Plastelina pływająca polecana jest do wykonywania figurek, które doskonale nadają się do puszczania na wodzie. Jest dużo lżejsza od zwykłej plasteliny, lżejsza od wody. Jest bardzo miękka i łatwa do ugniatania. Doskonale zachowuje nadany jej kształt. Opakowania zawiera 10 intensywnych i żywych kolorów.
Szkicownik przeznaczony do malowania farbami olejnymi, akrylowymi, temperowymi i plakatowymi. Płótno trzykrotnie gruntowane akrylem jest gotowe do użycia. Blok jest jednostronnie klejony. Po skończonej pracy arkusz należy oddzielić od reszty bloku nożykiem, co zapobiegnie strzępieniu się płótna.
Seria bloków POP przeznaczona jest dla uczniów, studentów i innych średniozaawansowanych amatorów sztuk plastycznych.Seria ART natomiast przeznaczona jest dla profesjonalistów. Obie serie różnią się między sobą gramaturą i fakturą papieru. Bloki malarskie, jednostronnie klejone przeznaczone do technik olejnych. Specjalnie dobrany, fakturowany papier zabezpiecza arkusze przed marszczeniem w trakcie malowania.
Poznaj historię najazdu zaliczanego do największych średniowiecznych operacji wojskowych Północnej Europy. Najazdu podczas, którego starano się pokonać wroga nie tylko za pomocą broni, ale także magii wojenne.
„Password” to nowa czteroczęściowa seria stworzona z myślą o polskich licealistach uczących się języka angielskiego. Kurs wspiera polskiego ucznia w problematycznych dla niego obszarach oraz zapewnia sukces na maturze nawet tym uczniom, którzy podejmują decyzję o wyborze poziomu egzaminu dopiero w klasie trzeciej. W podręczniku uwzględniono również potrzeby uczniów realizujących rozszerzony zakres podstawy programowej w szkole ponadgimnazjalnej. Numer dopuszczenia MEN: 767/1/2015
Wzruszenia Pradawnej Duszy to istny emocjonalny pomost między kultura i religią starożytnego Egiptu a współczesnym światem chrześcijańskim. Podmiot liryczny wierszy odgrywa rolę medium między współczesnymi ludźmi a ich bardzo odległymi przodkami odkrywa przed Czytelnikiem paradoks: kultura, twór ludzki i boski, ewoluuje, a bóg i ludzie pozostają tacy sami. Nasze nadzieje, obawy i pragnienie doświadczania transcendencji są ponadczasowe.
Grupa ludzi, którzy nigdy nie mieli się poznać, stawia czoło nieznanym siłom Szóstka nieznanych sobie osób bierze na swoje barki olbrzymi ciężar i odpowiedzialność, walcząc z wrogiem, którego wcześniej nikt nie zauważył. To wyścig z czasem. Mają zaledwie dwadzieścia cztery godziny, by zapobiec globalnej katastrofie. Różnorodność charakterów nie ułatwia im wspólnego działania. Czy ich słabości okażą się atutami? Jakie oni, zwykli ludzie, mają szanse w starciu z niewyobrażalnym cynizmem obcych? Kanadyjski inżynier, angielski geolog, dwóch francuskich żołnierzy, niemiecki geodeta i honduraski pilot to jedyna nadzieja ludzkości. Czy podołają? Czy wytrzymają starcie z własnymi emocjami? Czy uda im się odeprzeć wroga, którego potęga jest niewyobrażalna?
A gdybyś miała drugą szansę... by odnaleźć siebie? Zamiast upinać welon i iść do ołtarza, Georgia spędza swój wielki dzień, zastanawiając się, dlaczego jej ślub diabli wzięli. Za radą przyjaciółki sporządza listę rzeczy, które chciałaby zrobić, zanim umrze. Następnie pakuje plecak i rusza w podróż po Tajlandii. Los jednak bywa złośliwy. Georgia oczekuje oszałamiającej przygody, a natrafia na niekoniecznie miłe widoki, dziwne zapachy i liczne pułapki, jakie czekają na niedoświadczonych obieżyświatów. Bridget Jones z plecakiem.
Akcja Czerwonego kapitana dzieje się w 1992 r., tuż po transformacji ustrojowej. Komisarz Krauz (bardzo młody, bezczelny, szybki i niedoświadczony, ale perspektywiczny) prowadzi śledztwo w sprawie morderstwa popełnionego kilka lat wcześniej przez służby bezpieczeństwa. Trop prowadzi przez służby kościelne i tajne organizacje StB i sięga... głębokiego średniowiecza. Komisarzowi Krauzowi przyda się znajomość łaciny, nie tylko tej ulicznej... Na podstawie powieści na ekranach kin w 2016 roku gościł słowacko-czesko-polski film. W główną rolę detektywa Krauza wcielił się Maciej Stuhr, który jest jednocześnie autorem interpretacji audio. Aktor znakomicie oddał klimat komisariatu czesko-słowackiego pogranicza z początku lat dziewięćdziesiątych.
Praca stanowi efekt badań nad fenomenem współczesnej poezji związanej tematycznie z Tatrami i Podhalem. Dobrą orientację autorki w podjętym jako temat zagadnieniu, a ponadto wyraźne „zaprzyjaźnienie się” z przedmiotem własnych rozważań potwierdza obszerna lista autorskich publikacji poświęconych problematyce, a także zawartość Aneksu, w którym – obok cennej antologii wierszy wybranych autorów – odnajdziemy także wywiady z „bohaterami” prezentowanych analiz. Prof. dr hab. Jolanta Ługowska