W publikacji Konkursy na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki w świetle nowych regulacji prawnych przedstawiono poszczególne etapy procedury powierzenia stanowiska dyrektora szkoły - od ogłoszenia konkursu po zatwierdzenie lub unieważnienie jego wyników. Uwzględniono przy tym najnowsze zmiany legislacyjne wynikające z przepisów:
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce;
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11.08.2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej.
W opracowaniu omówiono ponadto przepisy dotychczas obowiązujące, które zachowały moc prawną w niektórych typach szkół, a także dokonano analizy porównawczej dotychczasowych i nowych regulacji prawnych. Poruszono również kwestie budzące wątpliwości interpretacyjne w kontekście orzecznictwa sądowoadministracyjnego oraz zawarto przykładowe wzory pism, które mogą być wykorzystane podczas procedury konkursowej.
Autor | Piszko Agata |
Wydawnictwo | Wolters Kluwer |
Rok wydania | 2017 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 40 |
Format | 20.6x29.8 |
Numer ISBN | 9788381241779 |
Kod paskowy (EAN) | 9788381241779 |
Data premiery | 2017.10.19 |
Data pojawienia się | 2017.10.10 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
W poradniku omówione zostały najczęściej występujące problemy związane z przyznawaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji dla przedszkoli, szkół i innych placówek prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego. Przybliżono w szczególności takie zagadnienia jak:o kryteria ustalenia wysokości dotacji, o warunki przekazywania dotacji oraz jej wydatkowanie, o uchwała w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji, o zgoda na udzielanie dotacji w wyższej wysokości, o kontrola prawidłowości pobierania dotacji, o aktualizacja dotacji, o rozliczenie międzygminne w zakresie dotacji.Książka uwzględnia aktualne stanowisko organów nadzoru (w tym Najwyższej Izby Kontroli oraz Regionalnych Izb Obrachunkowych),...
Publikacja szczegółowo omawia zagadnienia związane z prawami i obowiązkami dyrektora szkoły lub placówki oświatowej, począwszy od powierzenia stanowiska dyrektora szkoły ? również w kontekście kontroli sądowej, zadań organu prowadzącego, praw i obowiązków uczestników konkursu ? po sposób realizacji tych zadań, problematykę czasu pracy, kompetencji dyrektora, a także odwołania z zajmowanego stanowiska i jego przyczyn. Opracowanie porusza również zagadnienia powierzenia stanowiska dyrektora osobie niebędącej nauczycielem oraz pojawiające się w tym zakresie wątpliwości natury praktycznej, w tym dotyczące statusu takiej osoby. W książce omówiono też problemy dotyczące rozgraniczenia kompetencji między dyrektorem szkoły a dyrektorem jednostki obsługujące...
Publikacja przedstawia sposoby wdrażania i realizowania zadań kontroli zarządczej w jednostkach systemu oświaty, z uwzględnieniem ich specyfiki związanej w szczególności z wypełnianiem procesu dydaktyczno-wychowawczego. Omówione w niej zostały poszczególne obszary kontroli zarządczej, takie jak: - istota i jakość kontroli zarządczej, - zarządzanie ryzykiem, - mechanizmy kontroli, - informacja i komunikacja, - monitorowanie i ocena. Publikacja została wzbogacona o przykładowe wzory dokumentów, w tym: zarządzenia, arkusze identyfikacji ryzyka, instrukcje, ankiety samooceny, a także praktyczne ujęcie przedmiotowego zagadnienia, które będzie pomocne przy wdrażaniu oraz analizie bieżącego stanu kontroli zarządczej w danej jednostce. W opracowaniu uwzględniono pogl...
W poradniku zostały omówione zasady dostarczania przez dyrektorów placówek oświatowych danych do Systemu Informacji Oświatowej (SIO). Są to dane obejmujące w szczególności informacje o uczniach i zatrudnionej kadrze, a także wpływające w znaczący sposób na wysokość subwencji otrzymywanych przez samorząd terytorialny. Książka odpowiada na takie pytania, jak: Jaki jest zakres danych dziedzinowych gromadzonych w zbiorach szkół i placówek oświatowych? Kogo dotyczą przetwarzane dane w SIO? Kto jest zobowiązany do przekazywania tych danych? Czym jest Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych, i które jednostki mu podlegają? Jakie są terminy przekazywania danych do SIO? Autorka odnosi się do zmian do ustawy o Systemie Informacji Oświatowej mających wejść w życie...
Książka stanowi praktyczny komentarz do Ustawy o systemie oświaty, która częściowo została zastąpiona nową ustawą - Prawo oświatowe, w dużym jednak stopniu nadal obowiązuje. W opracowaniu omówiono m.in.: - zadania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych, - ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych, - sposób przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, - pomoc materialną dla uczniów, - organizowanie form wypoczynku dzieci i młodzieży. Publikacja przedstawia komentarz do poszczególnych artykułów ustawy. W przypadku artykułów uchylonych wskazano datę uchylenia i ewentualne uregulowanie przedmiotowego zagadnienia w przepisach innej ustawy...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro