Dzięki tej malowance zostaniesz prawdziwym czarodziejem! Zmoczony wodą pędzel niczym różdżka sprawi, że obrazki nabiorą kolorów, a ty będziesz się świetnie bawić i odkryjesz magię barw! Malowanki wodne to świetna rozrywka dla najmłodszych dzieci, które dopiero ćwiczą sprawność manualną. Kolorowanie rysunków bez użycia farb ułatwi im zabawę i pozwoli zachować porządek. Proste, dostosowane do wieku odbiorcy ilustracje, a także ciekawa tematyka zachęcą dziecko do dalszych plastycznych ćwiczeń.
taśma pakowa PP z klejem akrylowym doskonała do różnego rodzaju zastosowań szerokość: 48mm długość: 50 jardów (ok. 46m) kolor brązowy
Nie ograniczaj się do kolorowania przy biurku! Wykorzystaj całą podłogę i odkryj w sobie artystyczną duszę! Format: 680x980 mm
W 1765 roku Katarzyna Wielka, kierując się względami zarówno estetycznymi, jak politycznymi, zaczęła kolekcjonować obrazy. Jej zbiór stał się zalążkiem jednego z największych muzeów na świecie. Niniejsza książka jest pierwszą tak obszerną prezentacją dzieł z tej wspaniałej kolekcji. Na ponad 630 ilustracjach ukazane zostały obrazy zgromadzone przez carycę Katarzynę, a także te, które trafiły do zbioru później. W książce znalazły się przykłady francuskiego malarstwa z XVIII i XIX wieku, w tym wybitne dzieła Bouchera, Fragonarda, Watteau, Claudea Lorraina, Huberta Roberta, Davida, Ingresa i Corota. Równie ważne są obrazy holenderskiego i flamandzkiego baroku, które reprezentują rozmaite aspekty stylu tej epoki, od brawury Perseusza i Andromedy Rubensa po przejmujące piękno Portretu rodziny van Dycka. Czytelnik znajdzie tu równie reprodukcje wspaniałych płócien Rembrandta, Halsa, Jordaensa oraz Jacoba i Salomona van Ruisdaelów. W tym obszernym albumie nie zabrakło też miejsca na przedstawienie prawdopodobnie najbardziej znanych obrazów z końca XIX i początku XX wieków: słynnych prac van Gogha, Gauguina, Cézanne'a, Picassa i Matisse'a, a także mniej znanych dzieł wymienionych artystów oraz im współczesnych. Zaprezentowano też prace z innych okresów, w tym dzieła włoskiego renesansu (między innymi Fra Angelica, Leonarda da Vinci, Rafaela i Tycjana), przykłady malarstwa hiszpańskiego od El Greca do Goi, Murilla, Velázqueza i Zurbarána: także obrazy z Anglii, Szwecji, Szwajcarii, Belgii, a nawet Stanów Zjednoczonych.
Elegancka i praktyczna teczka wykonana z tektury: • pokryta folią polipropylenową o fakturze skóry, • 4 specjalne otwory w przegródkach, • Zielony Punkt – udział w systemie recyklingu i odzysku odpadów wynikający z przepisów prawa polskiego i UE, • gramatura wewnętrznych przekładek ok. 450gsm, • wewnątrz 20 przegródek, które ułatwiają segregowanie dokumentów, • specjalne otwory w przegródkach pozwalają kontrolować, grupować oraz odnajdywać dokumenty, • harmonijkowy grzbiet pozwala na zwiększenie pojemności, • wzmocnione paski oddzielające, • wymienna etykieta na nazwisko, • format A4.
Niniejsza publikacja złożona z osiemnastu tekstów odnosi się do pięciu nadrzędnych zagadnień, które były prezentowane oraz analizowane w czasie konferencji „Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie”. Pierwsza część książki dotyczy wartości faktograficznej, źródłowej i informacyjnej kolekcji dokumentów życia społecznego, jak i poszczególnych rodzajów druków ulotnych i okolicznościowych. Na wybranych przykładach omówione zostały tu problemy wartościowania tego rodzaju druków, wartości kolekcjonerskiej i sentymentalnej wybranych typów wydawnictw efemerycznych oraz sprawy ich, przejawiającej się w tzw. potencjalnej wartości stałej, obecności na którym rynku książki. W dalszej części tomu zaprezentowane zostały praktykowane w dużych bibliotekach naukowych, wykształcone w toku wieloletnich doświadczeń, zgodne z przyjętymi kierunkami gromadzenia i specjalizacjami, sposoby pozyskiwania oraz opracowywania dokumentów życia społecznego. Kolejne strony niniejszego opracowania odnoszą się do praktyk stosowanych w książnicach mniejszych, ukierunkowanych na zachowanie oraz ochronę źródeł do badań historii lokalnej. Ujęto tu również bardzo interesujące kwestie organizowania w bibliotekach tzw. archiwów społecznych. W przedostatniej części książki omówione zostały wypracowane w Bibliotece Narodowej oraz określonych bibliotekach naukowych problemy przechowywania, konserwacji i digitalizacji dokumentów życia społecznego. Ostatnie dwa teksty łączące się bezpośrednio z ochroną cennych dokumentów życia społecznego, jak i ich utrwalaniem w postaci cyfrowej, pośrednio zaś związane z problemem zwrotu cyfrowego we współczesnej humanistyce, odnoszą się do obecności wydawnictw niekonwencjonalnych w sieci.
W niniejszej pracy podjęto próbę uporządkowania, krytycznego omówienia i usystematyzowania zagadnień dotyczących okładek (przede wszystkim płyt gramofonowych i książek) z perspektywy bibliologicznej. Przegląd i omówienie różnych dotychczasowych ujęć poruszanej problematyki doprowadziły do sformułowania kilku autorskich propozycji metodologicznych i terminologicznych. Niezaprzeczalną wartością pracy są skrupulatne analizy terminologiczne, uporządkowanie i synteza głównych zagadnień związanych z tematem, a także wskazanie perspektyw ich rozwoju, miejsc wymagających opracowania lub rewizji. W ten sposób praca stanowi zaproszenie do dyskusji nad miejscem i przyszłością badań okładek w ramach nauk humanistycznych.
W fascynującej biografii Wacława Felczaka skupiają się jak w soczewce losy przedstawicieli pokolenia urodzonego około roku 1918. Najpierw wzrastanie i wychowanie w klimacie świeżo odzyskanej niepodległej państwowości, potem zdobywanie wykształcenia i pierwsze próby włączenia się w życie społeczne, polityczne i naukowe. Wybuch wojny, przekreślający dotychczasowy dorobek życia, różne formy walki o przetrwanie narodu i własne. Koniec wojny, który zmusza do wyboru między wiernością wartościom a podporządkowaniem się nowym władcom zniewolonej ojczyzny. Po 1956 r. namiastka normalnego życia z etykietką `wroga Polski Ludowej`. W końcu, po 1989 r. spełnienie żywionych przez pół wieku pragnień, ale równocześnie rozczarowanie kształtem odzyskanej niepodległości. Życiorys w zasadzie typowy, ale w szczegółach tak bogaty, że wystarczyłby dla obdzielenia kilku osób.
Ola to nocny marek. Jej piórka szeleszczą ekscytujące opowieści, metki czarują zróżnicowaną fakturą, a wewnętrzna część skrzydełek, barwami wieczornego nieba. Ola lubi kłaść się nocą na ziemi, słuchać szumu drzew i obserwować gwiazdy. Jej nóżki pełnią funkcję gryzaków, więc przyniosą ulgę ząbkującemu maluchowi.