Jedną z cech tzw. demokratycznych mikropaństw europejskich (Andora, San Marino, Monako, Liechtenstein) jest ich pozostawanie poza strukturami Unii Europejskiej, co wyłączywszy Szwajcarię czyni je jedynymi państwami zachodnioeuropejskimi, które do tej organizacji nie przystąpiły. Spośród wyżej wymienionych mikropaństw Liechtenstein zdaje się prowadzić politykę najbardziej otwartą na procesy integracyjne ? jako jedyne mikropaństwo zdecydowało się przystąpić do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
Swoistość Liechtensteinu, który jest ostatnią niemieckojęzyczną monarchią, a pozycja głowy państwa jest tak silna, że często porównywana jest do tej, jaką posiada papież (de facto monarcha absolutny), jest przedmiotem coraz większego zainteresowania badaczy. Powodów takich jest przynajmniej kilka. Poza wymienionymi wyżej, należy wskazać również na szczególną rolę sąsiadów w kształtowaniu się systemu politycznego Księstwa, czy chociażby duże bogactwo tego niewielkiego, alpejskiego państwa
Opis stanowi fragment Wstępu
Autor | ŁUKASZEWSKI MARCIN |
Wydawnictwo | WNPiD UAM |
Rok wydania | 2020 |
Liczba stron | 176 |
Format | 14.8 x 21.0 cm |
Numer ISBN | 978-83-62907-85-4 |
Kod paskowy (EAN) | 9788362907854 |
Wymiary | 148 x 210 mm |
Data premiery | 2020.11.10 |
Data pojawienia się | 2020.12.17 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Na serię wydawniczą "Aleksandra Gajecka-Antosiewicz Collection" składają się dedykowane cenionej klawesynistce Aleksandrze Gajeckiej-Antosiewicz, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej, spadkobierczyni sztuki wykonawczej oraz spuścizny artystycznej wybitnej polskiej klawesynistki Elżbiety Chojnackiej.Niniejsza publikacja zawiera pięć etiud klawesynowych Marcina Tadeusza Łukaszewskiego.Są to zróżnicowane kompozycje o różnorakich problemach technicznych i interpretacyjnych, w tym obejmują zagadnienia dwudźwięków, gry quasi improwizacyjnej, ornamentacji, czy figuracyjności w stylu toccatowym.
Publikacja w ramach serii wydawniczej "M. T. Łukaszewski Didactic Music" zawiera cztery etiudy:WiosnaLatoJesieńZimaCztery etiudy transcendentalne, których podtytuły nawiązują do czterech pór roku, zostały napisane z myślą o wybitnym polskim pianiście, finaliście Konkursu Chopinowskiego, Radosławie Sobczaku. Kompozycje te, to swoiste poematy muzyczne, rozbudowane, o zróżnicowanych problemach wykonawczych i wysokim stopniu trudności.
Publikacja w ramach serii wydawniczej M. T. Łukaszewski Didactic Music.Kolekcja 12 etiud koncertowych powstałych na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Są to krótkie, zróżnicowane utwory o różnych problemach pianistycznych, zróżnicowanej stylistyce brzmienia i różnych technikach kompozytorskich.Spis utworów:1. Vivo, molto dramatico2. Presto, con fuoco3. Agitato, ma molto tranquillo e cantabile4. Andante, dolente5. Presto6. Molto tranquillo7. Allegro, a piacere8. Allegro9. Energico e scherzando10. Vivo, leggiero, a piacere11. Tempo a piacere, molto brillante, ma con vigore e scherzando12. Vivo
Dwa znakomite duety saksofonowe opublikowane w ramach serii wydawniczej Paweł Gusnar Collection.Spis utworów:Three Duets - Marcin Tadeusz Łukaszewski- I- II- IIILipidaria II - Alicja Gronau- I - Alicja- II - Canto- III - Chorale- IV - Dorota- V - Alicja and Dorota
Publikacja w ramach serii wydawniczej "M. T. Łukaszewski Didactic Music" zawierająca trzy etiudy:NocturneCuboEuroTrzy etiudy akademickie zostały napisane z myślą o studentach Wydziału Dyrygentury i Wokalistyki Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Rytmiki UMFC. Kompozycje, o umiarkowanym stopniu trudności zawierają zróżnicowane problemy dydaktyczne i z założenia mają charakter wirtuozowski.
Spośród wszystkich demokratycznych mikropaństw europejskich (Andora, Monako, Liechtenstein, San Marino) to pierwsze jest bez wątpienia najmniej znanym. O ile Monako kojarzyć się może czytelnikowi z Lazurowym Wybrzeżem, kasynem i wysokim statusem życia; San Marino ze statusem enklawy na terytorium Włoch, Liechtenstein ze statusem raju podatkowego; o tyle Andora pozostaje państwem, o którym nie można byłoby powiedzieć wiele. Polskiemu czytelnikowi kojarzyć się może co najwyżej z największym ośrodkiem narciarskim w Pirenejach (Grandvalira). Dla specjalistów prawa międzynarodowego do niedawna Andora stanowiła przykład terytorium niesuwerennego. Dodatkowo, specyficzna konstrukcja głowy państwa sprawiała badaczom trudność w odpowiednim umieszczeniu Andory pośród r...
San Marino dość powszechnie jest uważane za najstarszą istniejącą do dzisiaj republikę. Pośród tzw. demokratycznych mikropaństw europejskich (Andora, San Marino, Monako, Liechtenstein) jako jedyne nie jest monarchią, a jednocześnie pozostaje jedyną w tym gronie państwem enklawą. Jeśli dodać do tego, że pośród wszystkich państw znajduje się w mniejszości podmiotów, które nie mają konstytucji w formie jednego aktu prawnego, można zauważyć z jak wyjątkowym państwem mamy do czynienia Opis stanowi fragment Wstępu.
Zapis nutowy Ave Maria, Ave na skrzypce i fortepian oraz Capriccio - notturno na skrzypce solo.
Tryptyk warszawski powstawał etapami. Pisałem go z myślą o muzyce Chopina, która jest mi szczególnie bliska stąd polonez (z mazurkiem wewnątrz) i nokturn jako wspomnienie wielkiego twórcy i warszawiaka. Pod względem muzycznym tryptyk ma jednak niewiele wspólnego, chociaż polonez pod względem formy i faktury jest inspirowany Polonezem fis-moll op. 44.Warsaw Triptych dedykuję wielkiej polskiej artystce, Marii Gabryś-Heyke. [Marcin Tadeusz Łukaszewski]
Trzy pieśni na sopran i trio fortepianowe do słów Katarzyny Karczmarczyk, napisane na prośbę wybitnej polskiej śpiewaczki Doroty Całek. Pieśni w obsadzie analogicznej jak cykl pieśni Dymitra Szostakowicza do słów Aleksandra Błoka. Pieśni Łukaszewskiego korespondują pod względem wyrazowym z cyklem rosyjskiego kompozytora, ponieważ obie kompozycje miały zostać wykonane na jednym koncercie. Tak też się stało i Trzy pieśni zabrzmiały w 2015 roku w wykonaniu Doroty Całek i artystów: Anny Mikolon fortepian oraz Duo Sopot w składzie: Małgorzata Skorupa skrzypce, Anna Sawicka wiolonczela.
Kolejna publikacja w serii M. T. Łukaszewski Didactic Music.Utwór jest przeznaczony do wykonania na skrzypce z towarzyszeniem dowolnego z podanych instrumentów: fortepianu, organów lub klawesynu. Suita ma przeznaczenie koncertowe, ale może być również stosowana w dydaktyce gry skrzypcowej. Składa się z trzech krótkich, zróżnicowanych części:Preludium: Kurpiowska wycinankaNotturno: w Puszczy ZielonejFinale: tańce i chulanki.W każdym z utworów kompozytor zastosował cytaty innych pieśni kurpiowskich. Są to m.in.: w części pierwszej Hej wółki moje, w drugiej części Zarzyj ze kuniu, w trzeciej zaś Z tamtej struny młyna.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro