Ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą:
– małą grafomotorykę,
– koordynację wzrokowo-ruchową,
– analizę i syntezę wzrokową,
– koncentrację uwagi,
– spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów oraz całych układów,
– pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Autor | Alicja Małasiewicz |
Wydawnictwo | Harmonia |
Rok wydania | 2011 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 64 |
Format | 20.0 x 29.0 cm |
Numer ISBN | 978-83-7134-509-8 |
Kod paskowy (EAN) | 9788371345098 |
Waga | 200 g |
Wymiary | 200 x 290 mm |
Data premiery | 2011.09.06 |
Data pojawienia się | 2011.09.06 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Superoko. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, koordynację ruchowo-wzrokową i orientację przestrzenną dla dzieci i dorosłych
Spostrzegam i myślę. Ćwiczenia do pracy z uczniem szkoły podstawowej o obniżonej sprawności widzenia i spostrzegania
Trenuj wzrok. Ćwiczenia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjalistów i licealistów z zaburzoną percepcją wzrokową
Superoko. Litery i cyfry. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, koordynację ruchowo-wzrokową i orientację przestrzenną dla dzieci i dorosłych
Dyslektyczne ucho. Zeszyt ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej nie tylko dla uczniów z dysleksją
Trenuj wzrok. Ćwiczenia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i licealistów z zaburzoną percepcją wzrokową
Spostrzegam i myślę. Ćwiczenia do pracy z uczniem szkoły podstawowej o obniżonej sprawności widzenia i spostrzegania
Aby polubić matematykę. Zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki
Trenuj wzrok. Ćwiczenia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjalistów i licealistów z zaburzoną percepcją wzrokową
Prezentowane ćwiczenia usprawniają przede wszystkim pamięć bezpośrednią i rozpoznawczą, a także koncentrację uwagi uczniów. Zadania przeznaczone są dla dzieci mających w tym zakresie trudności. Wielu uczniów nie potrafi przywołać z pamięci posiadanej wiedzy i połączyć jej z nowymi treściami, co w konsekwencji prowadzi do miernych wyników w nauce. Ćwiczenia będą przydatnym materiałem na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, a także w rewalidacji dziecka o obniżonej percepcji wzrokowej. Uczniowie mogą również pracować sami lub pod okiem rodzica.
Książka zawiera 52 propozycje zadań polegające na rozpoznaniu i zaznaczeniu konturów różnych przedmiotów i postaci. Publikacja stanowi kompleksowy materiał pomocny w rehabilitacji widzenia, usprawnianiu percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej. Ćwiczenia przeznaczone są zarówno dla dzieci, już od 4 roku życia, jak i dla osób dorosłych.
Proponowane w książce ćwiczenia umożliwiają stopniowe pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu dzieciom, które ze względu na obniżoną sprawność widzenia i spostrzegania mają w tym zakresie ograniczenia. Publikacja składa się z kilku części: – Analiza wzrokowa, – Synteza wzrokowa, – Stałość spostrzegania: porównywanie kształtu i wielkości, – Spostrzeganie stosunków przestrzennych. Podane propozycje zadań można wykorzystywać w rewalidacji wzroku, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych lub wyrównawczych. Ćwiczenia te poprawiają nie tylko percepcję wzrokową, ale także doskonalą koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, logiczne myślenie. Zadania składają się z części graficznej i części literowej. Powinny być wykonywane pod ki...
Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Publikacja Kropka w kropkę zawiera szereg zadań, których celem jest rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych. Dziecko, wykonując ćwiczenia, doskonali percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność planowania ruchu, a więc wszystkie zdolności, które są niezbędne w procesie przygotowania do pisania oraz czytania. Ponadto w trakcie wykonywania zadań uczy się cierpliwości i dokładności, co wpływa pozytywnie także na zdolność koncentracji uwagi. Rozwija również kreatywność, stając się autorem jedynego w swoim rodzaju dzieła. Poza tym doświadcza wielu pozytywnych emocji towarzyszących procesowi tworzenia.
Prezentowane ćwiczenia angażują pamięć wzrokową – dziecko musi zapamiętać wzór, dokonać jego analizy, a potem syntezy. Dodatkowo rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz orientację przestrzenną na płaszczyźnie – uczeń, odwzorowując materiał, musi zachowań jego układ, położenie linii i obiektów względem siebie. Jest to zbiór ćwiczeń, których od lat brakowało na rynku wydawniczym w zakresie terapii pedagogicznej. Zestaw 64 ćwiczeń podzielony jest na osiem poziomów, ułożonych ze względu na stopień trudności mierzony liczbą mniejszych elementów we wzorze. Im więcej elementów, tym wzór jest trudniejszy do zapamiętania i odtworzenia.
Materiały zawarte w niniejszej publikacji służą rozwijaniu: • percepcji wzrokowej, • usprawnienia ruchów rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej, • orientacji przestrzennej, • pamięci słuchowej. Stwarzają też okazję do dobrej i kształcącej zabawy dla dzieci w wieku od 6 do 14 lat.
Publikacja zawiera 50 propozycji zadań polegających na rozpoznaniu i zaznaczeniu konturów liter oraz cyfr. Książka stanowi kompleksowy materiał pomocny w rehabilitacji widzenia, służący do nauki liter i cyfr, usprawniania percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, tyflopedagogów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego oraz rodziców. Ćwiczenia przeznaczone są zarówno dla dzieci od 5. roku życia, jak i osób dorosłych.
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla nauczyciela oraz książki dla ucznia dostępnej w sprzedaży jako osobna pozycja. Zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Wykonując zadania, uczeń pracuje na słowach lub pseudosłowach oraz ćwiczy pamięć słuchową. Wiele ćwiczeń wykonuje tylko ustnie. Część poleceń kojarzy się ze znanymi zabawami, np. gra memory, łączenie kropek tworzących rysunek. W ostatnim rozdziale znajdują się opisy zabaw grupowych. Zadaniem dziecka jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trud...
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela dostępnej w sprzedaży jako osobna pozycja. Zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Wykonując zadania, uczeń pracuje na słowach lub pseudosłowach oraz ćwiczy pamięć słuchową. Wiele ćwiczeń wykonuje tylko ustnie. Część poleceń kojarzy się ze znanymi zabawami, np. gra memory, łączenie kropek tworzących rysunek. W ostatnim rozdziale znajdują się opisy zabaw grupowych. Zadaniem dziecka jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trud...
Spójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego. Seria Spójrz uważnie składa się z 3 części, pierwsza zawiera 50 propozycji zadań polegających na linearnym wyszukiwaniu na karcie podkreślonych na początku liter, sylab lub wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do zadań. Proponowane ćwiczenia są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć indywidualnych oraz w pracy grupowej w przedszkolu, szkole lub gabinetach terapeutycznych.
Jest to pozycja kierowana do uczniów mających problemy z prawidłową analizą i syntezą wzrokową, co skutkuje trudnościami w czytaniu i pisaniu. Pomoc ta składa się z kart zawierających materiał obrazkowy i literowy ułożony według stopnia trudności – od najprostszych kształtów do trudnych wyrazów. Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe mają służyć: sprawnemu rozpoznawaniu liter i zauważaniu drobnych różnic między nimi, wyrobieniu sprawności całościowego ujmowania wyrazu, kształceniu pamięci wzrokowej, wyrobieniu sprawności prawidłowego odwzorowywania, usprawnieniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej, podniesieniu poziomu graficznego pisma. Ćwiczenia te kształtują także podstawowe umiejętności matematyczne, jak liczenie, znajomo...
Ćwiczenia dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej z zaburzoną percepcją wzrokową. Proponowany zestaw ćwiczeń przeznaczony jest do treningu wzroku dla dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej. W książce znajduje się sześć kategorii ćwiczeń, które mają na celu ćwiczyć i usprawniać spostrzeganie kształtów i układów elementów oraz różnic i podobieństw, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz orientację przestrzenną. Dziecko ma również okazję zapoznać się z pojęciami symetrii i osi oraz nauczyć się posługiwania linijką. Karty pracy są zróżnicowane pod względem trudności. Terapeuta może je dobierać w zależności od poziomu percepcji wzrokowej ucznia.
Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka. W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Ćwiczenia terapeutyczne dla uczniów klas młodszych szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Podręcznik i materiały Niniejsza publikacja zawiera ćwiczenia, które wspomagają rozwój rozumowania (myślenia) operacyjnego oraz czynności umysłowe niezbędne do tworzenia pojęć. Składa się z książki z opisami zadań oraz teczki, w której zgromadzono potrzebne materiały do wycięcia.
Prezentowane ćwiczenia usprawniają przede wszystkim pamięć bezpośrednią i rozpoznawczą, a także koncentrację uwagi uczniów. Zadania przeznaczone są dla dzieci mających w tym zakresie trudności. Wielu uczniów nie potrafi przywołać z pamięci posiadanej wiedzy i połączyć jej z nowymi treściami, co w konsekwencji prowadzi do miernych wyników w nauce. Ćwiczenia będą przydatnym materiałem na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, a także w rewalidacji dziecka o obniżonej percepcji wzrokowej. Uczniowie mogą również pracować sami lub pod okiem rodzica.
Proponowane w książce ćwiczenia umożliwiają stopniowe pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu dzieciom, które ze względu na obniżoną sprawność widzenia i spostrzegania mają w tym zakresie ograniczenia. Publikacja składa się z kilku części: – Analiza wzrokowa, – Synteza wzrokowa, – Stałość spostrzegania: porównywanie kształtu i wielkości, – Spostrzeganie stosunków przestrzennych. Podane propozycje zadań można wykorzystywać w rewalidacji wzroku, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych lub wyrównawczych. Ćwiczenia te poprawiają nie tylko percepcję wzrokową, ale także doskonalą koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, logiczne myślenie. Zadania składają się z części graficznej i części literowej. Powinny być wykonywane pod ki...
Książka zawiera ćwiczenia dla dzieci mających trudności w uczeniu się matematyki. Kolejne rozdziały to: pamięć i operacje pamięciowe, spostrzeganie oraz orientacja przestrzenna.
Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro