Księgarnia internetowa Bonito.pl - Radość z czytania
Książka Pedagogika medialna
Tomasz Huk
Skorzystaj z 23% rabatu na wybraną ofertę Uniwersytetu Jagiellońskiego!
Księgarnia » Literatura naukowa » Pedagogika » Pedagogika medialna

Pedagogika medialna

Nasza cena:
27,74 zł (zawiera rabat 27 %) (pozycja niedostępna)
Cena rynkowa: 38,00 zł (oszczędzasz 10,26 zł)
Autor: 

Tomasz Huk

Wydawnictwo: Impuls
Rok wydania:2014
Oprawa:twarda
Liczba stron:384
Format:16.5x24.5cm
Numer ISBN:9788378507055
Kod paskowy (EAN):9788378507055
Dostępność: pozycja niedostępna (ostatnio dostępna: 05.11.2018 07:39)
Jeśli chcesz dostać powiadomienie, gdy pozycja będzie dostępna, podaj swój e-mail:
E-Mail:

Pedagogika medialna – opis wydawcy

Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej – nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” – bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.

Tomasz Huk, autor Pedagogiki medialnej, swe badania i wnioski oparł na studium przypadku, poddając analizie reprezentantów najrozmaitszych środowisk i kategorii wiekowych: emerytowanych nauczycieli, wychowanków domów dziecka, informatyków, gimnazjalistów etc. Wspólnym mianownikiem jest tu konieczność sprawnego i przyjaznego funkcjonowania w świecie medialnym.

FacebookTwitter
Pedagogika medialna - Dodaj do schowka
Dodawanie do schowka jest możliwe tylko po zalogowaniu na swoje konto.
Data ukazania się w księgarni: 2014.10.03
Recenzja
Opinie czytelników o „Pedagogika medialna”
Średnia ocena: 5,0 na bazie 1 ocen z 1 opiniiOcenaOcenaOcenaOcenaOcena
Autor: Oficyna Wydawnicza "Impuls", data: 06.03.2018 11:47, ocena: 5,0  OcenaOcenaOcenaOcenaOcena

W świecie cyfrowych mediów

Żyjemy w czasach postępu technologicznego, olbrzymich zmian, zachodzących we wszystkich niemal sferach funkcjonowania, i to bez naszego udziału. Z rozwojem związane są zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Niezależnie jednak od efektów zmian, jak i naszego stosunku do nich, nie sposób ich ignorować. Świat idzie do przodu, zmieniają się formy transportu, metody komunikowania się, nauki, a nawet sposób spędzania wolnego czasu. Technologia modyfikuje rzeczywistość już nie z pokolenia na pokolenie, ale z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc. Nie ma możliwości odwrócenia biegu wydarzeń, możemy tylko przygotować się na te zmiany i stać się czynnymi ich uczestnikami. Warto oswoić się z technologią, przyjąć ją jako coś zupełnie oczywistego, ale żeby to było możliwe, należy przyjrzeć się jej wszystkim aspektom.
Z racji siły oddziaływania warto zwrócić szczególną uwagę na zmianę roli mediów w komunikowaniu, wynikającą właśnie z rozwoju technologii informacyjnych. Dotychczasowa funkcja przekazu informacji uległa rozszerzeniu, zaś media podległy transformacji, stając się – z przekaźnika informacji – aktywnym uczestnikiem procesu komunikowania. Nowa rola mediów pociągnęła za sobą konieczność redefiniowania procesu kształcenia i rozwoju pedagogiki medialnej. O wieloaspektowości tej subdyscypliny naukowej oraz o wybranych problemach z nią związanych pisze Tomasz Huk w zajmującej książce „Pedagogika medialna. Aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne”. Opublikowana nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS pozycja stanowi nieocenione źródło wiedzy oraz inspiracji dla pedagogów, socjologów, a także dziennikarzy i wszystkich osób zainteresowanych szeroko pojętą tematyką mediów.

Autor, posiłkując się prowadzonymi badaniami, zajmuje się funkcjonowaniem uczniów oraz nauczycieli we współczesnym świecie, patrzy przez ich pryzmat na omawiane zagadnienia. Nie znajdziemy tu opinii dotyczącej pozytywnego bądź negatywnego wpływu mediów na odbiorców, natomiast możemy spodziewać się informacji na temat celu i sposobu wykorzystania mediów elektronicznych przez uczniów oraz nauczycieli i problemów z tym związanych.
Publikacja jest złożona z dziesięciu rozdziałów, z których pierwszy zajmuje się współczesnymi problemami pedagogiki medialnej, występującymi w obszarze działalności społecznej, kulturowej i edukacyjnej uczniów oraz nauczycieli drugiego etapu kształcenia. Zidentyfikowane w toku badań problemy dotyczą m.in. stygmatyzacji i marginalizacji uczniów z powodu braku komputera czy też telefonu komórkowego oraz nadmiernego korzystania z mediów elektronicznych. Rozdział drugi związany jest z teoretycznymi podstawami planowanych badań – wnioski przedstawione w pierwszym rozdziale stały się bodźcem do dokonania doboru teorii dotyczących nauczania – uczenia się, potrzeb, oczekiwań, uzależnień, a także starzenia czy wykorzystywania mediów.
Rozdział trzeci koncentruje się na studium przypadku w eksploracji wybranych problemów pedagogiki medialnej, Dowiadujemy się wiele na temat sposobu i układu prowadzenia studium przypadku oraz jego zaletach i wadach. Rozdział czwarty dotyczy niepowodzeń szkolnych ucznia na zajęciach komputerowych i omawia proces kształtowania kompetencji w zakresie technologii informacyjnej na poziomie szkoły podstawowej. Identyfikacja problemów z tym procesem związanych, umożliwia efektywną realizację założonych celów i daje szansę na eliminację niepowodzeń szkolnych w tym zakresie.
W rozdziale piątym autor zajmuje się problemami uzależnienia od mediów elektronicznych, ukazując problemy szczegółowe na przykładzie jedenastoletniego chłopca, wykorzystującego media elektroniczne do celów rozrywkowych przez większą część wolnego czasu. Z kolei rozdział szósty stanowi próbę identyfikacji rodzajów mediów elektronicznych oraz sposobów ich wykorzystania przez wychowanków domu dziecka. Z przeprowadzonych badań jednoznacznie wynika, iż niestety w domu dziecka nie są realizowane działania dotyczące edukacji medialnej, wprowadzające dzieci w świat nowych mediów.
Niezwykle istotny, biorąc pod uwagę zagrożenia XXI wieku, jest rozdział siódmy, poruszający kwestię przemocy w cyberprzestrzeni. Niepokojące są wyniki badań, pokazujące, że co czwarty uczeń padł w swoim życiu ofiarą cyberprzemocy, pozytywny jest jednak fakt, iż nastolatki świadome są zagrożeń wynikających z surfowania po Internecie. Natomiast rozdział ósmy porusza temat trudności dydaktyczno-wychowawczych, zaobserwowanych przez nauczycieli podczas zajęć komputerowych. Analiza problemu wskazuje na preferowanie przez nauczycieli aktywności indywidualnej, co koresponduje z oczekiwaniami uczniów wobec nauczanego przedmiotu. Dwa ostatnie rozdziały stanowią próbę usytuowania emerytowanego nauczyciela w świcie mediów cyfrowych oraz wyciągnięcia wniosków końcowych z przedstawionych na łamach książki studiów przypadków.
„Pedagogika medialna” Tomasza Huka to odpowiedź na rosnące potrzeby uzupełniania wiedzy, a także znak obecnych czasów. To wskazówka nie tylko dla nauczycieli, rodziców, ale także dla studentów i naukowców prowadzących badania w tym temacie. Publikacja zawiera bowiem zbiór narzędzi badawczych (w większości autorskich), które zostały wykorzystane w toku zbierania materiału badawczego przez Huka, ale mogą również posłużyć badaniom własnym czytelników. Warto zatem potraktować książkę nie jako zamknięte studium nad problemami związanymi z pedagogiką medialną, ale jako inspirację do samodzielnego zgłębiania kwestii z pedagogiką medialną związanych.
Klienci, którzy kupili Pedagogika medialna, wybrali również:
Marina Carlos Ruiz Zafon
Marina
Carlos Ruiz Zafon, 23,09
Ja Tadeusz Niwiński
Ja
Tadeusz Niwiński, 22,13
Sprawdźcie Sami. Pociągi praca zbiorowa
Sprawdźcie Sami. Pociągi
praca zbiorowa, 27,65
Pociągi praca zbiorowa
Pociągi
praca zbiorowa, 31,60
Lew. Bajka o dwóch królach Elżbieta Zubrzycka
Lew. Bajka o dwóch królach
Elżbieta Zubrzycka, 22,41
W cieniu tamtych dni Magdalena Majcher
W cieniu tamtych dni
Magdalena Majcher, 24,43
Nieodnaleziona Remigiusz Mróz
Nieodnaleziona
Remigiusz Mróz, 29,53
Uczucia Libby Walden
Uczucia
Libby Walden, 20,93
Sfinks Christian Jacq
Sfinks
Christian Jacq, 25,13
Oblubienica morza Michelle Cohen Corasanti, Jamal Kanj
Oblubienica morza
Michelle Cohen Corasanti, Jamal Kanj, 27,74
Życie na wynos Olga Rudnicka
Życie na wynos
Olga Rudnicka, 23,10
Stacja Jagodno. Tom 7. Uczucia zaklęte w kamieniu Karolina Wilczyńska
Stacja Jagodno. Tom 7. Uczucia zaklęte w kamieniu
Karolina Wilczyńska, 24,43
Zabawownik. Najlepsze gry na niepogodę praca zbiorowa
Zabawownik. Najlepsze gry na niepogodę
praca zbiorowa, 10,50
O tym można rozmawiać tylko z królikami Anna Höglund
O tym można rozmawiać tylko z królikami
Anna Höglund, 20,93
Miłość ma twoje imię Ilona Gołębiewska
Miłość ma twoje imię
Ilona Gołębiewska, 27,93
Warto żyć Lejb Fogelman, Michał Komar
Warto żyć
Lejb Fogelman, Michał Komar, 31,52
Wyszukiwarka
Wpisz tytuł, autora lub wydawcę
tylko w dostępnych
tylko z wyprzedaży
Skorzystaj z 35% rabatu na wybraną ofertę Wydawnictwa BOSZ!
Ostatnio oglądane
KPedagogika medialna
KOsobisty przewodnik po Pradz...
KJadłonomia po polsku
KCham niezbuntowany
KPucio mówi dobranoc
KPucio mówi dzień dobry
KLot 202
Pokaż ofertę tytułów z wyprzedaży
Pokaż ofertę tytułów z wyprzedaży
Awangarda - 382
Blues - 457
Country - 211
Etniczna - 215
Folk - 165
Hardcore - 152
Hip-hop - 1162
Jazz - 2443
Kabaret - 23
Klasyczna - 3572
Metal - 7164
Pakiety - 129
Pop - 9447
Punk - 343
Religijna - 203
Retro - 33
Rock - 6242
Soul - 111
Swing - 19
Gry - 52
© 2006-2020 Bonito.pl – Radość z czytania Polityka prywatności i plików cookies Obowiązek informacyjny o przetwarzaniu danych osobowych
Jesteśmy tanią księgarnią internetową. Oferujemy tanie książki i komiksy, muzykę na płytach CD, filmy DVD i Blu-ray, zabawki dla dzieci, puzzle i gry planszowe. Koniecznie sprawdź nasze Bestsellery!