Słuchanie ze zrozumieniem to książka przygotowana dla uczniów z klas 2-5, którzy mają problemy z percepcją słuchową, zwłaszcza ze zrozumieniem i zapamiętaniem tego, co mówią do nich inne osoby.
Może być ona także wykorzystywana w pracy z uczniami, którzy nie mają tego typu trudności. W publikacji znajduje się czternaście tekstów dotyczących tematów bliskich dziecku oraz testy sprawdzające zrozumienie i zapamiętanie przez ucznia wysłuchanych historii. Zarówno opowiadania, jak i testy są ułożone według wzrastającego stopnia trudności. Przygotowane materiały można także wykorzystać do ćwiczenia czytania ze zrozumieniem. Wtedy dziecko samodzielnie czyta historie i rozwiązuje opracowane do nich testy.
Autor | Magdalena Hinz |
Wydawnictwo | Harmonia Edukacja |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 64 |
Format | 20.5 x 29.3 cm |
Numer ISBN | 9788380802995 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380802995 |
Waga | 202 g |
Wymiary | 202 x 294 x 3 mm |
Data premiery | 2020.04.02 |
Data pojawienia się | 2020.04.02 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Uszy do góry! Rebusy słuchowe doskonalące uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową
Chodzą słuchy czyli ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej
Przedstawiamy rebusy słuchowe doskonalce uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową. Uszy do góry! to pozycja przeznaczona dla terapeutów pedagogicznych do pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzonymi funkcjami słuchowymi, w tym również z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder APD). Może być ona jednak wykorzystywana z powodzeniem także w terapii dorosłych, gdyż zarówno materiał językowy użyty do zadań, jak i metoda pracy mają charakter uniwersalny. Ćwiczenia, pomyślane w formie rebusów słuchowych, mają za zadanie doskonalić: • uwagę słuchową ukierunkowaną na słowie mówionym, • słuchową pamięć operacyjną, • słuch fonemowy, • świadomość fonologiczną, • sprawność językową.
W książce znajduje się zbiór ćwiczeń doskonalących koncentrację uwagi dla uczniów klas 4-6. Zadania polegają na przykład na wyszukiwaniu różnic, dobieraniu par, zabawach wyrazowych, przerysowywaniu figur. Dziecko wykonując ćwiczenia, oprócz doskonalenia koncentracji uwagi, rozwija także wiele innych funkcji: kształci percepcję wzrokową i orientację przestrzenną, trenuje pamięć i logiczne myślenie, usprawnia motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową. Zadania pomyślane są tak, aby uczeń nie nudził się, ale w przyjemny i pożyteczny sposób spędzał wolny czas.
Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne.
Prezentowana publikacja stanowi zbiór atrakcyjnych i przyjaznych dziecku zadań, których celem jest kształcenie uwagi i pamięci słuchowej. Proponowane ćwiczenia dodatkowo: • poprawiają koncentrację, • doskonalą orientację przestrzenną, • kształcą umiejętności matematyczne (w tym kalkulacje dokonywane w umyśle), • angażują i rozwijają umysł w zakresie operowania zróżnicowanym zestawem danych (o dwóch i więcej zmiennych), • kształcą słuchową pamięć operacyjną. Zadania mają charakter wielowymiarowego doskonalenia szeroko rozumianej sprawności umysłowej, funkcjonalnej i poznawczej dziecka. Mogą być stosowane i na zajęciach terapii pedagogicznej, i w domu przez rodziców lub opiekunów jako forma atrakcyjnej zabawy edukacyjnej. Materiały dla dzie...
Książka Było – jest – będzie powstała, żeby wspomagać dzieci w nauce lub doskonaleniu umiejętności dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie. W publikacji przedstawiono 30 różnych sytuacji dotyczących życia szkolnego, codziennych obowiązków oraz spędzania czasu wolnego. Każdy temat opracowano na rozkładówce. Na stronach parzystych znajdują się duże ilustracje oraz dotyczące ich pytania i polecenia. Na stronach nieparzystych umieszczone zostały zadania, podczas rozwiązywania których dziecko mówi, co wydarzyło się wcześniej i później, oraz wykonuje inne ćwiczenia związane z tymi sytuacjami.
Ćwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację wzrokowo-przestrzenną i pamięć. Polecenia dobrane są tak, aby cały czas podtrzymywać zainteresowanie dziecka. Znajdują się tutaj różnorodne ćwiczenia, np. wyszukiwanie elementów, dobieranie par, przepisywanie, dorysowywanie, wyszukiwanie różnic.
Głównym celem publikacji jest rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, wyszukiwania informacji w tekście, a następnie wykorzystywania ich w zadaniach z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, społecznej i przyrodniczej. Książka jest przeznaczona głównie dla uczniów klasy trzeciej, ale doskonale sprawdzi się w pracy z uczniami starszymi, którzy z różnych powodów potrzebują wsparcia. Można korzystać z niej podczas lekcji oraz na zajęciach indywidualnych lub przeprowadzanych w niewielkich grupach. Zaproponowana forma pracy z tekstem uczy samodzielności i wytrwałości, przygotowuje do sprawdzianów oraz do egzaminów, które czekają na uczniów w przyszłości.
Książka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach: 1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku. 2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji. 3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia. Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie w wieku wczesnoszkolnym najczęściej mają problemy. Są to: • sprawność manualna, • grafomotoryka, • percepcja wzrokowa, • percepcja słuchowa, • pisanie, • czytanie.
Przedstawiamy zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 6 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, muzyki i plastyki.
Przedstawiamy zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 4 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, przyrody, muzyki i plastyki.
Prezentowany zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum. Książkę polecamy wszystkim, którzy borykają się z błędami w czytaniu i pisaniu oraz mają problemy z nauką wynikające z zaburzonych funkcji słuchowych. Ćwiczenia tu zebrane to na przykład: • skojarzenia słuchowe, • wyszukiwanie ukrytych słów, • porównywanie wyrazów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę. Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się w terapii młodszych i starszych uczniów.
Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację. Koncentracja to umiejętność, którą powinien posiadać każdy uczeń. Bez niej żadne dziecko nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w lekcjach. Ważne jest więc, aby wszyscy uczniowie, a szczególnie ci, którzy mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywali różnego rodzaju ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W większości opierają się na materiale obrazkowym (w kilku ćwiczeniach również na materiale literowym i wyrazowym). Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o pięciolatkach. Wewnątrz znajdziemy m.in.: labirynty ćwiczenia grafomotoryczne uzupełnianki puzzle plątaninki kolorowanki zadania polegające na wyszukiwaniu różnic ćwiczenia polegające na przyporządkowywaniu obrazków do kategorii zadania polegające na łączeniu pasujących elementów i wiele, wiele...
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją. Z książki mogą korzystać także osoby dorosłe, które potrzebują treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty, pomieszczenia i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją uwagi. Mogą z niej korzystać także osoby dorosłe, które wymagają treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
W książce zamieszczono ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju u osób starszych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, rozumienie. Są tu różnego rodzaju krzyżówki, testy i łamigłówki, których rozwiązanie wymaga między innymi: liczenia, porównywania, odróżniania, wyodrębniania, uzupełniania, przekształcania, odnajdywania, łączenia, wybierania, grupowania. Zadania oparte są na materiale graficznym, obrazkowym, cyfrowym, literowym oraz wyrazowym.
Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację. Koncentracja to umiejętność, którą powinno posiadać każde dziecko. Bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Ważne jest więc, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Opierają się na materiale obrazkowym. Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.
Historyjki obrazkowe z emocjami to materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie dla tych, które mają trudności z odczytywaniem oraz nazywaniem emocji innych osób na podstawie mimiki ich twarzy i mowy ciała. Każda historyjka składa się z trzech obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Następnie uczeń powinien nazwać emocje, które odczuwają postacie pokazane na ilustracjach. Najlepiej jeśli zrobi to samodzielnie, analizując wygląd ust, brwi i oczu postaci, ich sylwetki oraz kontekst sytuacji.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro