Podnoszenie kompetencji językowych u dzieci jest niezwykle ważne, rzutuje bowiem na rozwój ich osobowości, buduje pewność siebie i kształtuje prawidłowe kontakty społeczne. Bardzo duże znaczenie w prawidłowym rozwoju mowy ma profilaktyka logopedyczna ? ćwiczenia logopedyczne przeprowadzane w formie zabawy z dzieckiem.
Książeczka ta jest przeznaczona dla dzieci starszych - od 4. do 6. roku życia. Może być wykorzystana do samodzielnej pracy z dzieckiem zarówno przez terapeutów, jak i rodziców. Zawarte w niej ćwiczenia pomogą w usprawnianiu aparatu artykulacyjnego, kształtowaniu prawidłowego toru oddechowego, doskonaleniu słuchu fonologicznego, wzbogacaniu słownika czynnego, rozwijaniu percepcji słuchowej dzieci.
Przy wykonywaniu ćwiczeń logopedycznych zadaniem dorosłego jest stworzenie atmosfery zabawy, aby nie były one dla naszych smyków przykrym obowiązkiem. Ćwiczenia powtarzajmy regularnie, a z pewnością przyczynią się one do harmonijnego rozwoju językowego dzieci. Czas trwania ćwiczeń oraz liczbę ich powtórzeń dostosowujemy do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych naszych pociech.
Każdy szkrab jest przecież wyjątkowy, jedyny i niepowtarzalny!
Autor | Aleksandra Sadowska-Krajewska |
Wydawnictwo | Impuls |
Rok wydania | 2019 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 38 |
Format | 15.0x21.0 cm |
Numer ISBN | 9788380955134 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380955134 |
Data premiery | 2019.01.16 |
Data pojawienia się | 2019.01.12 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Zalękniony mózg. Jak dzięki sile neuronauki pokonać zaburzenia lękowe, ataki paniki i zamartwianie się
Domówki logopedyczne. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy to karty pracy dla przedszkolaków. Można z nich korzystać podczas zajęć terapeutycznych oraz systematycznych ćwiczeń w domu. Ćwiczenia pozwalają na podniesienie sprawności aparatu mowy: • kształtują prawidłowy tor oddechowy, • wydłużają fazę wydechową, • usprawniają pracę warg, języka, policzków, podniebienia miękkiego i pierścienia zwierającego gardło. Domówki logopedyczne angażują percepcję wzrokową, motorykę małą, uwagę oraz koordynację wzrokowo-ruchową dziecka. Wykorzystywane w terapii i profilaktyce logopedycznej urozmaicą zajęcia i będą ciekawą formą zabawy. Sprawdzą się również jako zadanie domowe od ulubionego logopedy.
Poradnik przeznaczony jest do pracy z dziećmi, u których występują następujące zburzenia: • płaska pozycja języka w jamie ustnej, • nieprawidłowy tor przełykania, • brak głosek dziąsłowych szumiących (sz, ż, cz, dż) oraz głosek r, l, • zaburzona realizacja głosek dziąsłowych szumiących i głosek r, l. Ponadto ćwiczenia zawarte w poradniku ogólnie usprawniają motorykę aparatu artykulacyjnego na płaszczyźnie ruchów pionowych języka i powinny być stosowane w profilaktyce logopedycznej podczas zajęć przedszkolnych i zabaw domowych. Istota ćwiczeń oparta jest na rozłożeniu logotomów artykulacji głoski l (połączeń głoski l z samogłoskami) na oddzielone ruchy mowne.
Sprawność aparatu oddechowego i aparatu artykulacyjnego ma ogromny wpływ na prawidłową mowę dzieci. Ćwiczenia doskonalące i rozwijające motorykę narządów artykulacyjnych oraz kształtujące prawidłowy tor oddechowy stanowią podstawową część terapii logopedycznej. Pozwalają na świadome kierowanie ruchami narządów artykulacyjnych, usprawniają mięsień języka, wargi, podniebienie miękkie i żuchwę. Dzięki nim dziecko rozróżnia wdech i wydech, poszerza pojemność płuc i wzmacnia mięśnie oddechowe. Ćwiczenia zamieszczone w książeczce mogą również być podstawą zajęć przeprowadzanych w ramach profilaktyki logopedycznej. Przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym, mogą być wykorzystywane przez logopedów, nauczycieli oraz rodziców do samodzi...
Jest to książeczka dla dzieci od trzeciego roku życia. Ciekawe zabawy, ćwiczenia i historyjki w niej zebrane mają pomóc w rozwoju mowy maluchów. Dlatego też znalazły się tu ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, słuchowe, rozwijające mowę i rozumienie mowy. Kolorowe ilustracje, wycinanki i wierszyki z pewnością zachęcą dziecko do sięgnięcia po książkę i umilą naukę.
Czas na labiryntowy zawrót głowy! Urocze przyjaciółki z Ponyville zapraszają do zabawy w świecie labiryntów. Czy wiesz, który z kucyków marzy o błyskotkach? I czy Fluttershy może liczyć na Twoją pomoc przy czesaniu grzywy? Sprawdź, jakie zadania przygotowały dla Ciebie kucyki. Książeczka wraz z kompletem uroczych naklejek jest nie tylko znakomitym pomysłem na zabawę. Kreślenie linii wśród labiryntów jest doskonałym ćwiczeniem usprawniającym motorykę ręki dziecka, które pomaga też rozwijać logiczne myślenie i wyobraźnię przestrzenną.
W publikacji znajdują się testy konkursu międzynarodowego „Kangur matematyczny” wraz z rozwiązaniami, począwszy od 1993 roku dla poziomu wiekowego „Beniamin” (klasa 5-6 szkoły podstawowej). Całkiem nowy, ciekawy i kolorowy skład. Testy zadań konkursowych na inne poziomy znajdziesz w kolejnych tomach serii „Matematyka z wesołym Kangurem”. Ta książka jest następcą tzw. „żółtego” kangura, który począwszy od roku 2015 został rozdzielony na dwie książki – osobną dla poziomu Maluch i Beniamin.
Przeprogramuj swój sposób myślenia i zacznij żyć bez lęku! Osoby zmagające się z napadami lęku często nie są świadome mechanizmów i miejsc powstawania tego odczucia. Neuronauka określa je bardzo precyzyjnie – lęk rodzi się w ciele migdałowatym odpowiadającym za reakcje na zewnętrzne bodźce typu „walcz lub uciekaj” oraz w korze mózgowej związanej z naszymi myślami, czyli zamartwianiem się, obsesjami i ruminacjami. Co jednak ważniejsze, współczesna wiedza o budowie mózgu pozwala nam wreszcie przejąć nad nim kontrolę! Autorki przedstawiają sprawdzone strategie walki z lękiem oparte na najnowszych badaniach w dziedzinie neuronauki. W zrozumiały sposób omawiają, w jaki sposób lęk powstaje w mózgu i pokazują, jak wykorzystać te informacje w praktyce...
Zabawa polega na właściwym dopasowaniu obrazków oraz ich ciemnych sylwetek (cieni). Produkt doskonale stymuluje analityczny zmysł obserwacji. Jest świetnym treningiem spostrzegawczości i kojarzenia dla najmłodszych. Opakowanie zawiera 48 puzzli. Rozmiar opakowania: 16.0 x 25.2 x 5.2 cm
Zawarty w zeszycie materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek sz, ż, cz, dż w wyrazach (w nagłosie, śródgłosie i wygłosie), wyrażeniach i w całych zdaniach. Opracowany materiał przeznaczony jest dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym i ułożony został według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po uprzednim wywołaniu w izolacji głosek sz, ż (rz), cz, dż i utrwaleniu ich w sylabach.
Wiersze logopedyczne na każdą głoskę! Przedstawimy wyjątkową książkę, która zawiera starannie opracowane przez logopedów wiersze, pomocne w dynamicznym procesie nabywania mowy. Każdy wiersz opatrzony jest wskazówkami, jak należy ćwiczyć narządy artykulacyjne, by wymowa stała się poprawna. Książka będzie idealną pomocą dla rodziców, logopedów i terapeutów. Jama gębowa ćwiczy słowa to książka dedykowana dla dzieci już od 2 do 5 roku życia. Zawiera wiersze z onomatopejami dla maluszków, jak i utwory dla starszych dzieci na każdą głoskę, a nawet utwory do terapii jąkania. Wszystko z dużą dozą humoru, opatrzone genialnymi ilustracjami Artura Gulewicza. Książka dla każdego rodzica i logopedy!
Książka obrazkowa dla młodszych dzieci. Ta oryginalna publikacja zaspokoi ciekawość każdego małego odkrywcy i pokaże mu, co kryje się w środku różnych rzeczy. Dziecko, oglądając obrazki, uruchomia własną wyobraźnię i odpowiada na rozmaite pytania: co porusza wskazówki zegarka, czy w torebce mamy oprócz mnóstwa drobiazgów schowany jest jakiś smakołyk i kto zrobił dziurkę w jabłku? Po czym wystarczy, że poświeci na kartkę latarką od tyłu lub spojrzy na nią pod światło i wszystko ukazuje się jego oczom jak na dłoni. Ta książka wykorzystuje efekt światło-cienia, by niczym obraz rentgenowski pokazać, co jest w środku.
Bajki logopedyczne to krótkie historyjki, które urozmaicają ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Pod każdą bajką zamieszczono ćwiczenia rozwijające zmysły dziecka, zakres słownictwa, zdolności manualne i spostrzegawczość. Książka może być inspiracją do tworzenia własnych opowiadań i kart pracy dopasowanych do potrzeb i zainteresowań dziecka, z którym prowadzimy terapię.
Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, które borykają się z nieharmonijnym rozwojem mowy. Stanowią fantastyczną pomoc dla najmłodszych, wzbogaca zasób słownika biernego i czynnego, rozwija percepcję wzrokową. Jest uzupełnieniem terapii pedagogicznej i logopedycznej. Serdecznie polecamy rodzicom, którzy przez zabawę pragną wspierać mowę swoich pociech.
Sprawność aparatu oddechowego i aparatu artykulacyjnego ma ogromny wpływ na prawidłową mowę dzieci. Ćwiczenia doskonalące i rozwijające motorykę narządów artykulacyjnych oraz kształtujące prawidłowy tor oddechowy stanowią podstawową część terapii logopedycznej. Pozwalają na świadome kierowanie ruchami narządów artykulacyjnych, usprawniają mięsień języka, wargi, podniebienie miękkie i żuchwę. Dzięki nim dziecko rozróżnia wdech i wydech, poszerza pojemność płuc i wzmacnia mięśnie oddechowe. Ćwiczenia zamieszczone w książeczce mogą również być podstawą zajęć przeprowadzanych w ramach profilaktyki logopedycznej. Przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym, mogą być wykorzystywane przez logopedów, nauczycieli oraz rodziców do samodzi...
Czytanie ze zrozumieniem jest umiejętnością, która sprawia najmłodszym wiele trudności. Zawarte w książce ćwiczenia stymulują rozwój i umiejętność czytania dziecka. Ponadto uzupełniają oraz pomagają utrwalić już zdobyte wiadomości, a także rozwijają zainteresowanie kodem literowym u najmłodszych. Proponowane ćwiczenia włączają rodziców w proces nauki, stanowią również materiał pomocny w pracy nauczycieli.
Prezentowana książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i stanowi materiał do zajęć rewalidacyjnych. Zawarte w niej ćwiczenia wspomagają wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia na miarę jego indywidualnych możliwości. Służą do wyrównywania i kompensowania dysharmonii rozwojowych u dzieci, korygowania zaburzonych funkcji. Na materiale tym można pracować z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, niwelować braki w materiale edukacyjnym, rozwijać motywację do pracy.
Zestaw ćwiczeń Główka pracuje przeznaczony jest do pracy z osobami dorosłymi. Jego cel to stymulowanie funkcji językowych oraz trening prokognitywny pacjentów z afazją, zespołami otępiennymi, chorobami neurodegeneracyjnymi. Przedstawione w nim ćwiczenia wywołują spontaniczną aktywność pacjenta, doskonalą procesy poznawcze oraz umiejętności komunikacyjne. Podczas wykonywania ćwiczeń pacjenci doskonalą umiejętność rozumienia, nazywania, powtarzania, pamięć, myślenie twórcze, wzbogacają słownik czynny, wydłużają czas koncentracji na wykonywanych zadaniach. Wszystkie ćwiczenia mogą służyć zarówno pracy indywidualnej, jak i wspólnej z terapeutą lub członkiem rodziny.
Test Mówię i rozumiem przeznaczony jest do badania mowy osób dorosłych. Narzędzie diagnostyczne stanowi wynik obserwacji i pracy neurologopedycznej z pacjentami cierpiącymi na afazję, choroby otępienne, zaburzenia psychiczne oraz schorzenia neurodegeneracyjne.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro