności planowania i wyobraźni przestrzennej. Do wszystkich jednostek! Czy cel został ujęty? Odbiór! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • Atrakcyjna dla dzieci tematyka • Zachęcające do gry wykonanie • Trening wyobraźni przestrzennej i koncentracji W skład gry wchodzą: • plansza do gry, • 4 budynki, • 6 elementów układanki z samochodami policyjnymi, • 1 element układanki z czerwonym samochodem złodzieja, • książeczka z 80 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 24.0 x 6.0 cm
Pełne humoru i przygód wprowadzenie do mitów greckich: opowieść o chłopcu, który sprawdza na własnej skórze, jak to jest być bohaterem. Tim myśli, że jego kłopoty się skończyły. Kiedy jednak łapie stopa do starożytności, okazuje się, że łatwo tam utknąć. Na drodze staje mu armia pawi i pewien zapatrzony w lusterko superbohater. Potrzebna będzie pomoc przyjaciół!
Przezroczysta, nylonowa żyłka znajdująca zastosowanie głównie w tworzeniu kompozycji florystycznych. Ze względu na dużą wytrzymałość może być wykorzystywana do podwieszania różnego rodzaju dekoracji. Nawinięta na wygodnej w użyciu i łatwej w przechowywaniu szpuli. Grubość żyłki: 0,35 mm. Długość żyłki: 40 m.
Pokaż swoje zabawne oblicze! (lub żenuj innych, próbując) Współczesne społeczeństwo ceni bezkrytyczne podporządkowanie się normom. Kto z nas choć raz nie usłyszał, że trzeba być miłym i uprzejmym albo że nie wolno ranić uczuć innych? Czas zaostrzyć swój humor i zmienić się w prawdziwych żartownisiów, którymi zawsze chcieliście być! Gra Morda! powstała, abyście w końcu pozbyli się wstydu i uwolnili wszystkie nieprzyzwoite myśli od dawna kotłujące się Wam w głowach! Na czym polega gra? Gdy lider przeczyta Ci zaczepkę, odpowiedz mu śmieszną ripostą. Wybierz najlepszą spośród tych, które masz na swojej karcie. Rozbaw lidera do łez, bo w przeciwnym razie uciszy Cię, krzycząc „Morda!”... a Ty odsłonisz kolejny poziom na karcie uciszenia! Dlaczego pokochasz tę grę? Zawartość: • 20 kart uciszenia • 120 kart • instrukcja • kość • Dzięki kartom ripost, będziecie mieli okazję pokazać rodzinie i przyjaciołom, że macie poczucie humoru i cięty język! Czeka Was wiele śmiechu i doskonała zabawa. • 120 zaczepek i 240 ripost to baza, która daje aż 28 000 kombinacji użycia! Od Ciebie zależy, czy wyjdzie z nich coś naprawdę zabawnego. • Kompaktowe pudełko sprawia, że gra idealnie sprawdzi się w podróży, umilając Wam czas w każdych warunkach.
Teoretycznie rzecz biorąc, należałoby zacząć od wykazywania, że pajdokracja jest szkodliwą. Jeżeli jest w Polsce ktoś taki, kto uważa ją za pożądaną, i dobru pospolitemu przydatną, niechaj wystąpi z tym przekonaniem otwarcie i poda swoje motywy! Dotychczas mamy bowiem do czynienia tylko z ujemnymi jej skutkami i na tej podstawie uważam za rzecz widoczną i jasną, nie wymagającą osobnych artykułów z dowodami, że ona jest szkodliwa. Będę też zwracał uwagę tylko na takie ujemne jej strony, których (o ile mi się zdaje) jeszcze nie dostrzeżono, nie wdając się w rzeczy powszechnie wiadome.
Zapanuj nad niesfornymi pingwinami! Pamiętacie pingwiny, które szalały na lodzie? Powróciły, i tym razem urządzają paradę! W „Paradzie pingwinów”, magnetycznej grze logicznej, Ty i Twoje dziecko pomożecie znanym Wam bohaterom w utworzeniu pingwiniej parady! Każde z 48 całkowicie nowych zadań o narastającym poziomie trudności zapewni Wam wiele godzin doskonałej zabawy. Podobnie jak w poprzednich grach o pingwinach, także i tutaj radosna rozgrywka idzie w parze z treningiem intelektu i koncentracji. Skorzystajcie z tej wyjątkowej możliwości naturalnego rozwoju! Dzięki magnetycznym płytkom, w grę można zagrać w dowolnym miejscu, a nawet w czasie podróży! Nauka przez zabawę to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • znane pingwiny powróciły, • kolorowe wykonanie, • doskonała do podróży. W skład gry wchodzą: • magnetyczna książeczka-plansza z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami, • 4 magnetyczne płytki z pingwinami, • 2 magnetyczne płytki z lodem. Wymiary produktu: 16.2 x 15.8 x 1.5 cm
Umieść zwierzątka w osobnych zagrodach. „Zwierzaki na wsi” to gra logiczna, w której Twoje dziecko, korzystając z kolorowych komponentów, pomoże farmerowi umieścić zwierzęta gospodarskie w osobnych zagrodach. Proste zasady i narastający poziom trudności zadań sprawią, że młodzi gracze w naturalny sposób rozwiną swoje zdolności manualne oraz wykorzystają logiczne myślenie. Przyjazna dziecku tematyka i atrakcyjne wydanie zapewnią wiele godzin świetnej rozrywki! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • proste zasady, • rozwija logiczne myślenie, • piękne figurki zwierzątek. W skład gry wchodzą: • 8 figurek zwierząt, • 3 figurki koryta z wodą, • 3 elementy ogrodzenia, • plansza do gry, • książeczka z 60 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 24.0 x 6.0 cm
Moja Jugosławia ukazuje proces kształtowania się tożsamości młodego pokolenia tuż przed końcem istnienia Jugosławii i przez pierwszych kilkanaście lat po powstaniu na jej gruzach państw narodowych. Przedstawicielem tej generacji jest główny bohater, Vladan Borojević, syn Słowenki i Serba, oficera Jugosłowiańskiej Armii Ludowej. Służbowy wyjazd do Belgradu ojca wraz z rodziną i początek wojny w 1991 roku kończą szczęśliwe dzieciństwo chłopca w Puli. Ojciec znika z jego życia. Po siedemnastu latach Vladan przypadkowo trafia na jego ślad w internecie (generał Borojević ukrywa się jako zbrodniarz wojenny) i wyrusza do krajów byłej Jugosławii w poszukiwaniu ojca. Jest to zarazem wędrówka w poszukiwaniu przyczyn poczucia obcości, braku zakorzenienia i odebranej mu niegdyś tożsamości. Vladan zaczyna rozumieć, że rozpad jego rodziny ściśle łączy się z dezintegracją świata, który bezpowrotnie przeminął, i że głęboka dystrofia relacji rodzinnych i społecznych jest konsekwencją wojny. Książka, będąc także przewodnikiem po jugosłowiańskim krajobrazie pamięci, z cennymi obserwacjami zjawisk społecznych, etnicznych i obyczajowych, prezentuje krytyczne, choć niepozbawione humoru spojrzenie jej autora na stereotypy związane z mieszkańcami Bałkanów. Książka otrzymała Literacką Nagrodę Europy Środkowej ANGELUS 2020.
Autor bestsellerowej książki Fotografuj jak mistrz tym razem omawia, unikając technicznego żargonu, wszystkie aspekty fotografowania miejsc: krajobrazów, pejzaży miejskich, architektury i wnętrz. Niezależnie od tego, jakim aparatem dysponujesz, jakie są twoje zainteresowania i doświadczenie, ten podręcznik zapozna cię ze wszystkimi najważniejszymi technikami i odsłoni kulisy pracy najwybitniejszych fotografików. Znajdziesz tu wiele praktycznych porad i mnóstwo kultowych zdjęć. Dzięki zdobytej wiedzy będziesz mógł fotografować jak mistrz miejsca, które znaczą dla ciebie najwięcej. W książce zaprezentowano prace 50 najznakomitszych fotografików, a należą do nich: Alec Soth, Martin Parr, Robert Adams, Todd Hido, Rut Blees, Luxemburg Julius, Shulman Rinko, Kawauchi Thomas, Ruff Tim, Hetherington Joel SternfeldTłumaczenie: Malinowski Jerzy J.
Odkryj zupełnie nowy wymiar przyklejania! Bing. Książka do wyklejania to jednocześnie czytanka i wyklejanka i to jaka! Wybierz dowolne naklejki i umieść je na tle. Zapełnij je różnymi elementami. Naklejki wielokrotnego użytku pomogą ci stworzyć idealną scenę. Możesz zmieniać swoją kompozycję do woli. Kiedy uznasz, że to już koniec, przewróć kartkę i zacznij zabawę od nowa! Każda strona to nowa przygoda scena, którą zaprojektujesz sam! Baw się i przyklejaj bohaterów w coraz to nowych miejscach. To wszystko zależy tylko od ciebie! Nie bój się kreatywności! Możesz zaprojektować dowolną scenę albo wzorować się na kadrach filmowych. Czy potrafisz odtworzyć swoją ulubioną bajkę?
Pokonaj czerwonego wirusa! „Antywirus” to gra logiczna o zróżnicowanym poziomie trudności, idealna zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Kolorowe elementy przesuwają się po planszy po przekątnych pojedynczo i w grupach. Celem jest odblokowanie drogi i usuniecie czerwonego wirusa poza plansze przez otwór znajdujący się w rogu planszy. Czy uda Ci się pokonać wirusa w każdym z 60 zadań? Za co pokochacie tę grę? • oryginalna tematyka, • rozwija zdolność nieszablonowego myślenia, • atrakcyjne wykonanie. W skład gry wchodzą: • plansza do gry, • 11 elementów układanki, • książeczka z 60 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 24.0 x 6.0 cm
Dieta SIRT stała się słynna na całym świecie po tym, jak brytyjska piosenkarka Adele schudła ponad 40 kilogramów, jedząc posiłki oparte na założeniach tej diety. Jej spektakularna przemiana zainspirowała wiele osób do zawalczenia o zgrabną sylwetkę i zdrowie. Dieta SIRT opiera się na prozdrowotnych i pysznych produktach takich jak np. truskawki, kakao, czerwona cebula, kawa, orzechy włoskie czy oliwa. Dzięki tej książce dowiesz się, że zdrowa dieta nie musi być koszmarem, ale smaczną i przyjemną kulinarną przygodą, która z czasem staje się stałym elementem życia. W książce nie znajdziesz złudnych nadziei i obietnic bez pokrycia. Za to możesz liczyć na racjonalne podejście do diety SIRT i rzetelną analizę faktów. Dowiesz się z niej między innymi: • jakie są naukowe podstawy diety SIRT i czy warto liczyć na spektakularne efekty, • czy rzeczywiście jest tak zdrowa i skuteczna, jak się o niej mówi, • jak dostosować ją do polskich warunków i sezonowości produktów, • w jaki sposób komponować swoje posiłki i czym zastąpić niektóre produkty, • jak zaadaptować dietę SIRT do swoich potrzeb i stosować ją bezpiecznie przez cały rok. W dziale z przepisami znajdziesz ponad 80 propozycji na wiosnę, lato, jesień, zimę, a także takich, które sprawdzą się niezależnie od pory roku. Przekonaj się, jak łatwe i szybkie mogą być zdrowe posiłki!
Układaj płytki - jedna po drugiej „Kolorowy Kod” to kreatywna gra logiczna, która w prosty i przyjemny sposób wprowadzi Twoje dziecko w świat kolorów, kształtów i obrazów. Każde za 100 zadań prezentuje obrazek, który dziecko, korzystając z półprzezroczystych płytek, musi ułożyć. Nie zawsze jest to proste! Dzięki narastającemu poziomowi trudności wyzwań, mały gracz poprzez zabawę rozwija swoją wyobraźnię, i w naturalny sposób kształtuje kreatywność. Dzięki temu, jak gra jest wydana, mali artyści mogą tworzyć z płytek własne figury i obrazy. Wkrocz do świata „Kolorowego kodu” wraz ze swoim dzieckiem i zapewnij mu moc radości na wiele godzin. Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • piękne wykonanie, • rozwija wyobraźnię, • można tworzyć własne obrazy, figury i kształty. W skład gry wchodzą: • podstawka do układania płytek, • 18 przezroczystych płytek z nadrukowanymi wzorami, • książeczka ze 100 zagadkami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 24.0 x 6.0 cm
Zaspokój swoją ciekawość i sprawdź, co duchy porabiają w nawiedzonym domu. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak duchy spędzają czas w nawiedzonym domu? Dzięki „Łowcom duchów”, Ty i Twoje dziecko macie okazję to odkryć! Korzystając z transparentnych puzzli sprawdź, czym zajmują się duchy, rozwiązując 60 zadań o narastającym poziomie trudności. Ciekawa tematyka i piękne wykonanie gry sprawią, że gracze wykorzystując logikę i zdolności manualne, zyskają wiele godzin ciekawej rozgrywki. Nawiedzony dom czeka, byś odkrył tajemnice mieszkających w nim duchów! Za co pokochacie tę grę? • można zagrać wszędzie - nawet w podróży, • ciekawy temat, • proste zasady. W skład gry wchodzą: • 6 przezroczystych elementów układanki, • plansza do gry, • 30 dwustronnych kart z zadaniami, • książeczka z zasadami i rozwiązaniami zadań. Wymiary opakowania: 24.0 x 17.0 x 4.5 cm
Umieść wszystkie gwiazdki na planszy do gry „IQ Stars” to kompaktowa gra logiczna. Gracz, korzystając ze wskazówek, musi umieścić na planszy 7 elementów o różnych kształtach i kolorach. Dzięki narastającemu poziomowi trudności, każde ze 120 zadań pozwoli rozwijać koncentrację i nieszablonowe myślenie. Nauka przez zabawę to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • możesz w nią grać gdzie tylko zechcesz, • rozwija koncentrację, • uczy nieszablonowego myślenia. W skład gry wchodzą: • 7 elementów układanki, • plansza do gry, • książeczka z zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 9.7 x 2.8 x 14.4 cm
„A gdy się zejdą, raz i drugi, kobieta z przeszłością, mężczyzna po przejściach…” Znacie to? Historia dojrzałej, trudnej miłości, która pomimo wielu burz i zawirowań wciąż chce być pierwszą, jedyną i ostatnią. Jakby miała osiemnaście lat, nie czterdzieści. Jola nie ma łatwego życia: w morzu codzienności, przy boku nieczułego męża i wrogich teściów zgubiła gdzieś siebie i swoje marzenia. Jako dorosłe dziecko alkoholika (DDA) przez wiele lat nie wiedziała kim jest, potrafiła jedynie odgrywać rolę, której nauczyła się w dzieciństwie, jak marionetka wyreżyserowana przez dorosłych. Nigdy się nie buntowała, przekonana, że dojrzałość polega na odpowiedzialności i poświęceniu. Żyła w cieniu męża, pogodzona z losem. Aż do owej pamiętnej nocy, kiedy to przez przypadek usłyszała coś, co nie było przeznaczone dla jej uszu…
Cena za zdradę jest wysoka, nawet jeśli... zdrady nigdy nie było. Czasami zbieg okoliczności obraca wniwecz czyjeś życie, a człowiek jest zmuszony ugiąć się przed wiatrem historii. Bywa też tak, że najlepsze intencje wobec kobiety sprowadzają nieszczęście zamiast pomóc… Teodor, wiejski organista i nauczyciel w polskiej szkole na Zaolziu, jest szczęśliwym człowiekiem – mimo niesprzyjających okoliczności politycznych zajmuje się ukochaną muzyką, tworzy szczęśliwe małżeństwo z piękną żoną, wychowuje utalentowanego syna, w którym pokłada wielkie nadzieje. Na idealnym obrazie jego życia widnieje jednak rysa – są lata pięćdziesiąte, a Teodor nie jest komunistą, dodatkowo wcale się z tym nie kryje. Kiedy w wyniku tragicznego wypadku zostaje oskarżony o spowodowanie śmierci, nie ma nikogo, kto stanąłby po jego stronie. Odtąd życie Teodora i jego rodziny stanie się drogą przez mękę. W jaki sposób może je zmienić spotkanie z autystycznym, muzycznie uzdolnionym chłopcem?
Dramat Słowackiego (1834 r.) to opowieść o żądzy władzy i niepohamowanych ambicjach, które popychają do najokrutniejszych postepków; to historia wielkiej namietności i nieoczekiwanej zdrady. Dwie siostry, Alina i Balladyna, rywalizują o miłość księcia Kirkora, jednak właśnie ta miłość doprowadzi je do wielkiej tragedii. Balladyna przedstawia tragiczną walkę człowieka z przeznaczeniem, którego zmienić nie można i które wplątuje go w bezskuteczne zmagania z sobą samym i otaczającym światem. Dzieło Słowackiego to również opowieść o początkach państwa polskiego. Autor dokonał rekonstrukcji prehistorycznych dziejów Polski, tworząc baśniowy świat fantastycznych zjaw i postaci.
Dinozaury. Tajemnicza wyspa to magnetyczna gra logiczna, w której gracz stara się umieścić roślinożerne i mięsożerne dinozaury na oddzielnych wyspach. Dziecko, rozwiązując kolejne z 80 zadań o narastającym poziomie trudności, stopniowo rozwija swoje zdolności manualne i ćwiczy logiczne myślenie. Dzięki atrakcyjnemu wykonaniu i ciekawej tematyce, gra zapewni małym graczom wiele godzin doskonałej rozgrywki. Zachęć dziecko, by pomogło dinozaurom samodzielnie, lub zagraj wraz z nim! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • Tematyka dinozaurów. • Piękne wykonanie. • Proste zasady – wiele możliwości. W skład gry wchodzą: • 6 elementów układanki, • plansza do gry, • książeczka z 80 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 24.0 x 6.0 cm
Stwórz własną magnetyczną planszę! Czy zdołasz umieścić wszystkie 12 elementów na planszy? Rozpocznij nowe zadanie w mgnieniu oka! Nie potrzebujesz żadnych reguł, po prostu połącz 4 magnetyczne części planszy i... zacznij grać! Czy uda ci się rozwiązać każde z zadań? „Kwadrylion”, ze swoimi dużymi i wytrzymałymi elementami i nieskończona liczbą zadań, to ostateczne wyzwanie dla wszystkich miłośników gier logicznych – niezależnie od wieku. Za co pokochacie tę grę? • zagrasz w nią gdzie tylko zechcesz, • można tworzyć własne warianty plansz, • rozwija wyobraźnię. Spis komponentów: • 4 magnetyczne części składanej planszy, • 12 kolorowych elementów układanki, • książeczka z 80 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 24.0 x 6.0 cm
Ta książka to doskonałe wprowadzenie do psychologii dla licealistów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych. Przedstawia poszczególne działy psychologii, ich osiągnięcia i stosowane metody, a także możliwości pracy i kariery w zawodzie psychologa. Zawarty w książce materiał obejmuje całość psychologii – od starożytnych teorii, przez prace Galtona, Wundta, Freuda i Pawłowa, po najnowsze badania i kontrowersje. Dzięki przystępnie opisanej historii psychologii oraz klarownym diagramom, definicjom i objaśnieniom zrozumienie ludzkiego umysłu będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Białe pompony włóczkowe, rozmar: 3 cm, 6 szt. w opakowaniu.
Kolorowy świat modelek to seria książeczek dla kreatywnych dziewczynek, które lubią kolorować i bawić się modą. Kolorują kreacje, projektują fantazyjne stroje i wykonują wyjątkowe makijaże. Dołączone naklejki oraz zaczarowana kolorowa kredka to idealne elementy pomocne w ozdobieniu rysunków małej stylistki. To świetna twórcza zabawa!
Zbiór opowiadań Elizy Orzeszkowej, zawierający osiem nowel: Oni, Oficer, Hekuba, Bóg wie kto, Gloria victis, Dziwna historia, Śmierć domu i Panna Róża. Pierwsze wydanie z 1910 roku zawierało tylko pięć pierwszych tytułów. Wszystkie utwory odnoszą się do wydarzeń roku 1863 – powstania styczniowego. Orzeszkowa ukazuje w nich nie suche fakty historyczne, ale emocjonalną relację, bogatą w opisy zarówno bohaterstwa, jak i cierpienia. To także głęboka refleksja autorki nad sensem wojny, walki i śmierci na polu bitwy.
Pompony w odcieniach zieleni doskonale nadają się do wszelkiego rodzaju aktywności rękodzielniczej. Wspaniale sprawdzą się przy tworzeniu prac kreatywnych takich jak kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne czy albumy. Można ozdabiać nimi prezenty, ubrania oraz używać jako element wystroju wnętrz. Wymiary: 16.0 x 12.5 x 2.0 mm
Kara śmierci towarzyszy ludzkości od zarania dziejów. Przez tysiące lat była wymierzana – w różnych, najbardziej wymyślnych i okrutnych formach – we wszystkich epokach, cywilizacjach i społecznościach. Jest to także w dziejach ludzkości, z racji swojej nieodwracalności, kara najbardziej kontrowersyjna. Także aktualnie, kiedy wiele obszarów cywilizacyjnych świata wykluczyło karę śmierci z katalogu prawa, ma ona swoich zagorzałych zwolenników. Pogląd, że najbardziej niebezpiecznych i szczególnie bestialskich zbrodniarzy powinno się traktować najsurowiej, należy skonfrontować z doświadczeniem historii, gdzie stosowanie kary śmierci nie wpływało z reguły znacząco na spadek liczby najcięższych przestępstw. Oprócz najbardziej kompletnego zestawienia w polskiej literaturze postaci przestępców skazanych na karę śmierci w Polsce po 1945 r., Jerzy Kirzyński, długoletni dziennikarz kryminalny, m.in. były rzecznik Komendanta Głównego Policji, szczegółowo przedstawia okoliczności popełnionych czynów i historyczne konteksty zbrodni, włączając do tego setki nieznanych dotąd informacji i szczegółów. Autor na opracowanie tej książki (534 strony!) poświęcił kilka lat benedyktyńskiej pracy w archiwach policji, sądów, prokuratur i Służby Więziennej. Niewątpliwą wartością książki są bardzo często przywoływane oryginalne dokumenty, odnoszące się do działań wymiaru sprawiedliwości, sądów, a skończywszy na opisie próśb o łaskę oraz ostatnich życzeń skazańców i okoliczności wykonywanych wyroków śmierci. Alfabet zbrodni. Wyroki śmierci wykonane w Polsce po 1945 roku to lektura bez wątpienia niełatwa. Za opisami zdarzeń, postaci sprawców, urzędowymi dokumentami, kryje się natężenie zła przewyższające horrory Stephena Kinga. Jest to także książka pobudzająca do refleksji, zarówno co do motywów i pobudek ludzi, skłonnych do popełnienia tak okrutnych zbrodni, jak i bezwzględnej machiny sprawiedliwości państwa, w której za suchymi formularzami i notatkami służbowymi każdorazowo kryje się zinstytucjonalizowana śmierć zadana jednemu, konkretnemu człowiekowi. To bardzo mocna i mrożąca krew w żyłach książka, którą zdecydowanie warto przeczytać.
Zestaw 6 kolorów pastelowych (różowy, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy). Przydatne w szkole i biurze, idealne do papieru i faksów z intensywnym tuszem fluorescencyjnym. Odporne na blaknięcie. Wygodny, wbudowany klips pozwala idealnie zmieścić się w kieszeniach lub przegródkach teczki.
Świat pełen przemocy i bezprawia, a w nim Martha Cannary, którą historia zapamięta jako Calamity Jane. Szesnastoletnia Martha byłaby skazana na prostytucję, ale spotyka na swojej drodze pewnego łowcę nagród, który wyjawia jej sekret Zachodu. Wolność jest w zasięgu każdego. Broń palna znosi nierówności. Nawet drobnej postury służąca może powalić zwalistego kolosa.
Pióro wieczne z miękko piszącą irydową stalówką. Wyjątkowa lekkość pisania. W komplecie aż 3 wymienne naboje atramentowe. Uwaga. Mix wzorów, towar wysyłany losowo. Cena dotyczy 1 sztuki.
To niewielka broszurka autorstwa wybitnego krakowskiego historyka i filozofa dziejów, która po raz pierwszy została wydana w 1938 r. W 1985 r. ukazała się w podziemnym wydaniu Instytutu Narodowego im. R. Dmowskiego. Opracowanie porusza kwestię roli Kościoła katolickiego w formowaniu się cywilizacji łacińskiej i jego wpływu na kształtowanie się narodów Europy. Na szczególną uwagę zasługują fragmenty dotyczące różnic pomiędzy Uniwersalizmem a Ideą Narodową, której powstanie Koneczny najwcześniej dostrzega nie w Anglii i Francji, lecz w Polsce w 2 poł. XIII wieku, na dworach Przemysła II i Władysława Niezłomnego (Łokietka).
Znajdź wyjście z przeklętego labiryntu “Tajemnica świątyni” to przygodowa gra logiczna, w której Twoje dziecko wcieli się w dzielnego poszukiwacza przygód, uwięzionego w ruchomym labiryncie! Mały bohater będzie musiał wykorzystać nieszablonowe myślenie i logikę, aby uciec unikając groźnych pułapek. Kompaktowe wydanie gry sprawia, że można grać w nią w każdych warunkach. Każde z 60 zadań, wymaga innego podejścia do wyzwania i wymusza korzystną dla dziecka koncentrację i analizę sytuacji. Nauka przez zabawę to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co Twoje dziecko pokocha tę grę? • absorbująca rozgrywka, • wciągająca tematyka, • możesz zagrać w nią wszędzie. Spis komponentów: • plansza do gry z przykrywką, • 8 elementów labiryntu, • 1 figurka poszukiwacza przygód, • książeczka z 60 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 17.0 x 4.5 cm
Pompony akrylowe. Kolor: tonacja czerwona. Średnica: 25 mm. 30 szt. w opakowaniu.
Witaj w świecie gry Dzień i noc – logicznej układanki dla najmłodszych. Dziecko, rozwiązując kolejne zadania dzienne, polegające na odpowiednim układaniu klocków, ćwiczy koncentrację i zdolności manualne. Dla małych graczy, szukających większych wyzwań przygotowano zadania noce, które dodatkowo trenują wyobraźnię i zdolności analityczne! Proste zasady, duże, bezpieczne elementy i możliwość zabawy jak w zwykłe klocki – to gotowy przepis na świetna gra na długie popołudnia! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co twoje dziecko pokocha tę grę? • Można się nią bawić jak zwykłą zabawką • Dwa rodzaje zagadek • Ćwiczy koncentrację i zdolności manualne W skład gry wchodzą: • drewniana podstawa, • 10 kolorowych drewnianych klocków, • książeczka z 48 zadaniami i ich rozwiązaniami. Wymiary opakowania: 24.0 x 29.0 x 6.0 cm
Otaczają nas wampiry. W zasadzie gdzie się nie obejrzeć, można jakiegoś znaleźć. Towarzyszą nam od zawsze – niektórzy uważają, że gdy człowiek po raz pierwszy uświadomił sobie swoją własną śmiertelność, to od razu ożywił swoje lęki przed śmiercią i tym, co może go czekać później. Lęki te – uosobione w figurze wampira – pozostały żywe pomimo rozwoju nauki i lepszego zrozumienia świata. Z czasem krwiopijca zamiast uosabiać śmierć zaczął symbolizować granicę między światem żywych i umarłych, stając się zarazem idealną figurą transgresji, wiecznego zawieszenia „pomiędzy”. A potem nastał XX wiek i okazało się, że towarzyszą mu w tym uczucia. W zeszłym stuleciu przestaliśmy bać się wampira, a zaczęliśmy bać się, że sami jesteśmy wampirami. Wyobrażenie krwiopijcy stało się lustrem, w którym odbijały się nasze niedoskonałości, słabości, lęki przed niedopasowaniem i pasożytowaniem na innych. Wampiry coraz częściej jawiły nam się nie jako demony, a postacie ułomne, nieszczęśliwe i niezdolne do zmiany swojego życia – słowem takie, które współczesna kultura nazywa antybohaterami. Michał Wolski – dr, literaturoznawca, badacz współczesnej kultury popularnej. Pracuje w Instytucie Filologii Polskiej UWr, jest też prezesem Stowarzyszenia Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”. Z wampirami zmaga się (naukowo) dłużej, niż pamięta, i nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.
Wyprowadź psiaki na spacer, unikając awantury w parku. W „Psiakach na spacerze”, grze logicznej, Twoje zadanie wydaje się proste: utrzymać zwierzaki na smyczy, tak aby nie pogryzły się z innymi psami i kotami! Wykorzystaj swoje zdolności logiczne i rozmieść psy tak, aby nie wdały się w walkę między sobą… oraz aby nie poplątały się psie smycze. Spróbuj rozwiązać wszystkie 80 zadań, od prostych do bardziej skomplikowanych, ale pamiętaj – to nie będzie zwykły spacerek. Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co pokochacie tę grę? • unikatowa tematyka, • kolorowe wykonanie, • trening logicznego myślenia. W skład gry wchodzą: • plansza do gry, • 3 figurki ludzi z psami na smyczy, • 1 figurka siedzącego psa, • 2 figurki kotów, • 1 figurka drzewa, • książeczka z 80 zadaniami i ich rozwiązaniami, • lniany worek ułatwiający transport gry. Wymiary opakowania: 24.0 x 24.0 x 6.0 cm
Druciki kreatywne - kolor: tonacja zielona - długość: 50 cm - szerokość: 0,6 cm - 15 sztuk
Piszczący młotek zapewni Twojemu dziecku wiele godzin wspaniałej zabawy. Uwaga! Mix kolorów. Towar wysyłany losowo. Cena dotyczy 1 szt.
Projektuj i pisz prosty i wydajny kod T-SQL w środowisku SQL Server 2019 i późniejszych. Tworzenie kodu T-SQL, wydajnie zwracającego właściwe wyniki może stanowić wyzwanie. Książka ta pomoże w tworzeniu takiego kodu, który działa szybko i jest łatwy w utrzymaniu. Dowiesz się również, jak implementować kontrolę wersji, testowanie i strategie wdrożenia.Przykłady i ćwiczenia do samodzielnego wykonania pokazują nowoczesne praktyki T-SQL wraz z jednoznacznymi wyjaśnieniami. Uwaga skupiona jest na wyborze właściwych typów danych i obiektów przy projektowaniu rozwiązań. Autorka Elizabeth Noble pokazuje, jak usprawnić wydajność kodu T-SQL dzięki stosowaniu dobrych praktyk projektowych, które ułatwiają pracę programistów i ostatecznie zapewniają korzyści użytkownikom aplikacji. Poznasz również typowe pułapki związane z tworzeniem kodu T-SQL i sposoby unikania ich w codziennej pracy.Czego się nauczysz:Wybierania właściwych typów danych i obiektów bazodanowych przy projektowaniu rozwiązań T-SQLPisania kodu T-SQL, który wydajnie przeszukuje dane i efektywnie wykorzystuje dostępny sprzętImplementowania kontroli wersji i metod testowania w celu uporządkowania procesu wdrażaniaProjektowania kodu T-SQL, który można usprawniać lub modyfikować mniejszym wysiłkiemPlanowania długoterminowego zarządzania i przechowywania danychDla kogo jest ta książka:Dla deweloperów baz danych, chcących podnieść wydajność swoich aplikacji oraz wszystkich tych, którzy mierzą się ze złożonym zapytaniami i problemami.
Zabójstwo w austro-węgierskim dworku to tylko początek... Galicja, 1909 rok. Mimo złej opinii i niejasnej przeszłości Erik Landecki zostaje przyjęty na czyścibuta w austriackim dworku. Jest przekonany, że los się do niego uśmiechnął. Pierwszej nocy ginie jednak dziedzic rodu, a cień podejrzeń pada na Polaka. Szybko pojawiają się spreparowane dowody, a Erik staje się głównym podejrzanym. Musi walczyć nie tylko o swoją wolność, lecz także o życie – w zaborze austriackim karą za morderstwo jest bowiem śmierć przez powieszenie.
Max Heindel uznawany jest za jednego z największych zachodnich mistyków dwudziestego wieku. Jego mistycyzm osadzony jest głęboko w zachodniej tradycji Gnozy, dzięki czemu jego przekaz odbierany jest z taką łatwością przez współczesnego zachodniego człowieka. Heindel pozostawił po sobie ponad czternaście książek dotyczących filozofii i i misteriów Różokrzyża, które napisał w ciągu ostatnich dziesięciu lat swojego życia. Jedną z pierwszych napisanych przez niego książek są Tajemnice wielkich oper, w której odsłania on przed czytelnikami ezoteryczne znaczenie pięciu znanych oper: „Fausta” Charlesa Gunouda oraz Parsifala, „Pierścienia Nibelunga”, „Tannhäusera i Lohengrina” Richarda Wagnera.
Druciki kreatywne. Kolor: biały, długość: 50 cm, szerokość: 0,6 cm. 15 sztuk.
I expect you have often thought about what you would do if you were granted three wishes. The five children - Cyril, Anthea, Robert, Jane and their baby brother - had often talked about it but when they are faced with the grumpy sand fairy they find it difficult to make up their minds. And that is just the beginning of their dilemmas. As they discover, there is nothing quite like a wish for getting you into terrible trouble.
Nowy kryminał Igora Brejdyganta wciąga bez reszty w mroczny świat układów, zależności i tajemnic. Komisarz Monika Brzozowska nie może podnieść się psychicznie po tym, jak w obronie własnej zabiła swojego męża, płatnego zabójcę. Przychodzi jej to z tym większym trudem, że przełożeni odesłali ją na bezterminowy urlop. Niestety pani komisarz przy okazji powraca do zgubnego nałogu, który przed laty prawie wyprowadził ją na tamten świat. Tymczasem zaczynają ginąć świadkowie, którzy mieli pomóc policji w doprowadzeniu na ławę oskarżonych szajki pedofili. Wszystko wskazuje na to, że to właśnie niebezpieczni i wpływowi mężczyźni czerpiący uciechy z zabaw z nieletnimi próbują ukręcić łeb sprawie. Z czasem okazuje się, że wszystko jest znacznie bardziej skomplikowane, a bycie katem wcale nie wyklucza bycia ofiarą.
Outcomes 2nd edition to kolejna edycja popularnego kursu uzupełniona o materiały National Geographic i doskonałe filmy. Charyzmatyczny Hugh Dellar wykorzystał najlepsze elementy poprzedniej wersji i stworzył nowoczesny podręcznik dla studentów, którzy chcą nauczyć się prawdziwego British English oraz lepiej zrozumieć współczesny świat.
Nie zwlekaj i rozpocznij własną podróż z Sekretami Warmii i Mazur! Życie towarzyskie w Krzyżach kwitnie na przystani pana Szczupakiewicza, przy grze w kości i makao, w przydomowych gankach. Są i romanse! A jakże! Na całych jeziorach Ty... szepnie zarumieniona Osiecka do ucha Przybory. Podczas wczasów pracowniczych w „Perle Jezior” nie jedna para utonie w miłosnym uścisku, zapominając o codziennych problemach. Nagle krzyk, plusk i Nóż w wodzie. Polański z Niemczykiem płyną Christine po Oscara! Po takich stresach odpocząć można tylko w Sztynorcie. „Zęza” zaprasza: szanty, mocne trunki i tańce do rana. Lecz noc uwalnia też duchy... Piękna Christa z żalu za utraconym majątkiem snuje się po romantycznych zakamarkach pałacu w Karnitach i nawet Zbigniew Nienacki nie jest w stanie odgadnąć jej prawdziwej historii. Może podpowiedziałby mu Karol Małłek w zaciszu jednej z sal Mazurskiego Uniwersytetu Ludowego, jest jednak zajęty pogawędką z Johnem Steinbeckiem. Bolesław Bierut spieszy się na polowanie w „łańskim imperium”, ale na kolejnych stronach niespodziewanie następuje zupełna cisza, nadjeziorna, przedburzowa flauta. Noc przychodzi w środku dnia i wielu nie wypuści już ze swych objęć. Na wszystko posępnie spogląda skryty za olsztyńskim zamkiem Kopernik – może jest zazdrosny o iławski pomnik Żeromskiego? Na moście w Giżycku ktoś woła, że i tak wszystkie drogi prowadzą do Mrągowa, ale Piękna Pani z Dzieciątkiem na miejsce Swojego objawienia wybiera jednak Gietrzwałd. Czy usłyszała wołanie więzionego w Stoczku kardynała Wyszyńskiego?
Wraz z nowym rokiem szkolnym w klasie pojawia się Nowy. Nowy jest jakiś inny. Zdecydowanie nie swój. Z nikim nie próbuje się zaprzyjaźnić. Zawsze siedzi sam, w tych swoich dziwnych ubraniach, owinięty szalikiem. To trochę irytujące… A jednocześnie intrygujące. Przynajmniej dla jednej odważnej dziewczynki.
„Pierwsze książeczki”, czyli świat oczami malucha! Seria, która uwzględnia potrzeby i możliwości najmłodszych. Niemowlak widzi inaczej. Dostrzega kontrastowe barwy, wyraźne kontury i dwuwymiarowy obraz. Wodzi oczami po krawędziach ilustracji, symetrycznych elementach i figurach geometrycznych. Interesuje go rzeczywistość, która go otacza. Zadbajmy o rozwój naszych milusińskich od samego początku!
Tytułowy czarodziej – Bolesław Książek – jeden z najwybitniejszych polskich ceramików, był już znanym i cenionym artystą, kiedy uwiedziony niespotykaną magią małej miejscowości koło Tarnowa porzucił Kraków i swoje dotychczasowe życie. Łysa Góra stała się jego domem, a tamtejszy zakład ceramiczny – zawodową obsesją. Poświęcał „Kamionce” niemal każdą chwilę, a swojej pracy nie ograniczał jedynie do powierzonych mu obowiązków dyrektora artystycznego: zajmował się również sprawami technicznymi, uczył, czasem można go było spotkać z kubłem farby i pędzlem czy nawet z miotłą. W ciągu niemal 20 lat spędzonych w Spółdzielni Pracy Rękodzieła Ludowego i Artystycznego wykonał ponad 1600 wzorów naczyń użytkowych i dekoracyjnych, rzeźb ceramicznych, płyt okładzinowych oraz ceramiki architektonicznej. W swoje projekty wkładał serce i duszę, a jego prace ciągle zachwycają poziomem artystycznym i kunsztem wykonania. Dziś, 26 lat po śmierci mistrza, można je oglądać w najważniejszych polskich muzeach, a także galeriach na całym świecie. Bożena Kostuch, chcąc oddać tej wyjątkowej postaci należny hołd, dotarła do archiwalnych materiałów, rozmawiała z rodziną artysty i ludźmi związanymi z łysogórską „Kamionką”. Efektem jej wieloletniej pracy jest pierwsze tak szczegółowe opracowanie spuścizny mistrza. Bożena Kostuch – kustoszka w Muzeum Narodowym w Krakowie, znawczyni ceramiki XIX i XX wieku, autorka książek z zakresu historii i sztuki. Jej najbardziej docenianą publikacją jest Kolor i blask. Ceramika architektoniczna oraz mozaiki w Krakowie i Małopolsce po 1945 roku wyróżniona w Konkursie na Wydarzenie Muzealne Roku Sybilla 2015 w kategorii Publikacje oraz nagrodzona tytułem Krakowskiej Książki Kwietnia 2016. W 2019 roku prowadziła wykład „Wokół ceramiki Łysej Góry” podczas drugiej edycji Desa Design Days, wydarzenia poświęconego polskiemu wzornictwu i architekturze wnętrz.
W poetyckiej serii mozaikowej PIW-u prezentujemy nowy tom wierszy Bogusława Kierca Atrakcje i nieszczęścia dla chwilowo żywych. (Epifanie, satyry i satyriazy). O Bogusławie Kiercu można pisać długo: jest poetą, krytykiem literackim, aktorem, reżyserem, pedagogiem, edytorem utworów Rafała Wojaczka i dramaturgiem. Uhonorowany m.in. Nagrodą PolCul Foundation, Medalem im. Anny Kamieńskiej, Nagrodą im. Jana Dormana, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Medalem Gloria Artis. Autor licznych tomów poetyckich i eseistycznych, ostatnio wydał zbiory poezji Osa oraz Rytmy albo wiersze stałe i tom esejów poświęconych poezji Juliana Przybosia - Płomiennie obojętny (o chłopcu, który chciał być Bogiem). Najnowszy tom Kierca mieści wiersze zmysłowe i mistyczne jednocześnie. W pełnych formalnej maestrii strofach, często klasycznie, choć niekonwencjonalnie rymowanych, poeta opowiada o kruchości człowieka, jego duchowej i cielesnej nagości, poszukiwaniu sensu w ciągłym dążeniu do nieuniknionego kresu. Ten tom to kontynuacja poetyckich poszukiwań Kierca. O jego poezji pięknie pisał Piotr Matywiecki: szczelna szata rymów, dźwiękowych kontrastów i podobieństw ukrywa coś fascynującego. Wyczuwamy pod nią niepokojący, niejasny podtekst seksualny - migocące doznanie miłości [...] i oczywiście mamy też do czynienia z zaszyfrowanym mistycznym poszukiwaniem Ukrytego Boga. Atrakcje i nieszczęścia dla chwilowo żywych prowadzą czytelnika coraz głębiej w świat mistycznych przeżyć, a cienki żart wprowadza do tego poetyckiego gobelinu zaskakującą nutę, czyniąc refleksję nad naturą tych wierszy głęboką i niejednoznaczną.
Bogato ilustrowana książka poświęcona kulisom budowy prototypów samochodów dla rolnictwa i uruchomieniu produkcji modelu Tarpan 233 oraz jego odmian pochodnych. Scharakteryzowano w niej różne wersje samochodu rolniczego Tarpan oraz jego następcy – terenowego Tarpana Honkera. Przedstawiono również wiele dotychczas niepublikowanych zdjęć opisywanych pojazdów. Opisano także przejęcie bankrutującej Fabryki Samochodów Rolniczych przez koncern Volkswagen AG, który wdrożył w niej najpierw montaż, a później produkcję samochodów grupy VAG. Uwzględniono montowane w Wielkopolsce modele następujących marek: Skoda, Seat, Volkswagen i Audi, jak również produkowane później w nowo wybudowanych fabrykach samochody Volkswagen Caddy, Volkswagen Transporter i Volkswagen Crafter oraz MAN TGE. Odbiorcy publikacji: miłośnicy polskiej motoryzacji, hobbiści oraz wszyscy zainteresowani samochodami produkowanymi i montowanymi w wielkopolskich fabrykach.
Bogato ilustrowana książka poświęcona pojazdom samochodowym i przyczepom Jelcz produkowanym w latach 1995–1998. Opisano w niej samochody ciężarowe rodzin Jelcz: 422, 423, 424, 442, 622, 623, 642, 662, 842, prototypowy ciągnik siodłowy Jelcz C 425 MB, samochody pożarnicze, autobusy miejskie Jelcz 120 M, autobusy niskopodłogowe Jelcz M 121, Jelcz M 125 DANA, Jelcz M 181, Jelcz M 183 M, autobusy lokalne Jelcz L 120, autobusy klasy midi, autobusy dalekobieżne i międzymiastowe Jelcz T 120 oraz prototypowy trolejbus niskopodłogowy Jelcz M 121 MT. Opisano także rozwój i funkcjonowanie zakładów jelczańskich w latach 1995–1998, montaż i produkcję pojazdów Mercedes-Benz, powstanie i działalność Vito-Jelcz Sp. z o.o., powrót marki Jelcz na rynek wschodni, współpracę ZS Jelcz SA z ASP we Wrocławiu, przedstawiono charakterystyki silników wysokoprężnych stosowanych w pojazdach Jelcz oraz typy kabin stosowanych w samochodach ciężarowych. Zamieszczono wiele archiwalnych, często dotychczas niepublikowanych fotografii. Odbiorcy publikacji: miłośnicy polskiej motoryzacji, hobbiści oraz wszyscy zainteresowani pojazdami samochodowymi i przyczepami Jelcz.
Człowiek pomiędzy miłością, nadzieją i bogiem. Mężczyzna zmagający się z nieudanym małżeństwem i kryzysem wieku średniego, grupa znajomych topiąca swoje smutki w alkoholu, człowiek stojący przed najważniejszą życiową decyzją i skazaniec, który pragnie odkupić swoje winy… W opowiadaniach Marcina Pawlika współczesny człowiek może przejrzeć się niczym w zwierciadle. Lęk o przyszłość, dojmująca samotność, potrzeba bliskości i chęć odnalezienia czegoś, co wypełni pustkę codzienności, towarzyszą bohaterom na każdym kroku. Czy istnieje drogowskaz, który ułatwi wybór najlepszej drogi? Etyka? Miłość? Bóg? Każdy musi odpowiedzieć na to pytanie sam…
Lista utworów: LP 1 Strona A 1. Woman Like You 2. Mr. Soul 3. Long Time Running 4. I Want You Strona B 1. Diamonds & Gold 2. Talk To Me Baby 3. Heat Of The Sun LP 2 Strona C 1. Down For Love 2. Shame, Shame, Shame 3. Turn To Stone Strona D 1. Blue On Black 2. I'm A King Bee 3. Voodoo Child (Slight Return)
Woda cię nie uzdrowi. Uzdrowi cię twój własny rozsądek. Choć pojęcie wody strukturyzowanej nie jest w Polsce bardzo rozpowszechnione, to grono osób, które uwierzyły, że ten specyfik może zdziałać cuda, stale się powiększa. Jak to się stało, że zaufali wszelkiej maści szarlatanom i znachorom, przy okazji napełniając ich portfele? Ta książka to odpowiedź na najbardziej nurtujące pytania stawiane w kontekście idei wody strukturyzowanej, pamięci wody i wielu innych pseudonaukowych teorii, których celem jest wykorzystywanie naiwności i niewiedzy oraz manipulowanie faktami naukowymi. Dzięki niej poznacie wodę z zupełnie innej perspektywy, dowiecie się kilku bardzo przydatnych rzeczy i przekonacie się, że jest naprawdę niezwykła. Ale ta niezwykłość nie ma nic wspólnego z magią, a jedynie z nauką.
To historia takiego jednego, co żył dawno temu, jeszcze przed chrystianizacją, na terenach współczesnej Polski. Zwano go Posępny, miał zieloną skórę, błonę między palcami i trafił tu z Atlantydy. A poza tym potrafił gadać z myszami (albo też myszy potrafiły gadać z nim), rzucać czary i dziwić się światu. A powodów do zdziwienia miał mnóstwo, bowiem okazało się, że ludzkość bardzo, ale to bardzo się zmieniła, a woda ognista działa na współczesnych inaczej niż w czasach pamiętnych naszemu bohaterowi. Nietypowe metody nawracania ludzi na właściwą drogę, jakie posiadał w swoim repertuarze Posępny, stanowiły jedyną szansę na jej ocalenie… Ale czy rola zbawcy świata, a konkretniej: polskiej rzeczywistości, przypadła mu do gustu? Przeczytajcie!
Wszystko, czym jesteśmy, to teraźniejszość. Toni, emerytowany pisarz, żyje w kraju, który – z pozoru demokratyczny – niebezpiecznie zbliża się do totalitaryzmu. Aby pozostać wiernym sobie i nie poddawać się wszechobecnej paranoi, bohater oddaje się pasji podróżowania. Ale nie są to zwyczajne podróże – Toni potrafi przenosić się do innych wymiarów rzeczywistości, co pozwala mu w dowolny sposób eksplorować zarówno przeszłość, jak i przyszłość. Refleksje i wnioski płynące z tych tajemniczych peregrynacji są zadziwiające… Stan przemiany, pełen aluzji do współczesnej sytuacji w Polsce, jest do bólu aktualną, a zarazem uniwersalną opowieścią o świecie znajdującym się na granicy upadku.
Nie daj się zwieść tym, którzy mówią, że pewne tajemnice muszą na zawsze pozostać nierozwiązane. Po długiej rekonwalescencji policjant Joa Caleos zostaje przeniesiony do małego, nadreńskiego miasteczka, aby przyjrzeć się sprawie zabójstwa pewnej bogatej i wpływowej kobiety. W nowym środowisku uznawany jest za dziwaka i obcego, któremu nie można ufać, co sprawia, że śledztwo wydaje się stać w miejscu. Do momentu, w którym poznaje cierpiącego na nieuleczalną chorobę chłopca, a łącząca ich, silniejsza z każdym dniem, więź pomaga policjantowi w odkryciu zaskakujących tropów… Czy uda mu się wybrać właściwą drogę w labiryncie surrealistycznych wizji i niewyjaśnionych zdarzeń?
Czy to jest przyjaźń, czy to jest… obłąkanie? Karla właśnie zaczęła nowe życie - przeprowadziła się do wielkiego miasta, odnosi sukcesy w wymarzonej pracy, a do tego w końcu jest zakochana z wzajemnością. Jednak nie wszystko układa się tak idealnie, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Dziewczyna codziennie walczy z towarzyszącym jej cieniem przeszłości, od której chciałaby się raz na zawsze odciąć. Pewnego dnia otrzymuje tajemniczy list, a w jej życiu pojawia się ktoś, kto nie pozwoli, by wydarzenia sprzed lat odeszły w zapomnienie.
Jakub Deml, Ladislav Klíma i Richard Weiner to pisarze prawie całkiem u nas nieznani i nie pasujący do stereotypu literatury czeskiej jako lekkiej i zabawnej. W pewnym stopniu dotyczy to też Jaroslava Haška, który kojarzony jest wyłącznie z jednym (co prawda wybitnym) dziełem, lecz o niezwykłych i zagadkowych kolejach losu pisarza wiedzą raczej tylko nieliczni czytelnicy. Wszyscy ci twórcy wywarli ogromny wpływ na kulturę czeską XX wieku i choćby Bohumil Hrabal uważał ich za swych mistrzów. To między innymi dzięki nim literatura czeska nawiązała kontakt z kulturą europejską. Eseje znakomitego erudyty Jindřicha Chalupeckiego stanowią najlepszą zachętę ku temu, aby ich poznać. Zachwycają bowiem precyzją analiz i błyskotliwością interpretacji. W dodatku czyta się je niczym przysłowiowy kryminał, bo jak w klasycznej powieści detektywistycznej stopniowo odkrywają tajemnice i do końca trzymają w napięciu. Andrzej S. Jagodziński
1.Lethean 2.Teargas 3.Serein 4.Deliberation 5.The Winter of Our Passing 6.Ghost of the Sun 7.The Racing Heart 8.Soil's Song 9.Old Heart Falls 10.Forsaker 11.Tonight's Music 12.In the White 13.Leaders 14.Lacquer 15.Omerta 16.My Twin 17.Unfurl 18.July 19.Evidence 20.Behind the Blood
1.Lethean 2.Teargas 3.Serein 4.Deliberation 5.The Winter of Our Passing 6.Ghost of the Sun 7.The Racing Heart 8.Soil's Song 9.Old Heart Falls 10.Forsaker 11.Tonight's Music 12.In the White 13.Leaders 14.Lacquer 15.Omerta 16.My Twin 17.Unfurl 18.July 19.Evidence 20.Behind the Blood
1.Regeneration 2.Hollow 3.Worth Dyin For 4.Terminator Oscillator 5.All These Years 6.Accelerate 7.Bring You Down 8.My Destruction 9.Something of My Own 10.Otsego Placebo 11.Follow 12.Dead Souls
1.Intro 2.Teacher, Teacher! 3.Sit Stay Roll Over 4.Ape 5.Judgement (& Punishment) 6.I Speak Astronomy 7.Who Is Gonna Be the One 8.Noah (Live) [Explicit] 9.Retrospection 10.Perennial 11.On The Top) 12.Pit of Consciousness 13.Home Back 14.Words of Wisdom 15.Pisces 16.Captain Clock 17.Outro
1.Akkeri 2.Drýsill 3.Rökkur 4.Her Fall from Grace 5.Dionysus 6.Til Moldar 7.Alda Syndanna 8.Ör 9.Úlfur
1.Intro 2.Teacher, Teacher! 3.Sit Stay Roll Over 4.Ape 5.Judgement 6.I Speak Astronomy 7.Who Is Gonna Be the One 8.Noah 9.Retrospection 10.Perennial 11.On The Top 12.Pit of Consciousness 13.Home Back 14.Words of Wisdom 15.Pisces 16.Captain Clock 17.Outro
1.Macabre Cabaret 2.A Secret Kiss 3.A Purse of Gold and Stars 4.Orchestral Shores (Buiksloterkerk Cathedral Mix)
Kołobrzeg, lato 2018 roku. Mieszkańcy kamienicy w uzdrowiskowej części miasta tworzą małą, lokalną społeczność. Wojciech, starszy nauczyciel, gości na wakacjach ukochaną wnuczkę, Lidkę. Po sąsiedzku mieszkają Julia i Mateusz – rodzice malutkiego Felka, oraz Beata i Andrzej – małżeństwo przechodzące kryzys. Ich pogrążony w nieszczęśliwej miłości syn Darek jest niespełnionym pisarzem pracującym w muzeum historycznym. U dozorczyni Danuty na przepustce z więzienia przebywa syn Janek. Sąsiedzi codziennie się mijają, rozmyślają o sobie i oceniają nawzajem. Pozostają jednak uwięzieni we własnych wyobrażeniach. Spotykają się i rozmawiają, ale prawie wszyscy są samotni. Każdy skrywa jakieś tajemnice, czegoś się wstydzi, coś kombinuje, za czymś tęskni. Czytelnik zagłębia się w myśli, motywy działań, namiętności i lęki bohaterów. Ich barwną różnorodność odzwierciedla język. Niekiedy wulgarny i dosadny, kiedy indziej ociera się o styl naukowy. Mniemania to powieść o samotności. Utwór błyskotliwy, wstrząsający i na pewno bardzo oryginalny.
Tu każdy kolor ma nieskończoną ilość odcieni. Zapraszamy do krainy pełnej kipiących emocji, namiętności i pasji, gdzie nic nie jest czarno-białe. Ludzie bywają tu jednocześnie dobrzy i źli, prawi i nikczemni, pewni siebie i niezdecydowani. Współczesna Warszawa i bohaterowie współcześni aż do szpiku kości: trzydziesto- i czterdziestolatkowie już z bagażem doświadczeń, a jednak wciąż w drodze ku szczęściu. Akcja powieści rozgrywa się w środowisku artystów: architektów, muzyków, rzeźbiarzy, ludzi o wrażliwych duszach, którzy szukają swojego miejsca na ziemi, próbując się realizować za pomocą sztuki. Budują własne światy, projektują szczęście, planują przyszłość i choć nie wszystko idzie po ich myśli – nie przestają gonić za marzeniami.
Pełne humoru i przygód wprowadzenie do mitów greckich: opowieść o chłopcu, który sprawdza na własnej skórze, jak to jest być bohaterem. Tim myśli, że jego kłopoty się skończyły. Kiedy jednak łapie stopa do starożytności, okazuje się, że łatwo tam utknąć. Na drodze staje mu armia pawi i pewien zapatrzony w lusterko superbohater. Potrzebna będzie pomoc przyjaciół!
Pełne humoru i przygód wprowadzenie do mitów greckich: opowieść o chłopcu, który sprawdza na własnej skórze, jak to jest być bohaterem. Kiedy Tim stłukł antyczną wazę swojej mamy, był to tylko początek jego problemów. Wyzwolony z wazy superbohater – Herkules – może mu napytać biedy. Chce pomóc chłopcu, lecz jego wysiłki wywołują coraz większy zamęt. Trzeba go wysłać z powrotem do lamusa, zanim mama nie odeśle tam Tima.