Opowieść bazująca na jednym z najbardziej znanych dzieł Osamu Tezuki - Atom Żelaznoręki, współczesnej historii Pinokia, w której rolę drewnianego chłopca odgrywa robot. Tytułowy Atom stał się popkulturową ikoną. Na całym świecie można kupić różne gadżety z nim związane, a w Hollywood wyprodukowano film bazujący na jego przygodach. Jednak to nie on jest głównym bohaterem. Historia skupia się na postaciach drugoplanowych, głównie robotach zastanawiających się nad swoim człowieczeństwem, efektem czego jest opowieść duchem bliższa Łowcy Androidów niż bajce pt. Pinokio.
Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad PLUTO była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem.
Naoki Urasawa
Po śmierci Osamu Tezuki nie ma japońskiej mangi. Był Leonardem Da Vincim, Goethem i Dostojewskim świata komiksu. Naoki Urasawa i ja nie chcieliśmy, aby osiągnięcia Tezuki odeszły w niepamięć, dlatego w 2003 roku, w okrągłą rocznicę urodzin głównego bohatera, z jego sztandarowego dzieła ? Atoma Żelaznorękiego, stworzyliśmy remake epizodu pod tytułem: Największy robot na Ziemi.
Jakim człowiekiem był Osamu Tezuka? Co takiego chciał przekazać?
Tym, których zainteresował Pluto, polecam też pozostałe komiksy Osamu Tezuki - Takashi Nagasaki
Autor | Tezuka Osamu, Urasawa Naoki |
Wydawnictwo | Hanami |
Rok wydania | 2011 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 212 |
Format | 15.0x21.0 cm |
Numer ISBN | 9788365520333 |
Kod paskowy (EAN) | 9788365520333 |
Waga | 345 g |
Data premiery | 2019.04.07 |
Data pojawienia się | 2019.04.07 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Rozwój technologiczny zawsze niesie ze sobą zmiany społeczne i ekonomiczne. Pojawia się zapotrzebowanie na nowych specjalistów, ale jednocześnie niektóre zawody zanikają. Maszyny ułatwiają życie jednym, ale koszt ich pracy bywa niższy niż ludzi, przez co niektórzy tracą zatrudnienie. Dlatego też sytuacja robotów w świecie Pluto przypomina tę, w jakiej znajdują się imigranci w naszej rzeczywistości. Są tanią siłą roboczą, która nie zawsze jest traktowana na równi z resztą społeczeństwa. Niektórzy cieszą się z ich obecności, ale są i tacy, którzy szczerze ich nienawidzą. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztu...
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Rozwój technologiczny zawsze niesie ze sobą zmiany społeczne i ekonomiczne. Pojawia się zapotrzebowanie na nowych specjalistów, ale jednocześnie niektóre zawody zanikają. Maszyny ułatwiają życie jednym, ale koszt ich pracy bywa niższa niż ludzi, przez co niektórzy tracą zatrudnienie. Dlatego też sytuacja robotów w świecie PLUTO przypomina tę, w jakiej znajdują się imigranci w naszej rzeczywistości. Są tanią siłą roboczą, która nie zawsze jest traktowana na równi z resztą społeczeństwa. Niektórzy cieszą się z ich obecności, ale są i tacy, którzy szczerze ich nienawidzą. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztu...
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Czy maszyna może czuć? Czy może jej być przykro, gdy straci kogoś bliskiego? Czy ma sumienie i czy jest zdolna zabić? Autorzy „Pluto” już niejednokrotnie stawiali przed czytelnikami te pytania, ale z tomu na tom nabierają one nowego wydźwięku. Oprócz samych uczuć robotów w serii ważną rolę grają również ludzkie zachowania wobec mechanicznych stworzeń. Ludzie, jak Profesor Ochanomizu, są w stanie z zapałem próbować reanimować sztucznego psa. Inni ? z zimną krwią zatłuc człowiekokształtną maszynę. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwi...
Plan zniszczenia najdoskonalszych robotów na Ziemi postępuje i niebawem dobiegnie końca. Podobnie jak cała seria, która i w tym tomie nie zwalnia tempa. Autorzy ponownie zaglądają w najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy, a fabuła, dając odpowiedzi na niektóre pytania, nadal pozostawia wiele niewiadomych. Kim jest Pluto? Kochającym wszelkie żywe stworzenia geniuszem czy może największą bronią masowej zagłady jaka kiedykolwiek powstała? A Bora? Co naprawdę wydarzyło się w Królestwie Perskim? To przedostatni tom serii, która zdobyła liczne nagrody na całym świecie, w tym i w Polsce, gdzie uhonorowana została GDAKiem podczas Bałtyckiego Festiwalu Komiksu 2012.
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Najnowocześniejsze roboty na Ziemi giną jeden po drugim. Nic i nikt nie jest w stanie tego powstrzymać. Mimo że pojawiają się kolejne elementy układanki, wszystko okazuje się znacznie bardziej skomplikowane niż się początkowo wydawało. Kto za tym wszystkim stoi i kto kim kieruje? „Pluto” to seria obsypana licznymi nagrodami na całym świecie. Ten fenomen można łatwo wytłumaczyć. Za, sprawnie napisaną i świetnie narysowaną, opowieścią o robotach kryje się historia o nietolerancji i ludzkim okrucieństwie - tym co, niestety, bez względu na czas i miejsce, prawdopodobnie nigdy całkowicie nie zniknie. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertel...
"Pluto" to opowieść bazująca na jednym z najbardziej znanych dzieł Osamu Tezuki - Atom Żelaznoręki, współczesnej historii Pinokia, w której rolę drewnianego chłopca odgrywa robot. Tytułowy Atom stał się popkulturową ikoną. Na całym świecie można kupić różne gadżety z nim związane, a w Hollywood wyprodukowano film bazujący na jego przygodach. Jednak to nie on jest głównym bohaterem "Pluto". Historia skupia się na postaciach drugoplanowych, głównie robotach zastanawiających się nad swoim człowieczeństwem, efektem czego jest opowieść duchem bliższa Łowcy Androidów niż bajce pt. Pinokio.
Tysiąc lat po tym, jak ludzie zostali zgładzeni przez sztuczną inteligencję i ta przejęła władzę nad światem, do życia zostaje przywrócony David Adams – geniusz, którego wynalazki doprowadziły do upadku człowieka. Szukając odkupienia za swoje grzechy, Adams podejmuje się niemożliwego – chce sprawić, by ludzkość powróciła. Władająca planetą sztuczna inteligencja zrobi jednak wszystko, żeby go powstrzymać. Adams i Chloe, android, który go ożywił, i jednocześnie jego pierwsza kreacja, będą musieli wyruszyć w niezwykłą i niebezpieczną podróż, podczas której okaże się, czy ludzkość ma – i czy w ogóle powinna mieć – jakąkolwiek przyszłość.
Bywasz często smutny, choć nie masz ku temu powodów? Boisz się, że nigdy nie uporasz się z traumami okresu dojrzewania? Masz żal do rodziców o to, jak wygląda twoja dorosłość? Poświęcasz się dla innych, choć w głębi serca tego nienawidzisz? Może za szybko dorosłeś. Może stałeś się rodzicem dla własnych rodziców lub rodzeństwa. Może w twoim domu zabrakło radości i bezpieczeństwa. Da się z tym coś zrobić. Doktor Monika Wasilewska, psycholożka i psychoterapeutka, wraz z Moniką Szubrycht, neurologopedką i dziennikarką, biorą na warsztat nasze domy, dzieciństwo, traumy z przeszłości, toksyczne relacje z bliskimi. Pomagają zrozumieć powielane latami zachowania i schematy oraz skutecznie uwolnić się od ich ciężaru. Dzięki tej książce dowiesz si...
Najbardziej prorocza książka XXI w.! Co łączy wynalazek wynalazek koła, zagładę Pompejów, krach na Wall Street, Harry'ego Pottera i Internet? Dlaczego wszyscy prognostycy są oszustami? Co miłośnicy Katarzyny Wielkiej mogą nam powiedzieć o prawdopodobieństwie? Dlaczego nigdy nie powinieneś gonić ruszającego pociągu ani wierzyć codziennym gazetom? Bestsellerowa książka Nassima Nicholasa Taleba analizuje zjawisko Czarnych Łabędzi: niespodziewanych wydarzeń, które spadają na nas nagle i odciskają ogromne piętno na naszym życiu. Czy to będzie wybuch I wojny światowej, dojście Hitlera do władzy, zamachy z 11 września 2001 roku w Nowym Jorku, kryzys finansowy 2008 roku czy aktualna pandemia koronawirusa Covid-19, wydarzenia te całkowicie zmieniają podstawy nas...
Trzeci tom przygód Daredevila, adwokata za dnia i bezlitosnego sędziego w nocy. Tym razem Matt Murdock musi zmierzyć się Alexandrem Bontem, którego kiedyś wsadził za kratki. Bont po wielu latach wreszcie wyszedł z więzienia i marzy o zemście. Daredevil trafia też na spotkanie ludzi, na życie których jego działania wywarły niemały wpływ. Poczuje się tam jak wielbiony bohater czy raczej jak znienawidzony destruktor? Tymczasem Wilson Fisk kombinuje, jak uniknąć odsiadki. Jego plan polega na sprzedaniu wymiarowi sprawiedliwości dowodów na to, że Matt Murdock to Daredevil. Kingpin twierdzi, że dysponuje aktami, które to potwierdzają. Na takie dokumenty połasi się oczywiście nie tylko FBI... Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w serii Daredevil, w numera...
Piąty wymiar Martina Vopěnki ukazuje się w autorskiej serii literatury czeskiej Mariusza Szczygła – „Stehlík”. Bohater powieści – Jakub – to biznesman po bankructwie, który zapisuje się do tajemniczego eksperymentu. Za udział w nim amerykańska firma Free Year oferuje duże pieniądze. Ale uczestnik ryzykuje – nie może poznać celu przedsięwzięcia. Musi wyjechać w argentyńskie góry, gdzie przez rok będzie odcięty od rodziny i jakiegokolwiek kontaktu ze światem. W eksperymencie dopuszcza się zabranie ze sobą jednej książki. Czy ma wziąć Biblię, czy książkę o fizyce kwantowej? Wysoko w Andach, w specjalnie wybudowanym bunkrze, będzie musiał skonfrontować się z nowym doświadczeniem. Zło i seks, które spokojny biznesman znał przecież ze swojego...
Najnowocześniejsze roboty na Ziemi giną jeden po drugim. Nic i nikt nie jest w stanie tego powstrzymać. Mimo że pojawiają się kolejne elementy układanki, wszystko okazuje się znacznie bardziej skomplikowane niż się początkowo wydawało. Kto za tym wszystkim stoi i kto kim kieruje? Pluto to seria obsypana licznymi nagrodami na całym świecie. Ten fenomen można łatwo wytłumaczyć. Za, sprawnie napisaną i świetnie narysowaną opowieścią o robotach kryje się historia o nietolerancji i ludzkim okrucieństwie – tym co, niestety, bez względu na czas i miejsce, prawdopodobnie nigdy całkowicie nie zniknie.
Plan zniszczenia najdoskonalszych robotów na Ziemi postępuje i niebawem dobiegnie końca. Podobnie jak cała seria, która i w tym tomie nie zwalnia tempa. Autorzy ponownie zaglądają w najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy, a fabuła, dając odpowiedzi na niektóre pytania, nadal pozostawia wiele niewiadomych. Kim jest Pluto? Kochającym wszelkie żywe stworzenia geniuszem czy może największą bronią masowej zagłady jaka kiedykolwiek powstała? A Bora? Co naprawdę wydarzyło się w Królestwie Perskim? To przedostatni tom serii, która zdobyła liczne nagrody na całym świecie, w tym i w Polsce, gdzie uhonorowana została GDAKiem podczas Bałtyckiego Festiwalu Komiksu 2012. Tytuł oryginalny: PLUTO 7 Tłumacz: Radosław Bolałek
Jak może powstać największy sztuczny umysł? Czy robot, którego tok rozumowania obejmuje wszystkie decyzje, jakie mógłby podjąć każdy człowiek na Ziemi, będzie faktycznie najwspanialszy? Przy takim natłoku informacji można zarówno być geniuszem, jak i popaść w szaleństwo. W świecie przedstawionym w PLUTO roboty często przyjmują bardziej ludzkie postawy niż sami ludzie. To one przeżywają traumę powojenną, cierpią po utracie najbliższych, rzucają się w gniewie w wir walki albo wręcz przeciwnie – przyjmują pacyfistyczną postawę. Dzięki temu łatwiej jest nam zrozumieć, co znaczy być człowiekiem. Pluto to opowieść bazująca na jednym z najbardziej znanych dzieł Osamu Tezuki -Atom Żelaznoręki, współczesnej historii Pinokia, w której rolę drewnian...
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Rozwój technologiczny zawsze niesie ze sobą zmiany społeczne i ekonomiczne. Pojawia się zapotrzebowanie na nowych specjalistów, ale jednocześnie niektóre zawody zanikają. Maszyny ułatwiają życie jednym, ale koszt ich pracy bywa niższy niż ludzi, przez co niektórzy tracą zatrudnienie. Dlatego też sytuacja robotów w świecie Pluto przypomina tę, w jakiej znajdują się imigranci w naszej rzeczywistości. Są tanią siłą roboczą, która nie zawsze jest traktowana na równi z resztą społeczeństwa. Niektórzy cieszą się z ich obecności, ale są i tacy, którzy szczerze ich nienawidzą. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztu...
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Rozwój technologiczny zawsze niesie ze sobą zmiany społeczne i ekonomiczne. Pojawia się zapotrzebowanie na nowych specjalistów, ale jednocześnie niektóre zawody zanikają. Maszyny ułatwiają życie jednym, ale koszt ich pracy bywa niższa niż ludzi, przez co niektórzy tracą zatrudnienie. Dlatego też sytuacja robotów w świecie PLUTO przypomina tę, w jakiej znajdują się imigranci w naszej rzeczywistości. Są tanią siłą roboczą, która nie zawsze jest traktowana na równi z resztą społeczeństwa. Niektórzy cieszą się z ich obecności, ale są i tacy, którzy szczerze ich nienawidzą. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztu...
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Czy maszyna może czuć? Czy może jej być przykro, gdy straci kogoś bliskiego? Czy ma sumienie i czy jest zdolna zabić? Autorzy „Pluto” już niejednokrotnie stawiali przed czytelnikami te pytania, ale z tomu na tom nabierają one nowego wydźwięku. Oprócz samych uczuć robotów w serii ważną rolę grają również ludzkie zachowania wobec mechanicznych stworzeń. Ludzie, jak Profesor Ochanomizu, są w stanie z zapałem próbować reanimować sztucznego psa. Inni ? z zimną krwią zatłuc człowiekokształtną maszynę. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwi...
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions. Najnowocześniejsze roboty na Ziemi giną jeden po drugim. Nic i nikt nie jest w stanie tego powstrzymać. Mimo że pojawiają się kolejne elementy układanki, wszystko okazuje się znacznie bardziej skomplikowane niż się początkowo wydawało. Kto za tym wszystkim stoi i kto kim kieruje? „Pluto” to seria obsypana licznymi nagrodami na całym świecie. Ten fenomen można łatwo wytłumaczyć. Za, sprawnie napisaną i świetnie narysowaną, opowieścią o robotach kryje się historia o nietolerancji i ludzkim okrucieństwie - tym co, niestety, bez względu na czas i miejsce, prawdopodobnie nigdy całkowicie nie zniknie. „Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertel...
To już wielki finał wielokrotnie nagradzanej opowieści o tolerancji, człowieczeństwie i prawdziwych uczuciach! Atom przebudził się, ale nie znaczy to, że jest taki sam, jak przed "śmiercią". Czy w tym stanie będzie potrafił powstrzymać Pluto? Jest ostatnim ze wspaniałych robotów i to od niego zależy przyszłość ludzkości. Tom przynosi zamknięcie rozpoczętych wątków, a autorzy w mistrzowski sposób spinają fabułę. Tym razem na czytelników czeka jeszcze więcej emocji za tę samą cenę, bo zamiast ośmiu rozdziałów w komiksie znajdziemy ich aż dziesięć! Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokole...
Plan zniszczenia najdoskonalszych robotów na Ziemi postępuje i niebawem dobiegnie końca. Podobnie jak cała seria, która i w tym tomie nie zwalnia tempa. Autorzy ponownie zaglądają w najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy, a fabuła, dając odpowiedzi na niektóre pytania, nadal pozostawia wiele niewiadomych. Kim jest Pluto? Kochającym wszelkie żywe stworzenia geniuszem czy może największą bronią masowej zagłady jaka kiedykolwiek powstała? A Bora? Co naprawdę wydarzyło się w Królestwie Perskim? To przedostatni tom serii, która zdobyła liczne nagrody na całym świecie, w tym i w Polsce, gdzie uhonorowana została GDAKiem podczas Bałtyckiego Festiwalu Komiksu 2012.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro