Legendarni bohaterowie Asteriks i Obeliks ponownie wyruszają na poszukiwanie przygody! Obeliks, po raz pierwszy od czasów dzieciństwa, może wypić łyk cudownego magicznego wywaru, który daje galijskim wojownikom nadludzką siłę. Niestety, nasz bohater nie zna umiaru i wypija cały kocioł napoju! Efekty są opłakane – Obeliks zamienia się w kamień. Aby odczynić czar, druid Panoramiks przygotowuje kolejny magiczny wywar, tyle że pod jego wpływem Obeliks zamienia się w dziecko. Dopiero po tym zdarzeniu rozpoczynają się prawdziwe przygody Galów, którzy, by przywrócić Obeliksowi jego dawną postać, muszą wyruszyć na długą, morską wyprawę. Trafią nawet na Atlantydę...
Autor | René Goscinny, Albert Uderzo |
Wydawnictwo | Egmont - komiksy |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 48 |
Format | 21.6x28.5 cm |
Numer ISBN | 9788328159792 |
Kod paskowy (EAN) | 9788328159792 |
Data premiery | 2021.01.27 |
Data pojawienia się | 2021.01.14 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Album Róża i miecz rozszedł się w wielomilionowym nakładzie w kilkunastu krajach Europy. Po raz pierwszy w doskonale nam znanej galijskiej wiosce osią wydarzeń stają się poczynania kobiet. Galijki wkładają spodnie, okazują pewność siebie i uczą się emancypacji. Agitatorką zmian jest Maestria, nauczycielka pochodząca z Lutecji (dzisiejszego Paryża). Jej przybycie do osady Galów wprowadza niemałe zamieszanie. Kakofoniks traci pracę, Obeliks trafia do szkoły, a Asteriks dopuszcza się rękoczynów... W końcu wszyscy mężczyźni, nie mogąc znieść rosnących wpływów Maestrii, opuszczają wioskę. Rzymianie na to właśnie czekali! Zamierzają wreszcie pokonać nieugiętych Galów.
Asteriks i inni Galowie nieraz mówili, że boją się tylko tego, aby niebo nie spadło im na głowy. Tymczasem to, co dzieje się na początku 33. tomu przygód sympatycznych Galów, tak właśnie można określić. Najpierw w czasie polowania Asteriks i Obeliks znajdują w lesie zupełnie sztywnego, a więc nieprzydatnego pod względem kulinarnym, dzika. Kiedy wracają do wioski, stwierdzają, że i ludzie jakby skamienieli. Tylko druid Panoramiks, który nie uległ dziwnemu zjawisku, może coś na to poradzić... Ale czy zdąży?... Nad wioską Galów pojawia się ogromna kula, a z niej wyskakuje dziwny fioletowy przybysz...
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo. Od śmierci Goscinnego (1977 r.) Uderzo zajmuje się także pisaniem scenariuszy do Asteriksów. Zapraszamy także do zapoznania się z innymi, mniej znanymi, ale za to równie zabawnymi, komiksami ich autorstwa: Umpa-pa Czerwonoskóry i Janko Pistolet.
Kolejny album przezabawnych przygód niezwyciężonych Galów! Bard Kakofoniks cierpi na dziwną przypadłość – za każdym razem, gdy wydobywa z siebie głos, zaczyna padać deszcz. Okazuje się jednak, że jego choroba może być dla niektórych zbawienna – w dalekich Indiach panuje susza i jedynie Kakofoniks może sprowadzić tam obfite opady. Jeśli mu się nie uda, miejscowa księżniczka Reszehezada zostanie złożona w ofierze. Bard wraz z Asteriksem i Obeliksem oraz indyjskim fakirem wyruszają w długą i pełną niebezpieczeństw podróż. Czy zdążą na czas sprowadzić deszcz?
Dwaj Galowie, których zadaniem jest noszenie na tarczy wodza Asparanoiksa zatruli się nieświeżą rybą? Tak zaczyna się kolejna awantura między mieszkańcami galijskiej wioski. Brak świeżych ryb sprawia, że Asteriks i Obeliks wypływają w morze. A ponieważ nie mają żadnego doświadczenia jako rybacy – zamiast zarzucić sieć, po prostu ją wyrzucają. Potem zaczyna się sztorm i łódź bohaterów zaczyna płynąć w nieznanym kierunku. Kiedy dobija do jakiegoś lądu, Galowie są tak głodni, że zajadają się... indykiem nadziewanym niedźwiedziem! Przystrojonych w pióropusze tubylców biorą za Rzymian, potem za Traków albo Kreteńczyków i usilnie starają się opowiedzieć dziwnym mieszkańcom nieznanej krainy, kim są. Kiedy jednak wódz wioski zamierza ożenić Obe...
W niezwykle popularnym i wielokrotnie wznawianym tomie Syn Asteriksa tytułowy bohater serii znajduje pewnego dnia pozostawione na progu swojego domu niemowlę. Co tu zrobić? Czy ktoś postanowił zakpić sobie z Asteriksa? Po wiosce krążą pewne insynuacje... Tymczasem w niespodziewanym obowiązku tacierzyńskim wspiera Asteriksa troskliwy Obeliks, który dzielnie pomaga bawić i karmić dziecko. Jednak gdy do mleka malca omyłkowo dostaje się kropla magicznego napoju, ten niespodziewanie staje się niebezpieczny dla ludzi i zwierząt! Trzeba więc odnaleźć jego rodziców. Dzielni Galowie wyruszają na wyprawę poszukiwawczą. W pobliskich obozach rzymskich nie znajdują legionisty, który przyznałby się do ojcostwa. Okazuje się jednak, że prefekt zarządził przeprowadzenie spi...
Asteriks i Obeliks powracają w nowej wspaniałej przygodzie. Oto piąty album stworzony przez francuski duet – scenarzystę Jean-Yvesa Ferriego i rysownika Didiera Conrada – ale pierwszy, nad którym pracowali już pod nieobecność i bez opieki mistrza Alberta Uderzo. Pewnego dnia Panoramiks otrzymuje od wilczego posłańca wiadomość, że jego dawny kolega szaman Akiedystrava jest w niebezpieczeństwie. Asteriks i Obeliks wraz z druidem wyruszają w długą podróż do dziewiczej, dzikiej i, jak okiem sięgnąć, zamarzniętej krainy Sarmatów, aby wspomóc starego przyjaciela. W tym samym kierunku podąża też oddział „odważnych” Rzymian z misją schwytania tajemniczego i przerażającego stworzenia, Gryfa, dzięki któremu Juliusz Cezar mógłby zapunktować u rzymskiego s...
Korsyka, zwana również Wyspą Piękności, to kraj wendety, sjesty, skomplikowanych gier politycznych, ostrych serów, dzikich świń, jadalnych kasztanów oraz starców bez wieku, patrzących, jak życie przemija. To jedno z tych miejsc na kuli ziemskiej, których charakteru i wyrazistości nie są w stanie naruszyć ani ludzie, ani czas. Około roku 50 p.n.e., gdy rozgrywają się przygody naszych galijskich bohaterów, waleczni Korsykanie także doświadczają rzymskiej okupacji. Jeden z nich, więzień skazany na wygnanie za spiskowanie przeciwko Rzymowi, przypadkiem zostaje oswobodzony przez Asteriksa i Obeliksa. Wkrótce zaciekawieni opowieściami o pięknej wyspie przyjaciele postanawiają udać się na Korsykę w towarzystwie Okatarinetabellaczikcziksa, by poznać zwyczaje jego r...
Dzielnym Galom udaje się odpierać ataki najeźdźcy dzięki sporządzanemu przez Panoramiksa magicznemu wywarowi dającemu nadludzką siłę. Ale pewnego dnia druid, paskudnym zrządzeniem losu, złamał złoty sierp niezbędny do ścinania najważniejszego składnika napoju - jemioły... W tomie Asteriks i złoty sierp Asteriks i Obeliks wyruszają w podróż do odległej Lutencji, by uzyskać pomoc od dalekiego kuzyna Obeliksa, Ameriksa, który zajmuje się właśnie wyrobem najlepszych złotych sierpów. Na miejscu okazuje się jednak, że Ameriksa porwali barbarzyńcy, więc powodzenie misji staje pod znakiem zapytania. Czy dzielni Galowie oswobodzą człowieka, który może uchronić ich wioskę od przegranej z Rzymianami? Klasyczny francuski komiks autorstwa René Goscinny'ego i A...
Asteriks i Obeliks zwiedzili pół świata, ale dopiero w 24. tomie przygód trafili do Belgii, by poznać swych pobratymców – belgijskich Galów. Pretekstem do tego spotkania stały się dziwne nastroje wśród legionistów rzymskich. Otóż nagle zaczęli oni uważać naszych Galów za wyjątkowo spokojnych w porównaniu z wojowniczymi Belgami. Wódz osady Asparanoiks nie mogł ścierpieć, że ktoś odebrał jego niezwyciężonym współmieszkańcom palmę pierwszeństwa! Postanowił natychmiast udać sie do Belgów i przekonać ich oraz cały świat, kto jest najdzielniejszy. Asteriks i Obeliks wyruszyli wraz ze swoim wodzem.
Wbrew od wielu lat pojawiającym się prognozom czarnowidzów, nadal ukazują się kolejne tomy przygód sławnych galijskich wojowników, Asteriksa i Obeliksa. Nestor francuskiego komiksu, Albert Uderzo, nie zamierza kończyć rysowniczej kariery, czego dowodem jest 34. album serii. Jest to tom wyjątkowy, gdyż narysowany specjalnie na okrągłą, pięćdziesiątą rocznicę narodzin sagi o celtyckich wojownikach przeciwstawiających się potędze Cezara! Asteriks i jego przyjaciele pojawili się po raz pierwszy na łamach magazynu komiksowego Pilote w roku 1959. Scenariusz serii pisał autor znakomitego Mikołajka, René Goscinny, a rysunkami zajmował się Albert Uderzo. Ich współpraca trwała prawie dwadzieścia lat – po śmierci Goscinnego Uderzo sam kontynuował pracę nad cykle...
W znanej nam galijskiej wiosce panują dobre obyczaje, wzajemna życzliwość i zgoda. W Rzymie natomiast senatorowie i Cezar rozgrywają polityczne porachunki. Władca imperium żąda pieniędzy i wojska na nowe wyprawy, ale opozycja uważa, że należy najpierw zaprowadzić porządek w krajach już podbitych. Właściwie chodzi konkretnie o małą wioskę w Armoryce, która niezmiennie stawia opór legionom. Rzymianie wiedzą, że siłą nie są w stanie złamać Galów, dopóki ci ostatni mają magiczny wywar druida Panoramiksa. Cezar zwołuje więc naradę, podczas której rodzi się chytry plan pokonania Galów za pomocą perfidnej intrygi. Do wioski Asteriksa wyrusza Tuliusz Destrukcjusz, wytrawny siewca niezgody, z zamiarem skłócenia Galów, by stali się całkowicie niezdolni do...
Korsyka, zwana również Wyspą Piękności, to kraj wendety, sjesty, skomplikowanych gier politycznych, ostrych serów, dzikich świń, jadalnych kasztanów oraz starców bez wieku, patrzących, jak życie przemija. To jedno z tych miejsc na kuli ziemskiej, których charakteru i wyrazistości nie są w stanie naruszyć ani ludzie, ani czas. Około roku 50 p.n.e., gdy rozgrywają się przygody naszych galijskich bohaterów, waleczni Korsykanie także doświadczają rzymskiej okupacji. Jeden z nich, więzień skazany na wygnanie za spiskowanie przeciwko Rzymowi, przypadkiem zostaje oswobodzony przez Asteriksa i Obeliksa. Wkrótce zaciekawieni opowieściami o pięknej wyspie przyjaciele postanawiają udać się na Korsykę w towarzystwie Okatarinetabellaczikcziksa, by poznać zwyczaje jego r...
Album na podstawie filmu animowanego z 1976 roku. Zabawne nawiązanie do mitu o Herkulesie i jego dwunastu pracach. Juliusz Cezar nie może pokonać walecznych Galów z małej wioski w Armoryce. Członkowie senatu rzymskiego, by ocalić honor władcy imperium, wysuwają przypuszczenie, że Galowie mogą być bogami… i dlatego tak wybitny wódz nie jest w stanie ich podbić. Juliusz Cezar pragnie jednak udowodnić, że jest inaczej. Udaje się na spotkanie z Asparanoiksem i proponuje Galom pewien układ. Jeśli wykonają dwanaście prac, czyli niezwykłych czynów, do których zdolni są tylko bogowie, cały Rzym odda im hołd. Jeśli jednak nie wypełnią choćby jednego zadania, poddadzą się władzy Cezara i na zawsze będą niewolnikami. Asteriks i Obeliks oczywiście podejmują wyzw...
Do abordażu! W nadmorskiej tawernie młodzieniec Janko Pistolet postanawia spełnić swoje najskrytsze marzenia i zostaje piratem. Ale nie byle jakim, bo kaprem na służbie króla francuskiego! Janko rekrutuje załogę złożoną z przyjaciół: Małegorenia, Piotrusia, Gila, Bertranda, Hugona i papugi Jaśmina, wraz z którymi odnawia stary statek zwany „Śmiałkiem”. Wyruszają na poszukiwanie przygód do najbardziej egzotycznych krain i walczą po drodze mniej lub bardziej odważnie ze strasznymi piratami. Jest to jedna z najsłynniejszych francuskich komiksowych opowieści o korsarzach i piratach, która wyszła spod pióra autorów „Asteriksa” – Rene Goscinny’ego i Alberta Uderzo. To kompletne wydanie łączące pięć przygód: „Korsarz niezwykły”, „Kaper króle...
Dwaj Galowie, których zadaniem jest noszenie na tarczy wodza Asparanoiksa zatruli się nieświeżą rybą… Tak zaczyna się kolejna awantura między mieszkańcami galijskiej wioski. Brak świeżych ryb sprawia, że Asteriks i Obeliks wypływają w morze. A ponieważ nie mają żadnego doświadczenia jako rybacy – zamiast zarzucić sieć, po prostu ją wyrzucają. Potem zaczyna się sztorm i łódź bohaterów zaczyna płynąć w nieznanym kierunku. Kiedy dobija do jakiegoś lądu, Galowie są tak głodni, że zajadają się… indykiem nadziewanym niedźwiedziem! Przystrojonych w pióropusze tubylców biorą za Rzymian, potem za Traków albo Kreteńczyków i usilnie starają się opowiedzieć dziwnym mieszkańcon nieznanej krainy, kim są. Kiedy jednak wódz wioski zamierza ożenić O...
Legendarni bohaterowie Asteriks i Obeliks ponownie wyruszają na poszukiwanie przygody! Obeliks, po raz pierwszy od czasów dzieciństwa, może wypić łyk cudownego magicznego wywaru, który daje galijskim wojownikom nadludzką siłę. Niestety, nasz bohater nie zna umiaru i wypija cały kocioł napoju! Efekty są opłakane – Obeliks zamienia się w kamień. Aby odczynić czar, druid Panoramiks przygotowuje kolejny magiczny wywar, tyle że pod jego wpływem Obeliks zamienia się w dziecko. Dopiero po tym zdarzeniu rozpoczynają się prawdziwe przygody Galów, którzy, by przywrócić Obeliksowi jego dawną postać, muszą wyruszyć na długą, morską wyprawę. Trafią nawet na Atlantydę...
Dzielnym Galom udaje się odpierać ataki najeźdźcy dzięki sporządzanemu przez Panoramiksa magicznemu wywarowi dającemu nadludzką siłę. Ale pewnego dnia druid, paskudnym zrządzeniem losu, złamał złoty sierp niezbędny do ścinania najważniejszego składnika napoju - jemioły... W tomie Asteriks i złoty sierp Asteriks i Obeliks wyruszają w podróż do odległej Lutencji, by uzyskać pomoc od dalekiego kuzyna Obeliksa, Ameriksa, który zajmuje się właśnie wyrobem najlepszych złotych sierpów. Na miejscu okazuje się jednak, że Ameriksa porwali barbarzyńcy, więc powodzenie misji staje pod znakiem zapytania. Czy dzielni Galowie oswobodzą człowieka, który może uchronić ich wioskę od przegranej z Rzymianami? Klasyczny francuski komiks autorstwa René Goscinny'ego i...
Pełna wdzięku, zabawna opowieść Asteriksa o tym, co przydarzyło się kilkuletniemu Obeliksowi. Wszyscy wiedzą, że Obeliks, kiedy był mały, wpadł do kociołka druida i od tamtej pory nie musi pić magicznego napoju, by mieć nadludzką siłę. Nie było jednak powszechnie wiadome, jak do tego doszło... Albert Uderzo we wstępie do albumu wspomina, jak powstała ta historia: Tekst albumu został napisany przez René Goscinnego do numeru 291 dziennika PILOTE, wydanego 20 maja 1965 r. Dziennikowi towarzyszył wówczas slogan "Pilote - O rany! Co za dziennik!" (jak twierdzą niektórzy, czasopismo to reprezentuje złoty wiek komiksu francuskiego). Głównym tematem owego numeru była epoka galo-rzymska. Temat ten, rozwinięty w wielkiej Pilotoramie (rozkładówce planszowej), zapow...
Z Beniaminem i Beniaminą każdy dzień jest szalony i pełen niesamowitych przygód: latające żelazko, zaciekły konflikt między przerażającym Dzidźją a strasznym Bohbasem, banknoty spadające z nieba… – to tylko część z nich. Niniejszy album po raz pierwszy zbiera wszystkie komiksowe historie pary młodych bohaterów stworzonych przez mistrzów René Goscinny'ego i Alberta Uderzo: Powietrzni rozbitkowie, Leć, Ptaszynko!, Wielki Dzidźja oraz Beniamin i Beniamina u kowbojów. Niedługo potem powstały pierwsze przygody Asteriksa i Obeliksa, którzy po Beniaminie odziedziczyli słynne powiedzonko: „Powariowali ci…!”. Dodatkowo album zawiera trzydziestostronicowy wstęp z niepublikowanymi dotąd materiałami dotyczącymi kluczowych lat, które doprowadziły René Goscin...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro