Pierwszy tom przygód sprytnego Gala Asteriksa i jego naiwnego, lecz obdarzonego nadludzką siłą towarzysza Obeliksa przedstawia całą galerię postaci ze słynnej galijskiej osady. Poznajemy rozważnego maga Panoramiksa, który zna tajniki przyrządzania magicznego napoju, wioskowego barda Kakofoniksa, którego wątpliwej jakości popisy wyprowadzają z równowagi pozostałych mieszkańców wioski czy wodza plemienia, Asparanoiksa, drżącego przed tym, że niebo spadnie mu na głowę.
Wydane w 1961 roku Przygody Gala Asteriksa rozpoczynają dobrze znane wszystkim fanom komiksu słowa: „Jest rok 50. przed naszą erą. Cała Galia została podbita przez Rzymian... Cała? Nie! Jedna, jedyna osada, zamieszkała przez nieugiętych Galów, wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium”. Historia galijskiej osady, która dzielnie stawia opór rzymskim najeźdźcom, to obowiązkowa pozycja na półce każdego fana komiksów. Nieśmiertelny francuski dowcip serii stworzonej przez René Goscinny'ego i Alberta Uderzo od wielu lat przyciąga kolejne pokolenia czytelników, a sprytny Asteriks, naiwny Obeliks i ich towarzysze znaleźli się w gronie ulubionych bohaterów masowej wyobraźni.
Autor | René Goscinny, Albert Uderzo |
Wydawnictwo | Egmont - komiksy |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 48 |
Format | 21.5x29.0 cm |
Numer ISBN | 9788328159075 |
Kod paskowy (EAN) | 9788328159075 |
Data premiery | 2020.09.30 |
Data pojawienia się | 2020.09.29 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Dzielnym Galom udaje się odpierać ataki najeźdźcy dzięki sporządzanemu przez Panoramiksa magicznemu wywarowi dającemu nadludzką siłę. Ale pewnego dnia druid, paskudnym zrządzeniem losu, złamał złoty sierp niezbędny do ścinania najważniejszego składnika napoju - jemioły... W tomie Asteriks i złoty sierp Asteriks i Obeliks wyruszają w podróż do odległej Lutencji, by uzyskać pomoc od dalekiego kuzyna Obeliksa, Ameriksa, który zajmuje się właśnie wyrobem najlepszych złotych sierpów. Na miejscu okazuje się jednak, że Ameriksa porwali barbarzyńcy, więc powodzenie misji staje pod znakiem zapytania. Czy dzielni Galowie oswobodzą człowieka, który może uchronić ich wioskę od przegranej z Rzymianami? Klasyczny francuski komiks autorstwa René Goscinny'ego i A...
Juliusz Cezar otrzymuje od jednego z dowódców niezwykły podarunek - Kakofoniksa - słynnego galijskiego barda. Nieświadomy sytuacji bohater jest przekonany, że czekają go występy. Jednak Cezar nie okazuje zainteresowania muzycznym talentem Kakofoniksa i po stwierdzeniu, że ten nie nadaje się na gladiatora, postanawia rzucić go lwom na pożarcie w trakcie zbliżających się Igrzysk. Na ratunek spieszą mu Asteriks i Obeliks i, by dostać się do Koloseum, w którym ma być stracony ich towarzysz, postanawiają zostać gladiatorami.
Juliusz Cezar przybywa z wizytą do Aleksandrii i swej ukochanej Kleopatry. Między królewską parą dochodzi do sporu, czyj naród jest potężniejszy. Oburzona pychą Cezara Kleopatra zakłada się, że w trzy miesiące wybuduje wspaniały pałac na jego cześć i tym samym udowodni mu nieustająca wielkość Aleksandrii i jej mieszkańców. Cezar bez namysłu zgadza się na zakład, pewien, że Kleopatra przegra. Królowa powierza to karkołomne zadanie najlepszemu w Aleksandrii architektowi, Numerobisowi. Jeśli mu się nie powiedzie, zostanie rzucony krokodylom na pożarcie. Numerobis jest załamany i choć nie wierzy w sukces, przystępuje do budowy. Gdy w Aleksandrii zjawiają się dzielni Galowie - Asteriks i Obeliks - plan budowy pałacu zyskuje szansę powodzenia...
Rzymianie wpadają na doskonały pomysł pokonania niezwyciężonych Galów. Postanawiają wybudować wokół wioski palisadę odcinającą jej mieszkańców od świata zewnętrznego i w ten sposób zmusić ich do kapitulacji. Asteriks zakłada się z Rzymianami, że mimo przeszkody uda mu się zwiedzić całą Galię i z każdego miejsca przywieźć jakiś specjał. I rzeczywiście, bez wielkich przeszkód Asteriks razem z Obeliksem wyruszają w niezwykłą podróż. Jedynym utrudnieniem w czasie drogi są rzymskie patrole, które próbują pokrzyżować im plany.
Kiedyś prawda musiała wyjść na jaw. Kiedyś musiał nastąpić ten dzień gdy ludzkości uchylona rąbka tajemnicy, na którą oczekiwała z zapartym tchem od ponad dwóch tysięcy lat. Bo chociaż wiedziano, że Obeliks wpadł do kociołka z magicznym napojem, kiedy był mały (To się jeszcze okaże! ľ jak często mawiał.), to nie było wiadome, jak to się stało. Tak! Wreszcie nadszedł ten dzień. A ponieważ Asteriks ponosi częściową odpowiedzialność za to, co się przydarzyło Obeliksowi, poprosiliśmy go, by wszystko Wam opowiedział.
Opór jednej, jedynej galijskiej osady niepodbitej przez Rzymian daje się najeźdźcom we znaki. W tomie Walka wodzów spróbują oni podstępu i wykorzystają stary galijski obyczaj. Walka wodzów - bo o tej tradycji mowa - zobowiązuje wodza wyzwanego na pojedynek do przyjęcia wyzwania. Ten, który przegra, jest zobowiązany oddać się wraz z całym swoim ludem pod rządy zwycięzcy. Do walki z Asparanoiksem stanie galijski wódz Kolaboriks (kolaborujący, rzecz jasna, z Rzymianami). Przebiegli Rzymianie wiedzą jednak, że jeśli Asparanoiks napije się magicznego napoju sporządzanego przez Panoramiksa, ich plan zakończy się fiaskiem. Postanawiają więc porwać druida, w czym przeszkodzą im dzielni Asteriks i Obeliks. Jednak niezdarny Obeliks rzuca ciężkim menhirem tak nieszcz...
Jedna, jedyna, tym razem hiszpańska osada stawia opór rzymskim najeźdźcom w tomie Asteriks w Hiszpanii. Juliusz Cezar pragnie podbić całą Hiszpanię i nie znosi niesubordynacji. By zmusić wodza Cebullankę Y Grzankę do uległości, porywa jego syna Pepe i wysyła go do obozu Rabarbarum w Galii. Krnąbrnemu chłopcu udaje się jednak uciec w armorykańskim lesie, gdzie wpada wprost na poczciwego Obeliksa. Ten razem z Asteriksem postanawia zabrać znajdę do wioski. Na miejscu okazuje się jednak, że Pepe do najgrzeczniejszych dzieci, delikatnie mówiąc, nie należy... Swoim zachowaniem szybko daje się we znaki całej wiosce i Galowie postanawiają oddać go rodzinie. Zadanie dostarczenia chłopca spada oczywiście na Asteriksa i Obeliksa. Drużyna wyrusza więc do Hiszpanii. T...
Asteriks i Obeliks powracają w nowej wspaniałej przygodzie. Oto piąty album stworzony przez francuski duet – scenarzystę Jean-Yvesa Ferriego i rysownika Didiera Conrada – ale pierwszy, nad którym pracowali już pod nieobecność i bez opieki mistrza Alberta Uderzo. Pewnego dnia Panoramiks otrzymuje od wilczego posłańca wiadomość, że jego dawny kolega szaman Akiedystrava jest w niebezpieczeństwie. Asteriks i Obeliks wraz z druidem wyruszają w długą podróż do dziewiczej, dzikiej i, jak okiem sięgnąć, zamarzniętej krainy Sarmatów, aby wspomóc starego przyjaciela. W tym samym kierunku podąża też oddział „odważnych” Rzymian z misją schwytania tajemniczego i przerażającego stworzenia, Gryfa, dzięki któremu Juliusz Cezar mógłby zapunktować u rzymskiego s...
Serce Obeliksa zabiło mocniej, gdy do wioski Galów po długiej nieobecności, podczas której pobierała nauki w Condate, powróciła Falbala - już jako dorosła, piękna kobieta. Niestety, uczucie niezdarnego Gala pozostaje nieodwzajemnione - dziewczyna obiecała już swoją rękę Tragikomiksowi. Jej ukochany zostaje jednak wcielony siłą do legionów rzymskich, z którymi wyrusza statkiem do Afryki. Tom Asteriks legionista przedstawia historię wyprawy ratunkowej, na którą wyruszają Asteriks, Obeliks i dzielny Idefiks. Aby uwolnić narzeczonego Falbali, dzielni Galowie będą musieli uczynić rzecz niebywałą: wstąpią do rzymskich legionów! Klasyczny francuski komiks autorstwa René Goscinny'ego i Alberta Uderzo, który doczekał się wielu ekranizacji i milionów fanów na...
Asteriks i Obeliks zwiedzili pół świata, ale dopiero w 24. tomie przygód trafili do Belgii, by poznać swych pobratymców – belgijskich Galów. Pretekstem do tego spotkania stały się dziwne nastroje wśród legionistów rzymskich. Otóż nagle zaczęli oni uważać naszych Galów za wyjątkowo spokojnych w porównaniu z wojowniczymi Belgami. Wódz osady Asparanoiks nie mogł ścierpieć, że ktoś odebrał jego niezwyciężonym współmieszkańcom palmę pierwszeństwa! Postanowił natychmiast udać sie do Belgów i przekonać ich oraz cały świat, kto jest najdzielniejszy. Asteriks i Obeliks wyruszyli wraz ze swoim wodzem.
Narodziny i uczłowieczanie Tytusa przez wstąpienie do harcerstwa. Tytus, Romek i A'Tomek. Księga I. Tytus harcerzem to kolejne historyjki z życia trójki tytułowych przyjaciół. Na początku przeczytać możemy o tym jak autor z plamy tuszu stworzył małpę – Tytusa. Dalej przechodzimy już do głównego tematu książki. Nasz bohater za namową Romka i A'Tomka decyduje się zostać harcerzem. Droga do jego postanowienia nie jest jednak taka łatwa. Przyjaciele przeżyją ogrom przygód – zgubią się na wycieczce, będą się wspinać na Kasprowy Wierch, czy też zbierać pieniądze na obóz. Co jeszcze spotka naszych bohaterów? Możesz już wkrótce dowiedzieć się sam! To kolejna publikacja w formie komiksu autorstwa wspaniałego polskiego rysownika i publicysty Henryka Jer...
Postacie stworzone przez René Goscinnego i Alberta Uderzo powracają w nowym albumie napisanym przez Jean-Yvesa Ferriego i narysowanym przez Didiera Conrada. Znajdziecie tu wszystkie składniki magicznego napoju Asteriksa: historia Rzymu i dzieje Galów zostaną przejrzane i skorygowane przy użyciu gagów i kalamburów. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. Historia nowego tomu rozpoczyna się w Rzymie, w chwili gdy Juliusz Cezar ogłasza wielki wyścig rydwanów wzdłuż Półwyspu Italijskiego otwarty dla wszystkich narodów Znanego Świata. Rywalizacja ma potwierdzić prestiż Rzymu, jedność ludów całego półwyspu, ale jednocześnie ma być świadectwem jakości doskonałych i wspaniałych publicznych dróg rzymskich, na które ostatnio mieszkańcy, nie wiedzieć czemu, coraz czę...
Korsyka, zwana również Wyspą Piękności, to kraj wendety, sjesty, skomplikowanych gier politycznych, ostrych serów, dzikich świń, jadalnych kasztanów oraz starców bez wieku, patrzących, jak życie przemija. To jedno z tych miejsc na kuli ziemskiej, których charakteru i wyrazistości nie są w stanie naruszyć ani ludzie, ani czas. Około roku 50 p.n.e., gdy rozgrywają się przygody naszych galijskich bohaterów, waleczni Korsykanie także doświadczają rzymskiej okupacji. Jeden z nich, więzień skazany na wygnanie za spiskowanie przeciwko Rzymowi, przypadkiem zostaje oswobodzony przez Asteriksa i Obeliksa. Wkrótce zaciekawieni opowieściami o pięknej wyspie przyjaciele postanawiają udać się na Korsykę w towarzystwie Okatarinetabellaczikcziksa, by poznać zwyczaje jego r...
Album na podstawie filmu animowanego z 1976 roku. Zabawne nawiązanie do mitu o Herkulesie i jego dwunastu pracach. Juliusz Cezar nie może pokonać walecznych Galów z małej wioski w Armoryce. Członkowie senatu rzymskiego, by ocalić honor władcy imperium, wysuwają przypuszczenie, że Galowie mogą być bogami… i dlatego tak wybitny wódz nie jest w stanie ich podbić. Juliusz Cezar pragnie jednak udowodnić, że jest inaczej. Udaje się na spotkanie z Asparanoiksem i proponuje Galom pewien układ. Jeśli wykonają dwanaście prac, czyli niezwykłych czynów, do których zdolni są tylko bogowie, cały Rzym odda im hołd. Jeśli jednak nie wypełnią choćby jednego zadania, poddadzą się władzy Cezara i na zawsze będą niewolnikami. Asteriks i Obeliks oczywiście podejmują wyzw...
Do abordażu! W nadmorskiej tawernie młodzieniec Janko Pistolet postanawia spełnić swoje najskrytsze marzenia i zostaje piratem. Ale nie byle jakim, bo kaprem na służbie króla francuskiego! Janko rekrutuje załogę złożoną z przyjaciół: Małegorenia, Piotrusia, Gila, Bertranda, Hugona i papugi Jaśmina, wraz z którymi odnawia stary statek zwany „Śmiałkiem”. Wyruszają na poszukiwanie przygód do najbardziej egzotycznych krain i walczą po drodze mniej lub bardziej odważnie ze strasznymi piratami. Jest to jedna z najsłynniejszych francuskich komiksowych opowieści o korsarzach i piratach, która wyszła spod pióra autorów „Asteriksa” – Rene Goscinny’ego i Alberta Uderzo. To kompletne wydanie łączące pięć przygód: „Korsarz niezwykły”, „Kaper króle...
Dwaj Galowie, których zadaniem jest noszenie na tarczy wodza Asparanoiksa zatruli się nieświeżą rybą… Tak zaczyna się kolejna awantura między mieszkańcami galijskiej wioski. Brak świeżych ryb sprawia, że Asteriks i Obeliks wypływają w morze. A ponieważ nie mają żadnego doświadczenia jako rybacy – zamiast zarzucić sieć, po prostu ją wyrzucają. Potem zaczyna się sztorm i łódź bohaterów zaczyna płynąć w nieznanym kierunku. Kiedy dobija do jakiegoś lądu, Galowie są tak głodni, że zajadają się… indykiem nadziewanym niedźwiedziem! Przystrojonych w pióropusze tubylców biorą za Rzymian, potem za Traków albo Kreteńczyków i usilnie starają się opowiedzieć dziwnym mieszkańcon nieznanej krainy, kim są. Kiedy jednak wódz wioski zamierza ożenić O...
Legendarni bohaterowie Asteriks i Obeliks ponownie wyruszają na poszukiwanie przygody! Obeliks, po raz pierwszy od czasów dzieciństwa, może wypić łyk cudownego magicznego wywaru, który daje galijskim wojownikom nadludzką siłę. Niestety, nasz bohater nie zna umiaru i wypija cały kocioł napoju! Efekty są opłakane – Obeliks zamienia się w kamień. Aby odczynić czar, druid Panoramiks przygotowuje kolejny magiczny wywar, tyle że pod jego wpływem Obeliks zamienia się w dziecko. Dopiero po tym zdarzeniu rozpoczynają się prawdziwe przygody Galów, którzy, by przywrócić Obeliksowi jego dawną postać, muszą wyruszyć na długą, morską wyprawę. Trafią nawet na Atlantydę...
Dzielnym Galom udaje się odpierać ataki najeźdźcy dzięki sporządzanemu przez Panoramiksa magicznemu wywarowi dającemu nadludzką siłę. Ale pewnego dnia druid, paskudnym zrządzeniem losu, złamał złoty sierp niezbędny do ścinania najważniejszego składnika napoju - jemioły... W tomie Asteriks i złoty sierp Asteriks i Obeliks wyruszają w podróż do odległej Lutencji, by uzyskać pomoc od dalekiego kuzyna Obeliksa, Ameriksa, który zajmuje się właśnie wyrobem najlepszych złotych sierpów. Na miejscu okazuje się jednak, że Ameriksa porwali barbarzyńcy, więc powodzenie misji staje pod znakiem zapytania. Czy dzielni Galowie oswobodzą człowieka, który może uchronić ich wioskę od przegranej z Rzymianami? Klasyczny francuski komiks autorstwa René Goscinny'ego i...
Pełna wdzięku, zabawna opowieść Asteriksa o tym, co przydarzyło się kilkuletniemu Obeliksowi. Wszyscy wiedzą, że Obeliks, kiedy był mały, wpadł do kociołka druida i od tamtej pory nie musi pić magicznego napoju, by mieć nadludzką siłę. Nie było jednak powszechnie wiadome, jak do tego doszło... Albert Uderzo we wstępie do albumu wspomina, jak powstała ta historia: Tekst albumu został napisany przez René Goscinnego do numeru 291 dziennika PILOTE, wydanego 20 maja 1965 r. Dziennikowi towarzyszył wówczas slogan "Pilote - O rany! Co za dziennik!" (jak twierdzą niektórzy, czasopismo to reprezentuje złoty wiek komiksu francuskiego). Głównym tematem owego numeru była epoka galo-rzymska. Temat ten, rozwinięty w wielkiej Pilotoramie (rozkładówce planszowej), zapow...
Z Beniaminem i Beniaminą każdy dzień jest szalony i pełen niesamowitych przygód: latające żelazko, zaciekły konflikt między przerażającym Dzidźją a strasznym Bohbasem, banknoty spadające z nieba… – to tylko część z nich. Niniejszy album po raz pierwszy zbiera wszystkie komiksowe historie pary młodych bohaterów stworzonych przez mistrzów René Goscinny'ego i Alberta Uderzo: Powietrzni rozbitkowie, Leć, Ptaszynko!, Wielki Dzidźja oraz Beniamin i Beniamina u kowbojów. Niedługo potem powstały pierwsze przygody Asteriksa i Obeliksa, którzy po Beniaminie odziedziczyli słynne powiedzonko: „Powariowali ci…!”. Dodatkowo album zawiera trzydziestostronicowy wstęp z niepublikowanymi dotąd materiałami dotyczącymi kluczowych lat, które doprowadziły René Goscin...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro