Książka jest częścią serii bazującej na Metodzie Dobrego Startu, opracowanej z myślą o dzieciach rozpoczynających naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności.
Skala to wartościowe narzędzie diagnostyczne: umożliwia obiektywną ocenę postępów w rozwoju dziecka i porównanie ich z wynikami innych uczestników zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu. Ponadto pozwala ukierunkować dalsze oddziaływania terapeutyczne. Ma także wartość dla nauczycieli i terapeutów – uzyskane wyniki są dla nich kryterium skuteczności podjętych działań, źródłem wzmocnienia w roli zawodowej.
Z myślą o nauczycielach, którzy będą w pracy wykorzystywać Skalę MDS, w książce zamieszczono Arkusz oceny – zarówno w wersji nieuzupełnionej, jak i dla przykładu – uzupełnionej. Ułatwia on uporządkowanie danych uzyskanych w badaniu i obliczenie wyników, na podstawie których dokonuje się interpretacji.
Autor | Marta Bogdanowicz |
Wydawnictwo | Harmonia |
Rok wydania | 2006 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 24 |
Format | 20.0 x 29.0 cm |
Numer ISBN | 9788371342059 |
Kod paskowy (EAN) | 9788371342059 |
Waga | 90 g |
Data premiery | 2012.12.14 |
Data pojawienia się | 2012.12.14 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Terapia pedagogiczna dzieci ze specjanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej
Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera. Program krok po kroku
The Good Start. Method for English. Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju i uczeniu się dzieci rozpoczynających naukę języka angielskiego
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Książka jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
Pierwszy tom informuje o głównych czterech nurtach teoretycznych i znaczących szkołach psychoterapii, pokazuje psychoterapię z perspektywy neurobiologicznej, informuje o organizacji procesu psychoterapii i jego przebiegu, zasadniczych zjawiskach występujących w psychoterapii, technikach pracy stosowanych w głównych nurtach i szkołach praktyki psychoterapeutycznej.
Drugi tom zawiera informacje o terapii grupowej, terapii rodzin, psychoterapii pacjentów schizofrenicznych oraz osób z zaburzeniami z pogranicza nerwicy i psychozy, psychoterapii pacjentów depresyjnych, specyfice psychoterapii dzieci i młodzieży, osób z zaburzeniami odżywiania się, pacjentów po przebytej traumie, o pomocy psychologicznej osób, które doznały przemocy seksualnej, o psychoterapii osób z zaburzeniami seksualnymi, pacjentów doświadczających poczucia winy oraz chorych na nowotwór.
Książka ta adresowana jest do dzieci, które mają kłopot z płynnym czytaniem lub czytają dobrze, ale chcą nauczyć się czytać lepiej, szybciej i dokładniej. Metoda proponowana przez autorkę opiera się o listy wyrazowe, nie zaś o teksty. Każda lista składa się z około dwudziestu specjalnie wybranych wyrazów – w pierwszych ćwiczeniach są to słowa łatwe, w późniejszych poziom wzrasta. Ostatnie ćwiczenia zawierają najtrudniejsze litery – dwuznaki i zmiękczenia. Dziecko trenujące czytanie odnosi sukces, ponieważ w miarę wykonywania ćwiczeń czyta szybciej i lepiej. Świadczy o tym czas, który mierzy w czasie pierwszego czytania (przed wykonaniem poleceń) i drugiego czytania (po wykonaniu poleceń). Dzięki temu uczeń ma chęć do dalszego ćwiczenia, bo od...
Książka jest przeznaczona dla tych psychologów, psychiatrów i lekarzy rodzinnych, którzy są zainteresowani teoretycznymi podstawami systemowej terapii rodzin. Praca, pisana z perspektywy paradygmatu systemowego, zawiera opisy podstawowych wymiarów życia rodzinnego, takich jak procesy emocjonalne, struktura czy komunikacja w rodzinie. Osobne rozdziały poświęcone są szczególnym zjawiskom życia rodzinnego, takim jak lojalność rodzinna, mity rodzinne oraz żałoba w rodzinie.
Kompleksowy podręcznik, a może raczej monografia tej jednej z bardziej dziś rozpoznawalnych subdyscyplin pedagogicznych. Podzielone na cztery zasadnicze części, opracowanie to daje wiedzę potrzebną nie tylko studentom nauk społecznych; ujęcie historyczne pedagogiki społecznej, rodzące się w jej łonie teorie i koncepcje, wpływ środowiska wychowawczego oraz współczesne jej konteksty stanowią klucz czy może raczej: podwaliny służące zrozumieniu nauk społecznych oraz samej pedagogiki. Zadanie to tym łatwiejsze, że od samego początku pedagogika społeczna wyróżniała się na tle nauk pokrewnych wyraźnie sprecyzowaną metodologią i przedmiotem badań, niemniej zebranie całości blisko stuletniej historii pedagogiki społecznej w połączeniu z wnikliwą analizą je...
Celem niniejszej pracy zbiorowej jest prezentacja współczesnych trendów i koncepcji terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz przedstawienie wybranych form terapii i metodyki ich realizacji zgodnie z aktualnymi założeniami pedagogiki specjalnej. Publikacja podzielona została na trzy części obejmujące teksty dotyczące określonych obszarów tematycznych: Część I. Szanse, możliwości i zagrożenia w terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi; Część II. Współczesne tendencje w terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami; Część III. Nowe oblicza sprawdzonych metod, technik i środków terapeutycznych. Publikacja, ze względu na tematykę, a...
Książka Joanny Tomczyk i Renaty Ziętary jest doskonałym narzędziem dla pedagogów. Przetestowałam ją i wiem, że ułożyły ją osoby, które mają długą praktykę w pracy z dziećmi i które konstruując kwestionariusz zrobiły to przede wszystkim, by ułatwić pracę sobie i jak zdobyć jak najpełniejsze informacje o badanych dziecku. Materiał diagnostyczny autorki podzieliły według zaburzeń jakie mogą występować u dzieci. Znajdziemy tu zatem narzędzia do zbadania umiejętności komunikacyjnych ucznia, słuchu fonematycznego, umiejętności czytania, pisania, sprawności ruchowej, percepcji wzrokowej, orientacji a także procesów myślowych. Do kwestionariusza dołączono szczegółowy instruktaż korzystania z niego, a w dalszej części autorki dołączyły konkr...
Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera stanowi gotowy program nauczania, przeznaczony dla psychologów, nauczycieli i pozostałych specjalistów prowadzących tego typu terapię. Oparty na ustaleniach naukowych materiał stanowi wprowadzenie do zagadnienia zespołu Aspergera i problematyki umiejętności społecznych, w tym kwestii diagnostyki i oceny, znaczenia dobrych umiejętności społecznych oraz podejść terapeutycznych. Główna część publikacji jest przygotowana do powielania i składa się z opisu 10 sesji podstawowych oraz 13 sesji uzupełniających, które obejmują takie tematy, jak powitania, emocje, wyraz twarzy i umiejętności konwersacyjne. W każdej sesji przedstawiono określone cele i rezultaty, wyjaśnienie ich z...
W niniejszej książce opracowano kilkadziesiąt sytuacji i podano najbardziej popularne zdania, frazy lub wyrazy, które należy wtedy wypowiedzieć. Pracując z tą publikacją, dziecko będzie ćwiczyło zasady powitań i pożegnań z rówieśnikiem, członkiem rodziny i obcą osobą dorosłą; utrwali wiedzę, w jakich sytuacjach używać słów dziękuję, proszę, przepraszam; będzie wiedziało, jak grzecznie rozmawiać przez telefon i domofon, w jakich słowach wyrażać troskę o innych, jak okazywać sympatię, jak grzecznie zachowywać się w szkole, w miejscach publicznych, przy stole i w towarzystwie innych. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych zapisano pytania, które czyta dorosły pracuj...
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia, nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Publikacja może być p...
W skład publikacji Od wierszyka do literki, należącej do serii Metoda Dobrego Startu, wchodzą dwa zeszyty ćwiczeń zawierające materiał potrzebny do wprowadzenia 24 liter małych i wielkich. Litery uporządkowano zgodnie z kolejnością przyjętą w podręczniku dla klasy 0 pt. Wielka podróż sześciolatka autorstwa Małgorzaty Barańskiej i Ewy Jakackiej. Wierszyki napisane zostały w taki sposób, aby kilkakrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca poznawanej literze. Stanowią one punkt wyjścia do ćwiczeń językowych, dotyczących przede wszystkim analizy i syntezy słuchowej (wyrazowej, sylabowej i głoskowej), ale także analizy wzrokowej (wyróżnianie określonej litery w tekście). Pamięciowe opanowanie tekstu ułatwi dzieciom wykonanie kolejnych ćwiczeń jęz...
W skład publikacji Od wierszyka do literki, należącej do serii Metoda Dobrego Startu, wchodzą dwa zeszyty ćwiczeń zawierające materiał potrzebny do wprowadzenia 24 liter małych i wielkich. Litery uporządkowano zgodnie z kolejnością przyjętą w podręczniku dla klasy 0 pt. Wielka podróż sześciolatka autorstwa Małgorzaty Barańskiej i Ewy Jakackiej. Wierszyki napisane zostały w taki sposób, aby kilkakrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca poznawanej literze. Stanowią one punkt wyjścia do ćwiczeń językowych, dotyczących przede wszystkim analizy i syntezy słuchowej (wyrazowej, sylabowej i głoskowej), ale także analizy wzrokowej (wyróżnianie określonej litery w tekście). Pamięciowe opanowanie tekstu ułatwi dzieciom wykonanie kolejnych ćwiczeń jęz...
Zeszyt z ukośnie ułożoną liniaturą przygotowano z myślą o dzieciach leworęcznych rozpoczynających naukę pisania. Taki układ liniatury powinien zapewnić optymalne warunki do pisania. Do zeszytu dołączono rady dla dzieci, które chcą kształtnie pisać, oraz kwestionariusz, który pozwoli dziecku ocenić postępy w nauce czytelnego i kształtnego pisania.
Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa JakackaMETODA DOBREGO STARTU - 3 filmy na DVDFilmy są częścią serii bazującej na Metodzie Dobrego Startu (MDS), opracowanej z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym, młodszym szkolnym oraz z myślą o starszych dzieciach, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie. Metoda ta wszechstronnie oddziałuje na rozwój dziecka: wspiera rozwój psychoruchowy, co jest szczególnie istotne w przypadku dzieci, u których istnieje ryzyko dysleksji, dzieci o opóźnionym rozwoju psychomotorycznym, niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie. Film 1: Założenia i struktura zajęć - przedstawia założenia Metody Dobrego Startu, cele, jakim ta metoda służy, strukturę zajęć, modyfikacje i programy do realizacji. Film...
Jest to pierwsza część zestawu ćwiczeń dla dzieci leworęcznych przeznaczona dla 5- i 6-latków. Ćwiczenia służą usprawnieniu motorycznemu ręki oraz współpracy ręki i oka (koordynacji wzrokowo-ruchowej). Jeśli dziecko osiągnie taką sprawność ruchową lewej ręki, by mogło swobodnie rysować i wykonywać zadania graficzne, to bez trudu opanuje umiejętność pisania. Jest to dla niego trudniejsze zadanie niż dla dziecka używającego prawej ręki, bo nasza cywilizacja jest nastawiona na praworęczność. Autorki w części teoretycznej szeroko omówiły warunki, jakie powinny zostać spełnione, by dziecko mogło się swobodnie rozwijać, wskazały, jak trzymać ołówek, jaka jest prawidłowa pozycja dziecka leworęcznego przy stole (biurku). Dokładnie też opisały,...
Karty ortomagiczne są pomocą dydaktyczną ułatwiającą zapamiętywanie trudnych ortograficznie wyrazów. Zestaw zawiera: karty przedstawiające zapis wyrazu połączony z jego ilustracją (144 karty, czyli po 24 na każdą trudność ortograficzną: ó, u, ż, rz, h, ch); paski z wyrazami (tymi samymi, co na kartach) do pisania palcem po śladzie (144 paski); instrukcję zawierającą propozycje gier z użyciem kart i pasków z wyrazami. Utrwalanie poprawnej pisowni opiera się na zasadzie wielozmysłowego (polisensorycznego) poznania. Dziecko utrwala wzrokowo poprawny wzorzec graficzny wyrazu, tworzy skojarzenie trudności ortograficznej z przedstawieniem graficznym danego wyrazu, a także utrwala sobie jego ?melodię kinetyczną?, wodząc palcem po wzorcowo zapisanych wyrazach (pask...
Publikacja składa się z dwóch części. Część wyprawkowa zawiera 15 kart wspierających rozwój umiejętności manualnych do realizacji podczas pracy ze scenariuszami zajęć: elementy do wypchnięcia, złożenia i ozdobienia, a także dwa dyplomy dla dziecka. Część poświęcona Metodzie Dobrego Startu zawiera 23 wzory i 23 karty do wykorzystania podczas zajęć w Kąciku Dobrego Startu. Wzory są przedstawione na kolorowych tłach, dzięki czemu wykonane prace stają się bardziej atrakcyjne, a po zajęciach mogą stanowić element dekoracji sali. Kody QR umożliwiają odtworzenie piosenki wspierającej zabawę z danym wzorem za pomocą smartfona.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych - dzieciach 2-, 3-letnich i przedszkolakach. Zaprezentowane w niej piosenki i wierszyki można wykorzystywać zarówno w zabawie grupowej - w przedszkolu, na dziecięcym przyjęciu imieninowym, na podwórku, jak i w indywidualnej zabawie z dzieckiem - w trakcie kąpieli, na spacerze, przed zaśnięciem. Znalazły się tu piosenki rozpoczynające i kończące zajęcia, piosenki z imionami kształtujące świadomość własnej osoby, zabawy ułatwiające integrację z grupą, rozwijające świadomość ciała i przestrzeni, wreszcie znane zabawy przedszkolne i pląsy. Do książki można dodatkowo dokupić płytę o tym samym tytule.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro