Testy kształcą umiejętność czytania ze zrozumieniem i wyszukiwania w tekstach potrzebnych informacji. Większość nich oparto na fragmentach poczytnych, uznanych książek dla dzieci.
Autor | Katarzyna Sirak-Stopińska, Małgorzata Barańska |
Wydawnictwo | Harmonia |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 110 |
Format | 20.5x29.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-7134-384-1 |
Kod paskowy (EAN) | 9788371343841 |
Waga | 300 g |
Wymiary | 205 x 292 x 5 mm |
Data premiery | 2009.11.04 |
Data pojawienia się | 2009.11.04 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Ortografki, czyli zabawne historyjki i ćwiczenia ortograficzne kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem
Głównym celem publikacji jest rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, wyszukiwania informacji w tekście, a następnie wykorzystywania ich w zadaniach z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, społecznej i przyrodniczej. Książka jest przeznaczona głównie dla uczniów klasy trzeciej, ale doskonale sprawdzi się w pracy z uczniami starszymi, którzy z różnych powodów potrzebują wsparcia. Można korzystać z niej podczas lekcji oraz na zajęciach indywidualnych lub przeprowadzanych w niewielkich grupach. Zaproponowana forma pracy z tekstem uczy samodzielności i wytrwałości, przygotowuje do sprawdzianów oraz do egzaminów, które czekają na uczniów w przyszłości.
Czytanie ze zrozumieniem to kluczowa kompetencja nie tylko na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, ale również w całym dorosłym życiu. Po raz pierwszy poziom jej opanowania sprawdzany jest już u uczniów kończących klasę trzecią. Na zakończenie pierwszego etapu edukacyjnego dzieci przystępują do sprawdzianu kompetencji, tzw. trzecioteściku. Jego celem jest dostarczenie informacji na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w ciągu pierwszych trzech lat nauki. Dobrze opanowana umiejętność czytania ze zrozumieniem, którą sprawdzają i rozwijają prezentowane testy, pomaga małemu uczniowi osiągnąć sukces i zapewnić powodzenie nie tylko podczas pierwszego poważnego sprawdzianu, ale i w dalszej karierze szkolnej.
Ćwiczenia kształtują umiejętność pisania zdaniami. Zadania trudne przeplatane są ćwiczeniami relaksującymi, takimi jak: labirynty, kolorowanie, rysowanie, krzyżówki.
Książka Czytanie ze zrozumieniem powstała z myślą o uczniach pierwszych trzech klas szkoły podstawowej, którzy potrafią już czytać, ale mają problemy ze zrozumieniem i zapamiętaniem treści tego, co przeczytali. Wbrew pozorom przejście od „technicznego” procesu czytania do skupienia się na sensie czytanego tekstu dla wielu dzieci jest bardzo trudne. Dlatego też przygotowaliśmy specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń, które pokazują, w jaki sposób analizować czytanki i na co zwracać uwagę. Zadania oparte są na prostych tekstach, na znanych i popularnych utworach literackich (baśniach i wierszach) oraz na codziennych sytuacjach, dzięki czemu dzieci będą miały okazję zapoznać się ze znaczeniem pocztówki z wakacji czy plakatu teatralnego i przekonać się w pra...
Słuchanie ze zrozumieniem to książka przygotowana dla uczniów z klas 2-5, którzy mają problemy z percepcją słuchową, zwłaszcza ze zrozumieniem i zapamiętaniem tego, co mówią do nich inne osoby. Może być ona także wykorzystywana w pracy z uczniami, którzy nie mają tego typu trudności. W publikacji znajduje się czternaście tekstów dotyczących tematów bliskich dziecku oraz testy sprawdzające zrozumienie i zapamiętanie przez ucznia wysłuchanych historii. Zarówno opowiadania, jak i testy są ułożone według wzrastającego stopnia trudności. Przygotowane materiały można także wykorzystać do ćwiczenia czytania ze zrozumieniem. Wtedy dziecko samodzielnie czyta historie i rozwiązuje opracowane do nich testy.
Jak czytać, to tylko ze zrozumieniem! Czytanie to kluczowa i niezbędna umiejętność, wiedzą o tym dzieci i dorośli. Ale wyłącznie atrakcyjna, nietuzinkowa i barwna forma zachęci ucznia do wspólnego spotkania przy tekście. A jedynie przejrzysta, adekwatna i bliska mu treść stanie się przydatnym materiałem. Taka właśnie pozycja trafia w Wasze ręce. W środku: • interesujące czytanki tematyczne z pytaniami do tekstu, • uzupełnianie luk w zdaniach, • redagowanie dłuższych i krótszych form wypowiedzi, • zadania z wiedzy ogólnej i typu prawda/fałsz, • zabawne wierszyki-zagadki, •rebusy, wykreślanki, znajdywanki, • szereg propozycji rozluźniających i usprawniających. Ćwiczenia te pozwolą wkroczyć na kolejne poziomy rozumienia tekstu: dosłowne, inter...
Czytanie ze zrozumieniem to kluczowa kompetencja nie tylko na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, ale również w całym dorosłym życiu. Po raz pierwszy poziom jej opanowania sprawdzany jest już u uczniów kończących klasę trzecią. Na zakończenie pierwszego etapu edukacyjnego dzieci przystępują do sprawdzianu kompetencji, tzw. trzecioteściku. Jego celem jest dostarczenie informacji na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w ciągu pierwszych trzech lat nauki. Dobrze opanowana umiejętność czytania ze zrozumieniem, którą sprawdzają i rozwijają prezentowane testy, pomaga małemu uczniowi osiągnąć sukces i zapewnić powodzenie nie tylko podczas pierwszego poważnego sprawdzianu, ale i w dalszej karierze szkolnej.
Zbiór zadań z treścią dla drugoklasistów opracowany przez doświadczoną nauczycielkę: zadania ogólne, zadania związane z płaceniem, kupowaniem i systemem monetarnym, zadania związane z kalendarzem i zegarem, zadania z geometrii, zadania związane z wagą i pojemnością.
Seria książeczek pt. „Zadania tekstowe” składa się z 3 części i przeznaczona jest dla uczniów klas 1-3. Zawarte w książeczkach zadania utrwalają i poszerzają wiedzę matematyczną zdobytą w szkole oraz uczą posługiwania się nią w praktycznym działaniu. Zasadniczym celem publikacji jest wywołanie w uczniach pozytywnego nastawienia do rozwiązywania zadań tekstowych poprzez zastosowanie różnych form aktywności. W części 2 dodatkowo wprowadzono bajki matematyczne.
Jest to pozycja polecana uczniom z klas IV–VI. Zawarte w niej teksty i ćwiczenia pomogą przypomnieć i utrwalić zasady ortograficzne. Autorka podzieliła teksty według trudności ortograficznych. Omówione są szczegółowo „ó” i „u”, „ż” i „rz”, „h” i „ch” oraz pisownia przeczenia „nie” z częściami mowy. Na początku każdego działu zostały wymienione wszystkie zasady pisowni, które potem są powtarzane przez ucznia w ćwiczeniach. Autorka postarała się, by zaintrygować ucznia i w ten sposób zachęcić go do pracy. Teksty są czasem zaszyfrowane, czasem pomieszane, tak że pierwszym zadaniem dziecka jest ich odczytanie. Ćwiczenia opierające się na wyrazach z tekstów rozwijają koncentrację uwagi, funkcje wzrokowe, logiczne myślenie, spraw...
Książka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach: 1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku. 2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji. 3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia. Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Książka przeznaczona jest dla uczniów klas piątych i szóstych, którzy chcą dobrze przygotować się do sprawdzianu kończącego szkołę podstawową. Testy sprawdzają pięć kluczowych umiejętności: – czytanie ze zrozumieniem, – pisanie, – rozumowanie, – korzystanie z informacji, – wykorzystywanie wiedzy w praktyce.
W książce znajdują się testy ułatwiające opanowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Większość tekstów jest oparta na fragmentach uznanych pozycji literatury dziecięcej, pozostałe dotyczą różnych dziedzin...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro