Czterolatek w przedszkolu mierzy się z wieloma wyzwaniami. Dotyczą nie tylko zdolności językowych, artystycznych czy związanych z logicznym myśleniem. Fundamentalną rolę na tym etapie rozwoju pełnią również emocje.
Jak je rozróżniać i nazywać? Jak lepiej rozumieć innych? Jak pracować w grupie? Dlaczego i jak należy panować nad złymi emocjami? Jak komunikować się z rówieśnikami, nauczycielami i bliskimi? To tylko kilka zagadnień, z myślą o których powstała druga część materiałów dydaktycznych z serii „Trampolina +. Emocje".
Książka Trampolina +. Emocje 2:
• jest przeznaczona dla 4-latków, ale ćwiczenia można też wykorzystać w grupach mieszanych,
• zawiera szeroką gamę kart zadaniowych, gier, historyjek obrazkowych i inspirujących ćwiczeń, które pobudzą wyobraźnię dziecka i pozwolą mu lepiej zrozumieć świat,
• jest dostosowana do pracy indywidualnej oraz zajęć grupowych, w tym korekcyjno-kompensacyjnych,
• powstała z myślą o wielokierunkowym rozwoju przedszkolaka, w ramach wspólnych kręgów tematycznych,
• to doskonałe uzupełnienie materiałów dydaktycznych z serii "Trampolina" i "Nowa Trampolina".
Sięgając po tę publikację, jako nauczyciel zyskasz praktyczne narzędzie, które wspomoże rozwój emocjonalny Twoich podopiecznych. Możesz je wykorzystać w dowolnym zakresie – samodzielnie wybierz ćwiczenia, które są najodpowiedniejsze przedszkolaków, z którymi pracujesz.
Autor | Barbara Osińska |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Szkolne PWN |
Seria wydawnicza | Trampolina + |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 32 |
Format | 20.5 x 28.5 cm |
Numer ISBN | 9788326225581 |
Kod paskowy (EAN) | 9788326225581 |
Data premiery | 2016.06.24 |
Data pojawienia się | 2016.06.24 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Jak się przywitać z rówieśnikiem, a jak z panią ze sklepu? Dlaczego słuchanie innych jest ważne? Co jest grzeczne, a czego nie wypada robić? Jak poprosić o pomoc? Jak i kiedy można odmówić? Jak się przedstawić? Co zrobić ze złością i porażkami? Te wyzwania związane z komunikacją społeczną czekają na każde dziecko w wieku przedszkolnym. Aby mogło stawić im czoła, warto zadbać o rozszerzenie wsparcia dla rozwoju kompetencji społecznych w wychowaniu przedszkolnym. Trampolina +. Wspomaganie kompetencji społecznych to zestaw materiałów dydaktycznych stworzonych właśnie z taką intencją. Publikacja zawiera bogaty zbiór kolorowych kart pracy oraz ćwiczeń, które koncentrują się na wzmacnianiu umiejętności związanych z funkcjonowaniem dziecka w społecze...
Emocje pełnią niezwykle ważną rolę na każdym etapie życia. Dlatego tak ważne jest ich zrozumienie, umiejętność nazywania oraz radzenia sobie z tymi negatywnymi. "Trampolina +. Emocje 3” to trzecia część serii uzupełniającej „Trampolina +”, która powstała z myślą o wsparciu rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku przedszkolnym. W publikacji nauczyciel wychowania przedszkolnego znajdzie szeroką gamę materiałów dydaktycznych, które umożliwiają rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych dziecka. W bogatej gamie angażujących ćwiczeń i kart pracy poruszane są np. zagadnienia związane z rozumieniem i nazywaniem emocji, radzeniem sobie ze stresem, pracą w grupie, empatią czy poczuciem własnej wartości. Dziecko stopniowo rozwija umiejętn...
Zdolność do nazywania własnych emocji, rozumienia przyczyn ich powstania, rozwijanie empatii i poczucia własnej wartości oraz umiejętność pracy w grupie – to wyzwania, z którymi mierzy każdy 3-latek. Specjalnie z myślą o wsparciu rozwoju emocjonalnego w wychowaniu przedszkolnym dla tej grupy wiekowej powstała książka Trampolina +. Emocje 1. To bogaty zestaw materiałów dydaktycznych, które wspierają wszechstronny rozwój przedszkolaka, ze szczególnym uwzględnieniem jego inteligencji emocjonalnej. Publikacja: • zawiera zróżnicowane, inspirujące ćwiczenia - karty zadaniowe, gry, historyjki obrazkowe i propozycje zabaw, spośród których nauczyciel wychowania przedszkolnego może wybrać te najodpowiedniejsze, • sam tekst z punktu na liście, • koncentruje si...
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części – wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
Poznajcie inspektora Krokodyla, który pomoże wam zrozumieć, zmierzyć i poznać sposoby na kontrolowanie emocji. Uczuciometr inspektora Krokodyla to niezwykła książka zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. Poznamy dziesięć podstawowych emocji, po których meandrach oprowadzi nas inspektor Krokodyl. Przy pomocy skonstruowanego przez siebie przyrządu, jakim jest uczuciometr, wyjaśni nam, co czujemy w określonych sytuacjach i dlaczego. Wspaniałe ilustracje, wzbogacone o czytelną instrukcję rozpoznawania uczuć oraz niezwykle ciekawe opowiadania będą zachętą do rozmowy o emocjach, które przeżywamy każdego dnia.
Jak się dzisiaj czujesz? Narysuj to! Zestaw zawiera duże karty z pustymi twarzami do dorysowania w nich oczu, ust i innych elementów, tak, by twarz odzwierciedlała ukazaną na wylosowanej małej karcie emocję. Karty nie tylko wspierają naukę precyzyjnego rysowania, ale przede wszystkim ćwiczą nazywanie i wyrażanie emocji. Mogą służyć jako pomoc terapeutyczna, gdy dziecko nie jest w stanie zwerbalizować swoich uczuć.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: • 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; • gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; • karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; • treści ujęte w atrakcyjnej formie grafic...
Zabawa, w której do dyspozycji mamy 22 drewniane elementy o przeróżnych kształtach i wielkościach. Każdy z dostępnych elementów ma swoją parę. Zadanie w zależności od wariantu polega na odnalezieniu dwóch takich samych przedmiotów bez udziału zmysłu wzroku. Gra wspomaga motorykę małą, ćwiczy koncentrację oraz rozwija wyobraźnię. Cztery warianty zabawy. Zawartość opakowania: • drewniane elementy (24 sztuki), • worek, • instrukcja. Zasady bezpiecznego użytkowania: • Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. • Zestaw zawiera małe elementy – niebezpieczeństwo zakrztuszenia. • Prosimy zachować opakowanie ze względu na podane informacje. Opakowanie nie jest częścią zabawki. • Stan zabawki należy regularnie kontrolować. Wymiary opakowan...
Katamino. Gra rodzinna jest dynamiczną układanką i zmuszającą do myślenia zagadką. Rozwija zmysł obserwacji i zdolność logicznego myślenia. To klasyka gier logicznych z „płynnie regulowanym” poziomem trudności. Różne zasady gry powodują, że mogą zacząć się w nią bawić już trzylatki. Korzystając z kolejnych, coraz trudniejszych wariantów rozgrywki sprawia, że gra rośnie wraz z dzieckiem i adresowana jest w nieco zmienionej formie dla 4, 5, 6 i 8-latków. Oczywiście, dorośli amatorzy „gimnastyki mózgu” również znajdą tu coś dla siebie! Oprócz wariantu 1-osobowego, w wersji Family może jednocześnie rywalizować ze sobą 2 graczy.
Historyjki obrazkowe z emocjami to materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie dla tych, które mają trudności z odczytywaniem oraz nazywaniem emocji innych osób na podstawie mimiki ich twarzy i mowy ciała. Każda historyjka składa się z trzech obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Następnie uczeń powinien nazwać emocje, które odczuwają postacie pokazane na ilustracjach. Najlepiej jeśli zrobi to samodzielnie, analizując wygląd ust, brwi i oczu postaci, ich sylwetki oraz kontekst sytuacji. Zestaw w teczce: zawiera zeszyt (8 stron format A4) oraz 20 kart.
Dziecięca złość jest emocją, która przysparza nauczycielom, rodzicom i psychologom najwięcej trudności. Karty powstały po to, by pomóc dzieciom rozpoznawać swoje uczucia, identyfikować przyczyny złości i radzić sobie z nimi bez uciekania się do agresji. Karty pracy przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mogą być używane do pracy indywidualnej jak i grupowej. Karty mogą być używane pojedynczo, w zależności od potrzeb i możliwości dziecka, jednak stanowią integralną całość i najlepsze efekty przynosi stosowanie ich w całości i po kolei. Teczka zawiera: • 15 kart czarno-białych: do uzupełniania, kolorowania, rysowania, powielana na własny użytek, • 5 kart kolorowych, • „Złość jest OK, agresja nie jest OK”, • Góra Lo...
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie i...
Prezentujemy nowe wydanie podręcznika historii sztuki dla liceów. Obecna wersja została podzielona na dwie części (każda odpowiada dawnym dwu tomom) Dodatkowo druga część jest wzbogacona aneksem, w którym omówiono sztukę ostatniego trzydziestolecia XX wieku, a więc najnowsze zjawiska w sztuce. Książka zawiera bardzo szczegółowy, uporządkowany chronologicznie kurs historii sztuki, a klarowny podział na poszczególne epoki sprzyja usystematyzowaniu wiedzy. Wiadomości z historii sztuki poprzedza rys historyczny, dający solidną podbudowę z innych dziedzin humanistyki: czynniki historyczne, geograficzne, ustrój, religia i filozofia, poglądy estetyczne, pozycja społeczna artysty itp. Duży nacisk położono na sprawy warsztatu artystycznego, czyli materiały i techniki...
Jest to nowe, całkowicie zmienione wydanie podręcznika Barbary Osińskiej Sztuka i czas, wydawanego przez wiele lat i cieszącego się dużym uznaniem zarówno wśród uczniów liceów plastycznych, jak i innych osób zainteresowanych historią sztuki Drugi tom obejmuje okres opisany w podtytule i odpowiada dawnym tomom III i IV. Ponadto dodano wiadomości o sztuce najnowszej i rozdział na temat sztuki polskiej w drugiej połowie XX wieku (autorstwa S.K. Stopczyka). Książka jest bardzo szczegółowym, uporządkowanym chronologicznie kursem historii sztuki, a klarowny podział na poszczególne epoki sprzyja usystematyzowaniu wiedzy. Obok wiadomości z historii sztuki zamieszczono informacje z innych dziedzin humanistyki: historii, filozofii, estetyki, a także nakreślono szereg czynni...
Zdolność do nazywania własnych emocji, rozumienia przyczyn ich powstania, rozwijanie empatii i poczucia własnej wartości oraz umiejętność pracy w grupie – to wyzwania, z którymi mierzy każdy 3-latek. Specjalnie z myślą o wsparciu rozwoju emocjonalnego w wychowaniu przedszkolnym dla tej grupy wiekowej powstała książka Trampolina +. Emocje 1. To bogaty zestaw materiałów dydaktycznych, które wspierają wszechstronny rozwój przedszkolaka, ze szczególnym uwzględnieniem jego inteligencji emocjonalnej. Publikacja: • zawiera zróżnicowane, inspirujące ćwiczenia - karty zadaniowe, gry, historyjki obrazkowe i propozycje zabaw, spośród których nauczyciel wychowania przedszkolnego może wybrać te najodpowiedniejsze, • sam tekst z punktu na liście, • koncentruje si...
Emocje pełnią niezwykle ważną rolę na każdym etapie życia. Dlatego tak ważne jest ich zrozumienie, umiejętność nazywania oraz radzenia sobie z tymi negatywnymi. "Trampolina +. Emocje 3” to trzecia część serii uzupełniającej „Trampolina +”, która powstała z myślą o wsparciu rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku przedszkolnym. W publikacji nauczyciel wychowania przedszkolnego znajdzie szeroką gamę materiałów dydaktycznych, które umożliwiają rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych dziecka. W bogatej gamie angażujących ćwiczeń i kart pracy poruszane są np. zagadnienia związane z rozumieniem i nazywaniem emocji, radzeniem sobie ze stresem, pracą w grupie, empatią czy poczuciem własnej wartości. Dziecko stopniowo rozwija umiejętn...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro