Syrenę 104 produkowano od 1966 r. do 1972 r. Był to okres szczególny dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego. W Fabryce Samochodów Osobowych przygotowywano się do rozpoczęcia produkcji licencyjnego samochodu Polski Fiat 125p, a następnie rozwijano jego produkcję. W początkowym okresie produkcji Syreny 104 czyniono próby zastąpienia jej nowym modelem, Syreną 110, a jak się nie udało, to pracownik FSO inż. Stanisław Łukaszewicz w 1969 r. złożył tzw. wniosek racjonalizatorski w postaci opracowanego nadwozia z tworzyw sztucznych, które mogło zastąpić stalowe nadwozie samochodu. Wniosek nie został przyjęty i zupełnie nowe nadwozie nie weszło do produkcji. Podobnie zresztą jak wiele innych prototypowych odmian Syreny opracowanych na przestrzeni wielu lat, np. Syrena mikro-bus, Syrena Sport i inne. Odnotowano natomiast, że produkcja uboczna jaką miała być Syrena, odniosła pewien sukces.
Autor | Zdzisław Podbielski |
Wydawnictwo | ZP Wydawnictwo |
Rok wydania | 2009 |
Oprawa | broszurowa |
Liczba stron | 66 |
Format | 19x24 cm |
Numer ISBN | 978-83-61529-43-9 |
Kod paskowy (EAN) | 9788361529439 |
Waga | 238 g |
Data premiery | 2010.06.08 |
Data pojawienia się | 2010.06.08 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Pierwsza książka, która prezentuje wszystkie 51 europejskich gatunków nietoperzy, wśród nich także gatunki opisane dopiero w ostatnich latach. Dzięki wyjątkowej, bogato ilustrowanej zdjęciami części opisowej jest świetnym kluczem do oznaczania gatunków i zarazem obszerną encyklopedią. - Wspaniała! 400 wyjątkowych, barwnych zdjęć umożliwia pewne oznaczenie gatunku i prezentuje dotychczas nieznane zachowania, a rysunki przedstawiają ich szczegóły oraz fazy ruchu nietoperzy. - Obszerna! Ogólne wprowadzenie w biologię nietoperzy, najnowsze wiadomości na temat ewolucji oraz echolokacji. - Aktualna! Zagrożenia oraz wskazówki i zachęta do podejmowania środków ochrony nietoperzy. - Z kluczem do oznaczania gatunków - wyjątkowym, ilustrowanym szczegółowymi ry...
Książka Z. Podbielskiego jest pierwszą tak obszerną i szczegółową historią przemysłu motoryzacyjnego w Polsce w latach 1945-1990. Autor opisuje wszystkie pojazdy produkowane seryjnie oraz istniejące w formie prototypów, począwszy od pierwszych, wyprodukowanych w 1948 r. samochodów ciężarowych Star 20, przez inne typy samochodów ciężarowych, samochody osobowe, pojazdy dostawcze i przeznaczone dla rolnictwa, samochody specjalne (sanitarki, cysterny, wozy dla straży pożarnej, śmieciarki, wywrotki i inne), autobusy, po motocykle i motorowery. Tekst uzupełniają szczegółowe dane techniczne wielu typów pojazdów oraz 350 zdjęć i rysunków technicznych. Zdzisław Podbielski jest od lat czołowym dziennikarzem specjalizującym się w tematyce motoryzacyjnej. Napisał kil...
Bogato ilustrowany poradnik dla użytkowników samochodów Skoda: Felicia LX/GLX; LXi/GLXi; LX/GLX 1,6; LX/GLX 1,9D; SLX; Felicia Combi LX/GLX; LXi/GLXi; LX/GLX 1,6; LX/GLX 1,9D; SLX; Felicia Vanplus LX/LXi; LX 1,9D; Felicia Pickup LX/LXi; LX 1,9D, produkowanych od września 1994 roku, wyposażonych w silniki benzynowe 1,3 (Skoda) i 1,6 (Volkswagen) oraz wysokoprężny 1,9D (Volkswagen). Uwzględniono oferowane od 1998 roku serie limitowane, np. Tango, Klif, Magic, Genua, Perfekt, Twist, Family i Trend.
Jest to jedyna w swoim rodzaju publikacja, która prezentuje wszystkie najlepsze pojazdy typu ATV oraz side by side. Opisaliśmy w niej najciekawsze modele quadów. Przy każdym z nich znajdziecie niezbędne informacje dotyczące wyglądu, budowy, osiągów, a także przeznaczenia pojazdów. Wszystkie opisy wzbogacone są pięknymi fotografiami, które przedstawiają te wyjątkowe pojazdy w całej okazałości.
Aby historia dziejów polskich fabryk samochodów mogła być rzetelnie przygotowana, autor musiał na nie spojrzeć z dystansu, obiektywniej. Dbał jednocześnie, by nie umknęły mu z pamięci ważne wydarzenia. Skrupulatnie zbierał materiały, czego owocem jest książka, którą oddajemy w Państwa ręce. W publikacji opisane zostały fabryki tzw. finalnych producentów samochodów i PIMot. (uwzględniono także Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu, która wprawdzie należała do przemysłu lotniczego, ale także wytwarzała samochody). Kolejne rozdziały zawierają informacje o ich historii i dokonaniach w okresie od zakończenia II wojny światowej do upadku ustroju komunistycznego w 1989 roku. Opisy fabryk poprzedzono rozdziałami wprowadzającymi, zawierającymi informacj...
Jak powóz konny z wbudowanym silnikiem zaczął przypominać obecne pojazdy? Jak w małych nadwoziach wygospodarowywano przestrzeń dla kilku pasażerów? Co to są mikrosamochody? Z jakimi osiągnięciami kojarzymy tak znane nazwiska, jak Ford, Renault czy Benz? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziemy w najnowszej książce Zdzisława Podbielskiego Małe wielkie auta. Autor zaprasza za kierownicę pierwszych, skonstruowanych jeszcze w XIX wieku pojazdów i zdradza sekrety konkretnych modeli małych samochodów, które na zawsze zmieniły świat motoryzacji. Poznajmy historię ich powstania, osiągi, zalety i wady. W tym elitarnym gronie znalazły się takie legendy, jak francuski Citroën 2CV, niemiecki Volkswagen Käfer (Garbus) czy angielski Morris/Austin Mini. Nie może zabraknąć...
Bogato ilustrowana książka poświęcona pojazdom produkowanym i montowanym w Nysie w latach 1957-2019. Przedstawiono dzieje rozwoju produkcji pojazdów w Zakładzie Budowy Nadwozi Samochodowych w Nysie, przemianowanym w 1968 roku na Fabrykę Samochodów Dostawczych POLMO w Nysie, przyłączoną w 1986 roku do Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie jako Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie. Między innymi opisano produkcję nadwozi specjalnych na podwoziach samochodów ciężarowych, pierwszy prototyp Nysy N57 z 1957 roku oraz kolejne modele seryjne i prototypy samochodów Nysa, samochody Polonez Ambulans oraz Truck, Citroeny C15 i Berlingo, prototypy samochodów dostawczych Daewoo Lanos, jak również powstałe w XXI wieku poza nyską fabryką prototypowe samochody Clic i IXAR. Zap...
Samochód skoda w skali 1:60 zachwyci wszystkich małych fanów motoryzacji, a także kolekcjonerów. Pojazd wykonany z wysokiej jakości materiałów. Uwaga! Mix wzorów. Towar wysyłany losowo. Cena dotyczy 1 szt. Wymiary pojazdu: 7.5 x 2.5 x 3.0 cm Wymiary opakowania: 10.0 x 4.0 x 4.0 cm
W niniejszej książce przedstawiłem około 600 marek, pod którymi były i są wytwarzane samochody osobowe na całym świecie. Przedstawiłem je w skróconej formie wiedząc jednocześnie, że wiele z nich zasługuje na oddzielne, obszerne opracowanie i takie opracowania są wydawane. Celem niniejszego opracowania jest natomiast zaakcentowanie ich istnienia, jak już wspomniałem, udziału w rozwoju samochodu. (fragment z przedmowy Autora)
Cóż warte jest życie ludzkie? Po co właściwie żyjemy? Co po nas zostanie, skoro i tak wszyscy umrzemy bogaci i biedni, wykształceni i analfabeci, duchowni i świeccy? Na te pytania tak aktualne dla współczesnego człowieka, udziela niezwykłej odpowiedzi zaliczana do pereł literatury hiszpańskiej Rozprawa o prawdzie, napisana w 1671 roku przez Sługę Bożego Miguela Manarę (1627-1679). Ten fascynujący, bogaty szlachcic z Sewilli, szybko przemierzający kolejne szczeble światowej kariery i rokujący wielkie nadzieje, w krótkim czasie straciwszy wszystkich niemal bliskich, odkrył kruchość i marność ziemskiego życia. Oddał wówczas cały swój majątek, siły i energię w służbie biednym, chorym i opuszczonym. W kontekście nieuchronnie czekającej nas śmierci, wska...
Książka Z. Podbielskiego jest pierwszą tak obszerną i szczegółową historią przemysłu motoryzacyjnego w Polsce w latach 1945-1990. Autor opisuje wszystkie pojazdy produkowane seryjnie oraz istniejące w formie prototypów, począwszy od pierwszych, wyprodukowanych w 1948 r. samochodów ciężarowych Star 20, przez inne typy samochodów ciężarowych, samochody osobowe, pojazdy dostawcze i przeznaczone dla rolnictwa, samochody specjalne (sanitarki, cysterny, wozy dla straży pożarnej, śmieciarki, wywrotki i inne), autobusy, po motocykle i motorowery. Tekst uzupełniają szczegółowe dane techniczne wielu typów pojazdów oraz 350 zdjęć i rysunków technicznych. Zdzisław Podbielski jest od lat czołowym dziennikarzem specjalizującym się w tematyce motoryzacyjnej. Napisał kil...
Jak powóz konny z wbudowanym silnikiem zaczął przypominać obecne pojazdy? Jak w małych nadwoziach wygospodarowywano przestrzeń dla kilku pasażerów? Co to są mikrosamochody? Z jakimi osiągnięciami kojarzymy tak znane nazwiska, jak Ford, Renault czy Benz? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziemy w najnowszej książce Zdzisława Podbielskiego Małe wielkie auta. Autor zaprasza za kierownicę pierwszych, skonstruowanych jeszcze w XIX wieku pojazdów i zdradza sekrety konkretnych modeli małych samochodów, które na zawsze zmieniły świat motoryzacji. Poznajmy historię ich powstania, osiągi, zalety i wady. W tym elitarnym gronie znalazły się takie legendy, jak francuski Citroën 2CV, niemiecki Volkswagen Käfer (Garbus) czy angielski Morris/Austin Mini. Nie może zabraknąć...
Popularny, bogato ilustrowany leksykon zawierający alfabetyczny przegląd blisko 100 najważniejszych marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich, pod którymi współcześnie wytwarza się samochody osobowe. Opis każdej marki obejmuje krótki rys historyczny z uwzględnieniem osiągnięć technicznych stanowiących milowe kroki w rozwoju motoryzacji. Opisano w nim następujące marki: Abarth, A.C., Acura, Alfa Romeo, Alpine, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, BMW Alpina, Bugatti, Buick, Cadillac, Caterham, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Daihatsu, Datsun, Dodge, DS Automobiles, Ferrari, FIAT, Ford, GAZ, Genesis, Ginetta, GMC, Holden, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Mahindra, Maruti Suzuki,...
Aby historia dziejów polskich fabryk samochodów mogła być rzetelnie przygotowana, autor musiał na nie spojrzeć z dystansu, obiektywniej. Dbał jednocześnie, by nie umknęły mu z pamięci ważne wydarzenia. Skrupulatnie zbierał materiały, czego owocem jest książka, którą oddajemy w Państwa ręce. W publikacji opisane zostały fabryki tzw. finalnych producentów samochodów i PIMot. (uwzględniono także Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu, która wprawdzie należała do przemysłu lotniczego, ale także wytwarzała samochody). Kolejne rozdziały zawierają informacje o ich historii i dokonaniach w okresie od zakończenia II wojny światowej do upadku ustroju komunistycznego w 1989 roku. Opisy fabryk poprzedzono rozdziałami wprowadzającymi, zawierającymi informacj...
Niniejsze opracowanie nie jest katalogiem najnowszych samochodów. Przedstawiono w nim modele pojazdów, najczęściej zakupionych w polskich salonach samochodowych, na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. A więc takich, które – w czasie opracowania tej książki – były lub w najbliższych latach będą w największej liczbie egzemplarzy użytkowane w Polsce – po prostu najpopularniejsze. Od tych wiekowych, np. sprowadzanych jako używane do Polski, mają nowocześniejszą konstrukcję z zakresu bezpieczeństwa, i stanowią mniejsze zagrożenie wypadkowe wynikające z niesprawności.?
Samochody osobowe krajów socjalistycznych to pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja prezentująca samochody osobowe produkowane w krajach byłego bloku wschodniego. Obejmuje okres od zakończenia II wojny światowej do upadku socjalizmu na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Opisano w niej pojazdy wytwarzane w Czechosłowacji, Jugosławii, Niemieckiej Republice Demokratycznej, Polsce, Rumunii i Związku Radzieckim, głównie te spotykane na polskich drogach. Z większością z nich autor miał bezpośredni kontakt, wykonał także znaczną część zdjęć. Obok opisów rodowodu i budowy poszczególnych modeli książka zawiera również ich dane techniczne. Cenne uzupełnienie stanowi krótki rys historyczny rozwoju motoryzacji w każdym z uwzględnionych krajów. Opisane samoch...
Za twórców samochodu uważa się Francuzów, Niemców i Amerykanów, którzy przyczynili się do jego upowszechnienia. Samochód jest jednym z przedmiotów najbardziej potrzebnych ludziom i dlatego cieszy się szczególnym zainteresowaniem. Powstał w wyniku twórczej myśli człowieka i był udoskonalany przez dziesięciolecia. Na przestrzeni lat pojazdy wytwarzało tysiące mniej lub bardziej znanych firm. Występowały i występują pod wieloma markami. W książce prezentuję 150 marek, które wniosły największy wkład w rozwój konstrukcji i upowszechnienie samochodu na całym świecie, a także miały lub mają duże znaczenie regionalne. Przy ich wyborze kierowałem się wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy publicystycznej i badawczej pojazdów. Niniejsze opracowanie zaw...
Samochód z nadwoziem trzybryłowym typu sedan napędzany silnikiem S-21 nosił oznaczenie Warszawa 203, a napędzany silnikiem M-20 oznaczenie 204. Obie wersje silnikowe pojazdu różniły się też przełożeniem przekładni głównej. Silnik S-21 był kompletowany z tylnym mostem o przełożeniu 4,55:1, a z silnikiem M-20 był kompletowany most napędowy z przekładnią 5,125:1. W sierpniu 1964 r., po przerwie urlopowej, FSO podjęła produkcję zmodernizowanej Warszawy z nadwoziem typu sedan. Nareszcie, po 13 latach produkcji, zmieniono wygląd pojazdu na nowocześniejszy w porównaniu z pojazdem dotychczas wytwarzanym. Był to znaczący moment w produkcji samochodów Warszawa, w FSO określany jako ?modernizacja progowa? początkująca również powstanie nowocześniejszych odmian pod...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro