Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.
Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
Autor | Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska |
Wydawnictwo | Impuls |
Rok wydania | 2019 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 146 |
Format | 16.0 x 23.5 cm |
Numer ISBN | 9788380956308 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380956308 |
Waga | 240 g |
Wymiary | 160 x 235 mm |
Data premiery | 2019.03.15 |
Data pojawienia się | 2019.03.11 |
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 25 szt. |
Dostępność w naszym magazynie | 14 szt. (realizacja jeszcze dzisiaj) |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
ul. Jagiellońska 4 (przecznica ul. Wolności) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Dmowskiego 12 (obok stacji Gdańsk Wrzeszcz) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Staromiejska 6 (50 m od Rynku) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Piotrkowska 193 (200 m od Politechniki Łódzkiej) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
al. Komisji Edukacji Narodowej 51 (skrzyżowanie z ul. Płaskowickiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 88 (Ursynów - metro Stokłosy) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Niepodległości 54 (przy stacji metro Wierzbno) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Chmielna 4 (50 metrów od ul. Nowy Świat) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Czapelska 48 (200 m od ronda Wiatraczna) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Kondratowicza 37 (blisko Szpitala Bródnowskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Pańska 96 (300 m od ronda Daszyńskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Powstańców Śląskich 3 (obok restauracji McDonald's) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Stawki 8 (450 m od CH Arkadia) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Wspólna 27 (przecznica Marszałkowskiej) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Żeromskiego 1 (przy stacji metra Słodowiec) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Armii Krajowej 12 (Budynek Centrum AB) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Jedności Narodowej 122 (blisko Parku Słowiańskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Plac Grunwaldzki 25 (w budynku Grunwaldzki Center) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Ruska 2 (przy Placu Solnym) | Zamów i odbierz już jutro |
Darmowa dostawa już od 299,00 zł
Będąc, obserwatorem różnego rodzaju zabaw dydaktycznych wykonywanych przez dzieci specjalnej troski uczęszczających na co dzień na zajęcia w przedszkolu zwracamy u nich szczególną uwagę na to, czy potrafią one współpracować ze swoimi rówieśnikami oraz nauczycielem.
Nie ukrywam tego faktu, że nie jest to takie proste zadanie pełnić funkcję obserwatora, gdyż musimy być bardzo czujni na zachowania dzieci oraz reagować i zwracać uwagę na to, co mówią, czy poprawnie wykonują, polecenia nauczyciela mając na względzie ich ciągły rozwój, który ulega nagłym zmianom pozytywnym lub negatywnym.
Z autorkami książki pt. ''Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych'' Panią Anną Franczyk oraz Katarzyną Krajewską miałam okazję poznać je podczas przeczytania ich wcześniejszej publikacji.
Książka ta składa się z przedstawionych czterech obszarów pracy terapeutyczno - stymulacyjnej opracowanych uwzględniając zawodowe doświadczenie w pracy autorek.
Chciałam podkreślić to, że bardzo mocną stroną stanowi w tej książce wstęp, w którym dokładnie zostało w niej wyjaśnione, co przyczyniło się do jej powstania.
Autorki zaznaczają istotną rolę nauczyciela oraz podkreślają to, co jest najważniejsze w pedagogice ogólnej, a i również co przyczynia się do realizacji pedagogiki specjalnej. Mam tu na myśli występujące zasady takie jak: zasada aktywności, zasada samodzielności, zasada akceptacji.
Aspektem, który przykuł, moją szczególną uwagę w tej książce jest to, że potrafią się one podzielić się i wyjaśnić na podstawie własnych zawodowych doświadczeń refleksje, jak wygląda codzienna praca na bieżąco z punktu widzenia pedagoga specjalnego, jak i terapeuty.
Książka ta obrazuje nam, jak ważna jest praca i obserwacja z dziećmi specjalnej troski uczęszczających na co dzień na zajęcia w przedszkolu, aby ono czuło się bezpiecznie, ale i również podejmowało ono próby zaangażowania się w przygotowane przez nauczyciela zabawy, by móc je lepiej poznać na podstawie wykonywanych przez nie ćwiczeniach manualnych bądź zabawach ruchowych.
Elementem dodatkowym zamieszczonym w obszarze czwartym są: Scenariusz zajęcia dydaktyczno - terapeutycznego oraz Gra dydaktyczna '' Podróże małe i duże''.
Polecam przeczytać tę książkę.