Kompletny zestaw narzędzi służących wspieraniu i rozwojowi ludzi.
Ten praktyczny przewodnik opisuje większość sytuacji coachingowych, dostarczając przydatnych ćwiczeń, modeli i schematów. Przeprowadza szczegółowo przez cały proces: od nawiązania relacji coachingowej z klientem, przez określenie jego potrzeb, wybór właściwego narzędzia i rozwiązanie problemu lub konfliktu, po wzmocnienie pewności siebie i usprawnienie działania klienta. Odpowiada także na wyzwania współczesności, oferując coaching rozwoju kobiet i pracowników organizacji w okresie zmian.
Gillian Jones jest coachem i konsultantką specjalizującą się w dziedzinie przywództwa, rozwoju organizacji i coachingu kadry kierowniczej. Jest mistrzynią we wspieraniu i rozwoju kobiet, prowadzi m.in. wzmacniający kobiety program RISE w Europie i na Bliskim Wschodzie.
Ro Gorell jako niezależna konsultantka i coach specjalizuje się w dziedzinie zmian, zarządzaniu talentami i coachingu biznesowym. Jest ekspertką od coachingu grupowego i wzmacniania kultury organizacji.. Napisała poradnik Group coaching, a wspólnie z Gillian Jones How to create the coaching culture.
Autor | Gillian Jones, Ro Gorell |
Wydawnictwo | Rebis |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 352 |
Format | 15.0 x 22.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-8062-516-7 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380625167 |
Wymiary | 150 x 225 mm |
Data premiery | 2020.02.25 |
Data pojawienia się | 2020.01.22 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha? Opanowana do perfekcji sztuka zadawania pytań to najważniejsza umiejętność w coachingu. Celne pytanie zadane we właściwym momencie przez coacha może zmienić życie rozmówcy. Sztuka zadawania pytań w coachingu to podręcznik prezentujący praktyczne techniki, narzędzia i ćwiczenia, zilustrowane za pomocą setek przykładowych pytań coachingowych. Autor – doświadczony coach i instruktor coachingu – omawia szeroki wachlarz technik, od podstawowych umiejętności (takich jak poszukiwanie alternatywnych rozwiązań czy motywowanie klienta do podjęcia zaplanowanych kroków) po techniki zaawansowane (np. rzucanie wyzwania i przeramowanie).
Coaching, mimo swojej znacznej i wciąż rosnącej popularności, nadal jest dziedziną nową, a przez to nieuporządkowaną. Równolegle funkcjonują różne, często rozbieżne jego definicje, mianem „coachów” określają się bardzo odmienni specjaliści, a czasem niestety także antyspecjaliści, którzy sięgają po etycznie niedopuszczalne metody z pogranicza nauki i ezoteryki. Jak w tym wszystkim ma się odnaleźć początkujący praktykant coachingu? Jaką wiedzą powinien się kierować, które techniki wybierać, by działać z myślą o jak największych korzyściach dla swojego klienta? Techniki proponowane przez autorów tej książki łączą w sobie wszystkie funkcje ważne w przebiegu zmiany, jakiej w procesie coachingowym powinien doświadczyć klient. Ćwiczenia zost...
Łącząc całkiem nowe, oryginalne schematy z klasycznymi modelami stosowanymi w obszarze zarządzania i edukacji, Jenny Bird i Sarah Gornall stworzyły cenne, przystępne źródło oparte na solidnych podstawach teoretycznych, pozwalające na szybkie znalezienie potrzebnych informacji i błyskawiczne ich przyswojenie. Każdy zaprezentowany model opatrzony jest przejrzystym diagramem oraz prostym wyjaśnieniem, jak działa, na czym polega i w jaki sposób można go wykorzystać w praktyce. Autorki, bazując na swoich doświadczeniach z pracy coachingowej, przedstawiają inspirujące pomysły na wcielanie opisanych metod w życie. „Sztuka coachingu będzie nieocenioną pomocą dla coachów poszukujących nowych metod pracy z klientami, a także dla adeptów sztuki, uczestników szkole...
Podejrzyj warsztat współczesnego mentora Relacja mistrz-uczeń, a następie mistrz-czeladnik była jednym z podstawowych elementów kształcenia zawodowego aż do początków zainicjowanej w Anglii rewolucji przemysłowej. Zadaniem ucznia, czyli przyszłego czeladnika, było precyzyjne odwzorowywanie wiedzy i doświadczenia mentora – mistrza rzemieślniczego. Przez stulecia ludzkość uczyła się więc od mistrzów. Ich praktyczna wiedza była skarbem, a doświadczenie narzędziem umożliwiającym jej odpowiednie wykorzystanie. Współczesny pracownik wcale nie wymaga mniej wsparcia i wiedzy niż jego pradziad czeladnik. Ponieważ jednak zmieniły się technologia, rynek pracy i wymogi stawiane przez pracodawców, aktualnie potrzebujemy wiedzy i narzędzi o innym charakterze. Większo...
Czy tradycyjne metody pozyskiwania najbardziej utalentowanych pracowników to już przeżytek? Jak poradzić sobie z niedoborem wykwalifikowanej kadry? Jak sprawić, żeby nie odeszli najlepsi? Co zrobić, żeby przyciągać talenty jak magnes? O sukcesie organizacji w ostatecznym rozrachunku decydują ludzie – bardziej niż wizja, strategia, marketing, finanse, a nawet technologia. Dlatego właśnie wszystkie firmy chcą mieć u siebie jak najwięcej wybitnie utalentowanych pracowników. Ale czy wiadomo, czego oni oczekują od pracodawcy? Może się okazać, że wcale nie tego, o czym myślisz! Ta książka nie tylko pokazuje, co trzeba zrobić, żeby przyciągnąć do firmy najwybitniejsze talenty, ale też może być zwierciadłem dla ciebie i twojej organizacji. Nie bądź też zasko...
Słowo „mentor” wywodzi się z mitologii greckiej. Ściślej pochodzi od imienia jednej z postaci mitologicznych, Mentora, któremu wyruszający pod Troję Odyseusz, król Itaki, powierzył pieczę nad swoim majątkiem, a także żoną i synem. Gdy syn Odyseusza Telemach wyruszył na poszukiwanie ojca, rolę Mentora przejęła bogini Atena – opiekun stał się przewodnikiem. Od zarania dziejów ludzie szukają mentorów, osób posiadających szeroką wiedzę i bogate doświadczenie, którymi mogą zainspirować innych i które wykorzystują, by wskazać im ścieżkę rozwoju. Relację mistrz – uczeń spotkamy w mitach starożytnej Grecji i Rzymu, w taoizmie i buddyzmie, w koncepcji konfucjańskiej, w zakonach sufickich islamu, w indyjskim systemie sampradaya, a także w judeochrze...
Ćwiczenia uzupełniające do Porozumienia bez przemocy (NVC) Lucy Leu to praktyczny podręcznik do doskonalenia metody komunikacji stworzonej przez Marshalla Rosenberga, przeznaczony dla zorganizowanych grup lub osób ćwiczących samodzielnie. Ćwiczenia tworzą wraz z podręcznikiem Rosenberga spójną, doskonale uzupełniającą się całość, niezbędną dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się rozpoznawać własne i cudze uczucia, potrzeby oraz komunikować się w empatyczny sposób. Ćwiczenia ułożone są w formie ustrukturyzowanego, 14-tygodniowego kursu, który, dzięki szczegółowym wytycznym w nich zawartym, można odbyć samodzielnie lub w grupie składającej się wyłącznie z adeptów NVC.
Książka pokazuje zastosowanie teorii i zasad psychologicznych w coachingu, doradzaniu oraz uczeniu się jednostek i organizacji. Napisana przez praktyków i dla praktyków. Przedstawia stan wiedzy, definiuje najważniejsze terminy, omawia różne podejścia psychologiczne do coachingu, doradzania i uczenia się. Książka pozwala zrozumieć zarówno sens jak i wartość coachingu. Jej walorami są uporządkowane treści, ścisłe definicje oraz liczne praktyczne przykłady i opisy przypadków z perspektywy psychologicznej.
Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy. Charles Duhigg udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele. • Jak jeden człowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie?...
Warunkiem rozwoju nowoczesnej firmy jest stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Szkolenie jest procesem złożonym i długotrwałym, wymagającym profesjonalnego przygotowania i dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Książka zawiera uniwersalny i kompletny zbiór informacji na temat tego przedsięwzięcia. W systematyczny sposób prezentuje kolejne etapy procesu szkolenia, do których należą: – rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych firmy, – planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych, – projektowanie i przeprowadzanie treningów i sesji szkoleniowych, – ocena efektów programów szkoleniowo-rozwojowych. Książka może stanowić nieocenioną pomoc dla menedżerów i specjalistów ds. szkoleń, pracowników działów personalnych i trenerów....
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro