Przez pewną galijską wioskę, podobną do osady Asteriksa, przebiega głęboki rów. Wykopali go sami mieszkańcy, by raz na zawsze odciąć się od sąsiadów z drugiej strony... Dwaj wodzowie wzajemnie się obrażają, czym skutecznie podsycają konflikt, aż do momentu, kiedy doradca jednego z nich, Paskudniks, wpada na pomysł, by sprowadzić Rzymian i przejąć pełną władzę.
Na szczęście dzięki córce wodza, Fanzynie, i synowi drugiego wodza – Komiksowi – wieści docierają do Asparanoiksa, który postanawia nie dopuścić do tego, by Rzymianie dyktowali warunki Galijczykom.
Do podzielonej wioski docierają Asteriks, Obeliks i druid Panoramiks, by wspomóc rodaków w potrzebie. Niestety, za późno – Rzymianie, którym zdrajca Paskudniks obiecał galijskich niewolników, szykują się do zajęcia części osady...
Autor | Rene Goscinny, Albert Uderzo |
Wydawnictwo | Egmont - komiksy |
Seria wydawnicza | Asteriks |
Rok wydania | 2012 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 48 |
Format | 21.0 x 29.0 cm |
Numer ISBN | 9788323747536 |
Kod paskowy (EAN) | 9788323747536 |
Waga | 168 g |
Wymiary | 215 x 290 x 3 mm |
Data premiery | 2012.02.06 |
Data pojawienia się | 2012.01.18 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Asteriks i Obeliks zwiedzili pół świata, ale dopiero w 24. tomie przygód trafili do Belgii, by poznać swych pobratymców – belgijskich Galów. Pretekstem do tego spotkania stały się dziwne nastroje wśród legionistów rzymskich. Otóż nagle zaczęli oni uważać naszych Galów za wyjątkowo spokojnych w porównaniu z wojowniczymi Belgami. Wódz osady Asparanoiks nie mogł ścierpieć, że ktoś odebrał jego niezwyciężonym współmieszkańcom palmę pierwszeństwa! Postanowił natychmiast udać sie do Belgów i przekonać ich oraz cały świat, kto jest najdzielniejszy. Asteriks i Obeliks wyruszyli wraz ze swoim wodzem.
Juliusz Cezar, zniecierpliwiony nieustannym oporem mieszkańców małej galijskiej osady, postanawia ostatecznie się z nimi rozprawić. Nie siłą jednak, lecz sposobem. W tym celu wysyła do wioski tajnego agenta Zerozerosiódmiksa, by ten, podając się za druida, poznał największy sekret Galów. Chodzi o recepturę magicznego wywaru, dającego nadludzką siłę. Kiedy szpieg wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt dociera na miejsce, okazuje się, że Galowie są w wielkim kłopocie. Druid Panoramiks niecierpliwie czeka na dostawę oleju skalnego petroleum składnika niezbędnego do sporządzenia wywaru. Niestety, zaprzyjaźniony fenicki kupiec Epidemais przybywa z niczym. W tej sytuacji Asteriks i Obeliks muszą wyruszyć do Mezopotamii, by zdobyć zapas petroleum. Do wyprawy przy...
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo. Od śmierci Goscinnego (1977 r.) Uderzo zajmuje się także pisaniem scenariuszy do Asteriksów. Zapraszamy także do zapoznania się z innymi, mniej znanymi, ale za to równie zabawnymi, komiksami ich autorstwa: Umpa-pa Czerwonoskóry i Janko Pistolet.
Dwaj Galowie, których zadaniem jest noszenie na tarczy wodza Asparanoiksa zatruli się nieświeżą rybą? Tak zaczyna się kolejna awantura między mieszkańcami galijskiej wioski. Brak świeżych ryb sprawia, że Asteriks i Obeliks wypływają w morze. A ponieważ nie mają żadnego doświadczenia jako rybacy – zamiast zarzucić sieć, po prostu ją wyrzucają. Potem zaczyna się sztorm i łódź bohaterów zaczyna płynąć w nieznanym kierunku. Kiedy dobija do jakiegoś lądu, Galowie są tak głodni, że zajadają się... indykiem nadziewanym niedźwiedziem! Przystrojonych w pióropusze tubylców biorą za Rzymian, potem za Traków albo Kreteńczyków i usilnie starają się opowiedzieć dziwnym mieszkańcom nieznanej krainy, kim są. Kiedy jednak wódz wioski zamierza ożenić Obe...
W galijskiej wiosce panuje dziwna atmosfera. W obecności Obeliksa wszyscy wymieniają porozumiewawcze spojrzenia i uśmieszki… Sprawa jednak szybko się wyjaśnia – z okazji urodzin Obeliksa jego przyjaciele przygotowali niespodziankę – możliwość poturbowania całego legionu rzymskiego z obozu Rabarbarum. Obeliks jest uszczęśliwiony i szczerze wzruszony, a Rzymianie… zdruzgotani! Złe wieści docierają do Juliusza Cezara, a ten pod wpływem młodego doradcy Kajusa Ekonomikusa postanawia raz na zawsze pozbawić Galów chęci do walki, czyniąc z nich niezdolnych do czynu dekadentów. W tym celu Ekonomikus przybywa do osady Obeliksa i za 200 sestercji kupuje od niego pierwszy menhir. Dalsze wypadki są zgodne z prawami wolnego rynku, którym rządzą podaż, popyt, nastroje...
Postacie stworzone przez René Goscinnego i Alberta Uderzo powracają w nowym albumie napisanym przez Jean-Yvesa Ferriego i narysowanym przez Didiera Conrada. Znajdziecie tu wszystkie składniki magicznego napoju Asteriksa: historia Rzymu i dzieje Galów zostaną przejrzane i skorygowane przy użyciu gagów i kalamburów. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. Historia nowego tomu rozpoczyna się w Rzymie, w chwili gdy Juliusz Cezar ogłasza wielki wyścig rydwanów wzdłuż Półwyspu Italijskiego otwarty dla wszystkich narodów Znanego Świata. Rywalizacja ma potwierdzić prestiż Rzymu, jedność ludów całego półwyspu, ale jednocześnie ma być świadectwem jakości doskonałych i wspaniałych publicznych dróg rzymskich, na które ostatnio mieszkańcy, nie wiedzieć czemu, coraz czę...
Album Róża i miecz rozszedł się w wielomilionowym nakładzie w kilkunastu krajach Europy. Po raz pierwszy w doskonale nam znanej galijskiej wiosce osią wydarzeń stają się poczynania kobiet. Galijki wkładają spodnie, okazują pewność siebie i uczą się emancypacji. Agitatorką zmian jest Maestria, nauczycielka pochodząca z Lutecji (dzisiejszego Paryża). Jej przybycie do osady Galów wprowadza niemałe zamieszanie. Kakofoniks traci pracę, Obeliks trafia do szkoły, a Asteriks dopuszcza się rękoczynów... W końcu wszyscy mężczyźni, nie mogąc znieść rosnących wpływów Maestrii, opuszczają wioskę. Rzymianie na to właśnie czekali! Zamierzają wreszcie pokonać nieugiętych Galów.
Legendarni bohaterowie Asteriks i Obeliks ponownie wyruszają na poszukiwanie przygody! Obeliks, po raz pierwszy od czasów dzieciństwa, może wypić łyk cudownego magicznego wywaru, który daje galijskim wojownikom nadludzką siłę. Niestety, nasz bohater nie zna umiaru i wypija cały kocioł napoju! Efekty są opłakane – Obeliks zamienia się w kamień. Aby odczynić czar, druid Panoramiks przygotowuje kolejny magiczny wywar, tyle że pod jego wpływem Obeliks zamienia się w dziecko. Dopiero po tym zdarzeniu rozpoczynają się prawdziwe przygody Galów, którzy, by przywrócić Obeliksowi jego dawną postać, muszą wyruszyć na długą, morską wyprawę. Trafią nawet na Atlantydę...
Asteriks i Obeliks powracają w nowej wspaniałej przygodzie. Oto piąty album stworzony przez francuski duet – scenarzystę Jean-Yvesa Ferriego i rysownika Didiera Conrada – ale pierwszy, nad którym pracowali już pod nieobecność i bez opieki mistrza Alberta Uderzo. Pewnego dnia Panoramiks otrzymuje od wilczego posłańca wiadomość, że jego dawny kolega szaman Akiedystrava jest w niebezpieczeństwie. Asteriks i Obeliks wraz z druidem wyruszają w długą podróż do dziewiczej, dzikiej i, jak okiem sięgnąć, zamarzniętej krainy Sarmatów, aby wspomóc starego przyjaciela. W tym samym kierunku podąża też oddział „odważnych” Rzymian z misją schwytania tajemniczego i przerażającego stworzenia, Gryfa, dzięki któremu Juliusz Cezar mógłby zapunktować u rzymskiego s...
Kolejny album przezabawnych przygód niezwyciężonych Galów! Bard Kakofoniks cierpi na dziwną przypadłość – za każdym razem, gdy wydobywa z siebie głos, zaczyna padać deszcz. Okazuje się jednak, że jego choroba może być dla niektórych zbawienna – w dalekich Indiach panuje susza i jedynie Kakofoniks może sprowadzić tam obfite opady. Jeśli mu się nie uda, miejscowa księżniczka Reszehezada zostanie złożona w ofierze. Bard wraz z Asteriksem i Obeliksem oraz indyjskim fakirem wyruszają w długą i pełną niebezpieczeństw podróż. Czy zdążą na czas sprowadzić deszcz?
W czasie szalejącej burzy w wiosce Galów zjawia się przedziwny wędrowiec. Nazywa się Gaduliks i jest wróżbitą. Poproszony o przepowiednię, ujawnia, że… po burzy nastanie piękna pogoda, a Galowie wkrótce się pokłócą! Obie wróżby spełniają się błyskawicznie! Na nic zdają się argumenty Asteriksa, który próbuje przywołać współmieszkańców do rozsądku i przekonać ich, że wróżbita to zwykły oszust. Rozbudzona w Galach chęć poznania wyroków losu wywołuje całą serię zabawnych zdarzeń. Gaduliks wygodnie urządza się na pobliskiej leśnej polanie (by swoją obecnością w wiosce nie drażnić Asteriksa i Obeliksa). Codziennie – w tajemnicy jedni przed drugimi – odwiedzają go mieszkańcy wioski. Każdy wraca jak zaczarowany, a kiedy sam Obeliks rob...
Każdy rzymski legionista, któremu udało się przetrwać dwudziestoletnią służbę wojskową, dostawał od Juliusza Cezara niewielką posiadłość ziemską w podbitych krajach. Taki dar otrzymał również Romeomontekus, mimo że jako nałogowy pijak i awanturnik nieustannie sprawiał problemy swoim przełożonym, a w dodatku obrażał samego Cezara. Czyżby władca Rzymu był nadzwyczaj wspaniałomyślny? A może raczej perfidnie mściwy – skoro w akcie darowizny zapisał żołnierzowi wioskę niezwyciężonych Galów w Armoryce! Romeomontekus jednak nie miał okazji się o tym przekonać, bo błyskawicznie sprzedał podarunek Cezara oberżyście Ortopediksowi. Gdy szczęśliwy nowy właściciel wraz z rodziną dociera do wioski, rozpoczyna się pełna zwrotów akcji przygoda, w kt...
Do abordażu! W nadmorskiej tawernie młodzieniec Janko Pistolet postanawia spełnić swoje najskrytsze marzenia i zostaje piratem. Ale nie byle jakim, bo kaprem na służbie króla francuskiego! Janko rekrutuje załogę złożoną z przyjaciół: Małegorenia, Piotrusia, Gila, Bertranda, Hugona i papugi Jaśmina, wraz z którymi odnawia stary statek zwany „Śmiałkiem”. Wyruszają na poszukiwanie przygód do najbardziej egzotycznych krain i walczą po drodze mniej lub bardziej odważnie ze strasznymi piratami. Jest to jedna z najsłynniejszych francuskich komiksowych opowieści o korsarzach i piratach, która wyszła spod pióra autorów „Asteriksa” – Rene Goscinny’ego i Alberta Uderzo. To kompletne wydanie łączące pięć przygód: „Korsarz niezwykły”, „Kaper króle...
Dwaj Galowie, których zadaniem jest noszenie na tarczy wodza Asparanoiksa zatruli się nieświeżą rybą… Tak zaczyna się kolejna awantura między mieszkańcami galijskiej wioski. Brak świeżych ryb sprawia, że Asteriks i Obeliks wypływają w morze. A ponieważ nie mają żadnego doświadczenia jako rybacy – zamiast zarzucić sieć, po prostu ją wyrzucają. Potem zaczyna się sztorm i łódź bohaterów zaczyna płynąć w nieznanym kierunku. Kiedy dobija do jakiegoś lądu, Galowie są tak głodni, że zajadają się… indykiem nadziewanym niedźwiedziem! Przystrojonych w pióropusze tubylców biorą za Rzymian, potem za Traków albo Kreteńczyków i usilnie starają się opowiedzieć dziwnym mieszkańcon nieznanej krainy, kim są. Kiedy jednak wódz wioski zamierza ożenić O...
Legendarni bohaterowie Asteriks i Obeliks ponownie wyruszają na poszukiwanie przygody! Obeliks, po raz pierwszy od czasów dzieciństwa, może wypić łyk cudownego magicznego wywaru, który daje galijskim wojownikom nadludzką siłę. Niestety, nasz bohater nie zna umiaru i wypija cały kocioł napoju! Efekty są opłakane – Obeliks zamienia się w kamień. Aby odczynić czar, druid Panoramiks przygotowuje kolejny magiczny wywar, tyle że pod jego wpływem Obeliks zamienia się w dziecko. Dopiero po tym zdarzeniu rozpoczynają się prawdziwe przygody Galów, którzy, by przywrócić Obeliksowi jego dawną postać, muszą wyruszyć na długą, morską wyprawę. Trafią nawet na Atlantydę...
Dzielnym Galom udaje się odpierać ataki najeźdźcy dzięki sporządzanemu przez Panoramiksa magicznemu wywarowi dającemu nadludzką siłę. Ale pewnego dnia druid, paskudnym zrządzeniem losu, złamał złoty sierp niezbędny do ścinania najważniejszego składnika napoju - jemioły... W tomie Asteriks i złoty sierp Asteriks i Obeliks wyruszają w podróż do odległej Lutencji, by uzyskać pomoc od dalekiego kuzyna Obeliksa, Ameriksa, który zajmuje się właśnie wyrobem najlepszych złotych sierpów. Na miejscu okazuje się jednak, że Ameriksa porwali barbarzyńcy, więc powodzenie misji staje pod znakiem zapytania. Czy dzielni Galowie oswobodzą człowieka, który może uchronić ich wioskę od przegranej z Rzymianami? Klasyczny francuski komiks autorstwa René Goscinny'ego i...
Pełna wdzięku, zabawna opowieść Asteriksa o tym, co przydarzyło się kilkuletniemu Obeliksowi. Wszyscy wiedzą, że Obeliks, kiedy był mały, wpadł do kociołka druida i od tamtej pory nie musi pić magicznego napoju, by mieć nadludzką siłę. Nie było jednak powszechnie wiadome, jak do tego doszło... Albert Uderzo we wstępie do albumu wspomina, jak powstała ta historia: Tekst albumu został napisany przez René Goscinnego do numeru 291 dziennika PILOTE, wydanego 20 maja 1965 r. Dziennikowi towarzyszył wówczas slogan "Pilote - O rany! Co za dziennik!" (jak twierdzą niektórzy, czasopismo to reprezentuje złoty wiek komiksu francuskiego). Głównym tematem owego numeru była epoka galo-rzymska. Temat ten, rozwinięty w wielkiej Pilotoramie (rozkładówce planszowej), zapow...
Z Beniaminem i Beniaminą każdy dzień jest szalony i pełen niesamowitych przygód: latające żelazko, zaciekły konflikt między przerażającym Dzidźją a strasznym Bohbasem, banknoty spadające z nieba… – to tylko część z nich. Niniejszy album po raz pierwszy zbiera wszystkie komiksowe historie pary młodych bohaterów stworzonych przez mistrzów René Goscinny'ego i Alberta Uderzo: Powietrzni rozbitkowie, Leć, Ptaszynko!, Wielki Dzidźja oraz Beniamin i Beniamina u kowbojów. Niedługo potem powstały pierwsze przygody Asteriksa i Obeliksa, którzy po Beniaminie odziedziczyli słynne powiedzonko: „Powariowali ci…!”. Dodatkowo album zawiera trzydziestostronicowy wstęp z niepublikowanymi dotąd materiałami dotyczącymi kluczowych lat, które doprowadziły René Goscin...
Umpa-pa, nazywany „starszym bratem” Asteriksa, jest jedną z pierwszych postaci, które René Goscinny i Albert Uderzo wymyślili razem. Ameryka Północna XVII wieku. Ojczyzna Indian, w której Europejczycy jeszcze czują się gośćmi. Do kolonii przybywa francuski szlachcic Hubert de la Puree de Cartofelle. Kawaler o wielkim sercu i nieco mniejszej odwadze nie ma pojęcia, co go czeka w Nowym Świecie i od razu popada w niemałe tarapaty. Na szczęście młodzieniec poznaje swojego wybawcę Indianina Umpa-pę z plemienia Szpokoszpoko. Razem przeżywają wiele przygód i dokonują niezwykłych czynów, które bawią czytelnika nie mniej niż przeżycia małego Gala Asteriksa. To kompletne wydanie łączące pięć przygód stworzonych przez René Goscinny'ego i Alberta Uderzo, tworz...
Przygody młodego reportera Luca Juniora. Bohater wraz ze swoim przyjacielem fotografem Ciaptakiem oraz wiernym psim towarzyszem Alfonsem przeżywają liczne przygody, prowadząc zawiłe śledztwa. Komiks łączący napięcie i humor w najczystszym stylu genialnego tandemu Goscinny / Uderzo! To pierwsze kompletne wydanie łączące siedem przygód stworzonych przez René Goscinny'ego i Alberta Uderzo w latach 1954 –1957. Na potrzeby tej edycji plansze komiksowe zostały odrestaurowane i pokolorowane: „Luc Junior i skradzione klejnoty”, „Luc Junior w Ameryce”, „Luc Junior i syn maharadży”, „Potajemny reportaż”, „Luc Junior i Paspartosi”, „Luc Junior wśród Marsjan”, „Luc Junior – dobrowolny rozbitek”. Album zawiera dodatkowo ponad trzydzieści stron z ry...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro