Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji Rozwój emocjonalno-społeczny.
Publikacja Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
Autor | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Szkolne PWN |
Seria wydawnicza | Akademia pomysłów |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 190 |
Format | 20.5 x 28.5 cm |
Numer ISBN | 9788326233456 |
Kod paskowy (EAN) | 9788326233456 |
Waga | 485 g |
Data premiery | 2021.04.10 |
Data pojawienia się | 2021.04.10 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Akademia pomysłów. Edukacja wczesnoszkolna. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina. Karty pracy
Akademia pomysłów. Edukacja wczesnoszkolna. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1. Karty pracy
Akademia pomysłów. Edukacja wczesnoszkola. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2. Karty pracy
Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży w szkole podstawowej
Co mnie otacza? Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Część 2
Akademia pomysłów. Edukacja wczesnoszkola. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2. Karty pracy
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne. Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”. Publikacja Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina odnosi się do rodziny dziecka, do próby opisania cech fizycznych oraz cech charakteru jej członków, wspólnych pasji i zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obowiązków każdego domownika. To próba odpowiedzenia sobie na pytania: jaki jest mój dom, jakich doświadczam w nim syt...
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne. Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1 to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł opisać sam siebie, to jak wygląda oraz jakim jest człowiekiem. W poznaniu siebie pomocne będą działy dotyczące cech fizycznych, cech charakteru czy zainteresowań. W kształtowaniu poczucia tożsamości pomogą karty na temat mocnych i słabych stron...
Publikacja pomaga w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów i rozumieniu przez nich emocji własnych i emocji innych osób. Jest wsparciem dla nauczycieli uczniów mających problem ze sferą emocjonalno-społeczną, szczególnie dla nauczycieli pracujących z uczniem ze spektrum autyzmu, a także dla nauczycieli prowadzących trening umiejętności społecznych. Materiał jest dostosowany do wieku ucznia i pozwala na zindywidualizowanie zajęć w grupie. Różnorodne zadania oraz zaproponowane treści, a także atrakcyjny materiał zdjęciowy i graficzny sprawiają, że trudne zagadnienia stają się wyzwaniem, tematem do własnych przemyśleń i dyskusji w gronie kolegów, przyjaciół i bliskich.
Publikacja pomaga w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów i rozumieniu przez nich emocji własnych i emocji innych osób. Jest wsparciem dla nauczycieli uczniów mających problem ze sferą emocjonalno-społeczną, szczególnie dla nauczycieli pracujących z uczniem ze spektrum autyzmu, a także dla nauczycieli prowadzących trening umiejętności społecznych. Materiał jest dostosowany do wieku ucznia i pozwala na zindywidualizowanie zajęć w grupie. Różnorodne zadania oraz zaproponowane treści, a także atrakcyjny materiał zdjęciowy i graficzny sprawiają, że trudne zagadnienia stają się wyzwaniem, tematem do własnych przemyśleń i dyskusji w gronie kolegów, przyjaciół i bliskich.
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić k...
Rodzice, którzy korzystają z pozytywnej dyscypliny, mówią o niej tak: • „Proste, logiczne i intuicyjne metody dla rodziców dzieci w każdym wieku.” • „Bardzo ciekawa metoda budowania więzi z dziećmi i w całej rodzinie, a nie kolejna ściema.” • Nowy sposób komunikacji z dzieckiem i jego upodmiotowienia.” • „Bardzo rozwojowe, porządkujące rodzinę podejście.” • „Nareszcie książka, która wyjaśnia wszystko, co dotyczy relacji międzyludzkich i w sposób praktyczny pomaga zbudować z dziećmi relacje oparte na miłości, szacunku i tolerancji.” Pozytywna dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Polskie wydanie książki ukazuje się dzię...
Większość nastolatków czuje presję nierealnych standardów wyznaczanych przez kulturę, media, rówieśników, rodziców, szkołę. Chociaż dobrze jest dążyć do tego, by stawać się coraz lepszym, to łatwo zatracić w tym procesie siebie i swoje marzenia. Chcąc być lubiane i akceptowane, nastolatki często dostosowują się do oczekiwań innych ludzi, nawet jeśli te nie są zgodne z ich przekonaniami. Aby zyskać aprobatę rówieśników, rezygnują z tego, co dla nich ważne, i obawiają się wyrażać własne opinie, stając się podatne na różne wpływy. W tym trudnym okresie nie pomagają też rodzice, którzy często decydują za swoje dzieci, jakie pasje mają rozwijać, na jakie zajęcia dodatkowe uczęszczać, do jakiej szkoły iść. To wszystko wywołuje w mło...
Publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Zadania na kartach pracy rozwijają poznawczo oraz ćwiczą umiejętności związane z funkcjonowaniem społecznym, m.in. w zakresie komunikacji i dobrego zachowania, uczą również samodzielności i radzenia sobie w sytuacjach codziennych. Materiały zawierają również ćwiczenia związane z pisaniem, czytaniem i matematyką, ze zwróceniem szczególnej uwagi na przydatność tych umiejętności w życiu codziennym. Obejmują tematykę związaną z jesienią.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Chcesz pobawić się z grupą przyjaciół? Rozgrzać drużynę rywalizacją? Próbujesz zaktywizować zespół na wyjeździe integracyjnym? Książka Gry i zabawy ruchowe to gotowa recepta na te i inne okoliczności! Zawiera ponad 100 pomysłów na to, jak dobrze spędzić czas w domu i w plenerze, na śniegu i w wodzie!
Prezentowana publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono najważniejsze słowa i pojęcia, a w ostatnim ważne dni i święta. Miniaturki obrazków znajdujące się na każdej karcie nie pozwalają zapomnieć o wcześniej omawianym materiale. Wszystkie działy są zakończone sprawdzianami wiadomości, które pozwolą rodzicowi bądź terapeucie ocenić, czy przedstawione treści zostało przez dziecko zapamiętane i zrozumiane.
Publikacja pomaga w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów i rozumieniu przez nich emocji własnych i emocji innych osób. Jest wsparciem dla nauczycieli uczniów mających problem ze sferą emocjonalno-społeczną, szczególnie dla nauczycieli pracujących z uczniem ze spektrum autyzmu, a także dla nauczycieli prowadzących trening umiejętności społecznych. Materiał jest dostosowany do wieku ucznia i pozwala na zindywidualizowanie zajęć w grupie. Różnorodne zadania oraz zaproponowane treści, a także atrakcyjny materiał zdjęciowy i graficzny sprawiają, że trudne zagadnienia stają się wyzwaniem, tematem do własnych przemyśleń i dyskusji w gronie kolegów, przyjaciół i bliskich.
„Akademia pomysłów. Uczeń z autyzmem” to obszerny zbiór gotowych materiałów do rozwijania kompetencji społecznych uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Zawartość pakietu: 1. Segregator – 660 stron z kartami pracy podzielonymi na działy: – Ja i moje ciało, – Ja i moja rodzina, – Ja w szkole, – Ja w świecie. Każdy dział zawiera ćwiczenia z obszaru kształtowania tożsamości, komunikacji oraz rozwoju emocjonalnego. 2. Teczka – 23 pomoce dydaktyczne – zestaw m.in.: gier, plansz, puzzli, historyjek społecznych, tablic magnetycznych, które można wykorzystywać na wiele różnych sposobów. Poprzez zabawę uczniowie rozwijają umiejętności tj.: – zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi, – czekanie na swoją kolej, – decydowanie, kto rozpoczyna grę,...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro