Doskonale wiemy, że praca specjalisty i menedżera HR do łatwych nie należy. Ilość wyzwań, które przed nami stają oraz złożoność materii, z którą się mierzymy powoduje, że czasem trudno to wszystko ogarnąć. Szczególnie jeśli mielibyśmy sami przygotowywać wszelkie rozwiązania samodzielnie, od podstaw. Na szczęście nie ma takiej potrzeby. W wielu krajach powstaje znacząca ilość publikacji z prezentacją konkretnych narzędzi, niemal gotowych do wykorzystania w działaniach HR. Rynek polski jest jednak stosunkowo ubogi w tego typu opracowania zatem postanowiliśmy nieco zmienić tę sytuację.
Z drugiej strony, jesteśmy atakowani setkami modeli, tysiącami zaleceń i niezliczoną ilością danych badawczych (często niestety pseudo-badawczych lub czysto akademickich w pejoratywnym znaczeniu tego pojęcia). W efekcie możemy dojść do wniosku, że mamy do czynienia z jakimś koszmarnym mission impossible. To niemożliwe aby zarządzanie kapitałem ludzkim było tak skomplikowane! Spróbujemy zatem maksymalnie upraszczać sytuacje i szukać takich rozwiązań, które z są nie tylko sprawdzone w praktyce ale też jak najłatwiejsze do wykorzystania. Na tej drodze wybraliśmy dziesięć kluczowych pytań, z którymi zapewne spotyka się większość z nas. Odpowiedzi na te pytania tworzą poszczególne rozdziały naszego opracowania, budowane w taki sposób aby maksymalnie wysycić je konkretnymi wskazówkami działania, a tam gdzie to jest możliwe także narzędziami. Każdy rozdział jest odrębną całością, z której można korzystać samodzielnie jednak ich kolejność jest odzwierciedleniem szerszego procesu jakim jest zarządzanie kapitałem ludzkim. Proces ten jest złożony a poszczególne elementy wzajemnie się przenikają. Zachęcam zatem do tego aby najpierw zapoznać się z całością a potem wracać to tych rozdziałów, które w danej chwili okażą się najbardziej użyteczne.
Życzę przyjemnej lektury ale przede wszystkim odnalezienia możliwości wykorzystania przedstawionego materiału we własnej praktyce.
Pozycja rekomendowana przez Polskie Stowarzyszenie HR business Partner, HR POLSKA, HR NEWS, Dziennik Gazetę Prawna oraz portal BiznesTuba.pl
Li Lista lektur obowiązkowych każdych studiów z zakresu z zarządzania zasobami ludzkimi powinna zostać uzupełniona o tę pozycję. Żałuję, że nie było tej książki, kiedy zaczynałam karierę w HR. Napisana przyjaznym językiem, pełna praktycznych przykładów. Znakomita lektura zarówno dla tych , którzy dopiero zaczynają karierę w dziale personalnym jak i dla tych, którzy mają dłuższy staż i chcieliby uporządkować wiedzę lub ją poszerzyć.
Maja Chabińska-Rossakowska
Dyrektor HR
ING Bank Śląski S.A.
Autor | Grzegorz Filipowicz |
Wydawnictwo | Infor |
Rok wydania | 2021 |
Liczba stron | 204 |
Format | 205 x 145 x 6 mm |
Kod paskowy (EAN) | 9788365887467 |
Data premiery | 2021.08.28 |
Data pojawienia się | 2021.08.28 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
HR Toolbox 2, czyli narzędziownik menedżera HR, to druga część książki Grzegorza Filipowicza pod tym samym tytułem. Ponieważ to narzędzia i konkretne rozwiązania są tym, czego HR-owcy mogą najbardziej potrzebować w codziennej pracy, autor wychodzi naprzeciw tej potrzebie. Druga część książki prezentuje kilka kolejnych tematów właśnie od strony narzędziowej i wdrożeniowej, do tego popartych wieloletnim doświadczeniem autora. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: Jak mierzyć kapitał ludzki w organizacji Jak zbadać przyczyny spadku efektywności Kiedy warto wprowadzać wartościowanie stanowisk pracy W jaki sposób ocenić potencjał pracowników Jak zbudować program zarządzania talentami Jakich liderów potrzebują firmy W jaki...
W Polsce koncepcja HR Business Partneringu znajduje się obecnie w szczytowej fazie zainteresowania i rozwoju, potrzebne są zatem opracowania, które mogą przybliżyć tę ideę i ułatwić jej wdrażanie do praktyki firm. Kim więc powinien być HR Business Partner? Powinien mieć szerokie kompetencje: świetnie orientować się w realizowanej przez firmę dziedzinie biznesu, reprezentować bardzo wysokie umiejętności współpracy z różnymi ludźmi i komunikacji, mieć dużą odporność psychiczną, potrafić działać w stresie i rozwiązywać najtrudniejsze sytuacje kryzysowe, być doskonałym trenerem, orientować się w najnowszych trendach rozwojowych w wielu dziedzinach. Już taka koncepcja sylwetki HRBP sprawia, że chcielibyśmy dowiedzieć się, jak osoby na takich stanowi...
Zarządzanie zdrowiem w miejscu pracy to publikacja w interdyscyplinarnym duchu łącząca nauki medyczne, nauki o zdrowiu i nauki o zarządzaniu. Zespół specjalistów z tych dziedzin wypracował zbiór spójnych, konkretnych i gotowych do wdrożenia zaleceń, które w praktyczny sposób przekładają się na zapewnienie pracownikom należytej ochrony zdrowia. Lepszy stan zdrowia pracowników pozwala z kolei uzyskać najwyższą efektywność pracy w każdej organizacji, zarówno publicznej, jak prywatnej. Książka ma charakter kompendium, w którym kompleksowo, krok po kroku, w innowacyjny sposób przedstawiono możliwości zastosowania współczesnej wiedzy z zakresu medycyny i ochrony zdrowia w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw i organizacji publicznych. Do zespołu autorsk...
Współczesny konsument za sprawą technologii cyfrowych podczas zakupów coraz częściej balansuje na granicy świata rzeczywistego i wirtualnego. Otoczony wszechobecną nowoczesnością oczekuje atrakcyjnych i wyróżniających się komunikatów marketingowych. Angażujący dialog z marką mogą wspierać między innymi rozwiązania z obszaru internetu rzeczy. Jako jedną z perspektywicznych technologii wskazać można beacony, które pełnią funkcję punktów kontaktowych konsumenta z marką. Urządzenia te lokalizują użytkownika w przestrzeni i przesyłają mu pakiet spersonalizowanych informacji, wspierając go na ścieżce zakupowej. Umożliwiają realizację wielowymiarowych kampanii marketingowych opartych na tworzeniu indywidualnej relacji z odbiorcą. Książka przedstawia...
Autorka omawia w książce własną filozofię życia polegającą na osiągnięciu świadomości na poziomie fizycznym, co może wpłynąć na podwyższenie i głębsze przeżycie własnej psychiczności, emocjonalności i duchowości. Służyć temu maja zaprezentowane w poradniku ćwiczenia.
"Największą zagadką, przed jaką stoi człowiek, jest on sam. Skąd pochodzimy? Czy różnimy się zasadniczo od innych zwierząt? Czy postępowaniem naszym rządzi rozum, czy instynkty? Jaka jest relacja pomiędzy umysłem a mózgiem? To tylko niektóre z pytań, na które nauka poszukuje odpowiedzi..." Z recenzji prof. Krzysztofa Szymborskiego
Zaktualizowane i rozszerzone wydanie klasycznego, międzynarodowego bestsellera, opartego na wynikach badań nad psychologią perswazji, zawiera wiele wartościowych spostrzeżeń, które pomogą ci zwiększyć siłę przekonywania w pracy i w domu. Autorami są najlepsi na świecie specjaliści od wywierania wpływu na ludzi. Ich książki rozeszły się na całym świecie w ponad 4 milionach egzemplarzy. TAK! 60 sekretów nauki perswazji zawiera mnóstwo cennych wskazówek, których nie powinieneś przegapić. Chciałbyś, żeby koledzy się z tobą zgadzali, dzieci odrabiały zadania domowe, szef dostrzegał twój prawdziwy potencjał, a sąsiedzi przestali śmiecić? Ale jak to wszystko osiągnąć? Poznając sekrety nauki perswazji.
Rozmówki polsko-francuskie z praktycznym podziałem na sytuacje związane z podróżowaniem.
Monografia stanowi drugi tom serii wydawniczej „W przestrzeni niepełnosprawności”. Na kartach tej książki towarzyszymy „osobom z niepełnosprawnością na ścieżkach życia”, aby wspierać ich edukację, podejmowane działania terapeutyczne oraz umożliwiać jak najpełniejsze funkcjonowanie w życiu kulturalnym i społecznym. Publikacja zawiera artykuły napisane przez specjalistów teoretyków i praktyków zajmujących się istotą niepełnosprawności, funkcjonowaniem osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w społeczeństwie oraz ich szeroko pojętym uczestnictwem w kulturze i terapii. Autorzy podjęli kwestie związane z terapią dzieci, intensyfikacją edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz sytuacją społecznej uczn...
Istotne źródło wiedzy o krajach Dalekiego Wschodu, niezbędne dla osób zainteresowanych problematyką Azji, w tym studentów studiów politologicznych. Uniwersalny zasób wiadomości, m.in..: ustroje polityczne i państwowe, systemy gospodarcze, zasady i normy społeczne oraz kulturowe.
Ta książka powstała na bazie doświadczeń w rozwiązywaniu problemów z interakcjami w miejscu pracy, zgłaszanych przez przeróżnych ludzi. Jest napisana z perspektywy doświadczonego kierownika zespołu. Podpowie Ci, jak się zachować w wielu niezręcznych sytuacjach, które mogą zdarzyć się każdemu: wysłałeś do niewłaściwych osób kontrowersyjny e-mail, nie dotrzymałeś ważnego terminu, kolega traktuje Cię jak asystenta, ktoś przywłaszczył Twój świetny pomysł. Dowiesz się, jak obronną ręką wyjść z różnych niemiłych sytuacji, niezależnie od tego, czy dotyczą kontaktów z szefem, podwładnymi lub ze współpracownikami z działu. Interesujące ujęcie tematu i spora dawka humoru sprawiają, że to nadzwyczaj przyjemna lektura - do tego pożyteczna i niez...
Poradnik dedykowany jest adeptom pracy socjalnej i pracownikom socjalnym, na co dzień wspierającym osoby i rodziny w sytuacjach kryzysowych. Czytelnik znajdzie tu wskazania, w jaki sposób szukać sił tkwiących w środowisku, jak badać potrzeby, by wspomóc jednostkę czy grupę, jak angażować ludzi do współpracy. Przykłady i dobre praktyki zawarte w książce mogą być wskazówką do podejmowania działań. Treść publikacji pobudzi do działania samych pracowników socjalnych, wskrzesi ducha działacza, zachęci do kreatywności, przekona o skuteczności metody, jaką jest praca ze środowiskiem lokalnym.
HR Toolbox 2, czyli narzędziownik menedżera HR, to druga część książki Grzegorza Filipowicza pod tym samym tytułem. Ponieważ to narzędzia i konkretne rozwiązania są tym, czego HR-owcy mogą najbardziej potrzebować w codziennej pracy, autor wychodzi naprzeciw tej potrzebie. Druga część książki prezentuje kilka kolejnych tematów właśnie od strony narzędziowej i wdrożeniowej, do tego popartych wieloletnim doświadczeniem autora. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: Jak mierzyć kapitał ludzki w organizacji Jak zbadać przyczyny spadku efektywności Kiedy warto wprowadzać wartościowanie stanowisk pracy W jaki sposób ocenić potencjał pracowników Jak zbudować program zarządzania talentami Jakich liderów potrzebują firmy W jaki...
HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, projektuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor w przystępny i praktyczny sposób przedstawił: - istotę koncepcji HR business partneringu, - role i zadania HR business partnera, - budowanie pozycji HR business partnera w organizacji i jej rozwój, - wnioski z badań, - przykłady najlepszych praktyk. Lektura książki może przyczynić się do podjęcia kluczowych decyzji dotyczących zmiany funkcjonowania całego obszaru HR w organizacji. Jest to przewodnik wskazujący optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku HR Business Partnerów. Opracowanie to powinno zainteresować wszystkie osoby, kt...
W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania: zarówno merytoryczne podstawy, jak i konkretne narzędzia i najlepsze praktyki wdrożeniowe. Autor porusza m.in. takie kwestie, jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery. Specjaliści i menedżerowie HR oraz HR biznes partnerzy znajdą tu informacje i wskazówki dotyczące tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Kadra menedżerska może skorzystać szczególnie z tych c...
Nie każdy lider sprawdzi się w każdej organizacji, ale też nie zawsze sprawny menedżer odnajdzie się w każdej firmie. Jest to o tyle istotne dla nas samych, że wchodząc na ścieżkę rozwoju zawodowego związaną z pełnieniem funkcji przełożonego, wkraczamy na prawdziwe pole minowe. Jeśli nie wiemy, czy mamy predyspozycje do roli lidera bądź menedżera, to kariera w tym obszarze może nas dużo kosztować. Co zatem należałoby zrobić? Przede wszystkim popracować nad świadomością własnych predyspozycji i kompetencji. Planowanie kariery opiera się na takiej świadomości. Nie przypadkiem mówi się o tym, że najważniejszą inwestycją, którą powinien zrobić każdy przełożony (bądź osoba aspirująca do tej funkcji), jest zbudowanie własnego planu rozwojowego....
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro