Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą.
Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego.
Zestaw ćwiczeniowy zawiera kolejne etapy postępowania przy utrwaleniu głoski, z wyjątkiem jej wywołania. Koncepcja zastosowanej metody logopedycznej oparta jest na uproszczonych schematach głosek i ich ilustracjach. Gwarantuje ona całkowite usunięcie występującego zaburzenia, pod warunkiem stosowania się do podanych zaleceń.
Autor | Jolanta Falana-Kozłowska |
Wydawnictwo | Apex |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 52 |
Numer ISBN | 9788360092163 |
Kod paskowy (EAN) | 9788360092163 |
Data premiery | 2021.09.10 |
Data pojawienia się | 2021.09.10 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Praca nad kinestezją artykulacyjną w obrębie szeregów sz, rz, ż, cz, dż; ś, ź, ć, dź; s, z, c, dz; głosek: r-l
Praca nad kinestezją artykulacyjną w obrębie szeregów sz, rz, ż, cz, dż; ś, ź, ć, dź; s, z, c, dz; głosek: r-l
Podane w książeczce ćwiczenia skracają czas pracy nad motoryką aparatu artykulacyjnego i gwarantują wywołanie brakujących lub zaburzonych głosek dziąsłowych (sz, ż, cz, dź; s, z, c, dz; ś, ź, ć, dź) i głoski r, z którymi dzieci mają największe kłopoty. Aby uniknąć błędów i nieścisłości każde ćwiczenie, oprócz opisu jego wykonania zostało zilustrowane. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy dokładnie zapoznać się z uproszczonym schematem tych elementów aparatu artykulacyjnego, które są istotne w pracy nad głoskami dziąsłowymi i głoską r. Informacje te należy przenieść na aparat artykulacyjny dziecka, wykorzystując głównie metodę wzrokową i czuciową (uczulenie ważnych miejsc artykulacyjnych).
Program ćwiczeń percepcji i pamięci słuchowej adresowany jest do dzieci od 2 roku życia, u których występują problemy z mówieniem oraz dzieci ryzyka okołoporodowego zagrożonych dysleksją. Program ten może zostać wykorzystany również do ogólnej stymulacji rozwojowej dziecka. Celem opracowania powyższego bloku jest zebranie dostępnych materiałów i ćwiczeń w formę uporządkowaną i gotową do pracy terapeutycznej od ćwiczeń najłatwiejszych do najtrudniejszych. Percepcja słuchowa to zdolność do rozpoznawania i rozróżniania bodźców słuchowych, a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. W zakresie percepcji słuchowej wyróżniamy umiejętność różnicowania bodźców awerbalnych i werbalnych. Materiał w poradnikach jest...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczen...
Ćwiczenia zawarte w poradniku mogą mieć różnorodne zastosowanie. Przeznaczone są przede wszystkim do pracy z dziećmi o obniżonej sprawności ust oraz do ćwiczeń wyrazistości mówienia. Mogą być również stosowane w terapii jąkania i zaburzeń płynności mówienia szczególnie w przypadku dzieci młodszych, u których konieczne jest wprowadzanie obrazu wzrokowego głoski. Praca na samogłoskach może służyć wydłużeniu fazy wydechowej i ogólnemu usprawnieniu motoryki aparatu artykulacyjnego. Zestawy ćwiczeń zawarte w poradniku mogą być stosowane zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. Mogą być wykorzystywane podczas zajęć przedszkolnych jako element profilaktyki logopedycznej oraz w zabawach domowych stymulujących ogólną sprawność artykulacyjną d...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczen...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczenio...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczenio...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczen...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczenio...
Program ćwiczeń percepcji i pamięci słuchowej adresowany jest do dzieci od 2 roku życia, u których występują problemy z mówieniem oraz dzieci ryzyka okołoporodowego zagrożonych dysleksją. Program ten może zostać wykorzystany również do ogólnej stymulacji rozwojowej dziecka. Celem opracowania powyższego bloku jest zebranie dostępnych materiałów i ćwiczeń w formę uporządkowaną i gotową do pracy terapeutycznej od ćwiczeń najłatwiejszych do najtrudniejszych. Percepcja słuchowa to zdolność do rozpoznawania i rozróżniania bodźców słuchowych, a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. W zakresie percepcji słuchowej wyróżniamy umiejętność różnicowania bodźców awerbalnych i werbalnych. Materiał w poradnikach jest...
Poradnik przeznaczony jest do pracy z dziećmi, u których występują następujące zburzenia: • płaska pozycja języka w jamie ustnej, • nieprawidłowy tor przełykania, • brak głosek dziąsłowych szumiących (sz, ż, cz, dż) oraz głosek r, l, • zaburzona realizacja głosek dziąsłowych szumiących i głosek r, l. Ponadto ćwiczenia zawarte w poradniku ogólnie usprawniają motorykę aparatu artykulacyjnego na płaszczyźnie ruchów pionowych języka i powinny być stosowane w profilaktyce logopedycznej podczas zajęć przedszkolnych i zabaw domowych. Istota ćwiczeń oparta jest na rozłożeniu logotomów artykulacji głoski l (połączeń głoski l z samogłoskami) na oddzielone ruchy mowne.
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczenio...
Zawiera 45 ważnych dla artykulacji schematów wymowy głosek języka polskiego oraz 34 obrazki ilustrujące głoski. Pomoc ta jest udaną próbą transkrypcji bardzo trudnej fonetyki polskiej na użytek komunikacji z dzieckiem i rodzicem. Ma wszechstronne i nieograniczone zastosowanie w terapii każdego rodzaju zaburzenia językowego. Jest efektem wielu lat pracy z dziećmi z różnymi wadami i zaburzeniam mowy, u których występują typowe trudności w przechodzeniu od jednego do drugiego ruchu artykulacyjnego. W każdym zestawie znajduje się:po jednym schemacie głosek: fi,wi;pi,bi'mi'ki'gi,h(chi),li, ń(ni),po dwa schematy głosek: t,d,n,f,w,,p,b,m,k,g,h(ch),j,łpo trzy schematy głosek: sz,ż(rz),cz, dż;s,z,c,dz;ś(si),ź(zi),ć(ci),dź(dzi);r,lpo trzy schematy samogłosek ustnych:...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczenio...
Program ćwiczeń percepcji i pamięci słuchowej adresowany jest do dzieci od 2 roku życia, u których występują problemy z mówieniem oraz dzieci ryzyka okołoporodowego zagrożonych dysleksją. Program ten może zostać wykorzystany również do ogólnej stymulacji rozwojowej dziecka. Celem opracowania powyższego bloku jest zebranie dostępnych materiałów i ćwiczeń w formę uporządkowaną i gotową do pracy terapeutycznej od ćwiczeń najłatwiejszych do najtrudniejszych. Percepcja słuchowa to zdolność do rozpoznawania i rozróżniania bodźców słuchowych, a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. W zakresie percepcji słuchowej wyróżniamy umiejętność różnicowania bodźców awerbalnych i werbalnych. Materiał w poradnikach jest...
Program ćwiczeń percepcji i pamięci słuchowej adresowany jest do dzieci od 2 roku życia, u których występują problemy z mówieniem oraz dzieci ryzyka okołoporodowego zagrożonych dysleksją. Program ten może zostać wykorzystany również do ogólnej stymulacji rozwojowej dziecka. Celem opracowania powyższego bloku jest zebranie dostępnych materiałów i ćwiczeń w formę uporządkowaną i gotową do pracy terapeutycznej od ćwiczeń najłatwiejszych do najtrudniejszych. Percepcja słuchowa to zdolność do rozpoznawania i rozróżniania bodźców słuchowych, a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. W zakresie percepcji słuchowej wyróżniamy umiejętność różnicowania bodźców awerbalnych i werbalnych. Materiał w poradnikach jest...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczenio...
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczenio...
Podane w książeczce ćwiczenia skracają czas pracy nad motoryką aparatu artykulacyjnego i gwarantują wywołanie brakujących lub zaburzonych głosek dziąsłowych (sz, ż, cz, dź; s, z, c, dz; ś, ź, ć, dź) i głoski r, z którymi dzieci mają największe kłopoty. Aby uniknąć błędów i nieścisłości każde ćwiczenie, oprócz opisu jego wykonania zostało zilustrowane. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy dokładnie zapoznać się z uproszczonym schematem tych elementów aparatu artykulacyjnego, które są istotne w pracy nad głoskami dziąsłowymi i głoską r. Informacje te należy przenieść na aparat artykulacyjny dziecka, wykorzystując głównie metodę wzrokową i czuciową (uczulenie ważnych miejsc artykulacyjnych).
Program ćwiczeń percepcji i pamięci słuchowej adresowany jest do dzieci od 2 roku życia, u których występują problemy z mówieniem oraz dzieci ryzyka okołoporodowego zagrożonych dysleksją. Program ten może zostać wykorzystany również do ogólnej stymulacji rozwojowej dziecka. Celem opracowania powyższego bloku jest zebranie dostępnych materiałów i ćwiczeń w formę uporządkowaną i gotową do pracy terapeutycznej od ćwiczeń najłatwiejszych do najtrudniejszych. Percepcja słuchowa to zdolność do rozpoznawania i rozróżniania bodźców słuchowych, a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. W zakresie percepcji słuchowej wyróżniamy umiejętność różnicowania bodźców awerbalnych i werbalnych. Materiał w poradnikach jest...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro