Numer dopuszczenia: AZ-41-01/10/P0-1/11
Wiodąca koncepcja zadań umieszczonych w kartach pracy współgra z wymaganiami zalecanymi w programie nauki religii. Ćwiczenia w nich zawarte korespondują z tematami zawartymi w podręczniku. Proponowane zadania pobudzą ucznia do samodzielnego myślenia, kojarzenia faktów, wyciągania wniosków. Karty pracy systematyzują zakres wiadomości oraz są inspiracją do kreatywnego myślenia, porządkują i utrwalają wiedzę. Zaproponowane do wykonania zadania pomogą uczniowi w rozwijaniu umiejętności, które wykorzysta w trakcie egzaminu maturalnego (czytanie ze zrozumieniem, interpretacja obrazu, analiza tekstu, synteza i wyciągnięcie wniosków). Ciekawe ćwiczenia zachęcą słuchacza do wydobycia dotychczas zdobytej wiedzy, czyniąc z niej punkt wyjścia do dalszej edukacji. Dzięki wykorzystaniu kart pracy wiedza zdobyta na lekcji pozostanie w pamięci ucznia.
Autor | Jan Szpet, Danuta Jackowiak |
Wydawnictwo | Księgarnia św. Wojciecha - edukacja |
Seria wydawnicza | Moje miejsce w Kościele |
Rok wydania | 2011 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 112 |
Format | 16.5 x 23.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-7516-386-5 |
Kod paskowy (EAN) | 9788375163865 |
Waga | 200 g |
Wymiary | 165 x 235 mm |
Data premiery | 2011.10.24 |
Data pojawienia się | 2011.10.24 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Numer dopuszczenia MEN: AZ-41-01/10-PO-1/11 Podręcznik podzielony jest na 6 działów i zawiera 56 jednostek lekcyjnych. Zasugerowany układ ma pomóc uczniowi w odnalezieniu swojego miejsca w Kościele. Zaproponowana tematyka porusza problemy egzystencjalne, które pomogą młodemu człowiekowi w przeanalizowaniu własnych postaw, działań i decyzji. Dostarczają również rzetelnej wiedzy teologicznej, opartej na nauczaniu Kościoła. Ciekawe połączenie współczesnych autorów i ich refleksji ze źródłami biblijnymi przygotują młodego człowieka do wejścia w dorosłe życie i uświadomienia mu potrzeby podejmowania odpowiedzialnych decyzji, zgodnych z nauką Chrystusa. Stawiane uczniowi pytania, zainspirują go do kreatywnego myślenia, dialogu i dyskusji podczas lekcji. Doprow...
Szczególne miejsce na tym poziomie nauczania zajmują zagadnienia dotyczące stałej formacji sumienia. Założenia programowe skupiają się na wyjaśnieniu chrześcijańskiego pojęcia wolności i świadomego korzystania z niej. Sposób realizacji założeń programowych pomaga zrozumieć, że podstawą wolności jest zjednoczenie z Chrystusem. Ta stała łączność z Jezusem prowadzi świadomego sakramentalnego życie na co dzień. Program zakłada odkrywanie zasad moralnych zgodnych z prawem naturalnym i objawionym, ułożonych w kolejności Przykazań Bożych. Elementy strukturalne jednostki lekcyjnej zamieszczonej w podręczniku ucznia, pomogą w zrozumieniu realizowanych wiadomości. Zgodnie z wytycznymi Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski: „Od roku szk...
Karty pracy są uzupełnieniem tematów zawartych w podręczniku. Zostały podzielone na 5 rozdziałów. Zadania dostosowane są do rozwoju dzieci: zaprojektuj plakat, uzupełnij diagram, ale też pomyśl, wyobraź sobie, zinterpretuj itp. Proponowane do wykonania zadania zapraszają ucznia do podjęcia intelektualnej wędrówki, dzięki której będzie miał możliwość wykazania się swoją wszechstronną wiedzą. Karty pracy pomogą w utrwaleniu przerobionego materiału oraz pozwolą nauczycielowi na pracę zarówno z uczniem zdolnym, jak i przeciętnym oraz słabszym. W związku z reformą edukacji i z zaleceniami Komisji Wychowania KEP do nauki religii będą obowiązywały podręczniki do klas gimnazjalnych. Mają one zmieniony napis na okładce, zawartość merytoryczna zostaje ta...
Treści zawarte w podręczniku i struktura jednostki lekcyjnej zostały tak przygotowane, aby uczeń na poziomie gimnazjum podjął próby znalezienia odpowiedzi na pytania egzystencjalne i uświadomił sobie konieczność dawania świadectwa miłości do Boga w codziennym życiu. Uczeń zachęcony jest do pogłębienia wiary i ma możliwość odkrycia własnej tożsamości chrześcijańskiej. Podręcznik podzielony jest na 6 działów, które są tak skonstruowane, aby uczeń mógł również wykorzystać wiedzę zdobytą na innych przedmiotach (korelacja międzyprzedmiotowa). Zawiera 53 jednostki lekcyjne. Każda z nich rozmieszczona jest na dwóch kolorowych stronach. Numer dopuszczenia: AZ-31-01/10/P0-1/11
Numer dopuszczenia MEN: AZ-21-01/10-PO-1/11 Treści zawarte w podręczniku i struktura jednostki lekcyjnej zostały tak przygotowane, aby uwzględnić możliwości percepcyjne uczniów klasy czwartej. Podróż katechetyczna dla ucznia czwartej klasy rozpoczyna się od refleksji nad przyjaźnią oraz tym, jaką rolę odgrywa w niej miłość. Podręcznik to subtelne połączenie aspektu społecznego i eklezjalnego, na fundamencie nauki o Chrystusie. Poszczególne zagadnienia ukazano w sposób zrozumiały dla dziecka, tak aby nabyło ono umiejętność kształtowania właściwej hierarchii wartości w oparciu o znajomość Pisma Świętego, wzmocniło poczucie własnej tożsamości i kształtowało refleksyjną postawę wobec miejsca człowieka w świecie. Podręcznik podzielony jest na pi...
Numer dopuszczenia: AZ-03-01/10/P0-1/11 Podręcznik podzielony jest na pięć działów i zawiera 31 jednostek lekcyjnych. Każda z nich rozmieszczona jest na dwóch kolorowych stronach. Przejrzysta oprawa graficzna podręcznika z dziecięcymi bohaterami, którzy pomagają dziecku zrozumieć przekazywane treści, sprawia, że każde dziecko będzie chętnie z podręcznikiem pracować. • Punktem wyjścia do przeprowadzenia zajęć jest codzienne doświadczenie dziecka, a następnie łagodne przejście w wymiar religijny. W treści podręcznika szczególny nacisk położony jest na podmiotowość ucznia oraz indywidualizację procesu edukacyjnego. • W tej fazie rozwoju szczególną rolę w procesie edukacji pełni zabawa. Dlatego jest ona punktem wyjścia w przybliżeniu zagadnień re...
Numer dopuszczenia: AZ-43-01/10-P0-1/14 Zaproponowane ćwiczenia są pomocne w sprawdzeniu efektów kształcenia. Opracowano je zgodnie z treściami zawartymi w poszczególnych rozdziałach i odpowiadają wymaganiom edukacyjnym. Pomogą rozwijać umiejętności, które będą mogli wykorzystać na innych zajęciach. Katecheta na podstawie udzielanych odpowiedzi zorientuje się w stopniu realizacji wymagań programowych. W kartach na końcu znajdują się krzyżówki, których rozwiązanie stanowią słowa św. Jana Pawła II. Pomogą one dla młodzieży zrozumieć co jest ważne w życiu. • „Miejcie odwagę żyć dla miłości, Bóg jest Miłością”; • „Nie żyje się, nie kocha się, nie umiera się na próbę”; • „Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali...
Karty pracy są materiałem stanowiącym obudowę podręcznika. Jako pomoc dydaktyczna pomagają w: • utrwaleniu wiadomości, • motywowaniu ucznia do pracy, • rozwijają kreatywność uczniów, • sprawdzeniu stopnia zrozumienia poznanych wiadomości.
Numerr dopuszczenia: AZ-13-01/10-PO-1/13 Celem kształcenia w kl. III jest bezpośrednie przygotowanie dzieci do spotkania z Chrystusem w sakramencie pokuty i pojednania oraz Eucharystii. Program podobnie, jak w latach poprzednich nawiązuje do codziennych doświadczeń uczniów. Taka forma przekazu wiedzy ma na celu pomoc uczniom w świadomym przygotowaniu i przeżywaniu spotkania z żywym Chrystusem w Eucharystii. Założenia organizacyjno–metodyczne jednostki lekcyjnej porządkują zdobytą przez uczniów wiedzę dotyczącą modlitwy, przykazań, sakramentu pokuty i pojednania, Eucharystii oraz jak zdobytą wiedzę wykorzystać w codziennym życiu.
Numer dopuszczenia: AZ-42-01/10/P0-1/12 Koncepcja zadań umieszczonych w kartach pracy koresponduje z wymaganiami edukacyjnymi określonymi w programie nauki religii. Zaproponowane zadania zainspirują ucznia do samodzielnego myślenia, kojarzenia faktów, wyciągania wniosków. Są inspiracją do kreatywnego myślenia, porządkują i utrwalają wiedzę. Zaproponowane do wykonania zadania pomogą uczniowi w rozwijaniu umiejętności, które wykorzysta w trakcie egzaminu maturalnego (czytanie ze zrozumieniem, analiza tekstu, formułowanie wypowiedzi). Ciekawe ćwiczenia zachęcą słuchacza do wykorzystania dotychczas zdobytej wiedzy, czyniąc z niej punkt wyjścia do dalszej edukacji. Ćwiczenia w kartach pracy systematyzują zakres wiadomości. Pomogą uczącemu sprawdzić stopień reali...
Numer dopuszczenia: AZ-01-01/10/P0-1/12 Materiał zaprezentowany w katechizmie jest dostosowany do możliwości percepcyjnych dziecka. Przyjazna szata graficzna ułatwi zapamiętanie poznanych treści. Zaproponowane sposoby przeprowadzenia zajęć pozytywnie wpłyną na rozwój psychomotoryczny dziecka. Zagadnienia religijne wprowadzane są przez zabawę, ciekawe ilustracje i wykorzystanie codziennych doświadczeń. Różne formy zaangażowania dzieci pomogą w odkryciu Boga w otaczającym świecie.
Numer dopuszczenia: AZ-12-01/10/P0-1/12 Wykorzystanie innowacyjnych środków dydaktycznych pomoże w dotarciu do uczniów o różnych możliwościach percepcyjnych. Atrakcyjna forma prowadzenia zajęć pomoże w kształtowaniu właściwej postawy chrześcijańskiej. Zaproponowany materiał wprowadzi w tajemnicę spotkania z Bogiem w sakramencie pojednania. Cytaty z Pisma Świętego uwrażliwią na potrzebę słuchania Boga. Działania zaproponowane do wykonania zachęcą rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu religijnym swojego dziecka.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro