W książce przedstawiono m.in. zakres i układ treści gramatycznych z elementami wiedzy o języku dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3), które ukierunkowują pracę nauczyciela na uzyskanie określonych wyników. Prezentowane zestawy zadań zawierają materiał gramatyczny dostosowany do wymaganych treści kształcenia.
Autor | Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Ludwika Styn |
Wydawnictwo | Harmonia |
Rok wydania | 2015 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 178 |
Format | 16.5x23.5 cm |
Numer ISBN | 9788371347085 |
Kod paskowy (EAN) | 9788371347085 |
Waga | 290 g |
Data premiery | 2015.03.05 |
Data pojawienia się | 2015.03.05 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Książka zawiera podstawowe i niezbędne wiadomości dotyczące metodyki nauczania ortografii oraz opanowania przez uczniów umiejętności przestrzegania poprawności ortograficznej w zakresie poznanych zasad i reguł. Zamieszczone w publikacji zestawy ćwiczeń ortograficznych przeznaczone dla uczniów klas 4-6 uwzględniają zasadę stopniowania trudności oraz wymagane treści nauczania zawarte w podstawie programowej.
Nauka łączy się tu z zabawą: zadania mają charakter łamigłówek, a zabawne teksty nie nużą. Materiał podzielony jest według trudności ortograficznych – w każdym dziale utrwalamy pisownię jednej z nich. Zamieszczone reguły ortograficzne oraz powtórzenie wprowadzonych wcześniej wyrazów pomagają utrwalić prawidłową pisownię.
Nie masz pomysłów, w jaki sposób przekazać dziecku wiedzę o otaczającym świecie i jak zachęcić je do nauki? Proponujemy innowacyjne metody nauczania, zebrane przez Eve Hermann, specjalistkę metod nauczania Marii Montessori, według której uczenie się polega na działaniu. Nie trzymajmy się sztywnych reguł. Pozwólmy dzieciom badać, dotykać, budować i czuć się częścią Ziemi. W tym poradniku znajdziesz propozycje 100 pomysłów-konspektów, które pobudzą twoje dziecko do empirycznego poznawania świata, obserwacji, szukania odpowiedzi na nurtujące je pytania, wyciągania wniosków z doświadczeń. Książka krok po kroku pomaga pogłębiać i rozbudowywać zasób wiadomości dziecka. Eve Hermann zwraca uwagę na trójstopniowość przygotowania lekcji, opisuje, ja...
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeol...
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej. Do kształcenia na odległość parę lat temu przygotowała 10 godzin wykładów, które za zgodą władz uczelni - Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie (obecnie im. Janusza Korczaka) - wykorzystała w tej publikacji. Zostały one wchłonięte przez rozdziały książki, ale już jako treści mocno rozszerzone, zmienione i zaktualizowane. W prezentowanym podręcznik...
Autorki bestsellerowej serii „Jak mówić…” tym razem opowiadają o problemach związanych z problemami wychowawczymi typowymi dla buntowniczego okresu dorastania i o sposobach ich rozwiązywania. W Jak mówić do nastolatków Adele Faber i Elaine Mazlish piszą o zagubieniu, o pragnieniu akceptacji, o młodzieńczym buncie, przekorze i potrzebie decydowania o sobie, jaką odczuwają prawie wszystkie nastolatki. Poruszają także kwestie związane ze zmianami obyczajowymi, przedwczesnym zainteresowaniem seksem, łatwym dostępem do narkotyków, niebezpieczeństwami związanymi z szerokim dostępem do mediów. Książka powstała na podstawie wielu zajęć i spotkań, jakie autorki przeprowadziły z nastolatkami i ich rodzicami. Nowe wydanie ukazuje się w odświeżonej szacie graficz...
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej, lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do wykonania przez uczniów w trakcie zajęć w szkole. Celem zeszytu jest przede wszystkim ćwiczenie umiejętności poprawnego pisania pod względem ortograficznym i utrwalenie zasad polskiej pisowni. Materiał jest ułożony według omawianych kolejno zasad ortograficznych, każdej trudności ortograficznej została poświęcona cała strona wprowadzająca zasadę (z wierszykami), a dalej znajdują się np. ćwiczenia różnic...
Ćwiczenia powstały podczas pracy terapeutycznej z uczniami dyslektycznymi lub z grupy ryzyka dysleksji. Zestaw składa się z różnorodnych zadań usprawniających: – percepcję słuchową, – percepcję wzrokową, – analizę i syntezę sylabową i głoskową, – różnicowanie liter podobnych graficznie, – różnicowanie samogłosek, – wykorzystanie w zdaniach różnych części mowy, – budowanie zdań i logicznych ciągów zdarzeń, – tworzenie i rozwijanie opowiadań, – czytanie ze zrozumieniem. Zróżnicowany poziom trudności ćwiczeń pozwala na wykorzystywanie ich zarówno w pracy z dziećmi w klasach 1-4, jak i z uczniami ze starszych klas. Pomoc można proponować uczniom jako karty pracy materiał uzupełniający tematy omawiane na lekcjach lub podczas indywid...
W książce przypomniano 125 najatrakcyjniejszych gier i zabaw świetlicowych z lat 1821–1936. Jak łatwo ocenić, zdecydowanie przewyższają one walorami dydaktycznymi i wychowawczymi wiele z najpopularniejszych obecnie. Zbiorek adresowany jest przede wszystkim do nauczycieli zatrudnionych w świetlicach szkolnych. Opisane gry i zabawy towarzyskie okażą się przydatne także w pracy środowiskowej i terapeutycznej. Można również sięgnąć po nie, organizując wakacyjny wypoczynek dzieci oraz zielone szkoły. By ułatwić pedagogom korzystanie z przypomnianych zabaw, zaadaptowano je do wymogów stawianych przez dzisiejszą szkołę. Dlatego każdą z nich sfabularyzowano oraz precyzyjnie opisano ich cele w sferze dydaktycznej i wychowawczej.
W niniejszej książce znajdują się plansze do gry w statki, którymi są wyrazy z takimi trudnościami ortograficznymi, jak: u, ó, ż, rz, h, ch. Każdy komplet ma tytuł i składa się z kart A i B. Specjalnie są one wydrukowane po dwóch stronach jednej kartki, by gracze nie mogli bez odwracania zerknąć na planszę przeciwnika. Góra każdej karty to pola służące do gry. Pod nimi znajdują się elementy ułatwiające rozgrywkę. Na dole karty umieszczono dodatkowe zadanie, które ma utrwalić omawianą zasadę.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na: • korygowaniu zaburzonych funkcji, • zastępowaniu zaburzonej funkcji inną, • usprawnianiu funkcji będących w normie. Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1-3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna, grafomotoryka, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, pisanie, czytanie. Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także ja...
"Nowe dyktanda 1-3" to zbiór różnorodnych tekstów dyktand do czytania dzieciom. Dyktanda mają różną długość i poziom trudności, w zależności od wieku dziecka, dla którego są przeznaczone. Aby można było łatwo odnaleźć teksty dotyczące odpowiedniej trudności ortograficznej, wprowadzono podział według ćwiczonej trudności. Oprócz tego podziału zastosowano też skalę dzielącą dyktanda na łatwe, średnie i trudne, aby jeszcze łatwiej było ćwiczyć z dziećmi w sposób skuteczny, a jednocześnie nie zniechęcać. Teksty są poświęcone różnym tematom, wesołe, a niektóre rymowane. Teksty dyktand zostały poprzedzone wstępem gramatycznym, zawierającym reguły gramatyczne z przykładami, opisane zrozumiałym, przystępnym językiem. Książka ma perforowan...
Książka zawiera podstawowe i niezbędne wiadomości dotyczące metodyki nauczania ortografii oraz opanowania przez uczniów umiejętności przestrzegania poprawności ortograficznej w zakresie poznanych zasad i reguł. Zamieszczone w publikacji zestawy ćwiczeń ortograficznych przeznaczone dla uczniów klas 4-6 uwzględniają zasadę stopniowania trudności oraz wymagane treści nauczania zawarte w podstawie programowej.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro