Wszystkie światy Terry'ego Pratchetta! Ponad trzydzieści opowiadań mistrza humorystycznej fantastyki, od debiutu, po historie z kultowego „Świata Dysku”!
W ciągu czterech dekad, jakie upłynęły od druku jego pierwszej książki, Terry Pratchett stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej cenionych autorów. Tutaj, po raz pierwszy, w jednym tomie zebrane są jego opowiadania i inne krótkie formy literackie. Mgnienie ekranu kreśli kurs długiej kariery pisarskiej Pratchetta: od czasów szkolnych, poprzez pierwszą pracę w Bucks Free Press, do początków jego debiutanckiej powieści Dywan i dalej, po oszałamiające mistrzostwo fenomenalnego cyklu „Świata Dysku”.
Znajdziemy tu postacie zarówno znajome, jak i czekające na odkrycie; światy porzucone i inne, które wciąż się rozwijają; przygody, kurczaki, śmierć, disco, a także kilka dość niepokojących koncepcji Świąt, a wszystko to przesycone jego niemożliwym do podrobienia poczuciem humoru.
Terry Pratchett jest uznanym twórcą światowych bestsellerów, cyklu powieści o „Świecie Dysku”, którego pierwszy tytuł Kolor magii ukazał się w roku 1983. Autor ponad pięćdziesięciu bardzo popularnych książek. Jego powieści były wielokrotnie ekranizowane i inscenizowane, jest też laureatem wielu nagród, w tym Medalu Carnegie. Za swe zasługi dla literatury otrzymał tytuł szlachecki. Na świecie jego książki rozeszły się w łącznym nakładzie 70 milionów egzemplarzy i były tłumaczone na trzydzieści siedem języków.
Autor | Terry Pratchett |
Wydawnictwo | Prószyński |
Seria wydawnicza | Świata Dysku |
Rok wydania | 2013 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 312 |
Format | 14.2 x 20.2 cm |
Numer ISBN | 9788378394952 |
Kod paskowy (EAN) | 9788378394952 |
Waga | 291 g |
Wymiary | 140 x 202 x 20 mm |
Data premiery | 2013.04.03 |
Data pojawienia się | 2013.03.15 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
W świecie przypominającym nasz, lecz będącym jego alternatywną wersją, wybucha epidemia, a wielka fala powoduje ogromne zniszczenia. Większość ludzi ginie, cywilizacja się chwieje. Tymczasem na małej, zagubionej pośrodku oceanu wyspie o nazwie Nacja przy życiu pozostaje jako jedyny nastoletni Mau. Nie jest już chłopcem, ale też nie stał się jeszcze mężczyzną – kataklizm przerwał obrzęd inicjacji. Musi się zmierzyć z utratą najbliższych, wyrzutami Praojców i złością na bogów oraz rozpocząć życie na nowo w samotności. Tylko że Mau nie jest na wyspie sam – przebywa na niej dziewczynka z rozbitego statku, a wkrótce zaczną pojawiać się ocaleli ludzie. Nie wszyscy jednak mają pokojowe zamiary, zwłaszcza plemię ludożerców... Nacja to pełna przew...
Mistrzyni ciętego humoru, słownej szermierki i jechania po bandzie! Poznajcie Joannę. To Bareja w spódnicy – w loży szyderców czuje się jak ryba w wodzie. Siedzi z tyłu, ale czujnym okiem skanuje każdą sferę życia. Wykpi, obśmieje, wścieknie się, sama niejedną gafę palnie, czasem zagra na nerwach, ale robi to z wdziękiem i polotem, jakich mało. Gdy trzeba, to i szpagat zrobi, choć woli być luźna jak guma. Zawodów ma kilka, a jeden z nich to matka. Może i pogdera, ale tak naprawdę można z nią konie kraść. Nigdy cię nie oszuka – zawsze powie, że przytyłaś. Z niejednego pieca chleb jadła i chyba nic jej nie zaskoczy. Śmiech jest jej niezbędny do życia jak powietrze, bez niego się dusi. To idealna lektura dla tych, którzy chcą sobie odpuścić. Dla z...
Pierwsze wydanie zbiorcze kultowej trylogii Gibsona! Poznaj trzy porywające historie mające miejsce w różnych miejscach świata! Trylogia mostu to trzy tytuły: Światło wirtualne, Idoru oraz Wszystkie jutra. Akcja cyklu rozgrywa się w XXI wieku. W pierwszej części cyklu znajdujemy się w zniszczonej w wyniku trzęsienia ziemi Kalifornii, w której powstają dwa siostrzane stany NoCal oraz SoCal. Bohaterką tej części jest Chevette Washington, która na jednym z przyjęć pod wpływem impulsu kradnie okulary. Pozornie zwyczajny przedmiot okazuje się bardzo niebezpieczny. W drugiej części znajdujemy się w Tokio, gdzie Chia McKenzie została wydelegowana przez oddział fanów ze Seattle. Dziewczyna ma zdobyć informacje na temat domniemanego ślubu młodzieżowej gwiazdy Reza z...
Nowa książka poetycka Tedeusza Dąbrowskiego "Środek wyrazu" to książka pulsująca życiem, które manifestuje się w różnorodnych lirycznych tonacjach - od szeptu po krzyk - i formatach: od eliptycznych, ascetycznych miniatur po narracyjne, spiętrzone, galopujące poematy, w których - jak to u Dąbrowskiego - codzienność i potoczność ujawniają swoją głębszą, nieoczywistą, niekiedy zgoła mistyczną naturę. Bohater tej poezji jest - jak pisał Michael Krüger - "wytrenowanym sceptykiem", nieufnym wobec jakichkolwiek gotowych formuł, a przy tym człowiekiem spragnionym ciągłości i sensu, i znajdującym go w przebłyskach metafory, w pęknięciach języka. Refleksja egzystencjalna współistnieje w tym tomie z głębokim namysłem nad istotą poezji, praca nad sobą z...
Żołnierka. Przywoływaczka. Święta. Osierocona i nikomu niepotrzebna Alina Starkov jest żołnierką, która wie, że może nie przeżyć swojej pierwszej wyprawy do Fałdy Cienia – połaci nienaturalnego mroku, na której wprost roi się od potworów. Kiedy jednak jej pułk zostaje zaatakowany, Alina wyzwala w sobie uśpioną dotąd magiczną moc, o której istnieniu nie miała pojęcia. Następnie wkracza do ociekającego przepychem świata monarchów i dworskich intryg, podejmuje szkolenie wśród griszów, wojskowej elity swojego kraju, i daje się zauroczyć ich niesławnemu dowódcy, zwanemu Zmroczem. Zmrocz uważa, że Alina potrafi przywołać moc zdolną zniszczyć Fałdę Cienia i zjednoczyć rozdarty wojną kraj – w tym celu musi jednak zrozumieć i opanować swój nieok...
Kiedy Alfie Turner traci matkę, jego świat rozpada się na tysiąc kawałków. Bez niej chłopak i jego ojciec nie potrafią już być rodziną. Nie umieją poradzić sobie z tą startą. I wtedy Alfie spotyka Alice. Dziewczyna ma swoje problemy, ale dopiero przy niej Alfie zapomina o własnych. Czy przyjaźń da tym dwojgu skrzywdzonych przez los młodych ludzi taką siłę, żeby mogli pomóc sobie nawzajem pozbierać się po trudnych doświadczeniach?
Ku zaskoczeniu Patrycjusza, lorda Vetinariego, w Ankh-Morpork pojawia się nowy wynalazek - wielka i hałaśliwa machina, wykorzystująca potęgę wszystkich czterech żywiołów: ziemi, powietrza, ognia i wody. A że to Ankh-Morpork, już wkrótce ściąga tłumy zachwyconych gapiów; niektórzy wcześniej dostrzegli ducha czasów i przybywają uzbrojeni w notesy i płaszcze przeciwdeszczowe. Moist von Lipwig nie należy do miłośników ciężkiej pracy. Oczywiście, kierując Urzędem Pocztowym, Królewskim Bankiem i Mennicą wnosi swój wkład, ale polega on głównie na słowach. A słowa na szczęście nie są zbyt ciężkie i rzadko wymagają smarowania. Jednakże Moist bardzo lubi pozostawać przy życiu, co sprawia, że nowa oferta Vetinariego jest trudna do odrzucenia... Para idz...
Odwiedziny smoka to dziewiąty tom o trojgu przyjaciół – Jonce, Jonku i Kleksie. Przygody legendarnych bohaterów polskiego komiksu dziecięcego autorstwa Szarloty Pawel ukazywały się od lat 70. do 90. XX wieku na łamach czasopisma „Świat Młodych”. Jonka i Jonek to dwoje nastolatków, którzy dzięki Kleksowi – niezwykłemu duszkowi atramentowemu – wkraczają w świat marzeń i fantazji. Granice tej krainy wyznacza tylko ich wyobraźnia. Kleks nie potrafi usiedzieć w miejscu. Uczy się fotografowania, zaczyna malować obrazy, próbuje skonstruować komputer, zakłada hodowlę rybek, przygotowuje pokazy magiczne, teatr kukiełkowy i opowiada dzieciom bajki. Wyrusza z przyjaciółmi na bal karnawałowy w górach i obóz harcerski, gdzie spotyka przedstawiciela obcej cywili...
Dzielnym Galom udaje się odpierać ataki najeźdźcy dzięki sporządzanemu przez Panoramiksa magicznemu wywarowi dającemu nadludzką siłę. Ale pewnego dnia druid, paskudnym zrządzeniem losu, złamał złoty sierp niezbędny do ścinania najważniejszego składnika napoju - jemioły... W tomie Asteriks i złoty sierp Asteriks i Obeliks wyruszają w podróż do odległej Lutencji, by uzyskać pomoc od dalekiego kuzyna Obeliksa, Ameriksa, który zajmuje się właśnie wyrobem najlepszych złotych sierpów. Na miejscu okazuje się jednak, że Ameriksa porwali barbarzyńcy, więc powodzenie misji staje pod znakiem zapytania. Czy dzielni Galowie oswobodzą człowieka, który może uchronić ich wioskę od przegranej z Rzymianami? Klasyczny francuski komiks autorstwa René Goscinny'ego i A...
Antologia znakomitych historii komiksowych z kultowego pisma „Relax”! Ukazujący się na przełomie lat 70. i 80. XX wieku „Relax” był pierwszym nowoczesnym magazynem komiksowym w Polsce, który ukształtował całe pokolenie miłośników opowieści rysunkowych. Antologia ukazuje się w 40. rocznicę wydania pierwszego numeru „Relaxu” i jest jednocześnie 1000. albumem komiksowym wydanym w Klubie Świata Komiksu wydawnictwa Egmont. W tomie znajdują się zróżnicowane tematycznie i stylistycznie opowieści gigantów polskiego komiksu, między innymi Orient Men Tadeusza Baranowskiego, Pan Paparura Janusza Christy, Spotkanie Bogusława Polcha, Najdłuższa podróż Grzegorza Rosińskiego, Tajemnica kipu Marka Szyszki czy Czarna Róża Jerzego Wróblewskiego. Taki wybór gwaran...
Trzeci tom popularnej serii o wiedźminie. Autorem rysunków jest polski autor Piotr Kowalski. Geralt i Ciri otrzymują kolejne zadanie. Tym razem Merwina, właścicielka łaźni w Novigradzie, wynajmuje ich do zabicia strzygi, która od pewnego czasu grasuje po mieście i sieje postrach wśród mieszkańców. Wiedźmini wyruszają więc w drogę obfitującą w nieprzewidziane przygody. Gdy docierają do Novigradu, okazuje się, że za pozornie nieskomplikowaną misją kryje się dramatyczna historia. W mieście wiedźmini poznają Elida – dziwnego chłopaka, który potrafi zamieniać się w kruka. Geralt i Ciri szybko orientują się, że Elid skrywa jakiś mroczny sekret i że być może z jego pomocą uda im się dotrzeć do strzygi. Sprawę jednak komplikuje niespodziewane pojawieni...
Sen Henny Artura Wellsa to kontynuacja pierwszego tomu powieści, wydanego pod tym samym tytułem. Po raz kolejny autor wprowadza nas w świat wielu kultur i plemion, dając tym samym możliwość obcowania z czarodziejami, magami, istotami magicznymi. Tym razem kontynent Henny został owładnięty przez żywioł wojny. Żądny władzy Mores – władca Morawii – nie cofnie się absolutnie przed niczym, aby przejąć władzę nad kontynentem. Hrabia Cison, rycerz Czarnego Zakonu, wraz z gronem swoich przyjaciół będzie starał się nie dopuścić do zrealizowania zamierzeń okrutnego władcy. Aby tego dokonać potrzeba będzie wielu wyrzeczeń, a także umiejętności, które pozwolą zaangażować w tę wojnę tych, którzy są jej największymi oponentami, a którzy mogą sprawić, ...
Komendant Sam Vimes ze Straży Miejskiej Ankh-Morpork miał wszystko. Ale teraz wrócił do swojej własnej, twardej i ostrej przeszłości, pozbawiony nawet ubrania, które miał na sobie, gdy uderzyła błyskawica. Życie w przeszłości jest trudne. Śmierć w przeszłości jest niezwykle łatwa. Musi jednak przeżyć, by wykonać swoją robotę. Ma wyśledzić mordercę, nauczyć swoje młodsze ja, jak być dobrym gliną, i zmienić rezultat krwawej rewolucji. Jest też pewien problem: jeśli wygra, straci żonę, straci dziecko, straci przyszłość. Dyskowa Opowieść o jednym mieście, z pełnym zespołem ulicznych urwisów, dam negocjowalnego afektu, rebeliantów, tajnej policji i innych dzieci rewolucji. Prawda! Sprawiedliwość! Wolność! I Jajko Na Twardo!
The twenty-fifth of May is an important, sombre day in Ankh-Morpork - the anniversary of one of the city's bloodiest rebellions. But crime stops for nothing, as Commander Sam Vimes of the City Watch knows. When a notorious serial killer emerges from hiding, the chase leads the Watch to the roofs of Unseen University where a magical storm is brewing. It's a case of wrong place, very wrong time. For Vimes finds himself back in his own rough, tough past with only a killer for company and a city on the brink of revolution to contend with. But he must survive, because he has a job to do: track down the murderer and change the outcome of the rebellion. And get back to the future before his wife gives birth, of course. All in a day's work ... 'The best Discworld book in the whole world ever. Unti...
Times are a-changing in Ankh-Morpork's Night Watch. New recruits have been hired to reflect the city's diversity, including Corporal Carrot (technically a dwarf), Lance-constable Cuddy (really a dwarf), Lance-constable Detritus (a troll), and Lance-constable Angua (a woman ... full moons aside). What's more, Captain Sam Vimes is getting married and retiring from the Watch. For good. Which is a shame, because no one knows the streets of Ankh-Morpork or its criminal underworld better than him. And someone armed and dangerous has been getting ideas about power and destiny and lost kings, committing a string of seemingly random murders across the city. The new recruits will need to learn fast ... 'Funny, wise and mock heroic . . . the best-crafted book I have read all year' Sunday Express
Commander Sam Vimes of the Ankh-Morpork City Watch is having some time off. Apparently. But crime doesn't take a break - it's a truth universally acknowledged that a policeman on holiday would barely have time to open his suitcase before he finds his first corpse. In the seemingly peaceful countryside, Vimes discovers much more than a body in the wardrobe. For the local nobles are hiding a deep, dark secret. There are many, many bodies - and an ancient atrocity more terrible than murder. Vimes is out of his jurisdiction, out of his depth and out of his mind. But never out of ideas. Where there is a crime there must be a punishment. They say that in the end all sins are forgiven. This might be the exception ... 'As effortlessly, generously funny as only Pratchett can be, Snuff doesn't stint...
Commander Sam Vimes of the Ankh-Morpork City Watch is a long way from home. Sent as reluctant ambassador to Uberwald, a mysterious region inhabited by dwarfs, vampires and werewolves, Vimes must learn the art of diplomacy. Fast. But when he uncovers a mystery with ties back home, the policeman in him can't help but investigate. What could possibly go wrong? Well, quite a lot actually. Vimes finds himself on the run through the frozen forests of Uberwald, armed with only his wits and the trousers of Uncle Vanya (don't ask). And if he doesn't make it, there's going to be a terrible war. But there are monsters on his trail. They're smart. They're fast. They're werewolves. And they're catching up . . .
In the city of Ankh-Morpork, tension is rising between dwarf and troll communities. A dwarven fanatic has been stoking the flames of an old hatred born of the Battle of Koom Valley -an ancient war between the races that neither side has quite got over. When the dwarf is murdered, with a troll the only witness, Commander Sam Vimes of the City Watch must solve the case before history repeats itself. With his beloved Watch crumbling around him and war drums sounding, Vimes must unravel every clue, outwit every assassin and brave any darkness to find the solution. But darkness is following him ... And at six o'clock every day he must go home to read a bedtime story to his son. There are some things you have to do.
Djelibeybi - starożytne królestwo w dolinie rzeki... Teppic - powracający z dalekiego Ankh-Morpork, by zasiąść na tronie... Dios - najwyższy kapłan... I piramidy. Najlepsza książka Pratchetta od czasu poprzedniej. A w niej: dlaczego matematyka rozwija się w krajach gorących, co robią piramidy oprócz ostrzenia żyletek, co rabują piraci, co myślą umarli, dlaczego żółwie nienawidzą filozofii a kozy - religii. Terry Pratchett - Urodził się 28 kwietnia 1948 roku w Beaconsfield, zmarł 12 marca 2015. Jako autor opowiadań zadebiutował w wieku 13 lat. Już wtedy było oczywiste, że czeka go świetlana przyszłość. W 1965 roku zaczął pracować jako dziennikarz. W 1971 roku wydana została jego pierwsza powieść "The Carpet People", a potem kolejne "The Dark Side of t...
Nowe, filmowe wydanie Zadziwiającego Maurycego i jego edukowanych gryzoni – pierwszej historii ze Świata Dysku przeznaczonej dla młodszych czytelników. Wyobraźcie sobie milion sprytnych szczurów. Szczurów, które nie uciekają. Szczurów, które walczą. Maurycy, poharatany kocur, potrafi łapać okazje. Swego czasu opracował plan doskonały: z głupawym z wyglądu dzieciakiem jako grajkiem i własną armią szczurów podróżuje z miasta do miasta. Przecież każdy zna historię o szczurach i grajkach… Krótko mówiąc: interes się kręci. Przynajmniej do momentu, gdy Maurycy próbuje swojej sztuczki w dalekim miasteczku Blintzowe Łaźnie, gdzie cały numer rozsypuje się w proch. Ktoś zaczyna grać całkiem inną melodię – mroczną i posępną. A szajka szybko się or...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro