Wystarczyło kilka kilometrów za kierownicą samochodu lub motocykla, aby zrozumieć, że ów pojazd to nie bezduszna maszyna i zwykły środek transportu, ale wehikuł, który pozwala zrealizować marzenia o ściganiu się z wiatrem. Czy takie emocje wywoływały u naszych dziadków szalone rajdy, ekscytujące wyprawy turystyczne, niedzielne przejażdżki i codzienna jazda samochodem bądź motocyklem? Spróbujemy znaleźć odpowiedź na to pytanie, oglądając archiwalne fotografie zamieszczone w tym albumie. Utrwalano na nich nie tylko pojazdy, lecz także ludzi – w strojach z tamtej epoki; w miejscach, które przeszły do historii i przetrwały dziś tylko na zdjęciach. Zatrzymane w kadrze ulotne chwile, pełne pasji, radości, ryzyka i brawury, przybliżą nam świat ówczesnych miłośników pojazdów dwu- i czterokołowych.
Dlaczego to jest takie ciekawe? Bo my dziś czujemy to samo…
Zapraszamy zatem w sentymentalną podróż – na siodełku Harleya-Davidsona, rodzimego Sokoła lub za kierownicą legendarnego Bugatti, popularnego Polskiego Fiata czy zmontowanego w Polsce Chevroleta.
Autor | Tomasz Szczerbicki |
Wydawnictwo | RM |
Rok wydania | 2012 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 128 |
Format | 21.5 x 26.5 cm |
Numer ISBN | 9788377730324 |
Kod paskowy (EAN) | 9788377730324 |
Waga | 812 g |
Wymiary | 215 x 265 x 19 mm |
Data premiery | 2012.09.27 |
Data pojawienia się | 2012.09.27 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Ijon Tichy, "kosmiczny wędrowiec", bohater opowiadań Stanisława Lema, powraca, żeby znowu przemierzać wszechświat w poszukiwaniu nowych wyzwań. Do Dzienników gwiazdowych II weszły te przygody, które nie znalazły się w wyborze Jerzego Jarzębskiego z 1999 roku. Czytelnicy znajdą pośród nich m.in. przesławną "podróż ósmą", wspomnienia Ijona i rozważania dotyczące pożytku ze smaków. Żaden z Lemowych cykli nie powstawał tak długo: trzydzieści lat dzieli pierwsze opowieści od ostatniej. Błyskotliwe i pełne humoru, skłaniają do refleksji i dostarczają rozrywki na najwyższym poziomie.
Narodziny i uczłowieczanie Tytusa przez wstąpienie do harcerstwa. Tytus, Romek i A'Tomek. Księga I. Tytus harcerzem to kolejne historyjki z życia trójki tytułowych przyjaciół. Na początku przeczytać możemy o tym jak autor z plamy tuszu stworzył małpę – Tytusa. Dalej przechodzimy już do głównego tematu książki. Nasz bohater za namową Romka i A'Tomka decyduje się zostać harcerzem. Droga do jego postanowienia nie jest jednak taka łatwa. Przyjaciele przeżyją ogrom przygód – zgubią się na wycieczce, będą się wspinać na Kasprowy Wierch, czy też zbierać pieniądze na obóz. Co jeszcze spotka naszych bohaterów? Możesz już wkrótce dowiedzieć się sam! To kolejna publikacja w formie komiksu autorstwa wspaniałego polskiego rysownika i publicysty Henryka Jer...
Kolejna część poruszającej sagi „Matki i córki” Czy pierwsza miłość może stać się antidotum? Gdy rozsądek ustąpi miejsca uczuciom, Wanda przekona się, że nie wszystko w życiu można zaplanować… Wanda ma jedno marzenie – zostać pisarką. Po śmierci ukochanej babci decyduje się rozpocząć naukę w mieście, aby rozwijać swój talent. Droga do celu jest długa i kręta, a nieprzychylność nauczycieli i złośliwości kolegów sprawiają, że młodej dziewczynie coraz trudniej uwierzyć w siebie. A to dopiero początek zmagań… Trudne wybory, bolesne rozczarowania i miłość, która daje nadzieję na bezpieczne jutro. Wanda to pasjonująca opowieść o nieustannym mierzeniu się z życiem.
Bohater, gangster, marzyciel… Kim był człowiek, którego pseudonim stał się imieniem powstańczego pokolenia? Pasjonujący życiorys „Kolumba” wystarczyłby na kilka scenariuszy sensacyjnych filmów: przed wojną niemieckie więzienie, potem Auschwitz, po wyjściu z obozu brawurowa walka w Kedywie i powstanie warszawskie, niewola, tajemnicze gangsterskie przedsięwzięcia w powojennych Niemczech, miłość, rozpacz i bezradność – a u źródeł wszystkiego młodzieńcze marzenia o nieograniczonej wolności osobistej. Emil Marat prowadzi hipnotyzujące historyczne śledztwo, odnajduje nieznane dokumenty, korespondencję, polskie i zagraniczne archiwalia. Sen Kolumba to połączenie eseju, książki historycznej i literackiego reportażu.
Opracowania lektur i wierszy to znana i lubiana przez kolejne pokolenia uczniów seria książek. Najnowsza część została przygotowana z myślą o uczniach uczęszczających do zreformowanych szkół średnich. Obejmuje materiał wymagany w czterech klasach liceum. Książka zawiera wszystkie lektury obowiązkowe i uzupełniające z poziomu podstawowego. Dzięki wyczerpującym omówieniom, szczegółowym streszczeniom, charakterystykom bohaterów i dokładnie wyjaśnionym problematykom książka stanowi nieodzowną pomoc z języka polskiego przez całą szkołę średnią. Omówienia poszczególnych tekstów literackich są tak dokładne, że nawet wymagający nauczyciel otrzyma od swego ucznia najlepszą możliwą odpowiedź. Opracowania lektur i wierszy od lat pomagają w nauce tym u...
Pierwotnie album miał przedstawiać najazd hord mongolskich na Polskę z wielką bitwą wojsk pod dowództwem Henryka II Pobożnego pod Legnicą (1241 rok) na zakończenie. Ale kiedy Papcio szukał materiałów historycznych do scenariusza, zorientował się, że na większości ilustracji musiałby pokazać sceny walk i rzezie wojowników, a rysunki przesycone byłyby krwią rannych i zabitych. Nie podjął się rysowania takich obrazów, nie chciał też malować wesołego Tytusa na tle krwawych i okrutnych scen. Dlatego zastąpił wojenny scenariusz kupiecką wędrówkę chłopców Jedwabnym Szlakiem. Są tu też barbarzyńscy Tatarzy i Mongołowie, jest dużo historii, ale nie ma krwawych scen. Jak zwykle u Papcia, nie zabrakło sytuacji niemożliwych. Ale cóż licentia poetica. Nie...
Poruszająca opowieść o ludzkich losach Aniela miała trudne dzieciństwo i nie zaznała wiele miłości. Gdy spotyka Adama, decyduje się związać z nim swoją przyszłość. Razem próbują ułożyć życie swojej rodziny w trudnych, wojennych czasach. Gdy życie stawia przed Anielą kolejne wyzwania, kobieta zmuszona jest znaleźć w sobie siłę, która pozwoli jej pokonać przeszkody i przezwyciężyć wszystkie problemy. Czy Aniela zapewni szczęśliwą przyszłość sobie i swojej rodzinie? Jak potoczą się jej dalsze losy w okrutnej rzeczywistości? Miłość i nienawiść, życie i śmierć, rozpacz i siła. Małe radości i lęk o przyszłość rodziny. To wszystko składa się na poruszającą sagę rodzinną „Matki i córki” Izabeli Krasińskiej.
Dieta ketogeniczna wprowadza ludzkie ciało w wyjątkowo korzystny stan metaboliczny zwany ketozą, w którym podstawowe źródło paliwa dla organizmu stanowi nie glukoza a tłuszcz. Ma ona wyraźny terapeutyczny wpływ, pozwala bezpiecznie i skutecznie zrzucać zbędne kilogramy, poprawia formę psychiczną, równoważy poziom cukru we krwi oraz obniża ciśnienie i poziom cholesterolu. Autor, badacz leczniczych właściwości kokosa i znawca zdrowego odżywiania, jest zwolennikiem diety ubogiej w cukry a bogatej w zdrowe tłuszcze. Swoje przekonania opiera na wieloletnim doświadczeniu i licznych sukcesach terapeutycznych. W tej książce zebrał swoje ulubione przepisy na proste do przyrządzenia ketogeniczne potrawy z łatwo dostępnych składników. Znajdziesz tu dania z warzyw, sał...
Nostalgia ma na Dolnym Śląsku inny niż gdzie indziej wymiar – jest chęcią poznania przeszłości, w której nie ma wspólnych przodków dla dawnych i współczesnych mieszkańców, powodowana jest też silnym pragnieniem zachowania ciągłości kulturowej. Dla obecnych mieszkańców kraina ta pozostaje nadal niepoznana do końca, a jej historia, wielka i mała, jest ciągle przedmiotem zainteresowania. Dlatego tak ciekawe dla współczesnych są wszystkie ślady przeszłości – krajobrazy, budowle, ludzie uchwyceni na zdjęciach podczas codziennej pracy. Album prezentuje fotografie z okresu między obiema wielkimi wojnami. W tym ponad 20-letnim okresie wydarzenia, które zachodziły w państwie niemieckim, często odczuwane były przez mieszkańców Dolnego Śląska mocniej niż w...
Przedwojenny Kazimierz był wyjątkową dzielnicą Krakowa. Na początku stanowił samodzielne miasto, w którym obok siebie mieszkali przedstawiciele dwóch religii i dwóch narodów: Polacy i Żydzi. Obok siebie stały kościoły i synagogi, na targach handlował i stary Żyd, i krakowska przekupka, w żydowskich sklepach kupowali Polacy, a w polskich Żydzi. I choć czasem dochodziło do mniejszych lub większych niesnasek, życie toczyło się zwyczajnym rytmem, wyznaczanym pracą, odpoczynkiem i odrębnymi nakazami religijnymi. Ten album zabiera nas w czasy przedwojennego Kazimierza. Zdjęcia pokazują jego zabytki, a także codzienne życie mieszkających tam Żydów i chrześcijan. Widzimy ich jak pracują, robią zakupy, spacerują, modlą się i świętują.
Każde dziecko ma głowę pełną różnych pomysłów. Taki jest też Tomek, który nigdy się nie nudzi i zawsze wpadnie na coś ekscytującego do robienia. Piegowate opowiadania to fantastyczna książka przedstawiająca kolorowy świat tego wesołego chłopca. Wyobraźnia Tomka nie zna żadnych granic. Praktycznie wszystko go fascynuje. Chłopiec jest też bardzo kreatywny. W domu i przedszkolu zawsze znajdzie coś, co może stać się obiektem jego zainteresowania, np. mucha chodząca po szybie. Wymyślanie niezwykłych wynalazków to specjalność chłopca. Tomek lubi ścigać się ze swoimi kolegami do drzwi przedszkola. Można się też przekonać, co młody bohater stworzył z zacieku farby na ścianie. Szkoda tylko, że dorośli nie zawsze podzielają jego entuzjazm i pomysłowo...
Romantyczna i pełna wdzięku opowieść o szacunku i dobroci. O dziewczynie, która postanowiła wyzwolić się z więzów tradycyjnej rodziny i przeżyć resztę życia zgodnie z własnymi pragnieniami. Piękna historia o szalonej namiętności i narodzinach prawdziwej miłości. Valancy Striling ma ciężki los. W wieku dwudziestu dziewięciu lat ciągle mieszka z matką i ciotką, które traktują ją jak dziecko. Reszta krewnych dokucza jej z powodu staropanieństwa. Przed szarą rzeczywistością dziewczyna ucieka w świat fantazji – tam, w Błękitnym Zamku, adorują ją najprzystojniejsi rycerze. Kiedy Valancy otrzymuje list o krytycznym stanie swojego zdrowia, postanawia zwalczyć nieśmiałość i zacząć żyć pełnią życia. Czy uda jej się usamodzielnić? Czy przeżyje sz...
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy. Przedwojenna historia to krajowe „setki”, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Kr...
Czołgi w Wojsku Polskim to blisko sto lat historii. Pierwsze tego typu pojazdy dotarły do naszego kraju w 1919 roku. Po raz pierwszy zostały użyte bojowo w czasie wojny polsko-bolszewickiej. Znaczenie czołgów w nowych doktrynach wojennych wzrastało proporcjonalnie do rozwoju motoryzacji. Układy napędowe zyskiwały coraz większą moc, coraz grubsze stawało się opancerzenie, coraz większe montowano w czołgach działa. Nieco później pojawiły się pojazdy o zbliżonej konstrukcji i zadaniach, czyli samobieżne działa pancerne. Ich historia w Wojsku Polskim, w etatowym wykorzystaniu, rozpoczęła się wraz z II wojną światową. Przez dziesięciolecia czołg był uniwersalnym symbolem wszystkich armii świata. To właśnie wojska pancerne decydowały o sile danej armii. Przez...
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji – rozpoczętej jesienią 1951 roku – zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951–1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego. W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, nau...
Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych "wół roboczy", dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności - z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią. Syrena była pierwszym po wojnie samochodem osobowym polskiej konstrukcji. Była również pierwszym samochodem, który przewidziano dla przeciętnego obywatela. W latach 60. i 70. był to obiekt marzeń i pragnień setek tysięcy Polaków. Syren wyprodukowano ogółem ponad pół miliona. Wiele egzemplarzy używa...
Przyjęło się powszechnie mianem motocykle PRL określać pojazdy produkcji krajowej: WFM, SHL, WSK, Junak. Jest to jednak wielkie uproszczenie, bo obok wspomnianych jednośladów na naszych drogach można było również spotkać kilkanaście marek motocykli importowanych: Jawa, MZ, CZ, IFA, IŻ, M-72, K-750, Panonia, Lambretta, Peugeot, a także: BMW, Triumph, Norton, BSA, AJS, Harley-Davidson i wiele innych. O tym właśnie opowiada książka Motocykle PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko. Po raz pierwszy pokazano tu faktyczny stan polskiego motocyklizmu w latach 1945-1989. W ramach tytułowego i nie tylko przywołano w niej wspomnienia o ludziach, którzy odegrali ważną rolę w motocyklizmie lat PRL konstruktorach, mechanikach, kierowcach sportowych, kreatorach ruchów motocyk...
W książce zamieszczono zwięzłą historię rozwoju konstrukcji oraz szczegółowe opisy techniczne i dane eksploatacyjne samochodów Polski Fiat 508 i 518, produkowanych w Polsce przed drugą wojną światową. Książka skierowana jest do miłośników dawnej motoryzacji, kolekcjonerów i rzeczoznawców pojazdów zabytkowych.
W latach PRL samochody osobowe produkowane seryjnie wzbudzały u nas ogromne emocje. Jeszcze większe wzbudzały prezentowane co pewien czas prototypy. Te nowatorskie wizje rozpalały emocje i podgrzewały marzenia – Syrena Sport, Warszawa Ghia, Syrena 110, Polski Fiat 1500 coupe, Polski Fiat 1100 coupe, Polskie Fiaty 125p kabriolet czy 4x4, Wars oraz popularny Maluch z silnikiem diesla to tylko kilka przykładów. Auta prototypowe były raczej znane ówczesnym miłośnikom motoryzacji. Nieznane były zaś projekty, które pozostały tylko na papierze, jako plany. To ogromny temat, który dotychczas nie był jeszcze szerzej poruszany. W mniejszej książce Czytelnik znajdzie opisy prototypów i niezrealizowanych projektów. Co ciekawe, o wielu projektach opowiadają ich twórcy.
Polskie samochody osobowe lat PRL to chluba naszego niegdyś prężnego przemysłu motoryzacyjnego; spełniające się marzenia setek tysięcy Polaków; przedmiot prestiżu społecznego; impuls do rozwoju turystyki, pierwsze wakacje nad morzem lub w górach, pierwszy wyjazd zagraniczny do zaprzyjaźnionego NRD, Czechosłowacji lub słonecznej Bułgarii; towar eksportowy ze znaczkiem "Made in Poland"; codzienność nas wszystkich. Dziesiątki powodów, dlaczego wspominamy Warszawy, Syreny, Mikrusy, Polskie Fiaty czy ekskluzywnego w swoim czasie Poloneza. Dziesiątki nostalgicznych wspomnień czasów, być może niezbyt doskonałych pod wieloma względami, ale posiadających swój miły koloryt dnia codziennego i... niecodziennego, gdy stawaliśmy się posiadaczami samochodu. Czasami pierwsz...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro