Tytus to pies-detektyw. Bardzo sprytny pies-detektyw. Potrafi rozwiązać najtrudniejszą zagadkę kryminalną! Historia ta pełna jest akcji, przygód i zaskakujących faktów! „Składam zdania”, drugi poziom serii „Czytam sobie”, to dobry pomysł na kontynuację nauki czytania. Świetne, zabawne historie są dziełem wybitnych polskich autorów. Opowiadania napisane są dłuższymi zdaniami oraz zawierają elementy dialogu. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone po bokach stron ramki służą do ćwiczenia sylabowania. Wysokiej klasy kolorowe i zabawne ilustracje są harmonijnym uzupełnieniem czytanego tekstu. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Mag Abrakabra jest bardzo ambitny. Marzy o tronie. Aby pozbyć się panującego sułtana Abdulli, sięga po magię. Jego plan jednak szybko legnie w gruzach... „Czytam sobie” to wspaniały początek nauki czytania. Proste, acz zabawne historie są dziełem wybitnych polskich autorów. Opowiadania napisane są krótkimi zdaniami i przy użyciu 23 podstawowych głosek. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone po bokach stron ramki służą do ćwiczenia głoskowania. Wysokiej klasy kolorowe ilustracje są harmonijnym uzupełnieniem czytanego tekstu. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Robot Robert ciężko pracuje w fabryce pana Polikarpa. Jest zmęczony. Kiedy udaje się na urlop, odkrywa jednak coś bardzo zaskakującego... „Składam zdania”, drugi poziom serii „Czytam sobie”, to dobry pomysł na kontynuację nauki czytania. Świetne, zabawne historie są dziełem wybitnych polskich autorów. Opowiadania napisane są dłuższymi zdaniami oraz zawierają elementy dialogu. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone po bokach stron ramki służą do ćwiczenia sylabowania. Wysokiej klasy kolorowe i zabawne ilustracje są harmonijnym uzupełnieniem czytanego tekstu. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Mama, tata i Bunio zabłądzili w drodze na wakacje. Tymczasem zapada noc i trzeba gdzieś przenocować. Zatrzymują się w dość dziwnym domu. Czy znajdą tam miłą gościnę? A może coś jeszcze? „Połykam strony”, trzeci poziom serii „Czytam sobie”, to świetny sposób na utrwalenie nauki czytania. Wciągające historie, napisane dłuższymi i bardziej złożonymi zdaniami, są dziełem wybitnych polskich autorów. Duża czcionka ułatwia czytanie, a słowa zaznaczone gwiazdką są wyjaśnione w alfabetycznym słowniczku na końcu książki. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Drugi tom wydawnictwa źródłowego prezentującego dokumenty, wspomnienia i materiały poświęcone dziejom Narodowej Demokracji. W słowie wstępnym czytamy: „W tomie drugim kontynuujemy druk dziennika Józefa Wójcika, tym razem obejmującego rok 1978, ostatni rok życia Bolesława Piaseckiego. Przyjęliśmy zasadę publikacji tego bezcennego źródła bez retuszy i skrótów, chcąc zachować jego dramatyzm i autentyczność. W tym samym rozdziale („Dzienniki i wspomnienia”) publikujemy początkową część pamiętnika wybitnego publicysty i polityka ND Zygmunta Wasilewskiego. Nie mniej interesujący będzie zapewne dla Czytelników rozdział „Teksty źródłowe”, w którym przypominamy dwie wielkiej wagi publikacje z okresu II wojny światowej – Stanisława Kozickiego – Cieśla czy sternik. Zagadnienie rządu w Polsce (1942), oraz Stanisława Grabskiego Nil Desperandum (1944). Oba są reprezentatywne dla głównego nurtu myśli Narodowej Demokracji i odbiegają od tego, co obecnie pisze się na temat myśli narodowej i postaw ludzi tego obozu politycznego w okresie wojny i po jej zakończeniu. W rozdziale „Dokumenty” przedstawiamy wybór korespondencji z 1944 roku działacza SN Zygmunta Berezowskiego (w opracowaniu dr. Emila Noińskiego). Listy te znajdują się w opracowywanym obecnie w Muzeum Niepodległości w Warszawie Archiwum Stronnictwa Narodowego na Uchodźstwie. Ponadto publikujemy nieznany list Bohdana Wasiutyńskiego, wybitnego dziennikarza i polityka ND, ojca Wojciecha Wasiutyńskiego, do Romana Dmowskiego z początku 1919 roku, a także list działacza Stronnictwa Narodowego, Janusza Zawadzkiego, do Tadeusza Bieleckiego z 24 czerwca 1945 roku. Oryginały obu listów znajdują się także w zbiorach Muzeum Niepodległości w Warszawie. W rozdziale „Studia i materiały” zwracam uwagę na ważny, źródłowy tekst dr Jolanty Niklewskiej poświęcony zabiegom dyplomatycznym Romana Dmowskiego w roku 1916 na terenie Wielkiej Brytanii. Autorka wykorzystała mało znane w Polsce dokumenty brytyjskiego Foreign Office. Nie mniej interesujący jest tekst Adama Śmiecha traktujący o publicystyce Jędrzeja Giertycha w liberalnych „Wiadomościach” londyńskich, wydawanych przez Mieczysława Grydzewskiego. Dla niejednego Czytelnika ten epizod w życiu Giertycha może być całkowitą niespodzianką. Nie mniej znaczący jest tekst Pawła Tomasika, ujawniający nowe dokumenty i fakty związane z procesem rehabilitacji Adama Doboszyńskiego w latach 1971-1989. Z kolei Marzena Zawodzińska kontynuuje temat łódzkiego pisma „Rozwój”, tym razem koncentrując się na osobie jego twórcy, Wiktora Czajewskiego, a Maciej Motas pisze o planach federacji polsko-czechosłowackiej z okresu II wojny światowej z perspektywy obozu narodowego”.
Po latach umacniania władzy Muł postanawia odkryć wreszcie położenie Drugiej Fundacji i rozprawić się ze swoim największym wrogiem. Generał Pritcher wpada jednak w pułapkę i wciąga w nią również mutanta. Druga Fundacja triumfuje, lecz nie na długo. O jej istnieniu dowiadują się konspiratorzy z Pierwszej Fundacji i decydują się walczyć o suwerenność. Na przeszkodzie stają im jednak nie tylko mentaliści, lecz także następca Muła – Stettin. Rozpoczyna się krwawa wojna... Isaac Asimov (1920–1992) – to bodaj najwybitniejszy i najpoczytniejszy autor science fiction wszech czasów. Zasłynął przede wszystkim epokowym cyklem „Fundacja”, sagą o Imperium Galaktycznym, które – mimo że wydaje się wieczne – chyli się ku upadkowi. Ludzką cywilizację i wiedzę może uratować jedynie psychohistoria, nauka sformułowana przez genialnego matematyka Hariego Seldona. Dom Wydawniczy Rebis wydał siedmiotomowy cykl „Fundacja” Isaaca Asimova oraz trzy uzupełniające go tomy autorstwa bestsellerowych twórców SF: Gregory’ego Benforda, Grega Beara i Davida Brina.
Dorota Gellner jest jedną z najwybitniejszych, a zarazem najmilszych autorek wierszy, opowiadań i piosenek dla dzieci. Jej książki figurują na LIŚCIE SKARBÓW MUZEUM KSIŻKI DZIECIĘCEJ. W 2005 roku na wniosek dzieci została KAWALEREM ORDERU UŚMIECHU. „Złote koniki” to najnowsza książka jej autorstwa.
"Twój mózg w działaniu" jest nowatorskim poradnikiem ułatwiającym organizację czasu i pracy opartym na badaniach naukowych z zakresu neurobiologii i dziedzin z nią powiązanych. Strategie pokazujące, jak walczyć z rozproszeniem, odzyskiwać koncentrację i pracować mądrzej przez cały dzień. Książka zbudowana jest jak sztuka teatralna rozpisana na cztery akty. Jej bohaterami są Emily i Paul, typowe małżeństwo z dwójką dzieci, które każdego dnia musi sprostać wielu wyzwaniom związanym z pracą. Śledząc zmagania bohaterów książki, dowiesz się: – dlaczego twój mózg czuje się przygnieciony nadmiarem informacji i jak w pełni wykorzystać zasoby własnego umysłu, – dlaczego tak trudno ci się skupić i jak zapanować nad wszystkim, co cię rozprasza, – jak pobudzać umysł, by częściej doznawał olśnień, które pomagają rozwiązać pozornie nierozwiązywalne problemy, – jak zachować w każdej sytuacji trzeźwy umysł, by dzięki temu zawsze podejmować decyzje, – jak skuteczniej współpracować z innymi, – jak skutecznie zmieniać zachowanie innych ludzi. David Rock pokazuje, że możliwe jest nie tylko przetrwanie we współczesnym, pełnym obciążeń środowisku pracy, ale i odniesienie w nim sukcesu niepozbawiającego energii, lecz dającego poczucie satysfakcji z własnych osiągnięć. David Rock jest konsultantem i trenerem kadr kierowniczych, doradcą konsorcjów na całym świecie. Jest także autorem książek z zakresu pełnego i twórczego wykorzystania potencjału mózgu w kontekście przywództwa i rozwoju osobistego oraz współzałożycielem Neuroleadership Institute. Mieszka w Sydney.
Eseje o Bogu i śmierci to zbiór ostatnich esejów profesora Krzysztofa Michalskiego. Powstawały przez kilka lat, a inspiracją było odejście trzech ważnych, a zarazem bliskich filozofowi ludzi: księdza Józefa Tischnera, profesora Leszka Kołakowskiego oraz papieża Jana Pawła II. W trzynastu napisanych piękną polszczyzną tekstach autor przybliża czytelnikowi perspektywę śmierci – zarówno w teologicznym, jak i przede wszystkim filozoficznym ujęciu – i objaśnia metafizykę życia. „Śmierć nie jest opozycją wobec życia. Wręcz przeciwnie: (…) jak bezwzględna miłość, definiuje życie jako silniejsze niż każda teraźniejsza chwila, jako nieusuwalna z ludzkiej kondycji nieustanna możliwość nowych narodzin”, pisał profesor. Tym tomem chcielibyśmy uczcić pamięć prof. Krzysztofa Michalskiego, wybitnego polskiego filozofa i wspaniałego nauczyciela, w pierwszą rocznicę Jego śmierci. KRZYSZTOF MICHALSKI (1948–2013) był profesorem filozofii, założycielem i rektorem Instytutu Nauk o Człowieku w Wiedniu. Wykładał filozofię na Uniwersytecie Warszawskim i na Boston University. Wydawał pismo Transit. Europäische Revue (Frankfurt nad Menem) i kierował nim. Opublikował kilka książek, m.in. Zrozumieć przemijanie (Kronos 2011) oraz Płomień wieczności (Znak 2007). 19 lutego 2013 roku został pośmiertŹnie odznaczony przez prezydenta RP Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski za „wybitny wkład w rozwój myśli o kondycji człowieka w nowoczesnym świecie, za stworzenie ważnego ośrodka międzynarodowej wymiany intelektualnej i badawczej w dziedzinie humanistyki, za osiągnięcia w promowaniu polskiej nauki”. Krzysztof Michalski nie traktował filozofii ani jako dyscypliny akademickiej, ani jako okazji do nadużywania słów, najczęściej słów trudnych. prof. Marcin Król fragment przedmowy Ta książka to poruszający opis intelektualnego spotkania ze śmiercią i nieskończonością, wybitne świadectwo niezwykłej wrażliwości i erudycji. prof. dr hab. Wiktor Osiatyński DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego PATRONI MEDIALNI: TOK FM, Kultura Liberalna, Res Publica Nova SERIA REFLEKSJE. Unikalny wybór najciekawszych tekstów współczesnych światowych filozofów i socjologów składający się na żywą debatę nad kondycją demokracji i człowieka w życiu społecznym, gospodarczym i politycznym.
On – kanadyjski biznesmen, emigrant polityczny z 68 roku, właśnie wrócił do kraju po dwudziestoletniej przerwie. Ona – znakomita dziennikarka. Po godzinnej znajomości decydują się na ślub i są szczęśliwym małżeństwem przez dwadzieścia jeden lat. Bajka? Nie mogą mieć swoich dzieci, więc decydują się na adopcję rodzeństwa w wieku 3, 5 i 7 lat. Iwona, zwana Żabą, opowiada o tym z humorem, dystansem i bardzo szczerze. Książkę uzupełniają opowieści przyjaciół. Żyli razem długo i szczęśliwie? Szczęśliwie, ale niedługo. Iwona zmarła osiem lat po tym, jak Dzieci pojawiły się w ich rodzinie. Krzysztof Topolski, mąż Iwony, pisze: Zawsze będziemy Rodziną, choć Iwona odeszła. Bo Żaba siedzi sobie koło jakiejś dziurki w niebie, na leżaku, oczywiście kolorowym, i patrzy, czuwa, żeby nie stała się nam krzywda
Niedźwiedź jako symbol Rosji jest zachodnim osiemnastowiecznym wynalazkiem. Zawarło się w nim barbarzyństwo, agresja, okrucieństwo, lenistwo. Wizerunek Rosji-niedźwiedzia określał i określa granice ?świata cywilizowanego?, sprzyja kształtowaniu świadomości ?europejskiej?. Budząc strach, pomaga uzasadnić określoną politykę zagraniczną wobec ZSRS i Rosji. Celem książki jest zbadanie semiotyki wizerunku rosyjskiego niedźwiedzia w Rosji i kulturach europejskich oraz etapów jego rozwoju. Autorzy spróbowali prześledzić wpływ niedźwiedziej metafory na postrzeganie Rosji w świecie, a także sposób, w jaki wykorzystuje się go do legitymizacji lub delegitymizacji rosyjskiej władzy oraz w polityce rosyjskiego nacjonalizmu. Staranne wydanie na papierze kredowym i w twardej oprawie zawiera niemal 300 kolorowych ilustracji przedstawiających wizerunek rosyjskiego niedźwiedzia od czasów najdawniejszych aż po współczesne.
Pewnego dnia Baba Jaga odkrywa, że z domu zniknęła jej ulubiona miotła. Szybko jednak godzi się ze stratą, kiedy wpada na znakomity pomysł, jak spędzić ten dzień… „Czytam sobie” to wspaniały początek nauki czytania. Proste, acz zabawne historie są dziełem wybitnych polskich autorów. Opowiadania napisane są krótkimi zdaniami i przy użyciu 23 podstawowych głosek. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone po bokach stron ramki służą do ćwiczenia głoskowania. Wysokiej klasy kolorowe ilustracje są harmonijnym uzupełnieniem czytanego tekstu. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Na podwórku przy ulicy Kota w Worku dzieją się dziwne rzeczy. Nikt nie przypuszcza, że sprawczyniami serii pechowych wydarzeń są dwie dziewczynki, Olka i Olcia. „Połykam strony”, trzeci poziom serii Czytam sobie to świetny sposób na utrwalenie nauki czytania. Wciągające historie, napisane dłuższymi i bardziej złożonymi zdaniami, są dziełem wybitnych polskich autorów. Duża czcionka ułatwia czytanie, a słowa zaznaczone gwiazdką są wyjaśnione w alfabetycznym słowniczku na końcu książki. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Apollo 11 to opowieść o pierwszym lądowaniu człowieka na Księżycu w roku 1969. Wraz z trzema amerykańskimi astronautami wsiadamy na pokład statku Apollo 11, startujemy, przyspieszenie rakiety wbija nas w fotel i w końcu lądujemy na Księżycu. Duża dawka faktów i odkrywanie tajemnic kosmosu! „Połykam strony”, trzeci poziom serii „Czytam sobie” to świetny sposób na utrwalenie nauki czytania. Wciągające historie, napisane dłuższymi i bardziej złożonymi zdaniami, są dziełem wybitnych polskich autorów. Duża czcionka ułatwia czytanie, a słowa zaznaczone gwiazdką są wyjaśnione w alfabetycznym słowniczku na końcu książki. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Ludwika Wujec w rozmowie z Michałem Sutowskim opowiada o dzieciństwie wśród komunistów – na sowieckim Uralu, w powojennej Łodzi i w Warszawie – i o dorosłości w gronie demokratycznej opozycji, która ruszając robotnikom na pomoc, rzuciła wyzwanie machinie autorytarnego państwa. Mówi o swoich żydowskich korzeniach w katolickiej Polsce i o tym, jak poprzez tytułowe „związki przyjacielskie” trafiła w sam środek Wielkiej Historii, która zmieniła świat. Jedna z matek-założycielek prasy podziemnej w PRL-u wspomina ludzi, którzy nocami redagowali „Robotnika” w inteligenckiej rzeczpospolitej warszawskiego blokowiska – by później budować III RP. Tłumaczy też, dlaczego rewolucjonista powinien mieć rodzinę i że lepszy świat buduje się razem z przyjaciółmi – choć przecież nie tylko dla nich.
Wyprawa na biegun to opowieść o ekspedycji Roalda Amundsena w roku 1911, zakończona zdobyciem bieguna południowego. Wraz z członkami ekspedycji przedzieramy się przez mroźną Antarktydę, witamy z pingwinami i pędzimy psim zaprzęgiem. Solidna dawka przygody i wiedzy! „Czytam sobie” to wspaniały początek nauki czytania. Proste, acz zabawne historie są dziełem wybitnych polskich autorów. Opowiadania napisane są krótkimi zdaniami i przy użyciu 23 podstawowych głosek. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone po bokach stron ramki służą do ćwiczenia głoskowania. Wysokiej klasy kolorowe ilustracje są harmonijnym uzupełnieniem czytanego tekstu. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków.
Poziom 2 – Składam zdania Składam zdania (800-900 wyrazów w tekście, dłuższe zdania, także złożone; elementy dialogu,23 podstawowe głoski oraz „h”, ćwiczenia sylabizowania) Składam zdania, drugi poziom serii Czytam sobie to dobry pomysł na kontynuację nauki czytania. Świetne, zabawne historie są dziełem wybitnych polskich autorów. Opowiadania napisane są dłuższymi zdaniami oraz zawierają elementy dialogu. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone po bokach stron ramki służą do ćwiczenia sylabowania. Wysokiej klasy kolorowe i zabawne ilustracje są harmonijnym uzupełnieniem czytanego tekstu. Forma książek zgodna jest z zaleceniami metodyków. „Historia pewnego statku” to opowieść o pierwszym rejsie transatlantyku „Titanic” w roku 1912, zakończonym dramatyczną katastrofą. Wchodzimy na statek i podziwiamy jego rozmiary i przepych wraz z ośmioletnią Ewą Hart, postacią autentyczną, która płynęła z rodzicami tym statkiem i udało jej się uratować. Wielkie emocje i powiew historii!
„Język hiszpański. Rozmawiaj na każdy temat 2” Benjamina Fernandez Morante to dwuczęściowy niepowtarzalny podręcznik do nauki mówienia po hiszpańsku. Dzięki tej książce nauczysz się wypowiadać po hiszpańsku zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Z drugiej części dowiesz się, jak mówić o swojej szkole, życiu zawodowym, zdrowiu, podróżowaniu, świecie techniki i samochodzie, o pieniądzach, o ulubionym zwierzaku lub ogrodzie oraz o wielu innych ważnych sprawach związanych z tą tematyką. Na bazie podanych zdań, które stanowią kwintesencję komunikacji, łatwo zbudujesz swoje własne wypowiedzi. Zestawienie zdań w bloki sytuacyjne pozwoli Ci uczyć się w sposób bardzo efektywny. Łatwo opanujesz uniwersalne, przydatne wyrażenia, znajdujące się w logicznym kontekście. Nagrania do zaznaczonych tekstów pobierzesz gratis z Internetu.
„Język hiszpański. Rozmawiaj na każdy temat 1” Benjamina Fernandez Morante to dwuczęściowy niepowtarzalny podręcznik do nauki mówienia po hiszpańsku. Dzięki tej książce nauczysz się wypowiadać po hiszpańsku zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Z pierwszej części dowiesz się, jak mówić o rodzinie, uczuciach, codziennym życiu, swoim hobby, sporcie i o wielu innych ważnych sprawach związanych z tą tematyką. Na bazie podanych zdań, które stanowią kwintesencję komunikacji, łatwo zbudujesz swoje własne wypowiedzi. Zestawienie zdań w bloki sytuacyjne pozwoli Ci uczyć się w sposób bardziej efektywny. Łatwo opanujesz uniwersalne, przydatne wyrażenia znajdujące się w logicznym kontekście, a wybrane nagrania w formacie mp3 możesz pobrać gratis z Internetu.
Piękna powieść opowiadająca o zmierzchłych czasach kolonializmu. Jej trwałą wartością pozostaje obraz dalekiego, egzotycznego kraju o starej kulturze i tradycji, obcego i niezrozumiałego dla garstki białych pracowników małej placówki w dżungli, zmuszonych do życia w zabójczym klimacie, w całkowitej izolacji, pozbawionych widoków na przyszłość. Główny bohater ulega wprawdzie urokowi Birmy, jest z nią emocjonalnie związany, utrzymuje kontakty z tubylcami, lecz nade wszystko pragnie miłości i zrozumienia, a pozostaje samotny. Odtrącenie przez ukochaną kobietę i środowisko prowadzi do tragicznego finału.
Kodeks Teodozjusza należał w starożytności i należy także dzisiaj do najważniejszych zbiorów ustaw cesarskich III-V wieku. Wpływał on na kulturę prawną ówczesnych mieszkańców Imperium i stanowił podstawę dla działalności prawników-praktyków. Kodeks stał się później wzorem i inspiracją dla pomnikowego dzieła cesarza Justyniana. Wiek IV i V to czas wielkich przemian w kwestiach religijnych. Od czasów uznania chrześcijaństwa za religio licita rozpoczął się czas kształtowania relacji pomiędzy państwem a Kościołem. Proces ten znalazł swoje odzwierciedlenie również w Kodeksie Teodozjusza. Ilość wydawanych przez cesarza konstytucji znacznie zwiększyła się od czasu panowania cesarza Dioklecjana (284-305). Były one rozproszone, zatem konieczne stało się ich zgromadzenie w jednym zbiorze. Pierwsze zbiory ustaw, Codex Gregorianus i Codex Hermogenianus, powstały pod koniec III wieku. Termin codex, którym określono zbiory, oznaczał początkowo formę książki, a następnie został przejęty do terminologii prawniczej. W szesnastej księdze Kodeksu Teodozjusza można wyodrębnić kilka podstawowych zakresów tematycznych. Po pierwsze, szeroko uregulowano przywileje - zarówno stanu duchownego, jak i kościołów, traktowanych w praktyce jako osoby prawne. Tytułem przykładu wymienić można zwolnienia podatkowe, privilegium fori, czy tzw. testamenti factio. Po wtóre, uregulowano szeroko status heretyków, a także apostatów, "pogan" oraz Żydów. Zgodnie z brzmieniem ustaw zostali oni poddani różnorakim karom, zarówno w zakresie prawa prywatnego, jak i prawa karnego, jako że herezja uznana została za crimen, czyli przestępstwo prawa publicznego. Spośród przewidzianych w Kodeksie kar można wymienić: zakaz organizowania zgromadzeń heretyckich - zakaz publicznego sprawowania kultu, konfiskatę majątku, pozbawienie prawa sprawowania urzędów, a nawet karę zesłania i karę śmierci. Nadto, złamanie ustawowych zakazów skutkować mogło nałożeniem infamii, zakazem zeznawania w charakterze świadka, pozbawieniem testamenti factio passiva i activa czy pozbawieniem możliwości otrzymywania darowizn i ich sporządzania. Uważna lektura ustaw pozwala sporządzić listę herezji istniejących w IV-V w. Należy podkreślić, że w niektórych przypadkach, ustawy dotyczyły tylko jednej grupy heretyckiej (np. manichejczyków), inne natomiast traktowały herezje zbiorowo. Niniejsze opracowanie oparte jest na powszechnie przyjmowanym i przedrukowywanym tekstem Kodeksu Teodozjusza, a mianowicie wydaniem Theodora Mommsena z 1905 r.
Wybuchowa seria! Trzyma w napięciu do … pierwszej strony! Już 26 lutego ukaże się druga z dwunastotomowej serii dla młodzieży Rok uciekiniera 365, pt. Luty. Sensacyjna opowieść o losach 15 letniego Calluma Ormonda, który aby ratować życie i uciec przed prześladowcami, musi ukrywać się do ostatniego dnia roku… Powieść autorstwa Gabrielle Lord, zwanej w Australii „Królową Kryminału”, stała się światowym bestsellerem, doczekała się także ekranizacji i w formie serialu została wyemitowana przez Family Movie Chanell. W styczniowym tomie nasz bohater wplątuje się w tajemniczą historię Zagadki Ormondów, którą badał jego tragicznie zmarły ojciec. Od momentu spotkania ze starcem ostrzegającym go przed grożącym mu przez następny rok niebezpieczeństwem, życie Calla zamienia się w horror. Pozbawiony prawa samostanowienia zostawia dawne życie za sobą, gdy tylko rozpoczyna się śmiertelne odliczanie 365 dni. Do tej pory zmaga się z rekinami, zostaje oskarżony o brutalny atak na własną rodzinę, ucieka przed policją, wpada w sidła dwóch różnych gangów, by końcu zostać uwięzionym w zbiorniku napełniającym się toksycznym olejem. Czy uda mu się zbiec i zrobić wszystko, by przetrwać? Ale czy Cal jest wystarczająco zdesperowany, by zaprzyjaźnić się ze zdrajcą o mrocznych powiązaniach, zaryzykować powrót na miejsce jego niedoszłego morderstwa? O tym wszystkim dowiecie się już teraz w drugim tomie tej sensacyjnej, mrożącej krew w żyłach opowieści. Zegar tyka a każda minuta może być dla Cala ostatnią. Callum Ormond został ostrzeżony. Zostało 334 dni. Odliczanie trwa dalej… 12 książek. 12 miesięcy.
• Pomoc w nauce słownictwa • 11 000 haseł i zwrotów w 25 kategoriach • Przykłady użycia wyrazów w zdaniach • Indeks haseł • Oznaczenie form brytyjskich i amerykańskich • Tabele "fałszywych przyjaciół".
Niezwykła, a mało znana biografia Pamel Lyndon Travers (1899–1906), australijskiej pisarki i poetki, zainteresuje z pewnością nie tylko miłośników kultowej serii opowieści o Mary Poppins – niezwykłej niani z ulicy Czereśniowej.
Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona. Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Ami Singer. Dla Ami Eliminacje to koszmar. Oznaczają konieczność rozstania z Aspenem - jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie. Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, Ami zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie, o jakim marzyła, wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić... Kiera Cass – autorka bestsellerowej serii „Rywalki”. Ukończyła historię na Radford University. Dorastała w Południowej Karolinie, a obecnie mieszka w Christiansburg w stanie Wirginia z mężem inżynierem elektrykiem, synem z obsesją na punkcie samochodów i córką kochającą księżniczki. Jak sama twierdzi, jest także cenioną klientką w lokalnym sklepie z babeczkami.
Aktualne wydanie na rok szkolny 2015/2016 Les Loustics to podręcznik dla 6-9-letnich urwisów! Mali figlarze - Alice, Léo i Maggie wprowadzą dzieci w radosny świat języka francuskiego. Bogate materiały wizualne i dźwiękowe, pomoce interaktywne, gry, naklejki zachęcają do kreatywnej i efektywnej nauki.
This book constitutes the second part of the two-volume monograph edicated to the phenomenon of Perso-Arabic lexical borrowings in Hindustani (by some scholars also named Hindi-Urdu or Hirdu). It is a linguistic study of their adaptation, meant to demonstrate how the analyzed loanwords function in the contemporary system of the Hindustani language, through detailed examination of the adaptation processes, which occured on all the levels of this system: graphemic, phonetic and phonological, morphological, lexical and semantic. The first part, published in 2008, is a substantial dictionary of borrowings (Perso-Arabic Loanwords in Hindustani. Part I. Dictionary), encompassing over 5500 entries, which over the centuries (starting approximately from the 11th-12th c.), entered into the languages and dialects of North India* as a result of the contacts between local communities and Muslim incomers. The lexical material gathered in the Dictionary was taken as the corpus for this study.
Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można przy tym w dwóch kontekstach. Po pierwsze, tendencja ta odnosi się do prowadzonych przez polskich naukowców badań wybranych aspektów funkcjonowania edukacji w różnych krajach świata. Po drugie, daje się zauważyć wzrost znaczenia pedagogiki porównawczej jako przedmiotu wykładanego na uczelniach wyższych. I właśnie w tą logikę wpisuje się znakomicie skonceptualizowany podręcznik akademicki Renaty Nowakowskiej-Siuty „Pedagogika porównawcza”, renomowanego badacza współczesnej edukacji, autorki wielu znakomitych tekstów podejmujących społeczno-kulturowe problemy edukacji. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że podręcznik ten powinien zostać wydrukowany, z uwagi na swoją wartość merytoryczną i użyteczność akademicką – na zajęciach ze studentami. Struktura podręcznika jest logiczna, a poszczególne rozdziały i podrozdziały tworzą wewnętrznie spójny i całościowy obraz podejmowanej problematyki. W rozdziale pierwszym autorka podejmuje – w sposób bardzo trafny – kwestie teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki porównawczej. Rozdział drugi poświęcony jest strukturze i funkcjonowaniu systemów oświatowych – w kontekście porównawczym (w tym poszczególnych szczebli szkolnictwa). Z kolei rozdział trzeci dotyczy szkolnictwa wyższego i edukacji dorosłych. Wreszcie, w czwartym rozdziale podjęte są wybrane problemy edukacyjne w kontekście międzynarodowym (w tym między innymi: nierówności społeczne czy alternatywne sposoby kształcenia). z recenzji prf. Zbyszko Meliska Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki) 2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki) 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki (opis książki) 4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki (opis książki) 5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki) 6. Diagnostyka pedagogiczna – nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki) 7. Pedagogika kognitywistyczna (opis książki) 8. Pedagogika porównawcza (opis książki) Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością. Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości. prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Kolejny tom serii naukowej potwierdza najwyższy poziom badań w naukach społecznych, przewyższając swoją jakością wiele fragmentarycznych i jedynie doraźnych temporalnie diagnoz socjologicznych czy psychologicznych. Cały zespół naukowców z Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, którym kieruje prof. dr hab. Maria Dudzikowa, powinien więc mieć zasłużoną satysfakcję, przetarł bowiem drogę do postrzegania nauk pedagogicznych nie tylko jako równoważnych, ale także często realizujących projekty badawcze na wyższym poziomie niż nauki z nimi współdziałające. Na tym przykładzie widać nie tylko interdyscyplinarność, ale także transdyscyplinarność podejścia badawczego pedagogów. Ostatnią część studium dociekającego prawdy o polskiej rzeczywistości edukacyjnej, poprzez żmudne analizy wyników pasjonujących i rzetelnych badań empirycznych, stanowi jej odsłona hermeneutyczna w eseju Marii Dudzikowej. Jest to wyjątkowa, a w przypadku Autorki nie pierwsza przecież – próba „eseistycznego demontażu złudzeń”. [...] Maria Dudzikowa znakomicie rekonstruuje wojnę nie tylko metafor – w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: uniwersytet jako... co? Pokazuje kontekst kulturowy życia młodego pokolenia i świata nauki, ale i jako pedagog słusznie upomina się o to, by nie poprzestawać na wnioskach z diagnoz empirycznych, tylko by poszukiwać także odpowiedzi na pytania prognostyczne: co dalej? Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
W publikacji przedstawiono badania porównawcze współczesnej młodzieży polskiej i amerykańskiej, mieszkającej w aglomeracjach miejskich. Diagnoza/poznanie przygotowania młodych ludzi do korzystania z narzędzi technologii informacyjnej stanowi jeden z obszarów takiej charakterystyki. W związku z tym w badaniach zaprezentowanych w niniejszej publikacji dokonano próby analizy przygotowania młodzieży licealnej do korzystania z narzędzi TI jako medium niezbędnego w kształceniu ustawicznym i w rozwoju osobowym. Wyodrębnienie z kategorii „młodzież” subkategorii „młodzież licealna” uzasadnia kryterium wspólnych/podobnych doświadczeń biograficznych, preferencji, zainteresowań czy postaw. Drugim kryterium był wybór młodzieży żyjącej w dwóch różnych środowiskach społeczno-kulturowych, zróżnicowanych pod względem technologicznym i ekonomicznym (w Polsce i w Ameryce). Z opinii recenzentów: „Książka jest kompetentnie opracowanym raportem z badań. Tematyka badań jest bardzo aktualna – dotyczy bowiem różnych aspektów przygotowania licealistów do wykorzystywania nowoczesnych technologii informatycznych. Istotnym walorem badań jest porównanie polskich i amerykańskich rozwiązań w tym zakresie […]. Prezentacji wyników towarzyszy szczegółowa analiza ilościowa. Świadczy ona o wysokich kompetencjach merytorycznych Autora. […] Wnioski z badań dotyczą zarówno teorii, jak i praktyki szeroko rozumianych zastosowań technologii informatycznych w procesie kształcenia na poziomie licealnym. Książka […] stanowi podstawę do przemyśleń i przewartościowań w zakresie przygotowania nauczycieli do wykorzystywania TI w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej, modyfikacji programów nauczania i standardów wyposażenia medialnego. […] uważam, że praca Mateusza Muchackiego jest oryginalnym raportem z badań, interesującym materiałem diagnostycznym i porównawczym”. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego „Stwierdzam, że towarzysząca analizie zebranego materiału badawczego w dużym stopniu wyczerpująca dyskusja ilościowo-jakościowa wskazuje na dużą znajomość problematyki badań przez Autora oraz umiejętność konstruowania analizy ilościowo-jakościowej w samodzielnie prowadzonych przez siebie badaniach naukowych. W trakcie przeprowadzonej wnikliwej analizy wyników badań oraz ich obszernej, szczegółowej i merytorycznej dyskusji wysnuto bardzo ważne i trafne wnioski, przydatne w polskiej praktyce pedagogicznej, mające służyć prawidłowemu i intencjonalnemu wykorzystywaniu TI w procesie nauczania, obejmujące postulaty: zmiany zawartości merytorycznej przedmiotów kształcenia ogólnego, zmiany mentalności nauczycieli, doposażenia szkół w narzędzia TI oraz popularyzowania na zajęciach z informatyki idei krytycznej edukacji medialnej”. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Juszczyka