Szanowni państwo, mówi kapitan,
witamy na pokładzie Turbulencji. Proszę usiąść wygodnie i zapiąć pasy. To będzie najprzyjemniejsza podróż w państwa życiu. Jeśli boicie się latać, po przeczytaniu tej książki przestaniecie. W końcu kapitan zawsze czuwa nad bezpieczeństwem lotu… o ile właśnie nie uciął sobie drzemki.
Jeśli z niecierpliwością wyczekujecie kolejnej podniebnej podróży, po lekturze jeszcze bardziej pokochacie latanie – i będziecie wiedzieli na jego temat dużo więcej. Jaką funkcję na lotnisku pełni marszałek? Ilu pasażerów rocznie obsługuje lotnisko Londyn-Gatwick, a ilu Warszawa Okęcie? Dlaczego japońscy piloci latają w rękawiczkach?
A jeżeli marzycie o karierze pilota, dowiecie się, ile to kosztuje – pieniędzy i wyrzeczeń.
Podczas tego lotu wzniesiemy się na ponad 400 stron, by poznać tajniki lotnictwa i zobaczyć, co dzieje się za pancernymi drzwiami kokpitu. Proszę się uważnie rozglądać – nie zabraknie pięknych widoków, które można podziwiać na zdjęciach zrobionych na wysokości kilku tysięcy metrów!
Pogoda sprzyja, szykuje się więc długi lot pełen ciekawostek, obalania mitów i dobrej zabawy. Po udanym zakończeniu lektury można klaskać.
Wasz kapitan Dariusz Kulik, twórca kultowego youtube’owego kanału Turbulencja.
„Czy pracę pilota można przedstawić w sposób lekki, zrozumiały i dowcipny? Okazuje się, że tak. Kapitan Dariusz Kulik robi to z prawdziwym znawstwem, dzięki czemu rzeczy skomplikowane stają się naprawdę łatwe w odbiorze. Przy okazji obala szereg mitów związanych z tym zawodem. Z kolei jego pionierskie podejście do awiacji wyzwala wiele emocji i skłania do refleksji” – Tadeusz Wrona, pilot, 22k FT.
„Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o lataniu, ale nie wiecie kogo zapytać. Pan Dariusz z pasją i humorem opowiada o zawodzie pilota i realiach pracy w lotnictwie. Turbulencja to doskonałe uzupełnienie kanału na YouTubie oraz literackie spotkanie z fascynującym człowiekiem!” – Marta Włodarczyk.
Autor | Dariusz Kulik |
Wydawnictwo | Sine Qua Non |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 360 |
Format | 15.0 x 21.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-8129-622-9 |
Kod paskowy (EAN) | 9788381296229 |
Wymiary | 150 x 215 mm |
Data premiery | 2020.03.25 |
Data pojawienia się | 2020.02.26 |
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 8 szt. |
Dostępność w naszym magazynie | 8 szt. (realizacja 2024.04.21) |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
ul. Jagiellońska 4 (przecznica ul. Wolności) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Dmowskiego 12 (obok stacji Gdańsk Wrzeszcz) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Staromiejska 6 (50 m od Rynku) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Piotrkowska 193 (200 m od Politechniki Łódzkiej) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
al. Komisji Edukacji Narodowej 51 (skrzyżowanie z ul. Płaskowickiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 88 (Ursynów - metro Stokłosy) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Niepodległości 54 (przy stacji metro Wierzbno) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Chmielna 4 (50 metrów od ul. Nowy Świat) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Czapelska 48 (200 m od ronda Wiatraczna) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Kondratowicza 37 (blisko Szpitala Bródnowskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Pańska 96 (300 m od ronda Daszyńskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Powstańców Śląskich 3 (obok restauracji McDonald's) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Stawki 8 (450 m od CH Arkadia) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Wspólna 27 (przecznica Marszałkowskiej) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Żeromskiego 1 (przy stacji metra Słodowiec) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Armii Krajowej 12 (Budynek Centrum AB) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Jedności Narodowej 122 (blisko Parku Słowiańskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Plac Grunwaldzki 25 (w budynku Grunwaldzki Center) | Zamów i odbierz 2024.04.22 |
ul. Ruska 2 (przy Placu Solnym) | Zamów i odbierz już jutro |
Darmowa dostawa już od 299,00 zł
Każdy, kto choć trochę jest zainteresowany tematyką szeroko pojętego lotnictwa będzie zachwycony. Szeroko ujęte prawdziwe realia bycia pilotem, specyfikacji samolotu czy chociażby sposobu działania lotnisk.
Osoby, które latają, nieistotne czy to lot długi czy krótki mają w głowie potok myśli… Niejednokrotnie przestawiane katastrofy w filmach, w takich momentach dają o sobie znać.
Dzięki tej lekturze, nasza wiedza na temat latania i specyfikacji zawodu pilota znacznie się poszerzy. Już nic nie będzie wyglądało tak samo, wszystko nabierze zupełnie innego kolorytu.
Autor opowiada zarówno o sprawach związanych z pilotowaniem samolotów, ale również o szczegółach związanych ze specyfiką portów lotniczych, załadunkiem bagażu, a przede wszystkim jak wygląda praca za sterami jednostek latających. Widać, że Kpt. Dariusz Kulik zna się na rzeczy i sam jest zafascynowany tym tematem. Pomimo wielu humorystycznych opowiastek, autor nie omija również trudnych, czy nawet kontrowersyjnych tematów.
Momentami aż włos jeży się na głowie jakie absurdalne sytuacje dotykają pilotów, szczególnie, że zawód ten do łatwych nie należy. W książce nie brakuje również pięknych zdjęć z lotu ptaka, ale także rysunków technicznych poszczególnych lotnisk. Jednym słowem – ta książka to ideał czytelniczy dla ludzi ciekawych świata i realiów pracy pilota. A dla tych, dla których ta książka to dalej za mało - Autor prowadzi również kanał na youtube pod tym samym tytułem i znajdziecie tam uzupełnienie niektórych informacji z książki.
Książkę mogłam przeczytać dzięki portalowi Czytampierwszy.pl.
Z całego serca polecam. Pozycja jest niesamowicie ciekawa, a na dokładkę robi duże wrażenie jeżeli chodzi o kwestie wizualne. Jest po prostu niezwykle miła dla oka! 😊
Ponadto czyta się ją jednym tchem. Dwa wolne popołudnia wystarczą by spokojnie ją przeczytać. Interesujące książki mają to do siebie, że z każdą kolejną stroną chce się więcej i więcej. Czasami ciężko się oderwać. Tak też jest w tym przypadku – jednym słowem – ODLOT! 😊
Jak tylko zobaczyłam tę książkę to wiedziałam, że muszę ją mieć. Od zawsze interesuje mnie lotnictwo (siostra może potwierdzić, że potrafię na okrągło oglądać „Katastrofy w przestworzach”), więc „Turbulencja” była dla mnie pozycją obowiązkową. Czy jednak udać się w podróż, jaką ma do zaoferowania?
Jak najbardziej! Autor (doświadczony pilot) w różnych częściach książki pokazuje, jak wszystko działa od środka – od szkoleń na pilota, przez obsługę naziemną, po budowę samolotu, na samym locie kończąc. Dodaje także część o tym, jak został pilotem i może wyglądać typowy dzień z życia osoby pracującej w takim zawodzie. Wszystko jest napisane bardzo profesjonalnie i zrozumiale (w końcu wiem, o co chodzi z tym całym ciągiem!), okraszone licznymi anegdotami, garścią ciekawostek i szczyptą humoru. Ten ostatni momentami średnio mnie bawił, no ale każdy ma inne poczucie humoru. Do tego nie o to chodzi w tej książce, by bawiła, a by odpowiedzieć na nurtujące ludzi pytania – a to zostało spełnione w 100% procentach.
Dodatkowy plus książka zyskuje za wydanie. Jest ono równie profesjonalne jak treść. Dzięki zawartej w niej ilustracjom jeszcze dokładniej można zrozumieć takie rzeczy jak zasada działania samolotu. Inne natomiast ukazują ciekawostki, jak ilość pasażerów na poszczególnych lotniskach czy oświetlenie pasa. Ponadto w książce możemy znaleźć zdjęcia, które zapierają dech w piersiach. Dzięki nim chciałoby się wejść na pokład samolotu i udać się w podniebną podróż!
Mam jednak małe „ale”. Momentami książka była lekko nużąca. Jednym z powodów było to, że czytałam ją "na raz". Przez to byłam przesycona informacjami. Drugi powód jest jednak związany z książką. W różnych częściach można znaleźć informacje, które pojawiały się już przedtem. Przez to ma się wrażenie, że czyta się wciąż to samo. Rozumiem jednak, że zamysł był taki, by każdą część można było czytać niezależnie od siebie - dzięki temu można też czytać książkę na raty i wszystko rozumieć pomimo zapomnienia część informacji. Byłam więc w stanie to wybaczyć.
Z całego serca polecam książkę wszystkich pasjonatom lotnictwa. Warto wsiąść na pokład „Turbulencji”. Z dwóch powodów radzę jednak czytać książkę na raty. Dzięki temu unikniecie przesytu informacjami i się nie znudzicie w trakcie, a także dlatego, by więcej zapamiętać z tej lektury.
Uwielbiam latać samolotem i gdy tylko zobaczyłam tę książkę wiedziałam, że koniecznie muszę ją przeczytać. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z książką dotyczącą samolotów z uwzględnieniem ich obsługi podczas lotów pasażerskich. Owszem dostępne są książki o samolotach wojskowych czy składaniu modeli, ale nie natknęłam się na żadną inną, która zawierałaby opis całego żmudnego procesu jaki stanowi przygotowanie samolotu i jego obsługi do lotów.
Kapitan Dariusz Kulik w bardzo przystępny sposób opisuje sposób działania tej ogromnej maszyny, jaką stanowi samolot oraz cały proces przygotowań do startu, lotu i lądowania. Dodatkowo książka zawiera wiele zdjęć, które nie tylko zachwycają, ale także pomagają lepiej zrozumieć opisywane w niej zjawiska. Cieszę się, że wybrałam się w tę wspaniałą podróż, jaką było poznawanie pracy lotniska i jego pracowników. Okazuje się, że wbrew pozorom nie jest to jedynie łatwa i przyjemna praca, a przygotowanie do lotu odbywa się często w warunkach stresu z powodu ograniczonego czasu, jaki przeznaczony jest na przygotowania pomiędzy poszczególnymi lotami. Dlatego tym większym szacunkiem darzę osoby pracujące na lotniskach, które często pomimo ogromnego natężenia ruchu jakimś cudem są w stanie ogarnąć ten ogrom pracy, jaki mają na głowie.
Myślę, że po lekturze tej książki będę teraz zupełnie inaczej podchodzić do latania samolotem podziwiając zintegrowaną pracę wszystkich pracowników lotniska, ale także zacznę zwracać uwagę na rzeczy, które do tej pory były dla mnie zupełnie niewidoczne.
Kapitan Dariusz Kulik to prawdziwy pasjonat lotnictwa, co wyziera z każdej strony jego książki. Cieszę się, że po nią sięgnęłam, bo czytanie o pracy osób, które lubią to co robią to prawdziwa przyjemność. W ten sposób zdecydowanie przystępniej przedstawiają one swoje codzienne czynności, a czytelnikowi o wiele łatwiej jest zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi. Okazuje się, że nie ma co zważać na odcinki „Katastrofy w przestworzach” ponieważ historie w niej zawarte są jedynie niewielkim odsetkiem wszystkich lotów, w których zdecydowanie przeważają te udane
Zatem zapinamy pasy i szczęśliwie lecimy do naszego punktu docelowego wiedząc, że w podróż zabierają nas osoby bardzo doświadczone. Przeczytajcie koniecznie, a wszystko będzie dla was bardziej oczywiste i mniej straszne, jeżeli boicie się latać. Po tej lekturze jeszcze bardziej nie mogę doczekać się, kiedy znowu wsiądę na podkład samolotu.
Na Discovery Channel jakiś czas temu oglądałam program „Lotnisko”. Bardzo ciekawy, jeśli kogoś interesuje to, jak na co dzień funkcjonuje lotnisko ;) W podobnym klimacie ale jednak bardziej zgłębiająca temat jest 📗 książka Turbulencja ktp. Dariusza Kulika. Pan Dariusz w roli pilota ✈️ samolotu pasażerskiego zadebiutował w wieku 37 lat. Więc nie należał do najmłodszych pilotów ;) Koszt kształcenia na pilota rozpoczyna się od 150 tys. zł. 🤭 ale zarobki pewnie do najniższych nie należą 😉 Każdy typ ✈️🚁 samolotu to praktycznie inne szkolenia i uprawnienia. Jak wyglądają i jaką rolę odgrywają symulatory❓ Jak wygląda szkolenia z awarii samolotu, czy też jego wodowania❓ Autor wyjaśnia nam jak doszło do katastrofy na przełomie 2018 i 2019 r. Do katastrofy, w której poprzez niekompetencje i niefrasobliwość życie straciło kilkaset osób. Nasze Okęcie rocznie obsługuje 17,5 mln. pasażerów. Jak się waży samolot wraz z pasażerami i towarem na pokładzie❓ Prawidłowe rozmieszczenie ładunku w samolocie – środka ciężkości – jest bardzo ważne ze względu na bezpieczeństwo. Wiele czynników przy tym jest kluczowych nawet to, ile jest paliwa w zbiorniku i jak ta ilość będzie malała w trakcie lotu.
Ciekawostka: całkowicie zapełniony A320 zużywa 2,3 litra na jednego pasażera na każde przebyte 100 kilometrów. 🤔
Z książki możemy dowiedzieć się również jak wygląda odladzanie samolotu tuż przed startem, jak załoga samolotu znajduje właściwą drogę z punktu A do punktu B, zabezpieczenia kokpitu przez niepowołanymi osobami, czy ile osób pracuje na lotnisku aby wszystko działało bez zarzuty. :)
Książka jest ciekawa, napisana prostym językiem. Przyjemnie i lekko się ją czytało, wynosząc przy tym wiedzę. ;) Przy najbliższym locie samolotem na pewno będę inaczej patrzyła na całą infrastrukturę lotniska jak i sam samolot czy lot :D
Kanał Turbulencja na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCqkZPeA4gaWSG7ttc6P2-xA
Zaczytany Książkoholik
Każdy nas na pewno raz w życiu podczas podróży samolotem miał wizje katastrofy... Ja mam tak zawsze :) Chociaż latać lubię, to wizja nieuchronnej śmierci wciąż wraca... Ale do rzeczy. Dzięki tej książce zyskacie odpowiedzi na nawet najdziwniejsze pytania :)
Dlaczego japońscy piloci latają w rękawiczkach?... No właśnie dlaczego? - zajrzyjcie do tej książki :)
Spora dawka wiedzy nie tylko o lataniu, ale i o samym samolocie. Najważniejsze informacje dotyczące budowy, pojemności paliwa i małą lekcję fizyki - jak to wszystko się odbywa, że samolot leci. Informacje podane są w łatwy do przyswojenia sposób i okraszone dużą ilością schematów czy zdjęć. Świetna gratka dla fanów techniki. Poza tym dowiemy się więcej o lotniskach, ich pracownikach, procedurach dotyczących lotów. Czy mieliście pojęcie, ile trzeba zrobić między kolejnymi lotami, gdy wysiadają z samolotu pasażerowie, a kolejni już czekają na wejście na pokład? I to wszystko niekiedy w bardzo krótkim czasie.
Autor dużo opowiada o swojej pracy. Dowiemy się ile pieniędzy i czasu trzeba włożyć w kursy uprawniające do latania, a także czy potrzebne jest kierunkowe wykształcenie. Sporo informacji o liniach lotniczych z różnych miejsc świata oraz ich załogach. Myślę, że zaskoczy Was, jak wiele się różnią. Tak samo jest z rekrutacją na stanowiska pilota - zależnie od firmy będzie inna. Kapitan przybliża nam początki swojej kariery, która może nie była zbyt łatwa ze względu na kryzys, ale jak w końcu doszedł do swojej pozycji kapitana.
Książkę uzupełniają wykresy, mapki, diagramy oraz przede wszystkim piękne zdjęcia wykonane przez kapitana Kulika. Jest to człowiek, który podczas lotu zwraca uwagę na wiele szczegółów i robi mnóstwo pięknych zdjęć. Człowiek z pasją. I tak też opowiada o swojej pracy w Turbulencji - z zaangażowaniem, z humorystyczną nutką, ale bardzo profesjonalnie. Przeczytałam ją z przyjemnością i wzbudziła we mnie zainteresowanie wieloma rzeczami związanymi z lataniem, na które do tej pory nie zwracałam uwagi, bądz wcale nie miałam pojęcia. Polecam naprawdę każdemu!
Po książkę chwyciłam, bo laicko, ale interesuję się tematyką podróży z wykorzystaniem samolotów pasażerskich. Uwielbiam oglądać serię "Katastrofy w przestworzach", często puszczam odcinki, aby wypełniały mi tło, podczas gdy skupiam się na innych zadaniach. Początkowo było to stanięcie do walki z paraliżem przed lataniem, jakby leczenie klina klinem, słuchanie o katastrofach. Przekonałam się, jak wiele zbiegów okoliczności musi zetknąć się w określonym momencie, aby do nich doszło. Statystyki jednoznacznie pokazują, że ma to miejsce wyjątkowo rzadko. Później, kiedy oswoiłam się ze strachem wkraczania w duże wysokości i prędkości, przyszedł czas na faktyczne podróżowanie samolotami, zaś chęć oglądania nowych odsłon serii pozostała niezmienna. Dlatego i też po części wola zapoznania się z książką, liczyłam na podobne klimatycznie tło, ale z poszerzonym ujęciem tematyki. I nie zawiodłam się.
Dariusz Kulik atrakcyjnie zdradza czytelnikowi kulisy pracy pilota, niezwykłą różnorodność, zarówno zupełnie odlotowe barwy, jak i te z góry skazane na przyziemność. Można powiedzieć, że szybujemy w przestworzach, ale ze zwrotnym połączeniem z ziemią. Sporo o zwykłej codzienności w zawodzie pilota i otoczce satysfakcji z jego wykonywania. Autor wspomina o drogach wykształcenia i szkoleniach wiodących do profesjonalnego prowadzenia wielkich powietrznych maszyn, o komercjalizacji linii lotniczych, o warunkach sprawnego funkcjonowania na pokładzie i na lotnisku. Zaglądamy za kulisy przestrzeni niedostępnych dla zwykłych pasażerów, stykamy się trochę z technologią, psychiką natury ludzkiej i etosem zawodu pilota. Narracja prowadzona lekko i przyjaźnie, nawet podczas omawiania budowy samolotu i zasad działania. Wiedza przybliżana swobodnie, bez zbędnego nadęcia, z uwzględnieniem różnych typów odbiorców, choć koncentrująca się na dysponujących potocznymi informacjami. Zdjęcia wprost z kokpitu, piękne niebo za szybą, zachwycające krajobrazy, widok z góry miast za dnia i nocą. Czuje się, że książkę napisał miłośnik przemieszczania się w powietrzu pragnący zarazić swoją pasją. Zostawiam was z wrażeniami po spotkaniu z lekturą, a ja lecę na prowadzony przez Kulika turbulencyjny kanał na YouTubie, zastanawiam się tylko, dlaczego wcześniej o nim nie słyszałam, nie dołożyłam swoją obecnością licznika milionowych wyświetleń?
bookendorfina.pl
Lubicie latać samolotami rejsowymi? Chcielibyście zostać zawodowymi pilotami? A może do tego stopnia boicie się latania, że ani Wam w głowie myśl o postawieniu stopy na pokładzie samolotu? Dariusz Kulik odpowiada zarówno na pytania i wątpliwości, jak również tonuje obawy i cierpliwie wyjaśnia wszystko, co dotyczy latania i samolotów. A wniosek płynie z tych rozważań taki, że w przestworzach może nas spotkać o wiele więcej niż tytułowa „Turbulencja” :)
Takiej książki poświęconej lataniu i samolotom, przyznam szczerze, w rękach jeszcze nie miałem :) Lektura w bardzo przystępny, łopatologiczny wręcz sposób tłumaczy krok po kroku jak działają i funkcjonują lotniska, jak przebiega proces pilotowania samolotu, a wreszcie jak można zostać pilotem oraz z czym się to wiąże i jakich wymaga to wyrzeczeń oraz poświęceń. Wszystko zaś opisuje kapitan Dariusz Kulik – zawodowy pilot, a także popularny youtuber.
Lektura jest niesamowicie zajmująca. Do tego urozmaicona, na kolejnych stronach pełno jest bowiem grafik, schematów oraz zdjęć – w tym również tych wykonanych z kokpitu z wysokości, które przyprawiają o zawrót głowy! To z całą pewnością uatrakcyjnia czytanie oraz zrozumienie zawartych w książce treści.
Jeśli książka ma jakieś wady, to na pewno trzeba wśród nich wymienić pewien narracyjny... chaos. W jednym miejscu autor wyjaśnia wszystko w tak łopatologiczny sposób, że bardziej już wytłumaczyć danego zjawiska się po prostu nie da, w innym miejscu zaś nie rozwija nawet użytych skrótów (lub rozwija je w niepełny sposób, albo też stosuje polskie rozwinięcia dla skrótów angielskich). Szkoda, brakuje tu bowiem ewidentnie pewnej konsekwencji…
Nie jest to jednak wada z rodzaju tych, które przekreślają frajdę z czytania ;) Na w/w mankamenty można śmiało przymknąć oko, poza nimi bowiem lektura jest naprawdę ciekawa, interesująca i wciągająca. To książka z rodzaju tych, które uchylają nieco rąbka tajemnicy w stosunku do spraw, na temat których zwykły zjadacz chleba ma wiedzę szczątkową lub wręcz żadną. A takie książki zawsze były, są i będą w cenie :)
Polecam!
https://cosnapolce.blogspot.com/2020/03/turbulencja-dariusz-kulik.html
Jak zapewne większość z nas miałam pewne wyobrażenie, o tym co robi kapitan. Zawsze wydawało mi się, że to praca dość prestiżowa, dostępna tylko dla nielicznych. O samej pracy na lotnisku czy na pokładzie samolotu, też miałam jakieś zdanie. Jak się okazało dzięki książce „Turbulencja” kpt. Dariusza Kulika, niektóre moje założenia okazały się błędne.
„Turbulencja” składa się z kilku głównych rozdziałów. Dowiadujemy się z nich sporo o wszystkich aspektach związanych z samolotem oraz pracy samego kapitana i jego załogi. Można przeczytać, jak odbywa się odprawa, boarding, o pracy na lotnisku, o starcie samolotu, jak jest zbudowany i co sprawia, że lata, o samym locie i lądowaniu. Na końcu przestawiono, jak wygląda praca pilota na co dzień, wady i zalety takiego zawodu i jak wyglądała kariera autora. Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem. Nawet dość skomplikowane rzeczy zostały przestawione w bardzo zrozumiały sposób. W celu ułatwienia zrozumienia niektórych zagadnień zostały umieszczone ilustracje. W książce znajduje się też sporo zdjęć.
Podsumowując, książkę oceniam bardzo dobrze. Czytałam ją z zaciekawieniem. Jeśli ktoś zastanawia się, jak wygląda praca na lotnisku, jak i sam lot zdecydowanie powinien sięgnąć po książkę „Turbulencja”.