Jak to łatwo powiedzieć… to bogato ilustrowany zbiór ćwiczeń komunikacyjnych dla początkujących, uczących się na poziomie podstawowym (A1, A2). Program zbioru powiązany jest z systemem certyfikatowym języka polskiego, zawiera bowiem intencje pragmatyczne przewidziane w opracowanym przez Komisję ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego inwentarzu funkcjonalno-pojęciowym; zawiera także elementy inwentarza tematycznego. Zbiór charakteryzuje się bogactwem ćwiczeń słownikowych, ćwiczeń na rozumienie tekstów (pisanych i mówionych), a także ćwiczeń zawierające aspekt kulturowy oraz quizów tematycznych. Ponieważ większość uczących się to tzw. wzrokowcy, autorka kładzie szczególny nacisk na obraz, który ułatwia uczenie się. Na zbiór składa się 10 jednostek lekcyjnych. Każda jednostka jest podzielona na siedem, odpowiednio oznaczonych, części:
I. Dialogi, słownictwo, ćwiczenia.
II. Ćwiczenia podsumowujce.
III. Warto przeczytać.
IV. Warto posłuchać.
W. Warto napisać.
VI. Warto wiedzieć.
VII. Quiz.
Jak to łatwo powiedzieć... to współczesny język polski w postaci dialogów, przedstawionych w formie obrazkowej (zdjęć) z tzw. „dymkami”. Dialogi są napisane prostym, ale w miarę autentycznym językiem. Ich treść nie jest ściśle podporządkowana zagadnieniom gramatycznym. Autorce chodziło raczej o autentyczność komunikacyjną, czego dowodem są zamieszczone w ćwiczeniach oryginalne teksty, pochodzące z polskich czasopism. Teksty te mają stanowić zachętę do mówienia i dyskusji. Proponowane w każdej jednostce lekcyjnej ćwiczenia należy wykorzystywać kreatywnie, uzupełniając je własnymi pomysłami lub pomysłami uczących się. Nauczyciel może zmieniać kolejność wprowadzania materiału poszczególnych części lekcji, a te fragmenty, które wydają się za trudne dla poziomu danej grupy, może opuścić. Różnorodność i bogactwo ćwiczeń, nie tylko komunikacyjnych, fonetycznych i słownikowych, ale także w rozumieniu tekstów pisanych i mówionych oraz ćwiczeń prezentujących współczesną kulturę polską, sprawiają, iż zbiór stanowi cenną pomoc w nauce języka polskiego jako obcego.
Autor | Danuta Gałyga |
Wydawnictwo | Universitas |
Seria wydawnicza | Język polski jako obcy |
Rok wydania | 2017 |
Liczba stron | 238 |
Format | 20.5x29.5 cm |
Numer ISBN | 97883-242-3109-6 |
Kod paskowy (EAN) | 9788324231096 |
Data premiery | 2017.08.31 |
Data pojawienia się | 2017.08.31 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Skuteczność nauczania cudzoziemców języka polskiego jako obcego na przykładzie działalności Instytutu Polonijnego Uniwersytetu Jagiellońskiego w latach 1996-2004 Tom 9
"Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że – bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej – rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o „dowartościowaniu komponentu gramatycznego”); że wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne – jeśli chodzi o zawartość leksykalną; że kryterium istotnym w tworzeniu materiałów było kryterium użyteczności – stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i – czasem – elementy slangowe), ale i elementów języków specjalistycznych (dopasowanie tychże do poziomu nie jest proste, ale Autorkom udaje się to zrobić!). (…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadc...
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem: Język polski – chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach, jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego. Celem nauczania w tym podejściu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętnoś...
Nie ma róży bez kolców to ćwiczenia ortograficzne dla obcokrajowców uczących się języka polskiego jako obcego na poziomie średnio zaawansowanym B1 i B2. Mogą one stanowić również pomoc w pracy z młodzieżą szkolną w kraju i za granicą. Zawierają 11 zagadnień ortograficznych z bogatym zestawem różnorodnych ćwiczeń oraz dyktanda pogrupowane w trzy zestawy: opracowane teksty fabularyzowane, krótkie teksty prasowe oraz fragmenty wierszy. Mimo, że w Nie ma róży bez kolców znajduje się klucz do ćwiczeń oraz dyktand, podręcznik jest przeznaczony do pracy z nauczycielem. Opracowanie graficzne ma ułatwić zapamiętywanie reguł, poszczególne ikonki wyznaczają stałe miejsca różnych części: na początku każdego zagadnienia pojawia się rysunek róży, w środk...
Przedstawiamy zbiór krótkich historii na poziomie A1, dla wszystkich, którzy chcą doskonalić swój język polski oraz uzupełnić zasób słownictwa. Czytaj krok po kroku to zbiór materiałów uzupełniających zarówno do pracy samodzielnej, jak i do wykorzystania na zajęciach grupowych. Można go traktować jako powtórzenie czy też utrwalenie materiału, jako zadanie domowe bądź inspirację do gier, dyskusji, scenek itp. Zawartość leksykalna i gramatyczna pierwszych pięciu tomików serii pokrywa się niemal z każdym podręcznikiem do nauki języka polskiego dla początkujących, jednak najściślej jest powiązana z podręcznikiem Polski krok po kroku. Tom 1. Publikacja: • zawiera 5 modułów po 2 teksty, po których następują ćwiczenia leksykalno-gramatyczne sprawdza...
Podręcznik jest adresowany do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego na poziomie samodzielności (B1+/B2). Może również stanowić pomoc w pracy z uczniami klas gimnazjalnych i licealnych w szkołach polskich w kraju i za granicą oraz w przygotowaniach do egzaminu biegłości. Uwzględniono w nim formy pisemne wymagane na tych poziomach, ale także role komunikacyjne, pojęcia i intencje, które determinują charakter i cel wypowiedzi, tematykę, zagadnienia gramatyczne i stylistyczne oraz techniki pracy z tekstem. Materiał wyjściowy do zadań pisemnych występuje w postaci bodźca słownego oraz wizualnego. W podręczniku zastosowano innowacyjną metodę nauczania pisania poprzez słuchanie, z uwzględnieniem przekładu intersemiotycznego jako dzia...
Zbiór krótkich historii na poziomie A1, dla wszystkich, którzy chcą doskonalić swój język polski oraz uzupełnić zasób słownictwa. Czytaj krok po kroku zostało pomyślane jako zbiór materiałów uzupełniających zarówno do pracy samodzielnej, jak i do wykorzystania na zajęciach grupowych. Można je traktować jako powtórzenie czy też utrwalenie materiału, jako zadanie domowe bądź inspirację do gier, dyskusji, scenek itp. Zawartość leksykalna i gramatyczna pierwszych pięciu tomików serii Czytaj krok po kroku pokrywa się niemal z każdym podręcznikiem do nauki języka polskiego dla początkujących, jednak najściślej jest powiązana z podręcznikiem Polski krok po kroku, część 1. • Zawiera 5 modułów po 2 teksty, po których następują ćwiczenia leksykaln...
Od słowa do słowa, tak toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2. Autor repetytorium leksykalnego dla poziomu średniozaawansowanego tą nauką kierował się tworząc nieprzeciętny zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych. Podstawowym celem repetytorium jest świadome rozwijanie kompetencji leksykalnej, pojmowanej za europejskim systemem opisu kształcenia językowego jako część składową językowej kompetencji komunikacyjnej. Co różni tę publikację od typowych repetytoriów leksykalnych? Przede wszystkim oferuje trening leksykalny także na poziomie zwrotów i kontekstów sytuacyjnych. Drugim trafnym pomysłem jest wykorzystanie podobieństw leksykalnych polszczyzny do innych języków - w każdym z rozdziałów zamieszcz...
UKRAIŃSKI-POLSKI. Rozmawiaj na każdy temat 1to dwuczęściowy niepowtarzalny podręcznik do nauki języka polskiego dla Ukraińców.-Książka uczy wypowiedzi po polsku na różne przydatne tematy.-W tej części uczący dowie się, jak rozmawiać o rodzinie, uczuciach, posiłkach, miejscu zamieszkania, swoim hobby oraz sprawach codziennych.-Na bazie podanych w książce przykładowych zdań łatwo można zbudować swoje własne wypowiedzi.-Książka pomaga w szybkim opanowaniu uniwersalnych wyrażeń zawartych w logicznym kontekście.-Nagrania w formacie MP3 do wybranych tekstów pomagają osłuchać się z językiem polskim.
UKRAIŃSKI-POLSKI. Rozmawiaj na każdy temat 2 to dwuczęściowy niepowtarzalny podręcznik do nauki języka polskiego dla Ukraińców.-Książka uczy wypowiedzi po polsku na różne przydatne tematy.-W tej części uczący dowie się, jak rozmawiać o rodzinie, uczuciach, posiłkach, miejscu zamieszkania, swoim hobby oraz sprawach codziennych.-Na bazie podanych w książce przykładowych zdań łatwo można zbudować swoje własne wypowiedzi.-Książka pomaga w szybkim opanowaniu uniwersalnych wyrażeń zawartych w logicznym kontekście.-Nagrania w formacie MP3 do wybranych tekstów pomagają osłuchać się z językiem polskim.
„Podręcznik Gramatyka? Dlaczego nie?! jest bardzo nowatorskim i atrakcyjnym przedsięwzięciem glottodydaktycznym. Ćwiczenia zawarte w podręczniku charakteryzują się z jednej strony dużą różnorodnością, zróżnicowanym stopniem trudności oraz wysoką jakością merytoryczną, z drugiej natomiast osadzone są w szerokim kontekście społeczno-kulturowym, dzięki czemu uczący się poznają zarówno język, jak i realia kulturowe. Dodatkowym walorem podręcznika jest jego szata graficzna, która poza aspektem estetycznym wspomaga proces przyswajania tego nie najłatwiejszego przecież języka”. – z recenzji dra hab. Wiesława T. Stefańczyka „Publikowany zbiór ćwiczeń gramatycznych dla poziomu A1 zatytułowany Gramatyka? Dlaczego nie?! Joanny Machowskiej stanowi prób...
Zeszyt ćwiczeń do podręcznika Polski krok po kroku. Junior 1 to: – rzetelna powtórka i dodatkowa praktyka lekcja po lekcji, – urozmaicone, nastawione na praktyczne użycie języka ćwiczenia gramatyczne, – zadania doskonalące wszystkie sprawności językowe: mówienie, rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem i pisanie, – nowe dialogi i teksty, – dodatkowe słownictwo. Składa się on z dziesięciu rozdziałów, z których każdy podzielony jest na lekcje A, B, C i D. Na końcu umieszczony jest klucz do ćwiczeń oraz teksty wybranych nagań.
Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2 Gramatyka? Ależ tak! stanowią kontynuację ćwiczeń gramatycznych dla poziomu A1 Gramatyka? Dlaczego nie?! wydanych w 2010 roku. Konstrukcja podręcznika Gramatyka? Ależ tak! nawiązuje swoim układem do poprzedniego zbioru ćwiczeń, jest on jednak poszerzony o nowe zagadnienia gramatyczne i leksykę. Liczne ilustracje, krzyżówki, tabelki, diagramy i teksty pomagają utrwalić reguły polskiej gramatyki. Warto podkreślić, ze w niniejszej publikacji między poszczególnymi rozdziałami prezentującymi oddzielne zagadnienia gramatyczne nie ma powiązania. Nie muszą być one przedstawiane w układzie takim, w jakim występują w książce, ale mogą być realizowane w dowolnej kolejności. Gramatyka? Ależ tak! to przydatna, a jednocześnie inte...
Jak to łatwo powiedzieć to bogato ilustrowany zbiór ćwiczeń komunikacyjnych dla początkujących, uczących się na poziomie podstawowym (A1, A2). Program zbioru powiązany jest z systemem certyfikatowym języka polskiego, zawiera bowiem intencje pragmatyczne przewidziane w opracowanym przez Komisję ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego inwentarzu funkcjonalno-pojęciowym, zawiera także elementy inwentarza tematycznego. Zbiór charakteryzuje się bogactwem ćwiczeń słownikowych, ćwiczeń na rozumienie tekstów (pisanych i mówionych), a także ćwiczeń zawierające aspekt kulturowy oraz quizów tematycznych. Ponieważ większość uczących się to tzw. wzrokowcy, autorka kładzie szczególny nacisk na obraz, który ułatwia uczenie się. Na zbiór składa s...
Dużą wartością tej rozprawy są jej walory teoretyczne i metodologiczne. Danutę Gałygę cechuje wysoka świadomość metodologiczna poparta licznymi lekturami i przemyśleniami. Jej program badań przedstawiony w rozdziale 3. musi zostać potraktowany przez kolejnych badaczy jako ścieżka edukacyjna, którą ? nawet jeśli nie zechcą podążać wprost ? będą musieli przejść w chwili, gdy podejmą kolejne badania skuteczności nauczania języków obcych. Użyte narzędzia, procedury pomiaru i techniki ewaluacji zostały bardzo dobrze opisane w rozdziale 4. i 5. (m.in. rodzaje testów, wskaźniki łatwości, trafności i rzetelności testu), natomiast analityczny rozdział 6. ukazuje, jak można stosować opisane narzędzia ewaluacji w praktyce. (...) W pracy tej podjęto rzadko...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro