Uniwersalna metoda terapeutyczna potwierdzona badaniami Możliwość opowiedzenia o stresujących i przykrych wydarzeniach jest bardzo ważnym elementem procesu terapeutycznego. Takie założenie leży również u podstaw pisania ekspresywnego – autorskiej metody opierającej się na opisywaniu bolesnych doświadczeń przez 15–20 minut dziennie, w ciągu kolejnych dni. Jak potwierdzają badania, pisanie o problematycznych sytuacjach prowadzi do wyraźnej poprawy samopoczucia, zdrowia psychicznego i równowagi emocjonalnej, redukuje stres i pomaga w budowaniu relacji. Książka ta stanowi dokładny opis metody terapeutycznej, wraz ze wskazówkami, jak wykorzystać ją w praktyce – zarówno samodzielnie jak i podczas pracy z pacjentem. Zebrane informacje opatrzono licznymi przykładami, przedstawiono wyniki badań oraz przebieg eksperymentów prowadzonych przez ostatnie 30 lat. Proponowane rozwiązania sprawdzają się u osób z problemami psychologicznymi, doświadczających traumy lub narażonych na stres, a także mogą stanowić element terapii lęku, depresji czy zespołu stresu pourazowego. To doskonała pozycja dla specjalistów chcących poznać metodę pisania ekspresywnego – niezależnie od praktykowanego nurtu terapeutycznego. Dzięki przystępnemu i praktycznemu podejściu, opisaną w książce metodę może zastosować każdy, komu zależy na poprawie swojego samopoczucia i zdrowia psychicznego. „Terapia przez pisanie to wspaniałe połączenie intrygujących przykładów z aktualną wiedzą naukową. Autorzy stawiają arcyciekawą tezę, że możemy poprawić swój ogólny stan zdrowia i samopoczucie, pisząc o dręczących nas uczuciach i doświadczeniach. Książka jest lekka i motywująca, zawiera opisy przydatnych ćwiczeń i sugestie, które pomogą ci dojść do zdrowia” – Dr Dena Rosenbloom. „Ogromna moc wyrażania emocji to jedno z najważniejszych odkryć, jakich dokonali psychologowie. Łącząc naukową precyzję z wiedzą praktyczną, autorzy książki w przystępny sposób przedstawiają wiele wnikliwych obserwacji. Warto pisać!” – Dr Shelley E. Taylor. „Fascynująca publikacja. Uczy, że pisanie wpływa pozytywnie na układ odpornościowy i może być skutecznym elementem terapii w przypadku traum, problemów psychologicznych oraz chronicznych chorób. Jeśli chcesz pobudzić swój mózg do myślenia, oczyścić umysł lub poradzić sobie z trudnymi doświadczeniami, zajrzyj do tej książki” – Susan M. Pollak. Tom zawiera: - znaczenie wyznań i tajemnic dla zdrowia psychicznego i fizycznego, - korzyści płynące z ujawniania, - powstanie i podstawowe założenia metody, - pisanie ekspresywne w walce z przewlekłymi chorobami, - pisanie ekspresywne w edukacji, - „oczyszczenie myśli” przez pisanie, - traumy z przeszłości a pisanie ekspresywne, - zwierzenia i budowanie relacji z innymi, - potencjalne przeszkody, - możliwe zastosowania metody. James W. Pennebaker – twórca metody pisania ekspresywnego. Amerykański psycholog społeczny i wykładowca na Uniwersytecie Teksańskim w Austin. Prowadził liczne badania na temat związków pisania i języka ze zdrowiem fizycznym oraz psychicznym. Jest autorem kilkunastu artykułów poświęconych tej tematyce. Joshua M. Smyth – specjalista w dziedzinie zdrowia behawioralnego, wykładowca na Uniwersytecie Pensylwanii. Autor licznych badań i eksperymentów dotyczących skuteczności pisania ekspresywnego i innych, innowacyjnych metod poprawy stanu zdrowia.
Szkicownik w twardej oprawie - doskonały dla młodych artystów. Zawiera dwa rodzaje papieru: naturalnie biały 90 g/m2 o delikatnej, ziarnistości oraz papier w kolorze ochry 80 g/m2 o lekko szorstkiej fakturze. Polecany do szkicowania i rysowania ołówkiem, kredkami, pastelami, węglem, sepią, sangwiną. Dzięki dwóm rodzajom papieru umożliwia uzyskiwanie różnych efektów i rozwijanie pasji tworzenia. Format: 20x30 cm
Cechy produktu: • Wysokiej jakości blok do malowania farbami akwarelowymi, temperami, gwaszem oraz farbami akrylowymi. • Doskonale nadaje się także do innych technik tj. ołówek, pastele, tusz. • Papier w naturalnym odcieniu bieli przypomina papier czerpany. • Papier 100% celulozy, bezkwasowy, odporny na starzenie (ISO 9706), bardzo wytrzymały, dobrze znosi korekty i wymazywanie. • Posiada dwie struktury powierzchni na jednym arkuszu: strukturę papieru czerpanego (cold press), która zapewnia precyzyjne rozprowadzanie farby i drugą gładszą – polecaną do szkicowania z odwzorowaniem detalu. • Wysokiej klasy papier spełni oczekiwania zarówno amatora, ucznia, studenta, jak i doświadczonego artysty poszukującego kreatywnego papieru.
O PRODUKCIE Wysokiej jakości blok do malowania farbami akwarelowymi, temperami, gwaszem oraz farbami akrylowymi Doskonale nadaje się także do innych technik tj. ołówek, pastele, tusz Papier w naturalnym odcieniu bieli przypomina papier czerpany Papier 100% celulozy, bezkwasowy, odporny na starzenie (ISO 9706), bardzo wytrzymały, dobrze znosi korekty i wymazywanie Posiada dwie struktury powierzchni na jednym arkuszu: strukturę papieru czerpanego (cold press), która zapewnia precyzyjne rozprowadzanie farby i drugą gładszą - polecaną do szkicowania z odwzorowaniem detalu Wysokiej klasy papier spełni oczekiwania zarówno amatora, ucznia, studenta, jak i doświadczonego artysty poszukującego kreatywnego papieru
O PRODUKCIE Blok do markerów, pisaków, tuszu i atramentu Śnieżnobiały papier o wysokiej gładkości zapewnia pisakom łatwość ślizgu po powierzchni papieru i równomierne pokrycie kolorem Papier posiada barierę, która chroni przed nadmiernym wchłanianiem tuszu i przenikaniem na drugą stronę Zapewnia oszczędne używanie markerów i gwarantuje intensywne kolory Papier lekko transparentny, bezkwasowy, nie zawiera wybielaczy optycznych (ECF) Stworzony z myślą o projektantach i grafikach, polecany dla studentów i hobbystów Zastosowanie: komiksy, manga, projekty modowe, projekty i plany przestrzenno-architektoniczne, ogrodowe, motoryzacyjne oraz inne rysunki z użyciem pisaków oraz cienkopisów
To marzenie wybiera marzyciela, a nie odwrotnie. Lazlo Strange od zawsze marzył, aby poznać tajemnice zaginionego miasta Szloch. Jako sierota, a potem skromny bibliotekarz, nawet nie przypuszczał, że ma szansę na odbycie kosztownej wyprawy przez pustynię Elmuthaleth do miejsca, gdzie mieszkają mityczni wojownicy. Dopóki sami nie przekroczyli bramy Wielkiej Biblioteki i nie zaproponowali wyprawy... komuś innemu. Tu liczy się czas i każda podjęta decyzja. Przed Strange’em pojawią się wybory, których nie sposób dokonać, żal, którego nie da się wyleczyć, oraz magia tak prawdziwa, jakby istniała naprawdę. Zanurz się w świecie pełnym skrywanych od wieków tajemnic, marzeń niebieskich jak opale, jak skrzydła ważki czy niebo, niezwykłych snów, które dyktują zmysły. Czytając Marzyciela, zapomnisz, co jest snem, a co jawą. „Laini Taylor jest cholernie dobra. I niepodobna do żadnego innego autora” – Leigh Bardugo, autorka Szóstki wron i Królestwa kanciarzy. „Tę powieść się smakuje” – Booklist. „Pięknie napisana, równocześnie mroczna, bogata i oczarowująca książka, po lekturze której czytelnicy będą czekali na jeszcze” – „Publishers Weekly”.
O PRODUKCIE Blok do markerów, pisaków, tuszu i atramentu Śnieżnobiały papier o wysokiej gładkości zapewnia pisakom łatwość ślizgu po powierzchni papieru i równomierne pokrycie kolorem Papier posiada barierę, która chroni przed nadmiernym wchłanianiem tuszu i przenikaniem na drugą stronę Zapewnia oszczędne używanie markerów i gwarantuje intensywne kolory Papier lekko transparentny, bezkwasowy, nie zawiera wybielaczy optycznych (ECF) Stworzony z myślą o projektantach i grafikach, polecany dla studentów i hobbystów Zastosowanie: komiksy, manga, projekty modowe, projekty i plany przestrzenno-architektoniczne, ogrodowe, motoryzacyjne oraz inne rysunki z użyciem pisaków oraz cienkopisów
Siostrzyczka Szczeniaczka jest mięciutka, uwielbia się tulić i jest gotowa udowodnić, że nauka to świetna zabawa! Reaguje na dotyk Twojego dziecka radosnymi piosenkami i wypowiedziami, które uczą ponad 100 pierwszych słów, nazw części ciała, kolorów, kształtów i nie tylko! A ponieważ każde dziecko uczy się w swoim tempie, Siostrzyczka ma wbudowaną technologię „Poziomy nauki”, która umożliwia Ci wybranie poziomu, który jest najodpowiedniejszy na danym etapie rozwoju malucha. Zabawka oferuje całe mnóstwo piosenek, dźwięków i wypowiedzi na każdym z trzech poziomów zabawy. A podświetlane na wiele kolorów serduszko Siostrzyczki pulsuje w rytm odtwarzanej muzyki! Zabawka mówi i śpiewa w języku polskim. Wymiary opakowania: 27.9 x 33.0 x 15.2 cm
Magnes z napisem i rysunkiem. Świetny pomysł na prezent.
Gramatyka może być idealnym dodatkiem do kursu lub być używana niezależnie od wybranego podręcznika na poziomie B1+/C1. Każda rozkładówka zawiera opis i wyjaśnienie struktur i reguł gramatycznych oraz ćwiczenia trenujące zdobytą wiedzę. Wszystkie ćwiczenia podzielone są według trzech poziomów trudności. Książka może być wykorzystywana na zajęciach językowych lub do samodzielnej nauki w domu.
Puzzle Ravensburger charakteryzują się wysoką jakością. Przez ponad 100 lat cieszą dzieci i dorosłych na całym świecie. Idealne kształty i obrazy dla każdego wieku. Układanie puzzli wspomaga koncentrację, uczy spostrzegawczości i cierpliwości, nie pozostaje też bez wpływu na zdolności motoryczne. To także wspaniała aktywność dla dużych i małych i okazja do wspólnego spędzenia czasu. Wymiary opakowania: 37.0 x 27.0 x 6.0 cm Wymiary obrazka po ułożeniu: 70.0 x 50.0 cm
O PRODUKCIE Blok do szkicowania i rysowania ołówkiem, kredkami, pastelami, węglem, sepią, sangwiną Zawiera ekologiczny papier z recyklingu o gramaturze 80 g/m2 i delikatnie szorstkiej strukturze Kolor ochry sprawia, że prace w naturalny sposób zyskują ciekawą, ciepłą kolorystkę Idealny zarówno dla studentów oraz hobbistów jak i zaawansowanych artystów
Magnes z imieniem oraz krótkim opisem znaczenia lub pochodzenia danego imiona.
Mottem książki są słowa Stefana Kisielewskiego mówiące, że „nic tak nie gorszy jak prawda”. Autor książki Jak sanacja budowała socjalizm w nowej publikacji pochyla się na kilkudziesięcioma sprawami, które zebrane w całość są dość pokaźnym materiałem dowodowym pokazującym rządy sanacyjne od zupełnie nowej, nieznanej szerszej publiczności, strony! Sławomir Suchodolski (ur. w 1965 r. w Gdańsku) - historyk, publicysta i nauczyciel historii. Współautor i autor dwudziestu jeden książek (podręczników licealnych, opracowań metodycznych, zbiorów źródeł, ćwiczeń, testów i esejów historycznych) oraz kilkudziesięciu artykułów (m.in. „Najwyższy CZAS!", kaszebsko.com.
Dzieje polskiego sportu to ważna część historii naszej Ojczyzny. Ta książka jest jedyną tak bogatą publikacją o tej tematyce na polskim rynku. Tysiące informacji zostało zebranych w jednym miejscu i ukazane w bardzo przejrzysty sposób. Treść pierwszego tomu sięga w głąb XIX w., kiedy zaczęło funkcjonować nowoczesne pojęcie sportu. Historia sportu w Polsce zawiera wiele zaskakujących wiadomości. Opisuje najważniejsze wydarzenia, wzloty i dramaty, rozwój związków i klubów sportowych, koleje losu wielu wybitnych sportowców, udziały polskich reprezentacji w olimpiadach, mistrzostwach świata i Europy, a także rozgrywki krajowe. Autor czyni wiele obserwacji społecznych. Analizuje przyczyny sukcesów, a czasem i porażek. Wspomina też o życiu prywatnym naszych wyczynowców po zakończeniu kariery sportowej; jak się okazuje wielu z nich odnosiło wielkie sukcesy zawodowe, naukowe, kulturalne, wielu też niestety zginęło na frontach wojennych lub w niemieckich i sowieckich obozach zagłady. Książka napisana w sposób przystępny i zarazem interesujący przez znakomitego historyka sportu młodego pokolenia – Krzysztofa Szujeckiego. Nieprzypadkowo ukaże się właśnie w roku 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, bowiem posiada olbrzymi walor patriotyczny i wychowawczy. Bogatym i wzruszającym uzupełnieniem tekstu jest aż 280 ilustracji, w olbrzymiej większości całkowicie unikatowych. Wysmakowane wydanie na najwyższym poziomie edytorskim godne jest tych licznych sukcesów, którymi może pochwalić się polski sport rozsławiający imię naszej Ojczyzny na całym świecie. Na przełom kwietnia i maja 2018 roku zaplanowano wydanie drugiego tomu.
Daj się zaprosić do świata wspaniałej zabawy, gdzie czas upływa na rozwiązywaniu arcyciekawych łamigłówek. Zakręcone labirynty, wciągające gry słowne i wiele, wiele innych zagadek. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie! Przygotuj się – twoi ulubieni bohaterowie zabierają cię w podróż pełną przygód!
The Herbaliser to pochodzący z Londynu duet, będący jedną z flagowych formacji kultowej wytwórni Ninja Tune. Grupa stała się też jedną z klasycznych formacji sceny elektronicznej, zaś ich wyjątkowe połączenie jazzu, hip hopu, soulu, funku, trip hopu do dziś budzi podziw. Wytwórnia Ninja Tune postanowiła wydać album będący zbiorem największych hitów w karierze formacji. Na „Herbal Tonic” znalazły się zatem najważniejsze dokonania Herbaliser z tak głośnych płyt jak: „Something Wicked This Way Come”, „Remedies”, „Blow Your Headphones”. Dodatkowego smaku całości dodaje wcześniej niepublikowany kawałek March Of The Dead Things. Klasyk. Tracklista: 1. Gadget Funk 2. Nah' Mean Nah'm Sayin' (feat Jean Grae) 3. The Missing Suitcase 4. The Blend (feat What? What?) 5. Starlight (feat Roots Manuva) 6. Song For Mary 7. Mr Chombee Has The Flaw 8. Something Wicked 9. Mrs Chombee Takes The Plunge (Remix DJ Food) 10. The Sensual Woman 11. It Ain't Nuttin' (feat MF Doom) 12. 8Pt Agenda (feat Latryx) 13. Tea & Beer (feat Jean Grae) 14. Ginger Jumps The Fence 15. March Of The Dead Things (Unreleased) 16. Stranded On Earth
Bardzo dobrej jakości uniwersalny blok przeznaczony do wielu technik - malowania pisakami, tuszem, farbami akwarelowymi, temperami, gwaszem, plakatówkami oraz farbami akrylowymi. Doskonały także do ołówka, kredek, pasteli, węgla i sangwiny. Jest odpowiednio chłonny i nie faluje się nadmiernie pod wpływem farb wodnych. Ma zwartą strukturę powierzchni i jest odporny na korekty, rozmazywanie oraz wycieranie gumką. Bezkwasowy papier odporny na starzenie się oraz na ekspozycje światła.
Karnet B6, brokatowany, wycinany, lakierowany UV z kolorowym rewersem i życzeniami. Pakowany do folii, z kolorową kopertą. Uwaga. Dostępne różne wersje produktu – wysyłka losowa. Cena dotyczy 1 sztuki.
Publikacja to fascynująca podróż po „Pięciu Przemianach” w towarzystwie niezastąpionej Moniki Biblis. Tym razem autorka skupiła się na potrawach wegetariańskich. Jeśli jesteś wegetarianinem, to trafiłeś we właściwe miejsce. Wypróbuj wegetariańskie przepisy zgodne z filozofią „Pięciu Przemian” i przekonaj się o mocy chińskiej medycyny naturalnej. Jeśli nie jesteś wegetarianinem, to... pozostań sobą! Zimowe dania wegetariańskie według „Pięciu Przemian” to doświadczenia kulinarne ze składnikami, które na pewno doskonale znasz. Publikacja w całości poświęcona jest gotowaniu wiosną. Zawiera 100 sprawdzonych przepisów wegetariańskich.
Co zrobić, kiedy mały alikorn nie chce zasnąć? Opowiedzieć mu bajkę! Księżniczka Flurry Heart za nic w świecie nie chce zmrużyć oczu. Jej tata, Shining Armor, robi wszystko, by ukołysać córeczkę do snu. Okazuje się, że władanie królewską strażą to pikuś w porównaniu z usypianiem małego kucyka! Shining Armor postanawia opowiedzieć księżniczce bajkę pełną niebezpieczeństw, olbrzymów i prawdziwych bohaterów… Wtem do pokoju wpada księżniczka Cadance, która jest zdruzgotana tym, co słyszy! Wydaje jej się, że to ona wie najlepiej, jaka historia sprawi, że ich córeczka zaśnie. Zaczyna snuć opowieść o pięknej księżniczce, która gubi się w lesie i napotyka na swojej drodze małe smoki… Niestety, Flurry Heart ani myśli o spaniu! Ucieka z kołyski i wesoło bawi się na podłodze. A może by tak opowiedzieć bajkę razem? Rodzice postanawiają tego spróbować! Mały alikorn zasypia, słuchając historii wypełnionej miłością i bohaterstwem. Kolorowych snów, księżniczko Flurry Heart!
20 kwietnia za sprawą [PIAS] Poland and Eastern Europe, ukazuje się trzeci album Bokki zatytułowany „Life On Planet B”. Na płycie znajduje się 10 autorskich kompozycji zarejestrowanych w Little Studio w Konstancinie. Współproducentem krążka jest uznany producent muzyczny Daniel Walczak (Curly Heads, Dawid Podsiadło, Grzegorz Hyży). Za miks całego materiału odpowiedzialny jest Daniel Walczak, Rafał Smoleń oraz sam zespół. Na płycie Bokka tworzy swoją własną planetę – Planetę B, na której „często świeci słońce, a gdy zapada noc jest tak ciemno, że widać wszystkie gwiazdy. Tam czujemy się najbliżej kosmosu. Planetę B zamieszkują niezliczone gatunki ptaków drzewnych, egzotyczne koguty, kury, pies oraz dwie wiewiórki”. Album wymyka się gatunkowym kategoryzacjom. Bywa eteryczny i zmysłowy, to znów emanuje żywym pulsem i niekłamaną energią. Bokka nie przestaje się rozwijać, pozostając jednym z najciekawszych reprezentantów rodzimej muzyki avant pop. Lista utworów: 1. Day 1 2. In Love With The Dead Man 3. Secret Void 4. Forgive Me 5. Take My Hand 6. Paper Fuse 7. Button 8. Hello Darkness 9. Breach 10. Run For Yourself
Lutek i Unka są sąsiadami. On szuka w każdej sytuacji dobrych stron, ona wiecznie się dąsa i marudzi. Tymczasem w ich ogrodzie zaczyna grasować niebezpieczny Wirek Szkaradniaczek. Albo razem stawią mu czoła, albo… trzeba będzie wezwać na pomoc postrach okolicy – Ciotkę Józefinę. O nie! To już wolą poradzić sobie sami. Tylko jak...?
20 kwietnia, za sprawą [PIAS] Poland and Eastern Europe, ukazał się trzeci album Bokki zatytułowany „Life On Planet B". Na płycie znajduje się 10 autorskich kompozycji zarejestrowanych w Little Studio w Konstancinie. Współproducentem krążka jest uznany producent muzyczny Daniel Walczak (Curly Heads, Dawid Podsiadło, Grzegorz Hyży). Za miks całego materiału odpowiedzialny jest Daniel Walczak, Rafał Smoleń oraz sam zespół. Na płycie Bokka tworzy swoją własną planetę – Planetę B, na której „często świeci słońce, a gdy zapada noc jest tak ciemno, że widać wszystkie gwiazdy. Tam czujemy się najbliżej kosmosu. Planetę B zamieszkują niezliczone gatunki ptaków drzewnych, egzotyczne koguty, kury, pies oraz dwie wiewiórki”. Album wymyka się gatunkowym kategoryzacjom. Bywa eteryczny i zmysłowy, to znów emanuje żywym pulsem i niekłamaną energią. Bokka nie przestaje się rozwijać, pozostając jednym z najciekawszych reprezentantów rodzimej muzyki avant pop. Lista utworów: 1. Day 1 2. In Love With The Dead Man 3. Secret Void 4. Forgive Me 5. Take My Hand 6. Paper Fuse 7. Button 8. Hello Darkness 9. Breach 10. Run For Yourself
Fantastyczna książka stymulująca młode umysły do nietuzinkowego i logicznego myślenia! Oto intrygująca i zabawna historia Heinza, który wędrując po mieście, poszukuje rozwiązania pewnej niedającej mu spokoju zagadki... Autor tej opowieści, słynny XX-wieczny filozof Walter Benjamin, ukrył w tekście dodatkowo aż 30 zagwozdek, z którymi musicie poradzić sobie sami. W książce jest 15 celowo popełnionych błędów i 15 dodatkowych pytań na końcu. Za każdy wytropiony błąd przyznajcie sobie jeden punkt, a za każdą poprawną odpowiedź na pytanie – aż dwa punkty. Zdobycie kompletu prawidłowych odpowiedzi jest w zasadzie nieosiągalne, a w każdym razie dotąd nikomu się to nie udało... Podejmujecie wyzwanie?
Witkowice – senna miejscowość, lato i grupa dzieciaków, które biorą udział w fascynującym śledztwie. Szukają autentycznego skarbu – kolekcji jaj Fabergé. Intryga zaczyna się od podmiany widokówek w miejscowym muzeum i rozwija się w aferę sięgającą czasów cara Mikołaja. Ta sprawa połączy Karola, rudego wrażliwca-informatyka, Tarantulę – sprytną i inteligentną fankę gotyku, Bellę – witkowicką piękność o nadzwyczajnej pamięci, Mietka – chłopaka z przeszłością i Herkulesa, psa, który swoje imię zawdzięcza bohaterowi powieści Agaty Christie – Herkulesowi Poirot. Podczas poszukiwań wpadają w naprawdę poważne tarapaty, które uczynią to lato najlepszym z możliwych.
Fantastyczna zabawa dla malucha! Mocne kartonowe strony, proste zdania, kolorowe ilustracje i układanka. A pod każdą układanką jakaś ciekawostka! Tyle dobrego w jednej małej książce. Kucyki nie mogą się już doczekać. A ty? Książka zawiera trzy kolorowe układanki, które pomogą dzieciom rozwinąć zdolności w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej i orientacji przestrzennej. Książeczka całokartonowa
Elsa i Anna postanowiły wyprawić wielki bal. Pracy było co niemiara. Zmęczone przygotowaniami siostry wybrały się na wycieczkę, by trochę odpocząć od ciasnych zamkowych murów i odetchnąć przed wielkim wieczorem. Miniksiążka malucha zawiera trzy kolorowe układanki, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć zdolności w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej i orientacji przestrzennej. Książeczka całokartonowa
Uruchom wyobraźnię i wejdź do świata uroczych mopsików oraz ich przyjaciół! Bingo i Rolly pokażą ci, czym jest dobra zabawa. Do dzieła!
Fantastyczna zabawa dla malucha! Mocne kartonowe strony, proste zdania, kolorowe ilustracje i układanka. A pod każdą układanką jakaś ciekawostka! Tyle dobrego w jednej małej książce. Masza nie może się już doczekać. A ty? Książka zawiera trzy kolorowe układanki, które pomogą dzieciom rozwinąć zdolności w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej i orientacji przestrzennej. Książeczka całokartonowa.
Wznowienie z okazji 20-lecia premiery jednej z najważniejszych płyt w historii muzyki klubowej – drugiego albumu w dorobku Normana Cooka, znanego na całym świecie jako Fatboy Slim. „You've Come a Long Way, Baby” osiągnął pierwsze miejsce na brytyjskiej liście i na Wyspach aż cztery razy pokrył się platyną. Pojedynczą platynę uzyskał w USA. Z drugiej płyty Anglika pochodzą cztery przebojowe single: „The Rockafeller Skank”, „Gangster Tripping”, „Praise You”, „Right Here, Right Now”. Tracklista: 1. Right Here, Right Now 2. Rockafeller Skank 3. Fucking in Heaven 4. Gangster Trippin 5. Build It Up, Tear It Down 6. Kalifornia 7. Soul Surfing 8. You're Not from Brighton 9. Praise You
Soundtrack do obsypanego nagrodami francuskiego filmu „120 uderzeń serca”. Film opowiada historię z lat 90., jest portretem pokolenia, które wierzyło w możliwości przemian, łącząc wątki historii miłosnej i kina politycznego. Autorem muzyki jest francuski producent Arnaud Rebotini, który wybrał nagrania w klimatach techno i house, charakterystyczne dla tamtej epoki. Dodatkowego smaku dodaje całości świetny remiks „Small Town Boy” Bronski Beat. Lista utworów: 1. 120 Battements Par Minute 2. Premiers Battements 3. Sean & Nathan la Nuit 4. Meltonpharm 5. Jeremie est Mort du Sida 6. Pride 7. La Parade 8. Bronski Beat - Smalltown Boy (Arnaud Rebotini Remix) 9. Le Scanner 10. Le Premier Club 11. Azt Ddi Ddc 12. Le Pont 13. What About This Love (Kenlou Remix) 14. Sean & Nathan 15. Minority's Swing (Bonus Track) 16. Housing Committee (Bonus Track) 17. A Prayer For You (Bonus Track)
Autor książki od ponad 31 lat choruje na stwardnienie rozsiane. Przedstawia w niej historię swojego schorzenia oraz boleśnie zakończonego dla niego małżeństwa z kobietą młodszą o blisko 18 lat. Dla kobiety wówczas los męża, potrzebującego pomocy i opieki osoby drugiej, nie miał żadnego znaczenia - pozostawiła go samemu sobie. Ważna była tylko satysfakcja z tego, co robiła przez kilkanaście lat ich małżeństwa i w ostateczności to, co zrobiła, aby je zakończyć. Pomimo choroby i ciężkich osobistych przeżyć autor przetrwał ten czas w dobrym nastroju i każdego dnia pokonuje przeszkody związane ze swoim schorzeniem.
Winylowa, podwójna edycja albumu Moby'ego. Moby prezentuje album „Everything Was Beautiful, and Nothing Hurt”. Krążek jest powrotem do nastrojowej, piosenkowej stylistyki, która przyniosła mu uznanie krytyków i światową popularność. Mamy zatem kontynuację formuły, która doskonale sprawdziła się na albumach „Play”, „18”, „Innocents”. Po gniewnych, rockowych płytach nagranych z grupą The Void Pacific Choir, kolejny album Moby'ego obficie czerpie ze spuścizny trip-hopu oraz klasycznego soulu, gospel czy dubu. Nie brakuje tu lirycznych, kobiecych wokaliz, chilloutowych elektronicznych pejzaży i nieśpiesznych rytmów, które charakteryzują największe hity twórcy. W piosenkowej formie amerykański twórca jak zwykle porusza ważkie tematy współczesności, jednak polityczne komentarze ustępują tu miejsca melancholijnej introspekcji. „Everything Was Beautiful And Nothing Hurt” to pierwszy zbiór piosenek Moby'ego od czasu albumu „Innocents” z 2013 roku. Autor bestsellerowego krążka „Play”, który na świecie sprzedał się w kilkunastu milionach egzemplarzy swą karierę podsumował niedawno świetną kompilacją „Porcelain” oraz książkowym wydawnictwem o tym samym tytule. Po gniewnych rockowych manifestach, "„verything Was Beautiful, and Nothing Hurt” to powrót do formuły, w której Moby czuje się najlepiej – na skrzyżowaniu trip hopu, chillout, elektroniki i soulu. Tytuł albumu muzyk zaczerpnął z kanonicznej już książki Kurta Vonneguta Rzeźnia numer 5. Płytę promuje liryczny singiel „Like A Motherless Child”, w którym obok głosu Moby'ego słyszymy wokal utalentowanej Raquel Rodriguez. Tracklista: LP 1: 1. Mere Anarchy 2. The Waste of Suns 3. Like a Motherless Child 4. The Last of Goodbyes 5. The Ceremony of Innocence 6. The Tired and the Hurt LP 2: 1. Welcome to Hard Times 2. The Sorrow Tree 3. Falling Rain and Light 4. The Middle is Gone 5. This Wild Darkness 6. A Dark Cloud is Coming
Życie jakie jest – każdy widzi. Nie dziwi więc, że co wrażliwsze osoby, starają się zbudować w sobie wewnętrzny świat równoległy, do którego wpuszczają tylko te emocje, które są im niezbędne dla utrzymania równowagi. Taka jest też tytułowa "Renezja", Bezpańska Poetka o kilku niebach w zapatrzonych oczach, często stojąca jedną nogą w rzeczywistości, a drugą zakreślająca/rozszerzająca granice wyobraźni. Poezja Renaty Grześkowiak jest o dobru – w ludziach, naturze, faunie i florze. Autorka gani, by zaakcentować co niewłaściwe i głaszcze by osuszyć łzy i zażegnać smutek. Sprawiedliwie i bez zniekształceń ocenia otoczenie. Śmieje się też zazwyczaj z siebie, gdyż na podstawie własnych potknięć wskazuje na przywary dotykające ogól ludzkości. Jednak motywem łączącym wszystkie wiersze w jej tomiku jest miłość i wręcz namacalna empatia. Tomik poezji zdobią repliki obrazów uznanego artysty, Marka Haładudy.
„Razem”, czyli jak zaczyna się szczęście. Proste kształty, przyjazne kolory i wspaniała metafora bliskości między małymi dziećmi i ich rodzicami. Książka idealna dla najmłodszych czytelników. Tak o genezie powstania książki mówi sam autor, Taro Miura: „Ten dzień przyszedł nagle. W naszym domu pojawiło się dziecko. Oczywiście wcześniej próbowałem sobie wyobrażać, jak to będzie. Wyobrażenia okazały się jednak dalekie od rzeczywistości. Od pierwszej chwili byliśmy z dzieckiem 24 godziny na dobę. A wiadomo, że niemowlę, kiedy chce płakać, to płacze, a kiedy chce spać, to śpi. Nasze życie zaczęło się nagle kręcić tylko wokół niego. Mniej więcej 3 miesiące po jego narodzinach, wszyscy znajomi, widząc moją zaspaną i zmęczoną twarz, pocieszali mnie słowami: „Poczekaj, aż zacznie się uśmiechać. Wystarczy jeden uśmiech, a zmęczenie od razu przejdzie”. Ale niestety, uśmiech na twarzy mojego dziecka długo się nie pojawiał. Chociaż próbowałem je rozśmieszać, jego twarz pozostawała niewzruszona. Pewnego dnia głaszcząc delikatnie policzek malucha, całkiem bezwiednie powiedziałem „trzymamy się razem” i przybliżyłem swój policzek do jego. Wtem moje dziecko wydało z siebie cichy, choć jeszcze mało zdecydowany, śmieszek. Cóż za radość! Nie mogłem uwierzyć, jak mało trzeba, żeby wywołać taki uśmiech! Od tego dnia określenie „trzymamy się razem” weszło na stałe do słownika naszej rodziny. Książka „Razem” powstała z moich osobistych doświadczeń jako rodzica. Jeśli ktoś z kimś jest razem, to rodzi się wielkie szczęście. Wierzę, że od tego „razem” wszystko się zaczyna. Będę bardzo szczęśliwy, jeśli moja książka pomoże innym rodzinom w zbliżaniu się do siebie”.
Zakulisowa prawda o polskiej dyplomacji Kiedy w 1966 roku młody chłopak z Radomia wyjeżdżał jako tłumacz na Daleki Wschód, nie wiedział, że to początek błyskotliwej kariery dyplomatycznej. Nie przeczuwał też, że czeka go szereg niebezpiecznych operacji, w których odegra kluczową rolę. Do Laosu trafił w samym środku wojny domowej. W Iranie zastała go rewolucja, podczas której ukrywał się wraz z rodziną w budynku ambasady, gdy tłum na zewnątrz skandował: „Śmierć obcym”. Po zerwaniu stosunków dyplomatycznych między USA a Irakiem to właśnie on – do niedawna urzędnik „zza żelaznej kurtyny” – przeprowadził spektakularne negocjacje zmierzające do uwolnienia amerykańskiego obywatela z irackiego więzienia Abu Ghraib. Oto pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji historia polskiego ambasadora Jana Wojciecha Piekarskiego. Opowieść o negocjacjach, szpiegach, współpracy z wywiadem PRL, a także szlifowaniu wizerunku polskich prezydentów, premierów i ministrów podczas szefowania Protokołowi Dyplomatycznemu. „Kulisy tajnych operacji i rozmowy, od których zależy ludzkie życie. Wojny i rewolucje, narażanie siebie i bliskich. Jan Wojciech Piekarski przez lata był tam, gdzie najgoręcej. Reprezentował Polskę i USA, pertraktował z przedstawicielami reżimowych rządów i zachowywał zimną krew, gdy wokół płonął świat. Jego historia to gotowy materiał na scenariusz filmowy” – Vincent V. Severski, pisarz, były oficer wywiadu
Najbardziej aktualna biografia Brazylijczyka Miał zaledwie cztery miesiące, kiedy cudem wyszedł cało z poważnego wypadku samochodowego. W 2006 roku był o krok od podpisania kontraktu... z Realem Madryt. Zrezygnował, aby w następnych latach zostać gwiazdą brazylijskiego Santosu, przejść do FC Barcelony i przez cztery sezony czarować swoją grą na Camp Nou. Kiedy w 2017 roku odszedł do Paris Saint-Germain, wzbudził gniew sympatyków Barçy. Ale stał się jednocześnie nowym księciem Paryża i już pierwszym występem w barwach nowego klubu udowodnił, że jest wart rekordowych 222 mln euro, które za niego zapłacono. Dzięki tej książce poznasz drogę Neymara z plaż São Vicente na największe piłkarskie areny świata. Prześledź krok po kroku karierę swojego idola i dowiedz się o nim absolutnie wszystkiego! „Dla wielu młodych zawodników to idol i wzór do naśladowania. Cały świat wręcz huczał o jego transferze do PSG. Jak dalej potoczy się jego kariera? Czy w przyszłości zdobędzie Złotą Piłkę? Na te pytania dzisiaj ciężko odpowiedzieć, ale warto poznać dotychczasową karierę nowej gwiazdy PSG, sięgając po tę książkę” – Qesek i Qastrod. „Wielu zawodników może tylko pomarzyć o tym, aby osiągnąć w całej swojej karierze tyle, ile udało się osiągnąć Neymarowi w wieku 25 lat. Brazylijczyk to piłkarski geniusz, który szybko został mianowany księciem Paryża. PSG tworzy historię i potrzebuje spektakularnych sukcesów. Z Neymarem w składzie jest to wykonalne” – Krzysztof Przepióra. „Kiedy się narodził, zawołał go Bóg i powiedział: „Ty będziesz piłkarzem” – Dani Alves.
Historia bawarskiej superpotęgi Namiętnie wspierany przez miliony fanów, ale jednocześnie najbardziej znienawidzony w całych Niemczech. Od lat należy do europejskiej czołówki, wciąż znajdując się w rękach kibiców. Ma w składzie wiele gwiazd, nie ma za to długów. Bayern Monachium to klub pełen skrajności. Uli Hesse, rozmawiając z legendami: Beckenbauerem, Effenbergiem czy Matthäusem, otwiera wrota twierdzy bawarskiej superpotęgi i zabiera czytelnika w fascynującą podróż po jej tajemnicach. Od zatargów z nazistami, przez czasy „FC Hollywood” w latach 90., po erę Guardioli, Lahma i Lewandowskiego. Od jedynego spadku z Bundesligi, przez pięć triumfów w Pucharze Mistrzów, po 27 tytułów mistrza Niemiec. Przed Wami wyjątkowa książka o wyjątkowym klubie, którą powinien przeczytać każdy wyznawca motta Mia san mia – Jesteśmy, kim jesteśmy. „Uli Hesse prowadzi czytelnika przez historię piłkarskiego giganta za rękę, jak dziecko po lunaparku. Za każdym rogiem – atrakcja. Tu nie ma nudnych opisów dryblingów i strzałów, to książka opisująca fenomen społeczny. Bayern nie wymyślił hasła „więcej niż klub”, Bayern wprowadził je w życie” – Michał Kołodziejczyk, redaktor naczelny WP Sportowe Fakty. „Książka Hessego to pozycja obowiązkowa nie tylko dla fanów Bayernu, ale także dla wszystkich pasjonatów niemieckiego futbolu. Autor w zwięzłym i charakterystycznym dla siebie kronikarskim stylu, znanym choćby z książki Tor!, opisuje losy klubu od jego zarania aż do czasów współczesnych, z wyczuciem akcentując punkty zwrotne w jego historii” – Tomasz Urban, „Piłka Nożna” i Eleven Sports.
Tracklista: 1. The body market 2. Echoes of an ugly past 3. Leave me alone 4. Imagine 5. Turn it over 6. Too cold to touch 7. Trust 8. Pale and perfect 9. Silent scream
Tracklista: 1. The Sound of A 2. The Black Widow 3. Public Animal 4. Is It My Body 5. Cold Ethyl
Lista utworów: A 1. Alt Lys Er Sbunnet Hen A 2. Broderskapets Ring A 3. Nar Sjelen Hentes Til Helbete A 4. Da Den Kristne Satte Livet Til A 5. Sorgens Kammer (Del II) B 1. Stormblast B 2. Dodsferd B 3. Antikrist B 4. Vinder Fra en Ensom Grab B 5. Buds Fortapelsem – Apenbaring AB Dommedag B 6. Abmaktslave
Tracklista: 1. The Body Market 2. Echoes Of An Ugly Past 3. Leave Me Alone 4. Imagine 5. Turn It Over 6. Too Cold Too Touch 7. Trust 8. Pale And Perfect 9. Silent Scream
Niesamowici GusGus zapowiadają premierę krążka „Lies Are More Flexible”! Po bestsellerowych albumach „Arabian Horse” i „Mexico”, islandzka grupa wraca w równie znakomitej formie, proponując niepowtarzalną fuzję elektro-popowych melodii, transowo-tanecznych rytmów i syntezatorowych brzmień. Krążek zapowiedział świetny taneczny singiel „Featherlight”. Biggie Vieira i Daniel August – ta charyzmatyczna dwójka od lat 90. stanowi o wyjątkowości islandzkiej grupy. Od pierwszej płyty „Polydistortion” (dla wytwórni 4AD) po „Lies Are More Flexible”, to mięsiste elektroniczne produkcje Biggiego i wspaniały, liryczny głos Daniela, a także sceniczna prezencja ich obu decydują o sile przekazu GusGus. W międzyczasie zespół niejednokrotnie zmieniał skład, występował z różnymi wokalistkami i wokalistami – jak mówią „nieustające zmiany, przychodzący do grupy i z niej odchodzący, to jedna z największych inspiracji do tego, co robimy”. W ostatnim czasie grupa przyjacielsko rozeszła się z Hognim, który zdecydował się na karierę solową. Na krążku w piosence „Don't Know How To Love” godnie zastępuje go jednak inna gwiazda – osiadły na Islandii Amerykanin – świetny John Grant, który towarzyszy Danielowi i zaskakująco dobrze odnajduje się w formule tanecznego hita. To druga piosenka na płycie, którą otwiera singlowy „Featherlight”. Ta kompozycja porównywana ze znakomitym „Crossfade”, doczekała się także kilku znakomitych remiksów autorstwa Alexa Banksa, Metodi Hristov czy Attmoss. Te znakomite wersje, stworzone głownie z myślą o klubowym przeznaczeniu, można znaleźć na cyfrowym wydawnictwie „Featherlight Remixes”. Zgodnie z tytułem jednym z najbardziej ognistych tracków na albumie jest piosenka „Fireworks” – zaczynająca się pięknym klawiszowym motywem w stylu balearic, z czasem rozwijająca się jednak w klasyczny gusgusowy chłodny trans napędzany rytmami Biggiego i rozmarzonym wokalem Daniela. To kolejny z klasyków w repertuarze Islandczyków obok takich kanonicznych już hitów jak, „Polyesterday” czy „Airwaves”. Kolejny utwór „Lifetime” to szybki taneczny i niemal 6-minutowy klubowy banger, który stanowi centrum płyty – podobnie jak „Over” na „Arabian Horse”. Piosenka z pewnością będzie rozbrzmiewać w klubach całego świata – od Meksyku przez Ibizę po Bangkok. „No Manual” to chwilowe wyciszenie, a wolniejsze tempo pozwala Biggiemu zabawić się modularowymi syntezatorami i budować niesamowite chłodne, elektroniczne pejzaże. Utwór tytułowy to powrót do mocnego beatu – rosnące fale syntezatorowych brzmień przypominają klasyczny klimat 90's rave i czasów świetności acid. I wreszcie „Fuel” – znakomity trans z delikatnym kobiecym głosem tajemniczej Sofii w tle – w sam raz na poranną porę, gdy już świta, a jeszcze trudno zdecydować się czy to koniec tańców czy moment, by przenieść się na kolejne party. Stęskniliśmy się za GusGus, „Lies Are More Flexible” potwierdza, że na niektórych artystów warto dłużej poczekać. Lista utworów: 1. Featherlight 2. Don't Know How To Love 3. Fireworks 4. Lifetime 5. No Manual 6. Lies Are More Flexible 7. Towards A Storm 8. Fuel
Tracklista: 1. The Sound of A 2. The Black Widow 3. Public Animal #9 4. Is It My Body 5. Cold Ethyl
Tracklista: 1. Discordance 2. I Abstain 3. Dementia Access 4. Christening Of the Blind 5. The World Keeps Turning 6. Idiosyncratic 7. Aryanism 8. Cause And Effect (Part 2) 9. Judicial Slime 10. Distorting The Medium 11. Got Time To Kill 12. Upward And Uninterested 13. Exile 14. Awake (To A Life Of Misery) 15. Contemptuous 16. One And The Same 17. Sick And Tired 18. Malignant Trait 19. Killing With Kindness
Tracklista: 1. None Shall Sleep 2. Into Doom 3. Purpose Of A Virgin Mind 4. Hijacked By Unicorns 5. The Annihilation 6. Wake Up Now! 7. The Look Inside [Part 1] (A Broken Taboo) 8. The Look Inside [Part 2] (An Awakening) 9. The Look Inside [Part 3] (A Battle Against All Hope) 10. The Look Inside [Part 4] (A Look Inside) 11. Metal Daze 12. The Look Inside (Orchestral)
Tracklista: 1. Caught in the Middle 2. Built-in Forgetter 3. Love and Devotion 4. A Deeper Cut 5. Backwater Zoo 6. Another Spiral 7. Beast Nation 8. The Way It Was and the Way It Is Now 9. Higher Than the Sun 10. Children 11. There's Still Time 12. The Wonders We've Seen
Winylowe wydanie znakomitej, wydanej oryginalnie w 1984 roku składanki legendarnego tria Motörhead, które zakończyło działalność w 2015 roku wraz ze śmiercią legendarnego, charyzmatycznego lidera, basisty i wokalisty Lemmy'ego Kilmistera. Gatefold „No Remorse” to zremasterowane na nowo nagrania, które trio zarejestrowało z grupą Girlschool na słynną epkę „St. Valentine's Massacre”, nowe piosenki („Snaggletooth”, „Steal Your Face”, „Locomotive”, „Killed By Death”), strony B singli, wersje koncertowe, jak i covery (m.in. „Louie, Louie”). Lista utworów: A 1. Ace Of Spades A 2. Motörhead A 3. Jailbait A 4. Stay Clean A 5. Too Late, Too Late A 6. Killed By Death B 1. Bomber B 2. Iron Fist B 3. Shine B 4. Dancing On Your Grave B 5. Metropolis B 6. Snaggletooth C 1. Overkill C 2. Please Don't Touch C 3. Stone Dead Forever C 4. Like A Nightmare C 5. Emergency C 6. Steal Your Face D 1. Louie Louie D 2. No Class D 3. Iron Horse D 4. We Are The Road Crew D 5. Leaving Here D 6. Locomotive
Latem 1987 roku fenomenalny, manchesterski kwartet The Smiths, legenda rocka niezależnego, zakończył swój żywot po ostrych kłótniach wewnętrznych między Morrisseyem a Johnnym Marrem. Zanim do tego doszło, na rynku pojawiła się prezentowana kompilacja. Obecnie wznowiona w wersji zremasterowanej. Na dysku pierwotnie znalazło się 17 piosenek, które były stronami A lub B singli wydanych przez The Smiths w latach 1985-86. Prezentowana reedycja bogatsza jest o jedną kompozycję w porównaniu z wydaniem oryginalnym – „Golden Lights”, która była stroną B singla „Ask”. Utwory na prezentowaną reedycję zostały zremasterowane przez Johnny'ego Marra, który wraz z Morrisseyem stanowił główną kreatywną siłę kapeli. Poprawienie dźwięku odbyło się w Metropolis Studios w Londynie, a gitarzystę wspomagał w tym procesie Frank Arkwright. Składanka dotarła do drugiego miejsca brytyjskiej listy albumów i przebywała na nim przez 15 tygodni. W Wielkiej Brytanii wydawnictwo pokryło się złotem. Lista utworów: A 1. Panic A 2. Ask A 3. London A 4. Bigmouth Strikes Again A 5. Shakespeare's Sister B 1. There Is A Light That Never Goes Out B 2. Shoplifters Of The World Unite B 3. The Boy With The Thorn In His Side B 4. Money Changes Everything C 1. Asleep C 2. Unloveable C 3. Half A Person C 4. Stretch Out And Wait D 1. That Joke Isn't Funny Anymore D 2. Oscillate Wildly D 3. You Just Haven't Earned It Yet, Baby D 4. Rubber Ring D 5. Golden Lights
Lista utworów: 1. Peaches En Regalia 2. Willie The Pimp 3. Son Of Mr. green Genes 4. Little Umbrellas 5. The Gumbo Variations 6. It Must Be A Camel
Tracklista: 1. Condemned to the Gallows 2. House Organ 3. Yellow Eyes 4. Millions 5. Gold Distance 6. Blot
„In Utero” – ostatni album studyjny amerykańskiego zespołu grunge'owego Nirvana, wydany 13 września 1993 roku. Realizatorem dźwięku podczas nagrań był Steve Albini, znany także jako muzyk zespołów Big Black i Shellac, gdyż członkowie Nirvany chcieli, by muzyka na „In Utero” była ostrzejsza niż na poprzedniej płycie, Nevermind. Za teksty piosenek niemal w całości odpowiada frontman i wokalista zespołu, Kurt Cobain. Wydano dwa single: „Heart-Shaped Box” i „All Apologies”. Planowano wydać również trzeci: „Pennyroyal Tea”, jednak po samobójczej śmierci Cobaina zrezygnowano z tego pomysłu (w kilku krajach mimo to utwór został wydany). Choć „In Utero” w porównaniu do Nevermind okazał się nieco mniejszym sukcesem komercyjnym, album dostał się na pierwsze miejsce „Billboard 200” i otrzymał bardzo dobre oceny od fanów i recenzentów, w 2003 został sklasyfikowany na 439. miejscu listy 500 albumów wszech czasów magazynu Rolling Stone. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedał się w ponad 3,5 milionach kopii. Cobain początkowo chciał, by album nosił tytuł „I Hate Myself and I Want to Die” – tym zdaniem artysta odpowiadał każdemu, kto go zapytał, jak się czuje. Ostatecznie wybrano tytuł „In Utero", zaczerpnięty z wiersza autorstwa Courtney Love. Wszystkie piosenki zostały napisane przez Kurta Cobaina, z wyjątkiem „Scentless Apprentice” napisanej przez Kurta Cobaina, Krista Novoselica i Dave'a Grohla. Lista utworów: A 1. Serve The Servants A 2. Scentless Apprentice A 3. Heart-Shaped Box A 4. Rape Me A 5. Frances Farmer Will Have Her Revenge On Seattle A 6. Dumb B 1. Very Ape B 2. Milk It B 3. Pennyroyal Tea B 4. Radio Friendly Unit Shifter B 5. Tourette's B 6. All Apologies
Winylowa reedycja albumu At Carnegie Hall, zawierającego muzykę nagraną podczas koncertu w 1957 roku. Taśma przeleżała niemal pół wieku w Bibliotece Kongresu, gdzie została odkryta przez Larry?ego Appelbauma w 2005 roku. Trackilsta: 1. Monk's Mood 2. Evidence 3. Crepuscule With Nellie 4. Nutty 5. Epistrophy (Monk, Kenny Clarke) 6. Bye-Ya 7. Sweet and Lovely (Gus Arnheim, Harry Tobias, Jules LeMare) 8. Blue Monk 9. Epistrophy (incomplete)
„Rebel Yell” – drugi album brytyjskiego artysty rockowego Billy’ego Idola, wydany w 1983 roku. Do utworów „Eyes Without a Face” oraz „Flesh for Fantasy” zostały stworzone teledyski emitowane później w MTV. W pracy nad albumem brali udział Steve Stevens i Keith Forsey, współpracujący wcześniej z Idolem nad jego debiutanckim solowym albumem. W roku 1999 wydawnictwo EMI ponownie wydało album wraz z kilkoma dodatkowymi utworami dołączonymi jako bonus, a w roku 2017 ukazał się remasterowany winyl na 180 gramowej płycie. Lista utworów: A 1. Rebel Yell A 2. Daytime Drama A 3. Eyes Without A Face A 4. Blue Highway B 1. Flesh For Fantasy B 2. Catch My Fall B 3. Crank Call B 4. (Do Not) Stand In The Shadows B 5. The Dead Next Door
Lista utworów: A 1. You Make Me Feel So Young A 2. It Happened In Monterey A 3. You're Getting To Be A Habit With Me A 4. You Brought A New Kind Of Love To Me A 5. Too Marvelous For Words A 6. Old Devil Moon A 7. Pennies From Heaven A 8. Love Is Here To Stay B 1. I've Got You Under My Skin B 2. I Thought About You B 3. We'll Be Together Again B 4. Makin' Whoopee B 5. Swingin' Down The Lane B 6. Anything Goes B 7. How About You?
Lista utworów: A 1. Opportunity To Cry A 2. Honey, Honey A 3. Take My Love (I Want To Give It) A 4. Bring It On Home A 5. Everybody Loves A Train A 6. Elvis Presley Blues A 7. He Was A Friend Of Mine B 1. Factory Girl B 2. I Wish You Would B 3. 'Til My Back Ain't Got No Bone B 4. Why Don't You Love Me Like You Used To Do? B 5. Tomorrow Night B 6. Raise A Ruckus
Lista utworów: A 1. Over The Hills And Far Away A 2. Wild Frontier A 3. Take A Little Time A 4. The Loner B 1. Friday On My Mind B 2. Strangers In The Darkness B 3. Thunder Rising B 4. Johnny Boy
Tracklista: Side A 1. Radio GaGa 2. Tear It Up 3. It?s A Hard Life 4. Man On The Prowl Side B 1. Machines (Or Back To Humans) 2. I Want To Break Free 3. Keep Passing The Open Windows 4. Hammer To Fall 5. Is This The World We Created??
1. Seventy-six trombones 2. Overtures: Carmen 3. Intermezzo sinfonico (from Cavalleria rusticana) 4. La danza 5. Torna a surriento 6. Gold and silver 7. Ben 8. The earth song 9. Espaa Cai 10. I could have danced all night (From Myfair lady) 11. With a little bit of luck 12. I am Australian 13. E lucevan le stelle 14. Da geh ich zu Maxim 15. Volga song 16. Memory 17. Waltzing Matilda
Lista utworów: A 1. I Put A Spell On You A 2. Tomorrow Is My Turn A 3. Ne Me Quitte Pas A 4. Marriage Is For Old Folks A 5. July Tree A 6. Gimme Some B 1. Feeling Good B 2. One September Day B 3. Blues On Purpose B 4. Beautiful Land B 5. You've Got To Learn B 6. Take Care Of Business
Motorhead, królowie tras koncertowych przez ponad 40 lat po raz kolejny unieśmiertelnieni na "Clean Your Clock". To wydawnictwo to Motorhead w swoim żywiole - na scenie, w monachijskiej hali "The Zenith", w której zagrał dwa wyprzedane koncerty na trasie promującej "Bad Magic". Motorhead z grudnia 2015 roku pozostaje w świetnej formie, serwując szalejącej widowni smakowity rockandrollowy koktajl powstały z połączenia mocy brzmienia, ogłuszającej głośności i zestawu niezapomnianych hitów. Występ Lemmy?ego, Phila Campbella i Mikkeya Dee fantastycznie nagrał i wyprodukował wieloletni producent Motörhead, Cameron Webb. Dzięki niemu czujemy charakterystyczne, pulsujące z wielką siłą uderzenia sekcji rytmicznej, chłoniemy jedyny w swoim rodzaju wokal Lemmy'ego, tak jakbyśmy stali pod sceną monachijskiej hali. Cameron Webb ma niemały udział w tym, że kapela po wielu latach bycia na scenie, artystycznie wspięła się na niesamowity poziom. Kariera Motörhead obejmuje nagrodę Grammy, ponad 15 mln sprzedanych płyt na świecie, ale przede wszystkim niezliczone ilości koncertów dla milionów fanów tria. Także w Polsce. To właśnie występy przed publicznością były istotą istnienia kapeli i głównym motorem napędowym życia Lemmy'ego. "Clean Your Clock" to najlepszy hołd dla tego wyjątkowego muzyka i człowieka, jaki można sobie wyobrazić. Lemmy odszedł od nas 28 grudnia 2015 roku. Dowodził Motorhead nieprzerwanie od 1975 roku. Muzykę na "Clean Your Clock" zapisano zaledwie kilka tygodni przed jego śmiercią. Choć był już bardzo zniszczony i osłabiony przez chorobę, Lemmy dał z siebie wszystko. Bo ponad wszystko nie lubił zawodzić swoich fanów. Pamiętajcie! "Clean Your Clock", jak każdego wydawnictwa Motörhead, należy słuchać głośno. Lemmy wyraził to już dawno temu, w jednym z wielu klasyków tria, "Overkill", śpiewając: "Only way to feel the noise is when it's good and loud...". Tracklista: 1. Bomber 2. Stay Clean 3. Metropolis 4. When The Sky Comes Looking For You 5. Over The Top 6. Guitar Solo 7. The Chase Is Better Than The Catch 8. Lost Woman Blues 9. Rock It 10. Orgasmatron 11. Doctor Rock 12. Just ?Cos You Got The Power 13. No Class 14. Ace Of Spades 15. Whorehouse Blues 16. Overkill
Piotr Wyleżoł, liryk fortepianu, niezrównany improwizator, subtelny kolorysta, którego londyński miesięcznik „Blues & Soul” uznał za jednego z najbardziej niezwykłych talentów pianistyki europejskiej, prezentuje album z autorskimi kompozycjami osadzonymi w tradycji jazzu i muzyki polskiej. „Human Things” to kolejna, już 79 płyta, w serii „Polish Jazz”. Jest to projekt szczegółowo przemyślany, imponujący rozmachem i bogactwem środków. Śpiewne tematy wsparte zaawansowaną harmonią, oryginalna, daleka od schematów forma, szczególna rola fortepianu, wyrafinowane improwizacje lidera i zaproszonych artystów sprawiają, że muzyka „Human Things” wykracza poza utarte formuły gatunku. Do realizacji swojego projektu Piotr Wyleżoł zaprosił znakomitych muzyków – trębacza Roberta Majewskiego, puzonistę Grzegorza Nagórskiego, kontrabasistę Michała Barańskiego i perkusistę Michała Miśkiewicza – to artyści o ogromnym dorobku i niekwestionowanej pozycji. Partie wokalne w utworze tytułowym, swoistym hymnie albumu, wykonuje charyzmatyczny duet: ikona polskiej wokalistyki jazzowej Aga Zaryan oraz młody, utalentowany Grzegorz Dowgiałło. I wreszcie gość specjalny – amerykański saksofonista Dayna Stephens, artysta wyjątkowy, współpracujący z najlepszymi. Lista utworów: 1. Human Things 2. Whisper of the Night 3. Fatalismum Optimismus 4. Beyond the Reality 5. Home 6. Once Forever
Lista utworów: 1. The Greatest Show 2. A Million Dreams 3. A Million Dreams (Reprise) 4. Come Alive 5. The Other Side 6. Never Enough 7. This Is Me 8. Rewrite the Stars 9. Tightrope 10. Never Enough (Reprise) 11. From Now On
Lista utworów: 1. I Dance Like This 2. Gasoline And Dirty Sheets 3. Every Day Is A Miracle 4. Dog's Mind 5. This Is That 6. It's Not Dark Up Here 7. Bullet 8. Doing The Right Thing 9. Everybody's Coming To My House 10. Here
Lista utworów: 1. Before Bach: Benediction 2. Prelude No. 3 in C# Major from The Well-Tempered Clavier Book I, BWV 848 3. After Bach: Rondo 4. Prelude No. 1 in C Major from The Well-Tempered Clavier Book II, BWV 870 5. After Bach: Pastorale 6. Prelude No. 10 in E Minor from The Well-Tempered Clavier Book I, BWV 855 7. After Bach: Flux 8. Prelude and Fugue No. 12 in F Minor from The Well-Tempered Clavier Book I, BWV 857 9. After Bach: Dream 10. Fugue No. 16 in G Minor from The Well-Tempered Clavier Book II, BWV 885 11. After Bach: Ostinato 12. Prayer for Healing
Kompozycje Skriabina, Glucka, Rachmaninowa i Chopina idealnie pokazują, jak doskonałą techniką włada Yuja Wang i jak brawurowe są jej wykonania. Połączenie – legendarnego już pod względem techniki – mistrzostwa z inteligencją interpretacji sprawia, że obecna płyta dostarcza słuchaczom głębokich przeżyć. Różnorodność stylów – neoklasycyzm, romantyzm, impresjonizm, jazz – uzupełniona jest dodatkowo utworami będącymi adaptacjami innych kompozycji. Yuja Wang święci triumfy nie tylko w salach koncertowych. Jej popularność potwierdzają także rekordy internetowe – ostatnie wyniki pokazały, że ilość odsłon plików zamieszczonych na YouTube sięgnęła ćwierć miliona. Bez wątpienia prawdziwe jest stwierdzenie „Gramophone”: „na każde kolejne nagranie tej pianistki czeka się z niecierpliwością”. Lista utworów: 1. Etudes-Tableaux, Op. 39 - No. 6 In A Minor 2. Etudes-Tableaux, Op. 39 - No. 4 In B Minor 3. Elegie In E Flat Minor, Op. 3, No. 1 4. Etudes-Tableaux, Op. 39 - No. 5 In E Flat Minor 5. Sonata In G Major, KK. 455 6. Orfeo Ed Euridice - Arranged Sgambati / Act 2 - Melodie Dell'Orfeo 7. Iberia - For Piano Solo / Book 2 - 6. Triana 8. Variations On A Theme From G. Bizet's 'Carmen' (The Gypsy Song Act II) White House Version 9. Gretchen Am Spinnrade, D. 118 - Arranged By Franz Liszt 10. Tritsch-Tratsch-Polka, Op. 214 - Arranged By Gyorgy Cziffra 11. Waltz No. 7 In C Sharp Minor, Op. 64 No. 2 - Tempo Giusto 12. L'Apprenti Sorcier - Arranged By Victor 13. 24 Preludes For Piano, Op. 11 - No. 11 In B 14. 6 Preludes, Op. 13 - No. 6 In B Minor 15. 24 Preludes For Piano, Op. 11 - No. 12 In G Sharp Minor 16. 12 Etudes For Piano, Op. 8 - No. 9 In C Sharp Minor 17. 2 Poemes, Op. 32 - 1. Poeme In F Sharp 18. Danse Macabre, Op. 40 - Arranged By Franz Liszt & Vladimir Horowitz
Lista utworów: A 1. Every Day I Have The Blues A 2. Sweet Little Angel A 3. It's My Own Fault A 4. How Blue Can You Get A 5. Please Love Me B 1. You Upset Me Baby B 2. Worry, Worry B 3. Woke Up This Mornin' B 4. You Done Lost Your Good Thing Now B 5. Help The Poor
Teczka z folii PCV, usztywniona tekturą, wyposażona w mechanizm 2 ringi. Szerokość grzbietu 3 cm, format A4. Na grzbiecie okienko i etykieta do opisu, posiada 3 przekładki ABC Jednostka sprzedaży: sztuka.
Teczka z folii PCV, usztywniona tekturą, wyposażona w mechanizm 2 ringów, szerokość grzbietu 3 cm. Format teczki: A4. Na grzbiecie okienko i etykieta do opisu. Teczka ma 3 przekładki ABC. Jednostka sprzedaży: sztuka.
Teczka z folii PCV, usztywniona tekturą, wyposażona w mechanizm 2 ringi. Szerokość grzbietu 2 cm, format teczki: A4. Na grzbiecie okienko i etykieta do opisu, posiada 3 przekładki ABC. Jednostka sprzedaży: sztuka. Uwaga! Towar wysyłany losowo!
Teczka z folii PCV, usztywniona tekturą, wyposażona w mechanizm 2 ringi, szerokość grzbietu 3cm, na grzbiecie okienko i etykieta do opisu, posiada 3 przekładki ABC, jednostka sprzedaży sztuka, kolor jasna zieleń.
Urocza maskotka z pewnością spodoba się każdemu maluchowi. Rozmiar zabawki: 24 cm
Nail-a-peel. Zestaw Delux. Zestaw kolorowych lakierów 3D i akcesoriów do paznokci. Dziewczynki w końcu mają zestaw, który pozwoli im zrealizować najbardziej niesamowite pomysły zdobnicze! Bezpieczny i idealnie „skrojony” na dziewczęce potrzeby zestaw zawiera wszystkie akcesoria niezbędne do stworzenia wspaniałego manicure w technologii 3D. Wesołe kolory, fantazyjne i różnorodne zdobienia, a także możliwość szybkiego oczyszczenia płytki paznokcia – gwarantują świetną i bezpieczną zabawę i niebanalny look każdej dziewczynki czy nastolatki. Zawartość zestawu: – 60 szablonów zdobniczych, – 5 żelowych lakierów (perłowy liliowy, perłowy śliwkowy, błyszczący koralowy, błyszczący morski, błyszczący bladoróżowy), – 3 lakiery z ozdobami (złoty brokat, „lodowe” opiłki, cekinowe księżyce), – 3 okrągłe matryce z tipsami do tworzenia dekoracyjnych ozdób na paznokcie, – 3 pędzelki do malowania, – 5 końcówek do nakładania żelu, – tacka, – szpatułka, – pęseta, – lejek, – akcesorium do polerowania, – 75 naklejek na paznokcie.
Catch ballW skład zestawu wchodzą dwie paletki z rzepami oraz piłka od tenisa.Paletka wykonana jest z lekkiego tworzywa sztucznego, wewnątrz którego znajduje się rzep. Na zewnątrz łapki jest pasek zapinany na rzepy, dostosowujący się do wielkości dłoni. Cały zestaw jest wyprodukowany w jaskrawych kolorach: różowo-zielonym.
Naucz swoje ukochane dziecko korzystać z toalety! Z pomocą przychodzi specjalna toaleta, która wydaje dźwięki! Owieczka zachęca dziecko do korzystania z toalety – po posadzeniu laleczki na toalecie słychać odgłosy siusiania. Kiedy spuścisz wodę, usłyszysz dźwięk spuszczania, a następnie zadowolony śmiech dziecka. Naklejki są dołączone w zestawie, więc każde dziecko może samo nadać design swojej toalecie! Rozmiar: 13.0 x 21.0 x 17.0 cm Zasilanie: 2 x AAA (brak w zestawie)
Smoczek dla lalki Baby Born z odczepianą, ozdobną przypinką, dzięki której mała lala nigdy go nie zgubi. Uwaga! Towar wysyłany losowo!
Piżamka z owieczką dla Baby Annabell. Zestaw Deluxe. Liczenie Owiec składa się ze spodni z kolorowym nadrukiem w chmurze, eleganckiej asymetrycznej bluzy z owcami na przedzie i chusty z uroczymi falbankami. W zestawie są także różowe trampki pasujące do całego stroju. Doskonałe dla lalki 43 cm. Brak lalki w zestawie.
Rozprawa Kamili Gieby jest pracą literaturoznawczą, poświęconą polskiej literaturze tzw. Ziemi Lubuskiej. Autorka analizuje tę literaturę zarówno w odniesieniu do regionalnej kultury literackiej, jak i na tle zjawisk społecznych, ideologii i projektów politycznych, a także życia intelektualnego i codziennego w Polsce po II wojnie światowej. Łączy perspektywę historycznoliteracką z rekonstrukcją dziejów idei, geopoetyką i studiami nad przestrzenią w kulturze, kulturową teorią gatunku oraz orientacją postzależnościową. W ten sposób, po pierwsze, chronologicznie porządkuje najważniejsze dzieła lubuskiej literatury osadniczej, po drugie, uściśla i redefiniuje pojęcia niezbędne do uchwycenia związku tej literatury z tradycją tzw. narracji piastowskiej i myśli zachodniej, po trzecie, odkrywa, problematyzuje i wyjaśnia te aspekty literatury regionu, które świadczą o jej bliskiej, lecz niejednoznacznej relacji z istotnym doświadczeniem społecznym tamtego czasu. (Z recenzji dra hab. Wojciecha Browarnego, prof. UWr)
„Kochać Chrystusa trzeba w ludziach, bo On tam jest spragniony miłości. Nie w abstrakcyjnych wyobrażeniach, lecz w konkretnych osobach, które znam i spotykam, zwłaszcza w tych, w których brak miłości” – Alicja Lenczewska. Alicja Lenczewska zmarła w Szczecinie 5 stycznia 2012 roku. Ta mało znana mistyczka zostawiła nam poruszające dzienniki, w których zapisała słowa, jakie – za jej pośrednictwem – Pan Jezus kieruje do każdego z nas. „Każdego prowadzę drogą dopasowaną do jego możliwości. Maksymalnie optymalną. Dlatego drogi są różne i nie można komuś zazdrościć jego drogi, jego doznań czy łask. Każdy otrzymuje to, co dla niego najwłaściwsze i najlepsze, choćby wydawało się inaczej. Wy nie macie pełnego rozeznania. Dlatego musicie Mi ufać i godzić się na to, co czynię w waszym życiu. Godzić się z radością i ufnością, bo jest to najlepsze ze wszystkiego, co mogłoby być” (fragment książki)
„Kochać Chrystusa trzeba w ludziach, bo On tam jest spragniony miłości. Nie w abstrakcyjnych wyobrażeniach, lecz w konkretnych osobach, które znam i spotykam, zwłaszcza w tych, w których brak miłości”. – Alicja Lenczewska Alicja Lenczewska zmarła w Szczecinie 5 stycznia 2012 roku. Ta mało znana mistyczka zostawiła nam poruszające dzienniki, w których zapisała słowa, jakie – za jej pośrednictwem – Pan Jezus kieruje do każdego z nas. „Każdego prowadzę drogą dopasowaną do jego możliwości. Maksymalnie optymalną. Dlatego drogi są różne i nie można komuś zazdrościć jego drogi, jego doznań czy łask. Każdy otrzymuje to, co dla niego najwłaściwsze i najlepsze, choćby wydawało się inaczej. Wy nie macie pełnego rozeznania. Dlatego musicie Mi ufać i godzić się na to, co czynię w waszym życiu. Godzić się z radością i ufnością, bo jest to najlepsze ze wszystkiego, co mogłoby być”. Fragment książki
Krokiem zdobywców – to opowieść o I Olkuskiej Drużynie Skautowej im. Tadeusza Kościuszki, osnuta na kanwie wydarzeń z lat 1914-1920. Napisana została w okresie międzywojennym przez jednego z pierwszych członków drużyny, późniejszego harcmistrza – Innocentego Liburę – i ukazać się miała w roku 1939 nakładem Księgarni Św. Wojciecha w Poznaniu. Wydawnictwo rozpoczęło już druk, gdy wybuchła kolejna wojna światowa. Żaden egzemplarz nie trafił do księgarń – gotowy nakład zniszczyli okupanci. Po wojnie autor pukał wielokrotnie do różnych wydawnictw, ale w „ludowej” Polsce żadne z nich nie zgodziło się na publikację. Treść i duch książki „niebezpiecznie” odbiegały od komunistycznej ideologii. Wydania swej opowieści autor nie doczekał się nigdy. Zmarł w r. 1993, na progu trzeciej Rzeczpospolitej, w 92 roku życia. Stary maszynopis przeleżeć miał jeszcze wiele lat w rodzinnych archiwach, by dopiero niedawno – zbiegiem okoliczności – trafić w ręce wydawców. Trudno oprzeć się wrażeniu, że to nie całkiem przypadek, gdy stało się to akurat w setną rocznicę odzyskania niepodległości. Krokiem zdobywców ma formę powieści autobiograficznej bez fikcji literackiej. Jest to właściwie zbeletryzowana autobiografia z lat 1914-1920 – lat wczesnej młodości autora. Wszystkie opisane wydarzenia są autentyczne, wszystkie postacie z nazwiskami rzeczywiste (a osób występuje w powieści niemal trzysta!). Jedynym odejściem od tej zasady jest nazwisko i imię głównego bohatera – Mieczysława Łękawskiego, pod którym kryje się po prostu sam autor, druh Innocenty Libura, a pod tymże nazwiskiem Łękawskich członkowie jego rodziny. Pisarz – wychowawca i nauczyciel z powołania – obdarzony był niezwykłą pamięcią do nazwisk i zdarzeń, które bez wysiłku odtwarzał jeszcze po wielu latach, zwłaszcza przy ognisku, w ulubionych harcerskich gawędach. Kiedy przy różnych okazjach wracał czasem pamięcią do powieści leżącej w szufladzie, wspominał, że nawet występujące w niej dialogi są przeważnie oddane wiernie, jakby odtworzone ze stenogramu. Starannie unikał wszelkiej fikcji. Bohaterami mieli być żywi ludzie – i to występujący jak najliczniej – nie tylko szczególnie zasłużeni czy wybitni – ale i zwyczajni, ludzie swego czasu i swego środowiska, a przede wszystkim młodzież. Tą zasadą autor kierował się i w późniejszych swych pracach. Jego zdaniem najważniejszy wymiar historii – to nie ten, który zapisują dopiero kroniki i podręczniki historyczne – ale ten mniej uchwytny – domowy i codzienny, w którym najważniejsze sprawy rodzą się, dojrzewają i rozgrywają w ludzkim sercu. Kiedy po latach – już jako emerytowany rybnicki nauczyciel – napisze obszerne Dzieje domowe powiatu (po długiej walce z cenzurą kilkutysięczny nakład rozszedł się w tydzień) – oprze je na żywej pamięci o ludziach, o których podręczniki nie piszą, a którzy wiodąc na co dzień zwyczajne, pracowite życie, zdolni są niejako „naturalnie” zdawać i najtrudniejsze egzaminy w chwilach dziejowych prób. Piewca „historii domowej” spełniać będzie jakby w ten sposób życzenie starszego kolegi sprzed lat, Piotra Łyska – legionisty, który w przeddzień bitwy pod Kostiuchnówką pisał doń: Proszę cię, Cenku, nie pisz mi o żadnym bohaterstwie, gdyż spełniam tylko obowiązek Polaka i każdy takim bohaterem być może. Od samej strony literacko-artystycznej Krokiem zdobywców nie jest może dziełem najwybitniejszym. Krytycy mogliby zarzucić powieści ograniczony zasób środków stylistycznych, pewną ich sztampowość, powtarzalność opisów itp., a i sam styl pisarski wyda się może współczesnemu czytelnikowi miejscami już nieco staromodny. Nie strona artystyczna stanowi jednak zasadniczą zaletę książki. Ze względu na swą wierność faktom jest ona najpierw cennym źródłem do dziejów harcerstwa regionu olkuskiego, ale i szerzej – do dziejów Polski w przełomowym okresie odzyskiwania niepodległości i obrony państwa przed następującym zaraz potem najazdem bolszewickim (bitwy Dywizji Ochotniczej pod Paprociami i nad Wkrą). Przede wszystkim jednak zaletą książki jest autentyzm osobistego świadectwa uczestnika wydarzeń, o których dziś mówią już tylko opracowania. Na kartach tej książki zapisały się nie tylko same fakty, ale i ów charakterystyczny duch tamtych lat – duch młodzieńczego zapału i ideałów, który – znajdując mądrych wychowawców, nauczycieli, działaczy społecznych – nie rozwiał się w idealizmie, nie zgorzkniał w rozczarowaniach, lecz pozwolił młodym ludziom dojrzeć w pracy nad sobą i zahartował ich w przeciwnościach. Być może niejeden olkuszanin znajdzie tu postacie znane sobie z opowiadań, a może nawet swoich przodków (wyszukiwanie osób ułatwi indeks zamieszczony na końcu książki). Bezpośrednie tło historyczne i główne postacie, a wśród nich swych najbliższych przyjaciół – Antoniego Błauta i Tomasza Zdrzalika zwanego Todkiem – przybliży najlepiej sam autor, stąd tekst powieści poprzedzamy jego artykułem o początkach harcerstwa w Olkuszu, opublikowanym w 1957 r. w Księdze Pamiątkowej olkuskiego liceum (Konrad Małys OSB, „Wstęp”)
Św. Benedykt żył około półtora tysiąca lat temu. Jego życie i osobę znamy poprzez łączoną z jego imieniem „Regułę Mnichów” oraz Drugą „Księgę Dialogów” św. Grzegorza Wielkiego. Urodził się prawdopodobnie ok. 480 r. w Nursji w Umbrii jako syn zamożnej rodziny, którą stać było na zapewnienie chłopcu odpowiedniego wykształcenia w domu i potem na wysłanie go na studia do Rzymu. Tam jednak w stosunkowo krótkim czasie doszedł do wniosku, że powinien prowadzić życie oddane Bogu najpierw w samotności, a potem razem ze skupionymi wokół niego uczniami. Według św. Grzegorza najpierw udał się do leżących niedaleko Rzymu miejscowości a potem przez dłuższy czas przebywał w grocie w pobliżu Subiaco, dawnej rezydencji Nerona. Formację zakonną mógł odebrać od mnicha Romana z pobliskiego klasztoru, wielką rolę jednak odegrały osobiste przemyślenia, wytrwała modlitwa i doświadczenie duchowe. Współcześni komentatorzy uważają przekaz św. Grzegorza Wielkiego o pierwszych latach mniszego życia Benedykta spędzanych w takim oderwaniu od świata, że nawet nie wiedział, kiedy jest Wielkanoc, za wymowną ilustrację jego wewnętrznej samotności. W życiu zakonnym opartym na Regule św. Benedykta ogromną rolę odgrywa liturgia – wspólne sprawowanie Godzin kanonicznych oraz kult Eucharystii. Może to być pewne uzupełnienie tego, co wielki Papież powiedział o początkach pobożności samego Benedykta, nawiązując może bardziej do podziwianych wówczas relacji o życiu mnichów Wschodu niż do przekazów o życiu samego Benedykta. Zresztą „Dialogi” są przede wszystkim dziełem budującym pisanym zgodnie z popularnymi oczekiwaniami, by wykazać, że na Zachodzie, w Italii są święci nie mniejsi od podziwianych ascetów Wschodu. Najlepszym portretem i wyrazem osobowości św. Benedykta jest jego Reguła i jej owoce. „Dialogi” mówią o kontaktach Benedykta z prostymi pasterzami, którym głosił Ewangelię i o nieudanej pierwszej próbie wspólnego życia podjętej na prośbę mnichów z leżącej w pobliżu wspólnoty. Nie chcąc znosić surowych wymagań młodego opata próbowali go otruć. Benedykt wrócił na poprzednie miejsce swego pobytu, ale już niedługo trwał w samotności. Gromadzili się uczniowie – przychodzili sami a także rodziny powierzały mnichom wychowywanie synów, z których wielu wybierało potem świadomie ten rodzaj życia. Benedykt założył w okolicy Subiaco dwanaście małych klasztorów nad którymi sprawował opiekę. Jednak intrygi działającego w pobliżu kapłana skłoniły św. Benedykta do opuszczenia Subiaco i założenia nowego klasztoru na górze Cassino na ruinach pogańskiej świątyni Apollina. Nastąpiło to prawdopodobnie ok. 530 r. (często dawne opracowania podawały datę 529). Tam św. Benedykt przeżył jeszcze kilkanaście lat i napisał Regułę, która potem stała się podstawą życia mniszego na Zachodzie. Reguła św. Benedykta rozpowszechniała się stopniowo, w dużej mierze za sprawą mnichów anglosaskich a potem dzięki działaniom św. Benedykta z Aniane, współpracownik Karola Wielkiego i jego syna Ludwika Pobożnego. Roztropność i umiar jej autora, szerokie możliwości adaptacji przyczyniły się do tego, że przetrwała próbę czasu i mimo późniejszego rozwoju innych form życia zakonnego, obniżenia poziomu życia w wielu klasztorach i zewnętrznych przeciwności, stawała się ciągle na nowo podstawą odradzania życia według ideału monastycznego. Może również być cenną pomocą dla ludzi świeckich, których Benedykt w swoich czasach darzył szacunkiem, uznawał ich współodpowiedzialność za sprawy Kościoła (por. Reguła – odtąd skrót RB 64,3-6) stając się niejako prekursorem posoborowego otwarcia się Kościoła i uznania misji zarówno sprawujących kapłaństwo urzędowe jak też powołanych na mocy chrztu do powszechnego kapłaństwa. Wymownym świadectwem aktualności Reguły i oddziaływania charyzmatu św. Benedykta jest zainteresowanie jego Regułą także w środowiskach protestanckich, powstawanie protestanckich wspólnoty mniszych np. w Szwecji czy nawiązywanie do ducha benedyktyńskiego przez środowiska anglikańskie.
Atanazy napisał Żywot, wedle własnego oświadczenia, dla mnichów żyjących poza Egiptem: epi ksenes, prawdopodobnie dla jakiejś grupy ascetów w Galii, gdzie przebywał w Trewirze w latach 335–337, lub w Italii, w której schronił się w okresie 340–346. Choć pismo ma konkretnego adresata, musiało od razu być tworzone z myślą o licznych anonimowych czytelnikach ówczesnego świata. Powstało w okresie między rokiem 356 a 362, gdy Atanazy, ścigany przez władze przychylne arianom, ukrywał się w klasztorach i pustelniach Egiptu. Próby uściślenia datowania nie dały uchwytnych rezultatów. Uczciwie mówiąc, nie ma to większego znaczenia ani dla specjalistów ani dla niefachowego czytelnika. Atanazy twierdzi we wstępie do Żywotu, że przebywał w otoczeniu Antoniego przez czas długi, nie wiemy jednak, co tu oznacza przymiotnik długi. Ostrożniej byłoby nie przyjmować go dosłownie. Informacji dostarczył mu także pewien mnich usługujący świętemu w jego ostatnich latach. Badacze dzisiejsi są przekonani, że możemy zidentyfikować owego mnicha, a jest to zabieg istotny dla ustalenia, czy można mieć do jego wiedzy zaufanie, czy nie. Otóż był nim zapewne Serapion, biskup z Thmuis, o którym wiemy, że spędził czas jakiś (nie wiemy, ile) u boku Antoniego jako jego uczeń. Antoni spotykał się z nim co najmniej kilkakrotnie, kiedy umierał przekazał mu w testamencie jeden ze swoich płaszczy. Trochę nas dziwi, że Atanazy nie wspomniał jego imienia, ale nietrudno zauważyć, że Atanazy w ogóle bardzo skąpo dawał imiona postaciom Żywotu, nie chciał odwracać uwagi czytelnika od głównego bohatera. Serapion był z Atanazym zaprzyjaźniony, na pewno miał okazję przekazać mu sporo wiadomości o Antonim, na pewno wiele o nim wiedział. Czy Atanazy był w stanie rozmawiać z Antonim bezpośrednio, bez pomocy tłumaczy? Możemy się tego spodziewać, choć nie jest to wcale oczywiste. Atanazy pochodził z kulturalnej rodziny greckiej, żyjącej w Aleksandrii. Mógł się nauczyć koptyjskiego w czasach dzieciństwa od służby, mógł to zrobić w latach swych wędrówek po Egipcie. Mógł, ale nie musiał. Wprawdzie wśród badaczy znalazł się uczony (L. Th. Lefort), który twierdził, że Atanazy wręcz pisał po koptyjsku, ale jego argumenty były tak słabe, że nietrudno było je zbić. Znajomość języka koptyjskiego była dla niego istotna nie tylko dlatego, że rozmowa przez tłumaczy ogranicza zasadniczo możliwość rozumienia partnera; pamiętajmy, że bracia obsługujący Antoniego, a więc i ten anonimowy informator, również greki nie znali.
Sokrates i państwo Richarda Krauta to jedna z najważniejszych pozycji we współczesnej literaturze naukowej poświęconej dialogom sokratycznym Platona. Autor, profesor filozofii na Northwestern University, stawia sobie w tej książce dwa cele: pierwszym z nich jest „uchwycenie teorii politycznej, na gruncie której Sokrates odrzuca w platońskim Kritonie sugestię ucieczki z więzienia”, a drugim – „umieszczenie tego dialogu w kontekście analizy ogólnej orientacji politycznej przypisywanej Sokratesowi (…) we wszystkich wczesnych dialogach Platona”.
Barbie uwielbia łączyć najnowsze trendy ze swoim indywidualnym stylem. W tej kolekcji strojów Barbie zebrała niektóre ze swoich ulubionych motywów i wykorzystała je w formie nadruków i zdobień. Do wyboru ubranka nawiązujące do takich ulubionych marek, jak Hello Kitty, Troskliwe Misie, Minionki, Super Mario i Superbohaterki DC. Dobieraj i łącz z innymi ubrankami, aby stworzyć świetne stylizacje i odkrywać własny styl. Zestaw zawiera jeden modny top. Uniwersalny krój pasuje na większość lalek. Szerokość: 11.4 cm, wysokość: 9.5 cm, głębokość: 2.5 cm. Wymiary pudełka: 10.0 x 11.5 x 2.5 cm.
Główny, tytułowy rozdział książki jest intelektualnym efektem podróży po niezwykłych miejscach Ameryki, jaką autor odbył w 1978 roku szlakiem wyznaczonym wierszami i esejami Czesława Miłosza. Kresem tej podróży było spotkanie i rozmowa z poetą-profesorem w Berkeley. To wspomnienie zostało dopełnione relacją z 1984 roku, z drugiego amerykańskiego spotkania z Miłoszem, wówczas już laureatem Nagrody Nobla. Niewiele brakowało, a tekst Książka fałszywych prognoz przyczyniłby się do krajowego wydania Zniewolonego umysłu jeszcze przed transformacją ustrojową. Andrzej Miłosz, w porozumieniu z bratem, zaproponował, by artykuł ten wykorzystać jako przedmowę, która mogła ułatwić otrzymanie zgody cenzury na publikację. Zanim jednak doszło do definitywnych decyzji autora, wydawcy i cenzora, nastąpiła zmiana ustroju politycznego w Polsce. Zniewolony umysł ukazał się – na szczęście – bez żadnych „bezpieczników” czy politycznego alibi w rodzaju przedmowy. Pełniejsze przedstawienie Czesława Miłosza jako dyplomaty w służbie Polski Ludowej okazało się możliwe dopiero wtedy, gdy opublikowano jego Raporty dyplomatyczne (2013). Ten okres w biografii poety staje się bardziej zrozumiały w świetle jego przedwojennych związków z lewicą, o których informuje rozdział „Przygody młodego umysłu”. Gdyby nie szczególne okoliczności i kontekst, w jakim poeta zdecydował się przypomnieć wiersz „Naród” i, co więcej, podać go – rzekomo po raz pierwszy – do druku w 1983 roku, nie byłoby zapewne w tej książce rozdziału poświęconego temu utworowi. O ostatnich latach życia Czesława Miłosza i jego ówczesnej twórczości traktują dwa inne rozdziały. Tematem jednego z nich jest osiedlenie się poety w jesieni życia w Krakowie (tu poleca się szczególnej uwadze jego opinię o Osipie Mandelsztamie i reakcję, z jaką została ona przyjęta); drugi – wyraża zainteresowania autora późną poezją noblisty.
Seria komiksów o znanych świętych pozwoli zarówno młodszym jak i starszym czytelnikom poznać sylwetki duchowe wybitnych postaci Kościoła Katolickiego oraz czasy, w jakich żyli. Wszystkie napisane są przystępnym, bogatym i pobudzającym wyobraźnię językiem. Dołączone mapy ułatwiają utrwalenie wiadomości historycznych zdobytych podczas lektury. Kolejne części uzupełnione są także o akcenty polskie związane z naszą kulturą i kultem. Komiksy cechuje bogata, plastyczna szata graficzna i wysokie walory edukacyjne. Rodzice mogą je wykorzystywać jako skuteczne, atrakcyjne narzędzie katechizacji, a także sposób na poszerzenie wiedzy ogólnej oraz słownictwa dzieci i młodzieży. Seria przypadnie do gustu osobom w niemal każdym wieku.