To była zwykła, kochająca się rodzina. On ciężko pracował, ona zajmowała się dziećmi. „Co się stało, że zabił?” – krzyczały pierwsze strony gazet, a obok dramatycznych tytułów pojawiały się zdjęcia atrakcyjnej blondynki i młodego mężczyzny. Mężczyzny, który tuż po niedzielnym grillu zabił nożem sześć osób, w tym dwoje swoich dzieci i jedno przyjaciół. Zbrodnia, której dopuścił się Damian Rzeszowski w piękne niedzielne popołudnie przy zacisznej ulicy Victoria Crescent, zelektryzowała nie tylko brytyjską wyspę Jersey, ale też całe Zjednoczone Królestwo. I przyznać trzeba, że nie poprawiła wizerunku polskiego emigranta. Ewa Winnicka i Dionisios Sturis w Głosach próbują odpowiedzieć na to dręczące pytanie: co się stało, że zabił? Przemierzają brytyjski raj podatkowy, wyspę Jersey, na którą w poszukiwaniu lepszego życia przeprowadziła się rodzina Rzeszowskich. Rozmawiają z policjantami, znajomymi, przyjaciółmi, skrupulatnie śledzą przebieg rozprawy sądowej i przejmująco odmalowują postać zabójcy. Przede wszystkim jednak odczarowują mit emigrantów jako królów życia, pokazując to, o czym zazwyczaj się nie mówi. Cenę, jaką płaci większość wyjeżdżających: poczucie wyobcowania, egzystencję na granicy biedy, stres, choroby psychiczne, przemoc.
To pierwsza na polskim rynku rzetelna biografia sensu stricto Józefa Czapskiego, napisana przez zafascynowanego nim Amerykanina (w 2007 r. Zeszyty Literackie wydały „Portet Józefa Czapskiego” Wojciecha Karpińskiego). Józef Czapski – żołnierz, postać publiczna, świadek historii, pamiętnikarz, pisarz i malarz. Jego życie objęło niemal cały wiek dwudziesty. W czasie Rewolucji był studentem w Petersburgu, w szalonych latach dwudziestych – malarzem w Paryżu. Jako polski oficer rezerwy wróciwszy do ojczyzny walczył z Niemcami na początku II wojny światowej, przez Sowietów został wzięty do niewoli i cudem ocalał z masakry tysięcy jego towarzyszy broni. Potem nie wrócił do Polski, pracował w powojennym Paryżu, zdając relacje z tragicznego położenia swojego kraju niszczonego przez totalitarny ustrój. Wydane tuż po wojnie, choć mniej znane, wspomnienia Czapskiego z sowieckiego obozu Na nieludzkiej ziemi, wyprzedzają Archipelag Gułag Sołżenicyna o ćwierć wieku. Czapski narzucił sobie również ścisłą dyscyplinę jako malarz – twórczość ta nadawała sens jego życiu i przez dziesięciolecia zajmował się nią codziennie. Ze wstępu autora: „Mój pierwszy kontakt z życiem i twórczością Józefa Czapskiego nastąpił całkowicie niespodziewanie. Do pewnego czerwcowego dnia nigdy o nim nie słyszałem, a nazajutrz byłem nim zafascynowany. Dzięki wspaniałomyślnemu odruchowi starego znajomego, który lubi zaspokajać mój apetyt na krytyczne myślenie, pewnego ranka otrzymałem pocztą z Paryża niewielką francuską książkę na temat Marcela Prousta. Nazwisko autora, Józefa Czapskiego, nie było mi znane. Nie bardzo pamiętam, co się stało po otwarciu paczki. Niczym stworzenie zagrzebujące się w swoim naturalnym siedlisku, opadłem na fotel i zacząłem ją od razu czytać. (…) Byłem wdzięczny za to nieoczekiwane pojawienie się książki Czapskiego w moim życiu. Następnego dnia wielokrotnie, niemal bezustannie myślałem o tym, co Czapski napisał o Prouście i jak to napisał. (…) Józef Czapski, postać na ogół nieznana czytelnikom i artystom anglojęzycznym, przeżył swoich dziewięćdziesiąt sześć lat w wielu życiowych rolach – jako żołnierz, postać publiczna, świadek historii, pamiętnikarz, eseista i malarz. Jego życie objęło niemal cały wiek dwudziesty. Mimo gorliwego zaangażowania w walkę z totalitaryzmem i pomoc innym Czapski uważał się przede wszystkim za malarza. Malowanie, jak dowie się czytelnik, nadawało sens jego życiu. (…) Według jednego z przyjaciół Czapskiego bardziej podziwiano go za charakter niż za twórczość malarską. Ci, który kupowali jego prace, robili to głównie z przyjaźni dla tego człowieka. Jego malarstwo pozostaje praktycznie nieznane. I tak jest nadal. Obrazów Czapskiego prawie nie ma w zbiorach publicznych, większość znajduje się w prywatnych kolekcjach w różnych miejscach Europy. Wiele dziesięcioleci temu obrazy Czapskiego zostały zakupione i oficjalne zarejestrowane w narodowych zbiorach w Polsce i Francji, ale ich tytuły pojawiają się jedynie z numerami inwentaryzacyjnymi przyporządkowanymi pracom przechowywanym w magazynach. Tylko nieliczne płótna są wystawiane publicznie. (…) Zapis w jego dzienniku ukazuje rezultaty kilkudniowej pracy poświęconej rysowaniu różnych kwiatów. Czapski, potrafiący wykraczać poza własne dostrzeżone niepowodzenia, odnotowuje zniechęcenie faktem, że zdołał uchwycić tylko odrobinę ich witalności. Kiedy rysujesz, czujesz każdą kreskę prowadzoną na papierze jako coś żyjącego, nieodwołalnego, i naraz rysunek zaczyna żyć. (…) Potem dwie – jedną kreską – notatki tulipanów wydały mi się nagle żywiej istniejące. Dlaczego? Bo je czułem podczas rysowania, czułem ten związek niezdarnego, niepewnego, zdeformowanego trochę rysunku, jakby między końcem mojego ołówka a mną nie było żadnej przerwy. Ja byłem na końcu ołówka. Mam nadzieję ożywić Czapskiego w sposób, w jaki opisuje rysowanie tych tulipanów. On i ja spotykamy się na końcu mojego ołówka”.
Wojciech Tochman powraca z nową reporterską opowieścią. Świat po ludobójstwie. Kambodża po Pol Pocie. Przez lata dręczyli i mordowali, swoi swoich, Khmerzy Khmerów. Ci, którym udało się przeżyć, zostali bez domów, bez bliskich, z traumą, chorobą, obłędem… Bywa, że ich niewola trwa od dziesięcioleci. Samotność, ciemność i pustka. Udaje się dotrzeć tylko do nielicznych i rozpocząć leczenie. Dokoła widać bogactwo, które karmi się biedą i strachem. Nieopodal stoją świątynie Angkoru, odwiedzane przez miliony turystów z całego świata… Wojciech Tochman, z chłodną precyzją i ujmującą wrażliwością, opowiada o ludziach, których odwaga została na zawsze złamana. O bólu, którego nie dało się ukoić. O lęku, który nie odszedł i wciąż sprzyja przemocy. O nieufności, która zabija wspólnotę. Także o bezradności wobec uczuć i wobec choroby. W książce Tochmana dzisiejsza Kambodża to lustro, w którym odbija się cały świat. „Na domowe więzienie skazani przez własne rodziny są ci chorzy, którzy kogoś zaatakowali, stale coś niszczyli, kradli sąsiadom. Strach przed agresją to powód uwięzienia. Niejedyny. Bo jest i drugi. Chodzi o kobiety. Niekoniecznie te groźne. Rodziny boją się, że chorej nie upilnują: odejdzie zbyt daleko od domu, zostanie zgwałcona. To raczej pewne – tak twierdzą i lekarka, i psycholog, i bliscy chorych. Bywa, że gwałt nie wydaje się rodzinom tak straszny, jak to, co z gwałtu może wynikać. Dziecko, mówią, wydane na świat przez zgwałconą obłąkaną, będzie rosło z piętnem. Więc, by naznaczonego dziecka uniknąć, lepiej chorą zatrzasnąć w klatce, skuć łańcuchem, zamknąć w chlewie” – fragment książki.
Cechy produktu: • nożyczki ze stali nierdzewnej, • zaokrąglone końce, • podziałka, • 13 cm, • wielkość: 13.0 cm, • dostępne w dwóch kolorach: niebieski i żółty, wysyłka koloru losowa.
Opowieść o ekscytujących dziejach dynastii Targaryenów. Trzysta lat przed wydarzeniami przedstawionymi w cyklu „Pieśni Lodu i Ognia”, na długo przed konfliktem, z powodu którego wszystkie wielkie rody Westeros zwróciły się przeciwko sobie, krainą władał niepodzielnie ród Targaryenów, ostatnich z żyjących smoczych lordów. Targaryenowie przeżyli Zagładę Valyrii i osiedlili się na Smoczej Skale. Ta książka opowiada dzieje ich legendarnej dynastii od Aegona Zdobywcy aż po krwawy Taniec Smoków, wojnę domową między Aegonem II a jego przyrodnią siostrą Rhaenyrą, walczącymi o tron swego ojca, która ogarnęła całe Westeros i omal nie doprowadziła do upadku dynastii Targaryenów. Opisuje też pokłosie tego konfliktu i wstąpienie na tron króla Aegona III, zwanego Zgubą Smoków. Co naprawdę wydarzyło się podczas Tańca Smoków? Dlaczego Rhaenyra uważała się za prawowitą królową? Jakie było pochodzenie trzech smoczych jaj, które dano w prezencie Daenerys? Dlaczego król Aegon III nienawidził smoków? To tylko niektóre z pasjonujących pytań, na które odpowiada ta szczegółowa kronika, spisana przez uczonego arcymaestera Gyldayna z Cytadeli. Ogień i krew będzie dla świata Westeros tym, czym jest Silmarillion dla Śródziemia.
Dawno, dawno temu mędrzec o imieniu Szaddaj zbudował dla dzieci piękną wioskę. Rozmawiał z nimi, śpiewał im i opowiadał ciekawe historie. Dał im wszystko, czego potrzebowały. Aby je chronić, Szaddaj własnymi rękoma kamień po kamieniu zbudował wokół wioski wielki mur. Zrobił to wszystko z jednego powodu – ponieważ je kochał. Pewnego dnia Paladyn – najbardziej ciekawskie dziecko – odkrywa na temat muru coś, co go niepokoi. Coś, co sprawia, że zaczyna powątpiewać w miłość Szaddaja. Czy Szaddaj mówi prawdę? Kiedy Paladyn pozna odpowiedź, zrozumie, jak bardzo jest kochany. Tak samo jak ty. Max Lucado jest autorem bestselerów, duchownym i ojcem trzech córek. Jego książki dla dzieci takie jak Opowiedz mi historię i Księga tajemnic zdobyły Złoty Medal ECPA, a Jesteś wyjątkowy sprzedało się w prawie 3 milionach egzemplarzy.
Uwolnij się od toksycznych emocji, zazdrości i poczucia winy! Kiedy oceniasz kogoś, zapewniasz sobie szybką dawkę poczucia racji i bycia lepszą od innych. Skutkiem ubocznym jest tłumione poczucie winy i wstyd, które są główną przyczyną wszelkich blokad psychicznych, niedowartościowania i poczucia osamotnienia. Dzięki tej książce poznasz proces sześciu kroków uwalniania się od osądów, co powoli Ci: • pozbyć się drobnych uraz wobec innych; • zastąpić tendencję do atakowania współczuciem; • naprawić swój kontakt z otoczeniem; • wybaczyć sobie błędy popełnione w przeszłości; • poczuć się lepiej ze sobą i osiągnąć emocjonalny spokój. Przejdź proces detoksu emocjonalnego, uwolnij się od swoich wewnętrznych blokad i ciesz się wspaniałym, pełnym pozytywnej energii życiem! Gabrielle Bernstein to bestsellerowa autorka „The New York Times” i twórczyni kultowego poradnika Radykalna ścieżka cudów. Oprah Winfrey okrzyknęła Gabby „światopoglądową liderką kolejnego pokolenia”. Natomiast „The New York Times” określił ją „nowym wzorem do naśladowania”. Gabby prowadzi specjalistyczne kursy dotyczące cudów, które pozwalają uczestnikom oddać się w pełni duchowej ścieżce. Pomaga ludziom obudzić samoświadomość i odnaleźć cel w życiu.
Autor książki w ośmiu zawartych w Pragnieniu Królestwa artykułach wykazuje, że Cieszkowski i Bierdiajew reprezentowali dwa istotnie różne oblicza mesjanizmu – podczas gdy dla pierwszego z nich charakterystyczny był mesjanizm, który stawia sobie doczesne cele i jest pełen wiary w możliwość ich zrealizowania, to cele, które wyznacza Bierdiajew, transcendują rzeczywistość doczesną i w tym znaczeniu jego mesjanizm ma charakter eschatologiczny, wyczekuje końca i patrzy na historię z perspektywy jej transcendentnego kresu, nie zaś – wewnątrz światowego spełnienia. Autor równocześnie wyraża przekonanie, że nie można żadnego z tych istotnie różnych stanowisk wyłączyć z tradycji mesjanistycznej, i dlatego mesjanizm da się scharakteryzować być może jedynie jako pewną postawę – jako tytułowe pragnienie Królestwa. W zakończeniu książki Herbich stara się pokazać, że różnica między tymi dwoma stanowiskami znajduje swoje odzwierciedlenie także we współczesnych polskich debatach na temat rozumienia mesjanizmu. „Współcześni Polacy nie rozumieją, czym był mesjanizm. A ponieważ go nie rozumieją – ponieważ go lekceważą, a czasem nawet nim gardzą – wobec tego nie znają i nie rozumieją samych siebie. Książka Tomasza Herbicha prowadzi nas w głąb polskiej duszy, pokazując nam nasze miejsce w geografii duchowej narodów słowiańskich”. – prof. Wawrzyniec Rymkiewicz „Pragnienie Królestwa jest obiektywną prezentacją historyczną ważnego fragmentu dziejów mesjanizmu (w dwu jego charakterystycznych odmianach), a zarazem dobitnym i liczącym się głosem w żywej światopoglądowej debacie toczącej się dzisiaj w Polsce. Czytelnik książki otrzymuje porcję rzetelnej wiedzy o twórczości dwu wybitnych myślicieli - Augusta Cieszkowskiego (1814-1894), polskiego filozofa doby romantyzmu, i znanego przedstawiciela rosyjskiego renesansu religijno-filozoficznego, Mikołaja Bierdiajewa (1874-1948) - a zarazem zostaje wprowadzony w samo centrum „walki o światopogląd” prowadzonej aktualnie przez polskich neomesjanistów”. – prof. Stanisław Pieróg Tomasz Herbich (ur. 1988) – absolwent teologii, filozofii i politologii, doktorant w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, stały współpracownik Teologii Politycznej. Specjalizuje się w historii filozofii polskiej i rosyjskiej oraz w teologii biblijnej. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych i licznych tekstów popularnonaukowych. W 2017 roku otrzymał Stypendium Cieszkowskiego na realizację projektu badawczego „Filozofia polskiego romantyzmu i rosyjski renesans religijno-filozoficzny w perspektywie porównawczej”.
Siostrzana miłość, siła wyobraźni, dziewczęca odwaga i walka o niezależność... Jessie Burton, autorka światowych bestsellerów: Miniaturzystka oraz Muza, powraca z zachwycającą i przepięknie ilustrowaną baśnią dla tych, w których drzemie dziecko. Dla dwunastu córek króla Alberta śmierć królowej Laurelii oznacza nie tylko utratę matki. Decyzją ojca dziewczęta zostają objęte ścisłą ochroną. Odbiera się im ukochane lekcje, przedmioty, i – co najważniejsze – osobistą wolność. Jednakże siostry, zwłaszcza najstarsza z nich, księżniczka Frida, nie zgadzają się na taki los. Jest coś, co nadal posiadają i czego ojciec nie może im odebrać: siła wyobraźni. Mogąc polegać wyłącznie na własnej pomysłowości, królewny podejmują walkę o życie na swoich warunkach. Marzycielki są bajką przekorną – zapomnijcie o księciu, który przybędzie na ratunek i zdobędzie królestwo! – za to pełną odważnych, zaradnych i imponująco sprytnych młodych kobiet. Spodoba się najmłodszym i tym nieco starszym, którzy z na pozór dziecięcej opowieści potrafią wyczytać niejedną dorosłą prawdę. *** „Jest tu pięknie poprowadzona, wirująca przygoda, pełna mrocznego blasku dorastania. „Marzycielki” to budząca grozę bajka dla pokolenia zbuntowanych dziewczyn i chłopaków”. – Kiran Millwood Hargrave, autorka powieści Dziewczynka z atramentu i gwiazd (premiera w WL 3 kwietnia 2019) „Bajka o znajdowaniu w sobie wewnętrznej lwicy. Ta błyskotliwa reinterpretacja Stańcowanych pantofelkówbraci Grimm podważa założenia gatunku. Bezbarwne, skromne, reprezentujące „słabą płeć” królewny odeszły w niepamięć, na scenę wkraczają za to przebojowe dziewczyny, które torują sobie drogę do lepszego życia...” – „The Literary Curriculum” „Jessie Burton nadaje tradycyjnej bajce nową osobowość, z kolei pełne egzotyki ilustracje Angeli Barrett wydobywają wizualne bogactwo jej malarskich opisów zaczarowanego podziemnego świata królewien”. „– The Irish Times” „Feministyczna reinterpretacja baśni braci Grimm”. – „The Guardian”
Zimą tylko pozornie nic się nie dzieje. Bernd Heinrich zabiera czytelnika do świata zasypanego śniegiem, skutego mrozem i… tętniącego życiem Człowiek, będąc w gruncie rzeczy bezbronny wobec zimna, włożył mnóstwo wysiłku w znalezienie sposobów przeżycia w skrajnych warunkach atmosferycznych. Nauczyliśmy się tak budować domy, tak szyć ubrania, tak się odżywiać, by chronić się przed niskimi temperaturami. A mysikrólik? Ptaszek wielkości kciuka potrafi przetrwać kilkunastostopniowe mrozy, nastroszywszy piórka i odpowiednio spożytkowując energię. Podobnie radzą sobie inne stworzenia: zmiana ubarwienia, hibernacja, zwiększanie masy ciała, specjalna budowa kończyn czy dzioba, ocieplone schronienia, gromadzenie zapasów – każdy gatunek znalazł swój sposób na przetrwanie najmroźniejszych miesięcy. Ptaki mają pióra puchowe, ssaki futro, które chroni je przed zimnem. Liczne zwierzęta, takie jak bobry, niedźwiedzie i niektóre owady, budują gniazda i nory, które uzupełniają lub zastępują bezpośrednie okrycie ciała. A niektóre, jak niezwykły susłogon arktyczny, zamarzają, żeby nie zginąć.
W skrócie uczenie maszynowe polega na wyodrębnianiu informacji z surowych danych i budowie modelu, który służy do przetwarzania kolejnych surowych danych. Technologia ta od kilku lat intensywnie się rozwija, a w miarę wzrostu jej możliwości rosną również zainteresowanie i oczekiwania architektów i użytkowników. Niektórzy widzą w głębokim uczeniu poważne zagrożenie, jednak obietnice, jakie daje ten rodzaj sztucznej inteligencji, są fascynujące. Narzędzia służące do programowania uczenia maszynowego, takie jak zaimplementowana w Pythonie biblioteka Keras, są dostępne dla każdego, kto chce wykorzystać tę technologię do własnych celów. Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem po uczeniu głębokim. Znalazły się tu dokładne informacje o istocie uczenia głębokiego, o jego zastosowaniach i ograniczeniach. Wyjaśniono zasady rozwiązywania typowych problemów uczenia maszynowego. Pokazano, jak korzystać z pakietu Keras przy implementacji rozpoznawania obrazu, przetwarzania języka naturalnego, klasyfikacji obrazów, przewidywania danych szeregu czasowego, analizy sentymentu, generowania tekstu i obrazu. Nawet dość skomplikowane zagadnienia, włączając w to koncepcje i dobre praktyki, zostały wyjaśnione w sposób bardzo przystępny i zrozumiały, tak aby umożliwić samodzielne stosowanie technik uczenia głębokiego w kolejnych projektach. W tej książce między innymi: • kontekst i ogólne koncepcje sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i uczenia głębokiego, • sieci neuronowe i pakiet Keras, • typowe sposoby pracy nad projektami uczenia głębokiego, • rozbudowane modele uczenia głębokiego oraz modele generatywne, • perspektywy i ograniczenia technologii.
Birobidżan miał być dowodem na to, że rewolucyjna energia dotrze do najodleglejszych zakątków radzieckiego państwa. Że ex nihilo powstanie nowe żydowskie życie i żydowski socjalistyczny człowiek. Ambitny projekt wymagał jednak walki z naturą, planowania i uporu. Ale przede wszystkim ludzi: personelu zarządzającego, administracji, budowniczych. Ci, którzy chcieli wziąć udział w tym wielkim przedsięwzięciu, uciekali przed głodem, nędzą, brakiem perspektyw, antysemityzmem, opresją. Gonili marzenia o normalności. Chcieli mieć pracę i nadzieję. Droga do Birobidżanu, stolicy Żydowskiego Obwodu Autonomicznego, była jednak bardzo daleka, a podróż okazała się pierwszym wyzwaniem dla tych, którzy uwierzyli w sens budowy żydowskiej autonomii. Potem było jeszcze trudniej. Osadnicy walczyli zarówno z niedającą się poskromić naturą i przeciwnościami losu, jak i z nowym porządkiem gospodarczym i ideologicznym. W opowieściach tych, którzy do Birobidżanu dotarli, nie ma mitu żydowskiej ojczyzny, słychać za to gorycz przegranej. Birobidżan. Ziemia, na której mieliśmy być szczęśliwi to historia Żydowskiego Obwodu Autonomicznego od jego powstania i kolonizacji pod koniec lat dwudziestych XX wieku, przez kolejne fale stalinowskich represji, chaos pierestrojki, po niepewność czasów współczesnych. Dziś żydowskość jest w Birobidżanie „marką”. W tamtejszej filharmonii restaurację „w żydowskim stylu” otworzył Chińczyk. Na pamiątkę można sobie przywieźć talerzyk z menorą albo figurkę Żyda. Wyprodukowane w Chinach.
Niezwykłe studium choroby. Jego autorka postawiła na to, co zmysłowe, a nie to, co metafizyczne; na przyjemność, a nie cierpienie; zrozumienie, a nie nadzieję. Szukała języka, którym dałoby się opisać doświadczenie świadomej konfrontacji ze śmiercią. Zachowała podmiotowość tam, gdzie często jesteśmy z niej brutalnie odzierani. „Kiedy się dowiedziała, miała trzydzieści trzy lata. Trzydzieści trzy lata to jest czas na bujność, na głód świata, na strumień życia, nie na bycie mędrcem – zapisała. – Jeszcze nie teraz. Wielkość projektu ŻYCIE przerasta mnie. Widzę jego początek, koniec i to, co jest teraz. Czuję, że jest to czymś więcej niż ja, ale przecież to tylko ja. I nic beze mnie nie będzie”. Mięcho to niezwykły zapis stanu – różnych, zmieniających się stanów – ducha i ciała z kilkunastu ostatnich miesięcy jej życia. Miała odwagę przeżyć je tak, jak chciała. Szukała treści, sensu, szła swoją drogą, nie oglądając się na społeczne normy i oczekiwania zdrowych. Badała granice swojej wytrzymałości, zastanawiała się nad związkami między umieraniem a przyjemnością. Przeprowadziła też dwie rozmowy – z onkolożką, którą nazywała ontolożką, i psycholożką. Zostawiła książkę, której nie da się ująć w sztywne ramy gatunków. Książkę, która porusza i którą trzeba przemyśleć.
Mniej rzeczy w domu, więcej luzu w życiu – inspirująca historia pewnego eksperymentu To nie jest kolejna książka o tym, jak żyć w duchu minimalizmu – to prawdziwa historia, która pokazuje, jak piękne jest życie bez rzeczy, których nie potrzebujesz. Cait Flanders szukała ucieczki od codziennych problemów, nagradzając się kolejnymi zakupami. Kupowała pod wpływem impulsu, myśląc, że dzięki nowym rzeczom poczuje się spełniona. Gdy zauważyła, że szczęście nie nadchodzi, a rośnie tylko dług, powiedziała sobie „dość” i zdecydowała się wstrzymać od zakupów aż przez rok. Królowa oszczędzania to zapis doświadczeń Cait z dwunastu miesięcy niezwykłego eksperymentu. W tym czasie ograniczyła do minimum niezbędne zakupy, pozbyła się siedemdziesięciu procent rzeczy ze swojego mieszkania, odkryła zalety ruchu zero-waste i nauczyła się naprawiać przedmioty, zamiast je wyrzucać. Wkrótce odkryła, że im mniej kupuje, tym bardziej jest szczęśliwa. Dzięki tej książce ty także możesz poznać praktyczne sposoby na oszczędzanie i przekonać się, co tak naprawdę jest dla ciebie w życiu najważniejsze.
Debiut duetu autorów, którego powieści podbiły serca czytelników! Pół miliona sprzedanych egzemplarzy! Jedenastoletnia Giulia, jedyna córka kapelmistrza Fassiego z Saletto, wychowywała się wśród anielskich głosów chłopięcego chóru prowadzonego przez ojca. Śpiew jest dla niej tak naturalny, jak oddech, ale włoski Kościół epoki renesansu coraz bardziej ogranicza prawa kobiet, nie zezwalając im nawet na głośną modlitwę. Pobożny lud widzi w śpiewających damach tylko grzesznice. Gdy solista chóru ojca niespodziewanie rozpoczyna mutację, wykonanie najnowszej mszy mistrza Giovanniego da Palestriny przed znamienitymi gośćmi staje pod znakiem zapytania. By uniknąć kompromitacji, Fassi przebiera córkę za chłopca i każe jej zastąpić śpiewaka. Występ okazuje się tak ogromnym sukcesem, że pada propozycja wykastrowania wspaniałego solisty i zachowania jego pięknego głosu… Giulia wraz z ojcem muszą uciekać z miasta, by uniknąć straszliwej kary, ale wiedziony marzeniami o sławie i bogactwie kapelmistrz postanawia kontynuować maskaradę i latami obwozi córkę po kraju, zmuszając ją, by udawała młodego kastrata. Dziewczyna zaczyna występować na dworach włoskich możnych, ale gdy wśród słuchaczy dostrzega niezwykle przystojnego mężczyznę, przyjęta rola staje się dla niej przekleństwem… Porywająca, pełna emocji historia o kobiecej sile i wyzwalającym pięknie muzyki.
Scala jest językiem programowania ogólnego przeznaczenia, który łączy cechy języków funkcyjnych i obiektowych. Jego twórcy postawili sobie za cel skalowalność napisanych w nim aplikacji - stąd wzięła się nazwa Scala. Scala jest oparta na wirtualnej maszynie Javy, umożliwia programowanie funkcyjne i oferuje bogaty wybór typów. Dzięki tym cechom można tworzyć kod mniej podatny na występowanie błędów w trakcie działania programu. Po uzyskaniu pewnej biegłości w kodowaniu praca z tym językiem staje się prawdziwą przyjemnością, nawet podczas tworzenia frameworków czy bibliotek. Ten przystępny podręcznik przeznaczono dla programistów, którzy chcą poznać język Scala, aby wykorzystywać go do pisania współbieżnych, skalowalnych i reaktywnych aplikacji. Przedstawiono tu podstawy niezbędne do rozpoczęcia kodowania w Scali: składnię języka, podstawowe typy danych, literały czy zmienne. Następnie omówiono struktury danych w Scali i sposoby korzystania z funkcji wyższego rzędu. Zaprezentowano również takie koncepcje jak dopasowanie wzorca, klasy przypadku oraz zagadnienia związane z programowaniem funkcyjnym i programowaniem zorientowanym obiektowo. Opisano techniki programowania asynchronicznego i reaktywnego. Znalazło się tu także obszerne wprowadzenie do frameworka Akka. W tej książce między innymi: - paradygmaty programowania a korzystanie ze Scali, - kolekcje modyfikowalne i niemodyfikowalne, - koncepcja domniemania i praca z wyjątkami, - programowanie równoległe, asynchroniczne i reaktywne, - programowanie sterowane testami w Scali.
Królestwo Mustangu, niegdyś część Wielkiego Tybetu, długo pozostawało niedostępne dla obcych. Docierali tam jedynie pielgrzymi i kupcy prowadzący obładowane solą karawany. Przez stulecia historia królestwa toczyła się niespiesznie. Magdalena Gołębiowska trafia do tej ukrytej za granią ośmiotysięcznych szczytów krainy w XXI wieku. Daje się uwieść urokowi starych wiosek, ich mieszkańców i mistycznemu pięknu surowego krajobrazu. Rozmawia z księżniczką należącą do rodziny od wieków rządzącej Mustangiem, z dawnymi powstańcami, walczącymi o niepodległość Tybetu, z włoskim konserwatorem sztuki, który za pieniądze amerykańskich filantropów ratuje podupadające buddyjskie świątynie. Patrzy, jak nieskażona przyroda ginie pod kołami chińskich ciężarówek. A usłyszane historie i zobaczone obrazy układają się w opowieść o tym, co dzieje się, gdy zatrzymany czas nagle zaczyna przyspieszać.
Wzruszająca, tajemnicza, a także pełna humoru historia ponadczasowej miłości o niezapomnianym zakończeniu. Innowacyjna powieść, w której autor próbuje zgłębić pamięć uczuć. Hope, Josh i Luke, studenci neurobiologii, tworzą nierozłączne trio, które łączy bezwarunkowa przyjaźń i pewna genialna idea. Kiedy Hope staje przed zbliżającą się nieuchronnie śmiercią, przyjaciele decydują się na zbadanie niemożliwego i na wprowadzenie w życie niewiarygodnego planu – postanawiają zabawić się w alchemików życia. Gdzie znajduje się nasza świadomość? Czy można ją przenieść i przechować? W pogoni za odpowiedziami na te pytania przyjaciele rozpoczynają szaleńczy wyścig ze śmiercią, od tajnych laboratoriów Uniwersytetu Bostońskiego po zagubioną na krańcu wyspy latarnię morską. Niezwykła historia miłości, poruszająca i pełna humoru, godna Juliusza Verne'a. – France Info To najbardziej wzruszająca historia Marca Levy'ego; współczesna wersja „Śpiącej królewny”. Autor wywrócił swój horyzont do góry nogami, a ja to samo zrobiłem ze swoim sercem. Cudowna lektura. – L'Univers Détente
Doskonały debiut literacki autora Krótkiej historii siedmiu zabójstw, wyróżnionej Nagrodą Bookera. Obrazoburczy i poetycki zarazem. Pociągający i odpychający. Tylko Marlon James potrafi tak igrać z uczuciami czytelników. Pierwsza powieść w literackiej karierze Jamajczyka to książka niezwykła, ukazująca z empatią i brutalną szczerością rodzimą wyspę pisarza i mentalność jej mieszkańców. To także wstrząsająca wiwisekcja religijnej sekty. Jest rok 1957. Niewielka wioska Gibbeah to zapomniane przez cywilizację miejsce, pokryte kurzem, pamiętające jeszcze czasy plantacji, ale obecnie pogrążone w biedzie. Mentalnym przywódcą miejscowej społeczności jest pastor Hector Blight, który bardziej niż wiernych kocha beczułki z rumem. Pewnego dnia nad Gibbeah zaczynają krążyć złowieszcze czarne sępy. Wpadają do kościoła, rozbijając okna. W ślad za ptakami w wiosce pojawia się człowiek, który nazywa siebie Apostołem Yorkiem. Przejmuje kościół i pod sztandarem „ducha odnowy” wprowadza nowe zasady. Wokół Apostoła zaczynają gromadzić się ludzie, którzy chcą mu pomóc sprowadzić pozostałych mieszkańców na bogobojną ścieżkę. Pastor Blight nie ma wyjścia, musi odstawić rum i odzyskać zaufanie wiernych. Który z duchowych przywódców wygra tę biblijną potyczkę o rząd dusz? „Najlepszy i najważniejszy debiut, jaki miałam okazję przeczytać. Pisarstwo Jamesa przywodzi na myśl wczesne powieści Toni Morrison, a także książki Jessiki Hagedorn i Gabriela Garcii Márqueza”. – Kaylie Jones, amerykańska pisarka
Barwna fabuła, wielkie namiętności i polityczne intrygi w scenerii fascynującej bliskowschodniej Aleksandrii Balthazar, tytułowy bohater drugiej odsłony Kwartetu aleksandryjskiego, opisuje kulisy wydarzeń znanych z pierwszego tomu, Justyny, korygując niektóre fakty i przeinaczenia w opowieści Irlandczyka Darleya. Dzięki nowemu spojrzeniu skomplikowane relacje uczuciowe i erotyczne, jakie łączą bohaterów podczas ich pobytu w magicznym mieście na styku Wschodu i Zachodu, mieście pięciu ras i kilkunastu wyznań – w Aleksandrii, jawią się w zupełnie nowym świetle. Justyna jest dziwną i namiętną Żydówką, Melissa – tancerką, Nessim – koptyjskim finansistą i mężem Justyny, Darley natomiast jej kochankiem, bezgranicznie zafascynowanym roztaczaną przez nią aurą femme fatale. Hipnotyczna gra miłości, perwersji i zazdrości w zmysłowej scenerii skazanego na zagładę wielokulturowego świata nabiera nowych znaczeń, a każdy z bohaterów pod maską gry pozorów ukazuje kawałek prawdziwej tożsamości. „Durrell był mistrzem w tworzeniu i utrzymywaniu napięcia... Już od pierwszej strony byłem nim zafascynowany”. – Wilbur Smith, autor Boga Nilu „Nie może być żadnych wątpliwości co do osiągnięć literackich Durrella”. – George Steiner, autor Gramatyki tworzenia
Na szczęście nigdy nie jest za późno! Wzruszająca opowieść o dojrzałej miłości i nadziei zekranizowana przez Netflix Addie i Louis to samotni, owdowiali siedemdziesięciolatkowie, mieszkający w niewielkim miasteczku. On ma córkę, ona syna i wnuka. Ma także dom, a w nim duże łóżko, w którym co noc kładzie się sama. A przecież noce są najgorsze… Pewnego razu postanawiają spędzać je wspólnie. Nie chodzi im o seks, ani nawet romans. Chodzi o doskwierającą samotność. Wieść o tym dziwnym związku szybko rozchodzi się po okolicy. Jak zareagują najbliżsi? Nasze dusze nocą to przepiękna i wzruszająca historia, która dzięki swej prostocie nabiera niemal symbolicznego wymiaru. Kameralna opowieść o lęku przed samotnością, starością i śmiercią, którą w brawurowy sposób odegrali Jane Fonda oraz Robert Redford w ekranizacji Netflixa. Kent Haruf, wielokrotnie nagradzany amerykański pisarz zmarł tuż po napisaniu powieści, nie doczekał ani doskonałego przyjęcia książki, ani jej ekranizacji. Prawa sprzedane do kilkunastu krajów oraz ogromna popularność filmu świadczą o uniwersalności i ponadczasowości poruszanego tematu. „To porządna, satysfakcjonująca książka, obdarzona bardzo rzadką cechą: istnieje wiele powieści o dążeniu do szczęścia, ale ta jedna po prostu owym szczęściem, obecnością szczęścia, emanuje”. – Ursula K. Le Guin Kent Haruf (1943–2014) ceniony i nagradzany amerykański pisarz. Zadebiutował w wieku 41 lat. Akcja wszystkich jego powieści toczy się w fikcyjnym miasteczku Holt w północnym Kolorado. Był nominowany do wielu nagród, a w 2009 otrzymał John Dos Passos Prize for Literature. Autor zmarł tuż po ukończeniu Naszych dusz nocą.
Oszołamiająca podróż do sedna nowoczesnej polityki. – El Sur Gdzie leży granica lojalności? Román Sabaté, młody chłopak z argentyńskiej prowincji, przeprowadza się do Buenos Aires i rozpaczliwie poszukuje pracy. Przypadek sprawia, że zostaje przyjęty na stanowisko osobistego sekretarza pewnego obiecującego polityka. Prawdziwe motywacje jego pracodawcy są jednak znacznie bardziej perfidne, niż mogłoby się wydawać. Konflikt między Románem a Fernando Rovirą, jego przełożonym, staje się osią powieści, która bezlitośnie obnaża mechanizmy tak zwanej „nowej polityki”, opierającej się na pragmatyzmie podszytym kłamstwem i niepohamowaną ambicją. Rovira twierdzi, że jest wrogiem starego układu, rzucającego kłody pod nogi wszystkim, którzy rzeczywiście pragną coś zmienić. Zamierza stworzyć nową, lepszą Argentynę, ale by stanąć na swoim, nie cofnie się przed niczym – nawet przed zbrodnią. Wstrząsająca powieść o kulisach świata, w którym wszystkie chwyty są dozwolone.
„Sztuka dobrego życia to książka dla każdego, kto poszukuje mądrego, ale nienachalnego przewodnika na drodze do lepszego zrozumienia siebie. Książka była bestsellerem w krajach niemieckojęzycznych – przez kilka tygodni numerem 1 na liście „Spiegla”. Czerpiąc z dorobku nauk społecznych, głównie psychologii i antropologii, Dobelli pokazuje różne – często nieoczywiste – sposoby na poprawienie samopoczucia, podwyższenia samooceny, wzmocnienia relacji z innymi ludźmi, traktowanie siebie i innych z większym szacunkiem i życzliwością. Książka napisana językiem prostym, zrozumiałym, pełnym dowcipnych porównań i odwołań. Już od czasów starożytnych, czyli od jakichś 2500 lat – choć przypuszczalnie znacznie dłużej – ludzie zastanawiają się, czym jest dobre życie. Jak powinno się żyć? Co sprawia, że życie jest dobre? Jaką rolę odgrywa przeznaczenie? Jaką rolę odgrywają pieniądze? Czy dobre życie to sprawa nastawienia, osobistej postawy, czy raczej osiągania konkretnych życiowych celów? Lepiej jest dążyć do szczęścia czy raczej omijać nieszczęścia? Każde pokolenie zadaje sobie te pytania. Niestety, odpowiedzi są przeważnie rozczarowujące. Dlaczego? Ponieważ ludzie cały czas szukają jakiejś jednej zasady, jednej normy, jednej reguły. Aprzecież Świętego Graala dobrego życia nie ma. Ostatnie dziesięciolecia przyniosły wwielu dziedzinach cichą rewolucję wmyśleniu. Wnauce, polityce, gospodarce, medycynie iwwielu innych obszarach ludzie zrozumieli, że świat jest zbyt skomplikowany, aby można go było opisać jedną wielką ideą czy kilkoma zasadami. Do jego zrozumienia potrzebujemy zestawu narzędzi wpostaci różnych sposobów myślenia. Dokładnie taki sam zestaw jest nam potrzebny wpraktycznym życiu”. Fragment ze wstępu autora Rolf Dobelli jest szwajcarskim publicystą, pisarzem i biznesmenem. Założył World.Minds – organizację skupiającą wybitne osobistości z dziedziny nauki, kultury i biznesu. Pisze powieści i książki niefabularne. Książki Die Kunst des klaren Denkes oraz Die Kunst des klugen Handelns trafiły na pierwsze miejsca list bestsellerów w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Korei Południowej, Indiach i Irlandii. Książki z cyklu „Sztuka…” zostały przetłumaczone na ponad 40 języków. To genialne, jak Rolf Dobelli potrafi przekształcać wyniki naukowe na działania praktyczne, by ludzie mogli odnosić większe sukcesy. prof. Robert B. Cialdini, autor światowych bestsellerów Wywieranie wpływu na ludzi oraz Perswazja Rolf Dobelli pisze wsposób klarowny, mądry iprzekonujący. Gerhard Schröder, były kanclerz Niemiec Rolf Dobelli posiada zdolność identyfikowania najlepszych pomysłów na świecie i takiego ich aranżowania, by całość była cenniejsza od poszczególnych części. Zrobił to w Sztuce jasnego myślenia. I robi to też teraz w Sztuce dobrego życia. prof. Jonathan Haidt, profesor New York University, autor The Righteous Mind – bestselleru „New York Timesa”
Jak wygrać życie pomoże Ci wyciągnąć wszystko, co najlepsze, z twoich nastoletnich lat. W poradniku znajdziesz: • Mnóstwo praktycznych wskazówek, jak radzić sobie z wyzwaniami, cieszyć się życiem i osiągnąć pełnię swojego potencjału. • Interesujące quizy, dzięki którym poznasz siebie lepiej. • Pomysły na proste działania, które wprowadzą do Twojej codzienności pozytywną energię. Wspomaganie mózgu, by szybciej przyswajał wiedzę, wyznaczanie sobie celów i ich realizowanie, dbanie o dobre samopoczucie fizyczne, podejmowanie świetnych decyzji dotyczących stylu życia i zrozumienie, w jaki sposób pracuje twój umysł… Jak wygrać życie dostarczy Ci przydatnych porad, jak się rozwijać, odnosić sukcesy i cieszyć się coraz większą kontrolą nad życiowym chaosem.
Świat w migawkach. Nowa książka jednego z mistrzów europejskiej literatury Nasza współczesność, jej wady i cnoty pod piórem włoskiego mistrza z Triestu. Przez 17 lat, od 1999 roku po 2016 Claudio Magris, wybitny prozaik, eseista, krytyk literacki i tłumacz, dokumentował codzienność, tworząc krótkie zapiski – migawki – odnośnie małych i dużych wydarzeń z życia publicznego i prywatnego, polityki, sztuki, podróży, własnych przeżyć, sposobów mówienia, ekspresji i zachowania. Z tych błyskotliwych tekstów, porównywalnych do najlepszych felietonów Umberta Eco, wyłania się mała komedia ludzka, fresk naszych nerwic i tików kreślony bez moralizowania, czasem z czułością, a czasem z ironią.
Drugi tom fenomenalnej serii „Mroczne światło” Jake dokonał zemsty, a jego sumienie ma kolejną złą duszę na koncie. Jednak, kiedy Jake odbiera życie, podsyca też mrok, ten najciemniejszy w swoim sercu. Abby jeszcze nigdy nie widziała jego prawdziwej natury, w której nie brakuje zła. Czy kobieta, która nadała jego życiu sens, przyjmie go do siebie z powrotem? Czy w końcu znajdą spokój i szczęście, którego tak naprawdę pragną? Być może mieliby szansę znaleźć odpowiedzi na te pytania, jednak ich małe szczęścia przyćmi wkrótce zupełnie inny rodzaj mroku, kiedy do ich drzwi zapuka policja i być może w końcu Jake będzie musiał zapłacić za to, co zrobił. A teraz weźcie głęboki oddech, ponieważ jeżeli przeczytaliście Mroczną miłość, z pewnością jesteście teraz na wielkim emocjonalnym rozdrożu. – Christine Wallflower & Dark Romance Junkie, Goodreads T.M. Frazier to bestsellerowa autorka „USA Today”, której sławę przyniosła seria „King”. Obecnie jej nazwisko znajduje się na liście 12 najwyżej ocenianych autorów literatury fiction (beletrystyka) na Goodreads.com tuż za J.K. Rowling. Autorka od dziecka chciała być pisarką, ale w wyniku różnych życiowych zawirowań praktycznie przez pierwsze 10 lat kariery zawodowej pracowała jako pośrednik nieruchomości. Dopiero później za namową męża zdecydowała, że chce w końcu pójść za głosem swojej pasji pisarskiej i efektem tego była jej debiutancka książka The Dark Light of Day (2013). Jej książka Preppy (seria „King”) znalazła się wśród finalistów Goodreads Choice Award 2016 Romance, czyli najlepszych książek roku wybieranych przez czytelników i recenzentów z całego świata. Autorka do dzisiaj ciągle szczypie się w ramię, żeby upewnić, się, że jej życie to nie sen.
Adobe Lightroom, ukochane narzędzie pracy fotografów, ma wielki potencjał i daje ogromne możliwości. Niekiedy jednak ich bogactwo sprawia, że trudno ruszyć z miejsca. Potrzebne w danej chwili funkcje są... no właśnie, nie wiadomo gdzie. Czas upływa, efektów brak, a przeszukiwanie kolejnych menu i podmenu wywołuje jedynie frustrację i zniechęcenie. Brzmi znajomo? Jeśli tak, to masz w ręku właściwą książkę - drugie, uzupełnione wydanie praktycznego poradnika dla artystów pracujących w Lightroomie. Od teraz będzie prościej: jeśli chcesz szybko rozwiązać konkretny problem, zaglądasz do odpowiedniego rozdziału, wyszukujesz interesujące Cię zagadnienie i stosujesz wskazane techniki. I to wszystko. Bez teoretyzowania, za to szybko, przystępnie i bardzo konkretnie dowiesz się, który przycisk kliknąć, którą opcję wybrać, a także w jakiej sytuacji należy to zrobić. Autor przyjął, że jednorazowo, aby rozwiązać problem, wystarczy spędzić z tą książką jakąś minutę. Po prostu: podczas pracy z Lightroomem miej ten poradnik w zasięgu ręki! W tej książce znajdziesz zwięzłe podpowiedzi dotyczące: - konfiguracji Lightrooma, importowania i porządkowania zdjęć, - edycji zdjęć, dokonywania miejscowych poprawek i retuszu, - przygotowywania pokazów slajdów i albumów, - tworzenia efektów specjalnych i pracy z wariantami zdjęć, - korzystania z Lightrooma na urządzeniach mobilnych, - ...i wiele innych.
Mijają lata, a bazy danych wciąż stanowią serce większości systemów informatycznych. Rozwój technologii sprawia jednak, że zaprojektowanie systemu baz danych, jego wdrożenie i administrowanie nim wymaga biegłości w wielu dziedzinach. Niezbędne są solidne podstawy modelowania i projektowania baz danych, umiejętność posłużenia się językami i modelami udostępnianymi przez systemy zarządzania bazami danych, a także znajomość technik implementacji samych systemów. Od profesjonalisty wymaga się także wiedzy o najnowszych technologiach, takich jak NoSQL i oczywiście big data. Ważnym uzupełnieniem tego szerokiego wachlarza jest też znajomość technologii powiązanych z systemami bazodanowymi. Ta książka jest siódmym, zaktualizowanym wydaniem klasycznego podręcznika do nauki baz danych. Jest to szczegółowa prezentacja najważniejszych aspektów systemów i aplikacji bazodanowych oraz powiązanych technologii. To znakomity podręcznik dla studentów i świetne kompendium dla praktyków. Sporo miejsca poświęcono w nim systemom rozproszonym oraz technologiom opartym na systemie Hadoop i modelu MapReduce. Nie zabrakło opisu takich zagadnień, jak model IR, wyszukiwanie z użyciem słów kluczowych, porównanie baz danych z modelem IR, modele wyszukiwania, ocena wyszukiwania i algorytmy rankingowe. Wykładowcom przyda się szereg ułatwiających pracę dydaktyczną diagramów, prezentacji i rysunków. W książce między innymi: - wprowadzenie do modeli, systemów i języków z obszaru baz danych; - model związków encji i programowanie baz danych; - bazy relacyjne, obiektowo-relacyjne, obiektowe i XML w bazach danych; - algorytmy przetwarzania zapytań i techniki optymalizacji; - bezpieczeństwo baz danych.
Aplikacje internetowe, które dobrze działają i ładnie wyglądają wyłącznie na ekranach komputerów osobistych, już jakiś czas temu zostały uznane za przestarzałe. Przejrzysty blog, piękna strona z portfolio czy ciekawy profil z galerią zdjęć w portalu społecznościowym muszą doskonale wyglądać na urządzeniach z ekranami o rozmaitych rozmiarach i proporcjach oraz różnej rozdzielczości. Wzrost liczby urządzeń wyposażanych w przeglądarki jest jednym z sygnałów, że internet się zmienia. Projekty responsywne są odpowiedzią na tego rodzaju zmiany. Projektant aplikacji, który ma ambicję podążać za wymogami współczesnego internetu, musi sprawnie realizować takie projekty. Ta książka jest szybkim i przystępnym przewodnikiem, dzięki któremu zdobędziesz wiedzę o sposobach włączania responsywności do procesu projektowania i budowania różnorodnych aplikacji. Opanujesz również dobre praktyki tworzenia stron WWW oraz ogólne zasady poprawnego programowania. Poszczególne przykłady bazują na powszechnie znanych technologiach i językach, takich jak HTML, CSS i JavaScript, a także na coraz popularniejszym frameworku Bootstrap. Prędko wykorzystasz obfitość zawartej tu wiedzy o wszelkich aspektach responsywności oraz o korzystaniu z Bootstrapa w projektach i programowaniu aplikacji WWW. Nauczysz się też dobierać frameworki najlepiej pasujące do specyfiki aktualnie tworzonego projektu. W efekcie Twoje strony staną się profesjonalne, kreatywne i prawdziwie responsywne. Dzięki tej książce: - dowiesz się, dlaczego obecnie strony powinny być tworzone jako responsywne, - nauczysz się personalizować frameworki i tworzyć szablony wielokrotnego użytku, - zaczniesz budować semantyczną strukturę strony z elementów HTML5, - nauczysz się określania osobowości strony za pomocą CSS3, - będziesz zawsze wybierać odpowiednie frameworki, - zaimplementujesz funkcje Bootstrapa na stronie.
Konsekwencje sekretnej gry kochanków mogą być zabójcze! Związek Verity i Mike’a nie należał do konwencjonalnych. Verity ukształtowała Mike’a, mężczyzna pozostawał pod jej przemożnym wpływem. Kochankowie upodobali sobie swoistą grę, która często kończyła się namiętnym seksem. To jednak już przeszłość. Verity planuje poślubić innego mężczyznę. Gdy Mike dostaje zaproszenie na ślub, traktuje je jak wstęp do kolejnej, bardziej wyrafinowanej rundy dawnej gry. Wierzy, że jeśli będzie bacznie obserwował ukochaną, dostrzeże wyczekany znak... Mroczny, silnie oddziałujący na emocje thriller psychologiczny, który pozostaje w pamięci jeszcze długo po lekturze!
Wirtualna rzeczywistość jest pod względem psychologicznym dużo potężniejszym narzędziem niż jakikolwiek inny środek przekazu. Być może już niedługo rozpowszechnienie VR doprowadzi do niezwykłej transformacji naszej egzystencji. Wirtualna rzeczywistość może dać dostęp do wrażeń, które trudno zapewnić albo są po prostu niemożliwe do przeżycia w prawdziwym świecie. Pozwala nam też zobaczyć otaczającą nas rzeczywistość z nowej perspektywy. Bezsprzecznie jest to jedna z największych szans naszej cywilizacji. Czy jednak jako społeczeństwo jesteśmy gotowi na zmiany, które VR przyniesie w miarę swojego rozwoju i upowszechnienia? Dzięki tej książce łatwiej zrozumiesz niezwykłą moc wirtualnej rzeczywistości. Znajdziesz tu fachowe wskazówki dotyczące korzystania z tego nowego narzędzia i opis zastosowań tej technologii. Dowiesz się, jak bardzo może wzbogacić nasze życie oraz że dzięki niej staniemy się skłonniejsi do lepszego traktowania innych i swojego środowiska. A ponieważ korzystanie z VR wiąże się z bardzo konkretnymi zagrożeniami, z których wielu sobie nawet nie uświadamiamy, przeanalizujesz zaskakująco wnikliwy przegląd zagrożeń i potencjału wirtualnej rzeczywistości, dowiesz się także, co jest najważniejsze podczas tworzenia materiałów VR. W efekcie zdobędziesz dobre rozeznanie w tym, co najprawdopodobniej czeka nas w bardzo niedalekiej przyszłości. W tej książce między innymi: - Jak działa VR i do czego może posłużyć, - Wpływ wirtualnej rzeczywistości na zdrowie, - Korzystanie z wirtualnej rzeczywistości przez dzieci, - VR a więzi społeczne, rozwój empatii i ekologia, - Kilka cennych uwag o tworzeniu cyfrowej rzeczywistości.
Jak stworzyć szczęśliwe miasto? Pewien nietypowy deweloper, a zarazem producent muzyczny, ma na to swój pomysł. Przed ludzkością stoją dziś wielkie wyzwania: ocieplenie klimatu, wyczerpywanie zasobów, zwiększające się nierówności ekonomiczne. W połowie XXI wieku na Ziemi będzie żyło prawie dziesięć miliardów ludzi, z czego osiemdziesiąt procent w miastach. Nic więc dziwnego, że to właśnie w miastach rozegra się batalia o przyszłość globu. Odwołując się do historii cywilizacji oraz dzisiejszej sytuacji wielu miast, a także przytaczając dziesiątki przykładów z całego świata, autor przedstawia tu swoją wizję idealnego, to znaczy doskonale zharmonizowanego, miasta. Opiera się ona na pięciu podstawowych założeniach, którymi są: spójność, cyrkularność, odporność, wspólnota, współczucie. Na ich podstawie Rose proponuje konkretne rozwiązania dotyczące między innymi infrastruktury, ekologii oraz budowania relacji społecznych. Dzieli się tu nie tylko rozległą wiedzą teoretyczną i doświadczeniami, ale też muzyczną pasją, która pomaga mu znajdować ciekawe analogie i trzymać rytm. Lektura obowiązkowa dla aktywistek i aktywistów ruchów miejskich, urbanistek, architektów, radnych, polityczek i polityków, dla świadomych mieszkanek i mieszkańców miast, a także dla tych, którzy chcieliby po prostu poznać wreszcie dobrego dewelopera. Jonathan F.P. Rose (ur. 1952) jest amerykańskim urbanistą, deweloperem znanym z budowania zrównoważonych ekologicznie i odpowiedzialnych społecznie osiedli, a także producentem muzycznym i filantropem. Założył m.in. Gramavision Records, wydając płyty takich artystów, jak: Taj Mahal, Kronos Quartet czy John Scofield.
C# jest nowoczesnym i elastycznym językiem programowania. Aby w pełni skorzystać z jego zalet, trzeba płynnie posługiwać się dostępnymi w nim strukturami danych i algorytmami, pozwalają one bowiem na efektywnie organizowanie danych i mają znaczący wpływ na wydajność aplikacji. Z punktu widzenia programisty kluczowe jest ich właściwe zaimplementowanie: wybór właściwej struktury danych i związanego z nią algorytmu stanowi o jakości tworzonego kodu. Na przykład w celu wykonywania wysokowydajnych operacji na zbiorach warto użyć zbioru haszowanego. Inne konstrukcje umożliwiają rozwiązywanie kolejnych problemów. Dzięki tej książce nauczysz się używania struktur danych i implementacji najważniejszych algorytmów w języku C#. Najpierw zapoznasz się z najprostszymi strukturami danych o swobodnym dostępie - z tablicami oraz listami. Wyjaśniono tu również działanie struktur danych o dostępie sekwencyjnym, opartych na stosach i kolejkach. Przedstawiono zastosowanie słowników, dzięki którym można mapować klucze na wartości i prowadzić szybkie wyszukiwanie. Przystępnie opisano korzystanie z najbardziej zaawansowanych konstrukcji, takich jak drzewo binarne, binarne drzewo poszukiwań, drzewo samorównoważące się i kopiec. W końcowej części książki znajdziesz ciekawą analizę stosowania grafów i związanych z nimi algorytmów, takich jak przeszukiwanie grafu, minimalne drzewo rozpinające, kolorowanie węzłów oraz znajdowanie najkrótszej ścieżki. Najciekawsze zagadnienia ujęte w książce: - różne typy danych w C#: wartościowe i referencyjne, - tablice i listy oraz algorytmy sortowania, - operacje na zbiorach oraz wbudowany typ HashSet, - struktury drzewiaste i kopce: binarne, dwumianowe oraz Fibonacciego, - algorytmy oparte na grafach, w tym algorytm Dijkstry.
C# jest nowoczesnym, lubianym i popularnym wśród programistów językiem ogólnego zastosowania. Jego sztandarową zaletą jest wszechstronność i elastyczność: może posłużyć do tworzenia serwisów internetowych, aplikacji biznesowych oraz gier. Oprogramowanie zbudowane w C# będzie poprawnie działać na tradycyjnych komputerach, serwerach, urządzeniach mobilnych, a także na specjalnych urządzeniach do gier. Tworzenie kodu C# w środowisku Visual Studio jest bardzo efektywnym, przyjemnym i motywującym sposobem pracy. Niemniej jednak, aby napisane w ten sposób aplikacje działały bezproblemowo przez długi czas, należy dobrze poznać reguły rządzące programowaniem. Ta książka jest przystępnie napisanym podręcznikiem dla początkujących programistów. Dokładne omówienie koncepcji programistycznych umożliwi zrozumienie zasad pisania kodu C#, działania środowiska .NET Framework czy koncepcji relacyjnych baz danych. Dzięki książce można bardzo szybko zacząć tworzyć atrakcyjne, oparte na zdarzeniach aplikacje zawierające graficzny interfejs użytkownika. Znalazło się tu znakomite wprowadzenie do programowania obiektowego. Wyjaśniono, w jaki sposób należy korzystać z klas dostarczonych wraz z .NET Framework. W zrozumiały sposób pokazano podstawy operacji wejścia-wyjścia, struktur kontrolnych, tablic, list i operacji na plikach, nie zabrakło także omówienia zagadnień dziedziczenia i polimorfizmu. Każde z prezentowanych zagadnień zostało zilustrowane zrozumiałymi i bardzo praktycznymi przykładami działającego kodu. W tej książce między innymi: - Solidne podstawy Visual C# i Visual Studio, - Przetwarzanie danych i sterowanie działaniem programu, - Tablice, listy i programowanie obiektowe, - Debugger w Visual Studio i analiza kodu aplikacji, - Bazy danych: podstawy i tworzenie baz w Visual Studio.
Anna Adamowicz nie ma najlepszego zdania o gatunku ludzkim, który bezmyślnie niszczy własną planetę, kolonizuje kosmos, krzywdzi inne istoty i dławi się własnym konsumpcjonizmem. Jej tom nie jest jednak pompatyczną i łatwą deklaracją: „Oskarżam!”, ale drobiazgową, rozpisaną na wiersze analizą procesów biologicznych, ekologicznych, społecznych i kulturowych, które mogą skazać ludzkość i świat na zagładę, ale mogą też stać się dla nas ocaleniem. „Poezja mnie zbawi” – głosi bliskie Adamowicz hasło, a jej własna twórczość potwierdza, że jest na to duża szansa.
Vargas jest jak dotąd najgorętszym nazwiskiem współczesnego kryminału. „The Guardian” Nieśmiała Valentine Vendermot w skromnej kwiecistej sukience przyjeżdża do Paryża, by inspektorowi Adamsbergowi przedstawić historię, która jednak nie mobilizuje paryskiej brygady do działania. Wzbudza natomiast ciekawość w Adamsbergu – inspektor bieżące dochodzenie przekazuje kolegom, sam zaś udaje się do Normandii, do miejscowości Ordebec, gdzie jak głosi miejscowa tradycja, na osławionej drodze zwanej chemin de Bonneval od stuleci pojawia się pan Hellequin ze swoim hufcem. A jego przybycie zawsze wieszczy śmierć… Korzystając ze wsparcia lokalnej żandarmerii, własnego syna i paru jeszcze osób, będzie starał się uchronić złych ludzi przed złym losem. Jak zawsze u Fred Vargas dygresje są co najmniej równie ważne jak śledztwo, dialogi mają swoje smaczki, a bohaterów zawsze warto bliżej poznać. „Le Figaro” Postaci Vargas zamieszkują świat, w którym ścierają się ze sobą rozsądek i mit, tworząc fascynującą opowieść. „Washington Post”
Ostatni tom doskonałej trylogii „Underworld USA”. Rok 1968. Walki rasowe, ideologiczne, chciwość, korupcja, niepohamowany fanatyzm wszelkiego gatunku. Gęsto od faktów, informacji, postaci historycznych i fikcyjnych,a wszystko spisane słynnym telegraficznym stylem. Można całkowicie zanurzyć się w realiach Ameryki Richarda Nixona. „Nieokiełznana i genialna, oszałamiająca i zabawna (…) z prawdziwie szatańską, zawiłą fabułą. Opisy aktów przemocy są tak pełne szczegółów, że czytelnik ogląda je oczami wyobraźni niczym na puszczonym w zwolnionym tempie filmie” – „Los Angeles Times”. „Ellroy stworzył przekonujący obraz świata rządzonego przez FBI, mafię i innych zbrodniarzy” – „The New Yorker”. Martin Luther King zamordowany. Robert Kennedy zamordowany. Los Angeles, 1968 rok. Tworzą się kolejne grupy konspiracyjne. Zbliża się kongres demokratów w Chicago, w południowym Los Angeles co chwilę wybuchają kolejne strzelaniny. Kończy się era wolnej miłości, a na scenę wkracza przemoc, chciwość i ciemne interesy. Wszyscy bez wyjątku, od Howarda Hughesa i Richarda Nixona, poprzez prawicowych morderców i lewicowych rewolucjonistów, mają krew na rękach. Dwójkę głównych bohaterów, znanych czytelnikowi z poprzednich tomów trylogii, agenta FBI Dwighta Holly’ego i byłego gliniarza Wayne’a Tedrowa, wrzuca Ellroy w sam środek narkotykowych targów, morderstw, prostytucji, przemysłu porno i konfliktów rasowych. Wayne Tedrow, obarczony przerażającą reputacją zabójcy Czarnych trudni się przemytem heroiny i buduje w Dominikanie luksusowe kasyna dla bogatych turystów. Dwight Holly – zbir Hoovera, realizujący jego rasistowskie spiski, wplątany w śmierć Kinga, dźwiga ogromne brzemię poczucia winy. Obsesyjnie pragnie też pewnej kobiety...
Trzymająca w napięciu powieść o wartkiej akcji rozgrywającej się w kilku krajach. Mało znane fakty z okresu II wojny światowej splatają się tu z realiami frankistowskiego reżimu, a burzliwa historia Hiszpanii i Argentyny odciska piętno na losach zwykłych ludzi. Po zwycięstwie generała Franco doktor Guillermo García Medina przebywa w Madrycie pod fałszywym nazwiskiem. Dokumenty, które ocaliły go przed rozstrzelaniem, to prezent od najlepszego przyjaciela – Manuela Arroyo Beníteza, republikańskiego dyplomaty, któremu uratował życie w 1937 roku. We wrześniu 1946 roku Manuel wraca z uchodźstwa z tajną i niebezpieczną misją. Planuje przeniknąć w szeregi zakonspirowanej grupy zajmującej się przerzutem za granicę zbrodniarzy wojennych i zbiegów z Trzeciej Rzeszy. Na czele organizacji stoi zamieszkała w dzielnicy Argüelles wyjątkowa kobieta – Niemka i Hiszpanka w jednej osobie, nazistka i falangistka – Clara Stauffer. Gdy Manuelowi udaje się zwerbować doktora Garcíę, w planach dwójki przyjaciół pojawia się kolejna postać. To Adrián Gallardo Ortega, który nim zaciągnął się do Błękitnej Dywizji, został ochotnikiem w SS i wziął udział w bitwie o Berlin, przeżył swoje pięć minut chwały jako zawodowy bokser. Obecnie wegetuje w Niemczech, nieświadomy, że ktoś chce wykorzystać jego tożsamość, by uciec do peronistowskiej Argentyny. Almudena Grandes jest jedną z najznakomitszych pisarek naszych czasów. Mario Vargas Llosa
Straciłem w życiu tak naprawę jedną bliską osobę, ale to w zupełności wystarczyło, bym zrozumiał, że prędzej czy później stracę wszystko. Rok po ucieczce od męża Kasandra Reimann prowadzi spokojne, ustatkowane życie za granicą. Jest przekonana, że udało jej się zostawić wszystko za sobą – także konsekwencje tego, co zrobiła, by ratować siebie i dziecko. Do czasu. Pewnego dnia jej syn nie wraca do domu po wizycie u kolegi, a jedyny ślad prowadzi do Opola. Zrozpaczona matka zrobi wszystko, by odnaleźć dziecko, nawet jeśli będzie oznaczało to ponowne spotkanie z człowiekiem, którego życie zniszczyła. Damian Werner tymczasem wprowadza się do nowego mieszkania, wciąż starając się zapomnieć o wszystkim, co spotkało go rok temu. Przeglądając jednak rzeczy zostawione przez poprzedniego właściciela, trafia na starą kasetę VHS, która rzuca nowe światło na jego przeszłość…
Gdyby tego dnia Oliwia nie spóźniła się na autobus, nie zadzwoniłaby do taty. Gdyby tata jechał po nią sam, być może nie doszłoby do wypadku. Gdyby się nie odwrócił… Można by mnożyć te „gdyby”. Po trzech latach od wypadku Oliwia próbuje żyć normalnie, jak każda nastolatka, chociaż nie jest jej łatwo. Swój czas dzieli między szkołę, spotkania z przyjaciółką i wolontariat w przedszkolu. Podczas pracy charytatywnej poznaje Mikołaja, swojego rówieśnika. Chłopak odpracowuje karę za zniszczenie mienia. Początkowa nieufność zmienia się w sympatię. I kiedy wszystko zdaje się iść w dobrym kierunku, los znowu okazuje się przewrotny. Co przyniesie jutro…
Klasyczna międzygwiezdna przygoda w fascynującej opowieści o zbiegu, który niesie nadzieję ocalenia dla świata Wspólnoty. Przez stulecia więziona w Pustce, planeta Bienvenido wraz z jej mieszkańcami, zarówno ludźmi jak Upadłymi, została wyrzucona w zwykłą przestrzeń. Jednak ocaleni znajdują się miliony lat świetlnych od Wspólnoty, która nawet nie wie o ich istnieniu. Gdy obie rasy zamieszkujące planetę rozpoczynają śmiertelną walkę o jej wyłączne posiadanie, ludzkość wydaje się skazana na klęskę, pomimo pomocy tajemniczej Anielskiej Wojowniczki, dysponującej niedostępnymi dla ludzi zdobyczami techniki Wspólnoty. Jednak w trakcie rutynowego lotu kosmicznego major Ry Evine bezwiednie uwalnia przetrzymywany przez Upadłych statek, który awaryjnie ląduje na Bienvenido, przynosząc ludzkości nadzieję na przetrwanie: niezwykłe dziecko. To dziecko nie tylko dorasta w błyskawicznym tempie, ale posiada wiedzę i umiejętności znacznie przekraczające te, jakimi dysponują ludzie mieszkający na Bienvenido. Tropione przez Upadłych i ludzi, jest ogniwem łączącym zapomnianą przeszłość i wspaniałą przyszłość, będącą już niemal poza zasięgiem… „Powieść gna niestrudzenie w absolutnie hipnotyzującym stylu, z wciskającą w fotel intrygą, żywą akcją i zapierającym dech napięciem. Bombowa książka. Hamilton w szczytowej formie. Absolutnie nie wolno przegapić”. – „Kirkus Reviews”
Przesycony atmosferą starej Kopenhagi, pełen zaskakujących zwrotów akcji thriller o skutkach pomieszania fikcji z rzeczywistością Pewnego dnia wczesnym rankiem starszy pan, Gregers Hermansen, idzie wyrzucić śmieci w nieco zaniedbanej kamienicy w centrum starej Kopenhagi. Na jednym z pięter zauważa uchylone drzwi. Zaniepokojony zagląda ostrożnie do środka, nagle potyka się i upada. Kiedy dochodzi do siebie, dociera do niego, że leży na zakrwawionym ciele młodej dziewczyny, która wynajmowała jedno z mieszkań wspólnie ze współlokatorką. Tak zaczyna się koszmar mieszkańców kamienicy. Śledztwo w sprawie tajemniczego i z pozoru pozbawionego motywów mordu prowadzi dwoje policjantów z kopenhaskiego wydziału zabójstw, inspektorzy Jeppe Korner i Anette Werner. Wkrótce okazuje się, że mieszkająca w tej samej kamienicy właścicielka domu, Esther de Laurenti, pisze kryminał, w którym ofiara dziwnie przypomina zamordowaną dziewczynę. Policjanci stają przed nie lada zagadką do rozwikłania, tym bardziej że tropy mnożą się i prowadzą w nieoczekiwanych kierunkach. Czy klucz do rozwiązania tajemnicy tkwi w przeszłości właścicielki domu? Dlaczego napisana przez nią powieść tak inspiruje mordercę? „Świetny! Trzyma w napięciu, nieprzewidywalny, skupiony na szczegółach!” – „Magasinet Liv” „Duńska branża kryminałów ma nową mistrzynię intrygi!” – „Berlingske Tidende” Katrine Engberg jest zaliczana do grona najważniejszych autorów powieści kryminalnych w Danii.
Autor dowodzi, że dalszy rozwój cyfrowych narzędzi komunikacyjnych – technologii – jest nie do pogodzenia z dalszym trwaniem liberalnych instytucji – demokracji. Demokracja liberalna wykształciła się w czasach analogowych, więc do analogowej rzeczywistości były przystosowane jej główne założenia i narzędzia do zarządzania kryzysem. W epoce cyfrowej, gdy koncepcje mediów, obywatelstwa, sfery publicznej i demokratycznej wspólnoty gwałtownie ewoluują i zmieniają swój sens, demokracja, jaką znamy, nie posiada już zdolności adaptacji. Albo więc demokracja „dogoni” cyfrową zmianę, a odpowiedzialne społeczeństwo w porę wykształci obywatelskie nawyki na miarę nowej epoki, albo czekają nas rządy technokratycznych despotów przy wsparciu aroganckiej kasty innowatorów z Doliny Krzemowej, którzy wejdą w rolę sędziów i kapłanów nowego porządku. Tak czy inaczej: „analogowa” demokracja się kończy. Czy uda się ją uratować? Ta książka nie mogła ukazać się w lepszym momencie, czyli dobie ujawnionej afery z Cambridge Analytica. – „The Financial Times”
Starannie obmyślone kłamstwo może zniszczyć nawet najpotężniejszego… Prezes Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych dowiaduje się, że dziennikarka jednego z wiodących plotkarskich portali internetowych lada moment opublikuje artykuł oskarżający go o korzystanie z usług prostytutki. Pomóc w tej sprawie może jedynie pewien niezależny detektyw spoza Waszyngtonu. Nick Heller to „prywatny szpieg” – działający w Bostonie były oficer wywiadu, który szczyci się nadzwyczajnymi zdolnościami odkrywania prawdy. Ma tylko czterdzieści osiem godzin, aby wykazać fałszywość materiałów zebranych przeciwko sędziemu i nie dopuścić do publikacji artykułu. Gdy jednak zamieszana w tę mistyfikację prostytutka zostaje znaleziona martwa, cała sprawa przybiera bardzo niebezpieczny obrót. Nick musi ustalić tożsamość osoby odpowiedzialnej za zbrodnię, zanim ofiarą politycznego skandalu padnie ktoś jeszcze. Skandalu, którego korzenie sięgają tajemnicy sprzed wielu lat… Mroczna opowieść o intrygach i podstępnej polityce… Jeśli jesteś już fanem Findera, ta książka cię nie rozczaruje. A jeśli nie – prawdopodobnie po lekturze nim zostaniesz. „Suspense Magazine” Ekscytujący, przenikliwy thriller o świetnie zarysowanych postaciach. „Booklist”
Jedna z najważniejszych pozycji w bogatym dorobku Kurta Vonneguta, urzekającą bogactwem pomysłów i komizmu. Kocia kołyska to przypowiastka filozoficzna o współczesnym świecie i jego końcu, to Kurt Vonnegut w swojej mistrzowskiej formie. I właśnie po ukazaniu się tej powieści Graham Green nazwał go jednym z największych pisarzy amerykańskich. Narrator zamierza napisać książkę o wybuchu pierwszej bomby atomowej i życiu jej twórcy, doktora Feliksa Hoenikera. Tymczasem trafia na wyimaginowaną wyspę San Lorenzo, skąd obserwuje rzeczywistą zagładę Ameryki, która miała być tematem jego powieści. Wariacje Vonneguta na temat ludzkiej pomysłowości i zamiłowania do zabaw i gier obrazują kondycję naszej cywilizacji, w której ludzie wolą uciekać w fantazję i kłamstwa, zawierzyć choćby najbardziej nieprawdopodobnej religii niż zmagać się z rzeczywistością i prawdą.
Przeszłość, która nie daje o sobie zapomnieć. Cudze grzechy, za które trzeba odpokutować. Pokolenia naznaczone mafijnym piętnem… Marta Makowska i Sven Jönsson nie mają pojęcia o swoim istnieniu, ale łączy ich więcej, niż mogliby przypuszczać. Kiedy nastoletnia córka Marty nie wraca na noc do domu, kobieta odchodzi od zmysłów. Prowadzący śledztwo komisarz Borys Wolański jest przekonany, że dziewczyna została uprowadzona, a kidnaperzy wkrótce zażądają okupu. Nie nadchodzą jednak żadne wiadomości, a w postępowanie angażuje się wydalony ze służby komisarz Olgierd Merk, który jako jedyny domyśla się prawdy. W szwedzkim Härnösand Sven przeżywa tę samą tragedię. Björn, jego syn, również zostaje porwany, a komisarze Christin Carlsson i Gunnar Lindberg z miejscowej policji rozpaczliwie szukają tropu malca. Podejrzewają, że ojciec chłopca coś przed nimi ukrywa. Do mieszkania polskiego imigranta w Chicago ktoś dostarcza tajemniczą przesyłkę. W środku znajdują się zdjęcia zamordowanego mężczyzny. Na jego ustach wycięto krzyż. W ten właśnie sposób camorra uciszała tych, którzy złamali omertę – świętą zmowę milczenia. ' Dwa kraje, dwa równolegle prowadzone śledztwa przeciwko wrogowi, który nie wybacza i nie zapomina.
Morze o poranku potwierdza rzadki talent pisarki, która potrafi przetworzyć cierpienie w literaturę. Dowodzi, że można zwracać się z powodzeniem do szerokiego kręgu odbiorców, nie rezygnując z wyrafinowanych środków wyrazu. Margaret Mazzantini napisała powieść krótką, ale bardzo piękną. – „La Repubblica” „Farid zobaczył morze po raz pierwszy nocą, gdy uciekał ze swojego domu na skraju pustyni, zostawiwszy tam gazelę, która jadła mu z ręki. Vito patrzy na to samo morze z Sycylii. Jej plaże stały się składowiskiem przedmiotów wyrzuconych na brzeg, cmentarzyskiem pozostałości łodzi i kutrów, które nigdy nie dopłynęły do celu. Vito zbiera je i przechowuje. To fragmenty pamięci”. Margaret Mazzantini wraca do tematyki wojny i jej ofiar – ludzi, którym wielki konflikt rujnuje życie. Opowiada o kontrowersyjnych związkach łączących Włochy i Libię od pierwszych dekad XX wieku, kiedy faszystowska propaganda zachęcała Włochów do osiedlania się w nowej zamorskiej kolonii, przez wypędzenie włoskich osadników za rządów Kaddafiego w 1970 roku, aż do współczesnych morskich przepraw uchodźców. Obdarza głosem tych, którzy są zmuszani do poświęceń, strat i rezygnacji i nie dostają nic w zamian.
Pierwsza pełna historia najsłynniejszego diamentu świata, Koh-i-Noora, czyli Góry światła. 29 marca 1849 roku dziesięcioletni maharadża Pendżabu został wprowadzony do sali tronowej Pałacu Luster we wspaniałym forcie Lahaur. Tam w czasie publicznej ceremonii, wystraszony, ale zachowujący godność chłopiec, formalnie przekazał prawdziwe skarby najbogatszego państwa Indii prywatnej korporacji – Kompanii Wschodnioindyjskiej. Został również zmuszony do podarowania brytyjskiej monarchini, królowej Wiktorii, prawdopodobnie najcenniejszego przedmiotu na subkontynencie: słynnego brylantu o nazwie Koh-i-Noor. Na historię klejnotu, będącego przede wszystkim symbolem władzy, składały się w tamtym czasie głównie plotki z bazarów Delhi, niemniej uznawane za obowiązującą wersję. Dopiero teraz kamień został odmitologizowany. W rezultacie świat może nareszcie poznać jego prawdziwe dzieje, pełne chciwości, zbrodni, tortur i morderstw, kolonializmu i grabieży – autorom udało się bowiem dotrzeć do wielu, nieznanych wcześniej źródeł, znajdujących się między innymi w południowej i środkowej Azji. Historia kończy się na opisie budzącego kontrowersje obecnego miejsca przechowywania drogocennego kamienia: londyńskiej Tower, gdzie w muzeum klejnotów królewskich zdobi koronę królowej matki.
Lista utworów: CD1 1. Sweets for My Sweet (Stereo Version) 2. Sugar and Spice (Stereo Version) 3. Needles and Pins 4. Don't Throw Your Love Away 5. When You Walk in the Room 6. Goodbye My Love (Mono Version) 7. Someday We're Gonna Love Again 8. Take Me for What I'm Worth 9. What Have They Done to the Rain 10. When I Get Home 11. Take It or Leave It 12. Have You Ever Loved Somebody 13. Sweet Nothin's 14. Saturday Night out (Mono Version) 15. Twist and Shout (Stereo Version) 16. Hi-heel Sneakers (Stereo Version) 17. Where Have All the Flowers Gone (Mono Version) 18. Ain't Gonna Kiss Ya (Stereo Version) 19. I (Who Have Nothing) 20. Magic Potion (Stereo Version) 21. Everybody Come Clap Your Hands (Stereo Version) 22. Bumble Bee (Stereo Version) 23. Saints and Searchers (Stereo Version) 24. In This Life 25. Da Doo Ron Ron (Mono Version) CD 2 1. Farmer John (Stereo Version) 2. Money (That's What I Want) (Stereo Version) 3. Love Potion Number Nine (Stereo Version) 4. Some Other Guy (Stereo Version) 5. Hungry for Love (Stereo Version) 6. Sea of Heartbreak (Stereo Version) 7. Four Strong Winds 8. It's in Her Kiss (The Shoop Shoop Song) (Stereo Version) 9. Tricky Dicky (Stereo Version) 10. Cherry Stones (Stereo Version) 11. Listen to Me (Stereo Version) 12. This Empty Place (Stereo Version) 13. I Count the Tears (Stereo Version) 14. Ain't That Just Like Me (Stereo Version) 15. All My Sorrows (Stereo Version) 16. Somebody Told Me You Were Crying 17. This Feeling Inside (Mono Version) 18. (I'll Be) Missing You (Mono Version) 19. He's Got No Love 20. I Pretend I'm with You 21. Alright (Stereo Version) 22. The Rose 23. Bye Bye Johnny (Mono Version) 24. It's Time 25. Till I Met You (Mono Version)
Książka rzuca nowe światło na pojęcie entropii. Zagadką jest to, że entropia jest liczbą (opisuje matematycznie stan uporządkowania lub nieuporządkowania energii cząstek), a swoje odzwierciedlenie znajduje w zjawiskach rzeczywistych, zachodzących w naszym otoczeniu oraz w kosmosie. Oprócz analiz pojęciowych badamy m.in. sposób działania woli, kierującej ruchami ciała w aspekcie zasady zachowania energii, problem powstania życia (i w ogóle funkcjonowania organizmów żywych), czy też fakt nieodwracalnego wzrostu entropii obrazujący coraz większy nieporządek, który wiedzie nas nieubłaganie do wniosku o śmierci cieplnej Wszechświata. Podobnie, jak Einstein, autor publikacji, której tytuł zainspirowany został słynnym stwierdzeniem twórcy teorii względności „Bóg nie gra w kości”, opowiada się za tym, że prawem rządzącym przyrodą nie kieruje przypadek, lecz przyczyna, która te zmiany powoduje. Jesteśmy przekonani, że po przeczytaniu tej książki doznają Państwo przebudzenia w sferze problemów fizyki kwantowej i klasycznej.
Najgłośniejszy cykl powieściowy Stephena Kinga, pisany w latach 1970-2004, uważany przez samego autora za jego opus magnum. Wielowątkowa, 8-częściowa saga fantasy, przez wielu czytelników stawiana obok słynnej trylogii Tolkiena. Opowiada o Rolandzie, ostatnim rewolwerowcu, ścigającym obdarzonego czarodziejską mocą człowieka w czerni i poszukującym tajemniczej Mrocznej Wieży w świecie, w którym czas stracił jakiekolwiek znaczenie, zniszczonym przez wojny, zaludnionym przez wszelkiego rodzaju mutanty, demony i wampiry. Pudełko „Mroczna Wieża” zawiera 11 płyt CD, na których nagrano wszystkie części sagi znakomicie przeczytanej przez Mateusza Drozdę. Łącznie to ponad 150 godzin wyśmienitej lektury!
Bolesny, lecz przepełniony miłością hołd dla Hawany i buntowniczego życia, które rozkwita pośród powszechnego rozkładu Cyniczne i pozbawione złudzeń świadectwo człowieka, który w latach dziewięćdziesiątych jest mieszkańcem Hawany. Niegdyś dziennikarz i człowiek mający swe miejsce w społeczeństwie, obecnie stał się pariasem systemu. Pedro Juan – zbieżność imion bohatera i autora znacząca – żyje nad brzegiem przepaści. Mimo że mieszka w samym centrum Hawany (w obskurnej ruderze na dachu wieżowca), jest całkowicie zepchnięty na margines. Z chirurgiczną precyzją przeprowadza sekcję otaczającej go rzeczywistości. A jest to rzeczywistość szokująca. Pedro Juan bezlitośnie wydobywa na jaw wszystkie jej elementy: seks, wszechobecny głód, politykę, rozczarowanie, marzenia, beznadziejność, rum i humor. Szybkie tempo, niespodziewane pointy, egzotyka butwiejącej dyktatury i przeraźliwy autentyzm opisywanych epizodów – wszystko to sprawia, że Brudna trylogia o Hawanie oscyluje między tropikalną bujnością i rozpasaniem a mrocznym klimatem powieści Bukowskiego.
Odkrywanie świata, samodzielne próbowanie, doświadczanie sukcesu poprzez zabawę - tak dzieci chcą się uczyć! Kurs „Die Deutschprofis” zapewnia do tego optymalne warunki. Zapraszamy: Spraw, aby uczniowie poczuli się jak „spece” od niemieckiego! Bądź blisko nich!
Ojciec Iwana jest kapelusznikiem. Z okazji Dnia Kapelusza chłopiec spodziewa się od niego prezentu w postaci czapki, która będzie pasować do jego osobowości. Jednak sąsiedzi, którzy ofiarowują mu nakrycia głowy uszyte na ich miarę, przyprawiają go o prawdziwy ból głowy. Max Lucado jest autorem bestselerów, duchownym i ojcem trzech córek. Jego książki dla dzieci takie jak Opowiedz Mi Historię i Księga Tajemnic zdobyły Złoty Medal ECPA, a Jesteś Wyjątkowy sprzedało się w prawie 3 milionach egzemplarzy. David Wenzel znany jest z ilustracji i grafiki do opowiadania J.R.R Tolkiena Hobbit. Wenzel robi ilustracje od prawie 30 lat, ma na koncie nagrodę BFA od Hartford Art School. Robił także ilustracje do Twój wyjątkowy dar Maxa Lucado.
Duet Pękala Kordylasińska Pękala działa na polskiej scenie muzycznej od 2004 r. Miłosz – wibrafonista i perkusjonista, improwizator, a także adiunkt w klasie perkusji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Magda – marimbafonistka specjalizująca się w kameralistyce XX i XXI wieku, pedagog. Szczególnie bliski jest im nurt minimal music oraz szeroko rozumiana muzyka elektroakustyczna. Współpracują z wieloma artystami i zespołami. Koncertują w kraju i za granicą. Wraz z pianistami Lutosławski Piano Duo tworzą zespół Kwadrofonik, formację która specjalizuje się w wykonawstwie muzyki XX i XXI wieku. Lista utworów: 1. Interludium – Witold Lutosławski 2. Minimal #1 – Miłosz Pękala/Asuna Arashi 3. Modular #2 – Miłosz Pękala 4. Drone #1 – Miłosz Pękala/Asuna Arashi 5. Maszyny #1 – Miłosz Pękala 6. Drone #2 – Miłosz Pękala/Asuna Arashi 7. L'Angelique – Witold Lutosławski
Album pionierów polskiej sceny straight edge / hardcore nazywa się „Pokonać samego siebie” i jest na nim 12 piosenek. 5 to zupełne premiery, 5 to stare kawałki Cymeona X, z czego 2 hymny pamiętne z „Free Your Mind…”, a 3 nienagrane do tej pory w studio kawałki z początku lat 90. No i 2 covery przy których starszej załodze musowo zakręci się łezka – Inkwizycja i Inside Out – w tym ostatnim gościnnie na wokalu Adam Pain Runs Deep. „Pokonać samego siebie” to ten sam Cymeon X co 20 lat temu, ale dojrzalszy. Ci sami ludzie, wierni tym samym ideom, ale nie identyczni. Hardcore, nawet straight edge, to nie jest zakon z 10 przykazaniami, ale świadoma postawa życiowa. I dla tej kapeli niezmiennie najważniejszą rolę odgrywają: drug free, wegetarianizm, straight edge, scena hc/punk. Ta płyta jest naładowana tą samą młodzieńczą wiarą w pozytywną zmianę świata, którą ongiś zarażali bywalców swoich koncertów. Bo lata nieobecności Cymeona X nie oznaczały zerwania kontaktów ze sceną. Chociażby basista Stiepan spędził je pracowicie w Apatii. 40-stka na karku nie przeszkodziła Cymeonom zagrać porcji spontanicznego i melodyjnego old school hardcore'a. Czas się nie zatrzymał, mamy rok 2011, ale Cymeon X emanuje tym samym młodzieńczym entuzjazmem który cementował ongiś polską scenę hardcore. Lista utworów: 1. Cymeon X 2011 2. Drug Free Youth 3. Czas 4. Dzień zemsty 5. Taki jak ty 6. Sinoszary 7. Jeszcze raz 8. Mordercy 9. Zdrada 10. Hardcore Poznań 11. Znalazłem 12. No spiritual surrender
Lista utworów: LP 1: 1. A Lot 2. Break Da Law 3. A&T 4. Out For The Night 5. Gun Smoke 6. 1.5 7. All My Friends LP 2: 1. Can't Leave Without It 2. Asmr 3. Ball W/O You 4. Good Day 5. Pad Lock 6. Monster 7. Letter 2 My Momma 8. 4L 9. Out For The Night (Part 2)
„W literaturze przedmiotu można znaleźć wiele opracowań dotyczących naszkicowanych w niniejszej książce zagadnień, jednak należy z wielką satysfakcją i zadowoleniem przyjąć przygotowaną przez Mariana Śnieżyńskiego publikację pt. Wiedza rodziców o wychowaniu swoich dzieci. Można odnieść wrażenie, że książka została opracowana z perspektywy człowieka spełnionego zawodowo, a jednocześnie wciąż zatroskanego o dobro polskich środowisk wychowawczych i chcącego się dzielić swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem w tym obszarze. O szczególnych walorach książki decydują nie tylko rozważania teoretyczne, ale opracowanie i analiza materiału zgromadzonego w trakcie przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych. Publikacja mówi wiele o współczesnej młodej polskiej rodzinie. Jej Autor nie tylko przestrzega przed niebezpieczeństwami, jakie jej grożą; dzięki formułowanym w książce wnioskom otrzymujemy bowiem przydatne narzędzie do budowania umiejętności wychowawczych współczesnych rodziców. Dla środowisk akademickich, politycznych, ale także kościelnych może się ona stać inspiracją do podjęcia pogłębionej refleksji nad działaniami, jakie należy wdrożyć, aby Polska była silna siłą polskich rodzin”. Z recenzji ks. dra hab. Jacka Siewiory, prof. MWSE w Tarnowie
„Co leży poza człowiekiem – kim właściwie będziemy poza granicami człowieczeństwa? Jakie szanse i zagrożenia czekają nas wraz z odrzuceniem dotychczasowych form humanizmu i ich moralno-etycznych implikacji? Czy będziemy zdolni wypełnić pustkę „po człowieku”? A może – czego przecież nie możemy wykluczyć – pośpieszyliśmy się z ogłoszeniem końca ideowo-pojęciowego fundamentu naszej tożsamości, zarówno gatunkowej, jak i kulturowej? Czy zapowiedź przekroczenia granic tego, co dotychczas od podstaw definiowało sens i cel naszego bytu, nie jest właśnie typowo ludzkim, arcyludzkim przejawem naszej gatunkowej arogancji – butą, do której zdolny jest tylko człowiek? (…) Paradoksalnie więc w samym centrum rozważań nad przełamywaniem granic człowieczeństwa pozostaje sam człowiek – nie jako abstrakcyjna kategoria poznawcza, lecz jako żywa jednostka, której nie sposób sprowadzić do jakiejkolwiek kategorii heurystycznej”. – fragment ze „Słowa wstępnego”
Wyjedź swoim traktorem z garażu, dopnij przyczepę i jedź na pole uprawne, aby zadbać o swoje plony. Produkt wykonany z wysokiej jakości materiałów, z dbałością o detale. Towar wysyłany losowo.
Misja to pełna przygód historia autorstwa nieocenionego Roberta Bolta. Dzieło, którego ekranizacja zdobyła Złotą Palmę na festiwalu w Cannes, a zarazem zachwyciła wielu różnorodnych widzów. Rodrigo Mendoza został sierotą już w wieku czternastu lat. Od samego początku nie miał łatwego życia – musiał zaopiekować się swoim młodszym, trzyletnim bratem Phillipem. Aby łożyć na jego utrzymanie, desperacko poszukuje jakiegokolwiek zajęcia. Ostatecznie staje się łowcą niewolników – co nie jest ani chwalebne, ani do końca legalne, lecz zapewnia mu potrzebne środki do życia. Rodrigo nie jest dumny ze swoich poczynań, jednak dla Phillipa jest w stanie poświęcić wszystko. Główny bohater na kartach powieści przechodzi gruntowną przemianę, która zainspiruje niejednego Czytelnika.
Mała torba papierowa. Uwaga! Mix wzorów, wzór wysyłany losowo.