Najlepsza książka o technikach animacji!
Pierwszy na polskim rynku podręcznik kierowany do animatorów. Stanowi wprowadzenie do kluczowych pojęć animacji, w tym syntezy obrazów, przekształceń i reprezentacji położenia. Zawiera:
? najnowsze osiągnięcia techniki animacji obejmujące animację płynów, postaci ludzkich i miękkich części ciała,
? algorytmy wysokopoziomowe, w tym hierarchiczne modelowanie kinematyki, symulację ruchu brył sztywnych, układy cząsteczek, funkcje energii, wykrywanie kolizji i reakcje na nie,
? algorytmy i techniki odtwarzania zjawisk przyrodniczych i modelowania oraz animowania postaci
Zaawansowane techniki programistyczne wyjaśnione są za pomocą szczegółowo opisanych przykładów oraz podana jest ich implementacja w języku C.
Książka kierowana jest do animatorów, programistów gier komputerowych, studentów i absolwentów specjalności związanych z multimediami, zarówno na uczelniach technicznych jak i akademiach sztuk pięknych.
Autor | Rick Parent |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania | 2011 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 584 |
Format | 16.8x23.8cm |
Numer ISBN | 9788301166694 |
Kod paskowy (EAN) | 978830116669401 |
Data premiery | 2011.11.23 |
Data pojawienia się | 2011.11.19 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
W ostatnich latach napisano wiele książek poświęconych animacji. Większość skupia się na technicznych aspektach powstawania filmu animowanego. Na tym tle Myśleć animacją Mike'a Wellinsa ukazuje się jako książka wyjątkowa, bowiem nie tracąc z oczu złożoności procesu produkcji filmowej i jej technicznych uwarunkowań, kładzie nacisk na zjawisko opowiadania. To rzadkość w literaturze fachowej. Strukturami narracji zajmują się zazwyczaj podręczniki dla scenarzystów, a nie podręcznik animacji. Na tym właśnie polega niezwykła wręcz użyteczność tej książki, że nie stara się przekonać czytelnika, że opanowując jedynie technikę animacji nauczy się jednocześnie budowania atrakcyjnych historii. Książka napisana jest dla filmowców, animatorów, produ...
„W monografii Autorzy stawiają sobie niełatwy, choć bez wątpienia intrygujący cel - zmapowanie animacji na tle pejzażu postmedialnego, w którym media funkcjonują jako Geertzowskie gatunki zmącone. Ta rama pozwala przyjrzeć się w dwóch częściach tego tomu różnym liniom historycznym - wideoklipom, ze szczególnym uwzględnieniem animacji, która od swojego zarania była bytem odrębnym od filmu, w duchu archeologii mediów dającym się wpisać w inne niż kinematograficzne połączenia, ale też powiązanym z nimi animacjom po kinie, od GIFów, przez immersyjne instalacje, po wizualizacje danych. By poradzić sobie z analizą takiego zakresu tematów, w dodatku łączących różne rejestry, od prac amatorskich, przez produkcje komercyjne, po awangardę, Michał Bobrowski...
Naucz się wykorzystywać wzorce projektowe i ułatw sobie pracę! Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre? Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy? Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe? Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane. W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia! W książce Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego u...
Wyjdź poza standardową wiedzę i poznaj sekretne możliwości Blendera Jak stosować sprytne metody szybkiego zaznaczania czy grupowania elementów 3D i manipulowania nimi? Jak komponować wideoklipy przy użyciu węzłów? Jak tworzyć efekty specjalne za pomocą tekstur?Blenderem jako narzędziem do wizualizacji obiektów architektonicznych czy symulowania zjawisk fizycznych powszechnie posługują się studenci, naukowcy, artyści i graficy. Wciąż jednak drzemie w nim niesamowity, niewykorzystany potencjał. Jeżeli chcesz poznać jego możliwości i profesjonalnie używać wszystkich, nawet mało znanych narzędzi, by osiągnąć wysoki stopień wtajemniczenia w dziedzinie tworzenia animacji, powinieneś skorzystać właśnie z tej książki! Znajdziesz tu szczegółowe...
Zbiór zadań jest przeznaczony dla osób przygotowujących się do egzaminu maturalnego z fizyki. Stanowi najbardziej aktualny przegląd wymagań stawianych uczniowi podczas egzaminu maturalnego. Wiele zadań zebranych w zbiorze pojawiło się na egzaminach maturalnych w latach 2004-2022 oraz w informatorach maturalnych z fizyki. Zostały one dostosowane do wymagań nowej formuły egzaminu maturalnego, obowiązującej od roku 2023. Zbiór uzupełnia kilkadziesiąt zadań autorskich. Zadania w każdym dziale są różnorodne - podobnie jak na egzaminie maturalnym - poczynając od zadań testowych, prostych zadań obliczeniowych, po zadania trudniejsze. Obejmują cały zakres wymagań maturalnych, co sprawia, że doskonale sprawdzają się w czasie powtórek i przygotowania do matury. Do ka...
Twórczość Juliana Józefa Antoniszczaka analizowano dotąd w wąskim kontekście animacji bezkamerowej, skupiając się na rozstrzygnięciach formalnych i zagadnieniach technicznych. Rausz kinetyczny Ewy Borysiewicz wpisuje dorobek artysty w zupełnie nowe ramy teoretyczne, w których drobiazgowa rekonstrukcja metody twórczej Antonisza jest jedynie punktem wyjścia do dalszych rozważań. Odnosząc się zarówno do tradycji kina non-camerowego, jak i ustaleń współczesnych teoretyków kultury (Todd McGowan, Jacques Ranciere), Borysiewicz rozpoznaje twórczość Antonisza jako głęboko i świadomie polityczną. W tym ujęciu non-camera jest narzędziem kontestacji, środkiem kwestionującym zasady widzialności i niewidzialności narzucone przez komunistyczne władze. Celem Antonis...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro