Dziecięca złość jest emocją, która przysparza nauczycielom, rodzicom i psychologom najwięcej trudności.
Karty powstały po to, by pomóc dzieciom rozpoznawać swoje uczucia, identyfikować przyczyny złości i radzić sobie z nimi bez uciekania się do agresji.
Karty pracy przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Mogą być używane do pracy indywidualnej jak i grupowej. Karty mogą być używane pojedynczo, w zależności od potrzeb i możliwości dziecka, jednak stanowią integralną całość i najlepsze efekty przynosi stosowanie ich w całości i po kolei.
Teczka zawiera:
• 15 kart czarno-białych: do uzupełniania, kolorowania, rysowania, powielana na własny użytek,
• 5 kart kolorowych,
• „Złość jest OK, agresja nie jest OK”,
• Góra Lodowa – co się kryje pod złością,
• Mini gra: Scenki sytuacyjne,
• Termometr złości,
• Mini gra: Dzień Furiatka.
Autor | praca zbiorowa |
Wydawnictwo | Heim |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 22 |
Format | 22.3 x 31.5 cm |
Kod paskowy (EAN) | 5904730652049 |
Data premiery | 2018.10.26 |
Data pojawienia się | 2018.10.26 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Góra uczuć jest narzędziem terapeutyczno-edukacyjnym, przeznaczonym dla psychologów, pedagogów, psychoterapeutów a także rodziców, którzy chcieliby lepiej poznać swoje dzieci. Ma pozwolić graczom na dzielenie się swoimi doświadczeniami, emocjami i spostrzeżeniami w bezpieczny sposób. Gra bazuje na zdaniach niedokończonych, ćwiczeniach stymulujących wyobraźnię, zadaniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, ćwiczeniach oddechowych. Gra Góra uczuć pozwala na zapoznanie się ze światem dziecka, odkrywa jego schematy myślenia, pokazuje jak radzi sobie ze współpracą i komunikacją w grupie. Może być dobrym wstępem do dalszej rozmowy, zajęć psychoedukacyjnych czy psychoterapii. Elementy gry: • instrukcja, • plansza, • 25 kart Bagaż doświadczeń, ...
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie i...
W niniejszej książce opracowano kilkadziesiąt sytuacji i podano najbardziej popularne zdania, frazy lub wyrazy, które należy wtedy wypowiedzieć. Pracując z tą publikacją, dziecko będzie ćwiczyło zasady powitań i pożegnań z rówieśnikiem, członkiem rodziny i obcą osobą dorosłą; utrwali wiedzę, w jakich sytuacjach używać słów dziękuję, proszę, przepraszam; będzie wiedziało, jak grzecznie rozmawiać przez telefon i domofon, w jakich słowach wyrażać troskę o innych, jak okazywać sympatię, jak grzecznie zachowywać się w szkole, w miejscach publicznych, przy stole i w towarzystwie innych. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych zapisano pytania, które czyta dorosły pracuj...
Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik psychologiczny dla dzieci Co robić, gdy się złościsz nauczy dziecko: • samokontroli, • technik zarządzania złością opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, • rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisu, • rozpoznawania iskier złości i wydłużania lontu złości, • bezpiecznego pozbywania się złości z ciała. Autorka unika specjalistycznego żargonu, a wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazuje, łącząc terapię z zabawą. Zamiast pouczać, inspiruje i zachęca do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym. Poradnik zdobył pierwszą...
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: • 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; • gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; • karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; • treści ujęte w atrakcyjnej formie grafic...
Poznajcie inspektora Krokodyla, który pomoże wam zrozumieć, zmierzyć i poznać sposoby na kontrolowanie emocji. Uczuciometr inspektora Krokodyla to niezwykła książka zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. Poznamy dziesięć podstawowych emocji, po których meandrach oprowadzi nas inspektor Krokodyl. Przy pomocy skonstruowanego przez siebie przyrządu, jakim jest uczuciometr, wyjaśni nam, co czujemy w określonych sytuacjach i dlaczego. Wspaniałe ilustracje, wzbogacone o czytelną instrukcję rozpoznawania uczuć oraz niezwykle ciekawe opowiadania będą zachętą do rozmowy o emocjach, które przeżywamy każdego dnia.
Przedstawiamy kolejną część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze jest oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumi...
Porozmawiajmy sobie o emocjach... Tak na wesoło, ale też na poważnie. Złość, radość, niepokój, gniew, smutek, miłość... To one nami rządzą. Czasami potrafimy je ujarzmić, a czasami dajemy się im ponieść. Ważne, abyśmy je poznali i umieli o nich rozmawiać. Może dzięki temu uda się kiedyś wyjść z trudnej życiowej sytuacji. Gra „Emocje” to świetna pomoc w poznaniu siebie i swojego otoczenia. Trochę zabawy i trochę... psychologii dla każdego, dla dziecka i dorosłego. Zestaw zawiera: • 112 kart z zadaniami, • 16 okrągłych tafelków, • dużą puzzlową planszę, • dużą kostkę i 4 pionki, • instrukcję. Gra jest przeznaczona dla dzieci od 7 lat. Wymiary opakowania: 24.5 x 22.0 x 4.5 cm
Książka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach: 1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku. 2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji. 3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia. Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.: • relacji rówieśniczych, • bezpieczeństwa i dobrych nawyków, • skutecznej komunikacji, • rozwiązywania konfliktów, • dylematów moralnych, • budowania asertywnej postawy, • empatii, • bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych. Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas ind...
Komunikacja, emocje, relacje. Karty pracy wspomagające rozwój umiejętności społecznych są odpowiedzią na potrzebę praktycznych ćwiczeń wspomagających rozwój umiejętności społecznych u dzieci. Komunikacja, emocje, relacje przeznaczone są: • dla dzieci w wieku 7-14 lat, • dla dzieci z trudnościami w obszarach umiejętności społecznych (również ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną), • dla dzieci w terapii indywidualnej i grupowej (np. jako element Treningu Umiejętności Społecznych). Teczka zawiera: • ćwiczenia o zróżnicowanym poziomie trudności, • karty zaprojektowane tak, aby atrakcyjnie i przejrzyście prezentować treści oraz wzbudzać ciekawość dzieci, • zadania o charakterze zarówno terapeutycznym, jak i profilaktycznym....
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro