Pierwsza publikacja w kolekcji M.T.Łukaszewski Didactic Music to oryginalny zbiór dla adeptów sztuki śpiewu (soliści, chórzyści) jako alternatywa dla znakomitych ćwiczeń G. Concone'a oraz N. Vaccai'a.
Autor | Marcin Tadeusz Łukaszewski |
Wydawnictwo | Ars Musica |
Rok wydania | 2017 |
Oprawa | broszurowa |
Format | 5 x 29 |
Numer ISBN | 9790801566188 |
Kod paskowy (EAN) | 9790801566188 |
Data premiery | 2020.04.28 |
Data pojawienia się | 2020.04.28 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Na serię wydawniczą "Aleksandra Gajecka-Antosiewicz Collection" składają się dedykowane cenionej klawesynistce Aleksandrze Gajeckiej-Antosiewicz, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej, spadkobierczyni sztuki wykonawczej oraz spuścizny artystycznej wybitnej polskiej klawesynistki Elżbiety Chojnackiej.Niniejsza publikacja zawiera pięć etiud klawesynowych Marcina Tadeusza Łukaszewskiego.Są to zróżnicowane kompozycje o różnorakich problemach technicznych i interpretacyjnych, w tym obejmują zagadnienia dwudźwięków, gry quasi improwizacyjnej, ornamentacji, czy figuracyjności w stylu toccatowym.
Publikacja w ramach serii wydawniczej "M. T. Łukaszewski Didactic Music" zawiera cztery etiudy:WiosnaLatoJesieńZimaCztery etiudy transcendentalne, których podtytuły nawiązują do czterech pór roku, zostały napisane z myślą o wybitnym polskim pianiście, finaliście Konkursu Chopinowskiego, Radosławie Sobczaku. Kompozycje te, to swoiste poematy muzyczne, rozbudowane, o zróżnicowanych problemach wykonawczych i wysokim stopniu trudności.
Publikacja w ramach serii wydawniczej M. T. Łukaszewski Didactic Music.Kolekcja 12 etiud koncertowych powstałych na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Są to krótkie, zróżnicowane utwory o różnych problemach pianistycznych, zróżnicowanej stylistyce brzmienia i różnych technikach kompozytorskich.Spis utworów:1. Vivo, molto dramatico2. Presto, con fuoco3. Agitato, ma molto tranquillo e cantabile4. Andante, dolente5. Presto6. Molto tranquillo7. Allegro, a piacere8. Allegro9. Energico e scherzando10. Vivo, leggiero, a piacere11. Tempo a piacere, molto brillante, ma con vigore e scherzando12. Vivo
Publikacja w ramach serii wydawniczej "M. T. Łukaszewski Didactic Music" zawierająca trzy etiudy:NocturneCuboEuroTrzy etiudy akademickie zostały napisane z myślą o studentach Wydziału Dyrygentury i Wokalistyki Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Rytmiki UMFC. Kompozycje, o umiarkowanym stopniu trudności zawierają zróżnicowane problemy dydaktyczne i z założenia mają charakter wirtuozowski.
Dwa znakomite duety saksofonowe opublikowane w ramach serii wydawniczej Paweł Gusnar Collection.Spis utworów:Three Duets - Marcin Tadeusz Łukaszewski- I- II- IIILipidaria II - Alicja Gronau- I - Alicja- II - Canto- III - Chorale- IV - Dorota- V - Alicja and Dorota
Zapis nutowy Ave Maria, Ave na skrzypce i fortepian oraz Capriccio - notturno na skrzypce solo.
Tryptyk warszawski powstawał etapami. Pisałem go z myślą o muzyce Chopina, która jest mi szczególnie bliska stąd polonez (z mazurkiem wewnątrz) i nokturn jako wspomnienie wielkiego twórcy i warszawiaka. Pod względem muzycznym tryptyk ma jednak niewiele wspólnego, chociaż polonez pod względem formy i faktury jest inspirowany Polonezem fis-moll op. 44.Warsaw Triptych dedykuję wielkiej polskiej artystce, Marii Gabryś-Heyke. [Marcin Tadeusz Łukaszewski]
Trzy pieśni na sopran i trio fortepianowe do słów Katarzyny Karczmarczyk, napisane na prośbę wybitnej polskiej śpiewaczki Doroty Całek. Pieśni w obsadzie analogicznej jak cykl pieśni Dymitra Szostakowicza do słów Aleksandra Błoka. Pieśni Łukaszewskiego korespondują pod względem wyrazowym z cyklem rosyjskiego kompozytora, ponieważ obie kompozycje miały zostać wykonane na jednym koncercie. Tak też się stało i Trzy pieśni zabrzmiały w 2015 roku w wykonaniu Doroty Całek i artystów: Anny Mikolon fortepian oraz Duo Sopot w składzie: Małgorzata Skorupa skrzypce, Anna Sawicka wiolonczela.
Kolejna publikacja w serii M. T. Łukaszewski Didactic Music.Utwór jest przeznaczony do wykonania na skrzypce z towarzyszeniem dowolnego z podanych instrumentów: fortepianu, organów lub klawesynu. Suita ma przeznaczenie koncertowe, ale może być również stosowana w dydaktyce gry skrzypcowej. Składa się z trzech krótkich, zróżnicowanych części:Preludium: Kurpiowska wycinankaNotturno: w Puszczy ZielonejFinale: tańce i chulanki.W każdym z utworów kompozytor zastosował cytaty innych pieśni kurpiowskich. Są to m.in.: w części pierwszej Hej wółki moje, w drugiej części Zarzyj ze kuniu, w trzeciej zaś Z tamtej struny młyna.
Cykl dziewięciu preludiów powstawał etapami w latach 2013-2018. Dlaczego Preludia geometryczne? Ponieważ ich budowa, przebieg i zróżnicowane środki techniki kompozytorskiej ujawniają moją fascynację symetrią, figurami geometrycznymi, uporządkowaniem formy oraz malarstwem. [Marcin Tadeusz Łukaszewski]
Kolejna publikacja w monograficznej serii Marcina Tadeusza Łukaszewskiego.W utworze Gaia Mater Terra chciałem ukazać obecność wielkich tradycji religijnych: starożytnej i judeo-chrześcijańskiej, które łączą się w wielką tradycję europejskiej kultury. Pragnąłem też wyrazić wielkość i piękno Ziemi jako planety, nawiązując do stworzenia jej opisu w Księdze Rodzaju: Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię. Ziemia zaś była bezładem i pustkowiem: ciemność była nad powierzchnią bezmiaru wód, a Duch Boży unosił się nad wodami. Wtedy Bóg rzekł: Niechaj się stanie światłość!. Bóg, widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. I nazwał Bóg światłość dniem, a ciemność nazwał nocą. Ilustrację muzyczną tych słów można...
Dwie kompozycje Marcina Łukaszewskiego na fortepian solo. Mogą być wykorzystane do pracy z uczniami w szkole muzycznej II stopnia.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro