Pinakoteka Brera w Mediolanie gromadzi dzieła malarstwa tworzone od XIII do XX wieku. Powstała obok Akademii Sztuk Pięknych, założonej w 1776 roku, by kolekcjonować prace wielkich mistrzów włoskich. W 1806 roku sekretarz Akademii Giuseppe Bossi opracował pierwszy katalog Brery, zatytułowany Notizia delle Opere di Disegno pubblicamente esposte nella Raeale Accademia di Milano nel maggio dell`anno 1806. 15 sierpnia 1809 roku, w dzień urodzin Napoleona, dokonano uroczystego otwarcia nowych sal Pinakoteki, Gdzie można było podziwiać setki obrazów? W pałacu Brera, oprócz pierwotnego zalążka zbiorów, który pochodził z napoleońskich konfiskat majątku kościelnego, nieustannie gromadzono nowe obrazy. W 1811 roku do zbiorów galerii włączono dzieła z bolońskiej kolekcji Sampieriego oraz z arcybiskupstwa Mediolanu, zapisane przez kardynała Cesare Montiego. W 1813 roku dyrekcja Pinakoteki wymieniła szereg obrazów między innymi na dzieła z Musee Napoleon w Paryżu. W 1855 roku Brera wzbogaciła się o dzieła z legatu Oggioniego, jak też o freski zdjęte ze ścian w klasztorach i kościołach lombardzkich. W 1882 roku Pinakoteka stała się placówką niezależną od Akademii. Oprócz rożnych darowizn i zakupów, do Berry dołączyły obrazy namalowane w XX wieku z kolekcji Emilia i Marii Jesich oraz z legatu Vitalego, prace takich artystów, jak Boccioni, Bonnard, Carra, de Pisis, Morandi. Modigliani, Scipione, Sironi, Braque, Picasso. Książka, którą oddajemy do rąk czytelnika, prezentuje dzieła artystów tworzących na przestrzeni ośmiu wieków. Ukazuje obrazy z kolekcji Jesich i Vitalego, a także nowe nabytki, między innymi portrety ze zbiorów Zavattiniego oraz ostatnie darowizny. Tekst przedstawia wyniki najnowszych studiów nad kolekcjami i malowidłami oraz informacje, których dostarczyły niedawne prace restauratorskie. Podaje nazwiska zleceniodawców, pochodzenie obrazów, jak również okoliczności włączenia ich do zbiorów Brery i dane techniczne. Pogłębia wiedzę o dziejach Pinakoteki oraz o prezentowanych dziełach. Liczne ilustracje zachęcają do porównań, poszukiwań oraz do wizyty w Brerze.
Autor | Rosella Lauber |
Wydawnictwo | Arkady |
Rok wydania | 2014 |
Liczba stron | 488 |
Format | 24.x29.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-213-4845-2 |
Kod paskowy (EAN) | 9788321348452 |
Waga | 3690 g |
Wymiary | 250 x 310 x 54 mm |
Data premiery | 2014.10.09 |
Data pojawienia się | 2014.10.09 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
„Rzadko się zdarza, by książka opisująca sztukę mogła wzbudzić tak wielkie zainteresowanie recenzenta. Powód wydaje się dosyć prosty: jej autorka potrafiła połączyć wielkie kompetencje historyka sztuki z umiejętnością opowiadania o niezmiernie ciekawym kierunku w sztuce i architekturze. Warto od razu na wstępie powiedzieć o podstawowym walorze książki. Autorka napisała społeczną historię secesji. Przedstawiając fascynujące rozważania o podstawowym temacie swojego dzieła, umieszcza go w pieczołowicie zrekonstruowanym kontekście historycznym i społecznym. Plastyczność opisu i duże literackie zdolności sprawiają, że czytelnik, obdarzony nawet nikłą wyobraźnią historyczną, z łatwością i przyjemnością daje się przenieść w przełom wieku XIX i...
Przedstawienie w jednym tomie zbiorów Galerii Uffizi i Palazzo Pitti znajduje uzasadnienie w rzeczywistej jedności tych kolekcji, połączonych Korytarzem Vasariego (Corridoio Vasariano), przebiegającym ponad rzeką Arno górną częścią Ponte Vecchio. Zbiory Galerii Florenckich to także bardzo liczne, doskonałe obrazy rozlokowane w innych siedzibach; dlatego też prezentujemy tu również dzieła znajdujące się w Akademii Sztuk Pięknych, w Muzeum San Marco, w Bargello i w Cenacolo San Salvi. Stanowią one integralną część florenckich zbiorów muzealnych, ukazując kompletny i unikatowy w świecie zespół malarstwa toskańskiego, prezentując w sposób szeroki i wyczerpujący inne szkoły włoskiego malarstwa (w szczególny sposób wenecką), a także malarstwo zagraniczne....
Jeszcze nigdy żadna książka z łamigłówkami nie zapewniała tak wszechstronnej i ciekawej rozrywki! Zapraszamy chłopców i dziewczynki w fascynującą podróż przez różne miejsca i krainy – od epoki dinozaurów, przez czasy księżniczek i rycerzy, po morskie głębiny i nieograniczone przestrzenie kosmosu. Można tu znaleźć wszystkie typy zabaw ulubione przez dzieci – labirynty, szukanie różnic, łączenie par, dobieranie pasujących elementów, rysowanie i kolorowanie, a także krzyżówki, łamigłówki logiczne i szyfry. Zadania prezentują trzy stopnie trudności, a więc każde dziecko znajdzie coś dla siebie. A wszystko to w oszałamiającej rozmachem i kolorami oprawie graficznej przygotowanej przez niezrównaną graficzkę, Nikolę Kucharską. Książka dedykowan...
Małe kobietki to jedna z najpopularniejszych, uwielbianych przez kolejne pokolenia czytelniczek XIX-wiecznych powieści amerykańskich. Lektura obowiązkowa każdej dorastającej dziewczynki. Opowiada opartą na wspomnieniach autorki historię zubożałej rodziny Marchów. Cztery siostry – Meg, Jo, Beth i Amy – starają się jak tylko mogą, aby urozmaicać sobie bardzo skromne życie, a swym optymizmem i ogromnym entuzjazmem zarażają wszystkich dookoła, podczas gdy ich ojciec bierze udział w wojnie secesyjnej. Cudownie staroświecka, niezwykle klimatyczna i urocza, ze świetnie naszkicowanymi portretami psychologicznymi, to jedna wielka pochwała rodziny, przyjaźni i szczerej miłości.
Galeria Narodowa w Londynie, założona została w 1824 roku. Powstała po to, by szerokiej publiczności dać możliwość studiowania i podziwiania arcydzieł malarstwa. Reprodukowane w tym albumie obrazy stanowią punkty zwrotne w dziejach malarstwa europejskiego od czasów średniowiecza do końca XIX wieku. Bogato ilustrowana (ponad 550 fotografii barwnych) Galeria Narodowa w Londynie. Arcydzieła malarstwa jest nieocenionym źródłem wiedzy dla badaczy i miłośników sztuki.
Powrót z gwiazd to historia astronauty, który na skutek paradoksu czasowego Einsteina powrócił z wyprawy w Kosmos na Ziemię, gdzie tymczasem minęło półtora stulecia. Astronauta próbuje zrozumieć i zaakceptować ziemską cywilizację, która zrezygnowała z podejmowania ryzyka na rzecz bezpieczeństwa i dostatku. Fascynująca wizja Ziemi jako „obcej planety”, na której – by żyć tam dalej – trzeba na nowo doświadczyć na sobie problemów sensu egzystencji, dobra i zła, swobody i zniewolenia, agresji i miłości.
W 1906 roku Ludwig Pollak odnalazł prawe ramię Laokoona ze słynnej grupy rzeźbiarskiej, odkrytej czterysta lat wcześniej na Eskwilinie. Swoje znalezisko podarował Watykanowi. 16 października 1943 roku Pollak znalazł się wraz z rodziną wśród Żydów wywiezionych z Rzymu do Auschwitz. Hans von Trotha poświęcił mu swoją powieść. Dokonał rekonstrukcji ostatnich rzymskich chwil życia wybitnego archeologa, marszanda i muzealnika. Stworzył przejmującą opowieść o miłości do sztuki, wierności własnym przekonaniom i tragicznych meandrach historii.
W 1765 roku Katarzyna Wielka, kierując się względami zarówno estetycznymi, jak politycznymi, zaczęła kolekcjonować obrazy. Jej zbiór stał się zalążkiem jednego z największych muzeów na świecie. Niniejsza książka jest pierwszą tak obszerną prezentacją dzieł z tej wspaniałej kolekcji. Na ponad 630 ilustracjach ukazane zostały obrazy zgromadzone przez carycę Katarzynę, a także te, które trafiły do zbioru później. W książce znalazły się przykłady francuskiego malarstwa z XVIII i XIX wieku, w tym wybitne dzieła Bouchera, Fragonarda, Watteau, Claude'a Lorraina, Huberta Roberta, Davida, Ingresa i Corota. Równie ważne są obrazy holenderskiego i flamandzkiego baroku, którereprezentują rozmaite aspekty stylu tej epoki, od brawury Perseusza i Andromedy Rubens...
George Orwell (1903–1950) – angielski pisarz, dziennikarz, uczestnik wojny hiszpańskiej po stronie republikańskiej, socjalista z przekonań, ale zarazem radykalny przeciwnik systemów totalitarnych. Uznawany za twórcę najwybitniejszych dystopii w historii literatury – Folwark zwierzęcy i 1984. Birmańskie dni czyli druga książka George'a Orwella jest pokłosiem jego pobytu w Birmie, gdzie przez blisko 6 lat pracował w Królewskiej Policji Imperialnej. Opowiada w niej historię Johna Flory'ego jednego z angielskich kolonizatorów na birmańskiej prowincji. Stykają się tutaj dwa światy – traktujących z pogardą miejscową ludność Anglików, a światem Birmańczyków, choć akurat główny bohater do Birmy żywi wielki sentyment, szanuje Birmańczyków i zamieszkujące...
Jedna z najlepszych powieści z Arsene Lupin, napisana tuż przed I wojną światową i wydana w języku angielskim w 1914 roku a dopiero w 1921 roku w zmienionej wersji pojawiła się w języku francuskim. Arsene Lupin jest powszechnie uważany za zmarłego. Zginął w wyniku pożaru razem z hrabiną Kesselbach. Tymczasem u prefekta w Paryżu pojawia się tajemniczy don Luis Perenna, Hiszpan z pochodzenia, przyjaciel zmarłego niedawno Kosmy Morningtona, który zostawił gigantyczny majątek wart 400 milionów franków. Z tego do odziedziczenia przez rodzinę jest połowa. Problem w tym, że zmarły nie miał dzieci, a nie ma także żadnych kontaktów z innymi członkami dziedziczącej rodziny Roussel. W przypadku ich nie znalezienia, 200 milionów franków przypadnie don Luis Perennie....
W banku krótkowzroczny pan liczy paczki z pieniędzmi. Pewien bystry dżentelmen obserwuje go z zainteresowaniem, jakie wzbudza w nim każda ładna sumka pieniędzy przechodząca w zasięgu jego ręki. Ten dżentelmen nazywa się Raoul d'Averny, alias Arsene Lupin. Postanawia zastosować swoją stałą metodę, tj. śledzić mężczyznę do jego domu i przyczaić się w pobliżu, przed podjęciem właściwych działań. Ale pogoń za tym łupem zaprowadzi Arsene'a Lupina o wiele dalej niż podejrzewa, w dramat, gdzie miłość łączy się z nienawiścią, a zemsta czai się na każdym kroku.Tłumaczenie: Wiktor Zieliński
Po wyznaniu Gastona Sauveranda don Luis Perenna próbuje się wydostać z tajnych przejść w swoim domu. Dochodzi on do wniosku, że prawdziwym inicjatorem zbrodni nie jest Sauverand, tylko ktoś zupełnie inny. Jaką tajemnicę skrywa Florentyna? Czy don Luis przekona jeszcze raz prefekta do swoich racji, czy zostanie osadzony w więzieniu? Raz po raz poszlaki wskazują na niego, ponieważ według opinii publicznej to on jest beneficjentem śmierci kolejnych osób dziedziczących spadek. Czy uda mu się rozwikłać tę historię?
Pinakoteka Brera w Mediolanie gromadzi dzieła malarstwa tworzone od XIII do XX wieku. Powstała obok Akademii Sztuk Pięknych, założonej w 1776 roku, by kolekcjonować prace wielkich mistrzów włoskich. W 1806 roku sekretarz Akademii Giuseppe Bossi opracował pierwszy katalog Brery, zatytułowany Notizia delle Opere di Disegno pubblicamente esposte nella Raeale Accademia di Milano nel maggio dell`anno 1806. 15 sierpnia 1809 roku, w dzień urodzin Napoleona, dokonano uroczystego otwarcia nowych sal Pinakoteki, Gdzie można było podziwiać setki obrazów? W pałacu Brera, oprócz pierwotnego zalążka zbiorów, który pochodził z napoleońskich konfiskat majątku kościelnego, nieustannie gromadzono nowe obrazy. W 1811 roku do zbiorów galerii włączono dzieła z bolońskiej kolekcji...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro