Syntetyczne i zwięzłe ujęcie podstawowych problemów z zakresu estetyki muzycznej. Prezentuje podejście systematyczne z perspektywą historyczną, wiążąc dane zagadnienie z jego genezą oraz kolejnymi fazami rozwoju. Omawia najważniejsze problemy nowożytnej estetyki muzycznej, dotyczące rozumienia muzyki jako sztuki posiadającej autonomiczny warsztat artystyczny. Poszczególne rozdziały poświęcone są fundamentalnym problemom teoretycznym i estetycznym, które przez trzy stulecia kształtowały nowożytny dyskurs o muzyce (koncepcja muzyki jako analogii tekstu słownego, pojęcie dzieła muzycznego, ewolucja postaw estetycznych, emancypacja muzyki instrumentalnej, dylemat oceny obiektywnej, znaczenie świadomości historycznej dla oceny estetycznej, a także inne zagadnienia).
Autor | Carl Dahlhaus |
Wydawnictwo | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania | 2007 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 148 |
Format | 14.5x21.0 cm |
Numer ISBN | 9788323502869 |
Kod paskowy (EAN) | 9788323502869 |
Waga | 192 g |
Data premiery | 2007.11.16 |
Data pojawienia się | 2007.11.16 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Przedstawiamy podręcznik autorstwa jednego z najwybitniejszych przedstawicieli muzykologii XX wieku. Publikacja ma charakter syntezy, należy do kanonu literatury muzykologicznej i stanowi pewną apologię tradycji studiów nad muzyką klasyczną. Książka jest jednym z nielicznych we współczesnej literaturze opracowań z zakresu metodologii historii muzyki, zawiera refleksje nad założeniami metodologicznymi historii muzyki, zwłaszcza zachodnioeuropejskiej, i jest ważnym znakiem tożsamości muzykologii uniwersyteckiej na naszym kontynencie. Jedną z głównych tez autora jest powiązanie historii muzyki z dziełem muzycznym jako jej naczelną kategorią, zaś historia muzyki jawi się przez pryzmat ciągłego estetycznego oddziaływania utworów w kolejnych epokach. Książka Dah...
Książka zawiera ponad 200 chwytów klawiaturowych, dzięki którym z powodzeniem będzie można zagrać każdą piosenkę z popularnych śpiewników. Akordy zostały przedstawione w sposób przejrzysty, tak aby osoba zasiadająca za keyboardem po raz pierwszy potrafiła bez problemu odczytać diagramy.
Jestem, tęsknię, mówię (oryginalny tytuł Watashi, tzn. Ja) jest zbiorem opowiadań wybitnej japońskiej pisarki Yūko Tsushimy (1947-2016). Jest ona córką legendarnego pisarza Osamu Dazaia (1909-1948), który popełnił samobójstwo wraz z kochanką zaledwie rok po narodzinach córki. Gdy miała trzynaście lat, na zapalenie płuc zmarł jej starszy, cierpiący na zespół Downa brat. Przywiązanie i tęsknota za „nieobecnymi” jest jednym z głównych wątków twórczości Tsushimy, co wyraźnie odczuje czytelnik Jestem, mówię, tęsknię. Jest to zbiór piętnastu refleksyjnych miniatur z narracją w pierwszej osobie, w których autorka wykorzystuje wątki autobiograficzne, wspomina bliskich: rodzeństwo, matkę, kolegów ze szkoły. Czasem są to wspomnienia sprzed wielu lat,...
Wyczekiwana powieść bestsellerowej autorki! Julie Orringer zabiera nas do okupowanej Europy w porywającej opowieści opartej na prawdziwej historii W roku 1940 amerykański dziennikarz Varian Fry udał się do Marsylii, przewożąc ze sobą trzy tysiące dolarów i listę narażonych na niebezpieczeństwo artystów, których miał nadzieję ocalić w ciągu kilku tygodni. Zamiast tego został we Francji przez trzynaście miesięcy, pracując pod przykrywką organizacji humanitarnej, aby zdobywać fałszywe dokumenty, gromadzić fundusze ratunkowe i założyć podziemną linię kolejową, transportującą uchodźców. Wśród jego licznych klientów byli: Hannah Arendt, Franz Werfel, André Breton, Max Ernst, Marcel Duchamp i Marc Chagall. Znakomicie napisana powieść, od której nie mo...
Nikt do końca nie wierzył w jego istnienie. Marynarze nie chcieli nawet wymawiać tej nazwy. Legendarny dziennik pokładowy z wyprawy morskiej z 1907 roku owiany był tajemnicą... aż do dziś. Rozrzucone po całym świecie zaginione strony zostały odnalezione i połączone w całość. Potwory z głębin, mroczne sny i koszmary, wiadomości z innych wymiarów. Nadszedł czas, aby odkryć, jaki sekret skrywa ten owiany mroczną sławą dziennik... Dziennik. Wyprawa 1907 to interaktywna gra książkowa. Krok po kroku czytelnik zagłębia się szczegóły tajemniczej podróży, rozwiązując jednocześnie kolejne zagadki i łamigłówki. Niecodzienne połączenie gry z książką sprawia, że trudno oderwać się od tej niesamowitej historii, która rzuca wyzwanie, wciąga i trzyma w n...
Najnowsza książka niemieckiego historyka idei Rüdigera Safranskiego (ur. 1945) traktuje o czasie w najróżniejszych postaciach. Safranski, badacz niemieckiego romantyzmu, a także współczesnej niemieckiej filozofii, od tej właśnie strony podchodzi do doświadczenia czasu, a matematyczno-fizyczna interpretacja temporalności nie gra tu głównej roli. Czas przeżywamy poza pomiarami za pomocą zegarów pewnej liniowej, jednokierunkowej wielkości. Jego żywe doświadczenie, opisywane w poszczególnych rozdziałach, wyraża się w przeżyciu nudy, początku czy troski. Dopiero czas uspołeczniony posługuje się zegarem. W gospodarce czas staje się pieniądzem, nabiera zróżnicowanego tempa. Zarówno jednak czas własnego ciała, jak i czas kosmiczny, eschatologiczny czy literackie...
„Zestaw ćwiczeń zamieszczonych w książce odwołuje się w dużej mierze do naturalnych skłonności młodego chórzysty do muzycznej zabawy, spontanicznego reagowania na bodźce dźwiękowe, a także do samolubnego czerpania przyjemności z procesu wytwarzania rytmicznego hałasu. Wykorzystano tu zasoby niskobudżetowej kreacji dźwiękowej, będące w zasięgu każdego adepta chóralistyki: począwszy od dźwięków wokalnych, po klaskanie, tupanie czy pstrykanie palcami. Celem prezentowanych zadań rytmicznych i melorytmicznych jest koordynacja ruchowa ciała w czynnościach wokalnych, a w szczególności praca nad zespołowym synchronizowaniem pulsu muzycznego z artykulacją głosek frazy tekstowej. Przedstawione są także kreatywne sposoby użycia do celów muzycznych swoistych...
Podręcznik przeznaczony jest dla najmłodszych dzieci, rozpoczynających naukę gry na gitarze w wieku 5-6 lat.Publikacja zawiera:blisko 50 duetów dla ucznia i nauczyciela (w tym znane dziecięce piosenki oraz specjalnie skomponowane utwory);Utwory z niespodzianką z wykorzystaniem ciekawych efektów gitarowych, tj. stukanie w pudło, tamburo, flażolety, pizzicato;ćwiczenia pisemne, czytanki, wierszyki, zagadki, rebusy i gry planszowe;Materiał podręcznika w całości poświęcony jest zagadnieniu gry na pustych strunach. Elementarz w przyjazny sposób wprowadza też dzieci w świat abstrakcyjnych muzycznych pojęć (np.: pięciolinia, klucz wiolinowym, metrum, nuty i pauzy). Publikacja jest w całości kolorowo ilustrowana. W tekstach i zapisie nutowym zastosowano dużą, wyraźną c...
Bach-muzyk jest zdumiewającym geniuszem. Bach-człowiek jest rozczarowująco zwyczajny, pełen trywialnych wad, a w wielu aspektach wciąż dla nas niewidoczny. W istocie o jego prywatnym życiu wiemy mniej niż w przypadku jakiegokolwiek innego znaczącego kompozytora z minionych 400 lat. Nie pozostawił po sobie żadnej intymnej korespondencji z rodziną i niewiele faktów poza kilkoma anegdotami ocalało do naszych czasów, by pomóc nam w namalowaniu bardziej ludzkiego, wielowymiarowego portretu kompozytora: w dostrzeżeniu w nim choć przez chwilę syna, kochanka, męża, ojca. Być może istniał w nim samym jakiś organiczny opór przed odsłonięciem kurtyny i ujawnienia się; w przeciwieństwie do większości swoich współczesnych nie korzystał z okazji gdy takowa się nadarzy...
Szuka improwizacji jazzowej jest trzecią publikacją autorstwa Wojciecha Kazimierza Olszewskiego wydaną przez PWM. Ma uzupełnić wiedzę o muzyce jazzowej ucznia/studenta/melomana z zakresu najważniejszego elementu rozwojowego tej muzyki improwizacji. Autor omawia poszczególne elementy trudnej sztuki, m.in. pulsację rytmiczną i metrum w kompozycjach jazzowych, harmonię i jej zależności skalowe, zastosowanie efektów specjalnych, charakterystycznych dla różnych grup instrumentów, umiejętne wprowadzanie cytatów muzycznych, riffów etc. Objaśnia rolę poszczególnych instrumentów w zespole w ujęciu rytmicznym, harmonicznym i melodycznym. Podaje przydatne uwagi, dotyczące przygotowania występu od wyboru programu i ustalenia kolejności grania solówek do komunikacji z publi...
"Od najdawniejszych czasów ludzie gromadzili się z różnorodnymi instrumentami i grali muzykę, ale dopiero kilkaset lat temu uległo to formalizacji i powstało coś, co uważamy za orkiestrę. Kompozytorzy od lat piszą muzykę z myślą o konkretnych instrumentach, a orkiestra stopniowo ewoluowała wraz z muzyką klasyczną. Książka 50 instrumentów z historii muzyki pozwala prześledzić tę ewolucję, przedstawiając instrumenty, które dołączały do orkiestry od epoki baroku aż po współczesność. Opisano tu historię i rozwój każdego z instrumentów, a załączone ilustracje obrazują ich dzieje. Omówiono całe spektrum orkiestrowych dźwięków, od skrzypiec po flet piccolo, nie zapominając o instrumentach rzadko wykorzystywanych w orkiestrze, jak syntezator. Pojawiaj...
Rozwój jazzu i jego teoretyczna analiza otworzyła muzykom nowe drogi poznawania świata dźwięków. Harmonia, nierozerwalnie związana z każdym gatunkiem muzyki, w jazzie znalazła najbardziej podatny grunt dla wspaniałej ewolucji. Powinniśmy sobie uświadomić, że łamanie pewnych skostniałych zasad i poszukiwanie nowych dróg, są domeną jazzu. Dają one artystom jazzowym nieograniczone możliwości i wypełniają niszę w dzisiejszej twórczości muzycznej [...] Edukacja w zakresie muzyki jazzowej i jej elementów traktowana jest u nas marginalnie, bardziej jako zaspokajanie niegroźnego hobby młodych muzyków, a poważne zachodnie podręczniki jako ciekawostki. (fragment Posłowia) Stąd pomysł na tę książkę, która mam nadzieję wypełni istniejącą lukę. Publikacja z...
Przedstawiamy podręcznik autorstwa jednego z najwybitniejszych przedstawicieli muzykologii XX wieku. Publikacja ma charakter syntezy, należy do kanonu literatury muzykologicznej i stanowi pewną apologię tradycji studiów nad muzyką klasyczną. Książka jest jednym z nielicznych we współczesnej literaturze opracowań z zakresu metodologii historii muzyki, zawiera refleksje nad założeniami metodologicznymi historii muzyki, zwłaszcza zachodnioeuropejskiej, i jest ważnym znakiem tożsamości muzykologii uniwersyteckiej na naszym kontynencie. Jedną z głównych tez autora jest powiązanie historii muzyki z dziełem muzycznym jako jej naczelną kategorią, zaś historia muzyki jawi się przez pryzmat ciągłego estetycznego oddziaływania utworów w kolejnych epokach. Książka Dah...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro