Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w zakresie higieny osobistej.
Celem publikacji jest uświadomienie konieczności dbania o czystość ciała, zapoznanie z rodzajami kosmetyków i przyborów kosmetycznych oraz zasadami ich używania, a także nauka korzystania z toalety publicznej.
Tematyka:
• zasady dbania o czystość ciała,
• kosmetyki i przybory do kąpieli, mycia włosów, higieny intymnej, czyszczenia zębów, pielęgnacji twarzy, rąk i stóp,
• instrukcja korzystania z toalety publicznej krok po kroku.
Treści zawarte w książeczce – informacje, instrukcje oraz zdjęcia – zostały opracowane i dobrane z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dzieci i młodzieży.
Publikacja może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego.
Autor | Ewelina Młynarczyk-Karabin, Diana Aksamit |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Szkolne PWN |
Seria wydawnicza | Pewny Start. Instrukcje zachowań |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 52 |
Format | 20.5 x 28.5 cm |
Numer ISBN | 9788326232039 |
Kod paskowy (EAN) | 9788326232039 |
Waga | 190 g |
Data premiery | 2021.01.30 |
Data pojawienia się | 2021.01.30 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Pracuję z kartami przez cały rok. Część 2. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Publikacja zawiera instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia dotyczące zachowań w niebezpiecznych sytuacjach, udzielania pierwszej pomocy, ewakuacji, numerów alarmowych. Treści zawarte w książeczce – instrukcje oraz zdjęcia – zostały opracowane i dobrane z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dzieci. Publikacja może być wykorzystywana jako pomoc dla dziecka w czynnościach dnia codziennego. Proponujemy następującą formę pracy z materiałami: • wprowadzenie - nauczyciel omawia instrukcje z uczniem w szkole. • ćwiczenie - uczeń stara się stosować instrukcje w naturalnych sytuacjach, z pomocą nauczyciela lub rodzica. • wdrożenie - uczeń samodzielnie wykonuje określone czynności, z pomocą instrukcji.
Pewny start. Instrukcje zachowań. Choroba to publikacja zawierająca instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia dotyczące: – rozpoznawania pierwszych objawów choroby, – przestrzegania zasad higieny podczas kataru, kaszlu, – przyjmowania leków, a także sposobów zapobiegania chorobie. Celem publikacji jest pomoc uczniom w zwiększeniu ich samodzielności. Proponujemy następującą formę pracy z materiałami: – wprowadzenie – nauczyciel omawia instrukcje z uczniem w szkole. – ćwiczenie – uczeń stara się stosować instrukcje w naturalnych sytuacjach, z pomocą nauczyciela lub rodzica. – wdrożenie – uczeń samodzielnie wykonuje określone czynności, z pomocą instrukcji.
W prezentowanej książce omówiono zagadnienia związane z zakupami. Na początku przedstawiono miejsca, w których możemy robić zakupy (np. centrum handlowe, supermarket, targ), oraz różne rodzaje sklepów (np. piekarnia, księgarnia, drogeria). Następnie omówiono między innymi kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas robienia zakupów (np. zapoznanie się ze składem produktu, sprawdzenie daty ważności, porównanie cen), metody płatności (gotówką, kartą płatniczą, telefonem), zakupy przez internet oraz reklamacje i możliwość zwrócenia nieużywanego produktu.
Czytanie ze zrozumieniem to kluczowa kompetencja nie tylko na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, ale również w całym dorosłym życiu. Po raz pierwszy poziom jej opanowania sprawdzany jest już u uczniów kończących klasę trzecią. Na zakończenie pierwszego etapu edukacyjnego dzieci przystępują do sprawdzianu kompetencji, tzw. trzecioteściku. Jego celem jest dostarczenie informacji na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w ciągu pierwszych trzech lat nauki. Dobrze opanowana umiejętność czytania ze zrozumieniem, którą sprawdzają i rozwijają prezentowane testy, pomaga małemu uczniowi osiągnąć sukces i zapewnić powodzenie nie tylko podczas pierwszego poważnego sprawdzianu, ale i w dalszej karierze szkolnej.
Publikacja zawiera instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia przedstawiające krok po kroku czynności związane z zakupami: wybór sklepu, wybieranie produktów, płacenie. Treści zawarte w książeczce – instrukcje oraz zdjęcia – zostały opracowane i dobrane z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dzieci. Celem publikacji jest pomoc uczniom w zwiększeniu ich samodzielności. Proponujemy następującą formę pracy z materiałami: • wprowadzenie - nauczyciel omawia instrukcje z uczniem w szkole. • ćwiczenie - uczeń stara się stosować instrukcje w naturalnych sytuacjach, z pomocą nauczyciela lub rodzica. • wdrożenie - uczeń samodzielnie wykonuje określone czynności, z pomocą instrukcji. Publikacja może być wykorzystywana jako pomoc dla dzieck...
Seria „Pracuję z kartami przez cały rok” przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Budowanie własnej tożsamości”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadcze...
Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Dzięki tej pozycji masz dostęp do gotowych kart pracy do domu. Prace domowe. Poziom 2 to zestaw kart pracy pogrupowanych tematycznie: nauka liter, nauka cyfr, zadania matematyczne, grafomotoryka, analiza i synteza wzrokowa, ćwiczenia ogólnorozwojowe, kolorowanie, logiczne myślenie. Metryczka na każdej stronie pozwoli na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów podopiecznego. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Wszystkie strony zawierają też specjalne miejsce przeznacz...
To część cenionej przez ekspertów i praktyków serii instrukcji praktycznych, które dotyczą zachowań w typowych sytuacjach codziennych, z jakimi może się spotkać uczeń ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi. Czym jest czas wolny? Jak kreatywnie i pożytecznie go wykorzystać? Gdzie spędzać czas wolny? W jakim towarzystwie? Na jakie zagrożenia warto uważać? Jak pilnować czasu w trakcie zabawy? Kogo poinformować o wyjściu na spotkanie ze znajomymi? To tylko niektóre pytania związane z zagospodarowaniem czasu wolnego, na jakie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną znajdzie odpowiedzi w publikacji Pewny start. Instrukcje zachowań. Czas wolny. W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Uczeń dowie...
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Instrukcje krok po kroku mają ułatwić uczniom bezpieczne korzystanie z sieci. Pokazują, jak należy zakładać konto na portalach społecznościowych, jak zachować i zadbać o prywatność w Internecie. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również w zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć. Instrukcje zostały opracowane z myślą o dzieciach i młodzi...
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Instrukcje krok po kroku maja wesprzeć ucznia w samodzielnym wyborze oraz zakupie odzieży w sklepie, w wyborze ubrania odpowiedniego do pogody i okoliczności. W instrukcjach podnoszona jest także kwestia estetyki, samodzielności podczas ubierania się, czystości i schludności. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również w zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć., Instrukcje zostały opracowane z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Mogą być również wykorzystywane w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu.
Celem publikacji Pewny start. Instrukcje zachowań. Asertywność jest przybliżenie pojęcia asertywności; zapoznanie z przykładowymi sytuacjami, w których można lub trzeba powiedzieć „nie”; zaprezentowanie sposobów odmawiania i przepraszania; nauka radzenia sobie z poczuciem wyrządzenia komuś krzywdy. Książka może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w wyrażaniu potrzeb i egzekwowaniu swoich praw. Tematyka: • co to jest asertywność, • w jakich sytuacjach można i trzeba odmawiać, • jak odmówić, aby nie sprawić komuś przykrości, • jak sobie radzić z uczuciami, • dlaczego nie należy bać się krytyki. Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z...
Celem publikacji Pewny start. Instrukcje zachowań. Jestem dorosły jest uświadomienie praw i obowiązków związanych z dorosłością, wyjaśnienie pojęć: odpowiedzialność, samodzielność oraz podanie informacji związanych z dowodem osobistym. Książka może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci i przygotowanie ich do dorosłości. Tematyka: • co to znaczy być dorosłym, • zachowania osób dorosłych, • dowód osobisty – co to jest, kto, kiedy i komu go wydaje, • PESEL – jak czytać ten numer, • samodzielność i plany na przyszłość osób z niepełnosprawnością intelektualną. Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelek...
Celem publikacji Pewny start. Instrukcje zachowań. Co czuję? jest nauka rozpoznawania emocji u innych osób, radzenia sobie z własnymi emocjami, a także uświadomienie sobie prawa do wyrażania uczuć. Książka może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w rozpoznawaniu i wyrażaniu uczuć. Treści zawarte w książeczce – informacje, instrukcje oraz zdjęcia – zostały opracowane i dobrane z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dzieci i młodzieży. Tematyka: • złość, radość, smutek, wdzięczność – dlaczego i kiedy się je odczuwa, • jak okazywać uczucia innym osobom, • jak pokonać lęk przed mówieniem o uczuciach. Publikację opracowano z myślą o dzieciach i m...
To część cenionej przez ekspertów i praktyków serii instrukcji praktycznych, które dotyczą zachowań w typowych sytuacjach codziennych, z jakimi może się spotkać uczeń ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi. Czym jest czas wolny? Jak kreatywnie i pożytecznie go wykorzystać? Gdzie spędzać czas wolny? W jakim towarzystwie? Na jakie zagrożenia warto uważać? Jak pilnować czasu w trakcie zabawy? Kogo poinformować o wyjściu na spotkanie ze znajomymi? To tylko niektóre pytania związane z zagospodarowaniem czasu wolnego, na jakie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną znajdzie odpowiedzi w publikacji Pewny start. Instrukcje zachowań. Czas wolny. W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Uczeń dowie...
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Instrukcje krok po kroku maja wesprzeć ucznia w samodzielnym wyborze oraz zakupie odzieży w sklepie, w wyborze ubrania odpowiedniego do pogody i okoliczności. W instrukcjach podnoszona jest także kwestia estetyki, samodzielności podczas ubierania się, czystości i schludności. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również w zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć., Instrukcje zostały opracowane z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Mogą być również wykorzystywane w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu.
Pewny start. Instrukcje zachowań. Kawiarnia to publikacja zawierająca instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia pokazujące czynności oraz zachowania związane z wyjściem do kawiarni: wybór miejsca, złożenie zamówienia, płacenie, a także kulturalne zachowanie. Celem publikacji jest pomoc uczniom w zwiększeniu ich samodzielności. Tematy, które zostały poruszone w publikacji to m. in.: Co jest oczekiwane w obiekcie gastronomicznym? Jak wybrać dobrą kawiarnię? W jaki sposób złożyć zamówienie i co wybrać z menu? Jak zapłacić za kawę lub deser? O jakich manierach należy pamiętać w takiej sytuacji? Proponujemy następującą formę pracy z materiałami: – wprowadzenie – nauczyciel omawia instrukcje z uczniem w szkole, – ćwiczenie – uczeń...
Przedstawiamy publikację podzieloną na cztery części (Wiosna, Lato, Jesień, Zima). Książka zawiera instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia, które pomagają uczniom nabywać umiejętności związane z: • doborem ubrań odpowiednio do pory roku i pogody, • bezpieczeństwem podczas zabaw na świeżym powietrzu, • pracami w ogrodzie. Celem publikacji jest pomoc uczniom w zwiększeniu ich samodzielności. Proponujemy następującą formę pracy z materiałami: • wprowadzenie – nauczyciel omawia instrukcje z uczniem w szkole, • ćwiczenie – uczeń stara się stosować instrukcje w naturalnych sytuacjach, z pomocą nauczyciela lub rodzica, • wdrożenie – uczeń samodzielnie wykonuje określone czynności, z pomocą instrukcji. W tej serii wydawnicze...
Pewny start. Instrukcje zachowań. Choroba to publikacja zawierająca instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia dotyczące: – rozpoznawania pierwszych objawów choroby, – przestrzegania zasad higieny podczas kataru, kaszlu, – przyjmowania leków, a także sposobów zapobiegania chorobie. Celem publikacji jest pomoc uczniom w zwiększeniu ich samodzielności. Proponujemy następującą formę pracy z materiałami: – wprowadzenie – nauczyciel omawia instrukcje z uczniem w szkole. – ćwiczenie – uczeń stara się stosować instrukcje w naturalnych sytuacjach, z pomocą nauczyciela lub rodzica. – wdrożenie – uczeń samodzielnie wykonuje określone czynności, z pomocą instrukcji.
Przedstawiamy publikację zawierającą instrukcję w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia przedstawiające krok po kroku wykonanie takich czynności, jak: • mycie rąk, • mycie twarzy, • mycie zębów, • czyszczenie paznokci. Celem publikacji jest pomoc uczniom w zwiększeniu ich samodzielności. Proponujemy następującą formę pracy z materiałami: • wprowadzenie – nauczyciel omawia instrukcje z uczniem w szkole, • ćwiczenie – uczeń stara się stosować instrukcje w naturalnych sytuacjach, z pomocą nauczyciela lub rodzicami, • wdrożenie – uczeń samodzielnie wykonuje określone czynności, z pomocą instrukcji.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro