Księgarnia internetowa Bonito.pl - Radość z czytania
Książka Polski hip hop posiada wiele twarzy
F. Sadowski, A. Graff
Podręczniki do 37% taniej!
Księgarnia » Rozrywka, hobby » Muzyka » Polski hip hop posiada wiele twarzy

Polski hip hop posiada wiele twarzy

Nasza cena:
42,50 zł (zawiera rabat 15 %) (pozycja niedostępna)
Cena rynkowa: 50,00 zł (oszczędzasz 7,50 zł)
Autor: 

F. Sadowski, A. Graff

Wydawnictwo: DZIURAWE SAMPLE
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:448
Format:21.0x14.7 cm
Numer ISBN:978-83-947849-0-4
Kod paskowy (EAN):9788394784904
Dostępność: pozycja niedostępna (ostatnio dostępna: 15.08.2019 16:39)
Jeśli chcesz dostać powiadomienie, gdy pozycja będzie dostępna, podaj swój e-mail:
E-Mail:

Polski hip hop posiada wiele twarzy – opis wydawcy

Autorami książki Polski hip hop posiada wiele twarzy są Sadi i Graff. To dwóch pionierów polskiego hip hopu, którzy jako jedni z pierwszych zaczynali tworzyć tę subkulturę w Polsce już na początku komunistycznych lat 80., gdy wszystko było zabronione, a następnie kontynuowali jej rozwój przez 20 lat na ulicy.

Hiphopowa podróż rozpoczyna się od przedstawienia przez autorów ich biografii oraz historii legendarnej organizacji Universal Zulu Nation w Polsce, aby czytelnik miał świadomość, że wiedza zawarta w książce pochodzi ze źródła, a nie z kałuży. Następnie poznamy początki kultury hip hop w Polsce, czyli lata 80., historię polskiego breakdance oraz trzy jego pierwsze generacje, historie jednej z pierwszych polskich b-girls, zarys historii polskiego graffiti, realia polskiego hip hopu lat 90., historię polskiej muzyki rap i jej transformację, a także jak rodził się polski hiphopowy DJ-ing. Dowiemy się, gdzie naprawdę hip hop ma swoje korzenie i kiedy datuje się jego powstanie, jak jest idea, filozofia oraz jakie są zapomniane wartości kultury hip hop jako subkultury ulicznej, na czym polega hiphopowa świadomość, jakie są poszczególne szkoły hip hopu, a także jak po wielu latach istnienia i rozwoju wygląda hip hop na tle innych subkultur. Polski hip hop posiada wiele twarzy to pierwsza na świecie książka odsłaniająca ukrywany przez media prawdziwy obraz międzynarodowej, hiphopowej organizacji Universal Zulu Nation, która od wielu lat jako socjalno-religijny gang mający znamiona sekty pod pretekstem propagowania pokoju, szacunku, jedności oraz innych wartości stosuje hip hop do rozpowszechniania kontrowersyjnej filozofii islamu na całym świecie, tworząc swoje oddziały w różnych krajach.

Niniejsza publikacja porusza wiele innych zagadnień i zawiera refleksje na tematy związane z kulturą hip hop. To polska hiphopowa świadomość, która poprzez swoją treść bezdyskusyjnie zapisuje fundamentalną część historii polskiego hip hopu. Siłą tego niezależnego wydania jest potężna dawka niepublikowanej wcześniej wiedzy bez cenzury, opartej na faktach, których nie w innych tego typu drukowanych źródłach, a nawet w internecie. Dlatego nie przegap możliwości bycia uświadomionym i przeczytaj tę nietuzinkową lekturę, która na polskim rynku książkowym w swojej dziedzinie jest bezkonkurencyjna.

Hirek Wrona: „Warto mieć wiedzę o legendach i pionierach hip hopu. Nie tylko po to, by móc za jakiś czas opowiadać swoim dzieciom, ale przede wszystkim by być świadomym potężnej pozycji tej kultury pod koniec XX i w pierwszych dekadach XXI wieku”.

FacebookTwitter
Polski hip hop posiada wiele twarzy - Dodaj do schowka
Dodawanie do schowka jest możliwe tylko po zalogowaniu na swoje konto.
Data ukazania się w księgarni: 2018.06.26
Recenzja
Opinie czytelników o „Polski hip hop posiada wiele twarzy”
Średnia ocena: 5,0 na bazie 1 ocen z 1 opiniiOcenaOcenaOcenaOcenaOcena
Autor: PIOTR SADOWSKI, data: 21.06.2018 09:56, ocena: 5,0  OcenaOcenaOcenaOcenaOcena

POLSKI HIP HOP POSIADA WIELE TWARZY

Książka Polski hip hop posiada wiele twarzy udowadnia, że można pisać o kulturze hip hop nie językiem akademickim, ale językiem
podwórkowym, który utrzymuje zamierzony, uliczny klimat docierając do wielu ludzi. Bezprecedensowy, specyficzny styl i uliczna forma
przekazu jest głównym celem tej publikacji. Nie znajdziemy w niej wykręconych form gramatycznych, bajkowych metafor czy literackich
porównań, bo hip hop tego nie potrzebuje.

Autorami książki Polski hip hop posiada wiele twarzy (wydanie drugie, rozszerzone) są Sadi i Graff. To dwóch pionierów polskiego hip hopu,
którzy jako jedni z pierwszych zaczynali tworzyć tę subkulturę w Polsce już na początku lat 80., a następnie kontynuowali jej rozwój przez 20
lat. Publikacja została wydana przez Dziurawe Sample – „sklep z muzyką nadgryzioną zębem czasu”. Siłą tej książki jest potężna dawka
niepublikowanej wcześniej wiedzy bez cenzury opartej na faktach, których nie ma w innych drukowanych tego typu źródłach, a nawet w
internecie. To polska hiphopowa świadomość poruszająca, a zarazem wyjaśniająca wiele zagadnień związanych kulturą hip hop oraz jej
elementami (breakdance, graffiti, rap, DJ-ing). Wiele osób w tej książce zderzy się z informacjami, o których wcześniej nie miało zielonego
pojęcia.

Na początku książki dowiadujemy się jaki jest związek autorów z kulturą hip hop. Poznajemy prawdziwą historię Universal Zulu Nation w
Polsce (w latach 80. i 90. była to najbardziej respektowana hiphopowa organizacja na świecie, wyznacznik oryginalnego, międzynarodowego
oraz undergroundowego wizerunku kultury hip hop). Następnie Sadi i Graff wyjaśniają, o jaki hip hop walczyli, opisują początki polskiej
kultury hip hop jako całości z ich perspektywy. Przedstawiają polski breakdance jako pierwszy element hip hopu, od którego wszystko się w Polsce zaczęło. Przybliżają skróconą historię jednej z pierwszych polskich b-girls, a następnie polskie hiphopowe realia lat 90. Opisują graffiti jako sztukę, a nie wandalizm, i kreślą zarys jego historii w Polsce. Jest tutaj także polski rap – jego początki w Polsce i docelowe przeznaczenie oraz polski DJ-ing, którego przedstawicielem jest hiphopowy DJ Maestro. Autorzy biorą poprawkę na hip hop, skłaniając czytelnika do wielu refleksji. Między innymi nad tym, gdzie hip hop tak naprawdę ma swoje korzenie i kiedy datuje się jego powstanie, również w Polsce (hip hopu, który po wielu latach istnienia podzielił się na rzeczywisty i wirtualny, będąc dla jednych pasją, a dla drugich – wyłącznie terminem biznesowym). Następnie dowiadujemy się jaka jest prawdziwa idea i filozofia hip hopu jako subkultury ulicznej i czym różni się ona od wirtualnego lansu., a także poznajemy dwa subkulturowe środowiska hip hop w Polsce – Oldschoolers Crew oraz Generacja True School. W książce zostały również przypomniane wartości kultury hip hop, które na początku jej powstawania oraz w momencie rozpowszechniania w wielu krajach były podstawą, natomiast w dobie komercji powinny być motywacją do utrzymania prawdziwego przesłania i wizerunku tej subkultury. Sadi i Graff wyjaśniają na czym polega hiphopowa świadomość, jakie są poszczególne szkoły hip hopu oraz dlaczego hip hop po wielu latach istnienia i rozwoju stracił na swojej oryginalności i stał się bezpłciową komercją.

To pierwsza na świecie książka odsłaniająca ukrywany przez media prawdziwy obraz legendarnej, międzynarodowej, hiphopowej organizacji Universal Zulu Nation, która jako socjalno-religijny gang mający znamiona sekty pod pretekstem propagowania pokoju, szacunku, jedności oraz innych wartości stosuje hip hop do rozpowszechniania kontrowersyjnej filozofii islamu na całym świecie, tworząc swoje oddziały w różnych
krajach.

Sadi & Graff: Reprezentowaliśmy hip hop w naszym kraju gdy po ulicach polskich miast jeździły czołgi, między godziną 20 a 6 obowiązywała godzina milicyjna, graffiti jako sztuka nie miało racji bytu, a w renomowanych sklepach muzycznych personel nie miał pojęcia, co to jest rap. W czasach, kiedy większość obecnych polskich raperów, redaktorów muzycznych, hiphopowych celebrytów siedziała w piaskownicy z gilem w nosie, a w polskich mediach, które nie jeden raz informowały ludzi, że hip hop to jeden z elementów rapu (forma zdania zamierzona) powoli zaczęły się pojawiać pierwsze przebłyski na temat kultury hip hop. 15 lat później gdy byliśmy już mężami i ojcami, można było kupić pierwsze polskie magazyny w pełni poświęcone tematyce hip hop. Może nie wszyscy pamiętają, ale Bogna Świątkowska została wówczas okrzyknięta przez media boginią polskiego hip hopu. O czym tu mowa i kto dobrał słowa? Po upływie kolejnych 15 lat komercyjne media ogłosiły, że Wujek Samo Zło jest dinozaurem polskiego hip hopu. Takie informacje dotyczące tego samego grona osób było ciągle rozpowszechniane. Fajnie, ale o polskim środowisku hip hop jako całości nadal cisza. Pomimo naszej aktywności przez okres 20 lat oraz wkładu w fundamenty kultury hip hop w Polsce nigdy nie przyszło nam do głowy, aby określać samych siebie pionierami polskiego hip hopu, bo nie było to dla nas priorytetem.

Na przestrzeni wielu lat powstało mnóstwo artykułów, wywiadów, blogów, postów i innych form informacji na temat polskiego hip hopu,
ponieważ każdy chciał i nadal chce coś przekazać. Jednak gdy wczytywaliśmy się w te treści, czy wsłuchiwaliśmy się w te głosy, zauważyliśmy, że większość osób, których media nazywały pionierami polskiego hip hopu, nie pisała ani nie mówiła o hip hopie, ale wyłącznie o polskiej muzyce rap, a czasami opowiadała historie o samych sobie, które nie miały związku z kulturą hip hop. W tym, co ci ludzie chcieli przekazać, w zasadzie nie było żadnych głębszych informacji, tylko kopiowanie tego, co ktoś już kiedyś powiedział. Doszliśmy do wniosku, że jeżeli jeszcze istnieje hip hop, to fajnie będzie dodać do tej wspaniałej subkultury książkę drukowaną naszego autorstwa, która jest wyrazem szacunku dla całego środowiska kultury hip hop w Polsce. Środowiska polskiego hip hopu, który posiada wiele twarzy.

Smutna prawda jest taka, że książki w naszym kraju są wydawane z myślą o recenzentach, a nie o czytelnikach czy danym środowisku. Wydawca boi się recenzenta, a struktury wydawnictwa muszą być zgodne z poprawnością polityczną i słuchać cenzury. Dlatego treść naszej książki może być trudna do zrozumienia przez osoby poszukujące książkowego stylu chwytającego za serce rodem z brazylijskich powieści o miłości, przez „radykalnych” polonistów, fanatyków języka literackiego i konstruktywnych recenzji, dziennikarzy i redaktorów, dla których hip hop to nie ulica, ale wyłącznie internet. Książkę napisaliśmy bez ciśnienia na lans, bo po tylu latach nie musimy nic udowadniać, lecz z myślą o wszystkich, którzy tak jak my kochają hip hop jako subkulturę i wiedzą, że zawsze najciekawsza jest prawda..

Hirek Wrona: Warto mieć wiedzę o pionierach i legendach hip hopu. Nie tylko po to by móc za jakiś czas opowiadać o tym swoim dzieciom, ale przede wszystkim by być świadomym potężnej pozycji tej kultury pod koniec XX wieku i w pierwszych dekadach XXI wieku.

Druh Sławek: Sadi i Graff wznosili polską scenę hip hop oraz na niej występowali. W tej książce odsłaniają nieznane postronnemu
obserwatorowi kultury hip hop, kulisy wielu lokalnych jak i światowych zdarzeń. Lektura obowiązkowa!

Dziurawe Sample: W czasach jęczących raperów ta edukacyjna, 448 stronnicowa publikacja porusza wiele zagadnień związanych ze światem jakiego wielu z nas nie zna. Światem prawdziwego, ulicznego hip hopu.

Więcej informacji o autorach na: www.hiphopwpolsce.pl
Klienci, którzy kupili Polski hip hop posiada wiele twarzy, wybrali również:
Lżejszy od fotografii. O Grzegorzu Ciechowskim Piotr Stelmach
Lżejszy od fotografii. O Grzegorzu Ciechowskim
Piotr Stelmach, 40,60
Jądro ciemności Joseph Conrad
Jądro ciemności
Joseph Conrad, 11,13
Potęga teraźniejszości Eckhart Tolle
Potęga teraźniejszości
Eckhart Tolle, 24,43
Kroniki Archeo. Tom 3. Sekret Wielkiego Mistrza Agnieszka Stelmaszyk
Kroniki Archeo. Tom 3. Sekret Wielkiego Mistrza
Agnieszka Stelmaszyk, 20,93
Bóg urojony Richard Dawkins
Bóg urojony
Richard Dawkins, 34,93
Mistrz. Absolutnie praca zbiorowa
Mistrz. Absolutnie
praca zbiorowa, 26,18
30 sekund jazzu Dave Gelly
30 sekund jazzu
Dave Gelly, 22,49
Kult. Biała księga Wiesław Weiss
Kult. Biała księga
Wiesław Weiss, 101,40
Cudowny chłopak. Wszyscy jesteśmy wyjątkowi R. J. Palacio
Cudowny chłopak. Wszyscy jesteśmy wyjątkowi
R. J. Palacio, 24,68
Rozmowy Wojciech Młynarski
Rozmowy
Wojciech Młynarski, 24,43
Retromania. Jak popkultura żywi się własną przeszłością Simon Reynolds
Retromania. Jak popkultura żywi się własną przeszłością
Simon Reynolds, 42,82
Fantastyczny świat Keri Smith
Fantastyczny świat
Keri Smith, 24,49
Dobrawa pisze CV Janina Lesiak
Dobrawa pisze CV
Janina Lesiak, 24,43
Blask Eustachy Rylski
Blask
Eustachy Rylski, 31,43
O stylu późnym. Muzyka i literatura pod prąd Edward W. Said
O stylu późnym. Muzyka i literatura pod prąd
Edward W. Said, 27,00
Cztery sekrety poznania liter i nut Linas Kontrimas
Cztery sekrety poznania liter i nut
Linas Kontrimas, 24,50
Wyszukiwarka
Wpisz tytuł, autora lub wydawcę
tylko w dostępnych
tylko z wyprzedaży
Skorzystaj z 40% rabatu na całą ofertę Wydawnictwa Mando!
Ostatnio oglądane
KPolski hip hop posiada wiele...
KBiologia na czasie 1. Podręc...
KW centrum uwagi 1. Podręczni...
KTo jest chemia 1. Chemia ogó...
KOblicza geografii 1. Podręcz...
KPoznać przeszłość 1. Podręcz...
KPonad słowami 1. Podręcznik ...
Pokaż ofertę tytułów z wyprzedaży
Pokaż ofertę tytułów z wyprzedaży
Awangarda - 390
Blues - 455
Country - 155
Dubstep - 236
Etniczna - 217
Filmowa - 576
Hardcore - 166
Hip-hop - 1006
Jazz - 2188
Kabaret - 28
Klasyczna - 2838
Metal - 7016
Pakiety - 69
Pop - 7820
Punk - 334
Religijna - 197
Retro - 38
Rock - 5916
Soul - 126
Swing - 19
Gry - 102
© 2006-2019 Bonito.pl – Radość z czytania Polityka prywatności i plików cookies Obowiązek informacyjny o przetwarzaniu danych osobowych
Jesteśmy tanią księgarnią internetową. Oferujemy tanie książki i komiksy, muzykę na płytach CD, filmy DVD i Blu-ray, zabawki dla dzieci, puzzle i gry planszowe. Koniecznie sprawdź nasze Bestsellery!