W latach PRL samochody osobowe produkowane seryjnie wzbudzały u nas ogromne emocje. Jeszcze większe wzbudzały prezentowane co pewien czas prototypy. Te nowatorskie wizje rozpalały emocje i podgrzewały marzenia – Syrena Sport, Warszawa Ghia, Syrena 110, Polski Fiat 1500 coupe, Polski Fiat 1100 coupe, Polskie Fiaty 125p kabriolet czy 4x4, Wars oraz popularny Maluch z silnikiem diesla to tylko kilka przykładów.
Auta prototypowe były raczej znane ówczesnym miłośnikom motoryzacji. Nieznane były zaś projekty, które pozostały tylko na papierze, jako plany. To ogromny temat, który dotychczas nie był jeszcze szerzej poruszany. W mniejszej książce Czytelnik znajdzie opisy prototypów i niezrealizowanych projektów. Co ciekawe, o wielu projektach opowiadają ich twórcy.
Autor | Tomasz Szczerbicki |
Wydawnictwo | Vesper |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 592 |
Format | 21.0x21.0 cm |
Numer ISBN | 978-83-7731-274-2 |
Kod paskowy (EAN) | 9788377312742 |
Data premiery | 2020.09.30 |
Data pojawienia się | 2020.09.15 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Polskie samochody osobowe lat PRL to chluba naszego niegdyś prężnego przemysłu motoryzacyjnego; spełniające się marzenia setek tysięcy Polaków; przedmiot prestiżu społecznego; impuls do rozwoju turystyki, pierwsze wakacje nad morzem lub w górach, pierwszy wyjazd zagraniczny do zaprzyjaźnionego NRD, Czechosłowacji lub słonecznej Bułgarii; towar eksportowy ze znaczkiem "Made in Poland"; codzienność nas wszystkich. Dziesiątki powodów, dlaczego wspominamy Warszawy, Syreny, Mikrusy, Polskie Fiaty czy ekskluzywnego w swoim czasie Poloneza. Dziesiątki nostalgicznych wspomnień czasów, być może niezbyt doskonałych pod wieloma względami, ale posiadających swój miły koloryt dnia codziennego i... niecodziennego, gdy stawaliśmy się posiadaczami samochodu. Czasami pierwsz...
Wprowadzenie, podłoże społeczno polityczne, nadbudowa ideologiczna, ogólne warunki rozwoju literatury, publicystyka, proza fabularna, dramat, poezja, literatura popularno - ludowa, literatura dla młodzieży i dzieci, proza dokumentalna, krytyka i historia literatury i sztuki, inne nauki humanistyczne, filozofia i dziedziny pokrewne, działalność przekładowa, dopełnienie, dziedzictwo pozytywizmu w kulturze polskiej.
Siła twoich myśli i przekonań wpływa na DNA, w terapii na zdolność do samouzdrawiania oraz kreuje twoją rzeczywistość. Autor, światowej sławy trener rozwoju osobistego, korzystając z najnowszych naukowych doniesień z dziedziny kwantowości oraz badaczy ezoteryki, wyjawia tajemnice prawa rezonansu. Wyjaśnia jak wykorzystać podświadomość i swoją pozytywną energię, aby wpływać na pole energetyczne otoczenia. Z książki dowiesz się jakie są mechanizmy prawa rezonansu. Nauczysz się wysyłać i ukierunkować pozytywne myśli poprzez afirmację, by dowolnie kształtować swoje życie. Zatem sukces, zdrowie, szczęście i prawdziwa miłość zależą od tego jak skutecznie ukierunkujesz swoje pozytywne myślenie i wibracje.
?Tracker? to ósmy solowy album Marka Knopflera, który zawiera 11 nowych utworów. Wśród wielu inspiracji do napisania piosenek znaleźli się m.in. Beryl Bainbridge i Basil Bunting. Album został nagrany w Londynie w British Grove Studios i wyprodukowany przez Knopflera i Guy?a Fletchera.
Druga część bogato ilustrowanej dwutomowej książki poświęconej pojazdom produkowanym w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie od 1978 do 2011 roku. Opisano samochody produkowane seryjnie, montowane oraz prototypy. W drugiej części ujęto następujące pojazdy: Polski Fiat 125p/FSO 1500 (różne odmiany i prototypy), FSO Polonez (różne odmiany i prototypy), Fiat Ritmo, Opel Astra F (I), Daewoo Tico, Daewoo Espero, Daewoo Lanos, Daewoo Nubira, Daewoo Leganza, Daewoo Matiz, Daewoo Tacuma i Chevrolet Aveo oraz prototypy FSO (m.in. mikrobus wycieczkowy; Analog; Wars; BR-83, 85 i 87) i modele samochodów rozpatrywanych jako pojazdy licencyjne lub montowane. Uwzględniono historię powstania i rozwój konstrukcji oraz podstawowe dane techniczne. Opis każdego pojazdu zilustrowano wi...
Wędzenie jest nie tylko obrosłą w tradycje metodą ochrony mięsa i ryb przed zepsuciem – pierś kurczęcia bądź gęsi, kawałek baraniny lub właśnie złowiona na wędkę ryba stają się w dymie wybornymi przysmakami. W publikacji znajdują się informacje o: • piecach i komorach wędzarniczych: małe urządzenia ogrodowe, do użycia na kempingu i przy łowisku ryb, wędzarnie do samodzielnego wykonania, szafy i komory wędzarnicze, jak unikać błędów w czasie wędzenia, • wędzeniu mięsa i kiełbas: ważne reguły peklowania, wędzonki z wieprzowiny, baraniny, drobiu lub dziczyzny, kiełbasa surowa, parzona i gotowana, jaki dym do jakiej kiełbasy, przepisy, • wędzeniu ryb: patroszenie, czyszczenie, solenie, metody wędzenia, gatunki ryb polecane do wędzenia, przech...
Młodszy brat Zuzanny ma zespół Downa. Chodzi do specjalnego przedszkola. Kolega Zuzanny nazwał go debilem, co Zuzannę zmartwiło i rozzłościło. Bo Zuzanna kocha swojego młodszego brata, choć nie jest taki jak wszyscy, czasem zapomina schować język, a czasem zdarza mu się nie zdążyć do łazienki. Lubi się za to przebierać, ma poczucie rytmu i uwielbia się bawić w wojnę poduszkową. Książka o tolerancji – dowcipna i mądra, wspaniale zilustrowana przez Bogusława Orlińskiego.
Autorka książki Kuracja życia – dr biologii, pani Hulda Clark upatruje źródeł wielu współcześnie trapiących cywilizację chorób w dwóch zasadniczych elementach. Są to wszechobecne w przyrodzie organizmy zakażające człowieka (bakterie, wirusy, grzyby, pasożyty) oraz postępujące zanieczyszczenia naszego środowiska przez różnorakie toksyny (związki chemiczne, metale ciężkie). W swojej książce dr Clark proponuje terapię, w której wykorzystuje elementy medycyny ludowej, takie jak – oczyszczanie organizmu przy użyciu ziół oraz proponuje wykrycie i usunięcie różnego rodzaju intruzów, zamieszkujących nasze ciało, za pomocą aparatury wykorzystującej prąd elektryczny.
Caramba! Kultowe powieści Stanisława Pagaczewskiego o przygodach profesora Baltazara Gąbki i Smoka Wawelskiego po raz pierwszy wydane w jednym tomie. W twardej oprawie i z kolorowymi ilustracjami. Na tych książkach wychowało się kilka pokoleń Polaków, choć Szpiedzy z Krainy Deszczowców robili wszystko, aby w tym przeszkodzić. Absolutna klasyka.
Autorka omawia lecznicze właściwości pożywienia. Dokładny przegląd poszczególnych grup pożywienia (zboża, warzywa, strączkowe, owoce, orzechy, nasiona oraz produkty pochodzenia zwierzęcego) ma ułatwić czytelnikowi wybór takich produktów, jakich potrzebuje, aby wzmocnić swój organizm zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami. Dodatkową atrakcją tej pozycji jest załączona płyta DVD z instruktażem domowego wypieku chleba.
W latach 1943-1944 został skonstruowany lekki niszczyciel czołgów 76 mm GMC "Hell Cat", który dysponował skuteczną armatą zdolną do zniszczenia większości czołgów niemieckich i japońskich. Innymi atutami tego pojazdu była duża prędkość i zwrotność, które pozwalały załodze, w przypadku ataku przeciwnika na szybkie opuszczenie stanowiska bojowego.
Robert Winckiewicz, dobrze już znany wielu czytelnikom, w swojej najnowszej książce zamieszcza przepisy na nowe pyszne i zdrowe produkty. W tym opracowaniu obok wcześniejszych przepisów czytelnik znajdzie opis coraz bardziej popularnej obróbki mięsa metodą sous vide. Jest ona zazwyczaj stosowana przez szefów kuchni renomowanych restauracji. Zaadaptowana została na potrzeby domowych wędlin, aby były jeszcze znakomitsze.
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy. Przedwojenna historia to krajowe „setki”, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Kr...
Czołgi w Wojsku Polskim to blisko sto lat historii. Pierwsze tego typu pojazdy dotarły do naszego kraju w 1919 roku. Po raz pierwszy zostały użyte bojowo w czasie wojny polsko-bolszewickiej. Znaczenie czołgów w nowych doktrynach wojennych wzrastało proporcjonalnie do rozwoju motoryzacji. Układy napędowe zyskiwały coraz większą moc, coraz grubsze stawało się opancerzenie, coraz większe montowano w czołgach działa. Nieco później pojawiły się pojazdy o zbliżonej konstrukcji i zadaniach, czyli samobieżne działa pancerne. Ich historia w Wojsku Polskim, w etatowym wykorzystaniu, rozpoczęła się wraz z II wojną światową. Przez dziesięciolecia czołg był uniwersalnym symbolem wszystkich armii świata. To właśnie wojska pancerne decydowały o sile danej armii. Przez...
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji – rozpoczętej jesienią 1951 roku – zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951–1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego. W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, nau...
Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych "wół roboczy", dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności - z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią. Syrena była pierwszym po wojnie samochodem osobowym polskiej konstrukcji. Była również pierwszym samochodem, który przewidziano dla przeciętnego obywatela. W latach 60. i 70. był to obiekt marzeń i pragnień setek tysięcy Polaków. Syren wyprodukowano ogółem ponad pół miliona. Wiele egzemplarzy używa...
Przyjęło się powszechnie mianem motocykle PRL określać pojazdy produkcji krajowej: WFM, SHL, WSK, Junak. Jest to jednak wielkie uproszczenie, bo obok wspomnianych jednośladów na naszych drogach można było również spotkać kilkanaście marek motocykli importowanych: Jawa, MZ, CZ, IFA, IŻ, M-72, K-750, Panonia, Lambretta, Peugeot, a także: BMW, Triumph, Norton, BSA, AJS, Harley-Davidson i wiele innych. O tym właśnie opowiada książka Motocykle PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko. Po raz pierwszy pokazano tu faktyczny stan polskiego motocyklizmu w latach 1945-1989. W ramach tytułowego i nie tylko przywołano w niej wspomnienia o ludziach, którzy odegrali ważną rolę w motocyklizmie lat PRL konstruktorach, mechanikach, kierowcach sportowych, kreatorach ruchów motocyk...
W książce zamieszczono zwięzłą historię rozwoju konstrukcji oraz szczegółowe opisy techniczne i dane eksploatacyjne samochodów Polski Fiat 508 i 518, produkowanych w Polsce przed drugą wojną światową. Książka skierowana jest do miłośników dawnej motoryzacji, kolekcjonerów i rzeczoznawców pojazdów zabytkowych.
Polskie samochody osobowe lat PRL to chluba naszego niegdyś prężnego przemysłu motoryzacyjnego; spełniające się marzenia setek tysięcy Polaków; przedmiot prestiżu społecznego; impuls do rozwoju turystyki, pierwsze wakacje nad morzem lub w górach, pierwszy wyjazd zagraniczny do zaprzyjaźnionego NRD, Czechosłowacji lub słonecznej Bułgarii; towar eksportowy ze znaczkiem "Made in Poland"; codzienność nas wszystkich. Dziesiątki powodów, dlaczego wspominamy Warszawy, Syreny, Mikrusy, Polskie Fiaty czy ekskluzywnego w swoim czasie Poloneza. Dziesiątki nostalgicznych wspomnień czasów, być może niezbyt doskonałych pod wieloma względami, ale posiadających swój miły koloryt dnia codziennego i... niecodziennego, gdy stawaliśmy się posiadaczami samochodu. Czasami pierwsz...
Ludowe Wojsko Polskie to ponad 45 lat niedawnej historii armii, występującej pod biało-czerwoną flagą z białym orłem na czapkach i hełmach. Abstrahując od ocen historycznych i moralnych, w okresie swojego istnienia (1943-1989), za sprawą obowiązkowej służby wojskowej, w Ludowym Wojsku Polskim służyło kilka milionów Polaków. Codzienne funkcjonowanie 200-300-tysięcznej armii oraz szkolenie bojowe poborowych wymuszało użycie dużej liczby różnego rodzaju pojazdów, począwszy od motocykli poprzez samochody osobowe i ciężarowe, pojazdy specjalistyczne na transporterach opancerzonych, działach samobieżnych i czołgach kończąc. O tym właśnie jest ta książka. W oparciu o ponad 1000 ilustracji archiwalnych przyjrzeliśmy się wojskowemu parkowi maszyn na przestrzen...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro