Monografia pt. Przedsiębiorczość społeczna – innowacje – środowisko porusza temat złożonej problematyki związanej z kształtowaniem się procesu uspołeczniania przedsiębiorstw, rynków i gospodarek wynikających ze wzrastającej partycypacji wszystkich podmiotów gospodarczych w tworzeniu dobrobytu ekonomicznego oraz współtworzenia rozwiązań dla ważnych społecznie problemów.
Fundamentalne znaczenie dla kształtowania się tak wyznaczanego ładu mają przedsiębiorczość, innowacje oraz głębokie zmiany systemu regulacji nakierowane przede wszystkim na człowieka (homo socialis). Problemy te podejmowane są w ramach rozwijanego nurtu przedsiębiorczości społecznej, postrzeganej jako postawa charakteryzująca się innowacyjnością i twórczym podejściem do zaspokojenia potrzeb społecznych, wytyczająca „ścieżki do decyzji społecznych, wrażliwości społecznej, jak również racjonalności nastawionej na dobro środowiska naturalnego”.
Rozważania naukowe zawarte w książce Przedsiębiorczość społeczna – innowacje – środowisko”, wnoszone przez autorów w ramach osiemnastu rozdziałów monografii, oparte są na teorii współczesnej ekonomii obejmującej analizy społecznoetyczne, instytucjonalne, mezo- i mikroekonomiczne, akcentujące innowacyjny wymiar przedsiębiorczości społecznej.
Niniejsza książka jest adresowana do ekonomistów, ekologów, przedsiębiorców oraz osób i organizacji związanych z funkcjonowaniem trzeciego sektora.
Autor | Wojciech Maciejewski, Janina Pach, Renata Śliwa |
Wydawnictwo | CeDeWu |
Rok wydania | 2019 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 304 |
Format | 16.5 x 23.5 cm |
Numer ISBN | 9788381022262 |
Kod paskowy (EAN) | 9788381022262 |
Wymiary | 165 x 235 mm |
Data premiery | 2019.05.16 |
Data pojawienia się | 2019.05.16 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Książka dotyczy procesu znaczącego w rozwoju gospodarczym i społecznym. Innowacje stały się desygnatem współczesnych czasów i obejmują bardzo szeroki zakres: od wpływu na efekty gospodarowania do korzystnych zmian społecznych. Z punktu widzenia biznesu są znaczącą kompetencją, stanowiąc kluczowy zasób przedsiębiorstwa i instytucji. Autorzy omówili istotę, zakres i współczesne znaczenie innowacji. W książce podkreślono znaczenie warunków dla innowacji, charakter realizacji, a także upowszechnienie, które wywołują zasadnicze zmiany społeczne. Są to elementy triady innowacyjnej i tylko ich spełnienie przynieść może oczekiwane korzyści. Książka powstała z inicjatywy pracowników Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu przy współpracy pracowników inny...
Książka ta ma pomóc menedżerom zrozumieć istotę przełomowej innowacji i to, jak na nią reagować. Znajdziecie w niej opis narzędzi, które pozwalają pojąć, jakie są źródła tego zjawiska i jak sobie z nim radzić. Przesłanie książki jest następujące: istnieją dowody na to, że przełomową innowacją da się zarządzić, jednakże proste recepty - jak choćby zalecenie, by zacząć kreować innowację wewnątrz własnej organizacji zanim zmusi nas do tego konkurencja - rzadko okazują się skuteczne. Za to rozwijanie produktów metodą prób i błędów rodem z epoki przedchristensenowskiej wciąż zdaje się działać w świecie pełnym przełomów. Chaos i wątpliwości zostaną rozwiane, a menedżerowie zyskają szansę zmiany nastawienia i przyjęcia, przynajmniej...
Ekonomia społeczna stanowi wyraz działań mających na celu troskę o poprawę sytuacji społeczeństwa funkcjonującego w realiach gospodarki nastawionej na maksymalizację zysku i ograniczanie kosztów. Poprzez oparcie się na takich wartościach, jak: solidarność, partycypacja, odpowiedzialność i spójność społeczna zorientowana jest na realizację podstawowego celu, jakim powinna być poprawa jakości życia wszystkich obywateli. Efektywność gospodarowania ściśle wiąże się z przedsiębiorczością i innowacyjnością, ale także coraz wyraźniej z kształtowaniem prospołecznych postaw, aktywnością obywatelską we wszystkich sferach życiach gospodarczego.Niniejsza książka porusza szereg ważnych i aktualnych problemów należących do nurtu ekonomii i przedsiębior...
Jak stać się bardziej twórczym? – obudź w sobie ciekawość świata – stawiaj sobie ciekawe pytania, np. Jak pogłaskać po głowie żyrafę? – myśl nieszablonowo ? przestań kurczowo trzymać się norm i zasad – eksploruj, kojarz, przekształcaj, zmieniaj – odpuść sobie krytykę własnych pomysłów – twórz z radości samego tworzenia – nie oczekuj nagrody. Nie wiesz, jak przełożyć te wskazówki na działanie? Przeczytaj ten poradnik i zacznij od prostych ćwiczeń w codziennych sytuacjach! Nie czekaj, aż genialny pomysł sam wpadnie Ci do głowy. Kreatywność nie jest wrodzonym talentem, który samoistnie się przebudzi. Twórcze myślenie to ciężka praca, otwarty umysł, ciekawość i uważność. Zacznij widzieć świat w innym wymiarze, a wymyślenie bajki...
„Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego efektywnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, że rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na nowe kompetencje o charakterze uniwers...
W książce poruszono zagadnienia dotyczące warunków rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć, w szczególności realizowanych przez start-upy. Autorka podjęła próbę diagnozy oraz wskazania przyczyn wciąż niezadowalającego poziomu rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć warunkujących rozwój polskiej gospodarki. Sformułowała szereg wniosków i rekomendacji dla poszczególnych aktorów start-upowego ekosystemu, w szczególności dla start-upów planujących nawiązać współpracę z inwestorami. Inicjatorzy innowacyjnych biznesów mogą w książce znaleźć wiele cennych wskazówek w zakresie: ? projektowania start-upu, ? zarządzania ryzykiem, ? pozyskiwania wsparcia doradczego oraz finansowego.
W książce ?Wprowadzanie innowacji od wewnątrz? strateg i doradca Kaihan Krippendorff rozprawia się z jednym z największych współczesnych mitów biznesowych, dając ważną lekcję innowatorom i liderom. Ujawnia, jak wiele spośród najbardziej znaczących wytworów dzisiejszego świata jest dziełem pełnych pasji innowacyjnych pracowników. Gdybyśmy zdali się wyłącznie na działających na własną rękę przedsiębiorców nie mielibyśmy dzisiaj telefonów komórkowych, komputerów osobistych ani e-maili. Na podstawie danych uzyskanych z ponad 150 wywiadów z wewnętrznymi innowatorami i wiodącymi ekspertami , wniosków z najświeższych badań oraz obserwacji z firm odnoszących dziś największe sukcesy - od Tenceta i Amazona po Mastercard i Starbucksa - Kaihan Krippendorff...
Społeczny wpływ na zachowanie jednostki jest powszechny, a nawet wszechogarniający. O tym, które restauracje i książki są popularne, decyduje w dużej mierze przelotna moda; na skłonność nastolatka do przyjmowania narkotyków i palenia papierosów silnie wpływa to, czy robią to również jego rówieśnicy; na preferencje wyborcze danej osoby oddziałują sondaże popularności polityków; na to, czy niezamężna matka wystąpi o zasiłek, wpływa to, czy wiele kobiet w jej sąsiedztwie już go pobiera. Popularność różnego rodzaju ubrań, wymyślnych zegarków, dzieł sztuki i stylów architektonicznych, a nawet idei zależy od mody i upodobań intelektualnych ?liderów?. W książce ?Ekonomia społeczna? autorzy przedstawiają następstwa społecznego wpływu na zachowania...
Publikacja jest skierowana do studentów, doktorantów i młodych badaczy. Zamierzeniem autorki nie było opracowanie podręcznika akademickiego, w którym można znaleźć wszystkie najważniejsze zagadnienia z zakresu zarządzania innowacjami. Głównym celem monografii jest prezentacja współczesnych koncepcji, a przede wszystkim kierunków rozwoju innowacji. Podstawą analiz stały się koncepcja zrównoważonego rozwoju oraz przewidywane przez analityków megatrendy, które będą kształtowały świat w kolejnych latach. Obecnie technologia uznawana jest za jeden z głównych czynników, które wpływają na wszystkie aspekty życia ludzkiego. Stopień zaawansowania nowoczesnych technologii i ich wszechobecność sprawiają, że innowacyjne rozwiązania mają coraz większy wpływ n...
Zadowolenie przyszłego klienta to najważniejszy cel działalności biznesowej i równocześnie cel monografii pt. Metody i techniki projektowania innowacji, kolejnej pozycji w cyklu ?Nauka i Praktyka Innowacji?. Książka jest przeglądem metod planowania i projektowania innowacji, które zostały zaprezentowane z perspektywy rozważań teoretycznych oraz zilustrowane przykładami ich stosowania w praktyce biznesu. Autorzy uwzględnili wielowymiarowy charakter innowacji i złożoność procesu projektowania innowacji ? od opracowania i rozwoju strategii technologicznej w przedsiębiorstwie, przez projektowanie otwartych innowacji i podejścia popytowego w projektowaniu innowacji, po projektowanie zmian w produkcji. W książce zawarto studia przypadków obrazujące różnorodne przykład...
Publikacja jest prezentacją holistycznej, ewolucyjno-problemowej analizy innowacji społecznych. Autorzy, praktycy innowacji i naukowcy, nowe procesy społeczne i gospodarcze prezentują w sposób przystępny, ilustrując je przykładami z wielu różnych dziedzin i wskazując na możliwości coraz szerszego spektrum rozwoju tych innowacji. Opisane studia przypadków pokazują, że rozwój innowacji społecznych nie jest efemerydalnym odkryciem końca XX wieku, ale efektem ewolucyjnych zmian w systemie gospodarczym i społecznym. W książce podjęto próbę wskazania możliwej intensyfikacji dalszego rozwoju opartego na innowacjach, dzięki kształtowaniu ekosystemu rozwoju innowacyjnego, w którym mogą uczestniczyć różnorodne podmioty niezależnie od własności kapitału, jego rodz...
Autor podejmuje kluczowy dla nauk społecznych, a w ich ramach dla nauk o zarządzaniu, problem rozwoju przedsiębiorstw, którego rozwiązanie wymaga zastosowanie odpowiedniej strategii innowacji. Problem podjęty przez Autora uważam za bardzo interesujący i ważny zarówno z naukowego, jak i praktycznego punktu widzenia. Autor zaprezentował szeroki przegląd literatury. Uwzględnił aktualny stan wiedzy i wykazał się umiejętnościami dobrego przeprowadzenia badań i opracowania jego wyników. Z recenzji prof. dr hab. Joanny Paliszkiewicz W świetle niesłabnącego zainteresowania problematyką innowacji oraz wskazywanej przez teoretyków i praktyków potrzeby uzasadnienia efektywności wysiłków organizacyjnych związanych z ich tworzeniem podjęta w przedłożonej do oceny monogr...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro