Czołg Panzerkampfwagen III Sd Kfz 141 był podstawowym typem czołgu średniego armii niemieckiej.
PzKpfw III Sd Kfz141 stanowiły główne uzbrojenie jednostek Panzerwaffe i Waffen-SS w latach 1939-1943. „Trójki” były, obok czołgów PzKpfw V Sd Kfz 171 "Panther" najliczniej produkowanymi niemieckimi czołgami.
Autor | Janusz Ledwoch |
Wydawnictwo | Militaria |
Seria wydawnicza | Tank Power |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 46 |
Format | 20.5 x 29.5 cm |
Numer ISBN | 9788372194985 |
Kod paskowy (EAN) | 9788372194985 |
Waga | 240 g |
Wymiary | 205 x 295 x 5 mm |
Data premiery | 2020.10.21 |
Data pojawienia się | 2020.10.20 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Czołg lekki Panzerkampfwagen I Sd Kfz 101 podstawowym czołgiem niemieckich wojsk pancernych podczas agresji na Polskę we wrześniu 1939 roku i w czasie i w czasie pampanii francuskiej w 1940 roku. W mniejszej ilości czołgi tego typu były używane na Bałkanach (1941), w Afryce Północnej i na froncie wschodnim (1941-1942). po wprowadzeniu do uzbrojenia nowych typów wozów bojowych czołgi PzKpfw I skierowano do zadań pomocniczych i szkolenia. Podobnie wyglądał szlak bojowy, niewiele większego, czołgu lekkiego PzKpfw II Sd Kfz 121, który jednak w jednostkach pozostał aż do końca wojny... Ze wstępu
W okresie II wojny światowej w niemieckich jednostkach pancernych i artylerii samobieżnej (szturmowej) były używane specjalne pojazdy naprawcze i ewakuacyjne tzw. Bergepanzerwagen. Najczęściej były to ciężkie ciągniki półgąsienicowe np. 18t Zgkw Sd Kfz 9 produkcji zakładów FAMO. Jednak ciągniki były skuteczne tylko w przypadku holowania czołgów lekkich i średnich np. PzKpfw II lub PzKpfw III. Do holowania ciężkiego "Tygrysa", o masie przekraczającej 50 000 kg trzeba użyć aż trzech ciągników 18-tonowych. W warunkach bojowych było to bardzo trudne i niebezpieczne! Dlatego też do ewakuacji uszkodzonych czołgów i ich napraw na polu walki używano pozbawionych wież czołgów, które przewoziły dodatkowe wyposażenie naprawcze (dźwig, części zamienne, lewary...
Niniejsza publikacja omawia najsłynniejszy niemiecki czołg z okresu II wojny światowej PzKpfw VI Sd Kfz 181 „Tiger” Ausf. H1/E. Opracowanie koncentruje się na problematyce związanej z konstrukcją czołgu, natomiast nie zawiera informacji na temat zastosowania bojowego, bowiem dane na ten temat zostały przedstawione w innych opracowaniach np. Tygrysy w walce (wyd. Militaria, 2009, 2013).
Jednostki niemieckiej artylerii samobieżnej były uzbrojone w kilka typów dział samobieżnych. Podstawowe wyposażenie stanowiły działa samobieżne „Wespe”, uzbrojone w lekką haubicę 10.5 cm leFH 18/2 L/28 kalibru 105mm i działa samobieżne „Hummel” uzbrojone w ciężką haubicę 15.0 cm sFH 18/1 L/29,5 kalibru 150 mm. Tematem niniejszego opracowania będzie działo samobieżne 10,5 cm leFH 18/2 auf Fahrgestell Geschutzwagen II (Sf) Sd Kfz 124 „Wespe”.
Niniejsze opracowanie jest kolejną monografią czołgu Medium Tank M4. Najpierw zostały opisane brytyjskie czołgi „Firefly” (Militaria nr 436) i w dwóch publikacjach (nr 470 i 473) Czołgi uzbrojone w armatę kalibru 105 mm oraz czołg M4A3E2 „Jumbo”. W kolejnej czołgi M4 i M4A1 z armatą 75 mm (nr 484). Obecnie zostaną omówione czołgi M4A2 i M4A4 uzbrojone w armatę kalibru 75 mm.
`Podstawowym sprzętem pancernym armii włoskiej w okresie II wojny światowej były, obok tankietek i czołgów L6, M11/13/14/15, także działa samobieżne (semovente). Działa samobieżne produkowane na podwoziach czołgów M13/14/15 były całkowicie opancerzonymi pojazdami pancernymi uzbrojonymi w haubicę kalibru 75 mm. Konstrukcyjnie włoski pojazd bojowy był bardziej zbliżony do niemieckich dział szturmowych Sturmgeschutz III Sd Kfz 142, niż do ówcześnie konstruowanych w innych krajach, dział samobieżnych, które często miały odkryty przedział bojowy. W ten sposób włoskie semovente były w istocie działami szturmowymi i mimo słabego opancerzenia, pełniły taką rolę na polu bitwy.`
Monografia amerykańskiego czołgu Sherman uzbrojonego w armatę kalibru 76.2 mm.
Popularna monografia czołgu PzKpfw III z wieloma zdjęciami, planami, kolorowymi stronami.
Bogaty ojciec, biedny ojciec – czyli czego bogaci uczą swoje dzieci na temat pieniędzy i o czym nie wiedzą biedni i średnia klasa – od kilku lat utrzymuje się na szczycie światowych bestsellerów biznesu. Autor, Robert Kiyosaki, otwiera nam oczy na świat, jakiego nie poznamy w szkole czy na studiach. Współczesna edukacja przygotowuje dzieci i młodzież do życia w świecie, który tak naprawdę już nie istnieje. Książka Bogaty ojciec, biedny ojciec to podręcznik uczący nowoczesnego podejścia do zarabiania pieniędzy.
W okresie międzywojennym czechosłowacki przemysł zbrojeniowy należał do przodujących w Europie i w świecie. Szczególnie wysoki poziom techniczny zaprezentowały działa artyleryjskie i sprzęt pancerny. W drugiej połowie lat trzydziestych XX wieku na wyposażeniu armii czechosłowackiej znajdowały się czołgi lekkie LT vz. 35 produkcji zakładów Skoda. Był to czołg lekki odpowiadający parametrom taktyczno-technicznym polskiego 7 TP, sowieckiego T-26, brytyjskiego Vickers 6-ton.
W okresie II wojny światowej niemieckie jednostki rozpoznawcze były początkowo uzbrojone tylko w samochody pancerne. Używano kilku typów pojazdów różniących się masą bojową, właściwościami trakcyjnymi i uzbrojeniem. Najlżejsze były pojazdy czterokołowe (4-Rad) - Militaria Nr 339 i 340. W jednostkach znajdowały się także cięższe pojazdy sześciokołowe (6-Rad) wytwarzane na podwoziach standardowych samochodów ciężarowych - Militaria Nr 340. Armia niemiecka, obok wzmiankowanych samochodów używała także ciężkich samochodów pancernych Sd Kfz 231/232/233 (8-Rad) skonstruowanych na podwoziu typu GS. Były to pojazdy o dobrych własnościach trakcyjnych, lecz o stosunkowo słabym uzbrojeniu i opancerzeniu (Militaria Nr 394). Pojazdy ośmiokołowe Sd Kfz 231/232/...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro