Wydany w lutym 1993 roku album `Pablo Honey`, był pełnowymiarowym debiutem Radiohead. Nagrany jesienią 1992 roku w Chipping Norton Recording Studios i Courtyard Studio w Oxfordshire, pod okiem producentów Seana Slade`a i Paula Q. Kolderie, przyniósł utwór `Creep`, który na lata stał się wizytówką zespołu Thoma Yorka. Choć grupa później odeszła od alternatywnego rocka (tutaj naznaczonego także grunge`owym posmakiem), Pablo Honey do dziś postrzegany jest za jeden z najlepszych debiutów swojego czasu, a takie piosenki jak `Anyone Can Play Guitar`, `Stop Whispering` czy przede wszystkim `Creep`, na stałe weszły do kanonu alternatywnej muzyki rockowej.
Wykonawca | Radiohead |
Dystrybutor | Sonic |
Rok wydania | 2016 |
Nośnik | CD |
Kod paskowy (EAN) | 634904077921 |
Data premiery | 2019.07.16 |
Data pojawienia się | 2019.07.16 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Trzeci w dyskografii Radiohead pełnowymiarowy album `OK Computer`, który ukazał się w maju 1997 roku, nie tylko postrzegany jest za jedno ze szczytowych osiągnięć zespołu z Abingdon, ale też jest jedną z najważniejszych pozycji całej dekady. Jak mówi sam Thom Yorke, muzyczną inspiracją dla tego albumu było niezwykle gęste i przerażające brzmienie płyty `Bitches Brew` Milesa Davisa. "To było jak budowanie czegoś i patrzenie, jak się rozpada. Na tym polegało jego piękno. I to samo staraliśmy się zrobić tworząc `OK Computer`." Przy innej okazji lider Radiohead tłumaczył: "atmosfera może wydawać się szokująca, gdy słuchasz jej po raz pierwszy, ale co najwyżej może szokować jak atmosfera "Pet Sounds" The Beach Boys." Album charakteryzuje bardziej rozbudowa...
Książka, na podstawie której Ridley Scott nakręcił Łowcę androidów. Obejrzawszy ten film, Dick uznał ponoć, że grający tytułowego eksterminatora Harrison Ford dostał zlecenie i na niego... „Co to jest człowiek? To pytanie jest tematem Blade runnera i żeby na nie odpowiedzieć, stworzył Dick człowieka sztucznego... W powieści Blade runner sztuczni ludzie to nie poczciwe roboty Asimova z wmontowanymi bezpiecznikami moralności zwanymi trzema prawami robotyki. Androidy Dicka są groźne, bo są kłamstwem, wyglądają jak ludzie, ale brakuje im człowieczeństwa – poczucia winy, współczucia, sumienia... Łowca zbiegłych androidów Rick Deckard poddaje je testowi na współczucie. Istoty niezdolne do współczucia likwiduje. Tylko co dzieje się z jego współczuci...
Słowa, które niszczą. Słowa, które budują Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie. Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo „dzieci i ryby głosu nie mają”. Mogą zamrozić emocje, bo „chłopaki nie płaczą”. Mogą zasłonić potrzeby - „nie rób kł...
Jak wygląda miasto wyłaniające się z ruin? Jak żyją jego mieszkańcy? Co słyszą w domach, zakładach pracy, na ulicach? Co jedzą, jak się ubierają, jak spędzają czas wolny? Dziesięć lat po wyzwoleniu i tuż przed odwilżą Warszawa była miastem w stanie zawieszenia. Pomiędzy traumą wojny i entuzjazmem odbudowy, pomiędzy oficjalnym optymizmem i pragnieniem wolności niezadekretowanej żadnym aktem komunistycznej władzy toczyło się życie, o którym, jak pokazuje autorka, wiemy zaskakująco mało. W czterech rozdziałach Sylwia Chutnik opisuje kolejno: przestrzeń i architekturę miasta, przede wszystkim flagowe projekty socrealizmu; Warszawę odbieraną zmysłami, czyli jej smaki, zapachy, dźwięki i hałasy; obrazy ciała i płci w ówczesnej sztuce i ikonografii; w...
1. Streams Of Whiskey 2. A Pair Of Brown Eyes 3. Dirty Old Town 4. Sally Maclennane 5. Dingle Regatta 6. Turkish Song Of The Damned 7. Metropolis 8. Thousands Are Sailing 9. A Rainy Night In Soho 10. Misty Morning Albert Bridge 11. I'm A Man You Don't Meet Every Day 12. Gridlock 13. Young Ned Of The Hill 14. Tuesday Morning 15. Paris St. Germaine 16. Drunken Boat 17. Love You Til The End
1. Mama's Boy (Remastered LP Version ) 02:10 2. I'm Not Afraid Of Life (Remastered LP Version ) 03:12 3. Too Tough To Die (Remastered LP Version ) 02:37 4. Durango 95 (Remastered LP Version ) 00:55 5. Wart Hog (Remastered LP Version ) 01:54 6. Danger Zone (Remastered LP Version ) 02:03 7. Chasing The Night (Remastered LP Version ) 04:25 8. Howling At The Moon (Sha-La-La) (LP Version ) 03:25 9. Daytime Dilemma (Dangers Of Love) (Remastered LP Version ) 04:32 10. Planet Earth 1988 (Remastered LP Version ) 02:55 11. Human Kind (Remastered LP Version ) 02:41 12. Endless Vacation (Remastered LP Version ) 01:47 13. No Go (Remastered LP Version ) 03:05 14. Street Fighting Man (Previously Unlreleased) 02:56 15. Smash You (Previously Unlreleased) 02:23 16. Howling At The Moon (Sha-La-La) (Demo, Pre...
Rzeczywiście, od owego pamiętnego oświadczenia Yorke'a z 1999 roku kariera Radiohead rozwijała się w sposób cokolwiek schizofreniczny. Oto bowiem z jednej strony mieliśmy zespół porywający i hipnotyzujący na koncertach, z drugiej jednak – jego muzycy, gdy tylko znaleźli się w studiu nagraniowym, bawili się elektroniką jakby w poszukiwaniu brzmień i dźwięków, które mogłyby ich pchnąć w jakimś nowym, nieznanym kierunku. To podejście również podzieliło publiczność na tych, którzy wzdychali skrycie za utworami w rodzaju "Fake Plastic Trees” czy "Karma Police” i tych, co zaakceptowali i polubili eksperymentalne brzmienia i elektronikę od trudnego "Kid 'A'”, po bardziej przystępny, choć odległy o lata świetlne od pamiętnego "The Bends” - "Hail To Th...
Jedenaście lat temu, wydając "Kid 'A'", zespół Radiohead pokazał - po wielkim sukcesie albumu "OK. Computer" - że nie zamierza być tego sukcesu niewolnikiem. Być może dla postronnych oczu i uszu to radykalne odejście w stronę muzyki eksperymentalnej wydawało się być wtedy czymś na miarę rockowego samobójstwa, ale dla Thoma Yorke'a i jego kolegów był to naturalny krok na drodze ewolucji. A poza tym - jak mówili - nie zamierzali umrzeć z nudów, grając w kółko to samo, bo prawdziwa magia muzyki rockowej polega nie tylko na umiejętności pisania świetnych melodii, ale też na pewnej nieprzewidywalności. W tym kontekście czymś oczywistym jest, że po dwóch bardziej konwencjonalnych, poprzedzających "The King Of Limbs" albumach - "Hail To The Thief" i "In Rainbows...
Po serii eksperymentalnych albumów, naznaczonych jazzowo-elektronicznym brzmieniem `Hail to the Thief` był powrotem do bardziej gitarowych dźwięków znanych z pierwszych płyt zespołu, choć przy zachowaniu elektronicznych elementów, takich jak syntezatory, automaty perkusyjne, czy cyfrowe efekty. Jak mówi Yorke: "nawet w elektronice są elementy spontanicznego wykonawstwa. Jest napięcie pomiędzy tym co ludzkie, a tym co wychodzi z maszyn." A jednak na płycie wróciły gitary, fortepian i akustyczna perkusja, zaś głos Yorke`a, mocno przetwarzany na poprzednich albumach, znowu pojawił się na froncie. Bo choć nie brak tu elektronicznych utworów jak `Backdrifts (Honeymoon is Over)` czy inspirowanego twórczością jazzowego muzyka Charlesa Mingusa `Sit Down.
Wydany w marcu 1995 roku drugi album Radiohead `The Bends, wyznaczył początek współpracy zespołu z - tutaj jeszcze tylko pełniącym obowiązki realizatora - Nigelem Godrichem, późniejszym stałym współproducentem nagrań Radiohead. `The Bends` był także odejściem Yorke`a od osobistych tekstów, w stronę bardziej tajemniczych i naznaczonych socjalnymi i globalnymi tematami. Muzycznie, nie zabrakło tu brudnych, hałaśliwych gitarowych riffów, jak w `Just`, czy nawet lekko funkujących jak w `Planet Telex`, jednak są także delikatne, często akustyczne, a przy tym oniryczne dźwięki, jak w `High And Dry,Fake Plastic Trees` czy pięknym finale albumu, utworze `Street Spirit (Fade Out)`. Chociaż żaden z pięciu towarzyszących albumowi singli nie odniósł sukcesu na miar...
Zespół Radiohead zapowiedział 'KID A MNESIA' - potrójne wydawnictwo upamiętniające 21 rocznicę premiery albumów 'Kid A' i 'Amnesiac', które ukaże się 5 listopada nakładem XL Recordings! 'KID A MNESIA' zawiera czwarty i piąty album Radiohead oraz trzeci krążek zatytułowany K'id Amnesiae' będący ekskluzywnym wydawnictwem, na które składają się dodatkowe materiały z sesji 'Kid A' i 'Amnesiac'. Oprócz alternatywnych wersji i elementów utworów z tych albumów oraz stron B, 'Kid Amnesiae' zawierać będzie nigdy wcześniej niesłyszany utwór 'If You Say the Word' (dostępny jako cyfrowy singiel) oraz niepublikowane wcześniej studyjne nagranie 'Follow Me Around'.
Spis utworów: Płyta 1 1. Everything in Its Right Place 4.11 2. Kid A 4.45 3. The National Anthem 5.52 4. How to Disappear Completely 5.56 5. Treefingers 3.43 6. Optimistic 5.16 7. In Limbo 3.31 8. Idioteque 5.09 9. Morning Bell 4.36 10. Motion Picture Soundtrack 6.59 Płyta 2 1. Packt Like Sardines in a Crushd Tin Box 4.00 2. Pyramid Song 4.49 3. Pulk/pull Revolving Doors 4.07 4. You and Whose Army? 3.11 5. I Might Be Wrong 4.54 6. Knives Out 4.15 7. Morning Bell/Amnesiac 3.14 8. Dollars & Cents 4.52 9. Hunting Bears 2.01 10. Like Spinning Plates 3.57 11. Life in a Glasshouse 4.35 Płyta 3 1. Like Spinning Plates ('Why Us?' Version) 2. Untitled V1 3. Fog (Again Again Version) 4. If You Say the Word 5. Follow Me Around 6. Pulk/pull ('True Love Waits' Version) 7. Untitled V2 8. The Morning...
Oprócz oryginalnych dwunastu kompozycji, które w 1997 roku znalazły się na płycie, na OK Computer Oknotok 1997 2017 będzie można także znaleźć osiem nagrań pochodzących ze stron B singli oraz spełnienie marzeń kolekcjonerów twórczości ekipy Thoma Yorke`a, utwory: I Promise, Lift i Man Of War. Te trzy nagrania pochodzące z czasów OK Computer, będą opublikowane po raz pierwszy. Cały materiał z Oknotok został poddany nowemu remasteringowi, wykonanemu wprost z oryginalnych analogowych taśm matek.
Oprócz oryginalnych dwunastu kompozycji, które w 1997 roku znalazły się na płycie, na OK Computer Oknotok 1997 2017 będzie można także znaleźć osiem nagrań pochodzących ze stron B singli oraz spełnienie marzeń kolekcjonerów twórczości ekipy Thoma Yorke`a, utwory: I Promise, Lift i Man Of War. Te trzy nagrania pochodzące z czasów OK Computer, będą opublikowane po raz pierwszy. Cały materiał z Oknotok został poddany nowemu remasteringowi, wykonanemu wprost z oryginalnych analogowych taśm matek.
Po uznanym za przebłysk geniuszu albumie `OK Computer`, grupa Radiohead wydała płytę, która nie tylko okazała się godnym następcą, ale wręcz dowodem na to, że `OK Computer` nie był przypadkiem. Jak sami mówili: "poeksperymentowaliśmy trochę z brzmieniem. A właściwie to rozwiązaliśmy zespół i stworzyliśmy go na nowo, z tymi samymi pięcioma facetami." Thom York postanowił przystępując do pracy nad albumem zmienić muzyczny kierunek, sięgając do inspiracji krautrockiem, jazzem, czy współczesną muzyką klasyczną. A wszystko to połączył z elektronicznymi dźwiękami, stworzonymi przy pomocy syntezatorów i automatów perkusyjnych. Powstała stonowana i nastrojowa płyta. Z jednej strony przynosząca smutne, snujące się utwory w rodzaju `Everything In It`s Ri...
"Pojawiły się bardziej tradycyjne utwory w stylu Radiohead, połączone z bardziej eksperymentalnymi, nie opartymi na tekstach, instrumentalnymi rzeczami" - tak opisywał `Amnesiac` basista Colin Greenwood. Wydany zaledwie rok po `Kid A` album `Amnesiac`, był owocem tych samych sesji, co poprzedni album i tak jak on zdradzał fascynacje krautrockiem, jazzem i współczesną muzyką klasyczną. Nie brak tu nowoczesnych, samplowanych brzmień, jak w triphopowym `Pull Pulk Revoling Doors` czy w `Packt Like Sardines In A Crushd Tin Box.` Te utwory były też najlepszym przykładem na to, że choć w muzyce zespołu gitary są wciąż obecne (`I Might Be Wrong`), to jednak teraz odgrywały jedynie rolę drugoplanową. `Amnesiac` był kolejnym dowodem na to, że o istocie twórczości Radiohe...
Wydany w lutym 1993 roku album `Pablo Honey`, był pełnowymiarowym debiutem Radiohead. Nagrany jesienią 1992 roku w Chipping Norton Recording Studios i Courtyard Studio w Oxfordshire, pod okiem producentów Seana Slade`a i Paula Q. Kolderie, przyniósł utwór `Creep`, który na lata stał się wizytówką zespołu Thoma Yorka. Choć grupa później odeszła od alternatywnego rocka (tutaj naznaczonego także grunge`owym posmakiem), Pablo Honey do dziś postrzegany jest za jeden z najlepszych debiutów swojego czasu, a takie piosenki jak `Anyone Can Play Guitar`, `Stop Whispering` czy przede wszystkim `Creep`, na stałe weszły do kanonu alternatywnej muzyki rockowej. Tracklista: 1.You 2.Creep 3.How Do You? 4.Stop Whispering 5.Thinking About You 6.Anyone Can Play Guitar...
Po serii eksperymentalnych albumów, naznaczonych jazzowo-elektronicznym brzmieniem `Hail to the Thief` był powrotem do bardziej gitarowych dźwięków znanych z pierwszych płyt zespołu, choć przy zachowaniu elektronicznych elementów, takich jak syntezatory, automaty perkusyjne, czy cyfrowe efekty. Jak mówi Yorke: "nawet w elektronice są elementy spontanicznego wykonawstwa. Jest napięcie pomiędzy tym co ludzkie, a tym co wychodzi z maszyn." A jednak na płycie wróciły gitary, fortepian i akustyczna perkusja, zaś głos Yorke`a, mocno przetwarzany na poprzednich albumach, znowu pojawił się na froncie.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro